Ei ole olemassa uusioperheitä.

hauska lukea näitä j

On vain ydinperhe ja yh perhe, jos avioliitto loppuu tai joku rikkoo sen.

Jännä miten keksitään kaikenmaailman perheitä ja nimityksiä, jotta tuntisi itsensä tärkeäksi kun ryhtyy suhteeseen ihmisen kanssa jolla on menneisyys.

25

94

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Uusioperheestä en tiedä mutta uusperheitä on olemssa ! Olen eronnut ja uudelleen naimisissa niin minä lasteni ja vaimo lastensa kanssa olemme yhdessä uusperhe eikä se muutu miksikään vaikka et siitä pitäisikään !!!

    • Uusperheellinen

      Ei olekkaan. Mutta UUSperheitä on.

      • ettäs tiedät

        Olkoon vaikka fuusioperhe. Mitä sen väliä minkä niminen perhe on. Se voi olla vaikka Virtanen, tai useampikin nimi perheessä. Perhe on se missä kaikkien on hyvä olla, turvallista, viihdytään jne.


    • hauskoja teillä noi

      Ei ole muutenkuin kuvitelmissa. Perheitä ei ole kuin ydinperhe ja yh perhe, kaikki muut on keksittyjä yhdessäolon muotoja.

      Perhe sanaa ei voi käyttää muut kuin henkilöt jotka sen on perustaneet omat vanhemmat omat lapset...

      Kaikkea voi kuvitella, minäkin voin polla prinsessa ruusunen oikeesti...hih... ja jokainen tietää että en voi olla... mutta voin kuvitella.
      Sama on perheiden kanssa, et voi leikkiä perhettä muiden perheiden ihmisillä, et voi rikkoa toisten perheitä ja ryhtyä heidän perheenjäsenseksi. Et vain voi.

      Voit toki kuviella ja leikkiä mutta totta se ei ole.

      • ----

        "Ei ole muutenkuin kuvitelmissa. Perheitä ei ole kuin ydinperhe ja yh perhe, kaikki muut on keksittyjä yhdessäolon muotoja."

        Juu juu, näinhän se on. Silti esim. suomi24-sivustolta löytyy "Uusperheet"-niminen keskustelupalsta ja suomen kielen sanakirjassakin on määritelty sana Uusperhe. Sinuna ottaisin välittömästi yhteyttä suomi24-ylläpitoon, suomen sanakirjan kustantajaan ja sellaiseen viranomaiseen kuin tilastokeskus, joka sekin tilastoi uusperheitä. Ajatella, eikä niitä ole edes olemassa, ja sitten vielä viralliset tahot sellaisia tilastoivat!

        "Perhe sanaa ei voi käyttää muut kuin henkilöt jotka sen on perustaneet omat vanhemmat omat lapset... "

        Minulla on perhe aviomieheni kanssa. Meillä on 3 lasta. Lisäksi miehelläni on ennestään 1 lapsi. Minä pidän meitä vain perheenä, ilman etuliitteitä. Suomen kielen sanakirjan ja tilastokeskuksen mukaan me olemme uusperhe, itse en tuota sanaa koskaan arkielämässä käytä, me olemme ihan vaan perhe. Etuliitteistä viis, perhe kuin perhe. Minä sallin jokaisen ihmisen määritellä oman perheensä miten haluaa, ei se ole minulta mitenkään pois.

        "Kaikkea voi kuvitella, minäkin voin polla prinsessa ruusunen oikeesti...hih... ja jokainen tietää että en voi olla... mutta voin kuvitella."

        Niin, voithan sinä kuvitella, että sinä olet prinsessa Ruusunen. Anna palaa vaan. Ihan yhtä hyvin kuin voit kuvitella olevasi ydinperheellinen, vaikka et ole. Isätöntä ydinperhettä ei ole olemassakaan. Toisin kuin uusperheitä, niitä on.

        "Sama on perheiden kanssa, et voi leikkiä perhettä muiden perheiden ihmisillä, et voi rikkoa toisten perheitä ja ryhtyä heidän perheenjäsenseksi. Et vain voi."

        Uusperheessä kukaan ei leiki mitään. Jos nainen ja mies ovat parisuhteessa ja jommalla kummalla tai molemmilla on lapsia, on kyseessä uusperhe.


      • Isä
        ---- kirjoitti:

        "Ei ole muutenkuin kuvitelmissa. Perheitä ei ole kuin ydinperhe ja yh perhe, kaikki muut on keksittyjä yhdessäolon muotoja."

        Juu juu, näinhän se on. Silti esim. suomi24-sivustolta löytyy "Uusperheet"-niminen keskustelupalsta ja suomen kielen sanakirjassakin on määritelty sana Uusperhe. Sinuna ottaisin välittömästi yhteyttä suomi24-ylläpitoon, suomen sanakirjan kustantajaan ja sellaiseen viranomaiseen kuin tilastokeskus, joka sekin tilastoi uusperheitä. Ajatella, eikä niitä ole edes olemassa, ja sitten vielä viralliset tahot sellaisia tilastoivat!

        "Perhe sanaa ei voi käyttää muut kuin henkilöt jotka sen on perustaneet omat vanhemmat omat lapset... "

        Minulla on perhe aviomieheni kanssa. Meillä on 3 lasta. Lisäksi miehelläni on ennestään 1 lapsi. Minä pidän meitä vain perheenä, ilman etuliitteitä. Suomen kielen sanakirjan ja tilastokeskuksen mukaan me olemme uusperhe, itse en tuota sanaa koskaan arkielämässä käytä, me olemme ihan vaan perhe. Etuliitteistä viis, perhe kuin perhe. Minä sallin jokaisen ihmisen määritellä oman perheensä miten haluaa, ei se ole minulta mitenkään pois.

        "Kaikkea voi kuvitella, minäkin voin polla prinsessa ruusunen oikeesti...hih... ja jokainen tietää että en voi olla... mutta voin kuvitella."

        Niin, voithan sinä kuvitella, että sinä olet prinsessa Ruusunen. Anna palaa vaan. Ihan yhtä hyvin kuin voit kuvitella olevasi ydinperheellinen, vaikka et ole. Isätöntä ydinperhettä ei ole olemassakaan. Toisin kuin uusperheitä, niitä on.

        "Sama on perheiden kanssa, et voi leikkiä perhettä muiden perheiden ihmisillä, et voi rikkoa toisten perheitä ja ryhtyä heidän perheenjäsenseksi. Et vain voi."

        Uusperheessä kukaan ei leiki mitään. Jos nainen ja mies ovat parisuhteessa ja jommalla kummalla tai molemmilla on lapsia, on kyseessä uusperhe.

        Minun perheeseeni kuuluu lapseni lisäksi myös kissa. Kyseessä ei ole ydinperhe mutta perhe kuitenkin. Perhe se olisi senkin jälkeen, jos löydän ihanan naisen (jolla toivottavasti myös on ennestään lapsia). Ei siitä ydinperhettä koskaan tulisi.


      • hulluko olet

        Me ollaan perustettu perhe siis vanhemmat ja kummankin omat lapset.
        Eikä se ole mitään kuvitteellista, pappi meidät vihki ja meillä avioliittotodistus ja kaikissa rekistereissä ollaan aviopari ja meillä minun lapsia yksi ja miehen lapsia yksi ja yksi yhteinen lapsi.
        Eikä me leikitä mitään muiden perheillä meillä on tää oma perhe ja se on totta, löytyy rekistereistä, siis kirkon kirjoista.


    • heh...

      Just. Läpsy täällä kirkuu taas epätoivoisena kun ei voi mitenkään sietää että muilla on asiat hyvin, hänellä kun näköjään ei ole.

    • 30-40-50 kakarat

      Perhe kuin perhe, miksi se uusio sana niin riemastuttaa, eihän sillä luulisi niin merkitystä olevan mikä on.
      Totta puhuen uusintahan tuo on, silloin enää ei voi puhua oikein yksinomaan perhesanallakaan, varsinkaan jos niitä lapsia on ehtinyt jo tehtailla siellä sun täällä.

      Toki eräs eronnut naisihminen otettuaan käyttöön tyttönimensä uudelleen, ilmoitti itse olevansa uusioneiti.

      Kai se sieltä omantunnon lokeroista kaivelee, kun on epäonnistunut ja useita kertoja yhteiselämää eri ihmisten kanssa yrittää.

      Tämä on sellaista saivartelua, virkamiehillä kuitenkin on nimitykset mitä asiakirjoissa käytetään.

      Melkoisia "sillisalaattejahan" monet perheet ovat, kokeiltuaan suhteita useiden ihmisten kanssa.
      Jotenkin vaikuttaa varsin keskenkasvuiselta toiminnalta.

      Perhettä monet yrittävät perustaa aina näiden uusien kanssa ja lapsi on ensimmäinen joka pykätään ja kohta karataan. Ei se perhe synny sillä, että yritetään toinen kiinnittää lapsen kautta suhteeseen.

      Sitten on asioiden kanssa vaikeuksia, kun on erottu ja samalla rahastettu mahdollisesti entinen puoliso, ihan hävettävää, että niillä varoilla eletään uuden kumppanin kanssa kuin viimeistä päivää.
      Lastenkin varat häviävät tuohon hurmaan, eikä lapsilla ole kuin rievut päällään eikä aina kunnon leipääkään syötäväksi, holtitonta on meno.
      Ois kyllä nuijalla töitä ja kovasti.

      • .....

        Minä ja mieheni olemme molemmat toisessa parisuhteessa. Eli minulla on takanani yksi lapseton avoliitto, ja miehelläni avoliitto josta yksi lapsi. Avioliitossa olemme olleet nyt lähes 10 vuotta.

        Niin että eipä se uusperheys aina tarkoita sitä, että vaihdetaan kumppania kuin sukkaa ja tehtaillaan lapsia kaikkien kanssa. Ei kannata yleistää. Tiedän monta ydinperheellistä, joilla on takanaan tuplasti enemmän suhteita kuin minulla ja miehelläni yhteensä.


      • sillälailla
        ..... kirjoitti:

        Minä ja mieheni olemme molemmat toisessa parisuhteessa. Eli minulla on takanani yksi lapseton avoliitto, ja miehelläni avoliitto josta yksi lapsi. Avioliitossa olemme olleet nyt lähes 10 vuotta.

        Niin että eipä se uusperheys aina tarkoita sitä, että vaihdetaan kumppania kuin sukkaa ja tehtaillaan lapsia kaikkien kanssa. Ei kannata yleistää. Tiedän monta ydinperheellistä, joilla on takanaan tuplasti enemmän suhteita kuin minulla ja miehelläni yhteensä.

        Minulla takana jo 30 vuotta miehen kanssa jolla on aikuisia lapsia. Meiltä kuoli pieni parin päivän ikäisenä, joten ei yhteisiä lapsia.Laastari on tiukasti kiinni eikä irtoa. Sitten joskus kun kuolema kutsuu, mutta tuskin silloinkaan.


      • missä asut?

        Missä helvatan sekolandiassa elät, ei ainakaan meilläpäin ole tuolaasta ja eikä myöskään lapset tienaa mitään ,vaan käyvät koulua, eikä niillä ole vielä mitään varoja??
        Ruokaa on vaikka pois heitettäväksi, samoin vaatteita ,ei tää Suomi nyt mikään ryysyranta ole.


    • voimia sinulle.

      Aloittajalle:

      Miksi uusperheys tai äiti- ja isäpuoleus herättää sinussa niin syviä tuntemuksia? Miksi olet ottanut sydämen asiaksi tuomita ihmisiä, sen perusteella, millaisia heidän perheensä ovat? Miten se on sinulta pois, vaikka jossain olisikin uusperhe, ja vieläpä onnellinen sellainen?

      Ikävää, että asia on sinulle niin kovin vaikea ja sinulla on jostain syystä paha olla asiaan liittyen. Ehkä oma ydinperheesi on hajonnut eron myötä. Ehkä olet kokenut hankalaksi ex-puolison uuden perheen. En tiedä, mutta jotainhan sinulla on hampaankolossa, ihan selvästi. Et muuten jaksaisi vuodesta toiseen tuomita sinulle täysin tuntemattomia ihmisiä.

      Jos olet itse eronnut, ymmärrät, ettei kaikki mene aina suunnitelmien mukaan. Jotkut liitot kestävät, jotkut liitot hajoavat. On monenlaisia tilanteita, suhteita ja perheitä. Sinä ihannoit ydinperheitä, mutta ei sekään aina takaa onnellisuutta tai hyvinvointia. Se, että elää uusperheessä, ei ole tuomittavaa. Ei kukaan ole täydellinen, ei mikään tässä elämässä ole täydellistä. Mitä me olemme muita tuomitsemaan. Minä en tuomitse, en väheksy kenenkään elämää tai perhettä. Minä sallin jokaisen elää omannäköistä elämäänsä. Salli sinäkin, lakkaa osoittamasta ihmisiä, ja keskity omaan elämääsi. Vain siihen sinä voit vaikuttaa, vain siitä voit pitää huolen. Anna muiden pitää huoli omistaan.

    • ei ole olemssa

      Ei ole uusioperheitä olemassa.

      Kaikkea voi keksiä vaikka että olet suomen kuningas... hm eri asia onko se totta.

      Ei ole uusioperheitä jokainen voi leikkiä mitä haluaa mutta oikeesti ei ole.

      • hulluko olet?

        Kyllä sinä olet sitte kateellinen ihmisille, jotka ovat avioituneet uudelleen, oikeen sun pitää kieltää uusperheet, mutta suomen avioliittolaissa ja rekistereissä nyt vaan on uudelleen avioituneet ja avoutuneet perheet etkä sinä voi yksinäsi niitä kumota.
        Tee aloite tuonne arkadian mäelle ,vaikka Päivi Räsäselle, et laki pitää muuttaa siten, että ei eronneet saa perustaa enään ikinä perhettä.


      • ei sulla oo perhettä
        hulluko olet? kirjoitti:

        Kyllä sinä olet sitte kateellinen ihmisille, jotka ovat avioituneet uudelleen, oikeen sun pitää kieltää uusperheet, mutta suomen avioliittolaissa ja rekistereissä nyt vaan on uudelleen avioituneet ja avoutuneet perheet etkä sinä voi yksinäsi niitä kumota.
        Tee aloite tuonne arkadian mäelle ,vaikka Päivi Räsäselle, et laki pitää muuttaa siten, että ei eronneet saa perustaa enään ikinä perhettä.

        Ei tarvi tehdä, kun semmoista ei ole.

        Sinä voit kirjoittaa papereihin että olet kuningas tai keisari, mutta oikeesti et ole.

        Samoin voit kirjoittaa papereihin että olet uusioperheenjäsen, sulla on 80 lasta ja sillai... mutta oikeesti ei ole.

        Et sinä voi ottaaa kenenkään perhettä itsellesi ja leikkiä et se on sun.

        Perhe tehdään itse ei sitä otetan kenenkään vanhaa miestä ja vahoja lapsia perheenjäseniksi.

        Oma perhe tehdään ihan itse.

        Olet vain katkera itse, kun sulla ei ole sitä OMAA PERHETTÄ!

        Leikit toisten perheiden ihmisillä et ne ovat sun!! Sairasta.
        Tunnusta itsellesi ettei sulla ole omaa pehettä, on vain joukko ihmisiä jotka asuu sun kanssa, ei se sitli ole perhe. (jos asuu)


      • ei sulla oo perhettä kirjoitti:

        Ei tarvi tehdä, kun semmoista ei ole.

        Sinä voit kirjoittaa papereihin että olet kuningas tai keisari, mutta oikeesti et ole.

        Samoin voit kirjoittaa papereihin että olet uusioperheenjäsen, sulla on 80 lasta ja sillai... mutta oikeesti ei ole.

        Et sinä voi ottaaa kenenkään perhettä itsellesi ja leikkiä et se on sun.

        Perhe tehdään itse ei sitä otetan kenenkään vanhaa miestä ja vahoja lapsia perheenjäseniksi.

        Oma perhe tehdään ihan itse.

        Olet vain katkera itse, kun sulla ei ole sitä OMAA PERHETTÄ!

        Leikit toisten perheiden ihmisillä et ne ovat sun!! Sairasta.
        Tunnusta itsellesi ettei sulla ole omaa pehettä, on vain joukko ihmisiä jotka asuu sun kanssa, ei se sitli ole perhe. (jos asuu)

        Olen eronut ja minulla oli perhe olen mennyt uudelleen naimisiin ja minulla on perhe vaimoni kanssa johon kuuluu YHTEINEN LAPSI JA MEIDÄN MOLEMPIEN EDELLISTE LIITTOJEN LAPSET !!!!
        OLETPA MITÄ MIELTÄ TAHANSA NIIN OLEMME PERHE !!!!


      • -----
        ei sulla oo perhettä kirjoitti:

        Ei tarvi tehdä, kun semmoista ei ole.

        Sinä voit kirjoittaa papereihin että olet kuningas tai keisari, mutta oikeesti et ole.

        Samoin voit kirjoittaa papereihin että olet uusioperheenjäsen, sulla on 80 lasta ja sillai... mutta oikeesti ei ole.

        Et sinä voi ottaaa kenenkään perhettä itsellesi ja leikkiä et se on sun.

        Perhe tehdään itse ei sitä otetan kenenkään vanhaa miestä ja vahoja lapsia perheenjäseniksi.

        Oma perhe tehdään ihan itse.

        Olet vain katkera itse, kun sulla ei ole sitä OMAA PERHETTÄ!

        Leikit toisten perheiden ihmisillä et ne ovat sun!! Sairasta.
        Tunnusta itsellesi ettei sulla ole omaa pehettä, on vain joukko ihmisiä jotka asuu sun kanssa, ei se sitli ole perhe. (jos asuu)

        ""Leikit toisten perheiden ihmisillä et ne ovat sun!! Sairasta.
        Tunnusta itsellesi ettei sulla ole omaa pehettä, on vain joukko ihmisiä jotka asuu sun kanssa, ei se sitli ole perhe. (jos asuu) ""

        Minä asun omassa kodissani, oman aviomieheni, kolmen yhteisen lapsemme sekä mieheni teini-ikäisen kanssa. Kyseinen teini-ikäinen asuu meillä vakituisesti. Kyllä me olemme perhe, sanot sinä mitä tahansa.

        Vai tarkoitatko, että mieheni lapsi ei kuulu perheeseemme? Miltähän lapsesta mahtaisi tuntua, jos me yhtäkkiä sanoisimme hänelle, että ei, tämä ei ole sinun perheesi, sinä et kuulu perheeseemme, sinä olet vain joku ulkopuolinen ihminen joka asuu täällä kanssamme? Huh huh sinun juttujasi.


      • Uusperheitä on

        Ei ole ei. Mutta UUSperheitä on.


    • onnen ydin perhe

      Onneksi me emme koskaan ole joutuneet kärsimään siitä, että perheenrikkoja olisi tunkeutunut meille väksin tai meidän olisi pakko mennä istä katsomaan.
      Olemme niin etuoikeutetussa asemassa olleet aina, ettei lapsia ole koskaanpakotettu näkemään isänsä suturoita, eikä mies ole sutturoita tuonut meille. On pitänyt hyvin piilossa ja poissa meidän elämästä, häpeehän mies tuollasta tekoa että vaihtoi omat lapset perheenrikkojasutturoihin.
      Olemme niin onnekkaita kun ei ole tarvinnut koskaan pelätä sutturoiden huakkumisia tai meille tuloa sotkemaan kotiamme. Emme olisi kyllä laskeneet sisällekään moista törkyturpaa.
      Lpasetkinovat onnekkaita ja onnellisia ihmisiä, kun isä ei ole kehdannut tuoda naikkosia heidän eteen, miski olisikaan tuonut, eihän he kuulu meidän elämään mitllään tasolla.

      Olisi kauhee ajatuskin jos mies olisi tuonut sutturat meille, miksi meidän pitäisi pakolla kaveerata perheenrikkojien kanssa?

      Lapset sanookin että olen maailman paras äiti kun olen suojellut heidät isän sutturoilta, eikä koskana ole travinnut pelätä naikoksten kaiusaamista ja haukkuja.
      Anoppikin sanoo että ei olisi hänen pojasta uskonut että uskoo sutturoiden lupauksiin, niin oli aikanaan ihana isä ja ihana mies, mutta kun lapseton sammakko ilmestyy ja lukaa kuun tiavaalta, niin kyllähän se vapaus lapset voittaa. Mitä lie muut aluvannu.. onneksi on ihana anoppi, ja ihana suku... kukaan heidtä ei ole vielä hylänny ketään ja aina on oltu yhdessä ja suku ja anoppi ym ei ikinä ole samanlainen kuin ex isä ex mies.

    • Justwondering

      Voisitko määritellä, mikä on suttura? Mikä sinussa on vikana, että miehesi valitsi tuollaisen sutturan sinun tilallesi?

      • onnen ydin perhe

        Se on nimitys ihmisestä, joka käytäytyy erittäin huonosti toisia kohtaan, itseään kohtaan, ihminen jota ei arvosteta, rikkoo ja pilaa toisten perhe-elämän eikä osaa kunnioittaa toisen omaa.

        Me emme osaa ex isän ex miehen sutturoita muuten nimittää jos puhe heistä tulee, kuin suttura ym, ei ole mitään niin sairaampaa kuin rikkoa toisen perhe j.

        Niin mikä minussa on vikana? Sitä on hyvin hankala sanoa, pitäisi kuulla joltain mikä oli minussa vikana, edes ex mies ei sitä pysty kertomaan. Totean silloin ettei minussa ollut mitään vikaa. Suttura joka rikkoi perheemme, vika oli hänessä että meidän lapset jäivät ilman isää.

        Perheemme olisi koossa edelleen, jos suttura ei olisi sitä rikonut.


      • Lissu-suttura
        onnen ydin perhe kirjoitti:

        Se on nimitys ihmisestä, joka käytäytyy erittäin huonosti toisia kohtaan, itseään kohtaan, ihminen jota ei arvosteta, rikkoo ja pilaa toisten perhe-elämän eikä osaa kunnioittaa toisen omaa.

        Me emme osaa ex isän ex miehen sutturoita muuten nimittää jos puhe heistä tulee, kuin suttura ym, ei ole mitään niin sairaampaa kuin rikkoa toisen perhe j.

        Niin mikä minussa on vikana? Sitä on hyvin hankala sanoa, pitäisi kuulla joltain mikä oli minussa vikana, edes ex mies ei sitä pysty kertomaan. Totean silloin ettei minussa ollut mitään vikaa. Suttura joka rikkoi perheemme, vika oli hänessä että meidän lapset jäivät ilman isää.

        Perheemme olisi koossa edelleen, jos suttura ei olisi sitä rikonut.

        Sinä lissulässy, olet tämän palstan suttura.


      • tutkaile
        onnen ydin perhe kirjoitti:

        Se on nimitys ihmisestä, joka käytäytyy erittäin huonosti toisia kohtaan, itseään kohtaan, ihminen jota ei arvosteta, rikkoo ja pilaa toisten perhe-elämän eikä osaa kunnioittaa toisen omaa.

        Me emme osaa ex isän ex miehen sutturoita muuten nimittää jos puhe heistä tulee, kuin suttura ym, ei ole mitään niin sairaampaa kuin rikkoa toisen perhe j.

        Niin mikä minussa on vikana? Sitä on hyvin hankala sanoa, pitäisi kuulla joltain mikä oli minussa vikana, edes ex mies ei sitä pysty kertomaan. Totean silloin ettei minussa ollut mitään vikaa. Suttura joka rikkoi perheemme, vika oli hänessä että meidän lapset jäivät ilman isää.

        Perheemme olisi koossa edelleen, jos suttura ei olisi sitä rikonut.

        Kirjoituksistasi päätellen sinussa on paljonkin vikaa. Jos et näe itseäsi, suoritapa itsetutkailu oikein kunnolla. Tuskin sun exukko on sulle uskaltanut suoraan sanoa.


      • Onnen ydin perhe
        tutkaile kirjoitti:

        Kirjoituksistasi päätellen sinussa on paljonkin vikaa. Jos et näe itseäsi, suoritapa itsetutkailu oikein kunnolla. Tuskin sun exukko on sulle uskaltanut suoraan sanoa.

        Sehän on hänen häpee. Suoraan pitää sanoa aina, vaikka tekis kipeetä, minä ainakin sanon aina suoraan ja jos joku tekee väärin saa kuulla siitä vuosia. Ikinä en pahuutta unohda, enkä anna anteeksi, en varsinkaan jos asiat koskee mun läheisiä ja omaisia ja varsinkin lapsia.

        Onneksi olen psykologiaa lukenut ja paljon, ja luen edelleen, niin pysty ottamaan paljon tuskaa vastaan mitä pahan tekijät ja ilkeät ihmiset tuottavat, ymmärrän heitä ja heidän mieltään, ja tiedän että pahuus palkkansa.

        Surullistahan se on että ihmisellä on niin katkera mieli että itää tuhota toisen omaa, mutta semmoisia ihmisiä on, jotka eivät kunnioita ketään eikä itseään.
        Minä kestän paljon, enkä enää loukkaanu herkästi, sillä tiedän että pahkasi ihmiseksi ei synnytä vaan pahuus tulee omista ongelmista ja omasta käytöksestä, se ei ole meissä, vaan ihmis mieli on niin herkkä, pieni kolhu voi aiheuttaa joillekin suuren murheen, ja sitä he yrittävät korjata kostamalla muille ihmisille, eikä yritä korjata omaa mieltään.

        Minulle voi sanoa mitä tahansa, ymmärrän hyvin ihmisiä, heillä on ongelma itsensä kanssa.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      154
      2696
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2001
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1996
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1796
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1540
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe