apua!!!

Olen todella pahassa pinteessä. Luottotiedot meneet. Ulosotossa ei olisi enään kuin 10 000 mutta rahat ei riitä elämiseen! Olen huonopalkkaisessa työssä, eikä rahaa jää käteen paljoa ulosoton jälkeen. Olen "lainailu/velanmaksu" kierteessä, joten en saa sosiaalitoimistostakaan tukea, koska katsovat lainaamani rahat tuloiksi ,vaikka takaisin maksut näkyy, niitä ei huomioida :/ Mistä mahdollista saada lainaa kaikkien poismaksuun, hyvä palkkaista työtä, lahjoituksen, , jotain? Olen pulassa.. en haluaisi työttömäksi ryhtyä koska silloin velkani roikkuisivat ja kasvaisi enemmän ja enemmän korkoa. Joltain viisaalta neuvoa :/

26

620

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • örjdvnlvnes

      Pidä kiinni huonopalkkaisesta työstäsi, jos se on sitä, mitä haluat jatkossakin tehdä. Muutoin lähde etsimään uutta työpaikkaa, paremmalla palkalla tai pienemmillä matka ym. kuluilla. Lisätunteja voit tehdä vaikka siivousfirmassa tai puhelinmyynnissä. Lopeta lainailu tähän, teet sillä itsellesi enemmän harmia kuin paikkaat talouttasi. Hae ruokakassi diakoniasta tai leipäjonosta siksi aikaa, että selvität viimeisimmät lainasi pois tiliotteiltasi ja hae sitten uudelleen toimeentulotukea. Olet siihen oikeutettu, jos sinulle jää ulosoton jälkeen vähemmän kuin 480 euroa käyttövaraa. Lainailukierteesi kertoo, että pärähdät uudelleen ulosottoon heti, kun olet entisistä selvinnyt. Mieti asenteesi kuluttamiseen uudelleen.

      • palkasta jää 150 käteen. Nopsaan loppuu rahat, joten kamalan vaikeaa olla 2kk lainaamatta kun edellisetkim velat pitäisi maksaa aina tuosta 150. En vain tiedä miten elän sen 2kk minkä tiliotteet sossu vaatii että saisin tukia ja pääsisin lainailusta eroon. Ja kyllä olen koittanut muutakin työtä saada. Mutta verotus nousisi niihin palkkoihin verrattuna niin suureksi , että ei kannata :/ ja kovin on hankalaa sovittaa kahta työtä päällennäinkin :(


      • hannak88 kirjoitti:

        palkasta jää 150 käteen. Nopsaan loppuu rahat, joten kamalan vaikeaa olla 2kk lainaamatta kun edellisetkim velat pitäisi maksaa aina tuosta 150. En vain tiedä miten elän sen 2kk minkä tiliotteet sossu vaatii että saisin tukia ja pääsisin lainailusta eroon. Ja kyllä olen koittanut muutakin työtä saada. Mutta verotus nousisi niihin palkkoihin verrattuna niin suureksi , että ei kannata :/ ja kovin on hankalaa sovittaa kahta työtä päällennäinkin :(

        Siis 150jää vuokran vesilaskun ja sähkölaskun jälkeen. Muita kuluja ei ole paitsi sitten ruoka jne


      • Järkyttäväätyhmyyttä
        hannak88 kirjoitti:

        Siis 150jää vuokran vesilaskun ja sähkölaskun jälkeen. Muita kuluja ei ole paitsi sitten ruoka jne

        Mikä idiootti olet? Siis olet. Meinaan jos otat niitä vippejä ja kaveri lainoja pankkitilin kautta ja makselet samalla lailla takaisin. Tottakai byrokratia iskee jokaiseen euroon mikä näkyy tiliotteissasi, ne ovat tuloja ja takaisinmaksuja eivät huomioi!
        Miksi et vippaile käteisellä (tehkää tarvittaessa lainapaperi) ja myös makselet käteisellä. Alkaa pyöriä sossun rahatkin.


    • 20+18

      En ymmärrä, miten voit olla lainailu/velanmaksu-kierteessä, jos luottotietosi ovat kerran menneet. Sosiaalitoimisto katsoo pakollisen ulosoton hyväksyttäväksi menoksi, joten älä lainaile, vaikka jostain sattuisitkin luottotiedottomana lainaa saamaan.

    • -Matti

      Velkaantumisesi pitäisi kaiken järjen mukaan olla loppunut kun on maksuhäiriömerkintöjä.

      Pyydä ulosotosta välillä maksuvapaata kuukautta niin selviät paremmin.

      Paljonko tienaat työstäsi kuukaudessa?

      • Siis olen lainannut kavereilta jne. Ja tokihan ne on maksettava. Eivät anna maksuvapaata kuukautta jos ei ole tosi yyvä syy esim silmälasit, pesukone hajos jne. Palkkani on siis ulosoton jälkeen noin 800.


      • -Matti
        hannak88 kirjoitti:

        Siis olen lainannut kavereilta jne. Ja tokihan ne on maksettava. Eivät anna maksuvapaata kuukautta jos ei ole tosi yyvä syy esim silmälasit, pesukone hajos jne. Palkkani on siis ulosoton jälkeen noin 800.

        Joo mulla vähän eri systeemi, maksan itse ulosottoon 700€/kk ja jos on tehnyt tiukkaa niin olen jättänyt tylysti vaan maksamatta, ei oo kuulunut mitään jupinoita. 18kk on uo:a takana ja vielä ois 4000€ jäljellä, kyllä se loppuu hitaasti mutta varmasti.

        Aika pieni sulla on toi palkka, ite jäisin sänkyyn makaamaan tuolla liksalla. Koita löytää parempi työ tai pyydä tuplasti lisää palkkaa :)


      • 20+18
        hannak88 kirjoitti:

        Siis olen lainannut kavereilta jne. Ja tokihan ne on maksettava. Eivät anna maksuvapaata kuukautta jos ei ole tosi yyvä syy esim silmälasit, pesukone hajos jne. Palkkani on siis ulosoton jälkeen noin 800.

        Jos olet lainakierteessä, ota lainasi vastedes niin, ettei niitä näy enää tiliotteessa. Sen jälkeen hakeudu sosiaalitoimiston asiakkaaksi. Sinulle pitää jäädä käteen 480 euroa vuokran, ulosoton, sähkön ja terveydenhoitomenojen jälkeen. Jos ei jää, sinulle pitää antaa erotus toimeentulotukena.


      • hannak 88
        -Matti kirjoitti:

        Joo mulla vähän eri systeemi, maksan itse ulosottoon 700€/kk ja jos on tehnyt tiukkaa niin olen jättänyt tylysti vaan maksamatta, ei oo kuulunut mitään jupinoita. 18kk on uo:a takana ja vielä ois 4000€ jäljellä, kyllä se loppuu hitaasti mutta varmasti.

        Aika pieni sulla on toi palkka, ite jäisin sänkyyn makaamaan tuolla liksalla. Koita löytää parempi työ tai pyydä tuplasti lisää palkkaa :)

        Noku mulla menee palkasta suoraan :/ no en vois kotia jäähä, kukas sit ne ulosotot maksaa :S ja tähän hätään ei taho saaha muuta työtä. Kaikki starttaa aina tessin mukaa muutenki.. on tääki touhua


      • 20+18 kirjoitti:

        Jos olet lainakierteessä, ota lainasi vastedes niin, ettei niitä näy enää tiliotteessa. Sen jälkeen hakeudu sosiaalitoimiston asiakkaaksi. Sinulle pitää jäädä käteen 480 euroa vuokran, ulosoton, sähkön ja terveydenhoitomenojen jälkeen. Jos ei jää, sinulle pitää antaa erotus toimeentulotukena.

        Niin oon koittanutki. Aina ei mahdollista. Pitäisi melkee pimeenä saaha tienattua parisataa jostain että saa velat pois ni pääsis sossun asiakkaaks eikä velat pyöris jaloissa


      • Äkkiä lopputili!
        hannak 88 kirjoitti:

        Noku mulla menee palkasta suoraan :/ no en vois kotia jäähä, kukas sit ne ulosotot maksaa :S ja tähän hätään ei taho saaha muuta työtä. Kaikki starttaa aina tessin mukaa muutenki.. on tääki touhua

        Sinulle yksi hailee maksaako kukaan ulosotot, tietenkään ei eikä tarvitse maksaa. Olet menettänyt luottotietosi joten palkalla mistä kerroit ei kannata käydä töissä.
        Et hyödy mitään maksoit velkasi tai et, pysyt luottotiedottomana ja velat vanhenevat aikanaan.

        Ehdottomasti lorvimaan tuolla palkalla sillä "tienaat" työttömänä huomattavasti paremmin koska sosiaalietuuksista ja työttömyyspäivärahoista ei voi ulosmitata.
        Saisit myös asumistuen Kelalta, sossu maksaa lopun vuokrastasi ja sinulle jäisi noin 400 - 450 euroa elämiseen per kuukausi.


    • ökhsvd

      Tarjoa joulusiivouksia tuttavillesi. Teet pimeästi ja saat sen tarvitsemasi parisataa helposti.

    • näinsevainmeneepi

      Kyllä sinä saat vapaakuukausia ainakin kaksi noin pienillä tuloilla jos olet vuoden ollut yhtäjaksoisesti UO:ssa. Pitää vaan anoa tai käydä ulosottomiehen juttusilla keskustelemassa. Totta että Soppala katsoo tuloksi lainailut. Voisitko lainata ohi tiliotteen ja maksaa takaisin ohi tiliotteen, eli ota käteen ne rahat mitä saat lainatuksi tai pyydä laittamaan vaikka kaverin tilille. Ja sitten seurakuntaan vaan yhteys ja ruokakuponki leipäjonoon. Eipä ole mitään 'ilmaista rahaa' missään jota tuosta vaan saa. Katkaise tuo velkakierre niin pärjäät ja kun tililtä/tiliotteelta loppuu lainailut niin sitten saat Soppalastakin rahaa.

      • näinsevainmeneepi

        Ja velkaneuvontaan aika, niin katsovat voisitko sitä kautta päästä velkajärjestelyn tai takuusäätion lainan piiriin.


      • näinsevainmeneepi kirjoitti:

        Ja velkaneuvontaan aika, niin katsovat voisitko sitä kautta päästä velkajärjestelyn tai takuusäätion lainan piiriin.

        en saa vapataa kk. se on yli 400 mitä pitäisi ulosmitata joka kk että olisin oikeutettu siihen. eivät aina saa sitä summaa mun tilistä kun nimenomaan paska palkka. enkä saa velkajärjestelyä, tai sosiaaliluototusta koska määräaikainen työsopimus. lainaakin olen koittanut 2 eri takaajan kanssa saada mutta mahdotonta.


      • 3+9
        hannak88 kirjoitti:

        en saa vapataa kk. se on yli 400 mitä pitäisi ulosmitata joka kk että olisin oikeutettu siihen. eivät aina saa sitä summaa mun tilistä kun nimenomaan paska palkka. enkä saa velkajärjestelyä, tai sosiaaliluototusta koska määräaikainen työsopimus. lainaakin olen koittanut 2 eri takaajan kanssa saada mutta mahdotonta.

        Entä halvempi asunto, muutto vanhempien nurkkiin jne?


    • vanhemmat asuvat 160km päässä ja tämä on halvin asunto minkä sain ilman luottotietoja. kokoajan on asunntohakemus

      • 8+8

        Kannattaisiko jo opetetella tuossa iässä rahan käyttöä sen verran, että vippailee vain sen verran, ettei joudu vippikierteeseen? Mieluiten ei ollenkaan.


    • eipäsittenoikeinmuut

      No eipä tuossa tilanteessasi sitten ole oikein muuta kuin mennä kirpparille myymään tavaraa, kerätä syksyllä marjoja tai odottaa että lainailujen merkitys häviää tiliotteelta ja sitten saat Soppalasta rahaa. Jos 200e kyse niin eiköhän sen merkitys häviä tiliotteelta kuukaudessa parissa. Ja tosiaan ruokasetelin saat diakonilta joten et kuole nälkään. Ja lopeta lainailut nyt niin sitten se ei enää vaikuta negatiivisesti!! Syöt vaikka yhden kuun 'kynsiä' niin se auttaa sitten monta kuukautta tulevaisuudessa.

      • 12+13

        Minulla on vahva intuitio, että ap. vielä selvittää pienimuotoisen velkakierteensä. Hänhän on pystynyt maksamaan jo suurimman osan alkuperäisitä veloistaan ("Ulosotossa ei olisi enään kuin 10 000").


    • niin että

      Oletko koittanut velkajärjestelyä? Suosittelen ottamaan yhteyttä talous- ja velkaneuvojaan. Aloitusviestistä päätellen sinulla on oikeus tuomioistuimen vahvistamaan velkajärjestelyyn, sillä maksukykysi on (uskoakseni) huono verrattuna velkojen suuruuteen.

      • 13+16

        Velkajärjestelyä ei yleensä myönnetä kevytmielisesti otettuihin kulutusluottoihin. Hyvä niin.


      • 13+16 kirjoitti:

        Velkajärjestelyä ei yleensä myönnetä kevytmielisesti otettuihin kulutusluottoihin. Hyvä niin.

        Siis minun ulosotto ei ole itse aiheutettu. Minulle tapahtui sellainen haaveri, jonka johdosta menetin maksukyvyn ja jouduin ulosottoon. Ei ole pääpointti nyt tässä asiassa. Ja en pääse Velkajärjestelyyn koska en ole vakituisesti työssä ja summa noin alhainen. Ja en valita vastauksista, olen vaan mieleenkäyneet asiat jo kokeillut, ja kysym neuvoa jos joku heittäisi ilmoille jotain mitä en ole vielä yrittänyt.


      • Selviytyjä,,.
        hannak88 kirjoitti:

        Siis minun ulosotto ei ole itse aiheutettu. Minulle tapahtui sellainen haaveri, jonka johdosta menetin maksukyvyn ja jouduin ulosottoon. Ei ole pääpointti nyt tässä asiassa. Ja en pääse Velkajärjestelyyn koska en ole vakituisesti työssä ja summa noin alhainen. Ja en valita vastauksista, olen vaan mieleenkäyneet asiat jo kokeillut, ja kysym neuvoa jos joku heittäisi ilmoille jotain mitä en ole vielä yrittänyt.

        Alkuun pitäisi lopettaa se vippailu kavereilta se kun vaan pahentaa tilannettani. Asennoidu velanmaksuun ja ota se päätavoitteiksi. Sitten tulisi miettiä kuinka selvitä käteenjäävällä summalla. Jos se on 150€ kk niin eikun vyötä kireemmälle. Tee viikkobudjetti jossa rahaa saa käyttää 37,5€ viikossa sisältäen kaikki.

        Tee ylitöitä jos mahdollista

        Yritä etsiä toinen työ siihen sivuun mistä saisi lisäansioita, mainosten tai lehdenjakoa luulisi olevan joka paikkakunnalla.

        Kerää kaikki pullot talteen

        Kysy kavereiltasi maksuvapaata jos et muuta keksi ja maksa heille heti kun saat rahaa etkä sorru lainaamaan keneltäkään.

        Muista että uo velka lyhenee joka kk ja loppuu aikanaan!

        Myy ylimääräistä tavaraa Facebook kirpparilla


      • Selviytyjä,,. kirjoitti:

        Alkuun pitäisi lopettaa se vippailu kavereilta se kun vaan pahentaa tilannettani. Asennoidu velanmaksuun ja ota se päätavoitteiksi. Sitten tulisi miettiä kuinka selvitä käteenjäävällä summalla. Jos se on 150€ kk niin eikun vyötä kireemmälle. Tee viikkobudjetti jossa rahaa saa käyttää 37,5€ viikossa sisältäen kaikki.

        Tee ylitöitä jos mahdollista

        Yritä etsiä toinen työ siihen sivuun mistä saisi lisäansioita, mainosten tai lehdenjakoa luulisi olevan joka paikkakunnalla.

        Kerää kaikki pullot talteen

        Kysy kavereiltasi maksuvapaata jos et muuta keksi ja maksa heille heti kun saat rahaa etkä sorru lainaamaan keneltäkään.

        Muista että uo velka lyhenee joka kk ja loppuu aikanaan!

        Myy ylimääräistä tavaraa Facebook kirpparilla

        Kiitos. Näin teen


    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1749
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1654
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      71
      1495
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      60
      1493
    5. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      102
      1414
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      57
      1382
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1349
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1192
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1140
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1124
    Aihe