Jokohan huomenna tuloksia?!

Jännittääääää

Jostain lueskelin, että huomisesta saisi jo tuloksia julkistaa jos ne selvillä on vaan...

Onko muita jännääjiä paikalla?

500

1565

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • malttamatonnnn

      Aijaa? Kyllä täälläkin yksi jännittäjä! Olivat taas tänä aamuna hakemusta muokanneet...

    • hnchlvvvj

      Täällä kans. Jännittää enemmän kun ei tarkalleen tiiä koska ne tulokset tulee

    • jännittää

      Kyllähän tuo jännittää. Yritän olla ajattelematta koko asiaa, mutta huonolla menestyksellä. Jo toinen kerta kun pänttäsin hulluna pääsykokeisiin, kolmatta kertaa en niin enää välittäisi...

      • voiiiiuiiuuu

        Sama juttu. Kellään tietoa julkistetaanko tuloksia amk sivuilla? Vai tuleeko vaan kirjeenä?


      • Snow White
        voiiiiuiiuuu kirjoitti:

        Sama juttu. Kellään tietoa julkistetaanko tuloksia amk sivuilla? Vai tuleeko vaan kirjeenä?

        Tieto tulee ainakin Opintopolun sivuille, sun omaan opintopolkuun. Tieto tulee myös tekstiviestillä, ellet ole sitä hakulomakkeessa kieltänyt.
        Mihin olette hakeneet? Itse odottelen joskos tulisin hyväksytyksi Turun amk:n terveydenhoitaja linjalle Saloon.


    • aaaaouuuu

      Lapin amk on julkaissut valitut!

      • Jokojokojoko

        Missä tulokset Lapin amk? En löytänyt kuin kesäkuulle päivätyn listan, eli syksyllä aloittaneet?


    • joopajoooo

      No ei varmasti mikään lappi ole mitään julkaissut. Kaikki tulokset julkaistaan samaan aikaan, ainakin ennen on niin ollut..

      • Jokskuks

        Joo ei ainakaan omilla sivuillaan Lapin AMK ole julkaissut, löytyy vaan edellis haun tulokset. Voihan se olla että Lapin AMK on jo opintopolkuun laittanut ilmoitukset valituista, koska nyt toi koko haku systeemi on muuttunu nii koulut voi ilmottaa ne eri aikaan ja ekana se näkyy opintopolussa


    • Jänskää

      Joo täällä kans jännitellään! Onneks on nykyään tuo opintopolku nii sieltä voi käydä sitä tilannetta aina seuraamassa!

      • Snow White

        Ärsyttävää kun taas tänäänkin opinto-oikeudesta 12:47 hakemusta on muokattu... Mitäköhän sekin tarkoittaa??? Ei millään jaksais odottaa!!!


      • Snow White
        Snow White kirjoitti:

        Ärsyttävää kun taas tänäänkin opinto-oikeudesta 12:47 hakemusta on muokattu... Mitäköhän sekin tarkoittaa??? Ei millään jaksais odottaa!!!

        Tarkoitin tietenkin opintopolkua! Kiva toi ennakoiva...


      • hmmmmm
        Snow White kirjoitti:

        Ärsyttävää kun taas tänäänkin opinto-oikeudesta 12:47 hakemusta on muokattu... Mitäköhän sekin tarkoittaa??? Ei millään jaksais odottaa!!!

        Minäki mietin mitä tuo hakemusta on muokattu tarkoittaa..


    • huiii

      Onko kellään muulla niin että hakemusta muokataan ihan kokoaika? :D siis oon päivittänyt tota minuutin välein tässä ja siellä näyttäis kokoaika tekevän jotain :O

    • eijaksaoottaaaa

      Mulla on muokattu viimeks 14.11 ja lukee et valinta on kesken. Plaah.
      Kertokaahan heti joku jos ilmoitusta tulee pääsee tai ei :)

    • Toivo elää

      Joka päivä jotain muokkauksia on, useampikin... Myös tänään.

      • Jeppe

        Mulla viimeisin muokkaus ollut 4.11 ja sekin tuli siten että itse muokkasin omia tietoja opintopolussa. ???!!! Muuten ei oo päivittynyt millään tavalla hakemus.


    • tulisjonetulokset

      Muistaako kukaan julkaistiinko keväällä tuloksia aiemmin?

      • pögnx

        Joo tuli mulle ainakin tieto n viikkoa ennen virallista päivää


      • Snow White

        Mun mielestä jonkun amk:n sivuilla oli, että viime syksynä olis tulokset julkaistu 22.11., ainakin siinä koulussa (oli luvattu julkaistavan viimeistään26.11.). Eli jos siitä voi jotain päätellä, niin perjantaihin asti pitäis jaksaa kärvistellä...


      • Snow White
        Snow White kirjoitti:

        Mun mielestä jonkun amk:n sivuilla oli, että viime syksynä olis tulokset julkaistu 22.11., ainakin siinä koulussa (oli luvattu julkaistavan viimeistään26.11.). Eli jos siitä voi jotain päätellä, niin perjantaihin asti pitäis jaksaa kärvistellä...

        Se koulu oli SeAMK...


    • tulisjonetulokset

      Eli tää viikko onki sitte yhtä jännitystrilleriä.. :D mut tuleeko ne tulokset siis vaan opintopolkuun? kirje? kun siinä haussahan kysyttiin sähköpostia, ja sitte siinä oli joku että haluaako tekstiviestitse jotain tietoa yms..

      • Snow White

        Tää opintopolkuhan on ihan uus juttu, joten ei voi tietää, mut vois kuvitella et tällaisella some kaudella kaikki tieto tulee ensimmäisenä nettiin...


      • Snow White
        Snow White kirjoitti:

        Tää opintopolkuhan on ihan uus juttu, joten ei voi tietää, mut vois kuvitella et tällaisella some kaudella kaikki tieto tulee ensimmäisenä nettiin...

        Sinä joka aloitit tämän ketjun nim.merk. "Jännittääää", niin mistä luit sellaista tietoa, että huomenna vois jo jotain tietoja tulla????


      • Aaaapeeee
        Snow White kirjoitti:

        Sinä joka aloitit tämän ketjun nim.merk. "Jännittääää", niin mistä luit sellaista tietoa, että huomenna vois jo jotain tietoja tulla????

        Voi kun muistaisin vaan en enää muista :(


    • Keväällä toisin

      Keväällä tuli ainakin Laurea AMK:n liiketalouden tulokset nettiin heti kun vaan oli mahdollista, silloin oli ilmoitettu aikaisintaan - viimeistään päivät.

      Silloin näkyi netissä kaikissa hakemissani kouluissa, että olen varasijalla, sijoitusta ei siitä nähnyt.

      Kirje kotiin tuli sitten ihan viimeisenä luvattuna päivänä ja siinä oli tarkempaa tietoa siitä kuinka monennella varasijalla olin.

      Nyt on eri systeemit eli ei tuo viime vuosi taida nyt oikein auttaa asiassa. Ei auta kuin odotella.

    • jaanatuuli

      ÄÄÄÄ mä en oikeesti pysty enää odottaa. Kun vaan tietäis tarkan päivän että milloin tulokset tulee, niin helpottais. Ei tartteis kokoajan kytätä

    • nooeer79

      Mulla katottu/muokattu 16.46.. Tulis jo vastaukset...

    • aaapuuuuuvvvaaa

      joo ja kun tietäis mitä noi muokkaukset tarkottaa; joillakin useesti, joillain sillon tällön, jollain ei ollenkaan...voii toivottavasti huomenna jo tietäis! Miten täs malttaa nukkuakkaa

    • huoooooh

      Joo ei jaksais kyllä millään odottaa.. :D varsinkin ku on nyt epäselvää että missä se tieto tuloksista eka näkyy. Paksu kirje kai tietää valituksi tulemisesta.

    • jännittäää

      Näköjään haaga-helian sivuilla luki että opintopolkuun ilmestyy ensimmäisenä tieto :O eli ei auta muu ku kytätä tuota, huhhuh...

      • Toivo elää

        Mä luulen et siellä se ekana näkyy. Noissa amishauissakin näky ne hakutoiveet silleen järjestyksessä ja osassa oli jo tulos perjantaiaamuna, osa tuli vasta myöhemmin päivällä. Ja perjantaina näkyi tosiaan opintopolussa vasta kaikki eli viimeisenä päivänä. Kaveri joka sai paikan sai myös kirjeen jo tänään eli on laitettu perjantaina tai jo aiemmin postiin... En tiedä tuleeko AMK-hauissa kaikki kerralla vai samaan tyyliin, jää nähtäväksi. No, alle viikon päästä kuitenkin jo tiedetään alkaako tammikuussa koulu vai ei :)


      • Toivo elää
        Toivo elää kirjoitti:

        Mä luulen et siellä se ekana näkyy. Noissa amishauissakin näky ne hakutoiveet silleen järjestyksessä ja osassa oli jo tulos perjantaiaamuna, osa tuli vasta myöhemmin päivällä. Ja perjantaina näkyi tosiaan opintopolussa vasta kaikki eli viimeisenä päivänä. Kaveri joka sai paikan sai myös kirjeen jo tänään eli on laitettu perjantaina tai jo aiemmin postiin... En tiedä tuleeko AMK-hauissa kaikki kerralla vai samaan tyyliin, jää nähtäväksi. No, alle viikon päästä kuitenkin jo tiedetään alkaako tammikuussa koulu vai ei :)

        Tänään (maanantaina) muokattu viimeksi 17.16.


    • jännitttää

      Okei :) voi kunpa se tieto tulis jo perjantaiksi! Häiritsee vaa niin paljon mitä tuolla muokataan ja miksi kaikilla ei muokata :D

    • jännittää

      Itsellä myöskin muokattu 17:16 :D mutta sitä ennen kyttäsin tota sivua päivällä niin muokattiin ihan vartin välein..

      • Jaanatuuli

        Joo sama täällä toi kyttäys :D vielä ainakaan ei oo tuloksia.. Vähän odotin että tän vuorokauden puolella olis näkynyt jo. Ehkä aamulla sit. En malta odottaa


      • Kouluuuuun
        Jaanatuuli kirjoitti:

        Joo sama täällä toi kyttäys :D vielä ainakaan ei oo tuloksia.. Vähän odotin että tän vuorokauden puolella olis näkynyt jo. Ehkä aamulla sit. En malta odottaa

        Hauska, kuinka sitä odottaa tuloksia kuin joulua pienenä :D
        Ekaa kertaa tuli haettua ammattikorkeaan, olisi huikeaa saada opiskelupaikka. Pidetään peukkuja, että koulun penkki odottaa
        meitä halukkaita. Kiva, kun täällä on muitakin jännääjiä!


    • toivotaanparasta

      Mututuntumalla sanoen vois päätellä, että ne joiden hakemuksia on muokattu ovat vielä "loppusuoralla" mukana. Omaa hakemustani oli kanssa muokattu eilen ja toivottavasti mututuntumani pitäisi paikkansa

      • Änn

        no toivottavasti pitää paikkansa! :D äsken muokattiin mun hakemusta taas klo.9:40,
        tää on niin hirveetä, päivystän täällä keskustelusivulla säännöllisesti jos joku saa uutta inffoa :)


      • Pettynyt!
        Änn kirjoitti:

        no toivottavasti pitää paikkansa! :D äsken muokattiin mun hakemusta taas klo.9:40,
        tää on niin hirveetä, päivystän täällä keskustelusivulla säännöllisesti jos joku saa uutta inffoa :)

        Oisko ne sitten pidemmällä jatkossa joita muokkaillaan vielä tänäänki. Mun muokkailut loppuo eilen puolilta päivin, joten en usko pääseväni kouluun :(


      • Toivo elää
        Änn kirjoitti:

        no toivottavasti pitää paikkansa! :D äsken muokattiin mun hakemusta taas klo.9:40,
        tää on niin hirveetä, päivystän täällä keskustelusivulla säännöllisesti jos joku saa uutta inffoa :)

        9.40 mullakin. Mielenkiintoista että on aina sama aika kuin muilla.. Voisko olla et kun kunkin koulun tulokset valmistuu niin merkkaavat ylös ja näkyy kaikilla päivityksenä? Mä hain kahdelle eri linjalle kuuteen paikkaan. Helia ekana, jännittää riittääkö pisteet sinne. Uskoisin johonkin pääseväni silti mun lähtöpisteillä. Pitää jaksaa uskoa :)


      • tuloksia odotellaan myös
        Pettynyt! kirjoitti:

        Oisko ne sitten pidemmällä jatkossa joita muokkaillaan vielä tänäänki. Mun muokkailut loppuo eilen puolilta päivin, joten en usko pääseväni kouluun :(

        Voihan se olla myös niin, että ne joiden muokkailut lopetettu ovat jo valittuja ja muita vielä hienosäädetään..Mistäpä näistä tietää


    • Jännittäää...

      Mä en ole eilisen jälkeen päässyt edes näkemään tilannetta, vaikka kuinka kirjautuisi sisälle. Näkyy vaan sivu, jossa on linkit Opetushallitukseen ja Opetus- ja kulttuuriministeriöön.

      Onko kellään muulla sama tilanne?

    • Jänskää

      Joo mullaki muokattu taas tänään klo 8.46. Ois kyllä tosissaan mielenkiintosta tietää, mitä tuo oekee meinoo! Hervotonta oottamista :S

      • Kouluuuuun

        Samaa minäkin toivon! Minun hakemusta on muokattu viimeksi 14.11. Siitä onkin jo muuan päivä aikaa..
        Onko muilla omassa hakemuksessa osa hakutoiveista isommilla kirjaimilla kuin muut? Mulla on hakutoive 2,3 ja 4 suuremmalla fontilla kirjoitettu. Mitähän sekin meinaa.. Pitäs vaan osata ottaa rennosti, eikä tyhjää jännätä. Helpommin sanottu kuin tehty..


      • Toivo elää
        Kouluuuuun kirjoitti:

        Samaa minäkin toivon! Minun hakemusta on muokattu viimeksi 14.11. Siitä onkin jo muuan päivä aikaa..
        Onko muilla omassa hakemuksessa osa hakutoiveista isommilla kirjaimilla kuin muut? Mulla on hakutoive 2,3 ja 4 suuremmalla fontilla kirjoitettu. Mitähän sekin meinaa.. Pitäs vaan osata ottaa rennosti, eikä tyhjää jännätä. Helpommin sanottu kuin tehty..

        Ei mulla näy muuta kuin et millon on muokattu ja opiskelijavalinta kesken. Koko ajan ollut niin.


      • Kouluuuuun
        Toivo elää kirjoitti:

        Ei mulla näy muuta kuin et millon on muokattu ja opiskelijavalinta kesken. Koko ajan ollut niin.

        Okei, siinä on sellainen kohta 'näytä hakemus', niin sieltä itse huomasin fonttierot, vaikkei sillä oikeesti taida olla mtn merkitystä.


      • Toivo elää
        Kouluuuuun kirjoitti:

        Okei, siinä on sellainen kohta 'näytä hakemus', niin sieltä itse huomasin fonttierot, vaikkei sillä oikeesti taida olla mtn merkitystä.

        Jaa niinpäs on, Helian nimet näkyy isommalla. Veikkaisin että niiden tulokset on valmiina? Tai sit niillä vielä kesken.. Hmm.


      • nupinupi
        Toivo elää kirjoitti:

        Jaa niinpäs on, Helian nimet näkyy isommalla. Veikkaisin että niiden tulokset on valmiina? Tai sit niillä vielä kesken.. Hmm.

        Tai sit vaan eri kouluilla on eri tavat kirjottaa :D itelläni on nimittäi alusta asti näkyny helian koulutukset isolla ja muut pienellä, joten uskon että kirjainkoko ei vaikuta asiaan mitenkään.


      • Kouluuuuun
        nupinupi kirjoitti:

        Tai sit vaan eri kouluilla on eri tavat kirjottaa :D itelläni on nimittäi alusta asti näkyny helian koulutukset isolla ja muut pienellä, joten uskon että kirjainkoko ei vaikuta asiaan mitenkään.

        Niin just. Tuskin niillä sitten mitään merkitystä tosiaan on. Sitä kun on vaan niin hössissään :D


      • Toivo elää
        Kouluuuuun kirjoitti:

        Niin just. Tuskin niillä sitten mitään merkitystä tosiaan on. Sitä kun on vaan niin hössissään :D

        Joo, kauheeta kun pitää spekuloida kaikki yksityiskohdat läpi :D Varmaan olis järkevämpää oottaa vain kirjettä.. Laitoin että mun asioita ei saa hoitaa pelkästään sähköisesti, koska haluaisin niin sen kirjeen missä sanotaan että pääsin :)


    • Apuvaaaaaaa

      Mitä luulette tuleeko tänään tieto? Pitääköhän aina kirjautua sinne opintopolkuun sisään ja sitten vasta siellä lukee sitten jossainvaiheessa, että HYVÄKSYTTY vai miten se ilmoitetaan?

      Itsellä viimeisin muokkaus eilen jolloin ekaa kertaa vasta kävin katsomassa tuota sivua. Mitähän ne muokkailee?

      • Jaanatuuli

        Voi kun siellä lukiskin että hyväksytty, kun menis kattomaan. Ainakin ennen tulokset on tullut jo heti aamusta mutta nyt kun on tää eri hakujärjestelmä niin ei vissiin oikein kukaan tiedä että milloin ne tulokset on valmiina


    • opintoopas

      Ei voi tietää millon tulee muuta kun että viimeistään 25.11. Luultavasti opintopolussa tulee näkymään että mihin hakutoiveeseen on omat pisteet riittäny, jos on. Ja sit joko kirjeitse tai sähköpostitse hyväksytään tai hylätään opiskelupaikka tai hyväksytään paikka, minkä on saanut mutta jää odottamaan varasijaa mahdollisesta ylemmästä hakutoiveesta.

      Muokkailut varmasti tarkoittavat sitä että koulut laittavat sinne pisteitä ja mitä enemmän muokkaillaan niin johtuu varmaan siitä että on hakenu moneen eri kouluun.

      • Kouluuuuun

        Totta!
        Parempi olisi vain rauhassa odottaa kirjettä ja toivoa, että sieltä tulisi positiivisia uutisia! :) Mulla luki pääsykoekutsuissa, että tulos ilmoitetaan aikaisintaan 24.11. kirjeitse.
        Ilmoitelkaahan hetimiten tänne hyvät kohtalotoverit, jos saatte jotain uutta infoo opintopolkuun. Tätä keskustelua tulee nimittäin päivitettyä jatkuvasti ja seurailtua muiden keskusteluja :) ollaan kyllä NIIN jännän äärellä..


    • Jännittäää...

      Ilmeisesti tuota omaa hakemustaan ei pääse Opintopolussa katsomaan silloin kun se on jollain käsittelijällä auki. Aamulla en päässyt ja nyt kun yritin uudelleen, nin pääsin. Sitä oli käsitelty juuri silloin kun en sitä itse päässyt näkemään. Nyt näkyy taas tuo tuttu "Opiskelijavalinta on kesken."

    • apuvaaaaaa

      Kyllä tässä jännittää niin paljon, ettei jaksaisi enää kovin montaa päivää jännittää enää...

      Onkohan se hyvä vai huono merkki jos vieläkin on merkkailtu näin loppusuoralla? Jos olisi varmasti sisässä niin olisiko enää merkintöjä tässä vaiheessa? Tai entä jos ei olisi pisteet riittäneet, niin voi olla, että silloinkaan ei olisi enää merkintöjä?

      Mitä mieltä olette, jos on saanut HYLÄTYN jostain pääsykokeen osiosta, niin olisiko enää tehty merkkailtuja? Vai olisiko se sillä selvä ollut jo aikoja sitten, eivätkä enää merkkailisi?

      Arghhhh

      • Toivo elää

        Mä jotenkin luulen että kun kerran kaikilla tulee päivitykset samaan aikaan, niin se ei tarkoita välttämättä mitään kenenkään henkilökohtaisia tuloksia.. Vaan laittavat yhteispisteitä hakijoilta. Tai siis niitä jakaumia, jos ymmärrätte mitä meinaan. Omia arvailuja taas :)


    • miisuliisuli

      Mä veikkasin että tulokset tulee nettiin perjantaina. Sit maanantaina tai viimeistään tiistaina kirjeellä kotia. Tuleeko sieltä teksti- tai sähköpostiviesti kun tiedot löytyy netistä?
      Noista merkinnöistä on paha käydä veikkailemaan kun ei tiedetä millä systeemillä tuloksia tarkastetaan. Aika tiheään noita merkintöjä tuntuu tulevan.

      Onhan tää odottavan aika pitkä mut ei auta. Mä yritän olla ajattelematta asiaa ja odotan sitä perjantaita :)

      • se siitä

        Nyt oli mulle tullut vastaus. Varasijalla kaikkiin :-(


      • Odotusta
        se siitä kirjoitti:

        Nyt oli mulle tullut vastaus. Varasijalla kaikkiin :-(

        Mihin oot hakenut jos oot jo saanut tietää? Itelleni ei vielä oo mitään tullu..


      • toivotaanparasta
        se siitä kirjoitti:

        Nyt oli mulle tullut vastaus. Varasijalla kaikkiin :-(

        Oliko vastaus tullut opintopolkuun?


      • Trolololo
        se siitä kirjoitti:

        Nyt oli mulle tullut vastaus. Varasijalla kaikkiin :-(

        Mistäs tämän tuloksen luit? En nyt jaksa uskoa, joku trollailee vaan muiden kustannuksella ;)


      • Nytjännittäää
        Trolololo kirjoitti:

        Mistäs tämän tuloksen luit? En nyt jaksa uskoa, joku trollailee vaan muiden kustannuksella ;)

        Apua! Mitähän tää nyt meinaa kun mulla on hakutoiveet 4,5,6 tummemmalla fontilla? :o ja kyseessä laurea leppävaara, mamk ja haaga-helia..


      • Änn
        Nytjännittäää kirjoitti:

        Apua! Mitähän tää nyt meinaa kun mulla on hakutoiveet 4,5,6 tummemmalla fontilla? :o ja kyseessä laurea leppävaara, mamk ja haaga-helia..

        Mitkä sulla oli 1-3? :)


    • Huhhelo

      Itselläni MAMK oli toisella sijalla toiveissa. Mutta ihan kaikki on samanlla fontilla, vähän tummemmalla. Neljään hain ja ihan samat fontit, myös mamk.

      HULLUKSI TÄSSÄ TULEE.

      • Snow White

        Mulla kans kaikki 6 samalla fontilla. Tänään muokattu puol kymmenen ja puol yhden aikoihin. Jännityksellä odotan... Mä uskon et tieto voi tulla tonne opintopolkuun ihan millon tahansa, tuskin on mistään kellonajasta riippuvainen. Eiköhän siellä julkaista tulokset heti kun ne on valmistuneet kaikista kouluista!? Pähkäilyä....;)


      • Jännittäjä123

        Huhuh. Mietin kokoaika vaan et tarkottaako noi tummennetut että niihin johki pääsin tai sit sitä että niistä hylätty. Voi saakeli miten päin tässä nyt ois :D


    • Kukkuuuuuuuu

      Onkohan se hyvä vai huono jos vielä näin lopulla muokkaillaan? Mitä luulette?

      Onkohan jo varmasti heittämällä sisään päässeet jo sisässä ja ei tehdä enää merkintöjä?

      Itsellä eilen viimeinen muokkaus.

      • 1444411

        Entä jos ne joita yhä muokkaillaan on niitä jotka putoaa kokoajan alemmas hakutoivekouluissa tai varasijoilla/ varasijoille?

        Mitä nää muokkaukset on, tekeekö järjestelmä ne automaattisesti vai joku joka laskee pisteitä tjs...

        Voikohan vielä tänään tulla tieto? :S


    • malttamatonen

      vähänkö ressaa jo, tulis jo jotain tietoa!

      • malttamatonen

        ja voihan toi olla et jotkut koulut vaan ei oo vielä valmiita tuloksista ja siksi joillain muokataan vielä?

        ite hakenu sosionomiksi 5 paikkaan ja muokattu 14pv klo 12.10


    • qqqa

      Mitä veikkaatte voiko tulokset tulla vielä iltapäivällä tai illalla? Vai tuleeko ne aikaisin aina?

    • Outoa

      Suoraan sanoen minusta on todella kummallista että ilmeisesti tämä valintatyö tehdään suoraan tuolla Opintopolku-palvelussa, eikä jossain esim. koulun omassa tietokannassa. Luulisi että koepisteet on katsottu suoraan pääsykokeista ja haastatteluista, ja lähtöpisteethän pitäisi tietää suoraan kaavalla laskemalla. Eli kaksi tietoa kun syöttää systeemiin niin eikö sen pitäisi olla siinä, kaava rankkaa sitten opiskelijat riviin.

      Tämä jatkuva säätäminen saa ainakin minut kyseenalaistamaan koko systeemin luotettavuuden. Miten sitä alkuperäistä hakemusta voi joutua moneen kertaan tutkimaan?

      • Toivo elää

        13.21 muokkaus. Ilmeisesti Heliaan hakeneilla sama homma. Jotenki en usko et ennen huomista selviää mitään... Hyvä jos perjantaihin mennessä, sais viikonloppuna juhlistaa :)


    • fiiguuu

      Ja yksitellenkö ne syöttelee hakijoiden tietoja opintopolkuun ja siksi kokoajan muuttuu meidän tiedot? Jos sinne lisätään vähän väliä hakijoiden tietoja niin järjestelmä muokkaa automaattisesti hakijoita ylös tai alaspäin.

      Jokatapauksessa erittäin stressaavaa vaan odottaa.

    • vivi3

      Mulla on viimeksi muokattu 29.09 !!!
      Mitä se vois tarkoittaa??? Apua...

    • Änn

      vaikeeta arvailla!
      mulla on 6 koulua, kaikki paksulla fontilla, haaga-helia 3 laureaa 2monimuotolinjaa.
      ja äsken taas päivitetty aamuisen jälkeen.
      noh, ei auta arvailut vaan odottamaan nyt vaan :)
      onneksi tällä viikolla on hulluna töitä myös niin saa ajatuksia muualle ja ajan kulumaan nopeammin :D

    • hhhhhhhhhhhhhhhha

      Itse ajattelisin, että jos on kauan aikaa sitten muokattu niin on varmasti sisässä tai sitten pudonnut pois ja saanut esim hylätyn? Eli päässyt heittämällä sisään, saanut niin hyvät pisteet, tai sitten on hylätty? Mutta mistäpä näitä tietää..

      Ihan järkyttävää tää odotus.

    • Kyseleepijajaa

      Jokohan tältäpäivältä voi lopettaa odottamisen?

      • Toivo elää

        No ei välttämättä jos eilenkin on viiden jälkeen muokattu :) Mutta toisaalta sinä päivänä kun tulokset näkyy niin kaitpa ne neljään mennessä näkyis jo. Mä toivon vaan et perjantaina jo näkyis ainakin. Taitaa nää uudet systeemit aina viivyttää oli ne kätevämpiä kuin vanhat eli ei. Onneksi en oo ainoa odottaja kuitenkaan, jotenkin helpottaa :)


      • Snow White

        Eiköhän niilläkin ihmisillä ole työaika klo 16 asti, joten mä jaksan uskoa et peli ei oo menetetty, vaikka tuloksia ei vielä aamulla ole julkaistu...


    • hkx xch

      Ei voi :D tulis jo jotain tietoa :(

    • Jaiksjaiksjs

      Huh kai se on vielä jaksettava odottaa tänäänkin. Mutta hermostuttaa jo aikalailla...

      Ja mietityttää miksi osalla muokataan vieläkin, osalla ei enää ole muokattu. Kumpi on hyvä ja kumpi huono merkki?

      • Jokojokojoko

        Siinäpä miettiä. Mulla oli muokattu tänään klo 10.44 hakemusta. Hain vain yhteen paikkaan.

        Ei millään jaksa oottaa, tulee nimittäin aika täydellinen elämänmuutos, mikäli kouluun pääsen t: vakinaisesta kokoaikatyöstä opiskelijaksi


      • Änn

        Ottakaa huomioon että ehkä eri koulutusohjelmilla on viel valinnat aika kunnolla ready, ja ehkä toisilla vielä on hakijoita käsittelemättä :)
        Se voi olla yksi syy miks joitakin muokattiin viimeksi ehkä 14.pv ja toisia muokataan vielä! Näin ajattelen minä :)
        Mut turhaan turhautua siksi että viime muokkauksesta on aikaa tai että onko huono juttu että vielä näin myöhään muokataan.
        Miettikää mieluummin miten pärjäsitte kokeessa ja toivokaa että se riittää :)


    • haagaan

      Jos on muokattu tyyliin 19.9, ei sun pisteitä ole varmaan vielä laskettu..TAI sait hylätyn pääsykokeesta. Muokkaavat tod.näk kun saavat jonkun pisteet laskettua ja se menee sun edelle..Toki saatat olla jo varasijoilla mutta silti pudottavat sit aina alemmalle varasijalle..näin mä uskoisin

      • Toivo elää

        Hylätty 19.9. kun pääsykokeet oli 29.9.? ;) Joo luulen kans että ei oo vielä käsitelty.. Eipä noilla muokkauksilla oikeasti ole väliä vaan lopputuloksella on... Vertaan taas amishakuun, 4.11. oli viimeinen muokkaus, sit viimeisenä päivänä 14.11. aamusta näkyi kaksi hylättyä ja myöhemmin vasta tuli viimeiseen vastaus.. Joten ei kyllä muokkaukset mitään taida oikein kertoa, jos ei tiedetä mistä on edes kyse.


      • Toivo elää
        Toivo elää kirjoitti:

        Hylätty 19.9. kun pääsykokeet oli 29.9.? ;) Joo luulen kans että ei oo vielä käsitelty.. Eipä noilla muokkauksilla oikeasti ole väliä vaan lopputuloksella on... Vertaan taas amishakuun, 4.11. oli viimeinen muokkaus, sit viimeisenä päivänä 14.11. aamusta näkyi kaksi hylättyä ja myöhemmin vasta tuli viimeiseen vastaus.. Joten ei kyllä muokkaukset mitään taida oikein kertoa, jos ei tiedetä mistä on edes kyse.

        13.54 taas muokkaus. AAARGH, mun pitää keksiä muuta tekemistä, loppuu tätä menoa koodit kortista :D


    • Snow White

      Mihin olette hakeneet? Itse hain: Turun amk, Metropolia ja Laurea. Terveydenhoitaja ja sairaanhoitaja linjat. Pääsykokeet oli 3.11.

      • Kouluuuuun

        Jännä nähä miten tässä käy. Ite en jaksa enää opintopolkua kytätä :D viimeinen muokkaus 14.11 klo 10.39.
        Ite hain ykkösenä sosionomiksi, sit terveydenhoitajaksi ja kolme viimeisintä sairaanhoitajaksi.
        Kahdissa pääsykokeissa kävin 29.10 ja 30.10. Kunpa johonki pääsisi!


      • Kätilöksi?
        Kouluuuuun kirjoitti:

        Jännä nähä miten tässä käy. Ite en jaksa enää opintopolkua kytätä :D viimeinen muokkaus 14.11 klo 10.39.
        Ite hain ykkösenä sosionomiksi, sit terveydenhoitajaksi ja kolme viimeisintä sairaanhoitajaksi.
        Kahdissa pääsykokeissa kävin 29.10 ja 30.10. Kunpa johonki pääsisi!

        Täällä kans jännitetään. Oon hakenut Turkuun kätilöksi ja terveydenhoitajaksi.. Viiminen muokkaus on tehty 11.11... Mitä se sitten tarkoittaa, se tässä jännittää..

        Selviäis sit jo. Toivottavasti viikonloppuna ei tartte ainakaan enää jännittää..


    • hähh?

      mistä te näette tätä muokkausta?

      • Snow White

        Kun kirjaudut opintopolkuun omille sivuille, niin siinä lukee suluissa "Hakemusta muokattu..."


    • pasilanputka

      NYT ON TULLUT HAAGA-HELIAN TULOKSET! SISÄLLÄ OLLAAN!

      • Snow White

        Joopa joo...


      • Kouluuuuun

        Onnea pasilanputka!


      • Tulisjotulokset
        Kouluuuuun kirjoitti:

        Onnea pasilanputka!

        No huhhuh nyt on kaikki valintatoiveet muuttuneet tummiksi :D ja hakemusta muokattu 13:40. Pelottavaa...


    • Opintopolku

      Hyväähän tässä on se että ei tarvii muuten seurata tilannetta kun vilkasta tää keskustelu niin tietää kaiken tarvittavan.

      • Jännittääää

        Alkaa ottaa pannuun jo tää muokkailu :D nyt on kaikki hakutoiveet paksulla fontilla ja hakemusta JÄLLEEN muokattu.....


    • minangag

      Oliko tää haaga helia tyyppi trolli vai onko muille tullu tuloksia? Huomasin et usean koulun sivulle on ilmestynyt tänään opiskelijavalinnat palkki etusivulle jota ei ainakaan eilen ollut

      • Jaanatuuli

        Minkä koulujen sivuille on ilmestynyt? :o en ainakaan jamkin sivuilta löytänyt


      • Jännittäjä123
        Jaanatuuli kirjoitti:

        Minkä koulujen sivuille on ilmestynyt? :o en ainakaan jamkin sivuilta löytänyt

        En kyl itekkää oo laurean sivuil mitää opiskelijoiden valinta palkkia nähny....


    • bbnnnnn

      Seamk oli, nyt pyörii etusivulla siinä sellases vaihtuvas jutus. En osaa selittää :D mut ei eilen vielä ollu ja sit oli joku muukin ku selaikin noita omia hakupaikkoja mut nyt en muista millä.

      • Snow White

        Joo, mäkin huomasin ton SeAMK:n. Ei munkaan mielestä ollut eilen siinä etusivulla.


    • No heeei

      Voisko joku selittää, mistä näette tuloksia? :( Esim. Diak. sosionomi pääsykokeiden tulokset? :(

    • Snow White

      Ei tuloksia näy vielä missään. Opintopolussa ne sitten varmaan ihan ensimmäisenä näkyy. Vai mitä tarkoitit?

      • Toivo elää

        16.07 muokkaus. Edelleen vain h-h näkyy isommalla fontilla, mikäli se nyt mitään merkitsee. Huokaus.


      • Kdjdbslslsk
        Toivo elää kirjoitti:

        16.07 muokkaus. Edelleen vain h-h näkyy isommalla fontilla, mikäli se nyt mitään merkitsee. Huokaus.

        Mulla ollut alusta asti eka vaihtoehto pienemmällä fontilla kuin toka. En usko, että merkitystä...


    • höhöj

      Nyt ilmeisesti saa jännätä vasta aamulla taas lisää.

      • Jännäääjä

        Mä en tajuu tätä :D mul oli päiväl hakutoiveet 4-6 isol fontil mut nyt on kaikki täl hetkel isol :D tarkottaakohan toi et mun tulokset ois jo valmiina?


      • Toivo elää
        Jännäääjä kirjoitti:

        Mä en tajuu tätä :D mul oli päiväl hakutoiveet 4-6 isol fontil mut nyt on kaikki täl hetkel isol :D tarkottaakohan toi et mun tulokset ois jo valmiina?

        Se voi hyvinkin olla. Varmaan sit Helia on tehokkaasti työstänyt jo tulokset valmiiksi. Mun neljä Laurean kohdetta näkyy pienellä. Nyt hopi hopi hei, eihän tällaista kukaan jaksa ;)


      • Toivo elää
        Toivo elää kirjoitti:

        Se voi hyvinkin olla. Varmaan sit Helia on tehokkaasti työstänyt jo tulokset valmiiksi. Mun neljä Laurean kohdetta näkyy pienellä. Nyt hopi hopi hei, eihän tällaista kukaan jaksa ;)

        Pakko tulla vielä lisäämään... EttäToivo tietokoneella katsottuna (ainakin explorer) hakemus näyttää samaa fonttia kaikille. Mutta puhelimella katsottuna osa näkyy isommalla! Mielenkiintoinen jännitysmomentti tama fontit... Pitää analysoida niitä muutoksia mitä näkyy kun ei muustakaan tiedetä :D Olispa jo huomenna, pliis pliis pliiiiis...


      • Toivo elää
        Toivo elää kirjoitti:

        Pakko tulla vielä lisäämään... EttäToivo tietokoneella katsottuna (ainakin explorer) hakemus näyttää samaa fonttia kaikille. Mutta puhelimella katsottuna osa näkyy isommalla! Mielenkiintoinen jännitysmomentti tama fontit... Pitää analysoida niitä muutoksia mitä näkyy kun ei muustakaan tiedetä :D Olispa jo huomenna, pliis pliis pliiiiis...

        Oho, mistähähän tuo toivo tonne alkuun hyppäsi :D


    • Jännääjä

      Joo huomasin muute kans äske saman :DDD en tiedä kannattaako tota fontti asiaa sen kummemmin analysoida :D

    • lol2

      no mulla ainakin näkyy kaikki lihavoidullafontilla vaikka en kaikkiin ees mennyt pääsykokeisiin et ei sitä varmaa kannata miettiä.

      • hmmmmm

        Otin tänään yhteyttä sinne opintopolun "asiakaspalveluun" sähköpostilla ja kysyin että mitä se tarkoittaa että hakemusta on muokattu.ja selitin että näin ollut useana päivinä eikä pelkästään minulla vaan juurikin täällä keskustelupalstalla on ollu puhetta asiasta. Nopiaa tuli vastaus että sille ei näy sellasta tekstiä siellä ollenkaan! Kysyi onko mun hakemuksessa jotain erilaista aikaisempaan , ei oo. Sit ei oo tullu muuta vastausta mutta kello kävikin sillo noin 16 että varmaan työaikakin loppui häneltä jo. Mitähä tästä pitäis aatella?


    • ohhhhoooh

      No ompa kyllä outoa jos siellä ei muka asiasta tiedettäis :o

      • Snow White

        Siellä opintopolun alareunassa lukee: "Koulutuksen järjestäjät ja korkeakoulut ylläpitävät tietoja koulutuksistaan Opintopolussa. Tietojen oikeellisuuden voit tarkistaa kyseisestä oppilaitoksesta tai korkeakoulusta." Eli jos/kun koulut pääsevät muokkailemaan tietoja opintopolussa, niin ovat varmasti vastuussa myös niistä meidän muokkauksista... Näin mä tän järkeilisin...


      • hmmmmm
        Snow White kirjoitti:

        Siellä opintopolun alareunassa lukee: "Koulutuksen järjestäjät ja korkeakoulut ylläpitävät tietoja koulutuksistaan Opintopolussa. Tietojen oikeellisuuden voit tarkistaa kyseisestä oppilaitoksesta tai korkeakoulusta." Eli jos/kun koulut pääsevät muokkailemaan tietoja opintopolussa, niin ovat varmasti vastuussa myös niistä meidän muokkauksista... Näin mä tän järkeilisin...

        Okei,en hoksannu puhelimella niin tarkkaan tutkia, kuulostaa vaan hullulta ettei se nähnyt mitään tai tiennyt siitä merkinnästä.. kun oli kuitenki nähnyt käsittelijän merkinnän liittyen mun todistuksen keskiarvoon ilmeisesti mikä taas ei tietenkään mulle näy.


      • hmmmmm
        Snow White kirjoitti:

        Siellä opintopolun alareunassa lukee: "Koulutuksen järjestäjät ja korkeakoulut ylläpitävät tietoja koulutuksistaan Opintopolussa. Tietojen oikeellisuuden voit tarkistaa kyseisestä oppilaitoksesta tai korkeakoulusta." Eli jos/kun koulut pääsevät muokkailemaan tietoja opintopolussa, niin ovat varmasti vastuussa myös niistä meidän muokkauksista... Näin mä tän järkeilisin...

        Okei,en hoksannu puhelimella niin tarkkaan tutkia, kuulostaa vaan hullulta ettei se nähnyt mitään tai tiennyt siitä merkinnästä.. kun oli kuitenki nähnyt käsittelijän merkinnän liittyen mun todistuksen keskiarvoon ilmeisesti mikä taas ei tietenkään mulle näy.


    • tel123

      Sinänsä kyllä hyvinkin outoa, että täällä jengi itku kurkussa suorastaan jo vaatii tulosten julkistamista, vaikka selvällä suomella on sanottu, että tulokset julkaistaan viimeistään 25. marraskuuta. Ei ole millään tavoin perusteltua olettaa, että tulokset olisi PAKKO julkaista sitä ennen.

      Ihan omaa luokkaansa ovat nämä "hakemustani on viimeksi muokattu klo 11:46:07" -hysteerikot, jotka kirjautuvat Opintopolun sivuille vähintään kaksi kertaa tunnissa ja tulevat tänne kertomaan jokaisesta "muokkauksesta"... Rauhoittavat lääkkeet keksittiin teitä varten.

      • Toivo elää

        Heh, ei tietenkään ole pakko. Ja tottakai kaikki analysointi on hullua ylipäätään ilman tietoa mistään. Mutta musta on kiva silti täällä keskustella asiasta. Mulla ainakin jännittää ja on kiva tietää että muillakin... En ole ainoa jota hermostuttaa siis. Jos jollain ei kiinnosta, niin se ei varmaan palstalle edes eksy. Anna meidän jännittää rauhassa ;)


      • Hahah_hysteerikko
        Toivo elää kirjoitti:

        Heh, ei tietenkään ole pakko. Ja tottakai kaikki analysointi on hullua ylipäätään ilman tietoa mistään. Mutta musta on kiva silti täällä keskustella asiasta. Mulla ainakin jännittää ja on kiva tietää että muillakin... En ole ainoa jota hermostuttaa siis. Jos jollain ei kiinnosta, niin se ei varmaan palstalle edes eksy. Anna meidän jännittää rauhassa ;)

        Sinä siellä, anna meidän jännittää ja spekuloida. Toiset täällä OIKEASTI haluu opiskelemaan ja yhteispohdinta on vaan hyväksi. Suosittelen myös sinulle mielenpiristäjiä. ;)


      • Kouluuuuun
        Hahah_hysteerikko kirjoitti:

        Sinä siellä, anna meidän jännittää ja spekuloida. Toiset täällä OIKEASTI haluu opiskelemaan ja yhteispohdinta on vaan hyväksi. Suosittelen myös sinulle mielenpiristäjiä. ;)

        Nimenomaan. Sehän tässä onkin ideana, että täällä yhdessä jännätään ja pohditaan mahdollista ja mahdotonta. Jatkakaamme siis samaan malliin! ;)


    • jännittäjä

      pääseekö muut opintopolkuun kirjautumaan? Jumittaa.

    • opintopolku

      Jep. Tuloksethan tulevat joo viimeistään 25.11, mutta eniten tässä ärsyttää tuo opintopolun viallisuus. Esim Jkylän tietojärjestelmötieteen facebook sivulla ovat selkeästi ilmoittaneet, että tulokset ovat heidän osaltaan valmiit, mutta kun tämä uusi hieno opintopolku nyt temppuilee eikä saa syötettyä sitä järjestelmään... Toivotaan että alkais toimimaan piakkoin!

    • hmhmhmhm

      taitaa vaan uusi hakusysteemi takuta pahemman kerran. Pääsykoeeisiin kutsuttujen listaa joutuivat tarkastamaan kuulemma kaksi kertaa käsin kun systeemi joko petti tai ei anatnut luotettavaa vastausta. Voihan se olla sama nyt sitten näissäkin tuloksissa, että joutuvat käsin niitä vielä tarkistamaan ja tulosten saaminen viivästyy. Pääsykoekutsuthan tuli kanssa noin viikon myöhässä. Toivotaa, ettei näin käy myös näissä tuloksissa

      • Jokojokojoko

        Toivottavasti eivät todellakaan tule viikkoa myöhässä, nyt jo todella kiire aikataulu, mikäli tulokset tulevat vasta 25.11., koska opintovapaa pitää anoa 45 päivää ennenkuin sen pitäisi alkaa. Ei kaikki hakijat ole työttömiä tai juuri lukiosta valmistuineita välivuotta pitäviä.. Ärsyttää. Ensin pääsykoekutsu venyi ja koe oli lopulta eri päivänä kuin mitä oli ilmoitettu aikaväliksi, niin oli todella vaikea sopia töistä vapaata.


      • Snow White
        Jokojokojoko kirjoitti:

        Toivottavasti eivät todellakaan tule viikkoa myöhässä, nyt jo todella kiire aikataulu, mikäli tulokset tulevat vasta 25.11., koska opintovapaa pitää anoa 45 päivää ennenkuin sen pitäisi alkaa. Ei kaikki hakijat ole työttömiä tai juuri lukiosta valmistuineita välivuotta pitäviä.. Ärsyttää. Ensin pääsykoekutsu venyi ja koe oli lopulta eri päivänä kuin mitä oli ilmoitettu aikaväliksi, niin oli todella vaikea sopia töistä vapaata.

        Odottavan aika on pitkä... Tulisivat nyt tulokset edes viikonloppuun mennessä. Aamulla on mun hakemusta ainakin vielä käyty sorkkimassa. Itsellä on kans työkuvioiden kanssa vähän järjesteltävää, jos tulen hyväksytyksi, joten ei paljon ole ylimääräistä aikaa odotella. Näin jo toista yötä peräkkäin unta, että olin tullut valituksi ensimmäiseen hakutoiveeseeni. Toivottavasti oli enneuni :)
        Oletko muuten "Jokojokojoko" varma, että sulle myönnetään opintovapaa? Siis ovatko työpaikalla tietoisia että olet hakenut opiskelemaan?


    • Snow White

      Ei kukaan oo sattunut kysymään omia tuloksiaan sen koulun hakutoimistosta jossa oli pääsykokeissa?? Kertoiskohan/saisiko ne edes kertoa tuloksia??

    • nzkzk

      Mä oon kysyny ja vastaus on vaan että tulokset saadaan viimeistään 25pv ja ne saadaan kirjeitse kotiin

      • sa444

        Kärsimätöntä porukkaa. Meille ainakin pääsykokeissa sanottiin ainakin viidesti, että ÄLKÄÄ soittako tai kyselkö tuloksia, koska niitä ei ole lupa julkistaa aikaisemmin. Mutta kuulemma aina jotkut sieltä joka tapauksessa soittelee, vaikka kiellettäisiin, ja kaikille sama viesti, että ei saa tietää aikaisemmin. Joo olisihan se kiva tietää ennemmin, ja odotan tuloksia malttamattomana itsekin.


    • inffooo

      Kysyin tuloksista, joten tässä vähän infoa:
      Tulokset tulee tosiaan viim. 25.11. Opintopolussa ne näkyy heti kun valinta on tehty ja tulokset julkistettu. Tosin, jos tulokset julkistetaan tuolloin viimeisenä päivänä, eli 25.11, niin kirjeissä kestää yleensä muutama päivä. Eli jokatapauksessa kirje tulee kotiin, tosin viiveellä. Opintopolusta näkee vastauksen heti :)

    • Snow White

      Plaaah... Uudistukset harvoin toimivat moitteettomasti alusta lähtien, kuten on ilmeisesti opintopolunkin kohdalla... Kyllä varmaan kaikkien pisteet on jo selvillä, mutta ongelma taitaa olla järjestelmässä... Olisivat vaan ilmoittaneet, että tulokset tulevat aikaisintaan 25.11., mutta tuo viimeistään sana tässä niin hämäävä onkin. Sitä jotenkin olettaa/odottaa, että tulokset tulisivat aikaisemmin kuin 25.11. Ja sit kun vielä jotkut koulut ilmoittavat, että heidän osalta pisteet on selvillä, mutta niitä ei saada opintopolkuun. Perssiistä sanon minä!!!

    • Snow White

      Tänään 12:51 taas joku käynyt mun hakemuksella...

    • Snow White

      Ja 12:56....

      • Snow White

        Ja 13:08...


      • Kätilöksi?
        Snow White kirjoitti:

        Ja 13:08...

        Turun AMKin tuloksia varmaan ainakin näpytellään nyt. Mun hakemuksessa näkyy kans nyt koko ajan vaihtuva aika.. Jännäks käy. Ehkä tänään tiedetään? :) Jaiks


    • jännäkakka

      16.07 eilen viimesin muokkaus. Haaga-heliaan ja Laureaan hain..

      • Toivo elää

        Samat, ja sama 13.35 näkyy. Jotenki alkaa näyttää ettei ennen maanantaita mitään saada. Aina nää uudet "kätevät" systeemit jotenkin tökkii. Nyt en kyllä aio kyylätä opintopolkua enää, kertokaa sitten jos on jotain uutta.


    • Jännäää134

      Jep, toi viimeistään sana tässä ottaakin päähän :D turhaan lupailee tollee. Oon kyllä sitä mieltä edelleen että perjantaina näkyy tulokset ja kirje sitten saapuu ma tai ti.

    • jännäkakka

      nyt 13.35 taas muokattiin.. JÄNNITTÄÄ, jo rahallisesti olis kiva päästä opiskelee että saa opintolainalla aikasemmat korkeakorkoiset lainat pois ja makselee pois sitte ku on valmistunut ja työelämässä tai jo opintojen aikana :)..

      • Änn

        En ymmärrä miksei kukaan ole tähän mennessä kysynyt suoraan koululta jossa kävi tekee pääsykokeen.
        Itse otin suoraan yhteyttä Haaga-heliaan hakutoimistoon ja kysyin onko mahdollista saada tulokset ennen 25.pv mikäli ovat valmiita.
        Sieltä vastattiin että kaikille kouluille avataan opintopolku 25.11 niin että he pääsevät silloin syöttämään tulokset. Turha tässä on enää jännittää jos tulokset saapuisi ennen 25.11.
        Mainitsivat vielä erikseen viestissä että kenenkään tuloksia ei anneta ennen julkastamispäivää 25.11.
        Eli turha kyylätä opintopolkua ennen ensi viikon ti! :)


      • Snow White
        Änn kirjoitti:

        En ymmärrä miksei kukaan ole tähän mennessä kysynyt suoraan koululta jossa kävi tekee pääsykokeen.
        Itse otin suoraan yhteyttä Haaga-heliaan hakutoimistoon ja kysyin onko mahdollista saada tulokset ennen 25.pv mikäli ovat valmiita.
        Sieltä vastattiin että kaikille kouluille avataan opintopolku 25.11 niin että he pääsevät silloin syöttämään tulokset. Turha tässä on enää jännittää jos tulokset saapuisi ennen 25.11.
        Mainitsivat vielä erikseen viestissä että kenenkään tuloksia ei anneta ennen julkastamispäivää 25.11.
        Eli turha kyylätä opintopolkua ennen ensi viikon ti! :)

        Mä en kyl nyt ihan usko tohon. Miksi sit esim. Turun AMK:n sivuilla lukee:
        "Valintojen tulokset julkaistaan Opintopolun Oppijan Omilla sivuilla viimeistään 25.11.2014. Huom. Lopullisen valinnan tulokset saattavat valmistua jo aiemminkin."
        Jospa sieltä Haaga-Heliasta vaan on kyselty asiaa niin paljon (ja ovat jo ihan kypsiä), että siksi vastaavat noin, tai jotain...!??


      • Änn
        Snow White kirjoitti:

        Mä en kyl nyt ihan usko tohon. Miksi sit esim. Turun AMK:n sivuilla lukee:
        "Valintojen tulokset julkaistaan Opintopolun Oppijan Omilla sivuilla viimeistään 25.11.2014. Huom. Lopullisen valinnan tulokset saattavat valmistua jo aiemminkin."
        Jospa sieltä Haaga-Heliasta vaan on kyselty asiaa niin paljon (ja ovat jo ihan kypsiä), että siksi vastaavat noin, tai jotain...!??

        Noh, jatkakaa sitten opintopolun kyyläämistä :)
        Mulle ainakin riitti toi tieto. Olisihan se kiva jos viikonlopuksi tulisi inffo jo, mutta muutama päivä sinne tai tänne jos on jo näin pitkään odottanut :)
        Mut ymmärsin kyllä että heillä saattaa olla tieto valinnoista, mutta eivät hakuvaiheessa ei ollut varmaa vielä se että 25.pv aukeaa kouluille ilmoitettavaksi!
        Mun mielestä on tyhmää ajatella "no en varmana usko että siellä niin sanotaan".
        Jännitän yhtä lailla tuloksia ja siksi sinne otin yhteyttä, mut en tässä vaiheessa jaksa spekuloida kun päivät kuluu joka tapauksessa :)
        Täältä seurailen jos te jaksatte kyläillä opintopolkua! :D


      • Mitä se sulle kuuluu
        Änn kirjoitti:

        En ymmärrä miksei kukaan ole tähän mennessä kysynyt suoraan koululta jossa kävi tekee pääsykokeen.
        Itse otin suoraan yhteyttä Haaga-heliaan hakutoimistoon ja kysyin onko mahdollista saada tulokset ennen 25.pv mikäli ovat valmiita.
        Sieltä vastattiin että kaikille kouluille avataan opintopolku 25.11 niin että he pääsevät silloin syöttämään tulokset. Turha tässä on enää jännittää jos tulokset saapuisi ennen 25.11.
        Mainitsivat vielä erikseen viestissä että kenenkään tuloksia ei anneta ennen julkastamispäivää 25.11.
        Eli turha kyylätä opintopolkua ennen ensi viikon ti! :)

        No juu juu, aletaanpa kaikki kyselemään suoraan koulun hakutoimistosta, ihanku niillä ei ois siellä jo muutenki paljon hommia! Selvästi sanottu, että kenenkään tuloksia ei anneta erikseen kuin vasta viimeistään 25.11., jolloin kaikki tulokset tulee julkaista VIIMEISTÄÄN. Typerää mennä kyselemään.

        Jos niin ärsyttää tämä voivottelu ja tulosten perään itkeminen ja stressaaminen, ole hyvä ja ohita tämä ketju ja anna meidän muiden spekuloida täällä rauhassa. Piste.


      • Toivo elää
        Änn kirjoitti:

        Noh, jatkakaa sitten opintopolun kyyläämistä :)
        Mulle ainakin riitti toi tieto. Olisihan se kiva jos viikonlopuksi tulisi inffo jo, mutta muutama päivä sinne tai tänne jos on jo näin pitkään odottanut :)
        Mut ymmärsin kyllä että heillä saattaa olla tieto valinnoista, mutta eivät hakuvaiheessa ei ollut varmaa vielä se että 25.pv aukeaa kouluille ilmoitettavaksi!
        Mun mielestä on tyhmää ajatella "no en varmana usko että siellä niin sanotaan".
        Jännitän yhtä lailla tuloksia ja siksi sinne otin yhteyttä, mut en tässä vaiheessa jaksa spekuloida kun päivät kuluu joka tapauksessa :)
        Täältä seurailen jos te jaksatte kyläillä opintopolkua! :D

        Niin, voihan se olla että tulokset on jo valmiina mutta jos eivät voi julkistaa niitä ennen maanantaita niin turha kai ootella sitten. Lähinnä voi ehkä seurata uutisia tai koulun sivuja jos siellä ois jotain. Kyllähän tässä syksyn haussa aika lyhyt odotusaika on kuitenkin, keväällä ymmärrettävää jos ilmoittavat jo aiemmin. Ja niinkuin arvelin jo aiemmin, uusi systeemi aiheuttaa aina jotain ongelmia.


      • Snow White
        Änn kirjoitti:

        Noh, jatkakaa sitten opintopolun kyyläämistä :)
        Mulle ainakin riitti toi tieto. Olisihan se kiva jos viikonlopuksi tulisi inffo jo, mutta muutama päivä sinne tai tänne jos on jo näin pitkään odottanut :)
        Mut ymmärsin kyllä että heillä saattaa olla tieto valinnoista, mutta eivät hakuvaiheessa ei ollut varmaa vielä se että 25.pv aukeaa kouluille ilmoitettavaksi!
        Mun mielestä on tyhmää ajatella "no en varmana usko että siellä niin sanotaan".
        Jännitän yhtä lailla tuloksia ja siksi sinne otin yhteyttä, mut en tässä vaiheessa jaksa spekuloida kun päivät kuluu joka tapauksessa :)
        Täältä seurailen jos te jaksatte kyläillä opintopolkua! :D

        En väittänytkään etteikö sieltä koulusta olisi voitu sanoa sinulle noin. Itse en vaan usko että se asia ihan noin on, kuten HE sanoivat... No, aika näyttää koska tulokset tulevat, siihen asti vaan jännitellään...


      • Keiejenfkw
        Mitä se sulle kuuluu kirjoitti:

        No juu juu, aletaanpa kaikki kyselemään suoraan koulun hakutoimistosta, ihanku niillä ei ois siellä jo muutenki paljon hommia! Selvästi sanottu, että kenenkään tuloksia ei anneta erikseen kuin vasta viimeistään 25.11., jolloin kaikki tulokset tulee julkaista VIIMEISTÄÄN. Typerää mennä kyselemään.

        Jos niin ärsyttää tämä voivottelu ja tulosten perään itkeminen ja stressaaminen, ole hyvä ja ohita tämä ketju ja anna meidän muiden spekuloida täällä rauhassa. Piste.

        Iha ihme porukkaa täällä keskustelussa. Koittakaa nyt keksii muuta tekemistä ja oottaa alle viikko. Oishan se kiva saada aikasemmi tulokset mutta uus systeemi ja kokonaisuudessaa lyhempi prosessi ku keväällä vaikuttaa varmasti asiaan.


      • Hehhehh
        Keiejenfkw kirjoitti:

        Iha ihme porukkaa täällä keskustelussa. Koittakaa nyt keksii muuta tekemistä ja oottaa alle viikko. Oishan se kiva saada aikasemmi tulokset mutta uus systeemi ja kokonaisuudessaa lyhempi prosessi ku keväällä vaikuttaa varmasti asiaan.

        Ihanaa että tää aihe aiheuttaa näin paljon tunteita :DD


      • Toivo elää
        Hehhehh kirjoitti:

        Ihanaa että tää aihe aiheuttaa näin paljon tunteita :DD

        Onhan tää jännää :) Hei muuten, toivotan kaikille paljon onnea ja peukkuja että pääsette haluamaanne kouluun!!! Kun motivaatio on kohdillaan niin opiskelukin sujuu :)


      • seurailen..
        Toivo elää kirjoitti:

        Onhan tää jännää :) Hei muuten, toivotan kaikille paljon onnea ja peukkuja että pääsette haluamaanne kouluun!!! Kun motivaatio on kohdillaan niin opiskelukin sujuu :)

        Ja mitäs sitten kun on muistikuva että ilmoittavat tekstiviestillä (jamk) Jokainen puhelimen piippaus...huh, jännitystä piisaa! :) keskustelu jatkukook!


      • Mitä se sulle kuuluu
        Keiejenfkw kirjoitti:

        Iha ihme porukkaa täällä keskustelussa. Koittakaa nyt keksii muuta tekemistä ja oottaa alle viikko. Oishan se kiva saada aikasemmi tulokset mutta uus systeemi ja kokonaisuudessaa lyhempi prosessi ku keväällä vaikuttaa varmasti asiaan.

        Edelleen mitä se ketään haittaa, mikäli haluan täällä spekeloida ja voivotella, kun tuloksia ei ole vielä tullut? En ole hakenut viime keväänä, joten en voi tietää "systeemeistä". Minulla on vain ilmeisesti pikkusen isommat panokset pelissä kuin sinulla (en ole välivuotta pitävä tai juuri lukiosta päässyt, vuodesta toiseen joka paikkaan hakeva, vaan hain juuri tänä syksynä YHTEEN paikkaan, koska tiedän, mitä haluan), joten hermoilen ihan syystä.

        Ja edelleen, jätä ketju avaamatta, jos noin häiritsee.


    • bbbbjj

      Enemmänhän nää tyypit naurattaa jokka kirjottaa tänne raivolla siitä kun heitä ärsyttää me jotka täällä jännätään :D Näyttää teitäkin kiinnostavan ja ressaavan ku avaatte koko keskustelun ;)

    • Snow White

      Lisätään vähän vettä myllyyn... ;) Ensinnäkin, kukahan niitä muokkauksia sitten siellä opintopolussa tekee, jos ei koulut??? Ja toiseks, prosessi on lyhyempi kuin viime keväänä, mut käsittääkseni samanpituinen kuin viime syksynä, jolloin tulokset julkaistiin 22.11., kun oli luvattu julkaista viimeistään 26.11. Tuohon uuteen järjestelmään en ota kantaa ;) Ja tää nyt vaan on mun pohdiskelua aiheesta.
      Mun mielestä on turha suuttua muiden spekuloinnista :)

      • Snow White

        Ja... nim.merkki "Inffooo" kirjoitti tänään 12:06:
        Kysyin tuloksista, joten tässä vähän infoa:
        Tulokset tulee tosiaan viim. 25.11. Opintopolussa ne näkyy heti kun valinta on tehty ja tulokset julkistettu. Tosin, jos tulokset julkistetaan tuolloin viimeisenä päivänä, eli 25.11, niin kirjeissä kestää yleensä muutama päivä. Eli jokatapauksessa kirje tulee kotiin, tosin viiveellä. Opintopolusta näkee vastauksen heti :)
        Eikös tässä nyt koulut anna vähän ristiriitaista tietoa????


      • Toivo elää
        Snow White kirjoitti:

        Ja... nim.merkki "Inffooo" kirjoitti tänään 12:06:
        Kysyin tuloksista, joten tässä vähän infoa:
        Tulokset tulee tosiaan viim. 25.11. Opintopolussa ne näkyy heti kun valinta on tehty ja tulokset julkistettu. Tosin, jos tulokset julkistetaan tuolloin viimeisenä päivänä, eli 25.11, niin kirjeissä kestää yleensä muutama päivä. Eli jokatapauksessa kirje tulee kotiin, tosin viiveellä. Opintopolusta näkee vastauksen heti :)
        Eikös tässä nyt koulut anna vähän ristiriitaista tietoa????

        Meinaatko ilmoitusmetodia vai? Mä ainakin ihan faktojen perusteella oletan että opintopolussa/muussa sähköisessä mediassa tulokset näkyy maanantaina ja kirje tulee aikaisintaan tiistaina. Tosiaan pitää kytätä myös puhelinta ja maileja, ties vaikka tulis niissä tieto eka jos kerran opintopolku tökkii :)


    • 1234567!?

      Taas muokattu tänään.. Toivottavasti se ei tarkota, et aina tippuu hakutoiveessa alaspäin...Loppuu koulut kohta...

    • jatkan_spekulointia

      Joo ne keitä ärsyttää tää spekulointi ni ei varmaan kannata avata tätä keskustelua :D

      • Toivo elää

        Max 5 pvää enää :) Jos ne sössii sen tulosten ilmoituksen opintopolussa, eikä muita viestiä ala tulla, niin SITTEN minä soitan koululle maanantaina ja vaadin saada tuloksen tietooni. Uskon kyllä että pistävät sitten henk.koht. viestiä ainakin valituille jotain kautta. Eihän siinä ole kuin kaksi viikkoa sitten aikaa ilmoittaa ottaako paikan vastaan.


    • Jännäri

      Itse ainakin huomannut tässä kun KYTÄNNYT opintopolkua niin muokkaukset ovat harventuneet -> tulokset pian selvillä :D ? Ja joo, kyllähän tiistaina pitää ainakin koulujen sivuilla näkyä nimet, tekstiviesti/maili tulla tai soitto jos koko hemmetin opintopolku jostain syystä sattuis kaatumaan. :D Ei auta ku odottaa!

      • Toivo elää

        Eäh, ei oo todellista! Oon koko ajan aatellut et 25.11. on maanantai!! Mahdankohan tällä laskupäällä päästä mihinkään :D Siis joo.. Päivä lisää kärsimystä siis mulle :)


      • seurailen..
        Toivo elää kirjoitti:

        Eäh, ei oo todellista! Oon koko ajan aatellut et 25.11. on maanantai!! Mahdankohan tällä laskupäällä päästä mihinkään :D Siis joo.. Päivä lisää kärsimystä siis mulle :)

        Taas uusi aamu, torstai on toivoa täynnä..


      • Stressaaaaja
        seurailen.. kirjoitti:

        Taas uusi aamu, torstai on toivoa täynnä..

        Tuliskohan ne tulokset huomenna....


    • perheellinen

      Viimeeksi muokattu 18 pvä. Varmasti ollut jo valmiina muttei vaan saa laitettua tuloksia. Olis kyllä kiva saada pian tietää, tästä riippuu niin paljon.

      • Snow White

        Tää odottaminen on ihan hanurista! Aamulla aina miettii et onkohan tää SE päivä... Sähköposti tai viesti kun kilahtaa puhelimessa, niin aina tulee sellanen pieni innostus, et joko nyt... Mut ei vieläkään... :(


    • ihmeissään

      Nyt on kyllä ihan pakko kysyä. Aloin kattomaan tota omaa hakemusta niin miks siellä ei näy ylioppilastodistuksen arvosanat? tai lukee näin:
      AMK hakukohde: Ylioppilastutkintotodistuksen äidinkielen arvosana
      Ylioppilastutkinnon äidinkielen arvosana (suomalainen ylioppilastutkinto ennen vuotta 1990, tai olet kirjoittanut syksyllä 2014 tai EB, IB, Reifeprüfung)
      LEi
      EEi
      MEi
      CEi
      BEi
      AEi
      Ei arvosanaaEi

      • Oliko se niin?

        Jos mä oikein ymmärsin silloin hakuvaiheessa, niin en ilmoittanut ylioppilastutkinnon arvosanoja, koska ne saadaan ylioppilastutkintolautakunnalta, mikäli on suorittanut tutkinnon vuoden 1990 jälkeen? Lukion päästötodistuksen keskiarvon vain ilmoitin. Ei minullakaan näy arvosanoja, itseasiassa niillä ei ollut väliä tässä monimuoto -linjalla, johon hain.


      • Oliko se niin?
        Oliko se niin? kirjoitti:

        Jos mä oikein ymmärsin silloin hakuvaiheessa, niin en ilmoittanut ylioppilastutkinnon arvosanoja, koska ne saadaan ylioppilastutkintolautakunnalta, mikäli on suorittanut tutkinnon vuoden 1990 jälkeen? Lukion päästötodistuksen keskiarvon vain ilmoitin. Ei minullakaan näy arvosanoja, itseasiassa niillä ei ollut väliä tässä monimuoto -linjalla, johon hain.

        Päästötodistus on tietysti päättötodistus :)


    • Snow White

      Olet ilmeisesti hakenut ylioppilastodistuksella? Vaikea sanoa, miksi näyttää siltä että sulla ei ole äidinkielestä arvosanaa. Oletko kuitenkin ilmoittanut sen? Siinä mielessä ei kannata murehtia, koska oppilaitos on velvollinen kysymään, jos on jotain puutteita. Ja onhan heillä sun todistus, jonka lähetit.
      Mut jos se kovin vaivaa ja uskot sillä olevan vaikutusta valinnassa, niin voithan sä kysyä sitä esim. sen koulun hakutoimistosta, jonne hait/olit valintakokeessa.

    • ihmeissään

      Joo siis ilmoitin mielestäni kaikki arvosanat, ja se näyttää kaikkien kohdalla noin, mutta keskiarvon näyttää niinkuin se onkin. Mutta totta, nehän onneksi saa arvosanat ylioppilastutikontalautakunnalta. Voi tietenkin johtua siitä jos tuon opintopolun kanssa on muutenkin ongelmia..

      • Kouluuuuun

        Itse olen asennoitunut jo siihen, että tulokset tulee tiistaina. Onneks sinne ei ole pitkä aika enää. Olisi kyllä ollut huippua tietää tulokset vaikka huomenna, ois viikonloppu pelastettu. Ensimmäistä kertaa tuli haettua, siks sitä on aivan ylihössissään :D tiistaina viimeistään ollaan sit viisaampia ;) tsemppiä vaan kaikille, toivottavasti jokainen meistä jännääjistä pääsis opiskelemaan! Tietää sit tulevaisuuttakin suunnitella, kun tietää tulokset :)


      • Änn

        Huomasin saman mun hakemuksessa 3viikkoa
        Sitten ja kysyin miksi sieltä puuttuu ne vaikka ilmoitin ennen hakemuksen lähettämistä. Sanoivat että poistavat automaattisesti koska saavat yo lautakunnalta ne suoraan ja jos ne jätetään siihen merkityksi ne saattavat sekoittaa ajoja :)


      • Toivo elää

        Ei yo-arvosanoja tarvinu ilmoittaa koska ne saa ne suoraan rekisteristä. Mä tosin hain pelkällä amiksen todistuksella koska on sieltä parempi todistus, saan paremmat lähtöpisteet. Joka tapauksessa mun lukion keskiarvo näkyy hakemuksessa, muistaakseni piti laittaa se jos on lukion käynyt.


    • mäcztk

      Työkkärille ilm tullu tietoa et yrittävät huomiseksi/tarkoitus olis et tulokset ovat huomenna opintopolussa. Ja jos joku ihmettelee miksi muka työkkäri tietäis tämmöstä kertoa, niin ihmettele rauhassa :D

      • Kouluuuuun

        Tulis vaan tiedot huomenna, nii pääsee eroon tästä piinasta ja jännäämisestä! :D


      • sgg3

        No työkkärihän ei anna työttömyyskorvausta, jos ei ole ammattia, eikä ole semmoista edes aikomusta hankkia hakemalla kouluun. Eli he tietävät kyllä ketkä hakevat ja ketkä eivät ja tekevät työttömyyskorvauspäätökset sen perusteella. Sitä en tosin tiedä, että miksi he sen etukäteen tietäisivät, koska tulokset julkaistaan.


      • luetarkemmin
        sgg3 kirjoitti:

        No työkkärihän ei anna työttömyyskorvausta, jos ei ole ammattia, eikä ole semmoista edes aikomusta hankkia hakemalla kouluun. Eli he tietävät kyllä ketkä hakevat ja ketkä eivät ja tekevät työttömyyskorvauspäätökset sen perusteella. Sitä en tosin tiedä, että miksi he sen etukäteen tietäisivät, koska tulokset julkaistaan.

        Yrittävät/tarkoitus olisi saada tulokset perjantaina, eli niinkuin viestissä sanotaan ei työkkärikään varmaa päivää tiedä...huoh.


      • sgg3
        luetarkemmin kirjoitti:

        Yrittävät/tarkoitus olisi saada tulokset perjantaina, eli niinkuin viestissä sanotaan ei työkkärikään varmaa päivää tiedä...huoh.

        Pointtini oli se, että miksi työkkärillä on niin kiire tietää tai miksi työkkärille annettaisiin edes mitään ilmoituksia alustavista ajankohdista, niin sitä en tiedä.


    • Snow White

      Se ois kyl ihan huippua, jos/kun tieto tulisi huomenna. Mut siltikään mä en luovu toivosta, etteikö ne vois tulla jo vaik tänään... ikuinen opitimisti ;) Ja toisaalta en halua edes nyt miettiä sitä vaihtoehtoa, et ne ei tulis viikonlopuksi... :/

    • houpsou

      Mä ite uskon vahvasti et huomenna tulokset julki, tänään/huomenna laittavat kirjeet jotka on perillä ma/ti.

      • Toivo elää

        Uhh.. Ajatus siitä miten tänään lähtee postiin kirje että pääsin kouluun :) Keskityn tähän ajatukseen.... ;)


    • Snow White

      Taas alkoi vimmattu opintopolun päivittäminen... :)

      • Kouluuuuun

        Hyvä ajattelutapa toi: 'pääsen kouluun' :) pitäs itelläki ajatella noin positiivisesti! Toivottavasti opiskelupaikka tärppää täälläkin suunnassa. Ois se niiiiiiin toivottu! Onko opintopolkuun tullut uusia muokkauksia? Itse katoin eilen viimeksi ja sillo oli muokkailtu just 19.pvä klo 15 aikoihin.


    • Snow White

      Mulla ei oo tänään muokkailtu. Viimeksi eilen 15:44. Entä muilla?

      • malttamatonn

        Mulla muokattu tänään 13:11..


      • Vihdoinkouluun
        malttamatonn kirjoitti:

        Mulla muokattu tänään 13:11..

        Viimeks maanantaina. Ei taida olla hyvä merkki :/


    • jänskää

      Mulla on muokattu viimeksi toissapäivänä iltapäivällä.

      • Kouluuuuun

        Piti se käydä itelläki kahtomassa. Tänään muokattu klo 11.34..


      • malttamatonn

        Kiva ku ei yhtää tiiä mitä tuo muokkailu tarkottaa :D


      • Toivo elää

        Ääh.. Pakko oli kattoa opintopolkua. Tänään muokkaus 13.59. Oonkohan mä joku ongelmatapaus?! Ehkä oon varasijoilla.. Tai mitä lie. Katsoin ensin koneelta ja musta näytti että hakukohteet oli lihavoidulla fontilla?! Oli pakko katsoa myös puhelimesta.. No siellä näkyi ihan samaan tapaan vain helia isommalla. Joten ehkäpä en päättele mitään.. Yritän vain edelleen pitää toivoa yllä ja keskittyä ajatukseen että pääsen edes johonkin kuudesta kohteesta jos ei ekaan. Huh.


      • Snow White
        malttamatonn kirjoitti:

        Kiva ku ei yhtää tiiä mitä tuo muokkailu tarkottaa :D

        Mä en usko että sillä on mitään tekemistä sen kanssa, et muuttuuko sijoitus tms. tai että se olisi positiivinen tai negatiivinen asia, jos on tai ei ole lähiaikoina muokattu. Kyselin vaan, että jos/kun muokkailut loppuu, niin sitten alkais olemaan valmista... :)


      • Kouluuuuun
        Toivo elää kirjoitti:

        Ääh.. Pakko oli kattoa opintopolkua. Tänään muokkaus 13.59. Oonkohan mä joku ongelmatapaus?! Ehkä oon varasijoilla.. Tai mitä lie. Katsoin ensin koneelta ja musta näytti että hakukohteet oli lihavoidulla fontilla?! Oli pakko katsoa myös puhelimesta.. No siellä näkyi ihan samaan tapaan vain helia isommalla. Joten ehkäpä en päättele mitään.. Yritän vain edelleen pitää toivoa yllä ja keskittyä ajatukseen että pääsen edes johonkin kuudesta kohteesta jos ei ekaan. Huh.

        Ei kannata varmaan päätellä nuista mitään sen kummempaa, peukutetaan vaan opiskelupaikan puolesta :) Ite toivon kans sammaa, että toivottavasti jokin viidestä opiskelupaikasta ees tärppää.. Huhu. Kyllä ollaan niin jännän äärellä. Miten luulette, että pääsykokeet meni? Ite en osaa sanoa juuta enkä jaata..


      • Vihdoinkouluun
        Kouluuuuun kirjoitti:

        Ei kannata varmaan päätellä nuista mitään sen kummempaa, peukutetaan vaan opiskelupaikan puolesta :) Ite toivon kans sammaa, että toivottavasti jokin viidestä opiskelupaikasta ees tärppää.. Huhu. Kyllä ollaan niin jännän äärellä. Miten luulette, että pääsykokeet meni? Ite en osaa sanoa juuta enkä jaata..

        Hyvin kyllä meni, tosin jännitti kyllä ihan hitosti. En silti usko että pääsen sisään kun siellä on niin paljon ihan super hyvin menneitä kokeita, niin ei taida ihan hyvä siinä vaiheessa riittää enää


      • Toivo elää
        Toivo elää kirjoitti:

        Ääh.. Pakko oli kattoa opintopolkua. Tänään muokkaus 13.59. Oonkohan mä joku ongelmatapaus?! Ehkä oon varasijoilla.. Tai mitä lie. Katsoin ensin koneelta ja musta näytti että hakukohteet oli lihavoidulla fontilla?! Oli pakko katsoa myös puhelimesta.. No siellä näkyi ihan samaan tapaan vain helia isommalla. Joten ehkäpä en päättele mitään.. Yritän vain edelleen pitää toivoa yllä ja keskittyä ajatukseen että pääsen edes johonkin kuudesta kohteesta jos ei ekaan. Huh.

        14.41. AAARGH. Mikä voi kestää?


      • Kouluuuuun
        Vihdoinkouluun kirjoitti:

        Hyvin kyllä meni, tosin jännitti kyllä ihan hitosti. En silti usko että pääsen sisään kun siellä on niin paljon ihan super hyvin menneitä kokeita, niin ei taida ihan hyvä siinä vaiheessa riittää enää

        Niin just. No mutta vielä ei ole toivo menetetty! :) hyväkin on aina hyvä kuitenki.


    • haagahelia

      14:58 muokattu..ainakin toinen kerta jo tänään..varmaan huomenna tai jo tänään tulee tulokset??

    • haagahelia

      ja taas 15.00 uudelleen. MITÄ SIEL TAPAHTUU?!

    • jänskää

      Onkohan nuo muokkaukset koulukohtaisia? Eli jos vaikka Laurean tuloksia vielä puljaillaan, niin niihin hakeneiden hakulomakkeita muokataan ja ne joita ei, on jo saatu valmiiksi, mutta koulusta riippumatta tulokset täytyy julkistaa samaan aikaan? Että ei niin että vaikka Metropolia julkaisee tänään ja Saimia vasta maanantaina. :D

      • Toivo elää

        No mun mielestä ois luonnollista et kaikki tulee samaan aikaan. Laurealla on monia toimipisteitä, hain niistä neljään ja päivityksiä pukkaa. Ja edelleen Laurea näkyy pienellä fontilla... Ja mitä nyt niiden opetuksesta/tasosta oon lukenut keskusteluita niin en ihmettelis jos kestää...


    • haagahelija

      ja vielä 15:01 kolmas, hain sekä haagaan että laureaan. Kyllä varmaan molemmat koulut niistä tekevät omia merkintöjään. Kyllä mul on semmonen fiilis et huomenna tulee tulokset..

    • Snow White

      Mä luulen et se on juurikin niin, että kaikkien koulujen tulokset pitää olla valmiina ja syötettynä opintopolkuun, ennen kuin voidaan julkaista tuloksia. Eli meiningilla "kaikki tai ei mitään"...

    • haagahelia

      Sit pompin tasajalkaa ja huudan jos pääsen Haaga-Heliaan :D Jos Laureaan niin sanon jes ja heristän nyrkkiä..jos en kumpaakaan niin sit otetaan viinaa. Eiköhän huomenna tule tulokset kun niin aktiivisesti nyt päivittelevät..

    • jänskää

      Toisaalta toivon tuloksien tulevan mahd. pian, mut toisaalta pelkään niiden tuloa! :D Jos sitä nimeä ei taaskaan löydy listalta....

    • haagahhelia

      14:58..15:01..15:06.. 15:14.. mitä siel tapahtuu..ihan 5min välein päivittyy :D

    • haaganhelia

      ja ihan 2 kouluun, yhteensä 2 kohteeseen hain..jos hakis viiteen niin ymmärtäisin tiheät päivitykset..

      • sfff

        Voi olla että hakemus muuttuu aina, kun samaan koulutusalalle, kouluun tai hakuryhmään olevan opiskelijan tietoja lisätään tai tulostetaan. Noista muokkauksista ei voi päätellä siis yhtään mitään.

        Ja voit olla varma, että koulut ovat jo tuloksensa palveluun syöttänyt, jotta tulokset ehditään tekemään Opetushallituksessa valmiiksi ja tulostamaan. Että sijoitukset enää tässä vaiheessa enää tule muuttumaan.


    • Snow White

      Näin mäkin sen asian näkisin :)

      • Jännittäääääääää

        Jep huomenna ne tulee. Mul on sellanen kutina ollu jo pitkään. Pelottavaa miten täs käy..


      • malttamatonn
        Jännittäääääääää kirjoitti:

        Jep huomenna ne tulee. Mul on sellanen kutina ollu jo pitkään. Pelottavaa miten täs käy..

        Tulispa jo tänään!! Sen verran näyttää tapahtuvan siellä.. tekevät kovasti töitä että saavat tulokset julki mahdol pian!


    • jänskää

      En mä usko että enää tänään tulevat, eikö ne aina tule aamulla ammattikorkeissa, ja yliopistoissa puolen yön jälkeen?

      • malttamatonn

        Ammattikorkeakoulun käytäntöä en tiedä mutta joo yliopistoissa tulee puolen yön jälkeen! Noh toivotaan, että huomen aamuna olisi :)


      • Vihdoinkoukuun

        Niinhän ne taitaa tulla. Ainakin ammattikorkeassa tulee tulokset heti aamusta. Hei JOS täällä on joku joka haki myös yliopistoon niin vois tulla heti kertomaan jos/kun tulokset on tullut yöllä.. Tietää sitten odottaa niitä heti aamuks :D


      • kouluun-kouluun
        Vihdoinkoukuun kirjoitti:

        Niinhän ne taitaa tulla. Ainakin ammattikorkeassa tulee tulokset heti aamusta. Hei JOS täällä on joku joka haki myös yliopistoon niin vois tulla heti kertomaan jos/kun tulokset on tullut yöllä.. Tietää sitten odottaa niitä heti aamuks :D

        hain molempiin, ajattelin käydä heti puolenyön jälkeen katsomassa näkyykö tulokset. Ilmoitan sitten täällä.. :)


    • Snow White

      Sehän tässä nyt onkin, että käsittääkseni tämä järjestelmä on nyt ensimmäistä kertaa käytössä syksyn 2014 yhteishaussa.(?) Eli ei voi verrata aikaisempiin hakuihin...

      • Vihdoinkouluun

        Eikun niin joo.. Nehän taitaa tulla ihan yhtä aikaa kaikki. Joten ei voi laskelmoida yhtään :/ ääää en jaksa odottaa


    • fdjidnduinfdin

      Niinpä. Järjestelmä on uusi, eikä voi verrata aikaisempiin. Yliopistossa tulokset oli luettavsissa heti puolen yön jälkeen. Nykyään opintopolun kautta haetaan sekä ammattikorkeaan että yliopistoon, joten mielestäni olisi mahdollistakin että tulos näkyisi yöllä..

    • PLEEEEE

      muita vainoharhaisia jotka haki haaga-heliaan.. Tänään mulla viimeks muokattu hakemusta puolenpäivän jälkeen.. Siellä varmaan vielä kesken tarkistukset.. tai sitte tipun kokoajan alemman sijotuksessani :D tai sitten sitten.. ei voi tietää! Tulispa jo tulokset!

      • Yliinnokasmuteisemitää

        Hei mitä jos tehtäis nii että tehää nopsaa pääkaupunkiseudulla vahtivuorot noihi AMK koulujen hakutoimistojen lähettyville ja sit katotaa millo ne vie ison pinon papereita postii nii tietää sit millo ne on lähteny eteenpäin ja jos joku vaikka ehtii silmämääräisesti laskee ohuet ja paksut kirjeet nii voidaa arvioida kuinka monta % pääs sisälle kouluun jne !! Mää oon ainaki iha mukana, onko muita !?


    • Heevi12345

      Ei tule huomenna tuloksia vastattiin opintopolun asiakaspalvelusta kun kysyin asiaa tänään.
      25.11 mennessä vaan kerrottiin, mikä nyt oli tiedossa.
      Kysyin myös ongelmista, että saavatko ne korjattua vaan niihin ei tullut mitään kommenttia, eivät kehtaa myöntää järjestelmän heikkoutta!

      Mulla meni pääsykoe päin metsiä vaan silti ootan vahvistusta sille etten pääse.

      • Tinkler

        Näinhän ne vastasi:
        "Hei,
        korkeakoulun yhteishaun tulokset julkaistaan viimeistään 25.11. Tietojemme mukaan 21.11. ei julkaista tuloksia.
        Ystävällisin terveisin,

        ****** ***********
        Opintopolun verkkotoimitus"

        Tämä on kuin poliitikon vastaus, ei voi päätellä mitään varmaksi!


      • 123456?!?
        Tinkler kirjoitti:

        Näinhän ne vastasi:
        "Hei,
        korkeakoulun yhteishaun tulokset julkaistaan viimeistään 25.11. Tietojemme mukaan 21.11. ei julkaista tuloksia.
        Ystävällisin terveisin,

        ****** ***********
        Opintopolun verkkotoimitus"

        Tämä on kuin poliitikon vastaus, ei voi päätellä mitään varmaksi!

        Eikai ne oikein voi sanoa juuta eikä jaata sieltä opintopolusta...Ainoastaan just ton viimeistään päivän...Kauhee haloohan siitä syntyis jos ne lupailis huomiseksi vastauksia ja sit jostain syystä ei tuliskaan...Mä oon ainakin ite ihan varmasti tarkistamassa puolenyön jälkeen opintopolkua :D ja vielä toivo elää, että tänäiltana tulis jo vastaukset :) Heti jos joku huomaa, et on tullut ni tänne ilmotus...Loppuu kohta pankkitunnuksista koodit multa :DD


      • Toivo elää
        Tinkler kirjoitti:

        Näinhän ne vastasi:
        "Hei,
        korkeakoulun yhteishaun tulokset julkaistaan viimeistään 25.11. Tietojemme mukaan 21.11. ei julkaista tuloksia.
        Ystävällisin terveisin,

        ****** ***********
        Opintopolun verkkotoimitus"

        Tämä on kuin poliitikon vastaus, ei voi päätellä mitään varmaksi!

        Mä toivon et tulis maanantaina niinku alunperin kuvittelin :) Periaatteessa vois tulla kirjekin tiistaina kun se 25. ei ollutkaan maanantai niinkuin luulin... Jotenkin odotan kirjettä vielä enemmän, se olis sit kiistämätön :D


      • Viisaampikuinte
        123456?!? kirjoitti:

        Eikai ne oikein voi sanoa juuta eikä jaata sieltä opintopolusta...Ainoastaan just ton viimeistään päivän...Kauhee haloohan siitä syntyis jos ne lupailis huomiseksi vastauksia ja sit jostain syystä ei tuliskaan...Mä oon ainakin ite ihan varmasti tarkistamassa puolenyön jälkeen opintopolkua :D ja vielä toivo elää, että tänäiltana tulis jo vastaukset :) Heti jos joku huomaa, et on tullut ni tänne ilmotus...Loppuu kohta pankkitunnuksista koodit multa :DD

        Voi vittu tätä meininkiä. Joku kysy suoraan sieltä mistä pitääki ks kukaan ei usko mitään. Hajotkaa huomenna vaan tyhmyyteenne, ehheheee :D


      • Toivo elää
        Viisaampikuinte kirjoitti:

        Voi vittu tätä meininkiä. Joku kysy suoraan sieltä mistä pitääki ks kukaan ei usko mitään. Hajotkaa huomenna vaan tyhmyyteenne, ehheheee :D

        Sullakaan sit oo viisaampaa tekemistä ku tulla nillittään tänne :D


      • Toivo elää
        Toivo elää kirjoitti:

        Mä toivon et tulis maanantaina niinku alunperin kuvittelin :) Periaatteessa vois tulla kirjekin tiistaina kun se 25. ei ollutkaan maanantai niinkuin luulin... Jotenkin odotan kirjettä vielä enemmän, se olis sit kiistämätön :D

        15.14 tänään viimeinen muokkaus. Mulla tosiaan Haaga-Helia ja Laurea kohteina, näyttäis et samoihin hakeneilla on samat muokkausajat, eikö vaan? Oisivatkohan vihdoin valmiita kun ei tuon myöhempään enää tullut mitään uutta.. Mä en kyllä luota siihen et tulokset ei muka vois tulla jo ennen tiistaita. Varsinkin päässeet vois hyvinkin saada tiedon jo aiemmin, vaikka opintopolussa näkyiskin vasta tiistaina. Ei tahdo nää jutut koskaan mennä niinkuin sanoivat. Jonain vuonna hakijat oli jo saanu viestiä seuraavaan lukukauteen liittyen ennenkuin oli tiedossa tuloksiakaan.


    • metropoliaan

      Maanantaiksi Metropoliasta lupasivat tulokset, ti-ke tulevat postissa kirjeet:)

    • Jännittäjä

      15:14 muokattu täälläkin!!!! :D 2 eri alaan hain ja neljään laureaan, yksi haaga-helia. Toivon niin paljon että tulis huomenna tulokset, niin ei tarvis viikonlopun yli venailla..

      Tosiaan onneksi tänään tuli uudet pankkitunnukset :D meinas iskee epätoivo että näänkö tuloksia..

    • asdasfdgh

      oliko teillä sillee että tuli kutsu vaan yhteen saman alan valintakokeesee vai kaikkiin ? ite hain liiketaloutta pääkaupunkiseudulle, ekana haagaan ja sit laureaan niin laureasta ei oo kuulunu mitää, onko ees pitänykkää ? haagaan tuli vaan kutsu ja siellä kävin pääsykokeissa.

      • Jännittäjä

        Joo jos hait saman alan useempaan kohteeseen niin käyt vaan tekemässä sen yhden kokeen aina :) eli meet sinne tekeen mikä sul oli ykkösenä.


      • asdasfdgh
        Jännittäjä kirjoitti:

        Joo jos hait saman alan useempaan kohteeseen niin käyt vaan tekemässä sen yhden kokeen aina :) eli meet sinne tekeen mikä sul oli ykkösenä.

        kiitti ! jotenki alko vaa epäilee ku ei sieltä oo kuulunu missää vaiheessa mitää että oonkoha ite jotenki mokannu !


    • Jännittäjä

      Onko täällä kukaan kysynyt laurean toimipisteeltä että milloin tulokset? :o Tekis mieli niin paljon ottaa luuri käteen huomenna ja soittaa...

      • kkkjhh

        varmasti joku on soittanu, kaikissa hakutoimistoissa varmaan todela kypsiä siihe ku kaikki koko aja kysyy ja soittelee :D oppiipaha viestittämään hakijoita ens kerralla paremmi, esim. että millo aikaisintaan tulee tulokset. Mut toisaalta niin tai näin, aina niitä jotkut kyselee ennen aikojaan ku ei malta pysyy housuissaan, että ehkä ne on jo tottunu siihen!


    • Jännittäjä

      Jep :D mitäs laittoivat tollasen lauseen että "Viimeistään 25.11". Ois vaan laittanu suoraan että tulokset julkaistaan 25.11 klo 12 ! Toivon kanssa että oppivat tästä jotain :D mut hyvin outoa, että joku metropolia ja sun muut on menny lupaamaan joillekkin että tulokset eivät tule huomenna yms ja sit muut koulut vastaa ihan eritavalla.

    • kröh

      ärsyttää tosi paljon että miks tuola opinto-polussa näkyy toi viimeksi muokattu - kohta. Helpottais kaikkie elämää jos sitä ei ois ollenkaa, toivottavasti ne tajuu ottaa sen seuraaviin hakuihin pois näyviltä hakijoilta!

      • Jännittäjä

        Jep, se vähän tässä onkin kun ei tiiä onko kaikilla usein muokkauksia. Tiedän esim. kaverini jolla ei taas ole muokkauksia juuri ollenkaan ollut? Weird...


      • jännittäjä2
        Jännittäjä kirjoitti:

        Jep, se vähän tässä onkin kun ei tiiä onko kaikilla usein muokkauksia. Tiedän esim. kaverini jolla ei taas ole muokkauksia juuri ollenkaan ollut? Weird...

        Mää todella toivon että koko prosessin jälkeen tulee hakijoille palautteen pyyntö uudesta AMK- hakemisesta spostiin, sillo saa näppis laulaa :D näkisivät myös itse suurimmat kehityskohteet seuraavaa hakua ajatellen


    • jänskää

      Saimian sivuilla on koko ajan lukenut että tulokset julkaistaan 25.11. Varmaan ihan tarkoituksella jätetty se viimeistään-sana pois.

      • kröh

        Fiksu veto, varmaan niiden hakutoimisto saanut vähiten kyselyjä että millo julkastaa


    • vatavak

      Lapin amk julkaissut tällaisen:
      25.11.2014 Tulokset julkistetaan viimeistään 
      24.11.2014 Mahdolliset lisähaut vapaiksi jääneille paikoille käynnistyvät


      hämää et tulokset ois myöhemmin ku täydennyshaku

      • Vihdoinkouluun

        Eli ne on laskenut niin että tulokset tulis ennen 25. päivä. Niinku huomenna.. Ja hätätapauksessa viimeistään silloin tiistaina. Voi mua jännittää niin paljon kun ajattelenkin että huomenna voisin jo tietää!


    • Jännittäjä

      Eli jos lisähaku alkaa maanantaina jo niin mahdollisesti myös tuloksetkin silloin voisi näkyä :o

      • Toivo elää

        Siis joo, Lapin AMKin sivuilta taisin lukea tuota että lisähaut alkaa 24.11!! Sillon jo mietin et taitaa sit sinä päivänä tulokset olla selvillä, eihän se muuten ois mitenkään mahdollista! Mäkin päätin säästellä nettipankin koodeja, niin tiuhaan menny muutama et ei varmaan pankissa "pysytä perässä" vaikka yleensä hyvissä ajoin lähettävät uuden :)


    • Jännittäjä

      Niimpä, kyllähän ne sillon tietää jo noista. :D voi hittolainen, edelleen elän toivossa että huomenna tulis tulokset niin pääsis joko iloisesti juhlimaan kouluun pääsyä tai sitten ei mutta senkin edestä hahah!

    • jänskää

      Saimian etusivulla on n. viikon ajan ollut jo ilmoitus konetekniikan lisähausta.

    • 1234567!?

      Siis aikasemmin opintopolussa ollut tiedot keltaisella pohjalla ja nyt sinisellä!? Onko muilla muuttanut väriä?? Outoa

      • Hiilillä

        Muokkaukset lähtenyt pois...tai ne ajat...


      • Kekwlakdod
        Hiilillä kirjoitti:

        Muokkaukset lähtenyt pois...tai ne ajat...

        Opintopolun sivullakin on eriksee että lisähaku alkaa 25.11


    • jänskää

      Joo ei näy enää muokkausajat.

      • Hiilillä

        Eiköhän tulokset ole lyöty lukkoon ja huomista siis ootellessa..pidän kaikille peukkuja!


    • 1234567!?

      Eli puoliltaöin vois jo tulla vastaukset.. Kyllä nyt kuumottaa :D

      • Kouluuuuun

        Uijuijuiiii ku jänskättää! Toivottavasti tulokset ovat huomenna selvillä. Paljon tsemppiä kaikille, nyt peukut ja varpaat pystyyn!


    • haagaheliajännäkakka

      Ainaki mä päivystän puoliltaöin koneella remputtaen opinpolkua :D Jossei keskiyöllä niin luulisin että huomenna aamulla tulee tulokset, muokkaukset eivät enään näy ja tulokset ovat varmasti kaikkialla jo selvillä. Miksi pitäisi tiistaihin asti odotuttaa ihmisiä?

    • Jännittäjä

      Ei mulla ainakaan mikään pohja mun mielest oo väriä vaihtanut, mut tosiaan MUOKKAUKSET POISTUNU!!!!!! :D Nyt alkaa näyttään siltä että tulokset on selvillä, on se ihme että jos ne pitkittää sen ma-ti asti. Voi apua..

      • Snow White

        Nyt on jännää... Ilmeisesti muokkaukset on nyt muokattu ja oletettavasti tulokset valmiina meille kerrottavaksi :). Kyllä nyt on valvottava sinne vuorokauden vaihtumiseen asti ja jos ei tulos tuu sillon, niin yö menee varmaan jännittäessä. Tsiisus ku voi olla kuumottava tilanne!!!


      • Toivo elää

        Voi apua, ei siis toivoa et pääsis ajoissa nukkuun :D Mut TULISPA huomenna, mä taidan kans ostaa viiniä joko juhlaan tai ketutukseen, tai jos ei tuu vielä niin sit ahdistukseen :D Sen verran jännää nyt on.... Uuh.


    • Jännittäjä

      En tiedä miten kestän tämän yön.. :D tai huomisen!!! Voi tosiaan olla että ne on vasta aamupäivästä siellä, niinkun aiemminki.

    • huhhh

      Kauheinta tässä se ois jos tässä kävis, että osalle tulis jo huomenna tulokset ja osalle viiveellä.....

      • Toivo elää

        No pakko oli kattoa, oikeen siis arvasin että oli viimeinen muokkaus, nyt ei enää näy :) Huomioikaa ettei voi muokata myöskään omia yhteystietoja enää, viittais siihen et noihin väyliin lähtee pian viestiä ;)


      • Toivo elää
        Toivo elää kirjoitti:

        No pakko oli kattoa, oikeen siis arvasin että oli viimeinen muokkaus, nyt ei enää näy :) Huomioikaa ettei voi muokata myöskään omia yhteystietoja enää, viittais siihen et noihin väyliin lähtee pian viestiä ;)

        Sorry! Eipäs, pystyy näköjään itse muokkaamaan.. Mutta mun mielestä ennen näkyi koko ajan mustana tuo tallenna muutokset, nyt näkyy harmaana mutta jos muokkaa osoitetietoja se muuttuu mustaksi. Ja mun mielestä kans oli keltaista ennen tuolla, nyt näkyy sinisellä. En tiedä kuvittelenko mutta koneella on nuo hakukohteet kaikki lihavoitu nyt, ennen ei?? Noh, ei näillä väliä edes, hermostuneena pulisen... Huh hoh.


    • Jännittäjä

      Saa nähä onko pisterajat laskennut :D mielenkiinnolla odotan noita tilastoja!

      • Hhgjgjjjjj

        Tai sit ne vaa kyllästy että kaikki kyselee mitä se tarkottaa ja sen takii otti pois että saa rauhassa jatkaa töitä :D


    • Jännittäjä

      Munki mielest mulla on ollu lihavoituna noi pari päivää :) ellen sit ihan väärin muista, puhelimel näytti sillon täl viikol että osa hakukohteista oli lihavoitu ja osa ei mutta en muista millä fontilla noi alunperin tuolla on näkynyt ku on hakenut :D Mut musta toi opintopolku nyt näyttää siltä, että enää ei tehdä mitään muutoksia. Ja aika vähissä aikakin ois jos vielä muokkailtais...

    • oisjo

      Kukaan käyny kattomas vielä? :)

    • Jännittääääää

      00:09 eikä ainakaan vielä näy mitään tuolla :D

      • Snow White

        Ainoastaan, etteti omia tietoja pysty enää muokkaamaan...


    • jokokojk

      Ärsyttävää :D mulla on niin 100% luotto et viimestään huomen aamulla ku avaan silmät ne on tullu :D

    • Jännittäjä

      Joo en tiiä miks nyt on jotenki niin hirveen vaikeeta odottaa :D Kai sitä täytyy nukkuu ja kattoo aamul uusiks.Jän

    • Toivo elää

      Juu ei oo vielä mitään... Kertokaa jos huomenna on jotain uutta, käytän sit vasta lisää koodeja ;) Kai se pitää koittaa nukkua :) Peukkuja vielä!!!

      • kouluun kouluun

        Ei näy vielä mitään! Toivottavasti myöhemmin perjantaina saadaan tulokset


      • 1234567!?
        kouluun kouluun kirjoitti:

        Ei näy vielä mitään! Toivottavasti myöhemmin perjantaina saadaan tulokset

        Höh, ei ollu mitään tuloksia vielä.. Tuleekohan ne kun virka-aika alkaa :)


    • 1234567!?

      Miten voi olla mahdollista, että lisähaku alkaa päivää ennen kuin valintakokeiden tulokset julkaistaan viimeistään.. Mistä ne tietää jo silloin, että paikkoja jää auki..

    • Onnellinen!

      Jeeeiiii!
      HYVÄKSUTTY!!! JUUHHUU!!! :)

    • ........

      Mihin? Tuliko opintopolkuun?

      • 1234567!?

        Ei ole tullut.. Jollain on vaan hauskaa..


    • jänskää

      Mulla ainakin lukee että opiskelijavalinta kesken. :P

    • ........

      mullakin :( eikä lue mitään et millon ois muokattu. tuskin tulee sitten opiskelupaikkaa

    • onnellinen!

      Soittamalla... JAMK.

    • 9876ghjkiuy

      päivätoteutus vaiko monimuoto?

      • 1234567!?

        Mä en kyllä voi uskoa. Että koulut antaa soittamalla tiedot ennenku ois esim. Tullu viesti tai s.posti, muuten kaikki soittelin...


    • jännittää

      09.00 julkistetaan tulokset!

    • ghytuklo

      mistä tiedät???

    • 1234567!?

      Noh, tuliko ysiltä niinku joku väitti? En viitsi itse tuhlata pankkikoodeja, ku en usko et ois tullu...

    • jänskää

      Eipä oo tullut. :P

    • Jännittäjä

      No ei oo tullu. :D Kaikille tulee samaan aikaan. Eikä kukaan voi tuloksia sanoo puhelimessa :DDDDD mitä porukkaa taas täällä...

      • toivotaanparasta

        Ehkä ne vielä odottaa että kaikki koulut ovat saaneet valinnat tehtyy ja vasta sitten julkaisevat.


    • höhöjö

      Tulis jo :( miksei ne vois ilmottaa jossai et tulokset on tulos a) tänään tai b) menee ensi viikkoon tms. Kun ne kumminki sen tietää!

      • Ti!

        Mut niinhän ne on ilmoittanut että tulokset tulee tiistaina 25.pv :DD
        Se on vaan plussaa jos laittaa aikasemmin :D


      • toivotaanparasta
        Ti! kirjoitti:

        Mut niinhän ne on ilmoittanut että tulokset tulee tiistaina 25.pv :DD
        Se on vaan plussaa jos laittaa aikasemmin :D

        Mullakin itse asiassa pääsykoe kutsussa luki että tulokset lähetetään kirjeitse 25.11


      • toivotaanparasta
        Ti! kirjoitti:

        Mut niinhän ne on ilmoittanut että tulokset tulee tiistaina 25.pv :DD
        Se on vaan plussaa jos laittaa aikasemmin :D

        Mullakin itse asiassa pääsykoe kutsussa luki että tulokset lähetetään kirjeitse 25.11


    • tel123

      En tiedä voiko tähän luottaa, mutta vauva.fi -palstalla sanottiin, että tieto Laurean liiketalouteen pääsystä olisi tullut jo eilen aamulla tekstarilla.

    • Siitijänä amk:ssa

      Olen eräässä pääkaupunkiseudun amk:ssa siistijänä ja kuulin eilen iltasiivousta tehdessäni ettei ole varmaa tuleeko tulokset edes tiistaiksi. Opintopolun tulosjärjestelmä on ilmeisesti kaatunut kokonaan ja odottavat jotain it-neroa korjaamaan maanantaiksi. Tämän kuulin ihan vaan kahden opettajan keskusteluna. Itsekin olen hakenut nyt kouluun tuonne, kun ei tuo siivous ole kovin mielekästä enää.

    • hyväläppä

      Höpöhöpö molemmille ^^

      • Änn

        Omg mitä juttuja xD


    • Snow White

      Sitä oli jotenkin maanantaina ihan varma, että tulokset tulee kyllä VIIMEISTÄÄN nyt perjantaina opintopolkuun. Kyllä tulokset jo selvillä on, mutta jos nyt tosiaan on niin, ettei meille voida niitä kertoa jonkun ohjelmisto-ongelman vuoksi, niin onhan se ihan hanurista! Laittaisivat tiedot koulujen sivuille tai lähettäisivät meille tiedon vaikka sähköpostilla... Yhyyy...mä en ala!

    • miisuliisuli

      Onko se nyt varmaa että ne tulokset tulee tonne opintopolkuun??

    • apuuuc

      Kyllä ne olis laittanu infoa jos näin olis :D! Selasin äsken muista keskusteluja ja joku koulu olis luvannu et tulokset tulis tällä viikolla? :o
      Äiti justii kerto et hälle tuli tulokset 11. Eli uskon et on vielä toivoa

      • apuuuc

        Mun kommentti siis Snow whitelle :) ja joo tulokset opintopolkuun


    • jänskää

      Vaikka se järjestelmä kaatuiskin tai mitä vaan, niin kyllä ne tulokset kuitenkin viimeistään koulun sivuille tulee, kun on kerran viimeistään 25.pv ne luvattu nähtäväksi.

      • Siistijänä amk:ssa

        Nooh usko mitä haluat, mutta järjestelmän tarkoitus oli koota kaikkien koulujen tulokset ja määrätä kuka mihinkin kouluun pääsee sisään. Valintakoeyhteistyön vuoksi ei kukaan amkki voi antaa tuloksia jos ne ei saa muiden koulujen tuloksia käsiinsä ja se ei onnistu jos järjestelmä ei toimi. Vanhaa järjestelmää ei voi käyttää koska yliopistot ei voi käyttää sitä ja nekin kun on nyt haussa mukana.


    • jokojokojoko

      Jotenki itellä on semmone mututuntuma että jos ne ei tuu tänää klo 12 mennessä julki niin sitte ne tulee vasta ma tai ti, mut enää 12 jälkee en ainakaa ite enää oottele tuloksia.

      • jokojokojoko

        ja sen vielä lisäisin että miks ihmeessä ne ei oo laittanu opintopolun sivuille tiedotetta että järjestelmässä on häiriötä että turha ootella tuloksia ennen 25.11. Näin neki sais rauhassa tehä töitä


    • tel123
      • jokojokojoko

        vaikee uskoo että eilen aamulla ois tullu tekstari ku opintopolussa vielä sillo muokkailtii ja oishan täällä nyt isompi haloo noussu jos porukalle ois tullu sms koska niihinkin pääsee yhteensä paljon opiskelijoita opiskelee. Mulle ei ainakaa oo tullu sms ja ensisijaisena hain haaga heliaan, enkä sinne usko pääseväni että tuota.. PRKL


    • Änn

      mutta sitten toi että ohjelma kaatui ja pitää koota kaikkien koulujen arvosanat ymsyms, menee ihan ristiin ton tiedon kaa että jotkut laureaan pääsijöistä sai jo tiedon?!
      huoh, suosiolla odotan tiistaihin!

    • huiiiiiiiiiii

      Metropolian sivulta:
      Syksyn yhteishaun valintojen tulokset on julkaistu!

      Nuorten yhteishaussa valittujen nimet löytyvät Metropolian sivuilta

      Aikuiskoulutuksen tulokset on nähtävillä hakijapalvelussa https://www.amkhaku.fi/hakijapalvelu/info

      Valintojen tulokset on myös postitettu kaikille hakijoille. t. Hakutoimisto

      • huiiiiiiiiiiii

        se olikin vanha..ehdin jo innostua, sorry!


    • jänskää

      En uskois mitä tuolla foorumilla kirjotellaan, mitä oon ymmärtäny niin aika höpöhöpöä tuntuvat puhuvan siellä... ;)

    • jokonyt

      Onko mitään uutta tietoa?

    • Jännittäjä

      NONIIIN! Minä soitin nyt laurean hakijapalveluun ja sieltä vastattiin että mitään tekstiviestejä he ei ole lähettänyt eikä tässä haussa sellaisia kannata HEILTÄ edes odottaa. Puhelimessa nainen sanoi, että ei usko että tänään tulee tuloksia että ois sen verran kesken että ma-ti todennäköisempää. :D En sitten tiedä eikö hän vaa saanut sanoa että tulokset tulee julki silloin ja silloin...

      • 1234567!?

        LAMK sanoi pääsykokeissa, että heidän vastaukset tulisivat vasta joulukuun alussa.. Mene ja tiedä.. Siis monimuoto puolelta..


      • Toivo elää
        1234567!? kirjoitti:

        LAMK sanoi pääsykokeissa, että heidän vastaukset tulisivat vasta joulukuun alussa.. Mene ja tiedä.. Siis monimuoto puolelta..

        Eli ei mitään uutta...


    • jännänäärellä

      "Tietojärjestelmätieteen perusvalinnan valintakokeet on nyt arvioitu. Tilanne on kuitenkin valitettavasti se, ettei Opetushallituksen ylläpitämä Opintopolku-valintajärjestelmä toimi odotetulla tavalla, mistä johtuen emme saa suoritettua varsinaista opiskelijavalintaa. Meillä ei ole valitettavasti tietoa siitä, milloin järjestelmä alkaa toimia toivotulla tavalla, mutta kerromme asiasta lisää heti, kun saamme itse lisää tietoa."

      Noin Jyväskylän Yliopisto ilmoitti asiasta maanantaina. Tosta voisi tulkita. että opiskelijä valintoja ei voida suorittaa opintopolun vian vuoksi. Varmasti menee maanantaihin tai tiistaihin ennen kuin valinnat tulevat julki. Jännä kuitenkin, ettei opintopolussa ole minkäänlaista informaatiota sivun vioista. No toisaalta deadline on 25 päivään, että tuskin on syytäkään informoida etukäteen. Voisin kuvitella kuitenkin, että opintopolku on saatu jo kuntoon ja nyt vielä viimeiset koulut tekevät valintoja sinne, jonka takia tulosten julkistaminen luultavasti venyy maanantaille tai tiistaille. Mene ja tiedä :).

    • jänskää

      No onneks tiistaihin ei enää pitkä aika ole. :)

    • Jännittäjä

      12:08 ja ei mitään tapahtunut :D En usko että tänään enää tuloksia missään 16 aikaan julkaistaan. Ois vaan ollu kiva tän vklpun aikana jo tietää... plaah

    • mitääääh

      Sain juuri spostia opintopolusta kun kysyin sen toimivuudesta; eli että onko vika saatu korjattua jne. Sain vastaukseksi että kukin hakijan ottaisi yhteyttä ensimmäisen hakutoiveensa hakijapalveluihin.....??

      No kerran käskettiin niin laitoin sinnekkin viestiä :D

      • häääh

        Miksi mä en nyt ymmärtäny tota viestiä... :D


    • ÄÄÄÄÄÄÄÄääääää

      Kertokaa joku onko tol opintopolku sivul joku asiakaspalvelu numero tai sähköposti :D en löydä ku ton anna palautetta tai onko kysyttävää osion... PRKL

    • mitäääh

      Siis elikkä kysyin: tulevatko tulokset tänään ja pitääkö paikkansa että järjestelmän toimivuudessa on häikkää/onko korjattu jne.. Vastasi täti näin : Pyydän sinua /hakijoita olemaan yhteydessä ensimmäisenä hakutoiveenasi olevan ammattikorkeakoulun hakijapalveluun. Yhteystiedot löytyvät Opintopolusta (Ammattikorkeakoulu >> Ammattikorkeakoulujen hakijapalvelut).

    • pöö

      Laitoin aiemmin tänään viestiä ensimmäisen hakutoiveeni opintotoimistoon ja tuli vastaus, että Opintopolusta voi seurata tuloksia, mutta viimeistään 25.11 ne julkaistaan koulun sivuilla yms. Joten jos Opintopolku ei toimi, varmaan menee sinne tiistaille..

    • nytmeneehemmo

      Onko kukaan soittanu? :D

    • Jännittäjä

      Okeiiii :D no itsehän siis soitin juuri laureaan, että tuskin mun nyt sit täytyy laurea leppävaaraan soittaa ku sama kai se mikä laurea on kyseessä ni tulokset tulee samalta koululta samaan aikaan :D

    • Jännittäjä

      Soitin siis aiemmin laurean pääkeskukseen :D nehän vastaa koko laurean hakijapalvelusta. Mutta opintopolulla ei varmaan oo muuta kun tuo "anna palautetta" - osio? :D

      • hmmmmm

        Minä olin yhteydessä jamkiin ja sieltä sanottiin että on ollut kaikilla oppilaitoksilla ongelmia niiden valintakoepisteiden syötössä sinne opintopolun järjestelmään että se on täytynyt tehdä monta kertaa mistä vissiin johtuu ne "muokkaukset" he eivät myöskään tienneet että hakemuksen muokkaukset eli pisteiden syöttö näkyy hakijalle. Se on varmaan alunperinkin ollu vaan vahingossa siinä näkyvillä kun enäähän sitä ei siinä ole. :) kysyin ehtivätkö tulokset siihen tiistaihin ja sanoivat että näyttäisi siltä että aikataulussa pysytään.


      • hmmmmm

        Minä olin yhteydessä jamkiin ja sieltä sanottiin että on ollut kaikilla oppilaitoksilla ongelmia niiden valintakoepisteiden syötössä sinne opintopolun järjestelmään että se on täytynyt tehdä monta kertaa mistä vissiin johtuu ne "muokkaukset" he eivät myöskään tienneet että hakemuksen muokkaukset eli pisteiden syöttö näkyy hakijalle. Se on varmaan alunperinkin ollu vaan vahingossa siinä näkyvillä kun enäähän sitä ei siinä ole. :) kysyin ehtivätkö tulokset siihen tiistaihin ja sanoivat että näyttäisi siltä että aikataulussa pysytään.


      • Toivo elää

        No mitä ne sanoi??


      • hmmmmm
        Toivo elää kirjoitti:

        No mitä ne sanoi??

        Ketkä


      • Änn
        hmmmmm kirjoitti:

        Ketkä

        Eikö hän aika hyvin kertonut ylemmässä viestissä mitä sieltä vastattiin ja viesti näköjään päivittyi 2. kertaan.
        Samaa olen tässä sanonut Keskiviikosta ainakin kun otin hakutoimistoon yhteyttä :D


      • Toivo elää
        Änn kirjoitti:

        Eikö hän aika hyvin kertonut ylemmässä viestissä mitä sieltä vastattiin ja viesti näköjään päivittyi 2. kertaan.
        Samaa olen tässä sanonut Keskiviikosta ainakin kun otin hakutoimistoon yhteyttä :D

        Siis jännittäjältä kysyin mitä Laureassa sanottiin ku soitti. Ehti vaan tulla uutta viestiä väliin.


      • Toivo elää
        Toivo elää kirjoitti:

        Siis jännittäjältä kysyin mitä Laureassa sanottiin ku soitti. Ehti vaan tulla uutta viestiä väliin.

        Jaa se tulikin jo ilmi ylempänä!


    • Koulainen(ko)

      Todella ärsyttävää, jos tääkin nyt menee näin. Pelkäsin jo aikasemmin, että en saa kutsua edes kokeeseen, kun järjestelmä oli sekoillut. Olisi niin ihana viettää viikonloppua, jos saisi tietää tuloksen :)

    • Sampio

      Eikö niitä nyt voi julkaista koulujen omilla sivuilla, jos tulos kuitenkin tiedetään?

      • hojvojvihc

        Metropoliasta vastattiin näin s-postilla. Tulokset tulevat 25.11, niin kuin on tiedotettukin. Kirjeet eivät kerkeä vielä tiistaihin, mutta opintopolusta on nähtävissä pääsikö sisään vai ei.

        Ei ne kyllä noin oo sanonu, et tulee 25.11, vaan viimeistään!!
        Ei auta kun odotella vaan :/


      • Änn
        hojvojvihc kirjoitti:

        Metropoliasta vastattiin näin s-postilla. Tulokset tulevat 25.11, niin kuin on tiedotettukin. Kirjeet eivät kerkeä vielä tiistaihin, mutta opintopolusta on nähtävissä pääsikö sisään vai ei.

        Ei ne kyllä noin oo sanonu, et tulee 25.11, vaan viimeistään!!
        Ei auta kun odotella vaan :/

        Varmasti kirjoittivat "viimeistään 25.11" ihan sen vuoksi että silloin on pelivaraa katsoa jos tulokset ois saatu esille ennen. Mut ei mielestäni kauheasti kannata hössöttää sitä jos siinä on deadline niin ei oikeen voi vaatia mitään ja olettaa että tulokset tulee ennen annettua aikarajaa. :)
        Toki ymmärrän että jännitys tekee malttamattomaksi, itseänikin jännittää tulokset, mutta he ei oo tässä tehnyt mitään väärin :)


    • OnnekasOpiskelija

      Minä eilen olin yhteydessä Helsingin kaupunginjohtaja Jussi Pajuseen, jolta kyselin metropolian tuloksia. Hän kertoi, että sisäänpäässeet saavat todennäköisesti tänään puoliltapäivin tekstiviestin ja sähköpostin, ja näinhän siinä kävikin. Itselleni napsahti tämä onnekas viesti tänään klo 12:26 kännykkään. Insinööritutkinto, täältä tullaan!!!!

      • äläjaksa..

        Hahahha toivottavasti kukaan raukka ei mene uskomaan tätä kusettajaa:'D


    • haagaheliajännäkakka

      Mikään koulu ei ole vielä julkistanut tuloksia.. taitaa mennä ma-ti että saadaan tulokset :)

      • Toivo elää

        Tätä prosessia enemmän mulla ihmetyttää nämä trollaajat ja dissaajat täällä. Anonyymina on niin helppo huudella.

        Uus koodikortti pankista tuli tänään, JESS :D

        Jooh, oikeestaan en uskonut et uus systeemi vois maagisesti heti toimia, ja aina jos mä oon hakemassa niin jotain ihme häikkää on... Mutta saahan sitä aina ihmeitä toivoa ;) Hyvät viikonloput vaan kaikille, taidetaan jatkaa maanantaina ihmettelyä :)

        Alan miettimään plan B:tä, kaiken varalta. Tai sit vaan chillailla.


    • eemelieee

      Näkyykö muilla tuolla opintopolussa mitään? Kävin kurkkaamassa, niin luki vain teks, että "Tunnistautumisesi onnistui, mutta emme löytäneet hakemuksia henkilötunnuksellasi.". Kyllä siellä vielä aamulla näkyi..

    • Snow White

      Mulla edelleen "opiskelijavalinta on kesken". Koitappa uudelleen kirjautua.
      Ihan tosi tosi tylsää, ettei saatu tuloksia tänäänkään. Nyt on mulle ainakin sit ihan sama tuleeko ne ma vai ti... Murrrr...

      • eemelieee

        Kirjauduin uudestaan, niin löytyi. "Opiskelijavalinta on kesken" edelleen.. No, saapahan viikonlopun vielä stressata.


      • Toivo elää
        eemelieee kirjoitti:

        Kirjauduin uudestaan, niin löytyi. "Opiskelijavalinta on kesken" edelleen.. No, saapahan viikonlopun vielä stressata.

        Joo sama tylsä valinta kesken siellä näkyy...


    • Jännittäjä

      Joo mullaki onneks uudet pankkikortti salasanat :DD saattaa pankin päässä ihmetellä mites näin nopeasti kuluu salasanat!

      Insinööriopiskelija... antakaa mun kaikki kestää :D miksi helvetissä tätä keskustelua dissaajat ja trollaajat edes seuraa.

    • Snow White

      Viime syksynä tulokset oli julkaistu perjantaina 22.11., kun viimeistään päivä oli 26.11. Perkeleen opintopolku!!!

    • Jännittäjä

      Jep niin oli 22.11!!! Kiva tää uudistus ja uus systeemi.. hohhoijaa

    • Karkkilakkoilija

      Monelta viime vuonna julkaistiin tulokset?

    • Snow White

      Mä en tiedä sitä. Mut voisin kuvitella ettei enää näin myöhään perjantai iltapäivällä. Kyllä tää oli varmaan tän päivän osalta taputeltu. Ladatkaamme odotukset maanantaille :)! Hyvää viikonloppua!

    • Snow White

      Sellasta muuten pohdin täs viel, et tuskinpa niitä tuloksia maanantai aamullakaan saadaan julkaistua, jos ei tänäänkään. Tuskin ketään tekee töitä tämän asian hyväksi viikonlopun aikana...

    • gshsdj

      Viikonlopun yli saadaan varmasti odottaa. ei taida käydä katsomassa palvelua kun vasta maanantaina.

      • 1234567!?

        Siis se on varmaan jotenki ajastettu julkaisu, koska ei kukaan oo puoliltaöinkään ollut koskaan päivittämässä mitään.. Mä uskon, että ne tulokset voi tulla ihan milloin vaan oli viikonloppu tai ei..


      • Snow White
        1234567!? kirjoitti:

        Siis se on varmaan jotenki ajastettu julkaisu, koska ei kukaan oo puoliltaöinkään ollut koskaan päivittämässä mitään.. Mä uskon, että ne tulokset voi tulla ihan milloin vaan oli viikonloppu tai ei..

        Toivottavasti oot oikeassa :)


    • Jännittäjä

      Mäkin veikkaisin et ajastettu julkaisu :) mut kyl mä luulen että ei ne nyt vklppuna mitään julkaise. Maanantaina aikasintaan ja aamupäivästä :)

      • suuri pohdiskelija

        Mun kummin veli on nenänniistäjänä yhdessä näistä kouluista ja kertoi että niistäessään rehtorin nenää hän kuuli kansliassa puhuttavan tuloksien näkymisestä 23 pvä mutta ei ole ihan varma oliko kyseessä kuppatestin tulos vai pääsykokeiden..


      • vitun_idioootti
        suuri pohdiskelija kirjoitti:

        Mun kummin veli on nenänniistäjänä yhdessä näistä kouluista ja kertoi että niistäessään rehtorin nenää hän kuuli kansliassa puhuttavan tuloksien näkymisestä 23 pvä mutta ei ole ihan varma oliko kyseessä kuppatestin tulos vai pääsykokeiden..

        HAHAHAH, keksi parempi vitsi. Kouluun tuollaiset kun sinä ei ainakaan pääse.


      • semmosta sakkia
        vitun_idioootti kirjoitti:

        HAHAHAH, keksi parempi vitsi. Kouluun tuollaiset kun sinä ei ainakaan pääse.

        ai ai. Pientä huumoria pitäisi kestää. Se on hyvä tapa purkaa jännitystä. Sen sijaan sinun tekstisi taso oli törkeää ja ala-arvoista.


      • Oumaigaad
        semmosta sakkia kirjoitti:

        ai ai. Pientä huumoria pitäisi kestää. Se on hyvä tapa purkaa jännitystä. Sen sijaan sinun tekstisi taso oli törkeää ja ala-arvoista.

        Vai että se oli vitsi, missä vaiheessa piti nauraa? Vitsailu ja ison yleisön kusettaminen noin on kaukana toisistaan. Älä pliis vitsaile, kaikkia meitä ei vaan oo tehty siihen hommaan.

        Me osataan kyllä purkaa jännitystä ilman tollasia tolloja..:D


      • Toivo elää
        Oumaigaad kirjoitti:

        Vai että se oli vitsi, missä vaiheessa piti nauraa? Vitsailu ja ison yleisön kusettaminen noin on kaukana toisistaan. Älä pliis vitsaile, kaikkia meitä ei vaan oo tehty siihen hommaan.

        Me osataan kyllä purkaa jännitystä ilman tollasia tolloja..:D

        Tässähän tää aika kuluu, onneks ollu hommaa viikonlopulle :) Mietin että mieluummin kuulen vasta tiistaina kuin että perjantaina oisin kuullut etten pääse ;)

        Viritelläänpä sormia ja varpaita pystyyn, toivotaan parasta... Jännittää saadaanko huomenna tietää vai tiistaina..? Luulen että menee tiistaille. Jännittää kyllä että mitkä on tän syksyn pisterajat, saattas olla hiinä ja hiinä riittääkö mun pisteet sinne Heliaan... Toivon kyllä! Jotenki on niin kirkkaana mielessä et sinne tammikuussa.. Tuli hyvä fiilis paikasta pääsykoepäivinä :) Jos pääsen Laureaan niin sit ehkä haen siirtoa myöhemmin.

        Pitää tänään myös tsekata ne varasijakäytännöt uudestaan, jos vaikka pääsee tokaan ja on ekaan varasijoilla.. Ei tarvi sit pähkäillä et miten se oli.


      • opiskelemaan
        Oumaigaad kirjoitti:

        Vai että se oli vitsi, missä vaiheessa piti nauraa? Vitsailu ja ison yleisön kusettaminen noin on kaukana toisistaan. Älä pliis vitsaile, kaikkia meitä ei vaan oo tehty siihen hommaan.

        Me osataan kyllä purkaa jännitystä ilman tollasia tolloja..:D

        Toivottavasti et niputa kaikkia tähän isoon yhteisöön. Nimittäin minä en hetkeäkään ottanut tuota vitsiä kusetuksena. Ei nyt noin tyhmä voi olla. Eiköhän tuo ollut parodiaa siitä joka kertoi jonkun olleen siistijänä koululla ja tarkoitus hieman pilailla sen kustannuksella.
        Olet kyllä oikeassa että kaikki eivät satiiria hallitse ja sinä kuulut niihin ainakin.


    • pulassa1

      voisiko joku äkkiä auttaa!
      Mitä KIRJAIMIA tulee samsung merkkisellä puhelimella kun näpyttelee esim viestinkirjoituskenttään numerot 845538256? Puhelin lukossa kun vaihdoin QUERTY NÄPPÄIMISTÖN JA NYT EN OSAA SALASANAA TÄLLÄLAILLA OLLENKAAN. esim litania thjjmk...

      • 1234567!?

        Tulikohan ne vastaukset nyt sitten keskiyöllä.. Tää on kyllä niin jännittävää odotella millanen tulos siellä sitten näkyy... Tänään ei ainakaan ollut mitään tietoa opintopolussa, entiiä miksi edes tullakin taas yhden pankkitunnuksen koodin :p noh aion käydä puolenyön jälkeen tarkistamassa tilanteen opintopolussa :)


      • 1234567!?
        1234567!? kirjoitti:

        Tulikohan ne vastaukset nyt sitten keskiyöllä.. Tää on kyllä niin jännittävää odotella millanen tulos siellä sitten näkyy... Tänään ei ainakaan ollut mitään tietoa opintopolussa, entiiä miksi edes tullakin taas yhden pankkitunnuksen koodin :p noh aion käydä puolenyön jälkeen tarkistamassa tilanteen opintopolussa :)

        Siis tuhlasin..


      • Kouluuuuun
        1234567!? kirjoitti:

        Siis tuhlasin..

        Mieluusti itse haluaisin tiedon heti huomenna. On tässä niin jännässään odotettu :D Kunpa sais positiivisia uutisia!
        Onneks on ollut mukavaa äksöniä viikonloppuna, esikoisen 2-vee paardeja juhlittu :) Niin ei ole kouluhommia ehtiny miettii. Ilmoitelkaa heti tänne nopeimmat, jos huomenna tai vaikka sillo puolilta öin jottain infoo on ilmaantunut.


      • Jännittäjä
        Kouluuuuun kirjoitti:

        Mieluusti itse haluaisin tiedon heti huomenna. On tässä niin jännässään odotettu :D Kunpa sais positiivisia uutisia!
        Onneks on ollut mukavaa äksöniä viikonloppuna, esikoisen 2-vee paardeja juhlittu :) Niin ei ole kouluhommia ehtiny miettii. Ilmoitelkaa heti tänne nopeimmat, jos huomenna tai vaikka sillo puolilta öin jottain infoo on ilmaantunut.

        Toivottavasti ne tulokset tulisi huomen aamusta!:D


    • jännäkakka

      Tuskin tulee keskiyöllä, kukaan ei siellä sillon ole töissä ja tuskin olisivat ajastettu su-ma keskiyölle. Veikkaan joko maanantai aamu/aamupäivä, ma-ti yöllä tai tiistai aamuna..

      • Toivo elää

        Tai sit tiistaina just ennen neljää :D En ihmettele enää mitään.


      • Kouluuuuun
        Toivo elää kirjoitti:

        Tai sit tiistaina just ennen neljää :D En ihmettele enää mitään.

        Yep. Varmaan tiistaille menee jännääminen. Noh, eipä tuo haittaa :) jännääjännääjännää..


    • tel123

      No vaikka tulokset tulisivatkin tiistaina 23:59, niin siinäkin tapauksessa "viimeistään 25.11." pitäisi paikkaansa. Täällä monen viestin sävy on kuitenkin sellainen, että ikään kuin olisi joku lupaus petetty amk-tulosten julkistamisen suhteen. Kaikki valitukset voitte osoittaa itsellenne ja heikoille hermoillenne.

      • Jännittäjä

        Tietenkin ne voi tulla tiistaina 25.11 ihan mihin aikaan vaan. Täällä nyt ollaan lähinnä spekuloitu sitä kun aikasempina syksyinä ja keväisin tulokset on saatu jopa 3-4pv aiemmin. Itse oon sitä mieltä tässä vaiheessa, että kaikki on mahdollista. Jos aikasempiin vuosiin on uskomista niin tulokset tulee joko huomenna aamupäivästä tai tiistaina aamupäivästä. Onneks tässä ei enää kauaa tarvitse venailla :)


      • kouluun kouluun
        Jännittäjä kirjoitti:

        Tietenkin ne voi tulla tiistaina 25.11 ihan mihin aikaan vaan. Täällä nyt ollaan lähinnä spekuloitu sitä kun aikasempina syksyinä ja keväisin tulokset on saatu jopa 3-4pv aiemmin. Itse oon sitä mieltä tässä vaiheessa, että kaikki on mahdollista. Jos aikasempiin vuosiin on uskomista niin tulokset tulee joko huomenna aamupäivästä tai tiistaina aamupäivästä. Onneks tässä ei enää kauaa tarvitse venailla :)

        Meenaan tarkastaa heti puolen yön jälkeen tulokset


    • Jännittäjä

      Käväsin just ja ei siellä mitään näkynyt... höh! Aamul uus yritys sit :D

      • Toivo elää

        No ei kannata aikaisempiin vuosiin verrata ollenkaan, uus systeemi, uudet ongelmat ja käytännöt :) Ajatelkaa jos olisivat vaikka julkaisseet vahingossa väärät tulokset tai muuta outoa.. Mieluummin säätävät vähän pitempään että sitte kaikki on varmasti selvää :) Kattellaanpa aamusta taas tilannetta..


    • Jess!

      Hyväksytty tuli! Niin onnellinen! :)

      • samk2014

        mihin pääsit?


      • jess!
        samk2014 kirjoitti:

        mihin pääsit?

        lamk


    • samk2014

      opintopolussa näkyi vai?

      • Onnensakukkuloilla!!

        Minulle tuli tekstari puoli tuntia sitten jamkista!!!! Ihanaa!!!! Opintopolussa ei näy vielä mitään, varmaan ei toimi koko palvelu siellä, mutta ei sen väliä, mä leijailen vaan pilvissä, aivan ihanaa, musta tulee kätilö


      • Aamu1991@
        Onnensakukkuloilla!! kirjoitti:

        Minulle tuli tekstari puoli tuntia sitten jamkista!!!! Ihanaa!!!! Opintopolussa ei näy vielä mitään, varmaan ei toimi koko palvelu siellä, mutta ei sen väliä, mä leijailen vaan pilvissä, aivan ihanaa, musta tulee kätilö

        Just oli tulos ihmettelee samaa, ku viesti tuli vaikkei oointopolus näy mitää! Kai toho voi sit luottaa kans ettei oo väärää numeroo viesti menny?
        Mulleki tuli sieltä jyväskyläst viesti saikkulinjalle, kai täs uskaltaa pistäö bileet pystyi ja perseet olal, lol!


      • 11+19
        Onnensakukkuloilla!! kirjoitti:

        Minulle tuli tekstari puoli tuntia sitten jamkista!!!! Ihanaa!!!! Opintopolussa ei näy vielä mitään, varmaan ei toimi koko palvelu siellä, mutta ei sen väliä, mä leijailen vaan pilvissä, aivan ihanaa, musta tulee kätilö

        Mä toivon sydämeni pohjasta että tää on jonkun typerä vitsi


    • jänskää

      Kyllä mulla vaan luki siellä, että opiskelijavalinta kesken... :P

    • miäs

      yhä kesken.....

      • Ei kouluun

        Onko kukaan haaga heliasta saanu tietoa!? Ärsyttävää tämmönen takkuilu! Odotella viimeiseen hetkeen saakka ja sit kuitenkin pettyä.


    • melkein sh

      Opiskelijavalinta on kesken.... ;(

      • kouluun kouluun

        Täälläkin vielä kesken. Jamk kysymyksessä ja sh linja.


      • Metrop
        kouluun kouluun kirjoitti:

        Täälläkin vielä kesken. Jamk kysymyksessä ja sh linja.

        Onko Metropoliasta kuulunut kellekkään hakutuloksia?


      • Jamkissa sisällä :)))
        kouluun kouluun kirjoitti:

        Täälläkin vielä kesken. Jamk kysymyksessä ja sh linja.

        Et varmaan tällä erää päässyt, kun valitut sai tänä aamuna viestit :(


      • kouluun kouluun
        Jamkissa sisällä :))) kirjoitti:

        Et varmaan tällä erää päässyt, kun valitut sai tänä aamuna viestit :(

        Voi olla mahdollista että en päässyt jamkiin. No onneksi oli myös muita vaihtoehtoja haussa, niin ehkä muualta tärppäsi :)
        Ehkä pääsen yliopistoon!


    • jännittäää...

      Soitin hakutoimistoon. On kuulema niin kiireistä, etteivät saa välttämättä postitettua kutsukirjeitä tänään, joten voi mennä loppuviikkoon mutta lupasi, että opintopolussa näkyy viimeistään huomenna tulokset. Hohhoijaa, miten voikin jännittää!!!

      • malttamatonn

        Onko kukaan saanut kyamkista tekstiviestiä tänään?


      • Haavekko vain?
        malttamatonn kirjoitti:

        Onko kukaan saanut kyamkista tekstiviestiä tänään?

        Onk kukaa saanu Turkuamk:sta mitää ilmoo et ois tuloksii tullu?


    • sosionomi miäs

      ei oo kyamk:sta vielä kuulunut mitään

    • miisuliisu

      EI oo tullut mullekkaan kyamksta mitään. Mut eikö jossain lukenut että viestejä ei tule? Vai olikohan tää vaan jonkun koulun kohdalla

      • samk2014

        onko kukaan saanut samkista mitään tietoa? Aikuispuolelta siis...


    • miisuliisu

      Eiköhän nää kaikki pamahda nettiin yhtäaikaa. Toivottavasti pysyy järjestelmä pystyssä kun kaikki ryntää pankkitunnukset kourassa opintopolkuun tuloksia katsomaan :D

    • Snow White

      Tänäänhän alkoi haku vapaaksi jääneille paikoille. Aika erikoista, kun ajattele ettei me yhteishaussa hakeneet olla saatu vielä edes tuloksia...
      Onko nyt oikeasti totta, että jotkut koulut olisivat jo ilmoittaneet suoraan hakijoille???

      • eitärpännyt

        Toivottavasti ei ole totta.


    • miisuliisu

      En usko että kukaan on saanut mitää tietoa. Kuhan kiusaavat. Mä uskon että ton opintopolun kautta näkyy kaikille yhtäaikaa. Ja jos ajattelee käytännöllisyyttä niin onhan se helpointa kouluille kun kaikki tulokset näkyy yhtäaikaa

      • kgkgi

        Metropoliasta ainakaan ei oo mitään kuulunut. Ärsyttää ku viimiseen asti venyttävät!!


    • insta

      ja hei, first thing first, ei oo kukaa jakanu instassa hashtageillä #jamk #kätilö #sairaanhoitaja mitään kuvaa että ois päässy opiskelemaan niin huijausta koko juttu! Sinnekki pääsee sen verra opiskelee porukkaa että varmasti joku ois sen viestin jo jakanu kuvana instassa ;) tänä päivänä mun mielestä toi on jo aika luotettavaa tietoa.

      • toivotaanparasta

        Juu en usko etta kukaan mitaan tekstiviesteja on saanut, kunhan vaan vedättävät. Eiköhän tulokset näy opintopolussa sitten kaikille yhtä aikaa. Joka tapauksessa ottaa päähän noi p...n kirjoittajat, pysyisivät poissa palstoilta jos kerran ärsyttävät. Ittelleni tää viestiketju on ollut hyvää ajanvietettä koko viime viikon :)


    • jännääkakkaa

      Tais päästä tää ''kätilö'' todellisuudessa peruskoulun kolmannelle luokalle ;) Vielä ei tosiaan näy mitään. Tuli kyl huonosti nukuttua kun jännittää..

    • miisuliisu

      Ajatelkaas jos napsahtaa paikka varasijalla? Sit on luvassa vieläkin lisää odottamista... Voi kun olisikin varasijalla...

      • Jännittäjä

        Tulokset julkaistaan edelleen samaan aikaan opintopolussa. Tässä haussa ei myöskään tekstiviestitse ilmoiteta mitään ;D


      • Kouluuuuun
        Jännittäjä kirjoitti:

        Tulokset julkaistaan edelleen samaan aikaan opintopolussa. Tässä haussa ei myöskään tekstiviestitse ilmoiteta mitään ;D

        Ei kukaan ole vielä saanut mitään tietoa opiskelupaikasta. Joillakin täytyy vaan aina päästä pätemään ja kiusaamaan muita :D Tosi omituista on kyllä just se, että tänään '24.11. mahdolliset lisähaut vapaiksi jääneille paikoille käynnistyvät', eikä me tiedetä vielä edes tuloksiakaan! Kaikkea sitä.


    • napinapinapi

      edellee sama mututuntuma että tulokset tulee tänään klo 12 tai sit vasta huomenna aamusta tai klo 12 :D en tiiä mistä tää fiilis on mut jotenki siltä tuntuu vahvasti!

      • Toivo elää

        Ei uutta vielä. Mut viimeistään huomenna tiedetään! Jei!!!! :)


      • napinapinapi

        tai on vaa jotenki tosi vaikee kuvitella että enää iltapäivästä tulee tuloksia tai muuten ku tasatunnein esim 11.26... Mut onneks huomenna viimestää, kyllä siihe jotenki jaksaa venaa !


    • jänskää

      Oliko teille muuten mones haku hakemallenne alalle? :)

      • napinapinapi

        Itellä periaatteessa eka ku haen liiketaloutta. Oon koittanu restonomi ja tietojenkäsittely opintoja mut ei oikee ollu oma juttu! Toivottavasti nyt pääsee ja on se oma juttu! Nuorempana yläasteella ja kauppiksessa sitä oli niin varma mitä tekee ja millo valmistuu :D ei menny iha niin, mutta ei se auta ku kokeilla niin sit tietää!


      • Kouluuuuun

        Kyllä sitä jaksaa huomiseen odottaa! Pian tää odotus palkitaan :D itse hain nyt ensimmäistä kertaa, siks jännittääkin paljon ja odottaa vaan niitä tuloksia.. ':)
        Tää palsta on ollu kyl hauska ja jakaa teidän muiden kans tätä jännittämistä!


    • miisuliisu

      Mä hain ekaa kertaa.

      • Toivo elää

        Mäkin hain liiketaloutta ekaa kertaa opiskelemaan, restonomiopinnot jäi kesken. Onneksi vielä ei ole ensikertalaiskiintiöt käytössä. Oon hakenut nuorempana muihinkin, en muista edes kaikkia.. Lukion todistuksella ja vähemmällä työkokemuksella en päässyt mihinkään.


    • jänskää

      Mulla oli itelläni kolmas hakukerta ja toinen kerta pääsykokeessa.

    • jokokojho

      Mulla toinen, keväällä hain edellisen kerran

    • miisuliisu

      Kertokaas että jos ei nyt tärppää haussa niin mitkä suunnitelmat sitten? Mä meinasin että haen heti keväällä uudestaan ja jos ei vieläkään onnaa niin taas seuraavassa haussa. Jatkan kunnes tajuavat etten ole luovuttamassa. Meinasin noita avoimen amk:n kursseja katsoa myös.

      • miäs

        suosittelen avoimeen menoa jos ei muuten tärppää :)


      • Änn

        Itse haen tokaa kertaa liiketaloutta, keväällä viimeksi ja nyt, ja kouluihin ylipäänsä 5?6?kertaa. Mikään ei loppujen lopuksi ole tuntunut omalta. Kävin avoimessa amkssa kursseja, niin tajusin liiketalouden olevan mun juttu vihdoin :) haen niin kauan että pääsen ja jos en pääse, niin aloitan tammikuussa taas avoimessa! Hyvät fiilikset jäi tällä kertaa kokeesta, niin toivon vaan parasta :)


    • Jännittäjä

      Itsellä kans toinen hakukerta, viimeks jäi pisteestä kiinni... -.- :D keväällä sit myös uusiks jos nyt ei onnaa vielkään!

      • napinapinapi

        mihin sulla jäi viimeks pisteestä kiinni ? Etkö muka saanu sit varasijaltakaan paikkaa jos oli vaan pisteestä kiinni ?


    • haagahelia

      Jossei tärppää niin ens haussa uudestaa ja kai sitä pitäs yrittää taas töitä löytää..kesällä ja syksyllä ei löytänyt oikeestaan mitään :/ tai on löytänyt useammankin paikan muttei ole päässyt :(

      • Kouluuuuun

        Sama itelläki, hakea seuraavassa haussa uudestaan jos nyt ei pääse mihinkään sisään. Itse tässä nyt vielä äitiyslomalla, niin koulupaikka olisi enempi kuin tervetullut. Jännä nähdä, miten käy. Tsempit vaan kaikille!


    • Jännittäjä

      Mulla jäi viimeks liiketalous pisteestä siis kiinni ja varasija tais olla 15 tms :DDD Harva noista paikoista luopuu, tai no ehkä tää nykyinen uudistus saattaa tehdä ihmeitä, kun jos keväällä koulut ottaa ne kiintiöt käyttöön niin kannattaa miettii tarkkaan ottaako vastaan, pitääkö paikkaa ehdollisena vai sen sijaan hylkääkö paikan. :)

      • Toivo elää

        No piti käydä 12 jälkeen tsekkaan... Eikä mitään. Kyllä se kuulkaa varmaan huomiselle menee...


    • jännittäjäää

      Mulla jäi viimeks sosionomi pisteestä kiinni (pääsykokeista sain vain 20 pistettä :( ) Jännittä hirveästi. :(

      • ei väkisin

        Tää on kyllä ihan totaalisen pyllystä koko systeemi. Olis vaan sanonu että aikaisintaan 25 pvä tulokset!!!


      • Jännittäjä
        ei väkisin kirjoitti:

        Tää on kyllä ihan totaalisen pyllystä koko systeemi. Olis vaan sanonu että aikaisintaan 25 pvä tulokset!!!

        Mutta eikös tulosten täydy huomenna olla opintopolussa??? Eihän ne sitä saa venyttää enää? :D


      • hmmmmm
        Jännittäjä kirjoitti:

        Mutta eikös tulosten täydy huomenna olla opintopolussa??? Eihän ne sitä saa venyttää enää? :D

        Kyselin jamkilta että julkaiseeko hekin netissä valittujen nimet ja vastauksen lisäksi sain seuraavanlaista infoa "valinta-ajot ovat viellä käynnissä ja voi olla, että tulokset eivät vielä huomenna ole selvillä" kysyin että onko tietoa kauanko se nyt sit mahdollidesti viivästyy niin vastaus oli "toivottavasti ei paria päivää pidempään"

        Turhauttavaa, todella turhauttavaaa


      • ......
        hmmmmm kirjoitti:

        Kyselin jamkilta että julkaiseeko hekin netissä valittujen nimet ja vastauksen lisäksi sain seuraavanlaista infoa "valinta-ajot ovat viellä käynnissä ja voi olla, että tulokset eivät vielä huomenna ole selvillä" kysyin että onko tietoa kauanko se nyt sit mahdollidesti viivästyy niin vastaus oli "toivottavasti ei paria päivää pidempään"

        Turhauttavaa, todella turhauttavaaa

        Olis ihan kiva jos näistä tiedotettais esim siellä opintopolun sivuilla että se järjestelmä ei toimi niinku piti ja tulokset viivästyy


    • miisuliisu

      Huomenna viimeistään. Eikös jossain sanottukin että tiistaina tulee. Tuskin ne tahallaan niitä venyttävät.

      • Kouluuuuun

        Kyllä ne tulokset huomenna on meillekin tiedossa sitten. Koulujen sivuilla on kuitenkin ollut se _viimeistään_ 25.pvä julkaistaan opiskelijavalinnat. Huomista siis odotellessa, kellonajasta ei tietoa, mutta eipä sillä enää väliäkään. Kunhan vaan tulee tieto ja that's it! :)
        Mulla sillo valintakoekutsuissa luki, että opiskelijavalinnan tulos ilmoitetaan kirjeitse aikaisintaan 24.11.2014. Kirjettäkin siis odotellessa jossain välissä.


    • kouluun kouluun

      Posti ei tuonut kirjettä tänään. Posti tuli tänne noin kello 11 ja siellä tuli vaan laskuja.

      • Toivo elää

        Sit mä en enää ala jos yrittävät väittää ettei huomennakaan saada vielä tuloksia. Siitä tulis varmaan semmonen hulabaloo niille että luulis et jollain lailla yrittävät semmosen välttää..


      • Jännittäjä
        Toivo elää kirjoitti:

        Sit mä en enää ala jos yrittävät väittää ettei huomennakaan saada vielä tuloksia. Siitä tulis varmaan semmonen hulabaloo niille että luulis et jollain lailla yrittävät semmosen välttää..

        Tää on tosi outoo että joku koulu on "sanonut" että tulokset voi viivästyä, kun taas LAUREA sanoi perjantaina että tiistaina sitten kuullaan niistä. Todellakin hulabaloo puhelinralli alkaa huomenna, jos tulokset ei saavu nettiin. Sitäkin just mietin, et toivottavasti toi opintopalvelu ei ruuhkaudu ku kaikki ryntää samaan aikaan... :D


    • riikkalii

      Kyllä ne huomenna tulee ja vaikka ei tuliskaan niin mitä sitten? Sit ne tulis varmaan seuraavana päivänä. Täällä maailmassa on isompiakin murheita kun malttamattomat ihmiset. tässä ei kuitenkaan ole kenenkään hengestä kyse...

      • Jännittäjä

        No kyllähän se nyt sapettaa, jos luvataan että VIIMEISTÄÄN tiistaina tulokset ja venyykin vaikka 2pv :D Ei maailma siihen kaadu, mutta jos deadline on luvattu tohon niin se on kans sit niin! Täällä vaan on innokkaita kouluun menijöitä, that's it. :)


      • Toivo elää
        Jännittäjä kirjoitti:

        No kyllähän se nyt sapettaa, jos luvataan että VIIMEISTÄÄN tiistaina tulokset ja venyykin vaikka 2pv :D Ei maailma siihen kaadu, mutta jos deadline on luvattu tohon niin se on kans sit niin! Täällä vaan on innokkaita kouluun menijöitä, that's it. :)

        No, jos minä jännitän asiaa niin onko se muka joltain pois?? Murheensa kullakin!! Mulle tämä on todella tärkeä asia nyt.


      • 40 v

        Sitten on meitä aikuishakijoita, jotka anovat opintovapaata töistä jos tulemme valituiksi. Lain mukaan anomus on jätettävä 45 pv ennen koulutuksen alkamista. Osa kouluista aloittaa jo 8.1. joten huomenna on viimeinen päivä kun anomuksen voi jättää. Itselläni on jo sovittu pomon kanssa aamuksi palaveri, toivottavasti vastaukset ovat siksi tulleet.


      • kouluun kouluun

        Kyllä se harmittaa jos tulokset ei huomenna tule.

        Tärkein syy harmitukseen on tietenkin se, että on luvattu että tulokset julkaistaan VIIMEISTÄÄN 25.11. Se tarkoittaa sitä, että tuolla on tuhansia ihmisiä jotka luottavat tähän tietoon ja ovat odottaneet tuloksia. Sovituista asioista pidetään kiinni.

        Lisäksi tulokset ovat aiempina vuosina tulleet aina joka aikaisemmin kuin tuo viimeistään päivä. Nyt on ensi kertaa vuosikausiin näin, että ihmiset ovat joutuneet odottelemaan viimeiseen päivään saakka. Jos tämäkään ei pidä, niin varmasti monelle jää tästä hausta "huono maku", ja silloinhan uudistus kaikessa komeudessaan ei ole onnistunut ollenkaan.


      • 3sk0
        Toivo elää kirjoitti:

        No, jos minä jännitän asiaa niin onko se muka joltain pois?? Murheensa kullakin!! Mulle tämä on todella tärkeä asia nyt.

        Onko kellään tullut tietoa Savonlinnan sh linjasta?? Jkl:ään vaikee päästä ees pääsykokeisiin! Tzemppii kaikille!! :)


    • jänskää

      Joo ihan periaatteen vuoksi ärsyttää, jos ei huomenna tuloksia tule, vaikka uskon siellä päässä heidän parhaansa tekevänkin asian vuoksi, jos kerran mahdollisuus tulosten viivästymiseen on. Kuitenkin opintopolun kanssa oli ongelmia jo hakuajan jälkeen pääsykoekutsujen kanssa, niin luulisi että siihen ois varauduttu myös nyt.

    • riikkalii

      Ymmärrän tietty että sapettaa. Oon itekkin huono odottaja. Pessimistinä yritän jo tehdä varasuunnitelmaa ja ajatella että en kumminkaan pääse sinne... Ihan kun se pettymys ols yhtään pienempi vaikka siihen koettaa etukäteen valmistautua

      • saaaana

        mihin riikkalii hait?


    • jänskää

      Minäkin koitan täällä asennoitua siihen, että en välttämättä pääse kouluun nytkään, vaikka kuten riikkalii sanoikin, niin eihän se silti sitä pettymystä vähentäisi... :D On se silti aina isku vasten kasvoja.

      • Jännittäjä

        Jep, mä oon jo myös hiukan asennoitunu etten pääse :D mutta silti sitä haluaa kuulla sen "tuomion" mahdollisimman pian niin voi suunnitella muita asioita. :D


    • Linnedar

      Oon ihan paineissa jo kun ei mitään kuulu! Toivottavasti nyt julkaistas jo tänään niin ei tarvis koko yötä valvoa

      • Jännittäjä

        Onko kukaan nyt käynnyt kattomassa? 16-17 luulisi heidän työaikansa loppuvan. :D ärsyttää muuten hieman kun sitä muokkausta ei enää näy :D


    • Snow White

      Edelleen kesken... :(

      • nippanappak

        Mamk tiedottaa. Yhteishaun tuloksen valmistuvat maanantain ja tiistain aikana. Valituille lähtee sposti heti kuin mahdollista. Onko kukaan saanut viestiä?


      • Snow White
        nippanappak kirjoitti:

        Mamk tiedottaa. Yhteishaun tuloksen valmistuvat maanantain ja tiistain aikana. Valituille lähtee sposti heti kuin mahdollista. Onko kukaan saanut viestiä?

        Niinpä näkyy heidän sivuillaan lukevan. Veikkaampa vaan, etteivät saa lähettää sähköposteja ennen kuin tiedot on saatu opintopolkuun. Kyllä ne tulokset voi vielä tänäänkin tulla... Ootellaan, ootellaan...


      • Snow White
        Snow White kirjoitti:

        Niinpä näkyy heidän sivuillaan lukevan. Veikkaampa vaan, etteivät saa lähettää sähköposteja ennen kuin tiedot on saatu opintopolkuun. Kyllä ne tulokset voi vielä tänäänkin tulla... Ootellaan, ootellaan...

        Ja nyt esim. SeAMK:in sivuilla lukee että syksyn yhteishaun opiskelijavalinnat julkistetaan 25.11.2014. Aikaisemmin heilläkin luki viimeistään...


    • Linnedar

      Näin asia pitäisi hoitaa, jos ongelmia! Tarkoittaako toi nyt, että on mahdollisuus ilmoittaa vielä?

      • Toivo elää

        Joka paikassa näkyy vaan toi viimeistään mitä katoin... Laurea, Haaga-Helia, opintopolku. Huoh. Olis kiva jos jossain edes uutisoitais jotain haun ongelmista. Toivon todella että laittavat huomenna viestiä hakijoille jos opintopolku jostain syystä jänksähtää. Voi olla aamusella sivulla ruuhkaa.

        Kyllä nyt pidetään hullua jännityksessä loppuun asti :D :D


      • nippanappak

        No selvästi siellä luki että viestit lähtee heti kuin mahdollista. Huomenna viimeistään eli ei ne tulokset ainakaan veny. Eihän???? :D


      • Jännittäjä
        nippanappak kirjoitti:

        No selvästi siellä luki että viestit lähtee heti kuin mahdollista. Huomenna viimeistään eli ei ne tulokset ainakaan veny. Eihän???? :D

        AINIIN.... tiistaisinhan ei kulje posti kaikkialle suomeen, että kirjettä on turha odottaa huomenna-.-


      • aukkosivistyksessä
        Jännittäjä kirjoitti:

        AINIIN.... tiistaisinhan ei kulje posti kaikkialle suomeen, että kirjettä on turha odottaa huomenna-.-

        Ai..miksei kulje?


      • Jaanatuuli
        aukkosivistyksessä kirjoitti:

        Ai..miksei kulje?

        Koska posti on vähentänyt niitä lähetys päiviä jotta kustannukset laskis


    • miisuliisu

      Mä en kyl edes kirjettä odota vaan tietoa opintopolkuun. Eiköhän näissä ole sama informaatio. Tulispa tulokset jo aamusta

    • gsgsgsd

      Voi hemm*tin opintopolku, voi voi muuta sanoa kun VMP!!!

    • Linnedar

      Sormet ristissä täällä istutaan ja toivotaan parasta, mutta pelätään paĥinta. Olis kyllä tän päivän pelastus, jos julkaistas ne tulokset tänään

    • epätoivoinen

      Täällä oli paljon jo aikaisemmin hakeneita, oletteko laskeneet miten lähtöpisteenne muuttuivat nyt tässä syksyn uudistuksessa?

      Itse hain keväällä 2013 lukemaan liiketaloutta eri kouluun kuin nyt, en ollut yhtään motivoinut ja pääsykoepäivän aamuna matkalla kokeeseen lukasin suomenkielisen aineiston läpi, sitä aikaisemmin en ollut koskenutkaan materiaaliin :D Englanninkielistä en ehtinyt edes aloittamaan siinä ennen pääsykoetta. Pääsin kuitenkin sisään kouluun pisteillä 66 hyvien lähtöpisteideni takia.

      Nyt kuitenkin laskin että saan lähtöpisteitä vaan 42, kun viimeksi sain 41 5 5 :/ Mun pisteitä laskee siis roimasti toi muutos että enää ensimmäisestä hakutoiveesta eikä työkokemuksesta saa pisteitä... Nyt oikeasti panostin lukemiseen ja luin molemmat aineistot useasti läpi ja tein muistiinpanoja, mutta silti tuntuu että pisteet eivät vaan millään riitä haaga-heliaan, vaikka viime haussani olisin ollut kahden pisteen päässä haaga-heliasta jos vaan olisin hakenut sinne, ja vielä täysin lukematta...

    • toivotaanparasta

      En usko, että tuloksien julkaisu on virka-ajasta riippuvainen vaan, että kyseessä on kuitenkin automaattinen ohjelma joka "tekee ajot" ja kun kaikki tulokset on kasassa ne julkistetaan. Ei enää millään jaksais odottaa!!!

    • 3sk0

      Mulla lukee edelleen opintopolun sivuilla hakijavalinta kesken!! TULIS JO NE TIEDOT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! SAVONLINNA AMK HERE I COME!!

    • 1234567!?

      Eipä laurea tai lamk julkaise kuin nuorten nimet sivuillaan? Eli jos opintopolku ei toimi niin mites monimuoto saa vastaukset? En löytänyt sivuilta tietoa, muutakuin opintopolku...

    • varsinainenÄLYPÄÄ

      "valojapäälle" En tiedä moni meistä asuu Riihimäellä tai sitten niissä viidessä muussa kunnassa...

      Ja toisekseen en tiedä miten omasta mielestäsi pääsykoe on mennyt mutta luetun YMMÄRTÄMINEN ei ainakaan kuulu vahvimpiin osaamisalueisiisi. "Tiistailta jätettiin pois yritysten kirjeiden, aikakauslehtien ja mainosten jakelu, MUTTA esimerkiksi muut kirjeet jaettiin tavalliseen tapaan." Lue vielä kerran huolella ja tule sitten tänne kertomaan mitä sait selvää ;)

    • Linnedar

      Joko kaikki on luovuttanut tältä päivältä?

      • 1234567!?25

        No ei.. Tosin toivon suuresti, että tulokset tulis heti puolenyön jälkeen :)


    • miisuliisu

      Mä luovutin jo ja lataan odotukset huomis aamuun. Varmaan siis saadaan odotella iltapäivään asti mun tuurilla :D

      • Blaablaablaaab

        Kyllä nyt pidetään hulluja jännityksessä! Ja tää ihan vitsi vaan ;)


      • Snow White

        Tänään en varmaan jaksa valvoa, mut odottavalla kannalla ollaan... Ilmoitelkaa jos/kun tulee jotain uutta tietoa ;)


      • Toivo elää
        Blaablaablaaab kirjoitti:

        Kyllä nyt pidetään hulluja jännityksessä! Ja tää ihan vitsi vaan ;)

        Tuntuu että aika matelee! Oon saanut tänään ennätysmäärän rästihommia tehtyä, asioita hoidettua, kotityöt tehtynä.. Koitan vaan koko ajan puuhata etten miettis niitä tuloksia! On tää ihan kauheeta :D Joko saa kohta mennä nukkumaan? ;) Paitsi etten uskalla, ihan vaan sillä että jos kuitenkin.. Keskiyöllä.. Vaikka toisaalta oon varma et tääl kirotaan aamulla et ei vieläkäääääään.....


      • Huhhhuhh
        Blaablaablaaab kirjoitti:

        Kyllä nyt pidetään hulluja jännityksessä! Ja tää ihan vitsi vaan ;)

        No voi härregyyd sinä älypää :D uutinen oli esimerkkinä. Kaikil seuduil täälpäi ei jaeta tiistaisin edes kirjeitä. Mutta hyvä jos sinä sitten olet niin asiantuntija ja menestynyt kokeessa. ;) huhhuh tätä menoo tääl :D huominen enää, thank god..


    • hullu jännittää vaan

      Täällä ainakin valvotaan.. Tosin olen varma että kämmäilevät siellä ja tuloksia satelee pitkin viikkoa milloin milläkin tavalla. Hiton opintopolku. Kukakohan sitäkin on ollut kyhäämässä? ;)

    • LLii

      "Korkeakoulujen yhteishaun tulokset tulevat Oma opintopolku –palveluun aikaisintaan tiistaina 25.11.2014. Tulokset tulevat näkyviin, kun ne ovat valmistuneet."

      • Öööömitä

        Täääh, aikasintaan??


      • Kopio+liitä

        "Korkeakoulujen syksyn yhteishaun valintojen tulokset julkaistaan viimeistään 25.11." - toi on suoraan opintopolun sivuilta. -_-


      • Ksksjsksjskskks

        Ite löysin sieltä kaks kohtaa jossa kyllä lukee "viimeistään" eikä "aikaisintaan" ?


      • Toivo elää
        Ksksjsksjskskks kirjoitti:

        Ite löysin sieltä kaks kohtaa jossa kyllä lukee "viimeistään" eikä "aikaisintaan" ?

        Todellakin lukee viimeistään :)


      • sff3
        Ksksjsksjskskks kirjoitti:

        Ite löysin sieltä kaks kohtaa jossa kyllä lukee "viimeistään" eikä "aikaisintaan" ?

        "Korkeakoulujen yhteishaun tulokset tulevat Oma opintopolku –palveluun aikaisintaan tiistaina 25.11.2014. Tulokset tulevat näkyviin, kun ne ovat valmistuneet."

        Itselläni tuo sama teksti ilmestynyt Opintopolkuun, kun kirjautuu sisään. Ei ole ennen näkynyt, lisätty ilmeisesti tänään. Olettaisi että näkyisi kaikilla, eikä vain osalla.


    • nytmenihermot

      EI SAAAAKELI. Kyllä, sinne on tullut toi teksti:

      Korkeakoulujen yhteishaun tulokset tulevat Oma opintopolku –palveluun aikaisintaan tiistaina 25.11.2014. Tulokset tulevat näkyviin, kun ne ovat valmistuneet.


      -.-

      • Toivo elää

        Jos kerran semmosta näätte niin linkkiä KIITOS tai selitys missä niin lukee?


      • 1234567!?

        Mistä te luette noita?? Kyllä opintopolun sivuilla vaan lukee viimeistään 25.11... Ja koulujen sivuilla sama homma :)


    • enkestää

      Se lukee heti siinä kun kirjaudut omilla tunnuksilla :O siis siinä missä on sun yhteystiedot yms ja toi on tullut nyt tän päivän aikana näköjään....

      • 1234567!?

        No voi kiesus.. Niimpäs lukeekin.. HÖH


    • hermona

      Siis mulla se lukee siellä missä näkyy ne omat yhteystiedot :O se sama paikka missä ennen luki aina "muokattu" jtn.

      Eikö kellään muulla lue tota aikasintaan? Ja mitä hemmettiiä toi nyt tarkottaa, toiset saa tiedon huomenna ja toiset myöhemmin????

      • lenno5

        Minulla ainakin lukee tuo aikaisintaan. Ei ole ennen näkynyt, mutta tänään ensimmäistä kertaa näin kun kirjauduin. Vaikuttaakojan hakukohteet, epäilen kyllä, sillä kaikki pitäisi julkaista yhtä aikaa.


      • 1234567!?

        Silti vielä toivon puolenyön aikaan vastausten tulevan.. :)


    • Odotus jatkuu

      Näköjään kestää kauemmin kuin huomiseen asti. Kirjautumalla opintopolkuun näkee sen päivitetyn tekstin. Näyttäs siltä, että osa porukasta joutuu kärvistelemään tulosten kanssa vielä huomisen jälkeenkin.

    • Odotus jatkuu

      Mutta toisaalta se ei välttämättä tarkoita etteikö kirjettä voisi saada jo huomenna. Jos opintopolku takkuilee niin ehkä muut viestinnän keinot pelaa. ;)

      • eijaksaaa

        Niin, totta! Mut jotenkin itse ajattelisin että kirje tulee silti viimesenä :D noh, ei täs voi kun oottaa ja oottaa...


    • trillerijatkuu

      Joo kyllä mäkin aattelin päivystää kahentoist aikaa yöllä :D toivoa on vielä!

    • tuohto

      Ihan pyllystä koko opintopolku! Niin harmittaa, että olen sopinut jatkosta päättämiset sen mukaan, että huomenna tietää viimeistään. Nyt kuitenkin, kuin valehdellen muutetaan tieto -viimeistään ->Aikaisintaan. Miksi ei voi suoraan sanoa että homma menee päin puuta, että ei tämä juttu ollutkaan niin hyvä kuin luultiin. Harmittaa!

      • ärsyyntynyt

        Täysin samaa mieltä. Meitä on pidetty tässä piinassa jo tarpeeksi kauan, mutta nyt näköjään joutuu sitten koko viikon taas jännittämään. Jos huomenna ei oo tuloksia niin täytyy varmaan taas soitella kouluihin ja kysyä. Jännä vaan että laurean ja haaga-helian sivuilla lukee edelleen että valittujen nimet julkaistaan 25.11.


      • Toivo elää
        ärsyyntynyt kirjoitti:

        Täysin samaa mieltä. Meitä on pidetty tässä piinassa jo tarpeeksi kauan, mutta nyt näköjään joutuu sitten koko viikon taas jännittämään. Jos huomenna ei oo tuloksia niin täytyy varmaan taas soitella kouluihin ja kysyä. Jännä vaan että laurean ja haaga-helian sivuilla lukee edelleen että valittujen nimet julkaistaan 25.11.

        *rumia sanoja* Eihän tää voi olla enää todellista...

        Toivon että Haaga-Helia ja Laurea sentään saavat asian hoidettua mahdollisimman pian :(

        Miksi tää on aina tämmöistä ku mä haen johonkin? Mikään ei toimi. Kaikki tekniset laitteet ja systeemit lakoaa.

        No, edelleen jaksan uskoa että pääsen johonkin. Ois vaan kiva tietää mihin!!


      • Toivo elää
        Toivo elää kirjoitti:

        *rumia sanoja* Eihän tää voi olla enää todellista...

        Toivon että Haaga-Helia ja Laurea sentään saavat asian hoidettua mahdollisimman pian :(

        Miksi tää on aina tämmöistä ku mä haen johonkin? Mikään ei toimi. Kaikki tekniset laitteet ja systeemit lakoaa.

        No, edelleen jaksan uskoa että pääsen johonkin. Ois vaan kiva tietää mihin!!

        Aika kätevää sinänsä vaihtaa tuo aikaisintaan sana sinne. Nyt ei voi kukaan nillittää että te sanoitte viimeistään.. Olisivat tosin voineet vaihtaa sen vähän aikaisemmin!!!


      • haagaheliajännäkakka
        Toivo elää kirjoitti:

        Aika kätevää sinänsä vaihtaa tuo aikaisintaan sana sinne. Nyt ei voi kukaan nillittää että te sanoitte viimeistään.. Olisivat tosin voineet vaihtaa sen vähän aikaisemmin!!!

        niinpä. itse kans noihin kahtern hakenu liiketaloutta opiskelee ja olis kiva tietää tulokset huomenna. Mul on ulkomailtaki tullu työtarjous johon olis hyvä vastata mahdollisimman pian että menenkö vaiko en..Ja tää koulu nyt on aika ratkasevassa osassa. mä olen yhä siinä uskossa et huomenna näkyy opintopolussa joko yöllä,aamulla tai klo 12 ja kirje varmaan tulee keskiviikkona..toivottavasti..


    • jepaje
    • uskomatonta...

      Törkeetä! Siis todella! Siellä se teksti tosiaan luki. Huomenna alkaa kyllä armoton soittelu ja muu jos ei aamulla ole tulokset siellä missä pitää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      223
      3460
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2181
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2081
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1955
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      80
      1630
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1271
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1257
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe