Esikoisissa päätökset tekee pienipiiri muille perustelematta ja ilmeisesti avointa historiankirjoitusta ja seurantaa ei ole. Vakava riski on ajautua kultiksi, eli alkaa seurata sokeasti pienen johtoryhmän yhä hullummaksi käyviä ohjeita ja tehdä raamattuun kuulumattomia riittejä.
Googleta lahko, kultti ja riitti. Täällä oleva aihe-aloitus on vakavasti otettava varoitus vaarasta.
Suuri vaara, että sakramentin otto muuttaa kaiken.
28
451
Vastaukset
- totta puhut
Amerikoissa tämä systeemi on ollut alusta saakka. Siellä palvotaan lapinvanhimpia.
- väkevät menot
Heittävtkö siellä lapinvanhinten eteen piponsa ja lompuukinsa, kumartavat maahan saakka vai miten se palvontameno tapahtuu?
- 1+14
He kysyvät, minkä merkkisen ja värisen auton ostaisivat. Kun sitten auto toimii hyvin ja kestää, niin voidaan kokea jumalan siunauksena se, että oltiin kuuliaisia lv-neuvolle.
- hyvät pyhät
väkevät menot
16.11.2014 15:52
0
Sulje
Heittävtkö siellä lapinvanhinten eteen piponsa ja lompuukinsa, kumartavat maahan saakka vai miten se palvontameno tapahtuu.
vastaus
Sen aika näyttää.. ja lapinmiesten omakehu kirvelee silmissä ja saarnat on niin kuin alaleukaa ei olis ollenkaa. - teu,
"väkevät menot "
Ensin pitää puida , Mikä on kenenkäkin mielestä , tuo Aameriikan alku ,ettette
ajattele , että ne vain näitä LV:t on muka palvelleet , Ameriikassa on alku ollut
n.1872,v udesta Tai vielä aiemmin siellä ei ole ollut valtion kirkkoa Ikipäivinä .
Vaan kun siellä on perustettu kirkko , se on ollut n.142 vuotta jo kirkko pohjainen
Kun sinne meni Takkinen , Hän tentti itsensä papiksi , olisi hienoa kun joku teistä
¨kirjoittaa, kirjoittaisi siitä asiasta kun pitää.
Sitten nuo palvontamenot jota tuossakin joku ehdottaa, Palvonta voi olla mitä vain malleja ja niistä ei ole hyvä puhua mitään , koska ne on kovin maallisia sulla..
- Demo Kratia
Ei ole mitään seurakunnan valintaa.
Saarnaajat valitsevat saarnaajat ja tsadissa yksi entinen autokauppias.
Seurakunnalla ei ole osaa eikä arpaa ja lopputulos on tässä ja nyt, eli kakka on housuissa.
Seurakunnalla on siis nyt paljon saarnaajia joita he eivät halua jos saisivat päätää.
Mutta eihän nämä hiiret penkeissään osaa kuin supsuttaa ja juoruta keskenään. Nyt tarvitaan oppositio ja sille julkinen puheenjohtaja. Sana kiertämään, tukea tulee runsaasti.- Totinen
Voi pimeyttä. Kyllä näissä keskusteluissa on riittävästi oppositiota suhteessa kristillisyyden hengelliselle hallitukselle. Ja on riittävästi murhetta Taivaalliselle Vanhimmalle. Totisilla ristityillä on se rukous, että saisitte vielä katumisen armon. Lohdutamme vain sillä, että Jumala sallii koettelemuksia ristillisyydellekin ja hän johtaa kaiken meidän parhaaksemme. Ja niinkuin olemme nähneet ja kuulleet, lohikäärme on kolmanneksen vetänyt taivaan tähdistä alas.
- Oikea ehtoollinen
SEURAKUNNAN SISÄINEN EHTOOLLINEN Tulosta Sähköposti
10.08.2005
Past. Rupert Efraimssonin kirjoitus ehtoollisesta, joka on julkaistu Luterilainen lehdessä no 2/1969
Tunnustuksellisissa luterilaisissa seurakunnissa jaetaan ehtoollista vain seurakuntaan tai sen uskonyhteyteen kuuluville ehtoolliselle oikeutetuille jäsenille. Tämä käytäntö poikkeaa siitä yleisestä käytännöstä, joka vallitsee refomoidussa kirkoissa, joissa kaikkia kehotetaan osallistumaan ehtoolliselle. Monissa luterilaista nimeä kantavissa seurakunnissa on sama käytäntö.
Noudattaessaan tällaista käytäntöä tunnustukselliset luterilaiset seurakunnat toimivat Jumalan sanan mukaisesti. Tämä käytäntö on myös Evankelis-Luterilaisen Kirkon Tunnustuskirjojen mukainen. Augsburgin Tunnustuksessa sanotaan: " Meillä näet säilytetään se tapa, ettei anneta sakramenttia niille, joita sitä ennen ei ole kuulusteltu ja synneistä päästetty" (Aug.Tunn.25).
Miksi tulee seurakunnan näin toimia? Sen tähden, että Raamattu sanoo ehtoollisen nauttimisesta seuraavasti: "Koetelkoon siis ihminen itsensä, ja niin syököön tätä leipää ja juokoon tästä maljasta; sillä joka syö ja juo erottamatta Herran ruumista muusta, syö ja juo tuomioksensa" 1.Kor. 11:28, 29. Jos epäuskoinen ihminen osallistuisi ehtoolliselle seurakunnissamme, hän saisi Kristuksen tosi ruumiin ja veren leivä ja viinin kanssa. (1.Kor.11:27) Mutta nämä eivät olisi hänelle hyödyksi vaan tuomioksi. Avoin ehtoollispöytä reformoiduissa kirkoissa on luonnollinen seuraus siitä, että nämä kirkot eivät usko ja opeta, että Kristuksen tosi ruumis ja veri todella saadaan leivän ja viinin mukana.
Jotkut sanovat: "Me kyllä uskomme ja opetamme ehtoollisesta Luterilaisen Kirkon Tunnustuskirjojen mukaisesti, mutta kun olemme julistaneet ehtoollisvieraille tämän raamatullisen opin, me jätämme jokaisen omantunnon asiaksi, tuleeko hän ehtoolliselle vai ei. Emme aseta itseämme kenenkään tuomareiksi." Ne, jotka omaksuvat tämän kannan eivät pidä ehtoolliselle ilmoittautumista tarpeellisena. Tunnustukselliset luterilaiset seurakunnat sen sijaan noudattavat tätä tapaa.
On totta, että Jeesus sanoi: " Älkää tuomitko, niin ei teitäkään tuomita" Lk. 6:37. Mutta sanoessansa näin, hän tarkoitti, ettei tule fariseusten tavoin etsiä malkaa veljen silmästä ja olla huomaamatta malkaa, joka on omassa silmässä. Toisaalta Kristus antoi kristilliselle seurakunnalle vallan osoittaa ja jopa vihdoin erottaa seurakunnasta katumattoman syntisen. Apostoli Paavali kirjoittaa: " Ettekö tekin tuomitse vain niitä, jotka ovat sisäpuolella?" 1. Kor. 5:12. Jeesus sanoo uskovaisille: "Totisesti minä sanon teille: kaikki, minkä te sidotte maan päällä, on oleva sidottu taivaassa, ja kaikki, minkä päästätte maan päällä on oleva päästetty taivaassa" Matt. 18:18. Tämän mukaan kristillisen seurakunnan tulee kieltää ehtoollinen ( koska ehtoollinen on yksityinen synninpäästö) katumattomilta, jos heidän katumattomuutensa on tullut julki. tehdessämme näin me emme tuomitse. Jumala on jo tuominnut. Kristillinen seurakunta uskoo tämän tehtävän seurakunnan paimenelle, joka on "Jumalan salaisuuksien huoneenhaltija". Hänen tulee ottaa "itsestään vaari ja kaikesta laumasta, johon Pyhä Henki on hänet pannut kaitsijaksi paimentamaan Herran seurakuntaa" Apt. 20:28. Seurakunnan paimenen täytyy kerran tehdä tili jokaisesta sielusta, joka on uskottu hänen hoitoonsa. Eipä kumma, että hän tahtoo, ettei kukaan syö ja juo tuomioksensa. - Oikea ehtoollinen
Oikea ehtoollinen kirjoitti:
SEURAKUNNAN SISÄINEN EHTOOLLINEN Tulosta Sähköposti
10.08.2005
Past. Rupert Efraimssonin kirjoitus ehtoollisesta, joka on julkaistu Luterilainen lehdessä no 2/1969
Tunnustuksellisissa luterilaisissa seurakunnissa jaetaan ehtoollista vain seurakuntaan tai sen uskonyhteyteen kuuluville ehtoolliselle oikeutetuille jäsenille. Tämä käytäntö poikkeaa siitä yleisestä käytännöstä, joka vallitsee refomoidussa kirkoissa, joissa kaikkia kehotetaan osallistumaan ehtoolliselle. Monissa luterilaista nimeä kantavissa seurakunnissa on sama käytäntö.
Noudattaessaan tällaista käytäntöä tunnustukselliset luterilaiset seurakunnat toimivat Jumalan sanan mukaisesti. Tämä käytäntö on myös Evankelis-Luterilaisen Kirkon Tunnustuskirjojen mukainen. Augsburgin Tunnustuksessa sanotaan: " Meillä näet säilytetään se tapa, ettei anneta sakramenttia niille, joita sitä ennen ei ole kuulusteltu ja synneistä päästetty" (Aug.Tunn.25).
Miksi tulee seurakunnan näin toimia? Sen tähden, että Raamattu sanoo ehtoollisen nauttimisesta seuraavasti: "Koetelkoon siis ihminen itsensä, ja niin syököön tätä leipää ja juokoon tästä maljasta; sillä joka syö ja juo erottamatta Herran ruumista muusta, syö ja juo tuomioksensa" 1.Kor. 11:28, 29. Jos epäuskoinen ihminen osallistuisi ehtoolliselle seurakunnissamme, hän saisi Kristuksen tosi ruumiin ja veren leivä ja viinin kanssa. (1.Kor.11:27) Mutta nämä eivät olisi hänelle hyödyksi vaan tuomioksi. Avoin ehtoollispöytä reformoiduissa kirkoissa on luonnollinen seuraus siitä, että nämä kirkot eivät usko ja opeta, että Kristuksen tosi ruumis ja veri todella saadaan leivän ja viinin mukana.
Jotkut sanovat: "Me kyllä uskomme ja opetamme ehtoollisesta Luterilaisen Kirkon Tunnustuskirjojen mukaisesti, mutta kun olemme julistaneet ehtoollisvieraille tämän raamatullisen opin, me jätämme jokaisen omantunnon asiaksi, tuleeko hän ehtoolliselle vai ei. Emme aseta itseämme kenenkään tuomareiksi." Ne, jotka omaksuvat tämän kannan eivät pidä ehtoolliselle ilmoittautumista tarpeellisena. Tunnustukselliset luterilaiset seurakunnat sen sijaan noudattavat tätä tapaa.
On totta, että Jeesus sanoi: " Älkää tuomitko, niin ei teitäkään tuomita" Lk. 6:37. Mutta sanoessansa näin, hän tarkoitti, ettei tule fariseusten tavoin etsiä malkaa veljen silmästä ja olla huomaamatta malkaa, joka on omassa silmässä. Toisaalta Kristus antoi kristilliselle seurakunnalle vallan osoittaa ja jopa vihdoin erottaa seurakunnasta katumattoman syntisen. Apostoli Paavali kirjoittaa: " Ettekö tekin tuomitse vain niitä, jotka ovat sisäpuolella?" 1. Kor. 5:12. Jeesus sanoo uskovaisille: "Totisesti minä sanon teille: kaikki, minkä te sidotte maan päällä, on oleva sidottu taivaassa, ja kaikki, minkä päästätte maan päällä on oleva päästetty taivaassa" Matt. 18:18. Tämän mukaan kristillisen seurakunnan tulee kieltää ehtoollinen ( koska ehtoollinen on yksityinen synninpäästö) katumattomilta, jos heidän katumattomuutensa on tullut julki. tehdessämme näin me emme tuomitse. Jumala on jo tuominnut. Kristillinen seurakunta uskoo tämän tehtävän seurakunnan paimenelle, joka on "Jumalan salaisuuksien huoneenhaltija". Hänen tulee ottaa "itsestään vaari ja kaikesta laumasta, johon Pyhä Henki on hänet pannut kaitsijaksi paimentamaan Herran seurakuntaa" Apt. 20:28. Seurakunnan paimenen täytyy kerran tehdä tili jokaisesta sielusta, joka on uskottu hänen hoitoonsa. Eipä kumma, että hän tahtoo, ettei kukaan syö ja juo tuomioksensa."Mutta miksi te tunnustukselliset luterilaiset seurakunnat laskette ehtoolliselle ainoastaan niiden kirkkojen jäseniä, jotka ovat yhtä mieltä kanssanne kaikissa opin asioissa?", meiltä kysytään. "Miksi ette laske ehtoolliselle kaikkia niitä, jotka katuvaisina syntisinä uskossa turvaavat Jeesukseen ansioon huolimatta siitä, mihin kirkkoon he kuuluvat?" Tähän vastaamme: Harjoittaessamme seurakunnan sisäistä ehtoollista me emme lainkaan tahdo tehdä kyseenalaiseksi seurakuntiemme ulkopuolella olevien kristittyjen uskoa. Mutta omatuntomme vaatii, että kieltäydymme laskemasta ehtoolliselle niiden kirkkojen jäseniä, jotka eivät kaikessa tunnusta ja noudata sitä Raamatun mukaista oppia, joka esitetään Evankelis-Luterilaisen Kirkon Tunnustuskirjoissa. Jos sallisimme näiden kirkkojen jäsenten nauttia ehtoollista kanssamme, antaisimme sen kuvan, että heidän kirkkonsa Raamatusta poikkeavat opit ja käytäntö ovat vaarattomia. Näin ei asia kuitenkaan ole. Jeesus sanoo: "(Opettakaa) heitä pitämään KAIKKI, mitä minä olen käskenyt teidän pitää." Matt. 28:20. Raamatussa on paljon kohtia, joissa selvästi kielletään meitä välinpitämättömyydestä, kun on kyse Raamatun opista. (1.Kor. 1:10; 2.Kor. 6:14; 1. Tim.3:5,6, Room. 16:17) Laskiessamme ehtoolliselle henkilön, joka kuuluu kirkkoon, jossa opetetaan ja sallitaan Raamatusta poikkeavaa oppia, me osallistuisimme mainitun henkilön syntiin, nimittäin siihen, että hän hyväksyy tai sallii väärän opin oikean opin rinnalla. 1. Tim.5:22
Raamatun mukaan ehtoollisen tarkoituksena ei ole ainoastaan syntien anteeksiantamus ja uskon vahvistaminen, vaan sen tarkoituksena on myös todistaa, että olemme yhtä uskossa niiden kanssa, joiden kanssa nautimme ehtoollista. (1.Kor. 10:17,18,21). Ei ole olemassa sen läheisempää yhteyttä kuin se, mikä tapahtuu ehtoollisessa. Ainoastaan hätätapauksessa jaamme ehtoollisen seurakuntiemme ulkopuolella olevalle, ja silloinkin vasta kun on otettu selvää siitä, mitä hän uskoo ja tunnustaa.
Sanotaan: "Mutta eikö rakkaus vaadi, että ehtoollispöytä on avoinna kaikille?" Tosi rakkaus ei ole sitä, että annamme jonkun tehdä sitä, mikä on hänelle itselleen tai evakeliumin asialle vahingollista. Juuri tosi rakkaus vaatii, että me Raamatun opetuksen mukaan valvomme, ketkä nauttivat ehtoollista alttariemme ääressä. Tehdessään näin me noudatamme Kristuksen ja apostolien esikuvaa. He julistivat evankeliumia kaikille, mutta ehtoollista jaettiin vain uskovaisten piirissä. Ensimmäistä ehtoollista Kristus vietti ainoastaan opetuslastensa kanssa ( Luuk.22:11,14; Matt. 26:18,20). Samoin apostolisessa kirkossa ne, jotka pysyivät apostolien opissa, yhdessä osallistuivat "leivän murtamiseen" (Apt. 2.42; 1. Kor. 11:20)
Me sanomme kaikille: Me ilomielin tahdomme nauttia ehtoollista kanssanne ja tahdomme, että te nautitte sitä meidän kanssamme, mutta ainoastaan silloin, kun tämä voi tapahtua Kristuksen Raamatussa olevien käskyjen perusteella. Jos joku uskoo niinkuin mekin, hän on tervetullut liittymään joukkoomme ja käymään yhteiseen ehtoollispöytään. Ehtoollinen on kallis Jumalan antama lahja, armonväline, jonka kautta me Jumalan lapset saamme vahvistusta heikolle uskollemme. Siinä Kristus antaa meille tosi ruumiinsa ja verensä pantiksi ja sinetiksi siitä, että hän on hankkinut meille syntien anteeksiantamuksen ja iankaikkisen elämän viattomalla kärsimisellään ja kuolemallaan. Jumala auttakoon meitä kaikki oikein käyttämään tätä kallista lahjaa.
R.E. - Leeviläinen
Oikea ehtoollinen kirjoitti:
"Mutta miksi te tunnustukselliset luterilaiset seurakunnat laskette ehtoolliselle ainoastaan niiden kirkkojen jäseniä, jotka ovat yhtä mieltä kanssanne kaikissa opin asioissa?", meiltä kysytään. "Miksi ette laske ehtoolliselle kaikkia niitä, jotka katuvaisina syntisinä uskossa turvaavat Jeesukseen ansioon huolimatta siitä, mihin kirkkoon he kuuluvat?" Tähän vastaamme: Harjoittaessamme seurakunnan sisäistä ehtoollista me emme lainkaan tahdo tehdä kyseenalaiseksi seurakuntiemme ulkopuolella olevien kristittyjen uskoa. Mutta omatuntomme vaatii, että kieltäydymme laskemasta ehtoolliselle niiden kirkkojen jäseniä, jotka eivät kaikessa tunnusta ja noudata sitä Raamatun mukaista oppia, joka esitetään Evankelis-Luterilaisen Kirkon Tunnustuskirjoissa. Jos sallisimme näiden kirkkojen jäsenten nauttia ehtoollista kanssamme, antaisimme sen kuvan, että heidän kirkkonsa Raamatusta poikkeavat opit ja käytäntö ovat vaarattomia. Näin ei asia kuitenkaan ole. Jeesus sanoo: "(Opettakaa) heitä pitämään KAIKKI, mitä minä olen käskenyt teidän pitää." Matt. 28:20. Raamatussa on paljon kohtia, joissa selvästi kielletään meitä välinpitämättömyydestä, kun on kyse Raamatun opista. (1.Kor. 1:10; 2.Kor. 6:14; 1. Tim.3:5,6, Room. 16:17) Laskiessamme ehtoolliselle henkilön, joka kuuluu kirkkoon, jossa opetetaan ja sallitaan Raamatusta poikkeavaa oppia, me osallistuisimme mainitun henkilön syntiin, nimittäin siihen, että hän hyväksyy tai sallii väärän opin oikean opin rinnalla. 1. Tim.5:22
Raamatun mukaan ehtoollisen tarkoituksena ei ole ainoastaan syntien anteeksiantamus ja uskon vahvistaminen, vaan sen tarkoituksena on myös todistaa, että olemme yhtä uskossa niiden kanssa, joiden kanssa nautimme ehtoollista. (1.Kor. 10:17,18,21). Ei ole olemassa sen läheisempää yhteyttä kuin se, mikä tapahtuu ehtoollisessa. Ainoastaan hätätapauksessa jaamme ehtoollisen seurakuntiemme ulkopuolella olevalle, ja silloinkin vasta kun on otettu selvää siitä, mitä hän uskoo ja tunnustaa.
Sanotaan: "Mutta eikö rakkaus vaadi, että ehtoollispöytä on avoinna kaikille?" Tosi rakkaus ei ole sitä, että annamme jonkun tehdä sitä, mikä on hänelle itselleen tai evakeliumin asialle vahingollista. Juuri tosi rakkaus vaatii, että me Raamatun opetuksen mukaan valvomme, ketkä nauttivat ehtoollista alttariemme ääressä. Tehdessään näin me noudatamme Kristuksen ja apostolien esikuvaa. He julistivat evankeliumia kaikille, mutta ehtoollista jaettiin vain uskovaisten piirissä. Ensimmäistä ehtoollista Kristus vietti ainoastaan opetuslastensa kanssa ( Luuk.22:11,14; Matt. 26:18,20). Samoin apostolisessa kirkossa ne, jotka pysyivät apostolien opissa, yhdessä osallistuivat "leivän murtamiseen" (Apt. 2.42; 1. Kor. 11:20)
Me sanomme kaikille: Me ilomielin tahdomme nauttia ehtoollista kanssanne ja tahdomme, että te nautitte sitä meidän kanssamme, mutta ainoastaan silloin, kun tämä voi tapahtua Kristuksen Raamatussa olevien käskyjen perusteella. Jos joku uskoo niinkuin mekin, hän on tervetullut liittymään joukkoomme ja käymään yhteiseen ehtoollispöytään. Ehtoollinen on kallis Jumalan antama lahja, armonväline, jonka kautta me Jumalan lapset saamme vahvistusta heikolle uskollemme. Siinä Kristus antaa meille tosi ruumiinsa ja verensä pantiksi ja sinetiksi siitä, että hän on hankkinut meille syntien anteeksiantamuksen ja iankaikkisen elämän viattomalla kärsimisellään ja kuolemallaan. Jumala auttakoon meitä kaikki oikein käyttämään tätä kallista lahjaa.
R.E."Ainoastaan hätätapauksessa jaamme ehtoollisen seurakuntiemme ulkopuolella olevalle, ja silloinkin vasta kun on otettu selvää siitä, mitä hän uskoo ja tunnustaa."
Jaha! Ja mikäs se raati on, joka hätätapauksessa ottaa selvää mitä ehtoollista haluava uskoo ja tunnustaa? Josko seurakuntanne (hätätapaus) ulkopuolinen, ehtoollista haluava syntinen sattuukin kuolemaan ennenkuin konklaavinne kokouksen tutkimus ja päätös syntyy?. Kerrohan se, Oikea ehtoollinen?? - Oikea ehtoollinen
Oikea ehtoollinen kirjoitti:
SEURAKUNNAN SISÄINEN EHTOOLLINEN Tulosta Sähköposti
10.08.2005
Past. Rupert Efraimssonin kirjoitus ehtoollisesta, joka on julkaistu Luterilainen lehdessä no 2/1969
Tunnustuksellisissa luterilaisissa seurakunnissa jaetaan ehtoollista vain seurakuntaan tai sen uskonyhteyteen kuuluville ehtoolliselle oikeutetuille jäsenille. Tämä käytäntö poikkeaa siitä yleisestä käytännöstä, joka vallitsee refomoidussa kirkoissa, joissa kaikkia kehotetaan osallistumaan ehtoolliselle. Monissa luterilaista nimeä kantavissa seurakunnissa on sama käytäntö.
Noudattaessaan tällaista käytäntöä tunnustukselliset luterilaiset seurakunnat toimivat Jumalan sanan mukaisesti. Tämä käytäntö on myös Evankelis-Luterilaisen Kirkon Tunnustuskirjojen mukainen. Augsburgin Tunnustuksessa sanotaan: " Meillä näet säilytetään se tapa, ettei anneta sakramenttia niille, joita sitä ennen ei ole kuulusteltu ja synneistä päästetty" (Aug.Tunn.25).
Miksi tulee seurakunnan näin toimia? Sen tähden, että Raamattu sanoo ehtoollisen nauttimisesta seuraavasti: "Koetelkoon siis ihminen itsensä, ja niin syököön tätä leipää ja juokoon tästä maljasta; sillä joka syö ja juo erottamatta Herran ruumista muusta, syö ja juo tuomioksensa" 1.Kor. 11:28, 29. Jos epäuskoinen ihminen osallistuisi ehtoolliselle seurakunnissamme, hän saisi Kristuksen tosi ruumiin ja veren leivä ja viinin kanssa. (1.Kor.11:27) Mutta nämä eivät olisi hänelle hyödyksi vaan tuomioksi. Avoin ehtoollispöytä reformoiduissa kirkoissa on luonnollinen seuraus siitä, että nämä kirkot eivät usko ja opeta, että Kristuksen tosi ruumis ja veri todella saadaan leivän ja viinin mukana.
Jotkut sanovat: "Me kyllä uskomme ja opetamme ehtoollisesta Luterilaisen Kirkon Tunnustuskirjojen mukaisesti, mutta kun olemme julistaneet ehtoollisvieraille tämän raamatullisen opin, me jätämme jokaisen omantunnon asiaksi, tuleeko hän ehtoolliselle vai ei. Emme aseta itseämme kenenkään tuomareiksi." Ne, jotka omaksuvat tämän kannan eivät pidä ehtoolliselle ilmoittautumista tarpeellisena. Tunnustukselliset luterilaiset seurakunnat sen sijaan noudattavat tätä tapaa.
On totta, että Jeesus sanoi: " Älkää tuomitko, niin ei teitäkään tuomita" Lk. 6:37. Mutta sanoessansa näin, hän tarkoitti, ettei tule fariseusten tavoin etsiä malkaa veljen silmästä ja olla huomaamatta malkaa, joka on omassa silmässä. Toisaalta Kristus antoi kristilliselle seurakunnalle vallan osoittaa ja jopa vihdoin erottaa seurakunnasta katumattoman syntisen. Apostoli Paavali kirjoittaa: " Ettekö tekin tuomitse vain niitä, jotka ovat sisäpuolella?" 1. Kor. 5:12. Jeesus sanoo uskovaisille: "Totisesti minä sanon teille: kaikki, minkä te sidotte maan päällä, on oleva sidottu taivaassa, ja kaikki, minkä päästätte maan päällä on oleva päästetty taivaassa" Matt. 18:18. Tämän mukaan kristillisen seurakunnan tulee kieltää ehtoollinen ( koska ehtoollinen on yksityinen synninpäästö) katumattomilta, jos heidän katumattomuutensa on tullut julki. tehdessämme näin me emme tuomitse. Jumala on jo tuominnut. Kristillinen seurakunta uskoo tämän tehtävän seurakunnan paimenelle, joka on "Jumalan salaisuuksien huoneenhaltija". Hänen tulee ottaa "itsestään vaari ja kaikesta laumasta, johon Pyhä Henki on hänet pannut kaitsijaksi paimentamaan Herran seurakuntaa" Apt. 20:28. Seurakunnan paimenen täytyy kerran tehdä tili jokaisesta sielusta, joka on uskottu hänen hoitoonsa. Eipä kumma, että hän tahtoo, ettei kukaan syö ja juo tuomioksensa.Nimimerkin Oikean ehtoollisen kirjoituksesta päätelleen ei kukaan ei-laestadiolainen syntinen voi osallistua pyhälle ehtoolliselle? Tyhmänä ihmettelen miksi Jeesus asetti ehtoollisen kaksituhatta vuotta sitten? Silloin ei tietääkseni tiedetty mitään ruotsinlapin esikoislaestadiolaisuudesta? Jos syntiselle ihmiselle on ehtoollisen nauttimienen tekojen takana, niin mihin esik. laestadiolaiset tarvitsevat omaa roikkumistaan saarnaajien kaulassa jokapyhäisenä syntien anteeksianomisena? Miksi esik. laestadiolaiset tarvitsevat omiin "puhtaisiin" käsiinottamista ehtoollista? Heillähän ovat lapinvanhimmat ja heidän hännystelijänsä suomenmaassa?
- Toinen tyhmä
Oikea ehtoollinen kirjoitti:
Nimimerkin Oikean ehtoollisen kirjoituksesta päätelleen ei kukaan ei-laestadiolainen syntinen voi osallistua pyhälle ehtoolliselle? Tyhmänä ihmettelen miksi Jeesus asetti ehtoollisen kaksituhatta vuotta sitten? Silloin ei tietääkseni tiedetty mitään ruotsinlapin esikoislaestadiolaisuudesta? Jos syntiselle ihmiselle on ehtoollisen nauttimienen tekojen takana, niin mihin esik. laestadiolaiset tarvitsevat omaa roikkumistaan saarnaajien kaulassa jokapyhäisenä syntien anteeksianomisena? Miksi esik. laestadiolaiset tarvitsevat omiin "puhtaisiin" käsiinottamista ehtoollista? Heillähän ovat lapinvanhimmat ja heidän hännystelijänsä suomenmaassa?
Se on katsos se seurakunnan todistus, mikä pitää ansaita joka pyhäisellä anteeksianomisella. Se riittää näille hyville ja pyhille. He myös haluavat nauttia ehtoollisen vain synnittömien ja puhtaiden kanssa. Varmasti tulevat portsarit sitten alttarille vahtimaan, kun puhtaat kädet aikanaan ehtooliista jakavat, ettei ehtoolliselle mennä syntisen NÄKÖISENÄ.
Yhtä tyhmänä ihmettelen, mihin ovat menneet ne uskovaiset, jotka ovat eläneet ennen es.lestadioilaisuuden syntymistä? Helvettiin kaikki? - 5 ja 5
Toinen tyhmä kirjoitti:
Se on katsos se seurakunnan todistus, mikä pitää ansaita joka pyhäisellä anteeksianomisella. Se riittää näille hyville ja pyhille. He myös haluavat nauttia ehtoollisen vain synnittömien ja puhtaiden kanssa. Varmasti tulevat portsarit sitten alttarille vahtimaan, kun puhtaat kädet aikanaan ehtooliista jakavat, ettei ehtoolliselle mennä syntisen NÄKÖISENÄ.
Yhtä tyhmänä ihmettelen, mihin ovat menneet ne uskovaiset, jotka ovat eläneet ennen es.lestadioilaisuuden syntymistä? Helvettiin kaikki?Tyhmät neitseet kysykää öljynmyyjiltä
- teu,
Totinen kirjoitti:
Voi pimeyttä. Kyllä näissä keskusteluissa on riittävästi oppositiota suhteessa kristillisyyden hengelliselle hallitukselle. Ja on riittävästi murhetta Taivaalliselle Vanhimmalle. Totisilla ristityillä on se rukous, että saisitte vielä katumisen armon. Lohdutamme vain sillä, että Jumala sallii koettelemuksia ristillisyydellekin ja hän johtaa kaiken meidän parhaaksemme. Ja niinkuin olemme nähneet ja kuulleet, lohikäärme on kolmanneksen vetänyt taivaan tähdistä alas.
""totinen ""
Olet varmasti oikeassa , siellä on pimeyttä aivan tarpeeksi ,suhteessa kristillisyyden
Hengellisyyden hallitukselle se on tuonut Taivaalliselle Vanhimalle Murhetta. Vaivaa,
On aivan selvä että Rutsalaisia ,vanhinpia ei kukaan enää kysy kun. Taivaassa on
Ollut 24 vanhinta jo Paavalista asti täynnä , Eli n. oo68jKr. Kun Hänet Mestattiin ..
Totitisilla kristityillä on Rukous että me kaikki saisimme Katumuksen Armon , me
lohdutamme sillä ,että Jumala sallii koettelemuksia , kaikille meille , se olisi per -
haaksemme , niin kuin olemme nähnet ..
Lohikäärme on vetävä kolmanneksen Taivaan tähdistä , ja ihmis järjestä joka
seilaa missä sattuu , Kaiken kaikkiaan , Toisilla LV:t on ihmis oppi niin päässä
että' sitä saa luulla vaikka miksi , kuitenkin vain usko Riittää.
Ellet msinä USKO Jeesukseen Kristukseen , et sinä pelastu uskotko..
Jumalan ilmoitus Johj: 3:16. kertoo Heidän rakkaudesta meihin syntisiin ..
Tuomas, Didymos,, Kreikaksi kaksonen Joh. 20:25. Johannes kertoo ,
Jeesuksen Lapsuuden / lauselmien sanoista tehdyn (joka viittaa Konostil. - teu.
Leeviläinen kirjoitti:
"Ainoastaan hätätapauksessa jaamme ehtoollisen seurakuntiemme ulkopuolella olevalle, ja silloinkin vasta kun on otettu selvää siitä, mitä hän uskoo ja tunnustaa."
Jaha! Ja mikäs se raati on, joka hätätapauksessa ottaa selvää mitä ehtoollista haluava uskoo ja tunnustaa? Josko seurakuntanne (hätätapaus) ulkopuolinen, ehtoollista haluava syntinen sattuukin kuolemaan ennenkuin konklaavinne kokouksen tutkimus ja päätös syntyy?. Kerrohan se, Oikea ehtoollinen??"leeviläinen "
me olemme vanhat tutut .
Oikea ehtoollinen on se minkä Ev,Lut Kirkko Järjestää , kaavoissa ei ole juuri
mitään eroa , vaan se on ihmisen Päässä , uskotko .
Oikea Ehtoollis vieras , on se joka uskoo sanat SINUN EDESTÄSI ANNETTU ja
SINUN EDESTÄSI VUODATETTU ,,, ALTTARIN SAKRAMENTTI ON SIINÄ
ME JEESUKSEN USKOVAT JAAMME MIELELLÄÄN SAKRAMENTIN .
Koska olemme saaneet Rakkauden Rokotten kauniisti sanoen
Toiset, jotka on saaneet Huoruuden Rokotteen , ovat siihen liimautuneet
aivan tuhanen päreiksi , tälläinen palaa lopuksi ..uskotko ... - teu,
Toinen tyhmä kirjoitti:
Se on katsos se seurakunnan todistus, mikä pitää ansaita joka pyhäisellä anteeksianomisella. Se riittää näille hyville ja pyhille. He myös haluavat nauttia ehtoollisen vain synnittömien ja puhtaiden kanssa. Varmasti tulevat portsarit sitten alttarille vahtimaan, kun puhtaat kädet aikanaan ehtooliista jakavat, ettei ehtoolliselle mennä syntisen NÄKÖISENÄ.
Yhtä tyhmänä ihmettelen, mihin ovat menneet ne uskovaiset, jotka ovat eläneet ennen es.lestadioilaisuuden syntymistä? Helvettiin kaikki?"Toinen tyhmä"
Kun Olen lukenut Raamatuita ja saanut selvyyttä , mm. minne Jeesus vei sen
Ryövärin , Olen vielä tutkinut mikä mikä sellainen paikka ,,kuin Paratiisi on ,ja
saanut selville , siis en kehu ,mutta selvästi se on tullut esiin. katsohan .
Kaikki sielut on tallessa sanoi Jeesus , minä en ole hävittänyt yhtäkään .
Sinä kysyit mihin on menneet ne uskovaiset jotka ovat eläneet ennen LLL:n
Kaikki on tallessa , se Paratiisi jonne , Jeesukusen SIELU vei ryövärin sielun .
OLi Vähää ennen Ristin kuolemaa LUOTU ..
Jeesuksen sielu lähti paratiisista , tuonelaan , Piti Siellä Evangeelisen SAARNAN
ja keräsi sielut ympärilleen , ja lähtivät matkaan , Mihin ? Siihen PARATIISIIN joka
oli LUOTU SIELUJEN lepopaikaksi , ja jossa kaikki lepää siihen asti kun ..
Karitsa aloitta viimeisen Tuomion .
Ei Helv ettiin kaikki , vain ne jotka saa tuomion "MÈNE",
Ne Jotka saa tuomion "TULE" ovat taivaskelpoisia kaikki .
Kaikki ei joudu Tuomiolle ? Miksi ,koska silloin elävät uskovat tuomitsee Karitsan
Enkelit ja ne "TULE" tuomion saaneet , tempaistaan Ylös Siihen Taivaalliseen
Jerusalemiin ,jonka Jumala on Luonut .
kirjoitin hätäseen mutta tätä voi vielä täydentää,, - 8+9
Toinen tyhmä kirjoitti:
Se on katsos se seurakunnan todistus, mikä pitää ansaita joka pyhäisellä anteeksianomisella. Se riittää näille hyville ja pyhille. He myös haluavat nauttia ehtoollisen vain synnittömien ja puhtaiden kanssa. Varmasti tulevat portsarit sitten alttarille vahtimaan, kun puhtaat kädet aikanaan ehtooliista jakavat, ettei ehtoolliselle mennä syntisen NÄKÖISENÄ.
Yhtä tyhmänä ihmettelen, mihin ovat menneet ne uskovaiset, jotka ovat eläneet ennen es.lestadioilaisuuden syntymistä? Helvettiin kaikki?Kun lestadiolainen heräys oli alkuvaiheessa, niin Lestadiusta ja Raattamaata kiinnosti ymmärrettävästi se, miten ensimmäisen "lestadiolaisen" usko kestää kuolemassa. Tästä on kirjoituksia.
Sitä sanottiin siis seurakunnan todistukseksi. Sillä seurakunnan todistuksella ei luonnollisesti ole merkitystä sille joka täältä lähtee kuoleman kautta iankaikkisuuteen, mutta se on tärkeä jälkeenjääville. Se vahvistaa tai puhuttelee läheisten ja muidenkin ihmisten uskoa.
Omavanhurskaus kyllä sorkkii mielellään tätä asiaa. (Niin kuin muitakin Raamatun ulkopuolisia käsityksiä.) Toisen kerran se saarnaa, että et sinä mikään uskovainen ole, ei sinusta mitään hyvää todistusta jää.
Toisen kerran se laittaa toimeliaaksi. Kyllä sinun täytyy tehdä niin tai niin, että ihmiset näkevät.
Molemmat ovat syntiä. toinen epäilystä ja toinen omaa vanhurskautta. - voi sinuas kurja
8+9 kirjoitti:
Kun lestadiolainen heräys oli alkuvaiheessa, niin Lestadiusta ja Raattamaata kiinnosti ymmärrettävästi se, miten ensimmäisen "lestadiolaisen" usko kestää kuolemassa. Tästä on kirjoituksia.
Sitä sanottiin siis seurakunnan todistukseksi. Sillä seurakunnan todistuksella ei luonnollisesti ole merkitystä sille joka täältä lähtee kuoleman kautta iankaikkisuuteen, mutta se on tärkeä jälkeenjääville. Se vahvistaa tai puhuttelee läheisten ja muidenkin ihmisten uskoa.
Omavanhurskaus kyllä sorkkii mielellään tätä asiaa. (Niin kuin muitakin Raamatun ulkopuolisia käsityksiä.) Toisen kerran se saarnaa, että et sinä mikään uskovainen ole, ei sinusta mitään hyvää todistusta jää.
Toisen kerran se laittaa toimeliaaksi. Kyllä sinun täytyy tehdä niin tai niin, että ihmiset näkevät.
Molemmat ovat syntiä. toinen epäilystä ja toinen omaa vanhurskautta.Ihmisten todistuksista kilvoittelijalle sanoisin että Jeesus Kristus sinun tulee tuntea
henkilökohtaisena syntiesi sovittajana Jumalan tykönä.
Ihmisten todistuksdilla emme tee mitään, näitä todistuksia jakelevien JUmalan sanan vastainen toiminta on tullut jo liiankintutuksi esikoislestadiolaisuudessa viimeisen 25 vuoden aikana. - 13+16
voi sinuas kurja kirjoitti:
Ihmisten todistuksista kilvoittelijalle sanoisin että Jeesus Kristus sinun tulee tuntea
henkilökohtaisena syntiesi sovittajana Jumalan tykönä.
Ihmisten todistuksdilla emme tee mitään, näitä todistuksia jakelevien JUmalan sanan vastainen toiminta on tullut jo liiankintutuksi esikoislestadiolaisuudessa viimeisen 25 vuoden aikana."Hyvää päivää!"
"kirvesvarttahan minä..." - Veijo Esso
5 ja 5 kirjoitti:
Tyhmät neitseet kysykää öljynmyyjiltä
Tyhmät neitseet kysykää öljynmyyjiltä
-Esso
-Neste
-Fortum
-SEO
-Shell
-ABC
-Teboil
-Saudi-Arabia
jne...
- herätkää
Kyllä syytä olisi perustaa oppositio,, saanaajien ja hännystelijöiden kerho koostuu tuttavista ja naimakauppasukulaisista, ne päättää ja valta on rahan ohella tärkein.. tyhjiä saarnoja ja kieltoja..
- sellaista se oli
Eiköhän se suomesta Amerikkaan menevä porukka ollut melko yksinkertaista väkeä eikä se siellä siirtolaisuudessa miksikään muuttunut, samat eväät ei mitään uutta ole eikä tule, se on surkeaa touhua eikä voine puhua Jumalan palvelemisesta ja vielä vähemmän Jeesuksen seuraamisesta.
kunhan nyt jotain kellastuneita kirjeitä luettiin ja sen päälle kuuliajt olivat mikä kenenkin puolta, siinä se oli koko kristillyys tiukasti kiteytettynä.
despoottisen luonteet sitten alkoivat seistä joukon keulassa omine omituisine oppeineen ja käsityksineen, kaukana Raamatusta joka tapauksessa.
siirtolaisväki oli köyhää poliittisesti varautunutta väkeä jolle uskominen antoi lisävärin kaiken kurjan päälle.
haitaria kitkutettiin haalilla jossa vanhat ukot ja akat tanssia rytyytti yökaudet ja muisteli haikeana juhannusta ja jotain jumalan tapaisestakin joku saattoi puhua.- heidelberg
No ehkä sinne ameriikkaan matkaajat eivät aivan tyhmemmästä päästä kuitenkaan olleet. Heillä oli uskallusta lähteä kuurjuuden ja laman keskeltä yrittämään. Monet heistä selviytyivät erittäin hyvin, kouluttivat jälkipolvensa ja elävät aivan mukavaa elämää tälläkin hetkellä.
Osalla siirtolaisia oli omakohtainen usko jo lähtiessä ja he säilyttivät sen uudessa maassa ja pitivät seuroja tai kävivät kirkossa.
Osa maasta muuttaneista otti uskon sijasta haitarin mukaansa ja soitteli rillutuksia haalilla niin että sielläkin saatettin jatkaa samaa syntielämää, josta täältä oltiin lähdetty.
- Kysyn vaan
Se siunattu kalkki, jota me siunaamme, eikö se ole Kristuksen veren osallisuus? Se leipä, jonka me murramme, eikö se ole Kristuksen ruumiin osallisuus?
Eikö malja, jonka me siunaamme, ole yhteys Kristuksen vereen? Ja eikö leipä, jonka me murramme, ole yhteys Kristuksen ruumiiseen?
Onko yhteys ja osallisuus sama asia? Mielestäni ei ole. - totta...............
Kysyn vaan kirjoitti:
Se siunattu kalkki, jota me siunaamme, eikö se ole Kristuksen veren osallisuus? Se leipä, jonka me murramme, eikö se ole Kristuksen ruumiin osallisuus?
Eikö malja, jonka me siunaamme, ole yhteys Kristuksen vereen? Ja eikö leipä, jonka me murramme, ole yhteys Kristuksen ruumiiseen?
Onko yhteys ja osallisuus sama asia? Mielestäni ei ole.aloitus halleluja..
- teu.
Kysyn vaan kirjoitti:
Se siunattu kalkki, jota me siunaamme, eikö se ole Kristuksen veren osallisuus? Se leipä, jonka me murramme, eikö se ole Kristuksen ruumiin osallisuus?
Eikö malja, jonka me siunaamme, ole yhteys Kristuksen vereen? Ja eikö leipä, jonka me murramme, ole yhteys Kristuksen ruumiiseen?
Onko yhteys ja osallisuus sama asia? Mielestäni ei ole.Ei noilla sanoilla /sanamuodoilla sitä tehdäkään vaan ..
Hän otti leivän ,Siunasi ,Mursi ja antoi opetuslapsille .,
Jeesuksen sanat oli : OTTAKAA JA SYÖKÄÄ TÄMÄ ON MINUN RUUMIINI .
Ja samoin Hän otti : MALJAN , Kiitti ja sanoi "JUOKAA TÄSTÄ KAIKKI ; TÄMÄ ON
MINUN VERENI , LIITON VERI , JOKA JOKA ON MONEN EDESTÄ VUODATETAAN SYNTIEN ANTEEKSIANTAMISEKSI. JA MINÄ SANON TEILLE:
MINÄ EN JUO TATÄ STÄ ENNENKUIN JUON SINÄ PÄIVÄNÄ , JONA JUON
SITÄ UUTENA TEIDÄN KANSSANNE ISÄNI VALTAKUNNASSA
He veisasivat kiitos virren ,ja lähtivät Öljymäelle ..
Kerrataan : Herran pyhä alttarin Sakramentti on on salaisuus , joka syvuus on meille ntutkimaton . Mutta uskossa tulemme osallilliseksi sen runsaasta siuna-
uksestra . Vietämme ehtoollisessa Kristuksen uhrin : Hänen Kärsimyksensä ja
kuolemansa Muistoa . Saamme vakuutuksen syntiemme anteeksiantamuksesta
Saamme siinä läheisen yhteyden Kristukseen ja Toisiimme . ILO ja kiitollisuus täyttää sydämemme , niin että uudellen anamme itsemme Herrallemme . Me
tunnustamme Kristustusta ja meissä uskollisten kanssa nauttia suurta ehtoollista taivaassa ...jatkan ,
- Ruumiinosallisuus
>>>>>>>>>>Onko yhteys ja osallisuus sama asia? Mielestäni ei ole.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 575580
Tappo Kokkolassa
Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap233557Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti
Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei281672Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?
Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei2061656- 781102
MAKEN REMPAT
Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna261088Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan
5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee49907Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille
Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel259836Välillä käy mielessä
olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.71819Mulla on kyllä
Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..35818