Onko Teidellä jo lunta?

Yksin matkaava

Moro,

Aikomuksena kiivetä joulukuussa huipulle, kun täytän 50v :)......kyllä lupa on hankittu.

Olisi hyvä tietää etukäteen joutuisinko lumessa kahlaamaan vai aurataanko polut sinne huipulle asti. Teneriffan livecamerat eivät näytä juuri mitään, kun huipulla sataa juuri nyt ja on sumua.

Lenkkarit aion ottaa mukaani, mutta talvitakkia en, vaan paljon vaatteita ylle jottei tule kylmä, kerrosvaatetus on niin hyvä juttu. ;)

32

585

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuskin aurataan

      En ole kylläkään ihan ylös asti kävellyt, vain vähän ylemmän hissiaseman yläpuolelle. Mutta kylmää oli, ei tullut mieleenkään yrittää ylemmäs niin kevyellä vaatetuksella mitä oli mukana. Ja lunta oli ihan reippaasti.

      • ap.

        Kiitos paljon! :)


    • Sunbeams for me

      Viikko sitten viel ei ollut lunta. Mutta äkkiähän se sinnekin tulee jos sikseen tulee.

    • N. I. Eve
      • ap.

        Kiitos!

        Selailin googlella teneriffan live kameroita, mutta monet kamerat oli liian kaukana. Telefericon oma kamerakin on liian kaukana tai liian pieni ettei zoomaus onnistu.

        Sinun antamasta linkistä ei vielä näkynyt mitään.


      • .Heikki J
        ap. kirjoitti:

        Kiitos!

        Selailin googlella teneriffan live kameroita, mutta monet kamerat oli liian kaukana. Telefericon oma kamerakin on liian kaukana tai liian pieni ettei zoomaus onnistu.

        Sinun antamasta linkistä ei vielä näkynyt mitään.

        Sadesää ja pilvet alhaalla niin Teiden huippu ei näy.

        Vieraile retket.info sivuilla ja tarvittaessa kysy ylläpitäjältä neuvoja sillä hän on Teidellä käymisen konkareita.


      • ap.
        .Heikki J kirjoitti:

        Sadesää ja pilvet alhaalla niin Teiden huippu ei näy.

        Vieraile retket.info sivuilla ja tarvittaessa kysy ylläpitäjältä neuvoja sillä hän on Teidellä käymisen konkareita.

        Kyllä olen vieraillut hänen sivullaan ja siellä lukee ettei hän tee enää Teide retkiä.

        Olisin vain halunut tietää millainen keli Teidellä on tällä hetkellä ja että onko mahdollisesti lunta jo saapunut.


      • misama
        ap. kirjoitti:

        Kyllä olen vieraillut hänen sivullaan ja siellä lukee ettei hän tee enää Teide retkiä.

        Olisin vain halunut tietää millainen keli Teidellä on tällä hetkellä ja että onko mahdollisesti lunta jo saapunut.

        Teiden polulla olevasta lumimäärästä ei tarvitse huolehtia. Jo polulla on lunta tai jäätä se suljetaan, ja sinne ei pääse.


      • ap.
        misama kirjoitti:

        Teiden polulla olevasta lumimäärästä ei tarvitse huolehtia. Jo polulla on lunta tai jäätä se suljetaan, ja sinne ei pääse.

        Onhan ennenkin porukka päässyt sinne huipulle juuri silloin kun on ollut lunta.

        Kyllä minua harmittaisi oikein kunnolla, jos polku olisi suljettu, koska lupa on hankittu ja se pitää etukäteen hankkia. Miksi siis luvan saa myös talvisin?


      • misama
        ap. kirjoitti:

        Onhan ennenkin porukka päässyt sinne huipulle juuri silloin kun on ollut lunta.

        Kyllä minua harmittaisi oikein kunnolla, jos polku olisi suljettu, koska lupa on hankittu ja se pitää etukäteen hankkia. Miksi siis luvan saa myös talvisin?

        Pitää paikkansa. Huipulle on päässyt jos polut on olleet sulana, vaikka vuorella muuten on lunta. Liikkuminen ylhäällä on sallittua vain merkityllä polulla, joten polut on ollut se joka ratkaisee. Ei muualla vuorella oleva lumitilanne

        On käynyt muutaman kerran niinkin, että kaikki polut on ollut suljettuina. Myös huipun sivuilla kiertävät näköalapolut Orotavan, ja Pico Viejon suuntaan. Maisemia on voinut katsella vain ylä-hissiaseman vieressä.

        Minä ole kolme kertaa joutunut kääntymään takaisin jää tilanteen johdosta.


      • ap.
        misama kirjoitti:

        Pitää paikkansa. Huipulle on päässyt jos polut on olleet sulana, vaikka vuorella muuten on lunta. Liikkuminen ylhäällä on sallittua vain merkityllä polulla, joten polut on ollut se joka ratkaisee. Ei muualla vuorella oleva lumitilanne

        On käynyt muutaman kerran niinkin, että kaikki polut on ollut suljettuina. Myös huipun sivuilla kiertävät näköalapolut Orotavan, ja Pico Viejon suuntaan. Maisemia on voinut katsella vain ylä-hissiaseman vieressä.

        Minä ole kolme kertaa joutunut kääntymään takaisin jää tilanteen johdosta.

        Teleferico henkilökunta ilmoitti, että ohut kerros lumi alkaa sulamaan, kun lämpö nousee. Eli ei ole runsaasti satanut. :)

        En viitsisi vaelluskenkiä ja rautoja ottaa mukaani, kun ne vie matkalaukussa liikaa tilaa, lenkkarit olisi paremmat. Täytyy tarkkailla tilannetta.


      • N. I. Eve

      • sama,

      • Wau

    • Mekin käytiin siellä

      Ei sinne polkuja "aurata" ja keli on oikeesti kylmä. Lenkkarit ei ole sopivat vaan jonkinlaiset vaelluskengät varrella,
      Oletko enne kiivennyt korkealle? On meinaan ilma sen verran ohutta, että liikkuminen huomattavasti raskaampaa mitä olettaisi. Kävimme perheen kanssa yläasemalta pätkä ylöspäin ja kyllä siellä sai henkee haukkoa.
      Hissijonossa voi mennä aikaa, jos ei ole heti aamusta paikalla ja mielellään pitäis ehtiä takaisin ennen viimeistä kuljetusta.

      • ap.

        Minulle varattu aika ja lupa.


        Titsalla lähden klo 9 Teidelle ja titsa hakee n. Klo 16 takaisin.

        Totki tiedän, että siellä on ohut ilma ja rauhallisesti pitää kulkea eteenpäin ja välillä pitää taukoa, syödä ja juoda. Olen ennenkin vaeltanut vuoristossa ja tiedän ettei turhaa kiirettä pidä tehdä.

        Minulla on kansainvälinen lupa sinne huipulle ja tärkeät ohjeet ja säännöt sain.
        Lisäksi minulla on kellonaika milloin saan lähteä huipulle.

        Polun varrella on tarkastaja ja jos ei ole lupaa, niin ei muuta kuin kääntyä taksisin.

        Aina ei tarvitse vaelluskenkiä, jos polku on selvä, mutta lumi voi mennä kenkien sisään jos on lenkkarit jaloissa ja siksipä kyselinkin onko jo lunta.


      • Käyty on joskus

        Kyllä siellä lenkkareillakin pärjää. Jos on lunta tai muuten liukasta niin jättäisin menemättä.
        Omat muistikuvat on todella kaukaa, silloin kun lupia ei vielä tarvinnut, vuosi -88 tai jotain semmoista. Silloin sinne meni ihan kohtuullinen rakennettu polku ylös asti. Ihan peruskuntoinenkin sen selvittää, muutaman kerran pitää pysähtyä vetämään henkeä ja leputtamaan tottumattomia jalkalihaksia. Se jäi siitä silloin mieleen, että polulla oli hyvin iäkkäitäkin "sankarikiipeilijöitä", joiden ilmeestä näki, että väkisellä mennään. Että siinä mielessä nykyinen käytäntö voi olla hyväkin, etteivät ex-tempore turistit pääse sinne rantasandaaleissaan.


      • ap.
        Käyty on joskus kirjoitti:

        Kyllä siellä lenkkareillakin pärjää. Jos on lunta tai muuten liukasta niin jättäisin menemättä.
        Omat muistikuvat on todella kaukaa, silloin kun lupia ei vielä tarvinnut, vuosi -88 tai jotain semmoista. Silloin sinne meni ihan kohtuullinen rakennettu polku ylös asti. Ihan peruskuntoinenkin sen selvittää, muutaman kerran pitää pysähtyä vetämään henkeä ja leputtamaan tottumattomia jalkalihaksia. Se jäi siitä silloin mieleen, että polulla oli hyvin iäkkäitäkin "sankarikiipeilijöitä", joiden ilmeestä näki, että väkisellä mennään. Että siinä mielessä nykyinen käytäntö voi olla hyväkin, etteivät ex-tempore turistit pääse sinne rantasandaaleissaan.

        Vaikka minä olen hyvässä kunnossa eikä ole ylipainoakaan, niin kyllähän se pistää minutkin pitämään taukoja.
        Hyvin tärkeää on muistaa juoda nestettä, koska hengityksen mukana nesteet haihtuu ja elimistö kuivuu.


      • lumihuiput
        ap. kirjoitti:

        Vaikka minä olen hyvässä kunnossa eikä ole ylipainoakaan, niin kyllähän se pistää minutkin pitämään taukoja.
        Hyvin tärkeää on muistaa juoda nestettä, koska hengityksen mukana nesteet haihtuu ja elimistö kuivuu.

        Tänään 20.11.2014 oli lehdessä, että ensilumi Teldelle on satanut.


      • ap.
        lumihuiput kirjoitti:

        Tänään 20.11.2014 oli lehdessä, että ensilumi Teldelle on satanut.

        Joku ekana 17.11 tähän ketjuun vastasi, että runsaasti oli lunta siellä.

        Missä lehdessä se uutinen luki?


      • ap.
        lumihuiput kirjoitti:

        Tänään 20.11.2014 oli lehdessä, että ensilumi Teldelle on satanut.

        En tarkoittanut Teldeä, vaan Teideä. Telde on toisessa saaressa.

        TEIDE ja TELDE on kaksi eri asiaa.


      • franco1
        ap. kirjoitti:

        Minulle varattu aika ja lupa.


        Titsalla lähden klo 9 Teidelle ja titsa hakee n. Klo 16 takaisin.

        Totki tiedän, että siellä on ohut ilma ja rauhallisesti pitää kulkea eteenpäin ja välillä pitää taukoa, syödä ja juoda. Olen ennenkin vaeltanut vuoristossa ja tiedän ettei turhaa kiirettä pidä tehdä.

        Minulla on kansainvälinen lupa sinne huipulle ja tärkeät ohjeet ja säännöt sain.
        Lisäksi minulla on kellonaika milloin saan lähteä huipulle.

        Polun varrella on tarkastaja ja jos ei ole lupaa, niin ei muuta kuin kääntyä taksisin.

        Aina ei tarvitse vaelluskenkiä, jos polku on selvä, mutta lumi voi mennä kenkien sisään jos on lenkkarit jaloissa ja siksipä kyselinkin onko jo lunta.

        Vähän epäselväksi jää onkos sulla lupa sinne huipulle??? Jos kertoisit meille onkos lupaa ja aikaa saatu??


    • 2+30

      ON! Lue tarkemmin "Viiden päivän talvi" -ketjusta Barraquiton kirjoitus 20.11. Sadetieto löytyy siitä alemmasta.

    • ap.

      Publicado el: 

       Wednesday 19 November 2014

      Teide Cable Car closed today

      Due to the storm that is currently affecting Tenerife, the cable car will be closed.

      The upper station (3.550 m) is experiencing a light snow and temperatures around 4 degrees centigrade. The wind is coming from the west in gusts of over 80 km/h, with peaks of 100 km/h.

      The management of Teleférico del Teide has decided not to open the cable car today and is following the evolution of the weather conditions to evaluate when the cable car can be opened.

      For your own safety, we recommend that you do not ascend to the Altavista Refuge.

      You can find the latest updates on our accounts in: 

      Twitter: @telefericoteide

    • ap.

      Sain tiedon, että he yrittävät poistaa lunta ja jäätä.

      Niin ja lähettävät minulle kännykkään ilmoituksen, jos se alue on suljettu silloin kun olen menossa sinne.

      Niin ja pääsen 15 minuuttia aiemmin ennen kuin aukaisevat portit kaikille. Eli saan etuilla. ;))

    • Aiheesta vähän poike

      Tuosta teidestä vielä, olimme muutama vuosi sitten Puerto de la Gruzissa, infotilaisuudessa opas ylpeänä sanoi että katsokaa kun olemme saaneet Teidelle lunta, minä sanoin että ei kiinnosta pätkääkään sillä suomessa oli huippupaljon lunta siihen aikaan ja emme tulleet lumimaisemia katselemaan

    • muuttolintu

      Tänään 24.11. aamulla oli taivas pilvetön ja Teidellä oli lunta.
      Oli aivan valkoinen.

      • ap.

        Teiden työntekijät ovat laittaneet kuvia ja Teidellä ei ole hirveästi lunta, vaikka näyttää siltä.


    • ap.
    • ap.

      Nyt on avattu uudestaan se portti. Kuitenkin varoittavat kaikille jäästä.

      • ap.
        polku1 kirjoitti:

        http://www.telefericoteide.com/estado-de-los-senderos-del-teide

        Toivottavasti tarkoitit tuon linkin muille, sillä minä tarkistan tuota sivua joka päivä. Enhän muuten tietäisi mitä siellä tapahtuu. Olen sähköpostilla jutellut telefericon työntekijän kanssa ja saanut tärkeää tietoa.

        Välillä aukasivat kaapeliradan, mutta kun kova tuuli ilmestyi, niin sulkivat kaapeliradan. Nyt kuitenkin pelkästään polut on suljettu, vaikkakin vielä on kova tuuli jopa 30m sekunnissa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      285
      3147
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      79
      1575
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1480
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1301
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1215
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1210
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1129
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1107
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1013
    Aihe