Hemmotellut romahtaa tappioista

Tappiot kasvattaa

http://www.iltalehti.fi/tanssi/2014111718844150_tn.shtml
Ne, aikuiset kilpailijat, jotka ottaa tappionsa näin rankasti. Ovat tietyllä tavalla lapsesta alkain hemmoteltuja.Heitä on aina kehuttu ja jumaloitu.
He eivät ole tottuneet ottamaan vastaan kielteistä palautetta, tai nielemään minkäänlaisia tappioita.
Heitä pitäisi aina kehua ja ylistää, muuten pääsee itku ja he järkyttyvät pahemman kerran. Tälläiset ihmiset eivät ole kestäneet esim. lapsinakaan sitä, että häviävät muille jossakin peleissä. Heidän pitäisi aina olla, voittajia ja parhaita kaikessa. Ellei näin käy, tulee itkupotkuraivari tms. Tälläiset tappiot on vain kasvattavia ja tekee ihan hyvää, tälläisille tapauksille. Ettei jatkossa se itku tulisi niin herkästi, ellei aina voita. Siitä huolimatta, että on voittonsa eteen tehnytkin kaikkensa.

7

184

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kunnon finalistit

      Sammaa mieltä. Janna oli jotenkin linssiludetyyppinen ja ylimielinen, Matti-parka. Oikeat finalistit! Molemmissa on karismaa toisin kuin J:ssä.

    • mölömatti

      "Leikkiähän se kisa on, ja ihan sulassa ystävyydessä kisataan ja toisiamme tuetaan, olemme hyviä ystäviä ja meillä on hauskaa, ei olla kateellsia"...niinhän ne aina hehkuttaa kun kisa alkaa :)

    • Tappiohepulit

      Puhuvat mitä puhuvat. Pisteiden ja tappioiden jälkeen on nähty.Siihen sakkiin eksyy myös aina jotakin hemmoteltuja tuittuilijoitakin, jotka ei kestä tappioita.
      Turha kilpailijoiden on valehdella kisan olevan heille, muka leikkiä. Aika tosissaanhan he tuntuvat treenaavan kisaan. Silti pitäisi aikuisten ihmisten kestää tappionsa, järjestämättä lapsellisia kohtauksia.

    • jenkkakahvat

      Olisikohan tää nyt sitä, että jotkut eivät ole koskaan kokeneet lapsena pettymyksiä, kun vanhemmat on suojelleet niiltä kaikin tavoin. Aina on kehuttu ja päätä silitelty. Sitten kun niitä tulee aikuisena, ei osata suhtautua kypsästi vaan käyttäydytään kuin 5-vuotias lapsi käyttäytyis?

      Pettymykset kuuluu elämään. Ikävä vaan että melkein kolmikymppisenä niitä vasta tulee teen.

    • Roz

      Minä taas en niinkään usko hemmotteluun ja suojeluun vaan siihen, että ihminen on luonteeltaan kunnianhimoinen ja täydellisyyttä tavoitteleva - sellainen ottaa tappiot ja epäonnistumiset hirveän raskaasti... eikä "tappion" tarvitse olla sen kummempi kun jossain kisassa toiseksi tuleminen. Joo, olen tuntenut ja tunnen tällaisia.

      Ja sitten: toisilla vaan yksinkertaisesti on tunteet enemmän pinnassa, ovat herkempiä itkemään tms., ja minkäs sellaiselle mahtaa. Jos itsensä hyvin tuntee, osaa vetäytyä pois sellaisella hetkellä kun ei halua kaikille näyttää tunteitaan.

    • Kyllä Janna oli asenoitunut voittavansa, uskoi niin aidosti ja teki parhaansa jopa mainosti ylimääräisellä treenillä...

      Mutta hän ei ollut oppilas.

      Samalainen kivikorva oli Susannalla parina..

    • Huono laulaja

      Janna on karsee kolmekymppinen teinipissis.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      357
      4086
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1769
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1530
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      1507
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1338
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1315
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1312
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      200
      1287
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1187
    Aihe