Tupakkalakko

35 min

Nyt ollaan oltu puolituntia tupakka lakossa. Katsotaan miten kauan pystyn olemaan polttamatta. Tupakointivuosia on yli 30 ja kerran olin 2 vuotta polttamatta.
Kirjoitinpahan vaan näin puolen tunnin jälkeen. Kirjoitan vielä lisää myöhemmin.

52

1860

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • seurataan

      kiinnostuksella seurataan!!

      • argh

        Laita punanen nauha vielä käsivarteen.


      • sivusta_seurannut

    • 35 min

      Nyt on 11 tuntia selvitty ilman tupakkaa. Kello on 5.50 ja töihin lähdön aika. Siellä on helpompaa. Täälä kotona voin sytyttää tupakan koska vaan. Töissä pitää mennä ulos.

    • ei onnistu

      Pian poltat taas. Viimeistään illalla.

    • 35 min

      Nyt on kello 15.40 en ole vielä ratkennut. Kohta menen kurssille ja palaan 20.30. Sielä ei ole tupakkaa mukana. Oletko ihan itse laittanut itsellesi plussan vai joku yhtä viisas kaverisi.

    • raikas suu

      Itsekin harkitsen, koska keuhkoissa kirvelee boston, stressipolttaja oon.
      tsemppiä.

    • 35 min

      Nyt kello 5.54 lakkoa olen onnistunut jatkamaan. Toka päivä nyt sitten menossa. Eka oli täyttä helvettiä. Silloin kun alkoi vähän helpottamaan, niin katsoin paljonko oli mennyt. 28 tuntia olin ollut kun alkoi helpottaa. Taas töihin lähtö. Kerron sitten miksi ja miten taktikoin tämän tupakkalakon kun tunnen olevani voittanut tämän homman.

    • raikas suu

      Sinä olet se tarvittava potku minullekkin...

    • 35 min

      Nyt on kello 18.53 ja 2 vuorokautta polttamatta. Täälä on tossa pöydällä LM askeja nicorette purukumia. En ole sortunut noihin nicorette purukumeihin. Vuosi sitten kokeilin, ne ei tehnyt muuta kuin pitkitti kidutusta. En enää koskaan sorru tollasiin pelle purkkaan. Pakko jatkaa ilman mitään typeriä apukonsteja. Taitaa olla ainoa ok keino päästä röökistä. Vierotusoireet vähän rankempia mut voitto tulee nopeammin.
      Kolmas päivä siis alkoi. Toka nyt oli vähän helpompi kuin eka. Lakko siis jatkuu.....

    • kansa mukaan

      Hyvä Sinä

    • 35 min

      Nyt on kello 16.09 ja 18.49 tulee kolme päivää täyteen. Alkaa neljäs. Toka ja kolmas päivä ollut samanlaisia, välillä ollut tuskallisia hetkiä. On tää saatanan sitkeessä kun ei röökin himo katoa ihan tosta vaan. Jatkan tätä vaan....vähän alkaa ottaa pattiin, vittu tällasia taisteluita. Nyt lähden iltakurssille. 16.45 - 20.00.

      • olls

        Ota nyt yksi tupakki ei se mitään haittaa.


    • 35 min

      Klo. on nyt 20.44 ja neljäs päivä on menossa. Ei oteta yhtään tupakkaa. On tossa pöydällä montakin LM askia. Nyt ei ole tällä hetkellä mitään ongelmia. En tosiaankaan mene tuohon sinun ota yksi tupakka ei se mitään haittaa juttuun ollenkaan. Tiedän että haittaa se. En tee tätä ekaa kertaa. Olin 2009 - 2011 ajan polttamatta. Muistan hyvin mitä vaati olla ensimmäiset 6 päivää ilman tupakkaa. Silloin kun oli seitsemäspäivä menossa tiesin voittaneeni. Nytkin alan tietämään että homma on jo 98 % :sti voitettu. Yhden LM askin sain jo myytyä. Vuodessa säästän 2002 € rahaa.

    • mdathjwdbgtmdbhjwmg

      Nyt kyllä eletään niin jännittäviä päiviä että meikäläiseltä meni yöunet.

    • 35 min

      Nyt on 4 päivää lakkoa täynnä. Ei ole tupakanhimot vielä kaikonneet. Viides päivä sitten menossa.

    • 35 min

      Nyt on 5 päivää oltu polttamatta. Ei vieläkään ole tupakan himot hävinneet. Tänä viidentenä päivänä on välillä tullut tupakanhimo ja kestänyt jonkin aikaa. Jatketaan ja katsotaan milloin nämä himot loppuu. Mulla on työterveyslääkäri 26.11. siis ens keskiviikkona. Jos vielä silloin kärsin tupakantuskista niin saa lääkäri keksiä jotain. Aika pitkä on jo tääkin aika 5 päivää. Perkele sais jo talttua tää röökinhimo.

    • Redneck productions

      Hei,

      RDNK-productions tuottaa yhteistyössä ruotsalaisen Spoonin kanssa nettitv-sarjan joka kertoo tupakanpolton lopettamisesta. Nettisarjan ideana on seurata 2-3 henkilöä, jotka eri syistä haluavat lopettaa tupakanpolton. Sarjaa kuvataan kolmena ajankohtana ennen lopettamista, kerran prosessin aikana ja kerran sen jälkeen. Päähenkilöt tekevät myös projektin aikana omia videoblogimaisia klippejä jotka julkistetaan youtubessa. Päähenkilöt saavat tuekseen polton lopettamiseen erikoistuneen valmentajan. Päähenkilöiden testikuvaukset tehdään jo ensi viikolla (viikko 48) ja kuvaukset sijoittuisivat (2) joulukuuhun 2014 ja (1) tammi-helmikuuhun 2015. Nettisarja käytetään nikotinivalmisteiden tuottavan yrityksen markkinointiviestinnän yhteydessä. Jos tämä kuulostaa kiinnostavalta projektilta ja olet valmis lopettamaan, ota meihin yhteyttä. Terv, Julia, julia(at)rdnk.fi.

      • 35 min

        6 päivää polttamatta. Oli niitä tupakanhimoja tässä kuudennessakin päivässä. En ole kiinnostunut mainostamaan nikotiinivalmisteita. Nikotiinista minä eroon olen pääsemässä. Toteutan tämän ilman mitään korvikkeita. Työkaveri polttaa sähkötupakkaa. Kyselin siltä siitä. Toimii, jos ei halua nikotiinista eroon. On sitten koukussa sähkötupakkaan. Turhaa rahaa siihenkin menee. Nyt olen jo säästänyt rahaa 33 €. Hengityskin kulkee paremmin. Kävin uimahallissa ja uin kilometrin. Selvisin hengissä. Paremminkin on joskus mennyt.


    • 35 min

      Nyt 1 viikko polttamatta.

      • lakkoko

        No hemmetti! Joko repsahdit?


      • 35 min
        lakkoko kirjoitti:

        No hemmetti! Joko repsahdit?

        En ole repsahtanut. Dokasinkin tossa 2 päivää. Lakko on kestänyt, kohta tulee 2 viikkoa täyteen. Klo, 18.49. Juopottelutestikin on läpästy. Rapula nyt ja huomenna töihin.


    • tupakka akka

      Oletko edelleen irti tupakasta?

      • 35 min

        Vielä on kaikki OK. Nyt on 22 päivää mennyt. Hemmetti kun oli lauantai - sunnuntai välinen iltayö vielä tupakanhimo yllätys. Ei kuitenkaan mikään paha. Muistan aikaisemman lopetuksen joka alkoi 3.3.2009 klo. 14.10 kun olin 2 vuotta polttamatta. Silloinkin tuli tupakanhimoja 1 - 2 kuukaudenkin jälkeen. Linkkupysäkillä ja tietokoneen ääressä kahvia juodessa. Niistä selvisi hyvin. Tiedän siis nytkin miten tämä etenee. 2 kuukauden jälkeen ei tule enää tupakan himoja.
        Kunto alkaa nousemaan ylös. Aion nyt tehdä saman kuin 2009 - 2011. Kuntosalille, uimaan työmatkat pyörällä. Silloin putosi painokin 125 - 97. Nyt on taas paino 124. Ruokailua olen taas alkanut tekee fiksummin. Näin 49 vuotias ja 34 vuotta polttanut.


    • nmmnmn

      Pitäsköhän itekki lopetella huono harrastus, tänään ei maistu eilisen juopottelun takia, huomenna alkas maistua paitsi jos kokeilis lakkoo :D

    • vähentäjä

      Savutonta Joulua, eikös vaan !

      Paras joululahja itselle ja läheisille ja vähän kukkarollekin.

      • 35 min

        Kuukausi on nyt oltu lakossa.


    • kool1

      Hienoa, hyvin menee! Oliko millaisia vierotusoireita? Vieläkö on tupakanhimoa? Muistat vaan kuinka haitallista ja kallista tupakka on, teet itsellesi palveluksen.

    • tupakka akka

      Minä lopetin eilen k 9.00.

    • tupakka akka

      Yllättävän hyvin menee, noin viisi kiusaustilannetta, jotka ylitin.
      Pesen vaatteitani raikkaiksi, pesen hampaita vähän väliä. Joulutohina auttaa sekin.

      Kauanko kestää ennenkuin keuhkot alkavat puhdistua tervesta ym ?

    • 35 min

      Taitaa olla aika yksilöllistä kuinka nopeasti keuhkot alkaa puhdistumaan. Se tietysti vaikuttaa kuinka kauan on polttanut ja miten paljon. Kävin tänään uimassa. Uin kilometrin ja kroolasin 4 kertaa sinä aikana 25 metriä. Silloin huomas että keuhkot on huonossa kunnossa, ei ole puhdistuneet. Oli aina rankka 25 metrinen. Sit uin rauhassa sammakkoa. Tämäkin puhdistaa keuhkoja kun rasittaa niitä. Ei kiinosta rööki yhtään. Toi uintiretki kyllä ilmotti että poltettu on. Nyt oltu polttamatta 35 päivää. Vielä on tullut röökinhimo ehkä joka toinen päivä. En aio ratketa, loppuu ne kaikki röökinhimot muutaman kuukauden päästä. Nopeesti ne kuukaudet menee. Toi auttaa hyvin röökilakossa kun vähän liikkuu, niin huomaa mitä on tapahtunut kun on polttanut. Antaa muuten motivaatiota kun keuhkot pihisee.

    • tupakka akka

      Viides päivä menossa ja vaikein himo oli ap.
      Yli pääsin ja aion jatkaa.
      Keuhkot räkäset muta muutoin olo jo viiiiirkeämPI.

      • 35 min

        Hienoa. Sä olet selvinny kaikista hankalammasta ajasta. Himoja sulle tulee mut ei kidutusta enää. Mitä kauemmin pystyt olemaan polttamatta sitä helpommaksi muuttuu. Mulla helpotti 2 viikon kohdalla ja kuukauden kohdalla. Tulee vielä tupakan himoja, harvoin ja helposti voitettavia.
        Eilen kävin ajamassa polkupyörällä. 4 vuotta oli väliä. Tääkin talo on mäen päällä. Oli rankka polkea toi mäki. Se pitää saada helpommaksi.
        Tänään kävin ostamassa isojen ihmisten liikkeestä salihousut. Kerroin niille että menetätte asiakkaan kun alan käydä kuntosalilla. Kilotkin on helpompi pudotella pois kun ei polta ja samalla keuhkot alkaa toimimaan paremmin. Viime uintireissulla keuhkot pihisi. Helvetin rööki.


    • Lasse Lehtinen

      Siististi elämällä pari kuukautta lisää? Tutkimuksia näyttää olevan kaikkiin tarpeisiin. Itseäni lohduttaa uusi Yhdysvalloistakantautunut tieto, jonka mukaan joka suhteessa terveitä elämäntapoja noudattava ihminen elää läntisessä teollisuusyhteiskunnassa keskimäärin kaksi kuukautta(!) kauemmin kuin huikenteleva kanssaeläjä.

    • 35 min

      Huikenteleva kanssaeläjä ei tarvii tupakkaa. Eikä Yhdysvalloissa dokatakaan samalla tavalla kuin Esim. Suomessa. Sielä juhlitaan muutaman paukun voimalla, ei olla edes kovin kännissä. Huikennella voi kun lataa pelipöydälle vähän rahaa ja ottaa naisen kainaloon jne.... Ei huikentelevaa elämäntyyliä harrastava aina myrkytä itseään. Tutkimustuloksia on siis joka lähtöön.
      Tupakka tukkii keuhkot, se on faktaa. Kuolet varmasti aikaisemmin jos poltat. Tupakka tukkii verisuonia. Täytyy olla yliluonnollinen jos ei tupakassa oleviin myrkkyihin kuole.

    • +++

      Mä aloitan uudenvuodenaattona (?)

    • tupakka akka

      Auts, eilen illala meinasin sortua. Olin jo kaupan ovella ja ajattelin, että ei pari tupakkaa haittaa et oon kuitenkin jo lopettanut että sitten vaan jatkan mutta sitten: Itsepetosta!!
      Palasin kotiin, posket pakkasen pureman punaisina ja raittiin ilman virkistämänä.

    • 35 min

      Hyvä että et rakennut. Äkkiä laskettuna sulla on kahdeksas päivä menossa. Viikko siis saavutettu. Ihan liian aikaista ratketa. Jatka taistelua. Mä tein myös sellaisa juttuja että menin kylään yhden tutun luokse, joka ei ole koskaan polttanut. Sielä olin viikonlopun ja oli helpompi olla ilman tupakkaa kun oli sellasessa ympäristössä jossa ei edes ajateltu tupakkaa. Uimahallit on kans sellasia paikkoja.

    • tupakka akka

      35min kiitos tsemppaamisesta ja samat sinne.

      Tupakatta mennään ja oletan että kahden viikon raja on merkitykselinen eli 2.1 , joka on jo reippaampaa ja raikkaampaa uutta vuotta ! heh

      • 35 min

        Nyt on oltu 45 päivää polttamatta. Koko Joulukuu. Tällä viikolla ei ole tullut kertaakaan minkäänlaista tupakanhimoa. Uutta vuottakaan tässä ei pääse juhlimaan kun Osuuspankit on jumissa. Onkohan joku hakkeri hyökänny ja tyhjentäny kaikkien rahat pois, paremmille markkinoille.


    • tupakka akka ent.

      Koko kuu, mulla pian kaksi viikkoa, noin ne etapit täyttyy ja kannustaa.
      Kiitos , kun olet ollut esimerkkiinä.
      Palataan viimeistään ensi uunna vuonna näissä merkeissä.

    • Juha299

      joo vois itsekin lopettaa, sain teistä voimaa. Kiitos siitä.

    • Minäkin/+++

      35 min, mitä sinulle kuuluu tänään?

      Lopetin tupakoinnin 1.1.2015, eli nyt polttamatta jo toista vuorokautta.
      Kyllä tämä tästä....

    • 35 min

      Nyt on tupakkalakko kestänyt 2 kuukautta. Aloitin sen 16.11.2014.

    • tupakka-akka ent.

      Kuukausi polttamatta.

      Onneksi eksyin palstalle, vertaistuen ja esimerkin avula pitkälti eteenpäin.

    • Minäkin/+++

      Tänään tulee 3 viikkoa siitä, kun viimeksi poltin. Jeeee !!!!

    • 35 min

      Tässä on tällainen ohje jos pelkää lihomista tupakan lopettamisen jälkeen. Samalla tässä välttää yhden vaaran ratketa polttamaan.
      Moni tipattomalle lähtenyt on huomannut laihtuneensa. Ruokailussa ei välttämättä ole tapahtunut muutoksia, mutta kun alkoholin kalorit jäävät pois,
      energian saanti pienenee, joten laihtuminen on todennäköistä.
      A-klinikkasäätiön ylilääkäri Kaarlo Simojoki muistuttaa, että alkoholi on energiapommi. Alkoholia juoden voi huomaamattaan ylittää päivän energiantarpeensa.
      - Alkoholinkäyttö näkyy helposti vyötäröllä, sanoo Simojoki. Hänen mukaansa erityisen kaloripitoisia ovat erilaiset sokeriset juomasekoitukset.

    • 35min

      Tuli tuossa vuosi täyteen ilman tupakkaa.

      • MYÖSSAVUTON

        HIENOA!!:)


    • konamies

      Sama täällä hyvin menee on ollut yllättävän helppoa. Itseasiassa olen ollut polttamatta 31 minuuttia

    • Jöröj

      2 viikkoa olin polttamatta ja sitte poltin yhden!! Alkaako kaikki alusta??

    • uudet-tuulet

      Hienoa 35min ja kaikki muut, jotka olette pystyneet stumppaamaan lopullisesti. Itse ole tupakoinut yli 30 v. ja lopettaminen on ollut mielessä jo vuosia. Neljä vuotta sitten lopetin Champiksilla ja olin polttamatta puoli vuotta kunnes äitini kuoli äkillisesti ja otin avukseni suruun ja stressiin vanhan pelastajan, tupakan. Välillä jopa sauhuttelin vain sähköröökiä ja viime ajat sekä tupakkaa, että sähkäriä. Jonkun aikaa sitten minulle läheinen ihminen kuoli. Hän oli liian nuori,alle viisikymppinen, ketjupolttaja. Tänään laitoin sähkäriin nestettä ilman nikotiinia. Pyrin pääsemään eroon tuostakin tavasta mahdollisimman pian. Tsemppiä kaikille tupakan poltosta irti pyristeleville tässä paskamaisessa henkien taistossa. Hyvää kesää, hengitetään happea ja hyviä fiiliksiä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6489
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4193
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2597
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2030
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1538
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1397
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1101
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1046
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1031
    Aihe