Yliaktiivinen

mirkkuliini37

No niin, ennen tyroksia eli noin 3 kuukautta sitten olin melkein haudassa ja nyt kun arvot on melkein kohdillaan niin menee lujaa! Ei mitään tykytyksiä eikä mitään ole tuo tyroksi eikä nostotahti aiheuttaneet vaan olo on parantunut kohisten ja välillä tunnen itsekin että vauhtia on liikaa. Energiaa on vaikka muille jakaa.Onko se ihan normaalia? Vai olenko kenties vain muuttunut normaaliksi ihmiseksi? En tiedä kun kärsin oireista vuosikausia.

8

84

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Syöt siis tyroksiinia eli tetrajodityroniinia (T4) . Ei ihme, että olo paranee, koska silloin kun kilpirauhashormonia on liian vähän, solut vähentävät energiankulutusta, samoin sinä itse. Väsymys ja jaksamattomuus ovat tästä tyypillisiä merkkejä. Eli tavallaan, jos olisit nälissäsi viidakossa, ei olisi mitään mieltä riehua mielettömästi ilman varmuutta siitä, että saat varmasti ruokaa. Tällainen selviytymistrategia on edesauttanut evoluutiotamme tähän saakka.

      Huomaa, että tyroksiinin muodostumisessa tarvitaan erityisesti tyrosiinia ja jodia. Tyrosiini on aminohappo, jota tarvitaan myös mm. dopamiinin valmistuksessa (dopamiini tuottaa sinulle mielihyvää). Tyrosiinia elimistö valmistaa fenyylilalaniinista (juu, sitä samaa mitä aspartaamissa on).

      Voikin spekuloida, onko kevytlimsojen ja muiden fenyylialaniinia sisältävien juomien liiallinen nauttiminen johtanut siihen, että fenyyllalaniini -> tyrosiini -> tyroksiinituotannon biokemiallisessa prosessissa olisi jotain pielessä. Eli liikaa fenyylialaniinia sammuttaa geenit, jotka osallistuvat sen prosessointiin. Ehkä tutkimus joskus paljastaa tämän hypoteesin paikkansapitävyyden.

    • tiuhti873

      Hei mirkkuliini37!

      Täällä toinen tapaus,joka pohtii ihan samaa.
      Aloitin Lääkityksen sovitusti....ja BOOM! yhtäkkiä on energiaa kuin pienessä kylässä! Aivan mahtavaa,tästä juuri olen haaveillutkin n.10vuotta !!! Kannatti "taistella"!!!

      Töissäkin vipellän kuin pieni eläin...ja töiden jälkeen riittää puhtia shoppailla,siivota,harrastaa,lenkkeillä, ym.eikä todellakaan ollut ennen näin.
      OON NIIN KIITOLLINEN.JUMALA ON OLEMASSA.TAI AINAKIN JOKU KORKEAMPI VOIMA joka kuullut rukoukseni,itkuni,kipuni....!!!!! ei voi muuta sanoa kun että, kumpa tää ei loppuis koskaan.
      Tätäkö NORMAALI ELÄMÄ ON??? :-)))))

      • Kertokaa arvoistanne. Olisin kiinnostunut. Ihan utelias siis.


    • mirkkuliini

      Mirkkuliini oli lähes kuallu noin 10 vuotta, jokusen kerran yritin terveyskeskuksesta aikaa saada surkean oloni vuoksi mutta en saanut kunnes viimein raahauduin päivystykseen ja sanoin etten lähde pois ennen kuin joku alkaa selvittää saadaanko minusta enää ihmistä vai onko tämä muka aivan normaalia. En kokenut enää edes iloa yhtään mistään. Nyt olen sitten itkeävollottanut ihan vaan pelkästään ilosta ja sille että ei oloni todellakaan ollut normaali. Pystyn nykyään mihin vaan ja minulla on loputtomasti puhtia. Olen tosi onnellinen ja tämän kaiken salaisuus on yksi tyroksipilleri joka aamu!!!!!
      Minulla on nyt arvot TSH 1,9 ja T4V 18

      • Mirkkuliini

        lisäys että ne oli molemmat noin 10 silloin ennen tyroksia


      • mirkkuliini
        Mirkkuliini kirjoitti:

        lisäys että ne oli molemmat noin 10 silloin ennen tyroksia

        Niin ja sitten oli myös TPOab vasta-aineet 2000


    • salminen m

      Minulla sama juttu, lähes neljä vuotta meni vajailla arvoilla ennekuin sain lääkityksen. Olo on nyt ihan loistava ja elämä maistuu, laihtunutkin oon lääkityksen aloittamisen jälkeen 7 kiloa. Thyroxiin ei auta heti, minulla meni 5 kk ennenkuin saatiin lääkitys kohdalleen ja arvot hyviksi. Ennen lääkitystä TSH 6,2 ja T4-V 12 . Nyt TSH 1,2 JA T4V 19 , T3 mitattu ja sekin nyt kohdallaan. Oloon voi vaikuttaa muutkin asiat kuin kilpirauhaslääkitys, kannattaa tsekata nekin asiat ennenkuin antaa periksi. Hoidossa oon sisätautien erikoislääkärillä ja seuranta minulla vielä 3 kk välein. Oon erittäin tyytyväinen hoitoon ja vointiini :)))

      • mirkkuliini

        Mukava lukea näitä tämmöisiä selviytymistarinoitakin täällä =) Ei minullakaan lääkitys heti lähtenyt puremaan mutta kuukauden jälkeen aloin huomata että nyt ei enää ole siipi kovin maassa. Kohdallani tosi nopeasti olen saanut tyroksiinin kohdalleen ja sitä kyllä seurataan kanssa nyt toistaiseksi ainakin myös 3 kk välein. T3 minulta myös on nyt viimeksi otettu ja se on kohdallaan, en muista sitä arvoa nyt äkkiseltään mutta hyvä se oli. Ite en ole tarvinut erikoislääkäriä vaan minua on ammattilaisen ottein ja erinomaisesti hoitanut terveyskeskuksessa nuori kandi. Näiden verikokoidenkaan kanssa ei ole ollut mitään ongelmaa. Alkuunsa hän määräsi minulle myös kokeet jotta selvitetään ettei minulla ole lisämunuaisissa ongelmaa ( addisonin tauti). Olen aivan supertyytyväinen. =)


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      237
      3671
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      26
      2248
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2101
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1995
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      90
      1675
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1291
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1277
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe