fyysisiä vammoja nukkuessa.

premier

moi! ensinnäkin haluan sanoa etten ole täällä ruikuttamassa apua tai neuvoja " ongelmaan" mutta jos joku asiasta jotain OIKEASTI tietää niin saa toki antaa selostuksena.

eli, minulla on koko ikäni ollut hyvinkin poikkeuksellinen unimaailma. harvoin näen ns. tavallisia unia. kun menen nukkumaan niin se on aivan tavallinen nukkumaanmeno. mutta sitten alkaa se oudompi osasto. nimittäin uneen vaipuminen on minulle vain sellainen eräänlainen oven kynnys jonka yli astun ikäänkuin toiseen maailmaan. kun normaalielämässä åäivä päättyy niin toisessa maailmassa vasta uusi päivä alkaa. näinollen voidaan kai sanoa että lepo jää kohdallani toisinaan varsin vähäiseksi.

harmillista on myöskin se seikka että rajan tuolle puolelle astuessani tiedän oikean kehoni lojuvan sängyssä. monesti tulee väkisinkin huokaistuksi että " voi sonta! täällä ollaan taas!" päivätajuntani siis säilyy läpi yön. yleensä yöni ovat enempi tai vähempi taistelujen täyteisiä. joudun toisinaan vääntämään ihan tosissaa milloin ketäkin tai mitäkin vastaan. liikun öisin TODELLA kauhistuttavissa ja piinaavan pelottavissa paikoissa. ympäristössä ja kohteissa jonne kukaan ei koskaan haluaisi päätyä! vastassani saattaa olla ihmisiä, koneita, eläimiä, henkiä. ompa muutama demonikin käynyt esittäytymässä. nyt varmasyi jotkut saattavat pitää minua seinähulluna? turha vaiva! en ole! toisaaltaan joku voisi kysyä että jos kerran päivätajunta säilyy niin miksi et vain hyppää rajan yli takaisin. luuletteko etten olisi yrittänyt! olen vuosien varrella katsonut koko kyseisen yrittämisen täysin turhaksi.

olen jo tottunut tämmöiseen yölliseen nujakointiin mutta pari pikkuseikkaa kuitenkin on jotka ottaa toisinaan pönttöön ihan hitusen!
ensinnäkin, kun aamulla herään niin olen aivan rättiväsynyt ja voi olla että koko seuraava päivä menee palautumiseen. ja toiseksi, yöllisistä koettelemuksista ei aina selviä vammoitta. monesti olen saanut ruhjeita ja mustelmia, mutta kiusallisimpina pitäisin kuitenkin vuotavia viiltohaavoja joita olen vuosien mittaan saanut TODELLA PALJON!! ne ovat siistireunaisia syvähköjä, ikäänkuin partaterän viiltoja muistuttavia haavoja. niitä tulee yleensä olkapäihin, kaulaan, niskaan, kylkiin sekä selkään. selässä olevat ovat yleisimpiä ja myös pisimpiä. n. 2-20 cm. pituisia ristiinrastiin olevia viiltoja. emäntä niistä aina saunassa rapruttelee rupia ja kuivunutta verta irti. hän on jo nykyään tottunut tähän ilmiöön ja tokaiseekin aina välillä että, " jaahas! sitä on sitten taas yöllä oltu hommissa!"

ei tämä enää liiemmin hetkauta mutta kieltämättä joskus ottaa kuuppaan!
saa kertoa jos joku tietää tarkemmin!

5

53

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tulkintaa.

      Hei,

      "ensinnäkin haluan sanoa etten ole täällä ruikuttamassa apua tai neuvoja " ongelmaan"

      Kuule ota ihan iisisti , ei kukaan mukaan.
      Tällä palstalla tulkitaan unia ja lähinnä ihmetellään niitä yhdessä muiden kanssa.

      Siispä asiaan:

      Joitakin onnekkaita on paiskattu niin rikkaalla sisäisellä maailmalla
      että tämä heijastuu alitajunnan siivilöimänä hyvin eläväiseksi unennäöksi.

      Unet saattavat olla niin tapahtumarikkaita, juonellisia, jumalaisen kauniita
      tai pahimmillaan k18 horroria - ettei normikuorsaaja osaa sellaisia edes kuvitella.

      Kaiken lisäksi näiden henkilöiden tilanteisiin eläytymiskyky on sitä luokkaa että niitä naarmuja tosiaan syntyy kun mukkelismakkelis mennään ja joka paikkaan välillä hosutaan.

      Suosittelisin pitämään kynnet lyhyinä, kämmenet pehmeinä ja -- ihon rasvaamista.
      Makuutilan tuuletus on ensiarvoisen tärkeää, koska tämän tyyppinen uneksija tarvitsee RAITISTA happea jaksaakseen hosua.
      Muutoin voi naarmujen lisäksi esiintyä aamupäänsärkyä ja ärtymystä.

      Myöskin kannattaa oikeasti miettiä millä sitä alitajuntaa ruokkii, eli suomeksi sanottuna miettiä millaista viihdettä tai mediaa katselee, kun alitajunta kerran toimii tuolla kapasiteetilla.

      Humoristisesti olen todennut, että näillä extreme-uneksijoilla on ihan ikioma
      Nukku-Matti jonka unihiekkapussi sisältää vähän tuhdimpaa tavaraa.

      Unennäkijän emännän suhtautuminen ja ymmärtäväisyys asiaa kohtaan silkkaa hienoa plussaa.

      Olepa hyvä. Hienoa talven jatkoa unennäkijälle ja -- kauniita unia!

      • premier

        kiitos vastauksestasi! näyttää siltä että joillakin vaan on hitusen verran kummallisempi elämä jossa sattuu outoja asioita. kaikki nuo mainitsemasi asijat ovat kyllä hyvin tärkeitä ottaa huomioon ihan itse kenenkin nukkujan kohdalla! itseni kohdalla kyseisen asiat ovat kyllä kunnossa. esim. kynteni ovat niin pehmeää kamaa että ne on oikeastaan pakko pitääkin lyhyenä. muuten ne hajoavat ja repeävät ihan jatkuvasti. eikä kynsillä muutenkaan saa aikaan semmoisia viiltoja. kissan kynnetkään eivät ole niin terävät. haavat ovat nimittäin niin siistireunaisia että vaikka ovatkin kohtuullisen syviä niin silti ne menevät umpeen ja paranevat tosi nopeasti! ne tosijaan muistuttavat lähinnä partaveitsen viiltohaavaa. niihin ei koske. yleensä huomaan ne vasta siinä vaiheessa kun niitä alkaa kutittaa. tuonne selkään en yletä käsineni laisinkaan enkä myöskään pidä tapoinani nukkua partaveitsi kourassa, vaikka sellaisella partani ajankin päiväaikaan. kun muistelen öisiä tapahtumia hereillä ollessani, olen oppinut yhdistämään näitten haavojen ilmestymisen aina tiettyihin tilanteisiin. en vaan silti tiedä mikä ne loppujen lopuksi aiheuttaa.
        mutta onneksi ne eivät yleensä tulehdu ja katoavat melko nopeasti.

        rauhallista alkutalven jatkoa ja nukkumisiin!! :)


      • Tulkintaa.
        premier kirjoitti:

        kiitos vastauksestasi! näyttää siltä että joillakin vaan on hitusen verran kummallisempi elämä jossa sattuu outoja asioita. kaikki nuo mainitsemasi asijat ovat kyllä hyvin tärkeitä ottaa huomioon ihan itse kenenkin nukkujan kohdalla! itseni kohdalla kyseisen asiat ovat kyllä kunnossa. esim. kynteni ovat niin pehmeää kamaa että ne on oikeastaan pakko pitääkin lyhyenä. muuten ne hajoavat ja repeävät ihan jatkuvasti. eikä kynsillä muutenkaan saa aikaan semmoisia viiltoja. kissan kynnetkään eivät ole niin terävät. haavat ovat nimittäin niin siistireunaisia että vaikka ovatkin kohtuullisen syviä niin silti ne menevät umpeen ja paranevat tosi nopeasti! ne tosijaan muistuttavat lähinnä partaveitsen viiltohaavaa. niihin ei koske. yleensä huomaan ne vasta siinä vaiheessa kun niitä alkaa kutittaa. tuonne selkään en yletä käsineni laisinkaan enkä myöskään pidä tapoinani nukkua partaveitsi kourassa, vaikka sellaisella partani ajankin päiväaikaan. kun muistelen öisiä tapahtumia hereillä ollessani, olen oppinut yhdistämään näitten haavojen ilmestymisen aina tiettyihin tilanteisiin. en vaan silti tiedä mikä ne loppujen lopuksi aiheuttaa.
        mutta onneksi ne eivät yleensä tulehdu ja katoavat melko nopeasti.

        rauhallista alkutalven jatkoa ja nukkumisiin!! :)

        Hei!

        Tuossapa meillä unien ihmettelijöillä oikea pieni mysteeri ratkottavaksi!

        Olisi mukavaa jos tähän viestilinkkiin tulisi mahdollisimman paljon ehdotuksia Sinulle, että mistä mahtaa olla kysymys. Tai vaikkapa ratkaisu ko ilmiöön !


      • premier
        Tulkintaa. kirjoitti:

        Hei!

        Tuossapa meillä unien ihmettelijöillä oikea pieni mysteeri ratkottavaksi!

        Olisi mukavaa jos tähän viestilinkkiin tulisi mahdollisimman paljon ehdotuksia Sinulle, että mistä mahtaa olla kysymys. Tai vaikkapa ratkaisu ko ilmiöön !

        niinpä kyllä! taitaa vaan olla melko harvinaista tämä! ?


    • Naarmut unen aikana

      Hei,

      Kyseisestä ilmiöstä löytyy todella paljon kokemuksia ja pohdintaa englanninkielisillä sivuilla.

      Miikäli googlaat tyyliin "unexplained scratches during sleep (selittämättömät naarmut unen aikana)",

      "What are these unexplained scratches I get on my body in my "

      Yksi hiippari tehnyt jopa alla olevan videon juutupeehen ko pulmasta

      http://youtu.be/5TzM65MdsVY

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5056
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3327
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1462
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      182
      1307
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1000
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe