start vai rex pitoteippi

hiihtelijä

Onko pitoteipeillä eroa. Olen startin teippiä käyttänyt, luonnon lumella plussasta pakkaseen toimii ihan hyvin, mutta tykkilumella kun mennään plussan puolelle, alkaa pito häviämään. Jostain muistan lukeneeni että rexin teippi toimisi tykkilumella paremmin.
Onko kenelläkään kokemuksia?

5

1562

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Molempia on tullut kokeiltua, toimivat luonnon lumella moitteetta. Startin mielestäni paremmin. Ei kovin paljoo ole kokemusta tykkilumelta, kun näillä leveyksillä saanut hiihdellä luonnonlumella. Plussakeleillä karkeella ja jäisellä lumella ei ole pitänyt kumpikaan, liisterihommiks on mennyt.

    • Hmmm...

      Ehkä jollain muulla on enemmän kokemusta teipeistä, mutta tykkilumi vaatii yleensä vähän pehmeämmät pitovoiteet kuin vastaavan lämpöinen luonnonlumi. Tarkoittaa käytännössä sitä, että tykkilumi plussan puolella saattaa vaatia liisterin.

      • Miten niin tykkilumi vaatisi pehmeämmän voiteen, ainakin minä olen rinteessä ollessani, huomannut tykkilumen olevan melko karkeeta ja vaatii melko kovan voiteen.
        Liisterihommia on minun mielipiteeni, sinistä pohjalle ja violettia pintaan, sillee minä voitelisin. Tuo universaali teippi on periaatteessa punaista liisteriä, joten sen mukaan teippiä. Täytyy testailla, kunhan saadaan lunta tänne Keski-Suomeenkin, viimeistään vuodenvaihteessa Rukalla.


      • Hmmm...
        tiemuth kirjoitti:

        Miten niin tykkilumi vaatisi pehmeämmän voiteen, ainakin minä olen rinteessä ollessani, huomannut tykkilumen olevan melko karkeeta ja vaatii melko kovan voiteen.
        Liisterihommia on minun mielipiteeni, sinistä pohjalle ja violettia pintaan, sillee minä voitelisin. Tuo universaali teippi on periaatteessa punaista liisteriä, joten sen mukaan teippiä. Täytyy testailla, kunhan saadaan lunta tänne Keski-Suomeenkin, viimeistään vuodenvaihteessa Rukalla.

        Koska tykkilumi on karkeampaa, se saattaa vaatia pehmeämmän PITOVOITEEN. Mutkamäki on eri asia, koska siinä mennään alaspäin. Pitoteippi auttaa menemään mäkiä ylös.

        Luonnon lumi on yleensä hienojakoisempaa, joten keskimäärin siinä on parempi käyttää vähän kovempaa pitoa.


    • Käyttää hakukonetta...tässä linkki:
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/1317050

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      59
      5869
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3717
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      229
      1988
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1799
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1236
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1219
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      289
      1027
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      53
      970
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      899
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      858
    Aihe