Maanantaina 15:18 Raisiossa ohikulkutiellä, eli kaksi kaistaa suuntaansa. Liikennettä aika vähän.
Asetan vakionopeussäätimeen 113km/h ja ohitan vasenta kaistaa oikealla kaistalla selvästi hitaampaa etenevän ruskean Honda CRV. Kun olin ohi ja sopivan matkaa hondan edellä, laitan vilkun oikealle ja lähden tapani mukaan hitaasti valumaan oikeanpuoleiselle kaistalle. Kaistan vaihdon aikana seurailen lähinnä vasemmasta peilistä että voiko valua rauhassa hitaasti oikealle kaistalle, vai olisiko takaa tulossa joku jota pitiäsi väistää ripeämmin.
Vasta kun olen suorittanut suunnilleen kaistan vaihdon, vilkaisen oikeaan peiliin hämmästys oli suuri, hondakuski olikin aika lähellä ja vilkutteli vielä ajovalojakin mielenosoituksesksi.
Mietin hetken että miten provosoidun, vilkutanko takasumuvaloa, pesenkö tuulilasin, vai jarrutanko peräti, vai heiluttelisinko keskisormea ikkunasta. No maltoin mieleni, en tehnyt yhtään mitää ja sinne se honda sitten alkoi jäädä taakse kun palasi alkuperäiseen nopeuteensa ja alkoi kerätä jonoa peräänsä.
Mitä ihmettä liikkuu tuollaisen tempauksen tehneen ihmisen päässä? Mikä saa ihmisen kiihdyttämään ohituksen ajaksi?
Kiihdytys ohitustilanteessa. Mitä liikkuu päässä? Ei mitään.
34
413
Vastaukset
- ohituksen tarkoitus
Silloin kun ohitetaan niin silloin myös kiihdytetään, eihän sitä muuten pääse ohitse, eikä sinne vasemmalle kaistalle jäädä asumaan, myöskään ei jäädä ohitettavan eteen tuppuloimaan, mennään sitten.
- ittooidI
Jotkut eivät vain siedä sitä että ohitat heidät kummallisella ja reteällä lonnimistyylillä jossa katsellaan vielä väärästä peilistä ohituksen päätteeksi. Ihan oma mokasi siis.
Ja nuo "harkitut" provosoitumismietteesi ovat aivan yhtä hanurista kuin typerä ohittelutapasi. - Ffooopp
Kylläpä taas vastaukset kertoo tästä nyky asenteesta liikenteessä! Idiootit on samaa mieltä idiootin kanssa. On se nyt kumma, jos aloittajan kuvaamassa tilanteessa ohittaja on se virheen tehnyt. Tuollaisia tilanteita sattuu melkein viikottain ja monesti olen ihmetellyt tuota samaa typerää tapaa, mut on siitä saanu monesti hauskoja tilanteita kun on ajettu sitten rinnakkain pitkäkin pätkä.
- Cletus van Dam
Isommalla pääteillämme olevilla ohituskaistoilla ilmenee myös kyseistä kiihdyttelyä. Kun ennen ylämäkeä/ohituskaistaa ajetaan selvästi alle rajoituksen niin jostain kummasta se kaasupoljin ja nopeus löytyy siinä tilanteessa kun muut lähtevät hidastelijaa ohittamaan ohituskaistalla. Onko ohitetuksi tuleminen jotenkin hävettävää vai onko kyseessä vain kiusanteko? Tutut rekkakuskit kertovat ilmiön olevan tuttua myös heille. Varmaa vastausta täältä ei tietenkään saa koska tuskin kukaan kyseistä toimintaa harrastava uskaltaa tulla esiin tai sitten kyseisen kaltaiset ihmiset eivöt edes huomaa toimivansa idioottimaisesti.
- mennään eikä meinata
Cletus van Dam kirjoitti:
Isommalla pääteillämme olevilla ohituskaistoilla ilmenee myös kyseistä kiihdyttelyä. Kun ennen ylämäkeä/ohituskaistaa ajetaan selvästi alle rajoituksen niin jostain kummasta se kaasupoljin ja nopeus löytyy siinä tilanteessa kun muut lähtevät hidastelijaa ohittamaan ohituskaistalla. Onko ohitetuksi tuleminen jotenkin hävettävää vai onko kyseessä vain kiusanteko? Tutut rekkakuskit kertovat ilmiön olevan tuttua myös heille. Varmaa vastausta täältä ei tietenkään saa koska tuskin kukaan kyseistä toimintaa harrastava uskaltaa tulla esiin tai sitten kyseisen kaltaiset ihmiset eivöt edes huomaa toimivansa idioottimaisesti.
Onhan siinä ohikaistojen kohdalla turvallisempi ajaa kovempaa ja samalla estää kaikkien pölkkypäiden turhat ohitukset kun ne kumminkin jää siihen eteen tupeksimaan.
Ja usein jotkut kinneritkin yrittää ohitse, sellaiset millä ei yli 52km/h lujempaa uskaltaisi ajaa, esim varikset, kaat, pienet kiat ym koirankopit. - Koettu on
Cletus van Dam kirjoitti:
Isommalla pääteillämme olevilla ohituskaistoilla ilmenee myös kyseistä kiihdyttelyä. Kun ennen ylämäkeä/ohituskaistaa ajetaan selvästi alle rajoituksen niin jostain kummasta se kaasupoljin ja nopeus löytyy siinä tilanteessa kun muut lähtevät hidastelijaa ohittamaan ohituskaistalla. Onko ohitetuksi tuleminen jotenkin hävettävää vai onko kyseessä vain kiusanteko? Tutut rekkakuskit kertovat ilmiön olevan tuttua myös heille. Varmaa vastausta täältä ei tietenkään saa koska tuskin kukaan kyseistä toimintaa harrastava uskaltaa tulla esiin tai sitten kyseisen kaltaiset ihmiset eivöt edes huomaa toimivansa idioottimaisesti.
Ohituskaistoilla olen muutaman kerran kokenut selvää kiusantekoa. Muuten en ymmärrä, että satasen ohituskaistalla pitää kiihdyttää yli nopeuden 140 km/h, jotta pääsee ohi ohituskaistaa edeltävällä kahdeksankympin osuudella nopeudella 72 km/h edenneen löntijän.
Turha sitten kitistä mittarivirheestä, sillä gps oli päällä kummankin nopeuden kohdalla.
"Mikä saa ihmisen kiihdyttämään ohituksen ajaksi?"
Se että havahdutaan että oma nopeus on alle rajoituksen- Redneck Baboons
Varmasti noin on, mutta täytyykö sitä nopeutta silti nostaa juuri tapahtuvan ohituksen aikana? Mielestäni ei.
- ohitusohari
Redneck Baboons kirjoitti:
Varmasti noin on, mutta täytyykö sitä nopeutta silti nostaa juuri tapahtuvan ohituksen aikana? Mielestäni ei.
Joku kumma selkäydinreaktio se on, että ohitettava aika usein kiihdyttää. Monesti syynä varmaan se, että huomaa ajavansa alinopeutta.
Ohittajan on kyllä parasta tarkkailla takaa tulevia ennenkuin ohitukseen ryhtyy, ja palata oikealle vasta kunn ohitetun valot näkyy keskellä olevasta peilistä.
Ärsyttäviä sellaiset ohittajat jotka palaa heti ohitetun eteen, vaikkapa sitten antaakseen tietä perässään tulevalle ohittajalle, etenkin sade-ja lumikelillä kun ohitettu saa ravat tai lumet tuulilasiinsa. Kyllä se jälkimmäinen ohittaja voi senverran menoaan hillitä, ettei anna edellä menevän tehdä kunnon ohitusta.
Audit ja Bemarit kyllä vetää ohitetun eteen ihan mulkkumaisuuttaan, kun eivät tajua roiskivansa ohitetun tuulilasille. Tai sitten eivät omahyväisyyttään vaan välitä. - Noudatettaisiin vain
Redneck Baboons kirjoitti:
Varmasti noin on, mutta täytyykö sitä nopeutta silti nostaa juuri tapahtuvan ohituksen aikana? Mielestäni ei.
Tieliikennelain 19. pykälän ensimmäinen, toinen ja kolmas momentti antavat sekä ohittajalle että ohitettavalle selvät sävelet:
"Ohittajan ja ohitettavan keskinäiset velvollisuudet
Ohittajan on pidettävä turvallinen väli ohitettavan ajoneuvoon.
Ohitettavan on, havaittuaan ohituksen vasemmalta, pysyteltävä niin oikealla kuin se muu liikenne ja olosuhteet huomioon ottaen on mahdollista, eikä hän saa lisätä nopeutta." - IFI
Noudatettaisiin vain kirjoitti:
Tieliikennelain 19. pykälän ensimmäinen, toinen ja kolmas momentti antavat sekä ohittajalle että ohitettavalle selvät sävelet:
"Ohittajan ja ohitettavan keskinäiset velvollisuudet
Ohittajan on pidettävä turvallinen väli ohitettavan ajoneuvoon.
Ohitettavan on, havaittuaan ohituksen vasemmalta, pysyteltävä niin oikealla kuin se muu liikenne ja olosuhteet huomioon ottaen on mahdollista, eikä hän saa lisätä nopeutta."Ootteko te ehkä lakimiehii ?
- Toivossa hyvä elää
IFI kirjoitti:
Ootteko te ehkä lakimiehii ?
Emme, mutta tunnemme liikennesäännöt, ja toivomme ne muidenkin tuntevan. Eikä sääntöjen noudattaminenkaan lainkaan haittaisi...
- Redneck Baboons
"Ohittajan on kyllä parasta tarkkailla takaa tulevia ennenkuin ohitukseen ryhtyy, ja palata oikealle vasta kunn ohitetun valot näkyy keskellä olevasta peilistä."
Tuo eteen leikkaamisen mahdollisuus on juuri olemassa tässä aloittajan kuvaamassa tapauksessa. Varsinkin kun hän kirjoittaa näin:
"Kaistan vaihdon aikana seurailen lähinnä vasemmasta peilistä että voiko valua rauhassa hitaasti oikealle kaistalle, vai olisiko takaa tulossa joku jota pitiäsi väistää ripeämmin."
Eli typeränä pelkona on se että jäät kaistan tukoksi ohituskaistalle josta seuraa se, että aletaan leikkailla ohitettavien eteen. Tätä tapahtuu niin paljon etten usko näitä suorituksia tekevien itse tajuavan kuinka prseestä se on ohitettavalle. Joka kerta saa nopeutta itse pudottaa tuollaisen leikkauksen jälkeen. Jos aloittaja tarkoittaa "vasemmalla peilillä" sivupeiliä niin ihemettelen sitäkin. Ohituksen aikana sitä peiliä ei tarvita mihinkään, ennen ohitusta kylläkin. Jos ohituksen aikana katsoo keskeltä niin näkee kaiken tarvittavan kerralla. Ja jos takaa on joku tulossa ohituksen alussa, niin koko ohitus kuuluisi peruuttaa. Onhan näitä valojen välkyttelijöitä joskus itsekin tullut nähtyä.- oletko pelle
Huomattu muistakin kommenteistasi,että tunnustat kuuluvasi näihin "olen aina oikeassa" vasemmalta kaistalta tontin ostaneisiin kusipää nysväreihin.
- Redneck Baboons
oletko pelle kirjoitti:
Huomattu muistakin kommenteistasi,että tunnustat kuuluvasi näihin "olen aina oikeassa" vasemmalta kaistalta tontin ostaneisiin kusipää nysväreihin.
Mittä tämä nyt tarkoittaa?
"Huomattu muistakin kommenteistasi,että tunnustat kuuluvasi näihin "olen aina oikeassa" vasemmalta kaistalta tontin ostaneisiin kusipää nysväreihin"
Ei ole järjen hiventäkään koko lauseessa.
- hmmmmm
Aloittajan kannattaisi ehkä harkita vakionopeudensäätimen käytön lopettamista. Sitä ei ole tarkoitettu käytettäväksi liikennetilanteissa, joissa on muuta liikennettä. Se päällä ajaminen on yksinkertaisesti vaarallista, jos et voi pitää turvavälejä sen vuoksi.
Ehkä ohitettava koki ohituksesi täysin tarpeettomaksi. Ajoit varmaankin ylinopeutta 10km/t ja hän kotipoliisina päätti siitä huomauttaa.
Jos haluat vähemmän kuumottavia tilanteita liikenteessä, niin aja liikennetilanteen mukaan tasaista matkanopeutta, jolloin ohitettavia ei liiemmin ole. Eikä se ajamisesi sen myötä aiheuta yhtään mitään tunteita muissakaan. Eikä sen jälkeen tarvitse edes tulla tälle palstalle ihmettelemään mitä teit muka väärin, koska olet oikeassa jne jne.- foordisti
Oletko ihan sekaisin aloittaja toimi täysin oikein joten miksi neuvot häntä.
Vakionopeussäädin on kehitetty käyttöä varten joten sitä on syytä käyttää - just joo
foordisti kirjoitti:
Oletko ihan sekaisin aloittaja toimi täysin oikein joten miksi neuvot häntä.
Vakionopeussäädin on kehitetty käyttöä varten joten sitä on syytä käyttääSiis mielestäsi kaistanvaihtaja toimii oikein jos joku on jäädä alle?
Minusta se, jonka pitää alkaa viestitellä toiselle liikenteessä on jo hävinnyt pelin. Jos edes käy mielessä että tarvitaan kv-käsimerkkejä, silloin yleensä on itse tehnyt virheen. Olkoonkin, että ohitettava nosti nopeutta, ei hänen päälleen silti saa ajaa.
Onhan tuossa vikaa molemmissa. Mutta myöskään kummankaan päässä ei ilmeisesti liikuskellut yhtään järkevää ajatusta tapahtumaketjun aikana. - hmmmmm
foordisti kirjoitti:
Oletko ihan sekaisin aloittaja toimi täysin oikein joten miksi neuvot häntä.
Vakionopeussäädin on kehitetty käyttöä varten joten sitä on syytä käyttää"Vakionopeussäädin on kehitetty käyttöä varten joten sitä on syytä käyttää "
Ei suinkaan. Vakionopeudensäädin on hyvä vain silloin, kun muuta liikennettä ei juuri ole. Taajamassa sitä ei pidä käyttää koskaan.
Se on turvallisuusriski, jos säätimen takia ajautuu ajamaan liian lähellä muita.
- Redneck Baboons
"Oletko ihan sekaisin aloittaja toimi täysin oikein joten miksi neuvot häntä."
Miten niin toimi täysin oikein? Olemme kuulleet tilanteen vain hänen näkökulmastaan ja siinäkin selityksessä on kohtia jotka ainakin ontuvat. - Ohitus ei käy
Mua ei ohiteta vittu. Mä vedän aina välin kiinni jos joku runkku yrittää vittu ohittaa mua. Näitä tilanteita tulee joka päivä kun ajan työmatkoja ja ajan aina vähintään 10 km/h alle rajotuksen.
Aina joku yrittää lähtee ohi ja kun se on rinnalla alan kiihdyttään, parasta on kun tuleekin auto vastaan niin katsoa sen ohittajan ilmettä kun se ei tiedä et pitäskö kiihdyttää vai jarruttaa ja et kohta osuu.- 6+18
Tuolla asenteella varustettujen kuljettajien pitää mennä heti palauttamaan ajokorttinsa sen myöntäneelle viranomaiselle. Olette vaarallisia liikenteessä.
Ohittajana tuossa tilanteessa on järkevintä käyttää jarrua. Sillä saa helposti aikaan hidastuvuuden, jota vastaavan kiihdytyksen tekemiseen tarvittaisiin satoja kilowatteja. Sen jälkeen on aikaa soittaa lähimmälle poliisille ja pyytää näitä poimimaan edellä töpeksijä mahdollisena huumekuskina pois liikenteestä... - Kjell Pippelström
Mä tiedän kivoja keinoja joilla sut saisi rentoutumaan ja ottamaan iisimmin...
- hmmmmm
Ohitettava ei saa estää ohitusta. Taitaa viesti olla vain provo.
Valitettavasti noita kyllä liikenteessä on paljon, jotka eivät anna ohittaa. Senpä takia en itse juuri ohittele ketään. Moni ohitus on kuitenkin täysin tarpeeton.
- ifi
Näitä experttjkuskeja tällä pönttöpääpalstalla tuntuu piisaavan...
- Ladamiäs
Toivottavasti kukaan ei oikeasti ohita aloittajan kirjoittamalla tavalla. Epäilen surkeaa provoa. Liikenne on kanssakäymistä siinä missä kahvittelu kahvipöydässä. Optimaalisesti tuossa tilanteessa ohitettava olisi korjannut "selkäydin" reaktionsa heti sen huomattuaan ja antanut toisen ohittaa, myöhemmässä vaiheessa sitten miettiä mikä se oma nopeus olikaan. Ohittaja ei vakionopeudensäätimen turvin vasempaan peiliin mulkoillen ohiteta. Monta asiaa pitää havainnoida ja niistä tärkein ohituksesa on ohitettavan auton/autojen sijainti, mikäli siis ohitus tapahtuu kaksi kaistaa suuntaansa omaavalla tiellä. Toissijaisesti voi sitten katsoa, että mikä tilanne siellä oman autonsa takana on. Monet tuntuu liikenteessä menevän olettamuksella "kyllä se mua väistää" "mä meen ensin" jne. jne. Minä en ikinä menisi tälläisiä olettamaan varsinkaan kun olen nähnyt miten suomalaiset liikenteessä käyttäytyvät.
(Ladoja ja ladamiehiä haukutaan ja länsiräbbänistit tälläistä hengellään leikkimistä harjoittaa. Ihmekään että kasapäin turvavarusteita tarvitaan.) - Redneck Baboons
"Monet tuntuu liikenteessä menevän olettamuksella "kyllä se mua väistää" "mä meen ensin" jne. jne."
Juuri noin se on. Hyvin suuri osa olettaa olevansa aina oikeassa tai etuajo-oikeutettu. Tämän saa huomata monesti tilanteissa joissa vain kohteliaisuus pelastaa. Jollen itse väistäisi niin kolina kuuluisi. Olen joskus miettinyt että minkälaista on ajaa sellaisella asenteella jossa muut ovat vain oman menon häiriöksi? Ei varmaan todellakaan mitenkään kiva etenemistapa, koska niitä "muita" on niin paljon. Kiva varmaan ajella työmatatkat siten että koko ajan on lähellä piti tilanne tyrkyllä, ja ihan omasta syystä. - ???????????????????
MIKSI 113km/h kun SUURIN sallittu 100km / h ???????????????????????
- jioö
> Kaistan vaihdon aikana seurailen lähinnä vasemmasta peilistä että voiko valua rauhassa hitaasti oikealle kaistalle, vai olisiko takaa tulossa joku jota pitiäsi väistää ripeämmin.
Kannattanee jatkossa katsoa myös oikeaan peiliin. Kannattaa tehdä näin:
1) aloita ohitus vain, jos takana tulevat eivät kerkeä saavuttamaan ohituksen aikana
2) jos ne kuitenkin saavuttavat ja jos säännöt edellyttävät, palaa oikealle kaistalle heti, kaistan vaihto on aloitettava heti kun takana vasemmalla kaistalla ajava ohittaa oikealla kaistalla ajavan, kaistan vaihto tulisi tehdä noin 5 sekunnissa
Tie 40 ei ole moottoritie, joten ei ole mitään tarvetta väistää takana olevia, nämä voivat tarvittaessa ajaa ohi oikeallakin kaistalla. Tämänkin vuoksi olisi syytä käyttää kumpiakin peilejä.
> hämmästys oli suuri, hondakuski olikin aika lähellä
Osoittaa että tilannekuvasi puutteellinen ja toimintasi perustuu oletukseen että muiden nopeus pysyy vakiona. Voit parantaa turvallisuutta luopumalla tästä oletuksesta ja ottamalla tavaksi käyttää kummankin puolen peilejä.
>Mietin hetken että miten provosoidun, vilkutanko takasumuvaloa, pesenkö tuulilasin, vai jarrutanko peräti, vai heiluttelisinko keskisormea ikkunasta
Aivokapasiteettisi on rajallinen, se kannattaa käyttää tarkoin hyödyksi. Tuossa tilanteessa on parempi käyttää aivokapasiteetti siihen, miten tilanteesta selvitään mahdollisimman pienin vahingoin, ei siihen, miten tunteet osoitetaan.
> Mikä saa ihmisen kiihdyttämään ohituksen ajaksi?
Siis mikä saa ohitettavan kiihdyttämään. Ehkä hän halusi päästä nopeammin perille, jolloin korotettu nopeus jatkuisi myös ohituksen jälkeen, mutta häirintäsi pakotti alentamaan nopeutta? Ajan kymmeniä kertoja vuosittain tiellä 40 välin tie 10...9 ja usein siellä sattuu tilanteita, että liittyvien vuoksi joutuu tilapäisesti hidastamaan, ja kun näin tekee, niin takana tulevat lähtevät ohittamaan ja ohituksen aikana liittyneet kiihdyttävät, jolloin voin itsekin kiihdyttää. Tässähän ei ole mitään väärää. Jos ohittamaan lähteneet haluavat jatkaa ohitusta, he voivat sen tehdä (esim. ajamalla ylinopeutta) tai palata oikealle kaistalle. Minulle nämä asiat ovat täysin tavanomaista tieliikenteen kulkua. Ja koska tiellä on yleensä vähän liikennettä, mikään näistä tapahtumista ei sanottavasti vaikuta kokonaismatka-aikaan. Jos esim. viivästys jonopaikan vaihtumisen vuoksi on 10 s 10 ks matka-ajasta, eli promille, se ei aiheuta ongelmia. - Redneck Baboons
"MIKSI 113km/h kun SUURIN sallittu 100km / h ??????????????????????? "
Ei se olekaan. Syynä on nämä sakkojen laskunikkarit jotka ottavat huomioon myös sen että mittausvarmuus on 3 km/h. Kyllä ihminen on nerokkaimmillaan silloin kun se saa esittää turhamaisuuttaan.- pakumies67
Samalla ohikulkutiellä on mullekin sattunut erikoinen kokemus.
Itsekin suosin tasaisella nopeudella ajoa ja siis vakionopeudensäädintä, kun ei siinä nopeuden pumppaamisessa ole mitään sellaista jujua, mitä voisi järkisyillä perustella.
Ajoin siis Ravattulasta Raision suuntaan, todellinen nopeus n. 102-103km/h rajoitus tiellä on siis se 100km/h näin edessäni jonon, joka kulki n.90km/h nopeutta. Jonossa oli 10-15 autoa, mutta kukaan ei ohittanut. Ohittaessani näin, että jonon toinen auto oli poliisiauto. Jonon etummainen siis ei tiennyt että rajoitus ei ole eri, vaikka poliisi on takana. Poliisiauton takana olijat taas luulivat, ettei poliisiautoa saa ohittaa. Ei voinut olla edes kyse siitä, että olisivat oman mittarivirheen takia luulleet jo ajavansa satasta, koska jono ei enää jäänytkään kauemmas taakse, kun poliisi oli poistunut liittymästä omille teilleen.
Luulin että näitä henkisesti heikkolahjaisia tulee vaan tuolta saaristotien suunnalta, kun siellä näkee jatkuvasti kuskeja jotka luulee, että aina kun poliisi tai kameratolppa näkyy, pitää hidastaa, olipa oma nopeus jo ennestään kuinka pieni tahansa.
En vaan jaksa uskoa että niin monta kuskia olisi sieltä voinut osua yhtäaikaa paikalle, eli on näitä liian pienissä piireissä lisääntyneitä muuallakin. - wiljamin veli
pakumies67 kirjoitti:
Samalla ohikulkutiellä on mullekin sattunut erikoinen kokemus.
Itsekin suosin tasaisella nopeudella ajoa ja siis vakionopeudensäädintä, kun ei siinä nopeuden pumppaamisessa ole mitään sellaista jujua, mitä voisi järkisyillä perustella.
Ajoin siis Ravattulasta Raision suuntaan, todellinen nopeus n. 102-103km/h rajoitus tiellä on siis se 100km/h näin edessäni jonon, joka kulki n.90km/h nopeutta. Jonossa oli 10-15 autoa, mutta kukaan ei ohittanut. Ohittaessani näin, että jonon toinen auto oli poliisiauto. Jonon etummainen siis ei tiennyt että rajoitus ei ole eri, vaikka poliisi on takana. Poliisiauton takana olijat taas luulivat, ettei poliisiautoa saa ohittaa. Ei voinut olla edes kyse siitä, että olisivat oman mittarivirheen takia luulleet jo ajavansa satasta, koska jono ei enää jäänytkään kauemmas taakse, kun poliisi oli poistunut liittymästä omille teilleen.
Luulin että näitä henkisesti heikkolahjaisia tulee vaan tuolta saaristotien suunnalta, kun siellä näkee jatkuvasti kuskeja jotka luulee, että aina kun poliisi tai kameratolppa näkyy, pitää hidastaa, olipa oma nopeus jo ennestään kuinka pieni tahansa.
En vaan jaksa uskoa että niin monta kuskia olisi sieltä voinut osua yhtäaikaa paikalle, eli on näitä liian pienissä piireissä lisääntyneitä muuallakin.Ajan aina kaasu pohjassa, ovi edellä. Silti kaikki vilkuttaa niitä valojaan vaikka en hidasta kenenkään matgan tekemistä
- ykug
pakumies67 kirjoitti:
Samalla ohikulkutiellä on mullekin sattunut erikoinen kokemus.
Itsekin suosin tasaisella nopeudella ajoa ja siis vakionopeudensäädintä, kun ei siinä nopeuden pumppaamisessa ole mitään sellaista jujua, mitä voisi järkisyillä perustella.
Ajoin siis Ravattulasta Raision suuntaan, todellinen nopeus n. 102-103km/h rajoitus tiellä on siis se 100km/h näin edessäni jonon, joka kulki n.90km/h nopeutta. Jonossa oli 10-15 autoa, mutta kukaan ei ohittanut. Ohittaessani näin, että jonon toinen auto oli poliisiauto. Jonon etummainen siis ei tiennyt että rajoitus ei ole eri, vaikka poliisi on takana. Poliisiauton takana olijat taas luulivat, ettei poliisiautoa saa ohittaa. Ei voinut olla edes kyse siitä, että olisivat oman mittarivirheen takia luulleet jo ajavansa satasta, koska jono ei enää jäänytkään kauemmas taakse, kun poliisi oli poistunut liittymästä omille teilleen.
Luulin että näitä henkisesti heikkolahjaisia tulee vaan tuolta saaristotien suunnalta, kun siellä näkee jatkuvasti kuskeja jotka luulee, että aina kun poliisi tai kameratolppa näkyy, pitää hidastaa, olipa oma nopeus jo ennestään kuinka pieni tahansa.
En vaan jaksa uskoa että niin monta kuskia olisi sieltä voinut osua yhtäaikaa paikalle, eli on näitä liian pienissä piireissä lisääntyneitä muuallakin.>kuskeja jotka luulee, että aina kun poliisi tai kameratolppa näkyy, pitää hidastaa
Luulin että tuo on satua, ja haluaisin edelleen uskoa niin, vaikka eräänä päivänä ajellessani tiellä 9 minut saavutti auto, jolloin kiihdytin hieman, mutta auton edelleen lähestyessä en voinut enää lisätä jo nopeusrajoituksen yli kiivennyttä nopeutta. Saavuimme Kyröön, jonka kohdalla nopeusrajoitus on 80 tai 60. Sattumoisin poliisi oli Kyrön kameratolppaa kaatamassa. Tällöin minut saavuttanut kuljettaja hidasti niin paljon, että hän saavutti minut uudestaan vasta parin kilometrin päässä, missä hän sitten ohittikin minut suurella ylinopeudella.
- Waappujat
Ihan yleistä motareilla, että vaappujat nostaa vauhtia, kun niitä ohittaa tavallisella autolla. Ohituksen jälkeen niillä vauhti taas romahtaa ja kohta horisontissa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 706850
Tappo Kokkolassa
Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap284440Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?
Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei2722883Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti
Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei272121MAKEN REMPAT
Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna311673- 991475
Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan
5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee551161Välillä käy mielessä
olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.781154Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille
Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel3061143Mulla on kyllä
Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..391111