Valonarkuus

Valonarkako

Moi! Minulla on epilepsia, paikallisalkuinen. Trileptal 2 kertaa 2*300mg päivässä. Nyt on ilmennyt valonarkuutta. Haluaisin olla pimeässä. Valo ikäänkuin ärsyttää silmiä. Lisäksi migreeniä on useammin kuin ennen. Sellaista taustalla olevaa päänsärkyä, joka kestää koko päivän, lisäksi pahoinvointia. Välillä on kovia kipukohtauksia, niin että yhtäkkiä pysähdyttävää kipua joka menee ohi nopeasti. Lisäksi muisti on temputellut kuukauden ajan. Neurologille olen puhunut puhelimessa muistista, sain ohjeen syödä lääkkeet yksi kerrallaan tasaisesti päivän aikana. Mutta näistä kivuista en muistanut kertoa..onko jollakin jotain samantapaisia oireita. Miten muuten tuon muistiongelman kanssa töissä olette pärjänneet. Minulla on aika vähäkohtauksinen epilepsia ollut, 2 kohtausta elämäni aikana. Lisäksi ehkä poissaoloja, esim. Pari päivää sitten unohdin täysin pyytäneeksi avaimia lainaan mieheltäni. En muista ollenkaan sellaista tapahtuneen, enkä edes tiedä miksi ne avaimet tarvitsin mutta taskussani ne oli. Liekö ollut poissaolokohtaus vai muistiko pettää???

2

145

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Trileptal

      Valonarkuus kuuluu Trileptalin sivuvaikutuksiin.
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/745012
      Samoin minulla on sekä tensiopäänsärkyä että migreeniä ollut liian isolla Trileptal-annoksella. Sivenius ratkaisi tuon kokopäiväisen päänsärkyni yksityisvastaanotolla. :-)
      Muistissa en ole havainnut ongelmia, mutta tällä palstalla on siitäkin oma keskustelunsa.

      • Valonarkako

        Olen syönyt trileptalia 1,5 vuotta ja nyt on nämä oireet alkaneet kuukausi sitten..saisinko hiukan selvennystä tuohon mikä ratkaisi sen päänsärky ongelman sinulla kun en ymmärtänyt.?Minä en kannata yksityisiä, en ole koskaan niistä saanut parempaa palvelua kuin yhteisillä varoilla toimivista sairaaloista..mutta toki joku voi kokea yksityiset paremmiksi..muistista olen lukenut täällä mutta en ole kyllä löytänyt siitä mitään miten töissä voi pärjätä tuon asian kanssa.. Olen täysin kyllästynyt siihen että kaikki on lääkkeiden syytä..! Eikö niiden lääkkeiden pitäisi auttaa?? Mikä järki on niitä syödä jos muisti menee ja koko ajan koskee päähän ja oksettaa? Sitten pitäisi olla työkykyinen kun oikeasti olo on kuin jollakin dementikolla koko ajan.. Pitäisi löytää työ jossa ei aivoja tarvitse.. Ai niin ei ole ajolupaa niin enhän mä pääse muualle kuin missä nyt olen.. Kun saatoin aikoinani ostaa talon työpaikan viereltä, mutta paikasta jossa ei linja-autot kulje..mutta mitäpä minä sitä tässä valitan.. Halusin vain kokemuksia työssä pärjäämisestä huonon muistin kanssa..trileptalin sivuoireet olen lukenut netistä...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      66
      6402
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4123
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      268
      2543
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2000
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1508
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1367
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1080
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1026
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1011
    Aihe