TUNNELI TULI DUUNARILLE KALLIIKSI!!! ÄÄNESTÄKÄÄ KOKKAREITA JATKOSSAKIN!
Aamulehti:
Tampereen kaupunginvaltuusto aloittaa tänään maanantaina kello 9 kaupungin ensi vuoden talousarvion käsittelyn. Samassa kokouksessa päätetään myös tulovero- ja kiinteistöveroprosenteista ja koiraverosta, jotka esitetään pidettäväksi ennallaan. Tuloveroprosentti on nyt 19,75.
Talousarvioesityksessä Tampereen kaupungin käyttötalouden nettomenot ovat poikkeuksellisesti 1,4 prosenttia pienemmät kuin tämän vuoden tilinpäätösennusteessa. Vähennys on noin 15 miljoonaa euroa.
Siitä huolimatta talousarvioesitys on 9,9 miljoonaa euroa alijäämäinen. Alijäämä pitäisi pystyä talousarviossa mainitun tavoitteen mukaan kuromaan umpeen. Sen takia Tampereen kaupunki voi joutua aloittamaan koko henkilöstöä koskevat yhteistoimintaneuvottelut.
Kaupungin investoinnit ovat talousarvioesityksessä tavanomaista suuremmat, ja Rantaväylän tunnelitöiden jatkamiseen on varattu 51,4 miljoonaa euroa. Kaupunki ei kuitenkaan velkaannu lisää, koska sen omistama Sähkölaitos maksoi viime vuona takaisin noin 270 miljoonan euron lainansa.
Täkynä budjettiesityksessä on Kalevan uimahallin viereen ehdotettu maauimala. Se aiotaan rahoittaa leasing-rahoituksella ilman, että se rasittaisi kaupungin investointibudjettia. Käyttökulutkin katettaisiin käyttömaksuilla.
Kaupunginhallitus oli budjettia käsitellessään hyväksynyt Timo Hanhilahden (kesk) ponsiehdotuksen, jonka mukaan kaupungin investointien tärkeysjärjestyksestä annetaan selvitys valtuustolle budjettikäsittelyn yhteydessä.
Tunnelin vuoksi YT:t alkaa kaupungilla
23
110
Vastaukset
- Kuka yllättyi?
Tulee paljon työttömiä veronmaksajille elätettäväksi ja ihmiset ei saa terveyspalveluja enää.
- nii!!
Kyllä se on Viistokadun poistamisen syy!!
- Kari3
Tunneli on ok, olisi vain kuvitellut sen tukevan Pirkanmaalaisia yrityksiä hieman edemmän?
- yritä jo tajuta?
Tunneli ei ole OK! Se on täysin tarpeeton investointi, joka aiheuttaa vain ainoastaan pelkkää murhetta tamperelaiselle tavalliselle asukkaalle. Kaikki palvelut huononee ja työttömien armeija vain sen vuoksi kasvaa entisestään. Milloin ne luvatut työpaikat tulevat hakuun tunnelityömaan piiristä? Ei koskaan, sillä se oli valheellista tietoa!
- kysyn vaan
yritä jo tajuta? kirjoitti:
Tunneli ei ole OK! Se on täysin tarpeeton investointi, joka aiheuttaa vain ainoastaan pelkkää murhetta tamperelaiselle tavalliselle asukkaalle. Kaikki palvelut huononee ja työttömien armeija vain sen vuoksi kasvaa entisestään. Milloin ne luvatut työpaikat tulevat hakuun tunnelityömaan piiristä? Ei koskaan, sillä se oli valheellista tietoa!
Tunneli on siinäkin mielessä ihan hullu investointi koska se on liikenteellisesti tukossa 10 v kuluttua eikä sitä voida laajentaa. Mikäs sitten neuvoksi, kysyn vaan?
Tai miten tehdään tunnelin ohitus kun toinen niistä joudutaan ottamaan remonttiin kuukausimääriksi. Tietenkinhän aina voi ajaa uuden asuinalueen tai Tampellan vanhan alueen läpi. - no huhhuh...
kysyn vaan kirjoitti:
Tunneli on siinäkin mielessä ihan hullu investointi koska se on liikenteellisesti tukossa 10 v kuluttua eikä sitä voida laajentaa. Mikäs sitten neuvoksi, kysyn vaan?
Tai miten tehdään tunnelin ohitus kun toinen niistä joudutaan ottamaan remonttiin kuukausimääriksi. Tietenkinhän aina voi ajaa uuden asuinalueen tai Tampellan vanhan alueen läpi.Mikä tutkimus tuon kertoo että se on kymmenen vuoden päästä tukossa?
- kiistelläänkö ?
no huhhuh... kirjoitti:
Mikä tutkimus tuon kertoo että se on kymmenen vuoden päästä tukossa?
Tutkimus, terve järki ja omat silmät sen kertoo. Katso niitä automääriä ja kun ne lisääntyvät 10 vuodessa pilvin pimein niin tukossa on mikä tahansa 4-kaistainen väylä. Nopeusrajoitus 60 sen aiheuttaa, eri asia jos olisi moottoritie missä ajettaisiin 120 ja käytännössä 140. Kyllä silloin autoja kulkee ihan eri määrät.
- kiitos varmistuksesta
kiistelläänkö ? kirjoitti:
Tutkimus, terve järki ja omat silmät sen kertoo. Katso niitä automääriä ja kun ne lisääntyvät 10 vuodessa pilvin pimein niin tukossa on mikä tahansa 4-kaistainen väylä. Nopeusrajoitus 60 sen aiheuttaa, eri asia jos olisi moottoritie missä ajettaisiin 120 ja käytännössä 140. Kyllä silloin autoja kulkee ihan eri määrät.
Eli ei mikään. Tämänhän toki kaikki tiesivätkin.
- velkaantui se
-----Kaupunki ei kuitenkaan velkaannu lisää, koska sen omistama Sähkölaitos maksoi viime vuona takaisin noin 270 miljoonan euron lainansa.-----
Kyllä se vaan velkaantui. Kaupunki ja sen omistamat yhtiöt käsitellään konsernina. Sähkölaitos otti Nordeasta 270 milj. lainan eli kaupunkikonserni velkaantui täsmälleen tuon 270 milj. lisää. - Omat velat 0
Täysin hölmöläisten hommaa ottaa velkaa velan maksuun. Ei paljoa järki päätä pakota päättäjillä tässä kolhoosissa.
- vselt
Ilman investointeja kaupunki kuihtuu ja se on sitten loppu.
- Tanna Hainio
Jotta investointi olisi järkevä, pitäisi sen tuottaa kaupungille selvästi tulosta, jotta siihen sijoitetut rahat saadaan takaisin. Sellainen investointi, jossa velkarahalla tehdään tekemisen ilosta, ei estä kaupungin kuihtumista. Se vain pitkittää ja nostaa velkamäärää.
- Ei siis hätää
Tanna Hainio kirjoitti:
Jotta investointi olisi järkevä, pitäisi sen tuottaa kaupungille selvästi tulosta, jotta siihen sijoitetut rahat saadaan takaisin. Sellainen investointi, jossa velkarahalla tehdään tekemisen ilosta, ei estä kaupungin kuihtumista. Se vain pitkittää ja nostaa velkamäärää.
Meidän onneksemme tunneli on tuottava sijoitus.
- miksi uskottaisiin?
Ei siis hätää kirjoitti:
Meidän onneksemme tunneli on tuottava sijoitus.
Lyö laskelmat pöytään !
- ole hyvä!
miksi uskottaisiin? kirjoitti:
Lyö laskelmat pöytään !
Rakennushankkeiden hyötyjät
177 miljoonaa euroa kotitaloudet (19 %)
169 miljoonaa euroa valtio (18 %)
152 miljoonaa euroa ulkomaat (16 %)
129 miljoonaa euroa kunnat (14 %)
128 miljoonaa euroa urakoitsijat (14 %)
98 miljoonaa euroa materiaali- ja palvelutuottajat (10 %)
86 miljoonaa euroa vakuutukset (9 %)
= yhteensä 940 miljoonaa euroa
lähde: VTT 6.9. 2011 - että tälleen vaan
ole hyvä! kirjoitti:
Rakennushankkeiden hyötyjät
177 miljoonaa euroa kotitaloudet (19 %)
169 miljoonaa euroa valtio (18 %)
152 miljoonaa euroa ulkomaat (16 %)
129 miljoonaa euroa kunnat (14 %)
128 miljoonaa euroa urakoitsijat (14 %)
98 miljoonaa euroa materiaali- ja palvelutuottajat (10 %)
86 miljoonaa euroa vakuutukset (9 %)
= yhteensä 940 miljoonaa euroa
lähde: VTT 6.9. 2011Buah buah haa hoo. Voi niitä lukuja heitellä ilmaan ihan mitä vaan kun jättää kertomatta mistä ne on saatu ja miten. Väljä hiha on tunnetusti mielenkiintoinen paikka, sitä ravistellen kun yleensä saa sitä mitä tahtoo.
Mutta kerro vielä mikä luku noista on se minkä Treen kaupunki eli me tunnelin suurimman osan maksajat saamme. Taidamme tehdä isonkin lahjoituksen esim. ulkomaille, saavathan ne n. 60-70 % siitä mitä Tre maksaa mutta täysin ilman omaa panostustaan. Taidamme me Treen veronmaksajat tehdä ulkomaillekin "pienen" lahjoituksen.
Tosin tuohon on laskettu mukaan koko uusi kerrostaloalue, joka olisi toki voitu rakentaa ilman tunneliakin. Eli siinä mielessä kohtuullisen iso perusmoka laskelmassa. Mutta propagandaksihan nuo luvut ovat tosiasiassa tarkoitetutkin, ei vakavasti otettaviksi. - ole hyvä!
että tälleen vaan kirjoitti:
Buah buah haa hoo. Voi niitä lukuja heitellä ilmaan ihan mitä vaan kun jättää kertomatta mistä ne on saatu ja miten. Väljä hiha on tunnetusti mielenkiintoinen paikka, sitä ravistellen kun yleensä saa sitä mitä tahtoo.
Mutta kerro vielä mikä luku noista on se minkä Treen kaupunki eli me tunnelin suurimman osan maksajat saamme. Taidamme tehdä isonkin lahjoituksen esim. ulkomaille, saavathan ne n. 60-70 % siitä mitä Tre maksaa mutta täysin ilman omaa panostustaan. Taidamme me Treen veronmaksajat tehdä ulkomaillekin "pienen" lahjoituksen.
Tosin tuohon on laskettu mukaan koko uusi kerrostaloalue, joka olisi toki voitu rakentaa ilman tunneliakin. Eli siinä mielessä kohtuullisen iso perusmoka laskelmassa. Mutta propagandaksihan nuo luvut ovat tosiasiassa tarkoitetutkin, ei vakavasti otettaviksi.Nuo luvut on siis suoraan VTT:n selvityksestä. Kopioin ne Tamperelainen-lehden artikkelista.
Tunnelia hysteerisesti pelkäävät tosiaan heittelevät ilmaan mitä lukuja sattuu, ja muutenkin esittävät mitä oudoimpia väitteitä tunnelista. Erikoista toimintaa kun ottaa huomioon, että tunnelista on jo yli puolet louhittu. Taitaa moni sekava maailma lopullisesti romahtaa, jos hankkeen budjetti tai aikataulu ei petäkään ja kukaan ei kuolekaan tunnelissa. - tunnelimyyrä
ole hyvä! kirjoitti:
Nuo luvut on siis suoraan VTT:n selvityksestä. Kopioin ne Tamperelainen-lehden artikkelista.
Tunnelia hysteerisesti pelkäävät tosiaan heittelevät ilmaan mitä lukuja sattuu, ja muutenkin esittävät mitä oudoimpia väitteitä tunnelista. Erikoista toimintaa kun ottaa huomioon, että tunnelista on jo yli puolet louhittu. Taitaa moni sekava maailma lopullisesti romahtaa, jos hankkeen budjetti tai aikataulu ei petäkään ja kukaan ei kuolekaan tunnelissa.Esitettiin ihan mielenkiintoinen kysymys: "Mutta kerro vielä mikä luku noista on se minkä Treen kaupunki eli me tunnelin suurimman osan maksajat saamme."
Siihen et näköjään edes yrittänyt vastata ja hyvä niin sillä ei siihen ole sinua viisaammatkaan kyenneet vastaamaan. Asia jää siis edelleen auki ja taitaa jäädä auki ikuisuuteen asti koska vastaus olisi aika inhottava.
------Tunnelia hysteerisesti pelkäävät tosiaan heittelevät ilmaan mitä lukuja sattuu---
Vihjaatko siis, että VTT:n esittämät luvut ovatkin yllämainittujen pelkopiirien esittämiä lukuja? Kukaan muuhan ei mitään lukuja ole tässä esittänytkään.
Onhan se kivaa kun edes joku saa, vaikka menee ulkomaille jos ei tänne mitään jääkään. - tunnelimyyrä
ole hyvä! kirjoitti:
Rakennushankkeiden hyötyjät
177 miljoonaa euroa kotitaloudet (19 %)
169 miljoonaa euroa valtio (18 %)
152 miljoonaa euroa ulkomaat (16 %)
129 miljoonaa euroa kunnat (14 %)
128 miljoonaa euroa urakoitsijat (14 %)
98 miljoonaa euroa materiaali- ja palvelutuottajat (10 %)
86 miljoonaa euroa vakuutukset (9 %)
= yhteensä 940 miljoonaa euroa
lähde: VTT 6.9. 2011Olet ihan pihalla vai mitä tarkoitat hyödyllä. Eivät nuo VTT-luvut ole mitään hyötyjä eli voittoja vaan kokonaisinvestointeja. Tampereen veronmaksajien saamapuoleen ei tuo VTT:n laskelma ota mitään kantaa.
Jos alkaa esitteleen lukuja niin olisi kyllä syytä tietää mitä lukuja esittelee. - ole hyvä!
tunnelimyyrä kirjoitti:
Esitettiin ihan mielenkiintoinen kysymys: "Mutta kerro vielä mikä luku noista on se minkä Treen kaupunki eli me tunnelin suurimman osan maksajat saamme."
Siihen et näköjään edes yrittänyt vastata ja hyvä niin sillä ei siihen ole sinua viisaammatkaan kyenneet vastaamaan. Asia jää siis edelleen auki ja taitaa jäädä auki ikuisuuteen asti koska vastaus olisi aika inhottava.
------Tunnelia hysteerisesti pelkäävät tosiaan heittelevät ilmaan mitä lukuja sattuu---
Vihjaatko siis, että VTT:n esittämät luvut ovatkin yllämainittujen pelkopiirien esittämiä lukuja? Kukaan muuhan ei mitään lukuja ole tässä esittänytkään.
Onhan se kivaa kun edes joku saa, vaikka menee ulkomaille jos ei tänne mitään jääkään.Miksi minun pitäisi mitenkään perustella jokin keksimäsi asia? Joku kysyi laskelmia ja annoin sellaiset. Jos ne ei kelpaa niin sopii kumota ne. Osaatko muuten perustella miten kaikki hyöty menee ulkomaille ja tamperelaiset toimii maksumiehinä?
PS. Noita taloja ei olisi rakennettu ilman tunnelia.
- matti-kukkaro1
Nostetaan veroäyriä, vaaditaan ajoradan käyttömaksu ei tamperelaisilta!
- Loistavaa, loistavaa
Maksuportit molemmin puolin, niin kyllä läpiajoaikaan saa mainiosti puoli tuntia lisää, jos riittääkään. Ei taida tunneli-investointiin varattu sirulukijoitakaan. Ei tosin taida olla lainsäädäntöäkään yleisten teiden käyttömaksuista ja perusteista.
Pankaa samalla portit Tampereen sisääntuloteille, että ulkokuntalaiset ymmärtävät pysyä poissa. Sählätkää keskenänne.
- uhkakuva
laskelmista puuttuu työttömiksi jäävien kaupungin työntekijöiden pienentyvä kotimainen kulutuskysyntä, työttömyyskorvauksia ei viedä enää kauppiaalle ruokakauppaan, kampaajalle, autokauppiaalle, teattereihin jne vaan työtön laskeskelee kotona kolikoitaan ja tietää että kohta tämä vaan tästä pahenee kun ansiosidonnainenkin loppuu ja koko city köyhtyy pikkuhiljaa. Palvelut kuten koululaisten opetus, terveydenhuoltomme, katujen hoito, vanhustenpalvelut ym pienenee tietenkin samaa tahtia. Tunneli on suurimpia idioottimaisuuksia mitä Kokoomusvetoinen sakki on näillä seuduin kehittänyt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.1902084Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin681712Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä811524En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin1461416- 481364
90-luvulla maa syöksyi lamaan, ja silloinkin oli syypäinä samat tahot kuin nyt
Laman aiheuttajat olivat demarivetoinen virheellinen finanssipolitiikka, sekä ay-liikkeen taipumattomuus tilanteessa mik1221096- 173997
Vakava varoitus perussuomalaisista!
Keskustan Annika Saarikolta veret seisauttavaa tekstiä, lukekaa uutinen kokonaisuudessaan, tässä siitä maistiainen: ”Ke214967Olisitko ihminen minulle. Ihan ihminen vain.
Tiedätkö, että saan kyyneleet silmiini, niin syvästi sinua kaipaan. Meidän välillä on jotain todella syvää, kaunista ja44791Mä olisin niin iloinen
Jos vielä joskus nähtäis.. Ollaanko tulkittu mies toisiamme väärin?. Kumpikin luuli ettei toinen tykkää, vaikka molemmat60784