Uudet liikennöitsijät 12.08.2115/ Vantaa & Seutu

Ari Kähärä

Vantaan Seutu linjakisa ratkennut ja tulos oli ihan hyvä. 44 linjaa oli jaossa joista suurin osa 2 vuoden sopimuksilla. Kilpailuksen tuloksia tuli tänään ja niitä oli ihan mukavaa lukea. Vallankin oman talon kohdalla tarjoukset toimivat ja toivat toivottua tulosta. Nobina Finland East oy 23 linjaa, (n. 96 bussia) Helb oy 8 linjaa, Nurmijärven linja oy 6 linjaa, Tammelundin Liikenne oy 3 linjaa, Taksikuljetus 3 linjaa, Uutena tulokkaana mukana oli Tilausliikenne Nikkanen Helsinki oy joka nappasi heti 1 linjan.

Veolia 0 linjaa, Etelä-Suomen linjaliikenne 0 linjaa, Pohjolan Liikenne oy 0 linjaa.

86

871

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LINKKI

      Näkyykö netissä tulokset ?

    • kyl varma

      nuo hsl sivuilta löytyy. julkist tietoo nuo on.

      • näkyy oleva

        linjoil uudet numerot ensi vuonna. vantaa 53 tulee olemaa 574 entinen 70 (tiksi- mikkola) 735 jne. paljo uutta linjanumeroo.


    • gujtdut

      Hsl:llä taas ollut tekemisen puute kun muutellaan linjanumeroita.

      • Ari Kähärä

        https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10203370151638454&set=p.10203370151638454&type=1&theater

        Linjanumero uudistus on ollut jo pitkään vireillä ja sen lähtökohtana on, että Vantaalla, Helsingissä ja Espoossa ei esiinny tulevaisuudessa (2015 lähtien) samoja linjanumeroita. Eiköhän nuo uudet linjanumerot mene aika nopeasti jokaisen kuskin muistiin ja sarjakirjoistahan tuon näkee mitä ei muista. No kisan tulos kuitenkin oli hyvä. 155 bussin kisasta sai Nobina 96 bussia (Tietää n. 220-240 kuskin töitä.) Helb 22 bussia, loput jakaantuu sitten pienempii osiin.


    • Miten matkustajat

      Varmaan kaikki vanhuksetkin oppii uudet linjamuutokset heti.

      • ei sen vanhuksen

        tartte numeroita opetella, kilvissä lukee määränpää, kuten ennekin. Osaa se vanhus kait kysyäkki jos on epävarma.


    • Informaatio

      Edelleen todella huonosti tiedotettu muutoksista. Luuleko HSL että kaikki ihmiset lukee kaiken netistä? Tähän mennessä kaikki teidottaminen on ollut todella surkeaa ja jatkuu edelleen samanlaisena.

    • Mitä tapahtuu ?

      Tuleeko Veolialla nyt YT neuvottelut?

      • miten on

        Jos yhtiö menettää linjoja eikä tilalle tule uusia, vähenee työpaikkojen määrä.
        Tuleeko yt-neuvottelut riippuu siitä, että riittääkö vähenemiseen luonnolliset poistumat. Jos eivät riitä, edessä on yt:t.


      • Mitä todennäköisemmi

        Veolialla tulee YT-neuvottelut ja selkeä alas ajo henkilökunnan määrän suhteen. Myös Helb.llä on jo nyt n. 6 kuskia liikaa. Molemmissa e. taloissa voidaan hieman ruveta ajattelemaan, että miksi teimme mitä teimme. esim. Veolian mielenilmaisulakot saattoi hyvinkin antaa viimoisen singnaalin koko yrityksen lopettamiseen suomessa. Joten toverit kun jakaa kiväärit, ni pitäs älytä kummasta päästä tähtää. Helb. kohdalla varmaa on jo nyt tulu vaiheeseen, ettei kunnan rahat riitä tukemaan kaikkea ja kun TES asioiden suhteen on yhä kaksi leiriä ainakinmenttaalitasoilla, niin pakka on sielläkin hieman sekaisin. äälliköt ja johtajat toki on aina suorittavan portaan tulilinjalla, mutta olisiko ihan oikeasti joskus edes hieman kyettävä kokonaisvaltaiseen ajatteuun omasta työpaikasta. Kun kuitenkaan mistää ns. maailmasta ei ole kenenkään tarve luopua, mutta tietty joustavuus onkuitenki hyävä elementti olla olemassa.


      • sorry tuo mun
        Mitä todennäköisemmi kirjoitti:

        Veolialla tulee YT-neuvottelut ja selkeä alas ajo henkilökunnan määrän suhteen. Myös Helb.llä on jo nyt n. 6 kuskia liikaa. Molemmissa e. taloissa voidaan hieman ruveta ajattelemaan, että miksi teimme mitä teimme. esim. Veolian mielenilmaisulakot saattoi hyvinkin antaa viimoisen singnaalin koko yrityksen lopettamiseen suomessa. Joten toverit kun jakaa kiväärit, ni pitäs älytä kummasta päästä tähtää. Helb. kohdalla varmaa on jo nyt tulu vaiheeseen, ettei kunnan rahat riitä tukemaan kaikkea ja kun TES asioiden suhteen on yhä kaksi leiriä ainakinmenttaalitasoilla, niin pakka on sielläkin hieman sekaisin. äälliköt ja johtajat toki on aina suorittavan portaan tulilinjalla, mutta olisiko ihan oikeasti joskus edes hieman kyettävä kokonaisvaltaiseen ajatteuun omasta työpaikasta. Kun kuitenkaan mistää ns. maailmasta ei ole kenenkään tarve luopua, mutta tietty joustavuus onkuitenki hyävä elementti olla olemassa.

        0 näppäin ei toiminut. Siis Helbillä on nyt jo 60 kuskia liikaa ja siten on hieman hmmm..... No talossa talon tavoilla ja toimilla.


      • juuuuuhh
        Mitä todennäköisemmi kirjoitti:

        Veolialla tulee YT-neuvottelut ja selkeä alas ajo henkilökunnan määrän suhteen. Myös Helb.llä on jo nyt n. 6 kuskia liikaa. Molemmissa e. taloissa voidaan hieman ruveta ajattelemaan, että miksi teimme mitä teimme. esim. Veolian mielenilmaisulakot saattoi hyvinkin antaa viimoisen singnaalin koko yrityksen lopettamiseen suomessa. Joten toverit kun jakaa kiväärit, ni pitäs älytä kummasta päästä tähtää. Helb. kohdalla varmaa on jo nyt tulu vaiheeseen, ettei kunnan rahat riitä tukemaan kaikkea ja kun TES asioiden suhteen on yhä kaksi leiriä ainakinmenttaalitasoilla, niin pakka on sielläkin hieman sekaisin. äälliköt ja johtajat toki on aina suorittavan portaan tulilinjalla, mutta olisiko ihan oikeasti joskus edes hieman kyettävä kokonaisvaltaiseen ajatteuun omasta työpaikasta. Kun kuitenkaan mistää ns. maailmasta ei ole kenenkään tarve luopua, mutta tietty joustavuus onkuitenki hyävä elementti olla olemassa.

        miksi teimme mitä teimme,kannattaako sitten miinus merkkisiä tarjouksiakaan jättää,nobina taisi jättää,mutta nobina saakin rahaa ulkomailla olevalta omistaja taholta.


      • AQBBBB
        sorry tuo mun kirjoitti:

        0 näppäin ei toiminut. Siis Helbillä on nyt jo 60 kuskia liikaa ja siten on hieman hmmm..... No talossa talon tavoilla ja toimilla.

        Helbillä yt tulossa, 50 kuljettajaa saa ehtiä uuden "leipäpuun", vuodenvaihteessa 40 lähti uusille urille 7 työnjohtajaa sai "kalossia". Akt sopimus alkaa purra, ajettavaa enemmän, ihmisiä ei tarvita entiseen tapaan, idässä menetettyjä linjoja. Kyyti on kylmää, mutta rajut metodit otettava käyttöön, jotta yhtiö pysyy hengissä.

        Kovalla työllä näistäkin vastuksista selvitään, jaksamista ja hyvä huuleen kaikesta huolimatta, kevät aurinko alkaa kpohta läömmittää!


      • oletkotosissasi2
        AQBBBB kirjoitti:

        Helbillä yt tulossa, 50 kuljettajaa saa ehtiä uuden "leipäpuun", vuodenvaihteessa 40 lähti uusille urille 7 työnjohtajaa sai "kalossia". Akt sopimus alkaa purra, ajettavaa enemmän, ihmisiä ei tarvita entiseen tapaan, idässä menetettyjä linjoja. Kyyti on kylmää, mutta rajut metodit otettava käyttöön, jotta yhtiö pysyy hengissä.

        Kovalla työllä näistäkin vastuksista selvitään, jaksamista ja hyvä huuleen kaikesta huolimatta, kevät aurinko alkaa kpohta läömmittää!

        Meinaatko oikeasti, että Helbillä Yt tulossa, kun täällähän on lukenut, että sinne jopa lisää kuljettajia otettaisiin?
        Onhan Helbillä eläkeläisiäkin ajamassa, joten kuljettajapulahan siellä on.


      • YTneuvottelut

        Nyt on vasta YT:t alkaneet kun niitä sovittiin siirrettäväksi tammikuun lopulla ratkeavan kilpailun jälkeen. Nyt tiedossa olevat irtisanottavien määrät on vasta lukuja mistä aloitetaan neuvottelut. Lopullista määrää ei kukaan tiedä.


      • Ari Kähärä

        niin 1 tuota listaa katsellessa, ei voi muuta kuin hymyillä. :D Olen hyvilläni edustamani yhtiön Nobinan tekemästä pitkäjänniteisestä selkeästi realistisesta , tulevaisuutta ajatellen tehdystä skenaariosta. Tuo pitkäntähtäimen työ tuottaa nyt tulosta ja hyvä niin. Se on hyvä niin yhtiölle, sen omistajille, kuin myös meille työntekijöille, joilta olettaa olevan kykyä huomioda positiivisella mielellä heidän eteensä itse työntekijöiden tekemä työ. Se on tuo pyhä kolminaisuus. Innovaatio, rahoitus ja toteuttaminen. Kun kaikki palikat on kohdillaan, niin jokainen taho on onnistunut omassa toimessaan ja siten luodaan kakku jota yhdessä syödään hymyissä suin! :D
        jk. tuohon kaikkeen liittyy myös kiitos ansaitseva henkilökunnan mielipiteitä ja toiveita huomioiva kehitysryhmä toiminta, jota suoritetaan jokaisella Nobinan varikolla. Ryhmässä on ns. lähiesimiehen( toimii vain pj kirjurin ominisuudessa) lisäksi ksm. 6 kpl kuljettajia/korjaamohenkiökuntaan kuuluvaa henkilöä, joiden tehtävänä on luoda erillaisia jokapäiväistä työtä helpottavaa ja kustannustehokkaita tai siihen pohjaavia toimia, joilla jokaisen arki olisi helpompi. toteuttaa. Nobina on tässäkin asiassa suomessa alan pioneeri ja olen henkilökohtaisesti asiaan sekä aktiivi, että sen tuomiin tuloksiin tyytyväinen. Omalla varikollani toimii 4 kuljettajaryhmää ja yksi korjaamoryhmä, joten erinomaisen laajan katsannon alaan ja sen mahdollisuuksiin jokapäiväisen toimintojen kehittämiseksi on työnantajan taholta luotu.


    • Palikat kohdallaan

      Kun tehdään halvin tarjous niin tähän mennessä lähes jokainen yhtiö on tehnyt tappiota. Nykyinen hinnoittelu tuskin parantaa yhdenkään kuljettajan oloja. Kuljettajille on ihan sama mikä yhtiö voittaa kun työmäärä pysyy samana ja voi siirtyä voittajalle töihin. Käkkyrän kirjoitus on vaan esimerkki epätoivoisesta nuolemisesta mutta se karvas totuus paljastuu kun siirtyy Nobinalle töihin.

      • Ari kKähärä

        Palikalle erikseen. Ei aina ole kyse halvimmasta, vaan kokonaivaltaisesta ja siihen luotavasta tarjouksesta. Hinta, kalusto, toimintavalmius ja kyky vastata vaadittaviin vaatimuksiin ja haasteisiin merkitsee jotain , jota kaikki eivät voi tarjota. Nobinan tarjous tuskin oli halvin, mutta se oli uskottavin ja luotettavin siihen mitä tarjoukseen on sisälletetty.(sitä sen enempää sisäistämättä ja tuntematta) Joka tapauksessa tuolla sopimuksella luodaan hyvää ja toiminnallisesti varmaa joukkoliikennepalvelua Vantaalle ja osin seutuliikenteeseenkin ainakin seuraavaksi 2 vuodeksi ko. voitetuilla linjoilla. Ymmärrän kyllä tietyn katkeruuden , mikä mahdollisesti kommenteissa tulee esiin ja jos ja kun niitä kulmidoinaan muhun henkilökohtaisesti, niin senkin kestän. Ihan vaan tällei jälkikommenttina, niin ei mun tartte nuolla ketään, en ole koskaan sitä tehnýt enkä tee. Mutta, teen työni niillä arvoilla ja ohjeistuksilla, joita mun palkanmaksaja edellyttää. Koitan myös näin henkilökohtaisesti yritysmaailmaan ymmärtävänä luoda työntekoon ,myös sellaisen ymmärryksen, että mikä on mun panos siihen kokonaisuuteen jolla tuota mun panosta vielä tulevaisuudessakin sekä kaivataan, että myös arvostetaan. Yhdessä me joka tapauksessa tehdään duunia, niin me kuskit, kuin työnjohto ,toimitusjohtaja, kuin myös kaikki asiaan liittyvät omistajat ja sijoittajat. Jos meillä on vain sellainen ajttelu, että teen mitä lystään ja vähät mistään, niin se polku on jokseenlyhyt ja hyvä niin. Ala on tällä hetkellä erittäin kustannusherkkä ja siten sen ylläpitäminen on tarkkaa touhua. Jos ja kun me suoritusportaan hemmot halutaan alalla olla, niin ei meidän tarvitse ketään nuolla. Riittää kun teemme työmme kuten kuuluu ja on ohjeistettu. Tää on palveluala ja siten siihen on suhtauduttava. oOlemme kuljetettavia ihmisiä varten, ei ne ihmiset meitä varten.


      • Totta mooses...
        Ari kKähärä kirjoitti:

        Palikalle erikseen. Ei aina ole kyse halvimmasta, vaan kokonaivaltaisesta ja siihen luotavasta tarjouksesta. Hinta, kalusto, toimintavalmius ja kyky vastata vaadittaviin vaatimuksiin ja haasteisiin merkitsee jotain , jota kaikki eivät voi tarjota. Nobinan tarjous tuskin oli halvin, mutta se oli uskottavin ja luotettavin siihen mitä tarjoukseen on sisälletetty.(sitä sen enempää sisäistämättä ja tuntematta) Joka tapauksessa tuolla sopimuksella luodaan hyvää ja toiminnallisesti varmaa joukkoliikennepalvelua Vantaalle ja osin seutuliikenteeseenkin ainakin seuraavaksi 2 vuodeksi ko. voitetuilla linjoilla. Ymmärrän kyllä tietyn katkeruuden , mikä mahdollisesti kommenteissa tulee esiin ja jos ja kun niitä kulmidoinaan muhun henkilökohtaisesti, niin senkin kestän. Ihan vaan tällei jälkikommenttina, niin ei mun tartte nuolla ketään, en ole koskaan sitä tehnýt enkä tee. Mutta, teen työni niillä arvoilla ja ohjeistuksilla, joita mun palkanmaksaja edellyttää. Koitan myös näin henkilökohtaisesti yritysmaailmaan ymmärtävänä luoda työntekoon ,myös sellaisen ymmärryksen, että mikä on mun panos siihen kokonaisuuteen jolla tuota mun panosta vielä tulevaisuudessakin sekä kaivataan, että myös arvostetaan. Yhdessä me joka tapauksessa tehdään duunia, niin me kuskit, kuin työnjohto ,toimitusjohtaja, kuin myös kaikki asiaan liittyvät omistajat ja sijoittajat. Jos meillä on vain sellainen ajttelu, että teen mitä lystään ja vähät mistään, niin se polku on jokseenlyhyt ja hyvä niin. Ala on tällä hetkellä erittäin kustannusherkkä ja siten sen ylläpitäminen on tarkkaa touhua. Jos ja kun me suoritusportaan hemmot halutaan alalla olla, niin ei meidän tarvitse ketään nuolla. Riittää kun teemme työmme kuten kuuluu ja on ohjeistettu. Tää on palveluala ja siten siihen on suhtauduttava. oOlemme kuljetettavia ihmisiä varten, ei ne ihmiset meitä varten.

        Jokaisessa voittamassaan paketissa nobinalla oli halvin hinta joten älä Ari viitsi valehdella.
        Voitko oikeasti avautus mitä tarkoitat tuolla allaolevalla lausella verrattuna muihin kilpailijoihin:
        "Hinta, kalusto, toimintavalmius ja kyky vastata vaadittaviin vaatimuksiin ja haasteisiin merkitsee jotain , jota kaikki eivät voi tarjota. Nobinan tarjous tuskin oli halvin, mutta se oli uskottavin ja luotettavin siihen mitä tarjoukseen on sisälletetty.(sitä sen enempää sisäistämättä ja tuntematta) Joka tapauksessa tuolla sopimuksella luodaan hyvää ja toiminnallisesti varmaa joukkoliikennepalvelua Vantaalle ja osin seutuliikenteeseenkin ainakin seuraavaksi 2 vuodeksi ko. voitetuilla linjoilla. "


      • Ari Kähärä
        Totta mooses... kirjoitti:

        Jokaisessa voittamassaan paketissa nobinalla oli halvin hinta joten älä Ari viitsi valehdella.
        Voitko oikeasti avautus mitä tarkoitat tuolla allaolevalla lausella verrattuna muihin kilpailijoihin:
        "Hinta, kalusto, toimintavalmius ja kyky vastata vaadittaviin vaatimuksiin ja haasteisiin merkitsee jotain , jota kaikki eivät voi tarjota. Nobinan tarjous tuskin oli halvin, mutta se oli uskottavin ja luotettavin siihen mitä tarjoukseen on sisälletetty.(sitä sen enempää sisäistämättä ja tuntematta) Joka tapauksessa tuolla sopimuksella luodaan hyvää ja toiminnallisesti varmaa joukkoliikennepalvelua Vantaalle ja osin seutuliikenteeseenkin ainakin seuraavaksi 2 vuodeksi ko. voitetuilla linjoilla. "

        Totta mooses, tulokset puhuu puolestaan, joten mitä noiden suhteen pitäisi erikseen aspekteja luoda? Tosiasia on kuitenkin, ettei yhtään alihintaista tarjousta ole muut tehneet, kuin he...... mutta muita ei sitten olekkaan yhteiskunnan ohella tuettu koko historiansa aikana. Nyt kun sekään ei auttanut, niin ehkä se onkin oletuksellinen syy esittää , että on menty alle tuotantokustannuksien, johon ei yksikään vastuullinen ja osakkailleen lojaali yritys lähde , vaikka kilpailutilanne olisi kuinka tiukka. Tosiasiallisuus kuin on kuten esitin. Kilpailullisesti tarjottiin seuraavaa pakettia. "Hinta, kalusto, toimintavalmius ja kyky vastata vaadittaviin vaatimuksiin ja haasteisiin merkitsee jotain , jota kaikki eivät voi tarjota. toistan. Nobinan tarjous tuskin oli halvin, mutta se oli uskottavin ja luotettavin siihen mitä tarjoukseen on sisällytetty. eli Joka tapauksessa tuolla sopimuksella luodaan hyvää ja toiminnallisesti varmaa joukkoliikennepalvelua Vantaalle ja osin seutuliikenteeseenkin ainakin seuraavaksi 2 vuodeksi ko. voitetuilla linjoilla. " On näkijät , on tekijät. On myös näkevät tekijät! :D


      • masa headhill
        Ari Kähärä kirjoitti:

        Totta mooses, tulokset puhuu puolestaan, joten mitä noiden suhteen pitäisi erikseen aspekteja luoda? Tosiasia on kuitenkin, ettei yhtään alihintaista tarjousta ole muut tehneet, kuin he...... mutta muita ei sitten olekkaan yhteiskunnan ohella tuettu koko historiansa aikana. Nyt kun sekään ei auttanut, niin ehkä se onkin oletuksellinen syy esittää , että on menty alle tuotantokustannuksien, johon ei yksikään vastuullinen ja osakkailleen lojaali yritys lähde , vaikka kilpailutilanne olisi kuinka tiukka. Tosiasiallisuus kuin on kuten esitin. Kilpailullisesti tarjottiin seuraavaa pakettia. "Hinta, kalusto, toimintavalmius ja kyky vastata vaadittaviin vaatimuksiin ja haasteisiin merkitsee jotain , jota kaikki eivät voi tarjota. toistan. Nobinan tarjous tuskin oli halvin, mutta se oli uskottavin ja luotettavin siihen mitä tarjoukseen on sisällytetty. eli Joka tapauksessa tuolla sopimuksella luodaan hyvää ja toiminnallisesti varmaa joukkoliikennepalvelua Vantaalle ja osin seutuliikenteeseenkin ainakin seuraavaksi 2 vuodeksi ko. voitetuilla linjoilla. " On näkijät , on tekijät. On myös näkevät tekijät! :D

        Halvin yrityshän kilpailussa voittaa. Kaikilla oli varmasti tarjota juuri se oikeanlainen kalusto linjoihin. Sitähän HSL edellyttää! Ei siellä voi muuten kilpailla, piste.
        Aivan turha nostaa Nobinaa jalustalle!
        Ari, sinä et ollut kilpailutuksessa tekemässä tarjousta, Nobina oli!
        Olet "kalustoa", ja pieni pelinappula, joka tarvittaessa "lonkalla" siirtyy linjojen mukana, niinkuin me muutkin kuljettajat!


      • Veolian kuski.
        masa headhill kirjoitti:

        Halvin yrityshän kilpailussa voittaa. Kaikilla oli varmasti tarjota juuri se oikeanlainen kalusto linjoihin. Sitähän HSL edellyttää! Ei siellä voi muuten kilpailla, piste.
        Aivan turha nostaa Nobinaa jalustalle!
        Ari, sinä et ollut kilpailutuksessa tekemässä tarjousta, Nobina oli!
        Olet "kalustoa", ja pieni pelinappula, joka tarvittaessa "lonkalla" siirtyy linjojen mukana, niinkuin me muutkin kuljettajat!

        Masa puhuu oikeaa asiaa, joku silmät ummessa selittää, vaikka todellisuus toinen, Nobina saa rahaa ulkomailta ja täällä tekee alihinnalla koko ajan tarjouksia


      • et sitte
        Veolian kuski. kirjoitti:

        Masa puhuu oikeaa asiaa, joku silmät ummessa selittää, vaikka todellisuus toinen, Nobina saa rahaa ulkomailta ja täällä tekee alihinnalla koko ajan tarjouksia

        yhtään ole veolian kuski katkerana, kun oma firmasi ei saanut mitään ja itse saa emoyhtiöltään (ulkomailta) tukea, jotta edes jotenkin pyörät pyörivät. Tosin nuo pyöräthän on olleet jo lopetusuhan alla pitkään, mutta kukaan ei ole vielä halunnut veoliaa ostaa pois jaloista pyörimästä. Sieltä sitä varmaan on ukkoa taas nobinalle pyrkimässä ensi syksynä.


      • Väärin arvattu
        et sitte kirjoitti:

        yhtään ole veolian kuski katkerana, kun oma firmasi ei saanut mitään ja itse saa emoyhtiöltään (ulkomailta) tukea, jotta edes jotenkin pyörät pyörivät. Tosin nuo pyöräthän on olleet jo lopetusuhan alla pitkään, mutta kukaan ei ole vielä halunnut veoliaa ostaa pois jaloista pyörimästä. Sieltä sitä varmaan on ukkoa taas nobinalle pyrkimässä ensi syksynä.

        Yhtiö on myynnissä. Ei olisi mitenkään järkevää ensin supistaa toimintaa ja sitten myydä. Nyt vaan taitaa Veolia olla ainoa yhtiö joka ei salli tappiollista toimintaa. Veolia taisi olla ainoa yhtiö joka oli niukasti voitolla edellisenä vuonna.


      • oikein tiedetty
        Väärin arvattu kirjoitti:

        Yhtiö on myynnissä. Ei olisi mitenkään järkevää ensin supistaa toimintaa ja sitten myydä. Nyt vaan taitaa Veolia olla ainoa yhtiö joka ei salli tappiollista toimintaa. Veolia taisi olla ainoa yhtiö joka oli niukasti voitolla edellisenä vuonna.

        Nobinakin oli viime kautena voitollinen, joten asetetut tavoitteet saavutettiin eikä Nobina ole myynnissä, kuten Veolia. Toimivaa kun ei kannata myydä. ;)


      • Totta mooses...
        oikein tiedetty kirjoitti:

        Nobinakin oli viime kautena voitollinen, joten asetetut tavoitteet saavutettiin eikä Nobina ole myynnissä, kuten Veolia. Toimivaa kun ei kannata myydä. ;)

        Ei ole veoliakaan enään myynnissä ja ovat saaneet kannattavaksi yhtiön pohjoismaiset osat.
        http://www.veolia-transport.fi/uutiset/ostotarjoushylatty

        http://www.veolia-transport.se/press/nyheter/Detail?id=1740985

        Ps: Ari nuo tarjoukset ovat julkisia siakirjoja joten on todella helppoa tarkistaa tarjousten hinnat ja kalusto jota niihin on tarjottu.


      • Vanda vandalen
        Totta mooses... kirjoitti:

        Ei ole veoliakaan enään myynnissä ja ovat saaneet kannattavaksi yhtiön pohjoismaiset osat.
        http://www.veolia-transport.fi/uutiset/ostotarjoushylatty

        http://www.veolia-transport.se/press/nyheter/Detail?id=1740985

        Ps: Ari nuo tarjoukset ovat julkisia siakirjoja joten on todella helppoa tarkistaa tarjousten hinnat ja kalusto jota niihin on tarjottu.

        voi mooses ! On tuo yhä myynnissä, vaikka joku tarjous hylättiinkin. Mahdollinen myyntiin liittyvä muutos voi olla tarpeen, mutta ei se poista sitä etteikö olisi myynnissä. Jo nyt "hävitty" kisa osoitti, ettei panostuksia laiteta enään yhtään ainankaan Suomeen ja PK-seudulle, sillä jo talon sisäiset vastavirrat ovat toimillaan osoittneet, että järkevän toiminnan kilpistää viimeistään talon sisänen Don Quiten kera muutaman ymmärtämättömän Sanco Pantsan.


      • talkoo-taavetti
        Vanda vandalen kirjoitti:

        voi mooses ! On tuo yhä myynnissä, vaikka joku tarjous hylättiinkin. Mahdollinen myyntiin liittyvä muutos voi olla tarpeen, mutta ei se poista sitä etteikö olisi myynnissä. Jo nyt "hävitty" kisa osoitti, ettei panostuksia laiteta enään yhtään ainankaan Suomeen ja PK-seudulle, sillä jo talon sisäiset vastavirrat ovat toimillaan osoittneet, että järkevän toiminnan kilpistää viimeistään talon sisänen Don Quiten kera muutaman ymmärtämättömän Sanco Pantsan.

        Eiköhän hartikka "vuoden ay-jäärä" vai mikä se nyt oli ja sen hengenheimolaiset jotka järkkää laittomia lakkoja lähden nyt Veolialta melkoista matalalentoa kohti uusia taloja. No niiden uusien työhöntulotarkastuksessa lekuri toteaa porukan alalle soveltumattomaksi ja kortisto kutsuu poikia ja tyttöjä . no ihan ovat itse omat muronsa kusseet piloille. Ei harmita mua eikä mun vuotavaa pissaruuttaa


      • Totta mooses...
        Vanda vandalen kirjoitti:

        voi mooses ! On tuo yhä myynnissä, vaikka joku tarjous hylättiinkin. Mahdollinen myyntiin liittyvä muutos voi olla tarpeen, mutta ei se poista sitä etteikö olisi myynnissä. Jo nyt "hävitty" kisa osoitti, ettei panostuksia laiteta enään yhtään ainankaan Suomeen ja PK-seudulle, sillä jo talon sisäiset vastavirrat ovat toimillaan osoittneet, että järkevän toiminnan kilpistää viimeistään talon sisänen Don Quiten kera muutaman ymmärtämättömän Sanco Pantsan.

        Varmasti on myynnissä(kaikkihan on), mutta ei enään aktiivisesti.
        Kerro miksi sitten veolia voitti esim keravan ja viime vuonna isot hesan sisäiset, jos kerran ovat pillit pussiin lyömässä ja miksi ihmeessä edes olivat jättäneet tarjouksia linjoista?

        Kyllähän siellä eräs johtohenkilö on toimillaan aiheuttanut monet noista ongelmista.


      • talkoo-Taavetti
        Totta mooses... kirjoitti:

        Varmasti on myynnissä(kaikkihan on), mutta ei enään aktiivisesti.
        Kerro miksi sitten veolia voitti esim keravan ja viime vuonna isot hesan sisäiset, jos kerran ovat pillit pussiin lyömässä ja miksi ihmeessä edes olivat jättäneet tarjouksia linjoista?

        Kyllähän siellä eräs johtohenkilö on toimillaan aiheuttanut monet noista ongelmista.

        Osin totta: yksi henkilö on ongelmat aiheuttanut. Mutta osin ei-totta, sillä hartikka ei ole johtohenkilö. Korkeintaan harhaanjohto henkilö.


      • kannattaisiko
        Vanda vandalen kirjoitti:

        voi mooses ! On tuo yhä myynnissä, vaikka joku tarjous hylättiinkin. Mahdollinen myyntiin liittyvä muutos voi olla tarpeen, mutta ei se poista sitä etteikö olisi myynnissä. Jo nyt "hävitty" kisa osoitti, ettei panostuksia laiteta enään yhtään ainankaan Suomeen ja PK-seudulle, sillä jo talon sisäiset vastavirrat ovat toimillaan osoittneet, että järkevän toiminnan kilpistää viimeistään talon sisänen Don Quiten kera muutaman ymmärtämättömän Sanco Pantsan.

        Kähärän ja muiden "Sanco Pantsojen" lukea sivistyssanakirjaa ja opetella oikeinkirjoitusta.
        Vaikka hauskahan näitä on lueskella...


    • talkootaavetti

      Minun kusiruuttani maksoi hunajaa ja heti letku repesi ja kusta tuli omaan naamaani.

      • On se harminpaikka

        taavetti, mutta josko tuo tuosta vielä korjaantuisi ja sulla olisi vielä joskus mahdollisuus mennä kera ruiskun jollekkin suljetulle portille kaikkia pahoja ihmisiä kusellla ruiskuttamaan. :D


    • masa headhill

      Oletko varma, että Nobina pyörisi ilman, että saisi rahaa ulkomailta omalta emoyhtiöltään rahaa tänne Suomeen?
      Että osaisivat paljon paremmin yrityksenä nimenomaan Suomessa kaikki asiat kuin muut linja-autofirmat ?

      • Vantaallakin

        Tiedätkö Ari tai joku muu mitä busseja Nobina. hankkii nyt lisää. Norjasta kai tulee nippu käytettyjä Vestejä mutta mitäs nuo Euro kutoset on?
        Tuleeko Scania citywidejä vai liekö vähän parempaa (lue: VDL) tiedossa?


      • Totta mooses...
        Vantaallakin kirjoitti:

        Tiedätkö Ari tai joku muu mitä busseja Nobina. hankkii nyt lisää. Norjasta kai tulee nippu käytettyjä Vestejä mutta mitäs nuo Euro kutoset on?
        Tuleeko Scania citywidejä vai liekö vähän parempaa (lue: VDL) tiedossa?

        Westejä jos tuo niin niihin ei ole helppoa saada kaikkia korin osia kun tuo tehdas on mennyt konkkaan jokunen vuosi takaperin muistaakseni ja ovat tänäpäivänä käytännössä vain ivecon myyjä joka taitaa olla myöskin omistajana siinä.


      • tiedä vaikka
        Vantaallakin kirjoitti:

        Tiedätkö Ari tai joku muu mitä busseja Nobina. hankkii nyt lisää. Norjasta kai tulee nippu käytettyjä Vestejä mutta mitäs nuo Euro kutoset on?
        Tuleeko Scania citywidejä vai liekö vähän parempaa (lue: VDL) tiedossa?

        joko uusia volvoja tai sitten VDL , sittehän tuon näkee mitä tulee. Ajettavia ne lienee kuitenkin kaikki.


      • Ari Kähärä
        Vantaallakin kirjoitti:

        Tiedätkö Ari tai joku muu mitä busseja Nobina. hankkii nyt lisää. Norjasta kai tulee nippu käytettyjä Vestejä mutta mitäs nuo Euro kutoset on?
        Tuleeko Scania citywidejä vai liekö vähän parempaa (lue: VDL) tiedossa?

        vastaus NM. Vantaallakin. Ei minä en tiedä, koska ko. asia lienee vielä niin valmisteluvaiheessa, ettei mitään todellisia päätöksiä 100% liene kaluston suhteen tehty. Olettamus kuitenkin on, että ihan järkevä ja asian vaatima kalusto on tulossa. Itsekalustopäätös on kuiten Nobinan johdon käsissä ja siten heidän päätettävissä ja harkinnassa, millä ajetaan. Henkilökohtaisesti edellytän kuitenkin, että kalusto täyttää TS ajattelun kautta luotavan vaateen, eli on sellainen, ettei ne tuota työturvallisuuden , työterveyden tai yleisturvallisuuden suhteen mitään ongelmia. Tosin tälläistä ilmiötä ei Nobinan taholta ole kyllä koskaan vielä ilmennyt, eli ihan luottavaisin ja turvallisin mielin voi odottaa mahdollista kalustoa ja tarvittaessa opastaa kolleegoita niiden suhteen.


      • Vantaaltakin
        Ari Kähärä kirjoitti:

        vastaus NM. Vantaallakin. Ei minä en tiedä, koska ko. asia lienee vielä niin valmisteluvaiheessa, ettei mitään todellisia päätöksiä 100% liene kaluston suhteen tehty. Olettamus kuitenkin on, että ihan järkevä ja asian vaatima kalusto on tulossa. Itsekalustopäätös on kuiten Nobinan johdon käsissä ja siten heidän päätettävissä ja harkinnassa, millä ajetaan. Henkilökohtaisesti edellytän kuitenkin, että kalusto täyttää TS ajattelun kautta luotavan vaateen, eli on sellainen, ettei ne tuota työturvallisuuden , työterveyden tai yleisturvallisuuden suhteen mitään ongelmia. Tosin tälläistä ilmiötä ei Nobinan taholta ole kyllä koskaan vielä ilmennyt, eli ihan luottavaisin ja turvallisin mielin voi odottaa mahdollista kalustoa ja tarvittaessa opastaa kolleegoita niiden suhteen.

        Ok.
        Onko tilanne yhä sama kuin ennen että suomen johto nimeää 2-3 merkkiä/mallia jotka käy heille ja sitten pohjoismaiden kalustojohto eli nobina fleet ostaa niistä jonkun?


      • Ari Kähärä
        Vantaaltakin kirjoitti:

        Ok.
        Onko tilanne yhä sama kuin ennen että suomen johto nimeää 2-3 merkkiä/mallia jotka käy heille ja sitten pohjoismaiden kalustojohto eli nobina fleet ostaa niistä jonkun?

        En ole ihan tietoinen tuosta suhdeluvusta, jolla asia loppujen lopuksi muodostetaan tai päätetään, eikä se itseasiassa mun toimenkuvaan suhteutettuna edes ole niin olennainen. Mulle pääasia on että ko. kalusto täyttää tarvittavat kriteerit työn, työterveyden ja työturvallisuuden suorittamisen suhteen.


      • Joh-taja
        Ari Kähärä kirjoitti:

        En ole ihan tietoinen tuosta suhdeluvusta, jolla asia loppujen lopuksi muodostetaan tai päätetään, eikä se itseasiassa mun toimenkuvaan suhteutettuna edes ole niin olennainen. Mulle pääasia on että ko. kalusto täyttää tarvittavat kriteerit työn, työterveyden ja työturvallisuuden suorittamisen suhteen.

        äänessä, käkkyrän toimenkuvaan kuuluu vain ja ainoastaan bussin nokalla asiakkaille irvistely vaikka täällä ollaan niin viisasta että, kyllä mahtaa mestarit työmaalla päitään pyöritellä ja naureskella jos näitä hänen suuria viisauksiaan sattuvat lukemaan. Kannattaisiko kiharan mennä vaikka kansalaisopiston tanhupiiriin että saisi jotain kyvyilleen oikeasti sopivaa ajattelemista.


    • ifi

      Persnettoo tulee näissä maantienässä hommissa nykyjään....

      • huolestunut veronmaksaja

        Mites tää turvallisuus nobinan autoissa?
        Kun autoja kaikenaikaa ojissa ja matkustajia lentelee ikkunoiden läpi.
        Onko sittenkin että nobinalla liian kireät ja pitkät ajoajat että suorastaan vaarallista matkustaa?


      • diamondo o' pässi
        huolestunut veronmaksaja kirjoitti:

        Mites tää turvallisuus nobinan autoissa?
        Kun autoja kaikenaikaa ojissa ja matkustajia lentelee ikkunoiden läpi.
        Onko sittenkin että nobinalla liian kireät ja pitkät ajoajat että suorastaan vaarallista matkustaa?

        HSL tekee ajoajat. Ei Nobina.


    • x kuski

      Hsl tekee ajoajat mutta firma tekee listat niistä. Joka valitettavasti tarkoittaa jokainen minuutti on niin tiukalle viety kuin mahdollista.
      Huonompi juttu että alituisen kiireen mukana kuljettajien ja matkustajien tyytymättömyys sekä sairaslomat lisääntyvät.
      V ituiks on mennyt ala.

    • MOKAA

      on mielenkiintoista seurata mitä tapahtuu veolian johdossa nyt kun tuli tehtyä oma moka tarjouksessa (lue hsl pöytäkirjat tai jlf ,)kun ei edes joku onnistunut tekemään hyväksyttyä tarjousta.?
      luulisi tämän olevan jo rutiinia ,tässä vaiheessa
      samaan aikaan ollaan pienemmästäkin mokasta minkä kuljettaja tekee valmis rankaisemaan ...

      • vastuu painaa

        Nykänen etsii jo uusia töitä


    • 0lli

      Mitähän tuo aloittajan otsikko tarkoittaa 12.8.2115?Täytyy odotella jonkin aikaa jospa toteiutuisi.

      • liekö Olli

        melkoinen kolli, kun ei tai ei halua oivaltaa että se on varmaan 12.8.2015 näppäilyvirheitä näkyy sattuvan ja toteiutuisi Ollillekkin. Vai mitä olli? :D


      • ajatelkaa vähän
        liekö Olli kirjoitti:

        melkoinen kolli, kun ei tai ei halua oivaltaa että se on varmaan 12.8.2015 näppäilyvirheitä näkyy sattuvan ja toteiutuisi Ollillekkin. Vai mitä olli? :D

        Kovin sinisilmäisiä ollaan lonkasopimuksen suhteen. Fakta on se, että voittanut yhtiö palkkaa vähemmän
        kuljettajia kuin hävinnyt irtisanoo.
        Mistäs ne rannalle jäävät muka töitä saa?


      • Pojat laatikolla
        ajatelkaa vähän kirjoitti:

        Kovin sinisilmäisiä ollaan lonkasopimuksen suhteen. Fakta on se, että voittanut yhtiö palkkaa vähemmän
        kuljettajia kuin hävinnyt irtisanoo.
        Mistäs ne rannalle jäävät muka töitä saa?

        Voisiko tämän ryhmän nimeksi muuttaa Aivopiereskelijät Hiekkalaatikolla. Täällä ole kuin yksi, joka kirjoittaa asiaa ja muut kommentoi kakka-pissa jutuilla. Ei ihme, että tällä ammattiryhmällä on tietty maine...


      • ajatteles hieman ite
        ajatelkaa vähän kirjoitti:

        Kovin sinisilmäisiä ollaan lonkasopimuksen suhteen. Fakta on se, että voittanut yhtiö palkkaa vähemmän
        kuljettajia kuin hävinnyt irtisanoo.
        Mistäs ne rannalle jäävät muka töitä saa?

        jos kerran linjoja voittaa, niin ei niitä voi muuten hoitaa kuin palkaamalla lisää tekijöitä. Juuri siihen tuon longan sopimus antaa potentiaalin niille, jotka ovat olleet kilpailuissa hävinneen listoilla. Kaikkia ei toki tarvitse, eikä voi työllistää. Mutta, jos ja kun olet edellisessä (hävinneessä) firmassa tehnyt työsi ja osoittanut olevasi luottamuksen arvoinen, = tuut töihin ajoissa, teet kuten sarjat edellyttää, olet selvinpäin töihin tullessa jne, niin longansopimuksen kautta sulla on selkeä jatko olemassa. Jos taas kaikki em. menee - merkkisesti, niin turhaa huhuilla, sillä vain itse olet sössinyt mahdollisuutesi.


      • ihan niin
        Pojat laatikolla kirjoitti:

        Voisiko tämän ryhmän nimeksi muuttaa Aivopiereskelijät Hiekkalaatikolla. Täällä ole kuin yksi, joka kirjoittaa asiaa ja muut kommentoi kakka-pissa jutuilla. Ei ihme, että tällä ammattiryhmällä on tietty maine...

        Olet ihan oikeassa - pojat laatikolla-, sillä nämä aivopiereskelevät pojat on keskenään laatikolla, ja samalla tsuhnaavat housuunsa ku eivät muuta osaa. Ihan sama kuinka asiallista asiaa tänne laittaa, niin nämä jotkut "ainstainit" kyllä tekee ketjuista ihan jotain mutta kuin asiaa.


    • Ylipula.

      Juu ja tämä yksi ja ainoa kirjoittaja kehuu itseään kolmannessa persoonassa, sama menohan oli aikoinaan persujen palstalla ja kun lento tuli sieltä, niin kokkareiden palstalla sama, aikas narzistista hommaa sano.

      • ylipula ei kait

        sulla ole halipula, sillä jotenkin paäsee siihen katsantoon tosta sun julkitulosta, että olet jäänyt jostain paitsi (kaikesta ) ja se joka ei ole, on sulle pakkomielle ja liität siihen asioita, jotka ei kuulu edes palstalle. Taidat olla sellainen monikertainen syrjäytetty. kattele vaan peiliin ja mieti. kolmin, kaksin tai kuten ihan selkeesti parhaiten sulle sopii yksikerytaisesti.


      • Ulla Kähärä
        ylipula ei kait kirjoitti:

        sulla ole halipula, sillä jotenkin paäsee siihen katsantoon tosta sun julkitulosta, että olet jäänyt jostain paitsi (kaikesta ) ja se joka ei ole, on sulle pakkomielle ja liität siihen asioita, jotka ei kuulu edes palstalle. Taidat olla sellainen monikertainen syrjäytetty. kattele vaan peiliin ja mieti. kolmin, kaksin tai kuten ihan selkeesti parhaiten sulle sopii yksikerytaisesti.

        Älä syyttele Ylipulia ,vaan katso peiliin. Mähän sanoin sulle silloin mutta et uskonut ja niin lensit persuistakin ja mähän lähdin jo paljon aiemmin kun mitä sinä naisella teet.
        Nalle-Pubissa ne vähätkin vapaahetket . Muka jotkut neuvottelut.
        Jugi on sentään mies isolla M.llä !


      • ajatelkaa edelleen
        Ulla Kähärä kirjoitti:

        Älä syyttele Ylipulia ,vaan katso peiliin. Mähän sanoin sulle silloin mutta et uskonut ja niin lensit persuistakin ja mähän lähdin jo paljon aiemmin kun mitä sinä naisella teet.
        Nalle-Pubissa ne vähätkin vapaahetket . Muka jotkut neuvottelut.
        Jugi on sentään mies isolla M.llä !

        Onpa lapsellista. Ette näe nenäänne pitemmälle. Kun voittanut ensin palkkaa
        vaikka 40 kuskia, hävinneen irtisanoessa
        vaikka 60 kuskia, jää 20 kortistoon.
        Seuraavassa kisassa voittaja yhtiö palkkaa taas vaikka 50 kuskia, hävinneen irtisanottua vaikka 100 kuskia, jää kortistoon 50 kuskia lisää jne. Eli kortistoon joutuvat eivät saa enää uutta sopimusta lonkasopimuksen avulla vaikka olisivat kuinka plus merkkisiä.


      • ajatellaan edelleen
        ajatelkaa edelleen kirjoitti:

        Onpa lapsellista. Ette näe nenäänne pitemmälle. Kun voittanut ensin palkkaa
        vaikka 40 kuskia, hävinneen irtisanoessa
        vaikka 60 kuskia, jää 20 kortistoon.
        Seuraavassa kisassa voittaja yhtiö palkkaa taas vaikka 50 kuskia, hävinneen irtisanottua vaikka 100 kuskia, jää kortistoon 50 kuskia lisää jne. Eli kortistoon joutuvat eivät saa enää uutta sopimusta lonkasopimuksen avulla vaikka olisivat kuinka plus merkkisiä.

        sillä sun matematiikka tai logiikka hieman ontuu nm. ajatelkaa edelleen. Jos kortistoon jää kerran aikaisemmin 20 kuskia ja seuraavaksi tarvitaankin 50 kuskia, niin sehän Ojalan laskuopin mukaan tarkoittaa, että noiden kortistossa olevan 20 lisäksi tarvitaan 30 lisää. Eihän nuo jo palkatut mihinkään vähene, vaan silloin tarvitaan lisää.


      • L.onka
        ajatellaan edelleen kirjoitti:

        sillä sun matematiikka tai logiikka hieman ontuu nm. ajatelkaa edelleen. Jos kortistoon jää kerran aikaisemmin 20 kuskia ja seuraavaksi tarvitaankin 50 kuskia, niin sehän Ojalan laskuopin mukaan tarkoittaa, että noiden kortistossa olevan 20 lisäksi tarvitaan 30 lisää. Eihän nuo jo palkatut mihinkään vähene, vaan silloin tarvitaan lisää.

        Kurssikesekuksesta löytyy halpoja ja hyviä miehiä. Ei tuo lonkasopimus ole mikään autuaaksitekevä työpaikkatakuu. Ei mikään laki käske palkkaamaan sopimuksen perusteella kuljettajia


      • sankareita kaikki
        L.onka kirjoitti:

        Kurssikesekuksesta löytyy halpoja ja hyviä miehiä. Ei tuo lonkasopimus ole mikään autuaaksitekevä työpaikkatakuu. Ei mikään laki käske palkkaamaan sopimuksen perusteella kuljettajia

        Voittava ottaa joka kierroksella ne uudet hävinneen yhtiön kuskit. Niinkauan kun yhtälö sallii irtisanoa enemmän kuin voittanut palkkaa, kortistoon jää pysyvästi. Silti hekin ovat maksaneet liiton jäsenmaksun.
        Häpeällistä. Hylätä omat joukkonsa.


      • Miksi ei
        sankareita kaikki kirjoitti:

        Voittava ottaa joka kierroksella ne uudet hävinneen yhtiön kuskit. Niinkauan kun yhtälö sallii irtisanoa enemmän kuin voittanut palkkaa, kortistoon jää pysyvästi. Silti hekin ovat maksaneet liiton jäsenmaksun.
        Häpeällistä. Hylätä omat joukkonsa.

        Yhtälöä voisi muuttaa poistamalla lonkasopimuskuljettajalta ansiosidonnaisen päivärahan 500-päivän sääntö. Hän saisi sitä niinkauan kun on kortistossa.
        Tai velvoitetaan voittaja tarjoamaan työtä ensin näille kortistossa jo oleville lonkakuljettajille. Hävinneen yhtiön kuskit menisivät jonon hännille kortistoon.


      • et oikein visoi
        Miksi ei kirjoitti:

        Yhtälöä voisi muuttaa poistamalla lonkasopimuskuljettajalta ansiosidonnaisen päivärahan 500-päivän sääntö. Hän saisi sitä niinkauan kun on kortistossa.
        Tai velvoitetaan voittaja tarjoamaan työtä ensin näille kortistossa jo oleville lonkakuljettajille. Hävinneen yhtiön kuskit menisivät jonon hännille kortistoon.

        asiaa kokonaisuutena. Voittajahan tarjoaa työtä sen tarpeen mukaan mitä em. voitetut linjat edellyttää ja kuljettajia vaatii. jos osa on ylimääräistä, niin pitäisikö nekin palkata pihalle kädet taskuisa ympyrää kävelemään? herää jo hemmo! laita itsesi ilaan, jossa olet työnantajan roolissa. Voitat linjoja, tarvitset hoitaaksesi voitetut linjat esim. 30 kuljettajaa. Hävinneelltä on vapautunut 50 kuljettajaa. Otatko nuo 20 ylimääräistä palkkalistoillesi, ilman että voit heitä käyttää tuottavaan työhön? Kustannuksina sivukuluineen se tekisi sulle n. 1,4 miljoonaa € tyhjästä/vuosi. Kauankohan voisit tuollaista Hurstimaisuutta ylläpitää?


      • kannattaa sairastaa
        ajatelkaa edelleen kirjoitti:

        Onpa lapsellista. Ette näe nenäänne pitemmälle. Kun voittanut ensin palkkaa
        vaikka 40 kuskia, hävinneen irtisanoessa
        vaikka 60 kuskia, jää 20 kortistoon.
        Seuraavassa kisassa voittaja yhtiö palkkaa taas vaikka 50 kuskia, hävinneen irtisanottua vaikka 100 kuskia, jää kortistoon 50 kuskia lisää jne. Eli kortistoon joutuvat eivät saa enää uutta sopimusta lonkasopimuksen avulla vaikka olisivat kuinka plus merkkisiä.

        tai olla muuten potentiaalinen riskisijoitus työnantajalle, lonkasopimuksella vaihtaville on ensimmäisenä uudessa firmassa työterveyslääkäri porttivahtina joka raakkaa kaikki vanhat ruunat rannalle ruikuttamaan. Ja eiköhän se tarjouskilvan hävinnyt osapuoli myös aika harkiten katso ketkä laitetaan ulos, työterveyslääkärin arvio muitten tekijöiden ohella painaa varmaankin aika paljon päätettäessä kuka lähtee ja kuka jää taloon.
        TTS:n ja Ajotaidon kurssit pukkaavat jatkuvasti tuoretta lihaa firmoille, nuorempia miehiä joilla ei vielä krempat ja ikälisät ole rasittamassa kassaa.


    • En suosittele alaa

      Tässa kilpailutuksessa semmonen asia että vuosi vuodelta kiristyy ja kiristyy. Nyt alkaa olla siinä ettei tiukemmaksi saa.
      Esimerkiksi tietty linja 10v sitten vaatinut vaikkapa 9 kuljettajaa niin tänäpäivänä se tehdään 6 kuljettajalla. Tämä on aika suhteessa.
      Mitenkö? Jokainen alalla ollut tietää, homma on nykyään periaatteessa urakkatyötä.
      Jokainen minuutti laskettu. Talvella luulen että suurin osa kuskeista tulee etuajasassa töihin että ehtivät linjoille.
      Sen voi laskea että 10min/kuljettaja joka aamu ja jos firmassa 200 työntekijää...Tuohon 10 minuuttiin voisi lisätä vielä päivän mittaan pitämättömät tauot sun muut.
      Ja niin näitä kilpailutuksia voitetaan.

      • Kyllä

        Näin se menee.


      • talkoot
        Kyllä kirjoitti:

        Näin se menee.

        Katetta haettaessa maksettaisiin vain linja ajosta, hallitoiminnot ja hallireitti ajo olisi talkoo työtä. Maksetulla työajalla ei ole tyylikäs liikennöinti onnistunut enää vuosiin.


      • Ari Kähärä
        talkoot kirjoitti:

        Katetta haettaessa maksettaisiin vain linja ajosta, hallitoiminnot ja hallireitti ajo olisi talkoo työtä. Maksetulla työajalla ei ole tyylikäs liikennöinti onnistunut enää vuosiin.

        Anteeksi aiemmat höyräilyni täälläkin.
        Kiitos kun palautitte minut maan pinnalle ja ruotuun.


    • ryiryiryi

      No eipä kestä.

    • Aito Ari Kähärä

      Pojat, siis isolla sanottuna POJAT! teiltä puuttuu munat, joten...... Elo on kasvamista, mutta teidän suhteen lienee on toivo heitetty. Teistä ei ole asialliseen debattiin koskien alaa jonka suhteen tääkin saitti on perustettu, eikä teistä ole esiintymään omana itsenänne. Firman merkistä riippumatta. Toisin sanoen vesitätte ihan itse omat ns . älyllisyydet! Mahdatte olla ylpeitä. :D Jätkät esittää olevansa kovksia i teoreettisesti ja miehiä ja jotain ihan tulkitsematonta, ilman että jätkät on yhtään mitään. Pihalle ei kuitenkaan yksikään mahdu tai uskalla ns. face to face selittämään tai asettumaan. Luulis ottavan jo luonnolle, sille, jota ei ole.

      • Oletko monta

        kossua ottanut, teksti on aivan kuin humalaisen kirjoittamaa. Kannattaisiko lukea teksti pari kertaa läpi ennen kuin painaa lähetä nappia?


    • 0.0

      yksi uusista voittajista tekee jo kovaa vauhtia varikkoa pohjois vantaalle luhtaanmäkeen (vanha salmitek) nimittäin korsisaari .saas nähdä kuinka käy nyt tällä kertaa edellinen kerta viimevuosituhannella ei tainnut olla ainakaan mikään menestystarina...

    • Muistellaanpa

      Aikoinaan Veolia hallitsi Vantaalla. Nobinan edeltäjä voitti seuraavat kipailut jonka jälkeen yhtiö oli lähellä konkurssia mutta pelastaja löytyi.. Seuraavassa kilpailussa sama tilanne nyt oli rahoitusyhtiö pelastamassa. Että sitä rataa on maailman paras yhtiö Nobina pärjännyt kilpailuissa. Tärkeintä ei siis ole voitto kilpailuissa vaan yhtiön voitollinen toiminta.. Kuljettajille ihan sama koska työpaikat säilyy.

    • maisteriäo163

      Hahaha vuoden 2115 tulokset jo tulleet eli 100 vuotta eteenpäin. Hahaha!!!!

    • n.opi.na

      Nopinan apina käkkrän kuvaa luottohuoneen ovella kumarsi tänäänkin moni naapurivirman kuski. Joku tiesi sanoa että tuo mies päättää ketkä taloon pääsee.
      Kohta on pullasta ylitarjontaa

    • Ihan oikeasti

      Ei yksikään tervejärkinen kuljettaja mene vapaaehtoisesti monta kertaa konkurssin partaalla keikkuneeseen Nobinaan töihin.

      • ihan oikeastiko

        noin sanoo hän, NM. ihan oikeasti, jolle on seinä noussut pystyyn jo joka talossa? Ku sä vaan oot nii huono ja onneton, ni älä viitsi. Tee ensin itsestäsi mies ja tee duunis kuten kuuluu ja hauku sitten vasta ne jotka sulle töitä antaa, jos susta on noita töitä tehdä. Oikeestihan sä oot pelkkä Calimero, joten.......


      • Parta Jugi
        ihan oikeastiko kirjoitti:

        noin sanoo hän, NM. ihan oikeasti, jolle on seinä noussut pystyyn jo joka talossa? Ku sä vaan oot nii huono ja onneton, ni älä viitsi. Tee ensin itsestäsi mies ja tee duunis kuten kuuluu ja hauku sitten vasta ne jotka sulle töitä antaa, jos susta on noita töitä tehdä. Oikeestihan sä oot pelkkä Calimero, joten.......

        Jos kerran niin hyvä talo , niin osoita se ja pyydä semmoinen työvuoro että pääset Helmigrilliin 13.2 klo 18.
        Puutaheinäähän sun kirjoituksesi on aina olleet ja ovat , mutta nyt se on helppo näyttää toteen.
        Ei tainnut niin työntekijäystävällistä se kohtelu ollakaan. Me muut sen tiedämme ,mutta on se hyvä että sinäkin doggy sen tunnustat.


      • Ihan oikeasti
        ihan oikeastiko kirjoitti:

        noin sanoo hän, NM. ihan oikeasti, jolle on seinä noussut pystyyn jo joka talossa? Ku sä vaan oot nii huono ja onneton, ni älä viitsi. Tee ensin itsestäsi mies ja tee duunis kuten kuuluu ja hauku sitten vasta ne jotka sulle töitä antaa, jos susta on noita töitä tehdä. Oikeestihan sä oot pelkkä Calimero, joten.......

        Ole huoleti minulla on töitä. Lupaan että en tule koskaan hakemaan Nobinalta töitä.

        Periaatteessa en hae töitä sellaisesta yhtiöstä joka on sellaisen johdon käsissä että on vaarana konkurssi ja toinen kriteeri on että työnjohto ei valehtele päin naamaa.

        Täällä vois työnantajan äänitorvetkin pysyä totuudessa eikä jauhaa samaa paskaa kuinka Nobina on taivastakin parempi paikka jossa kaikki asiat hoituu ja kaikilla on paremmat olot kuin kotona.


      • Ari Kähärä
        Parta Jugi kirjoitti:

        Jos kerran niin hyvä talo , niin osoita se ja pyydä semmoinen työvuoro että pääset Helmigrilliin 13.2 klo 18.
        Puutaheinäähän sun kirjoituksesi on aina olleet ja ovat , mutta nyt se on helppo näyttää toteen.
        Ei tainnut niin työntekijäystävällistä se kohtelu ollakaan. Me muut sen tiedämme ,mutta on se hyvä että sinäkin doggy sen tunnustat.

        Jugi ehdottamasi päivä o n merkattu kalenteriin ja olen paikalla. Helmigrillissä 13.02.2015 klo. 18.00 . ole sinäkin ja ole siten, ettet piilou´du jonkin lehden tai menyyn taakse, vaan tulet ja esittelet itsesi, sillä niin kuuluisa sä et ole, että sut tuntisin ilman esittelyä. Mutta älä nyt sitten mene ja jää Tampereelle tai hankkiudu poliisin huomaan Hakunilan ostarilla jossa piekset suuruudessasi paria kolmea paikallista karpaasia ( pikkupoikaa) . ts. ole oikeasti nyt kerrankin se mitä esität ja tule kerran pyydät. Tähän saakka olet aina luistanut tapaamisista erillaisten verukkeiden kautta. Mulle ko. esittämäsi ajankohta on jo valmiina ja sopiva, katsotaan tuletko. jk. muista nyt otttaa sitten se hakunilan hymy kerhosi mukaan.


      • Veikko Veolialta
        Ari Kähärä kirjoitti:

        Jugi ehdottamasi päivä o n merkattu kalenteriin ja olen paikalla. Helmigrillissä 13.02.2015 klo. 18.00 . ole sinäkin ja ole siten, ettet piilou´du jonkin lehden tai menyyn taakse, vaan tulet ja esittelet itsesi, sillä niin kuuluisa sä et ole, että sut tuntisin ilman esittelyä. Mutta älä nyt sitten mene ja jää Tampereelle tai hankkiudu poliisin huomaan Hakunilan ostarilla jossa piekset suuruudessasi paria kolmea paikallista karpaasia ( pikkupoikaa) . ts. ole oikeasti nyt kerrankin se mitä esität ja tule kerran pyydät. Tähän saakka olet aina luistanut tapaamisista erillaisten verukkeiden kautta. Mulle ko. esittämäsi ajankohta on jo valmiina ja sopiva, katsotaan tuletko. jk. muista nyt otttaa sitten se hakunilan hymy kerhosi mukaan.

        Otatko sinä Hanurilan Lady Käkä , ne porukalta saamasi mummokalsarit mukaan sinne Helmeen jotta saamme porukalla katsoa ? Meitä tulossa täältä naapuristakin muutama Ladyn ja Jugin ylenpalttista ystävyyttä henkinyttä keskustelua täällä seurannutta ja haluamme nähdä kuinka sopuakin hierotaan. Etkä sitten hiero Jugin etkä kenenkään nenää etkä muutakaan järjestä sinne ylimääräisiä kiikarimiehiä , sillä teidän piti face to face se hoitaa ja me seuraamme viereisistä pöydistä. Kai tarjoot sen kunniaksi ?


      • Partajugi

        Nähtäväksi jää tuleeko / pääseekö paikalle. Jengiä tulossa hyvä jos sisään mahdutaan kaikki. Kyllä se varmaan tarjoo kun mä tarjoon sille sovintoo , mut ei oikein tunnu kelpaavan kun uhkailee ulkoistamisella ja vaikka millä ,mutta Aito Oikea Parta-Jugi ei pelkää pientä hauvaa.


    • Partajugi

      Ulkoisti takavuosina kylläkin itsensä Nobinalta.
      Sovinnontekotarjous edelleen voimassa enkä edelleenkään pelkää pientä haukkuvaa hauvaa.
      Ole Käde nyt kerrankin hitusen verran mies ja ehdota päivä / iltamäärä milloin voin varata pöydän Helmi-Grillistä.
      Ollaanhan tässä jo vuosikausia kaveerattu.
      Eikö olisi jo juhlan paikka, vaikka soopaa tälläkin palstalla oletkin suoltanut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      90
      3821
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      593
      3595
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      3552
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      13
      2231
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      53
      2219
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      321
      1967
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      123
      1947
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      187
      1756
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      27
      1413
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1352
    Aihe