Miksi lesbot usein syrjii bi seksuaaleja?

Bi Girl

Eli siis miks lesbo tytöt ei usein haluu olla bi tyttöjen kaa? Ollaanks me teidän silmissä jotenkin epäluotettavii vai? Lesbojen vastauksia kiitos;)

73

832

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Noooooh..

      Monella kokemus että bi:t on monella tapaa epävakaita. Ja lopulta palaavat kuitenkin miehen syliin.....

      • jta1

        Lisäksi bi-naisten identiteetti ja kokemukset maailmasta ovat melko erilaisia kuin pelkästään naisista kiinnostuneilla naisilla. Itse yritän kohdata jokaisen yksilön omana itsenään, kiinnostavana tai ei-niin kiinnostavana. Mutta saattaa olla hankalaa.. Itse etsin syvempää ymmärrystä kahden ihmisen välillä, heterot ja bi-naisetkaan eivät yleensä ole kyenneet samaistumaan lesbouden tuomaan irrallisuuden ja erilaisuuden tunteeseen. Toki meitä on niin monenlaisia tässä pienessä yhteisössäkin.


      • Irrallisuutta ja eri
        jta1 kirjoitti:

        Lisäksi bi-naisten identiteetti ja kokemukset maailmasta ovat melko erilaisia kuin pelkästään naisista kiinnostuneilla naisilla. Itse yritän kohdata jokaisen yksilön omana itsenään, kiinnostavana tai ei-niin kiinnostavana. Mutta saattaa olla hankalaa.. Itse etsin syvempää ymmärrystä kahden ihmisen välillä, heterot ja bi-naisetkaan eivät yleensä ole kyenneet samaistumaan lesbouden tuomaan irrallisuuden ja erilaisuuden tunteeseen. Toki meitä on niin monenlaisia tässä pienessä yhteisössäkin.

        Tietäisitpä millaista on olla bi Tällaisessa mailmassa, jossa ollaan joko heteroita, tai lesboja. Siinäpä vasta erilaisuutta onkin.


      • jta1
        Irrallisuutta ja eri kirjoitti:

        Tietäisitpä millaista on olla bi Tällaisessa mailmassa, jossa ollaan joko heteroita, tai lesboja. Siinäpä vasta erilaisuutta onkin.

        Bi-yksilöitä on etenkin naisissa paljon enemmän kuin homoseksuaaleja, he ehkä sitten lymyävät kaapeissansa tai korkeintaan haaveilevat naisen kosketuksesta. Luulin olevani bi teini-iässäni, joten voin kyllä ymmärtää ilmiön hämmentävyyden.


    • siri99

      Ite oon lesbo, eikä mua haittaa vaikka muijakaveri ois bi.

    • f*ck

      ehkei kannata takertua ihmisiin jotka eivät halua olla syystä tai toisesta tekemisissä kanssasi. Varmasti on niitäkin joita ko asia ei haittaa, sitä sanotaan elämäksi.

      • Fanitan sua

        Kyllä on ollut sua ikävä f*ck !


    • r-a-k-a-s

      No ei takuulla. Kyllä se lähtee siitä tykkäämisestä.

      Jos kolahtaa niin kolahtaa.

      • Bi girl

        Juu kiitos kommistanne ja itse koen asian omalta taholtani lähinnä niin, että sukupuolella ei ole merkitystä kunhan rakastaa ja saatan löytää tosi rakkauden miehestä tai naisesta. Eikä toistaiseksi ole kokemusta miehen kanssa olemisesta ja tuntuu et vanhemmiten tää taipuu ihan naisten puolelle;)


    • No lesbo vastaa :)

      Bisset eivät ole yhtään sen epäluotettavampia kuin ketkään muutkaan.
      Mutta ne SAATTAVAT olla epävarmempia ja mikään ei olisi kettumaisempaa, kuin menettää naisensa miehelle. Toiselle naiselle miljoona kertaa mieluummin, jos pakko olisi.

      Toinen juttu miksi en kiinnostu bisseistä, on se, että kerran olin kiinnostunut.
      Seurustelin 100% femmen, bissen, kanssa ja kohta huomasin, että hän olisi halunnut löytää minusta sittenkin sitä testosteronia enemmän, kuin luoja oli suonut.
      Miehen rooliin minusta ei ollut eikä tule koskaan olemaan.

      Kaikille kaikkea löytyy onneksi ja sullekin toivon sen Oikean vastaan tulevan :)

      • Kotivastaajam...

        Ensinnäkin pitää huomata se että henkilö jonka seksuaalinen suuntautuminen kohdistuu vain yhteen sukupuoleen on seksuaalisesti rajoittunut. Joten tuollainen asenne on aika oletettua.
        Voidaankin kysyä että kuka hyväksyy kaikki seksuaaliset suuntautumiset jotka itseltä puuttuvat. Itse lasken seksuaaliseksi suuntautumiseksi myös seksuaalisen suuntautumisen puuttumisen aseseksuaalisuuden sekä sellaisten kemiallisten aineiden käytön joka vaikuttaa psyykkeeseen. Tällaisia on nikotiini, etanooli, jotkut mielialalääkkeet, laittomien huumeiden sisältämät kemikalit yms.

        Ihminen pelkää että seksuaalinen suuntautuminen on jokin tarttuva tauti. Lesbo pelkää että heterous tarttuu ja hetero pelkää että homous tarttuu. Oikeasti on kuitenkin kysymys synnynnäisestä aivorakenteesta. Voisi kuvitella että seksuaalisuuden puuttuminen on jotain ylevää. Niinhän se on periaatteessa mutta oikeasti se on vain seksuaalisuutta säätelevän aivorakenteen tuhoutuminen altsheimerin taudin tai kemikaalien vaikutuksesta.

        Tyypillistä kiimaa on se että kysyjä haluaa vastauksen ehdottomasti nimenomaan lesbolta eikä enimerkiksi minulta heterolta mieheltä. Ikään kuin vastaajan sukupuolisella suuntautumisella olisi jotain tekemistä totuuden kanssa.


      • Hui kauheeta

        No just päinvastainen kokemus . Fantsu nainen muuttui päivä päivältä äijemmäksi kun seurusteltiin ja lopuksi käytti jo miesten alusvaatteita . Ei kyllä enää mennyt jakeluun ja pakko oli sanoa heippa !


      • 15+13
        Hui kauheeta kirjoitti:

        No just päinvastainen kokemus . Fantsu nainen muuttui päivä päivältä äijemmäksi kun seurusteltiin ja lopuksi käytti jo miesten alusvaatteita . Ei kyllä enää mennyt jakeluun ja pakko oli sanoa heippa !

        No ei mene sinullakaan kummoisesti jos seukkailu on alusvaatteista kiinni, taneli.


      • hui kauheeta
        15+13 kirjoitti:

        No ei mene sinullakaan kummoisesti jos seukkailu on alusvaatteista kiinni, taneli.

        kuule kyllä se on . siis suhteen lopussa siitä kiinni etten todellakaan halunnut ihmistä joka riisutuessaan ja muutenkin halusi olla mies . zz50zz sanoi sen hienosti, testosteroni ei riitä .


      • elämä on
        15+13 kirjoitti:

        No ei mene sinullakaan kummoisesti jos seukkailu on alusvaatteista kiinni, taneli.

        Kyllä se vaan on. Ei lesbo halua katsoa eikä kosketella miesten boksereita saati sitten munaskuita. Sitä se on se lesbous, tykkäämistä vain naisista. Naisille ei kuulu miesten bokserit jalkaan munataskuilla tai ilman, kuviteltu tai aito munasku siellä sisällä. Lesbo on lesbo, ei se munaskuista välitä eikä edes transmiehistä. Sitten transmiehet valittavat kun kukaan lesbo ei heistä kiinnostu. Jeps. Lesbot pitävät vain naisista.


      • Mikä neuvoksi
        elämä on kirjoitti:

        Kyllä se vaan on. Ei lesbo halua katsoa eikä kosketella miesten boksereita saati sitten munaskuita. Sitä se on se lesbous, tykkäämistä vain naisista. Naisille ei kuulu miesten bokserit jalkaan munataskuilla tai ilman, kuviteltu tai aito munasku siellä sisällä. Lesbo on lesbo, ei se munaskuista välitä eikä edes transmiehistä. Sitten transmiehet valittavat kun kukaan lesbo ei heistä kiinnostu. Jeps. Lesbot pitävät vain naisista.

        Toi on just outoa . On seurustellut naisten kanssa kun he ovat olleet niin puoleensavetäviä . Olen itse femme . Niin yhteiselo on alkanut järkkymään kun toinen muuttuukin maskuliinisemmaksi päivä päivältä . Sit se rakkaus vaan kuolee kun ymmärtääkseni lesbous on sitä että tykkää naisista ?


      • 45645465
        Kotivastaajam... kirjoitti:

        Ensinnäkin pitää huomata se että henkilö jonka seksuaalinen suuntautuminen kohdistuu vain yhteen sukupuoleen on seksuaalisesti rajoittunut. Joten tuollainen asenne on aika oletettua.
        Voidaankin kysyä että kuka hyväksyy kaikki seksuaaliset suuntautumiset jotka itseltä puuttuvat. Itse lasken seksuaaliseksi suuntautumiseksi myös seksuaalisen suuntautumisen puuttumisen aseseksuaalisuuden sekä sellaisten kemiallisten aineiden käytön joka vaikuttaa psyykkeeseen. Tällaisia on nikotiini, etanooli, jotkut mielialalääkkeet, laittomien huumeiden sisältämät kemikalit yms.

        Ihminen pelkää että seksuaalinen suuntautuminen on jokin tarttuva tauti. Lesbo pelkää että heterous tarttuu ja hetero pelkää että homous tarttuu. Oikeasti on kuitenkin kysymys synnynnäisestä aivorakenteesta. Voisi kuvitella että seksuaalisuuden puuttuminen on jotain ylevää. Niinhän se on periaatteessa mutta oikeasti se on vain seksuaalisuutta säätelevän aivorakenteen tuhoutuminen altsheimerin taudin tai kemikaalien vaikutuksesta.

        Tyypillistä kiimaa on se että kysyjä haluaa vastauksen ehdottomasti nimenomaan lesbolta eikä enimerkiksi minulta heterolta mieheltä. Ikään kuin vastaajan sukupuolisella suuntautumisella olisi jotain tekemistä totuuden kanssa.

        Mikä on "sukupuolinen suuntaus"?


      • 567678
        Mikä neuvoksi kirjoitti:

        Toi on just outoa . On seurustellut naisten kanssa kun he ovat olleet niin puoleensavetäviä . Olen itse femme . Niin yhteiselo on alkanut järkkymään kun toinen muuttuukin maskuliinisemmaksi päivä päivältä . Sit se rakkaus vaan kuolee kun ymmärtääkseni lesbous on sitä että tykkää naisista ?

        maskuliininen nainen on kyllä edelleen nainen. ei siinä ulkonäöstä ole kyse, tai ainakaan pitäisi olla. mutta kullakin on oikeus viehättyä siitä mistä viehättyy. silti ei tarvitse väheksyä/loukata naisia, joista ei viehäty. ihan yhtä nainen se butch on kuin femmekin.


    • 11 +11

      Ja mitähän heteromies tekee lesbopalstalla, kysyjä nimenomaan halusi vastauksia lesboilta ja tämä on lesbopalsta, joten pysyppä pois täältä kiimoinesi ja jätä meidät rauhaan.

      • Kotivastaaja...

        Kun nyt kysyt niin vastataan. Ensinnäkin heterot ovat vaan ja ainoastaan seksuaalisesti kiinnostuneita vain heteroista ja näistäkin vain vastakaisesta sukupuolesta. Sitten toinen totuus on se että näistakin vain murtoasasta.

        Ainakin minulle on muodostunut sellainen käsitys että nettitkstailu ei koskaan johda missään tapauksessa mihinkään seksuaaliseen tapamiseen. Ainoa poikkeus on ns. kaupallinen seksi jossa joku tarjoaa palveluitaan netinvälityksellä. Ei varmaan kaikille mikään iloinen uutinen mutta näin se vain menee.

        Mitä olen kavereiden toilailuita seurannut niin puolison etsinnässä on vain kaksi sääntöä. Ei netistä ja ei ravintolasta.

        No, mitä heterot tekevät lesbopalstalla. Ihan sitä samaa mitä lesbokkin. Keskustelevat lesboudesta. Luuleko sinä että jos minä surfaan jollain puutarhapalstalla ja tutkin porkkananviljelyä niin minä sentakia että panisin jokaiseen reikään josta on porkkana vedetty pois? En tottavie. Ei kai jotain Seta-järjestöä pidetä pystyssä sentakia että homo voisi sieltä kysyä miltä homosta tuntuu? Kyllähä hän sen tietää ilman mitään konsultteja. Mutta minä en tiedä kun en ole homo.
        Jatkuvati on kuitekin tekemisissä naisien kanssa jotka viihtyvät toistensa seurassa tai tanssivat keskenään. Ei heilä ole sopivaa mennä kysymään että mikä heidän seksuaalinen suuntautuneisuutensa on kun he noin tekevät.
        Toivottavasti nyt ymmärrät vähän paremmi.


      • turhaa lienee
        Kotivastaaja... kirjoitti:

        Kun nyt kysyt niin vastataan. Ensinnäkin heterot ovat vaan ja ainoastaan seksuaalisesti kiinnostuneita vain heteroista ja näistäkin vain vastakaisesta sukupuolesta. Sitten toinen totuus on se että näistakin vain murtoasasta.

        Ainakin minulle on muodostunut sellainen käsitys että nettitkstailu ei koskaan johda missään tapauksessa mihinkään seksuaaliseen tapamiseen. Ainoa poikkeus on ns. kaupallinen seksi jossa joku tarjoaa palveluitaan netinvälityksellä. Ei varmaan kaikille mikään iloinen uutinen mutta näin se vain menee.

        Mitä olen kavereiden toilailuita seurannut niin puolison etsinnässä on vain kaksi sääntöä. Ei netistä ja ei ravintolasta.

        No, mitä heterot tekevät lesbopalstalla. Ihan sitä samaa mitä lesbokkin. Keskustelevat lesboudesta. Luuleko sinä että jos minä surfaan jollain puutarhapalstalla ja tutkin porkkananviljelyä niin minä sentakia että panisin jokaiseen reikään josta on porkkana vedetty pois? En tottavie. Ei kai jotain Seta-järjestöä pidetä pystyssä sentakia että homo voisi sieltä kysyä miltä homosta tuntuu? Kyllähä hän sen tietää ilman mitään konsultteja. Mutta minä en tiedä kun en ole homo.
        Jatkuvati on kuitekin tekemisissä naisien kanssa jotka viihtyvät toistensa seurassa tai tanssivat keskenään. Ei heilä ole sopivaa mennä kysymään että mikä heidän seksuaalinen suuntautuneisuutensa on kun he noin tekevät.
        Toivottavasti nyt ymmärrät vähän paremmi.

        Heh.. luuletko heteromiehenä lesboilta saavasi ymmärrystä? Kyllä nää naiset useimmat, jotka täällä kirjoittaa, on sellaisia jotka oikeestaan elää erilaisuudestaan, eli heille on elinehto pitää ns.hajurakoa miehiin ja kaikkeen mikä viittaakiin miehiin. Erilaisuudesta eläminen on kaikkien kulttien ja kultturien äiti, josta imetään äidinmaitoa, eli hengissäpysymisen alkuain(h)eet.

        Mutta tuolla ulkomaailmassa, lesbot tietty suurimmalta osiltaan on ihan fiksuja ja filmaattisia, sillä eihän siellä voi toimia kuin täällä.


    • Feminiinitär

      Bi-naisten kohdalla on vaikea ymmärtää heidän kiinnostustaan miehiä kohtaan, kun itse ei voisi kuvitellakaan. Samalla ajatus hieman myös ällöttää, jos vaikka edellinen suhde ollut mies. Samalla miettii, että mitä jos ne haluaakin miehen kun sitä tää yhteiskunta vielä vahvemmin tukee. Bi-nainen voi kumminkin periaatteessa valita sen helpomman tien heteromaailmassa elellen, toisin kun lesbo, eikä tarvitse erottua massasta.

      • Freudiina

        Ymmärrän tuonkin pointin. Mutta miten ajattelet (tai ajattelette muutkin) tilanteessa jos bi-taustainen onkin kallistunut enemmän naisiin ja identifioituu historiastaan huolimatta nyt lesboksi? Onko menneen riesasta mahdoton päästä irti toisten silmissä, vaikka yhtälailla olisi nyt siinä asemassa, että ajatuskin miehistä ällöttää?


      • Feminiinitär
        Freudiina kirjoitti:

        Ymmärrän tuonkin pointin. Mutta miten ajattelet (tai ajattelette muutkin) tilanteessa jos bi-taustainen onkin kallistunut enemmän naisiin ja identifioituu historiastaan huolimatta nyt lesboksi? Onko menneen riesasta mahdoton päästä irti toisten silmissä, vaikka yhtälailla olisi nyt siinä asemassa, että ajatuskin miehistä ällöttää?

        Itse suhtaudun varauksella, jos ikää on jo jonkin verran ja pelkkiä (pidempiä )miessuhteita takana ja nyt ilmoittaa haluavansa naisen. Epäilykset herää, miksi juuri nyt haluaa naisen ja pystyykö todellisuudessa suhteeseen naisen kanssa ja sen tuomiin haasteisiin vai alkaako haikailla miesten perään jossain vaiheessa. Eri asia on, jos vielä on suht nuori, elänyt uskonnollisessa ympäristössä, ahdasmielinen perhe, tms selittävä tekijä. On vähän erikoista lesbon näkökulmasta vaihtaa kokonaan preferenssiä miehistä naisiin. Ehkä se silti mahdollista vois jotenkin olla, jos hulluna rakastuisi ja toinen onnistuisi vakuuttamaan, että oikeasti naisen nykyään haluaa. Silti lähtökohtaisesti tutustun mieluummin tässä mielessä naisiin, jotka ovat jo vähän aikaa olleet selvillä vesillä identiteetin kanssa ja miessuhteita ei lähivuosina ole ollut.


      • kysyjä
        Feminiinitär kirjoitti:

        Itse suhtaudun varauksella, jos ikää on jo jonkin verran ja pelkkiä (pidempiä )miessuhteita takana ja nyt ilmoittaa haluavansa naisen. Epäilykset herää, miksi juuri nyt haluaa naisen ja pystyykö todellisuudessa suhteeseen naisen kanssa ja sen tuomiin haasteisiin vai alkaako haikailla miesten perään jossain vaiheessa. Eri asia on, jos vielä on suht nuori, elänyt uskonnollisessa ympäristössä, ahdasmielinen perhe, tms selittävä tekijä. On vähän erikoista lesbon näkökulmasta vaihtaa kokonaan preferenssiä miehistä naisiin. Ehkä se silti mahdollista vois jotenkin olla, jos hulluna rakastuisi ja toinen onnistuisi vakuuttamaan, että oikeasti naisen nykyään haluaa. Silti lähtökohtaisesti tutustun mieluummin tässä mielessä naisiin, jotka ovat jo vähän aikaa olleet selvillä vesillä identiteetin kanssa ja miessuhteita ei lähivuosina ole ollut.

        Kiitos asiallisesta vastauksesta!


      • jokin tämmönem
        Feminiinitär kirjoitti:

        Itse suhtaudun varauksella, jos ikää on jo jonkin verran ja pelkkiä (pidempiä )miessuhteita takana ja nyt ilmoittaa haluavansa naisen. Epäilykset herää, miksi juuri nyt haluaa naisen ja pystyykö todellisuudessa suhteeseen naisen kanssa ja sen tuomiin haasteisiin vai alkaako haikailla miesten perään jossain vaiheessa. Eri asia on, jos vielä on suht nuori, elänyt uskonnollisessa ympäristössä, ahdasmielinen perhe, tms selittävä tekijä. On vähän erikoista lesbon näkökulmasta vaihtaa kokonaan preferenssiä miehistä naisiin. Ehkä se silti mahdollista vois jotenkin olla, jos hulluna rakastuisi ja toinen onnistuisi vakuuttamaan, että oikeasti naisen nykyään haluaa. Silti lähtökohtaisesti tutustun mieluummin tässä mielessä naisiin, jotka ovat jo vähän aikaa olleet selvillä vesillä identiteetin kanssa ja miessuhteita ei lähivuosina ole ollut.

        Femiinitytär... Selvillä vesillä seksuaalisuutensa kanssa ei välttämättä ole täysin hetero tai täysin hetero! Olen oikeastaan kallistunut naisiin mutta silti joskus saattaa tulla ihastumista miehiinkin. En voisi kuvitellakkaan harrastavani seksiä miehen kanssa ja olen jo aikas varma että olen bisse joka on suurimmaksi osaksi lesbo tai jotain;)


      • Feminiinitär
        jokin tämmönem kirjoitti:

        Femiinitytär... Selvillä vesillä seksuaalisuutensa kanssa ei välttämättä ole täysin hetero tai täysin hetero! Olen oikeastaan kallistunut naisiin mutta silti joskus saattaa tulla ihastumista miehiinkin. En voisi kuvitellakkaan harrastavani seksiä miehen kanssa ja olen jo aikas varma että olen bisse joka on suurimmaksi osaksi lesbo tai jotain;)

        En sitä tarkoittanutkaan, lähinnä, etteivät sellaiset naiset kiinnosta, jotka eivät tiedä, mitä haluavat ja hakevat sitä eri suunnilta myös seksuaalisuuden suhteen. Haluan naisen, joka haluaa vain naisen :)


      • thisbi

        Kokemuksesta sanon, että ei miehen kanssa suhteessa eläminen poista biseksuaalin naisen erilaisuuden ja ulkopuolisuuden tunnetta välttämättä mitenkään. Olen silti bi vaikka muiden silmiin saattaa näyttää että "elelen heteromaailmassa". Joskus se, että jatkuvasti oletetaan että on hetero sillä perusteella, että kumppanina on mies, voi tuntua jopa tosi häiritsevältä. Sitä saattaa tuntea olevansa jotenkin näkymätön omana itsenään, jotenkin valheellinen ja väärin nähty. Ulkoisesti joo ei välttämättä erotu massasta ainakaan ensinäkemältä mutta sisäisesti kyllä. Jotkut asiat identiteetinmuodostuksessa ja sosiaalisessa kanssakäymisessä on toki helpompia mutta jotkut taas vaikeampia ja monimutkaisempia kuin jos olisi selkeesti "yksinomaan lesbo". Useasti olen kyllä toivonut että voisin olla jompaa kumpaa. Nykyään tuntuu että homoja/lesboja kohtaan on vähemmän ennakkoluuloista suhtautuminen kuin biseksuaaleja kohtaan.


      • Kysyn nyt vaan.
        thisbi kirjoitti:

        Kokemuksesta sanon, että ei miehen kanssa suhteessa eläminen poista biseksuaalin naisen erilaisuuden ja ulkopuolisuuden tunnetta välttämättä mitenkään. Olen silti bi vaikka muiden silmiin saattaa näyttää että "elelen heteromaailmassa". Joskus se, että jatkuvasti oletetaan että on hetero sillä perusteella, että kumppanina on mies, voi tuntua jopa tosi häiritsevältä. Sitä saattaa tuntea olevansa jotenkin näkymätön omana itsenään, jotenkin valheellinen ja väärin nähty. Ulkoisesti joo ei välttämättä erotu massasta ainakaan ensinäkemältä mutta sisäisesti kyllä. Jotkut asiat identiteetinmuodostuksessa ja sosiaalisessa kanssakäymisessä on toki helpompia mutta jotkut taas vaikeampia ja monimutkaisempia kuin jos olisi selkeesti "yksinomaan lesbo". Useasti olen kyllä toivonut että voisin olla jompaa kumpaa. Nykyään tuntuu että homoja/lesboja kohtaan on vähemmän ennakkoluuloista suhtautuminen kuin biseksuaaleja kohtaan.

        Täytyy nyt ihan kysyä suoraan: miten erityisellä tavalla heterosuhteessa olevat bi-seksuaalit sitten pitäisi nähdä? Ketä kiinnostaa toisen seksuaalisuuden ei-hetero-puoli, jos kumminkin elää heterosuhteessa? Juuri se saman sukupuolen kanssa seurustelu ja siihen liittyvä erilaisuus tässä heteromaailmassa just erottaa meidät lesbot ja naissuhteessa olevat muista. Mä en ymmärrä, mitä erityishuomiota tällaiset bi-naiset haluaa, just tämä vaikuttaa huomiohakuisuudelta, ollaan miehen kanssa mut jotenkin sitä lesboa puolta pitäis jonkun osata huomioida ja toisten ottaa huomioon ja nähdä. Ei ihmisestä muutenkaan näy ulos kaikki henkilökohtainen, en tajua pointtia, eiks voi vaikka jollekin kaverille paljastaa, jos jollekin haluaa kertoa, miks muiden pitäis sun bi-seksuaalisuus huomioida?


      • 123_
        thisbi kirjoitti:

        Kokemuksesta sanon, että ei miehen kanssa suhteessa eläminen poista biseksuaalin naisen erilaisuuden ja ulkopuolisuuden tunnetta välttämättä mitenkään. Olen silti bi vaikka muiden silmiin saattaa näyttää että "elelen heteromaailmassa". Joskus se, että jatkuvasti oletetaan että on hetero sillä perusteella, että kumppanina on mies, voi tuntua jopa tosi häiritsevältä. Sitä saattaa tuntea olevansa jotenkin näkymätön omana itsenään, jotenkin valheellinen ja väärin nähty. Ulkoisesti joo ei välttämättä erotu massasta ainakaan ensinäkemältä mutta sisäisesti kyllä. Jotkut asiat identiteetinmuodostuksessa ja sosiaalisessa kanssakäymisessä on toki helpompia mutta jotkut taas vaikeampia ja monimutkaisempia kuin jos olisi selkeesti "yksinomaan lesbo". Useasti olen kyllä toivonut että voisin olla jompaa kumpaa. Nykyään tuntuu että homoja/lesboja kohtaan on vähemmän ennakkoluuloista suhtautuminen kuin biseksuaaleja kohtaan.

        Biseksuaalin erilaisuutta sisäisesti ei tietenkään poista se, että elää miehen kanssa, mutta ulkopuolisille ihmisille, tuttaville, työkavereille, sukulaisille ja jopa niille lähimmille ystäville se on sosiaalisempi hyväksytympää ja "normaalimpaa", että seurustelee vastakkaista sukupuolta olevan kanssa. Sosiaalinen kanssakäyminen on helpompaa, työyhteisössä ja harrastuksissa oleminen on helpompaa eikä kohtaa syrjintää,kummallisia katseita, ennakkoluuloja jne. On helpompaa kävellä käsi kädessä miehen kanssa kadulla, on helpompaa muuttaa asumaan saman katon alle miehen kanssa, on helpompaa jutella työyhteisössä, että olinpas nyt viikonloppuna mieheni kanssa mökillä, heteroystävien kanssa voi keskustella luontevasti heteroasioista, seurustelusta, seksistä jne.

        Juu ja minäkään en ymmärrä mitä erityishuomiota pitäisi biseksuaalien saada. Eikö riitä, että muuten elämässä on hyvin, on saanut valita kenen kanssa seurustelee (miehen vai naisen) jne. ja juu, tosiaan ihmisestä ei näy ulospäin muutenkaan kaikki henkilökohtainen, eikä aina pidäkään näkyä, oli sitten bi,lesbo tai hetero. Että ihan kuin kaikki olisi hyvin, mutta siltikään ei olla mihinkään tyytyväisiä.

        Mitkä asiat sinulle sitten ovat niitä monimutkaisempia ja vaikeampia kuin lesboille? Mistä tiedät miten vaikeaa tai helppoa lesboilla on?


      • thisbi
        Kysyn nyt vaan. kirjoitti:

        Täytyy nyt ihan kysyä suoraan: miten erityisellä tavalla heterosuhteessa olevat bi-seksuaalit sitten pitäisi nähdä? Ketä kiinnostaa toisen seksuaalisuuden ei-hetero-puoli, jos kumminkin elää heterosuhteessa? Juuri se saman sukupuolen kanssa seurustelu ja siihen liittyvä erilaisuus tässä heteromaailmassa just erottaa meidät lesbot ja naissuhteessa olevat muista. Mä en ymmärrä, mitä erityishuomiota tällaiset bi-naiset haluaa, just tämä vaikuttaa huomiohakuisuudelta, ollaan miehen kanssa mut jotenkin sitä lesboa puolta pitäis jonkun osata huomioida ja toisten ottaa huomioon ja nähdä. Ei ihmisestä muutenkaan näy ulos kaikki henkilökohtainen, en tajua pointtia, eiks voi vaikka jollekin kaverille paljastaa, jos jollekin haluaa kertoa, miks muiden pitäis sun bi-seksuaalisuus huomioida?

        Identiteettikokemuksesta kysymys. Se on sekä sisäinen että sosiaalinen. Sisäisenä: riippumatta siitä miten muut näkevät sinut tiedät itse olevasi ei-hetero ja tähän voi liittyä ristiriitoja. Sosiaalisena: se että muut olettavat että olet hetero vaikka et ole voi toki olla "helppoa" jos sinulle on ok olla kaapissa asian suhteen etkä ärsyynny siitä, että nyky-yhteiskunnassa oletetaan kaikkien olevan lähtökohtaisesti heteroita. Samalla tavalla kuin jos ilman parisuhdetta elävä homo tai lesbo voi olla näennäisesti "normaali" antamalla muiden pysyä oletuksessaan että hän on hetero. Ethän kuitenkaan lakkaa kokemasta itseäsi lesboksi ja kokemasta siihen liittyviä haasteita henkilökohtaisesti omiksesi, jos vaikkapa suhteesi naiseen päättyy ja elät yksin ja tästä johtuen kaikki olettavat että olet hetero. Samoin bi-seksuaalinen identiteettikokemus ei häviä minnekään vaikka seurustelisit miehen kanssa sillä hetkellä. Seuraava kumppanisi ja edellinen kumppanisi voivat olla naisia. En kaipaa mitään henkilökohtaista erityiskohtelua vaan ihan vaan sitä, että meidän ihmisten moninaisuus olisi maailmassa hyväksytympää ja normatiivisia olettamuksia olisi vähemmän.


      • thisbi
        123_ kirjoitti:

        Biseksuaalin erilaisuutta sisäisesti ei tietenkään poista se, että elää miehen kanssa, mutta ulkopuolisille ihmisille, tuttaville, työkavereille, sukulaisille ja jopa niille lähimmille ystäville se on sosiaalisempi hyväksytympää ja "normaalimpaa", että seurustelee vastakkaista sukupuolta olevan kanssa. Sosiaalinen kanssakäyminen on helpompaa, työyhteisössä ja harrastuksissa oleminen on helpompaa eikä kohtaa syrjintää,kummallisia katseita, ennakkoluuloja jne. On helpompaa kävellä käsi kädessä miehen kanssa kadulla, on helpompaa muuttaa asumaan saman katon alle miehen kanssa, on helpompaa jutella työyhteisössä, että olinpas nyt viikonloppuna mieheni kanssa mökillä, heteroystävien kanssa voi keskustella luontevasti heteroasioista, seurustelusta, seksistä jne.

        Juu ja minäkään en ymmärrä mitä erityishuomiota pitäisi biseksuaalien saada. Eikö riitä, että muuten elämässä on hyvin, on saanut valita kenen kanssa seurustelee (miehen vai naisen) jne. ja juu, tosiaan ihmisestä ei näy ulospäin muutenkaan kaikki henkilökohtainen, eikä aina pidäkään näkyä, oli sitten bi,lesbo tai hetero. Että ihan kuin kaikki olisi hyvin, mutta siltikään ei olla mihinkään tyytyväisiä.

        Mitkä asiat sinulle sitten ovat niitä monimutkaisempia ja vaikeampia kuin lesboille? Mistä tiedät miten vaikeaa tai helppoa lesboilla on?

        Olet oikeassa noiden ensimmäisessä kappaleessa mainitsemiesi seikkojen suhteen toki. Biseksuaali on kuitenkin voinut kohdata ja voi tulla kohtaamaan syrjintää, kummallisia katseita ja ennakkoluuloja ihan samalla tavalla kuin "puhdas" lesbokin vaikkapa aiemman samansukupuolisen seurustelusuhteensa aikana. Ja uudelleen outoa suhtautumista ja ennakkoluuloja ei vain normiväestön vaan myös "oman" sateenkaarevan viiteryhmän sisällä jos yllättäen seuraava kumppani onkin mies. Samoin aikamoisia paineita valita kumpaa on, hetero vai homo, sekä itsen sisältä että muiden taholta.

        Se miten vaikeaa tai helppoa elämä on on tietenkin hyvin yksilöllistä. Jostain kuitenkin luin esim. että itsemurhia tekevät kaikkein eniten biseksuaalit nuoret. En tiedä mikä tarkkaan ottaen asiaa selittää, mutta intuitiivisesti tuntuu, että identiteetinmuodostus voisi olla vielä haasteellisempaa bi-nuorille kuin nuorille, joilla selkeästi halut kohdistuu vain saman sukupuolen edustajiin. Hämmentävää kun ei voi selkeästi määritellä mitä on.


    • lesbian i am

      No minua ei haittaa lainkaan ,että naiskaverini olisi bi. Minulle se on okei ,mutta yleensä en haluaisi sotkeutua. Epäluotettava? Vaikea sanoa ,koska riippuu ihmisistä. Minulla ei koskaan ollut biseksuaalin kanssa tekemisissä vain ollaan kavereita "tavalliset". En tiedä mitä sanoisin :).

    • Saman kanssa 10 v.

      Kun rakastuu niin eiks sitä rakastu ihmiseen ja ajattelee että ollaan kimpassa loppuikä. Ettei tule mieleenkään onks hän lopun ikäänsä pesunkestävä hetsku tai gay kun ollaan jo rakastuttu ?

    • Haileeselassie

      Niin, se on semmonen juttu, että jos nainen sanoo olevansa bi, niin se ei oikeen handlaa naistenvälisiä juttuja.
      Eli jos opetuskiintiö on täys, niin sitten bisset ei kiinnosta. Toisaalta, mitä oon muutaman kanssa seukannu, niin niitten kans on kaikenkaikkiaan lystimpää, kun ihan syntymälebson.
      Ne ymmästää, että voi vaikka välillä purastakkin ja että rakkaus voi olla rajuakin.
      Vaikka ite oonkin syntymälepso, niin musta on ihan jees välillä pureskellakin,
      Tokavikan naisen kaa kun seurustelin, niin eron jälkeen vasta tajusin, että tuo saattoikin olla bi. Ei semmosta erityiseen kannata mainostaa, meinaan.
      Koitti se ainakin olla miehen kaa, mutta ei siitä mitään tullu, se on, kun kunnolla pääsee naisen makuun, niin ei miehiinpäin enää vilastakkaan- Toi oli meinaan se pontti.

    • bisss

      Minua vaivaa bissejen kanssa se, että he voivat tosiaan kallistua myös miehiin päin ja on jokseenkin kiusallista huomata, että toinen kuolaa myös miesten perään... Itse voin hyväksyä sen, että joskus on oltu miesten kanssa, mutta en pysty tällaista ihmistä täysin ymmärtämään mitenkään, koska hyi.

      • pölyamoriton

        Minua vaivaa bissejen kanssa se, että he eivät millään ymmärrä miksi lesbot eivät kiinnostu miehistä. Se vaan ei mene heille millään jakeluun. Toinen juttu on se, että kun treffaillaan tai seurustellaan niin se ei ole kiva, että toinen jatkuvasti kuolaa miesten perään (tosin, jotkut epävakaat ja epävarmat lesbotkin tekevät deiteillä tätä, vilkuilevat jatkuvasti muita naisia ja useampi nainen aina kierroksessa) tai haaveilee saavansa munaa. En myöskään halua kuunnella kaiken aikaa miten ihanaa seksi on miehen kanssa tai miten ihania miehet ovat. Ei vaan yksinkertaisesti kiinnosta eikä jaksa kuunnella mitään miesseikkailuja tai mitään mikä liittyy miehiin.

        Osa bisseistä kun on vielä polyamorisia, eli he eivät näe mitään väärää siinä, että samaan aikaan toisaalla seurustelevat miehen kanssa ja toisaalla naisen kanssa. Heidän on vaikea ymmärtää, että osa (tai siis suurin osa) ihmisistä ei ole kuitenkaan mitenkään polyamorisia millään tavalla.


      • ljjjjccflöölvcx

        Yök.... Olen bi eli voin ihastua heihin mutta seksi ei kiinosta yhtään ja naiset puolestaan viehättää vahvasti enemmän. Minusta pettäminen on ehdottoman väärin ja kolmenkimppaa ainakaan miehen kanssa en voisi kuvitellakkaan. Kerran pari vuotta sitten harrastin seksiä miehen kanssa ja se oli pelkästään ahdistavaa jne. Ei kaikki bisset ole pettäjiä tai vastaavaa... Ja minusta tuntuu että suurimmanosan kannattaisi vaan hyväksyä se että lesbo ei halua miestä... Sama kuin hetero nainen alkaisi seurustelemaan ja jätkä haaveilisi muista miehistä... Lähti varmaan pihalle aika äkkiä:D Stereotyyppinen bisse on nimenomaan raaka ja epävakaa pettäjä, mutta ei se ole kokototuus. Itse tutuessani naiseen saatan sanoa lesbo tai bisse ihan kummin vaan;)


      • 567576
        ljjjjccflöölvcx kirjoitti:

        Yök.... Olen bi eli voin ihastua heihin mutta seksi ei kiinosta yhtään ja naiset puolestaan viehättää vahvasti enemmän. Minusta pettäminen on ehdottoman väärin ja kolmenkimppaa ainakaan miehen kanssa en voisi kuvitellakkaan. Kerran pari vuotta sitten harrastin seksiä miehen kanssa ja se oli pelkästään ahdistavaa jne. Ei kaikki bisset ole pettäjiä tai vastaavaa... Ja minusta tuntuu että suurimmanosan kannattaisi vaan hyväksyä se että lesbo ei halua miestä... Sama kuin hetero nainen alkaisi seurustelemaan ja jätkä haaveilisi muista miehistä... Lähti varmaan pihalle aika äkkiä:D Stereotyyppinen bisse on nimenomaan raaka ja epävakaa pettäjä, mutta ei se ole kokototuus. Itse tutuessani naiseen saatan sanoa lesbo tai bisse ihan kummin vaan;)

        Älkää herranjumala sanoko olevanne lesboja, jos olette oikeasti bi. Ihmiskunnalla on muutenkin jo sellainen harhakäsitys, ettei oikeita lesboja ole edes olemassa vaan kaikki lopulta päätyvät yhteen miehen kanssa. Mitä jos julistat olevasi lesbo ja sitten alatkin seurustella miehen kanssa? Minkä kuvan se antaa lesboista muille ihmisille? Miksi ei voi olla rehellinen siitä mitä on, koska epärehellisyydellä vaikeuttaa monien muiden asemaa.


      • aivan_
        567576 kirjoitti:

        Älkää herranjumala sanoko olevanne lesboja, jos olette oikeasti bi. Ihmiskunnalla on muutenkin jo sellainen harhakäsitys, ettei oikeita lesboja ole edes olemassa vaan kaikki lopulta päätyvät yhteen miehen kanssa. Mitä jos julistat olevasi lesbo ja sitten alatkin seurustella miehen kanssa? Minkä kuvan se antaa lesboista muille ihmisille? Miksi ei voi olla rehellinen siitä mitä on, koska epärehellisyydellä vaikeuttaa monien muiden asemaa.

        Nimenomaan näin. Minkälaisen kuvan itsestään antaa sellainen, joka mainostaa olevansa lesbo, mutta sanoo kuitenkin kuvittelevansa itsensä myös miesten kanssa yhteen tai sellainen, joka on tänään lesbo ja huomenna onnellisesti miehen kanssa? Pian miehetkin alkavat kuvittelemaan, että lesbous noin yleisesti tarkoittaa oikeasti bisseyttä tai heteroutta. Olemalla epärehellinen jo noin alussa pohjustaa suhteensa valheiden ympärille. Entäs kun se nainen huomaa, että valehtelet hänelle? Tuskin ketään kiehtoo olla valehtelijan kanssa.


      • 768237864782
        aivan_ kirjoitti:

        Nimenomaan näin. Minkälaisen kuvan itsestään antaa sellainen, joka mainostaa olevansa lesbo, mutta sanoo kuitenkin kuvittelevansa itsensä myös miesten kanssa yhteen tai sellainen, joka on tänään lesbo ja huomenna onnellisesti miehen kanssa? Pian miehetkin alkavat kuvittelemaan, että lesbous noin yleisesti tarkoittaa oikeasti bisseyttä tai heteroutta. Olemalla epärehellinen jo noin alussa pohjustaa suhteensa valheiden ympärille. Entäs kun se nainen huomaa, että valehtelet hänelle? Tuskin ketään kiehtoo olla valehtelijan kanssa.

        "Pian alkavat kuvitella" tai oikeammin siis kuvittelevat jo.


      • hkxckkhxkhhlxkhxlh
        567576 kirjoitti:

        Älkää herranjumala sanoko olevanne lesboja, jos olette oikeasti bi. Ihmiskunnalla on muutenkin jo sellainen harhakäsitys, ettei oikeita lesboja ole edes olemassa vaan kaikki lopulta päätyvät yhteen miehen kanssa. Mitä jos julistat olevasi lesbo ja sitten alatkin seurustella miehen kanssa? Minkä kuvan se antaa lesboista muille ihmisille? Miksi ei voi olla rehellinen siitä mitä on, koska epärehellisyydellä vaikeuttaa monien muiden asemaa.

        Tarkotin vaan että voin ihastua mieheen mutta en ikinä voisi seurustella sen kanssa enkä harrastaa seksiä! En tarkoita että alkaisin valehtelemaan olevani 100% lesbo... Jännä kun tällä palstalla ihmiset nokkiintuu niin äkkiä;D Ja kyllä jotkut lesbot on luullu olevansa täysin lesboja ja rakastuukin mieheen siinä 30 ikäisenä. Eikös tämä horjuta ns "kaikkien lesbojen identiteettiä" vielä enemmän kuin että yksi melkein lesbo sanoisi olevansa lesbo! Ja sanon melkein aina olevani bisse joten ei hätää!


      • 1+2+5
        hkxckkhxkhhlxkhxlh kirjoitti:

        Tarkotin vaan että voin ihastua mieheen mutta en ikinä voisi seurustella sen kanssa enkä harrastaa seksiä! En tarkoita että alkaisin valehtelemaan olevani 100% lesbo... Jännä kun tällä palstalla ihmiset nokkiintuu niin äkkiä;D Ja kyllä jotkut lesbot on luullu olevansa täysin lesboja ja rakastuukin mieheen siinä 30 ikäisenä. Eikös tämä horjuta ns "kaikkien lesbojen identiteettiä" vielä enemmän kuin että yksi melkein lesbo sanoisi olevansa lesbo! Ja sanon melkein aina olevani bisse joten ei hätää!

        Ei se lesbojen identiteettiä horjuta, mutta se, minkälaisen kuvan annat itsestäsi muille ja väistämättä myös minkälaisen kuvan annat lesbona/bi-seksuaalina muille ihmisille. Jos jatkuvasti luot muille ihmisille ja varsinkin miehille sitä mielikuvaa, että olet lesbo (vaikka et olekaan) ja sopivan tilaisuuden tullen sitten kuitenkin miehet kelpaa, niin sellaiset miehet, jotka eivät tunne eivätkä oikein tiedä asioista kovin syvällisesti mitään, saattavat sinun valheellisen käytöksesi perusteella luulla, että lesbot ovat oikeasti biseksuaaleja, heteroita tai heidät voi käännyttää tykkämään miehistä. Näin ollen myös miehet luulevat, että lesbot ovat helppoja uhreja ja helppoja iskettäväksi sänkyyn ja jos ei saa iskettyä niin otetaan väkisin.

        Miten tämä sitten käytännössä ilmenee? Esimerkiksi gaybaareihin "eksyy" aina välillä niitä (hetero)miehiä, jotka eivät millään usko, että ensinnäkin olemme gaybaarissa ja toisekseen lesbo on lesbo, vaikka voissa paistaisi. Siitä seuraa sitten sellaisia lieveilmiöitä kuten jos mies lähestyy naista gaybaarissa ja nainen osoittaa, että ei ole kiinnostunut, niin mies ei millään usko, vaan väkisinkin alkaa lähennellä ja kosketella (potentiaalinen raiskaaja). Tätä ilmiötä vaan vahvistaa se, että joku mies on lähennellyt/iskenyt ns. lesboa (joka ei ole lesbo vaan bi) ja sitten nainen sanoo miehelle olevansa lesbo, mutta käytös on taas päinvastaista ja päätyy tyyliin tämän miehen kanssa sänkyyn.

        Nyt kun homo/lesboasiat ovat muutenkin kamalasti tapetilla niin et hirveän myönteistä ja uskottavaa kuvaa anna lesboista muille ihmiselle, kenties niille tietämättömille, ennakkoluuloisille ja erilaisuutta muutenkin kovasti pelkääville.


      • Hhyhjjhjybbj
        hkxckkhxkhhlxkhxlh kirjoitti:

        Tarkotin vaan että voin ihastua mieheen mutta en ikinä voisi seurustella sen kanssa enkä harrastaa seksiä! En tarkoita että alkaisin valehtelemaan olevani 100% lesbo... Jännä kun tällä palstalla ihmiset nokkiintuu niin äkkiä;D Ja kyllä jotkut lesbot on luullu olevansa täysin lesboja ja rakastuukin mieheen siinä 30 ikäisenä. Eikös tämä horjuta ns "kaikkien lesbojen identiteettiä" vielä enemmän kuin että yksi melkein lesbo sanoisi olevansa lesbo! Ja sanon melkein aina olevani bisse joten ei hätää!

        Ja kyllähän jotkut heteroina itseään pitävät katsovat esim lesbopornoa jne...


    • No siis mun exä oli bi ja se petti mua miehen kanssa. Mutta, siis tästä huolimatta mulle ei oo merkitystä. Jo siis, kun on läpeeni lesbo jotenkin, kun ajattelee, että kumppani pystyy harrastamaan seksiä miehen kanssa se inhottaa, mutta yhtälailla naisen kanssa olis sama juttu eikä se sukupuoli sitä muuttaisi.

      Mun mielestä on väärin, että koko suuntausta määritellään stereotypioiden mukaan (: Tosiaan, jos tää ihminen on sellainen, että on hyvä olla yhdessä synkkaa ja molemmat on sitoutuneita toisiinsa halleluja seksuaalinen suuntaus ei merkkaa mitään.

      Ja yhtälailla lesbo/ homo voi olla polyamori ^^ heteron on vähän hankala :D

      • mitä mää ajattelin =) kyllä heterokin voi olla polyamori ei sitä voi pelkästään bi ja pan seksuaalien jutuksi määritellä ^^


      • Bi(polarit?)

        Kylläpäs täällä on monta kertomusta siitä miten bisset ovat pettäneet miehet kanssa :( Joillekin se normaaliuden tuoma tunne kai painaa vaakakupissa enemmän. En kyllä tiedä tuleeko sillä onnellista elämää että elää mahdollisimman "turvallisesti". Ja pettäjä on kuitenkin pettäjä aina. Jotkut pettäjät näyttävästi piiloutuvat Bi-identiteetin taakse ja jättävät solmuja meille, jotka haluamme vakavan suhteen.


      • Bi(polarit?) kirjoitti:

        Kylläpäs täällä on monta kertomusta siitä miten bisset ovat pettäneet miehet kanssa :( Joillekin se normaaliuden tuoma tunne kai painaa vaakakupissa enemmän. En kyllä tiedä tuleeko sillä onnellista elämää että elää mahdollisimman "turvallisesti". Ja pettäjä on kuitenkin pettäjä aina. Jotkut pettäjät näyttävästi piiloutuvat Bi-identiteetin taakse ja jättävät solmuja meille, jotka haluamme vakavan suhteen.

        Se on totta, että pettäjä on pettäjä, mutta bisseys ei automaattisesti tarkoita pettämistä.

        Vaikka seurustelisi puupökkylän kanssa, niin sitä ei petä, jos on niin itselleen luvannut.

        Eli kuka tahansa identiteetiltään mikä tahansa pettää, jos luonne antaa periksi. Ihan samalla lailla kuin hetskut toisiaan ja lesbot toisiaan.
        Joillekin pettäminen on jonkinlaista itsetunnon kohotusleikkiä ja evvk.
        Kunhan ei tule mun reviirille leikkimään :)


    • Tää oli hyvin kirjoitettu :D just tätä määkin tarkoitin!

    • stadi1993

      Olen itse femme lesbo ja kaikki naiset kehen olen tuntenut vetoa ovat olleet biseksuaaleja, lesboja ei ole tullut vastaan joista kiinnostuisin. En voi väittää etten hieman perääntyisi jos nainen sanoisi olevansa bi. Nämä naiset, jotka ovat bissejä olivat kummatkin todella sekaisin omien tunteidensa kanssa, yksi heistä vaikutti sille kuin hänellä olisi paha/tyly kaksonen eikä koskaan tiennyt minkälainen hän olisi tunteidensa kanssa tänään. Toinen taas ei voinut myöntää että pitää myös naisista.

    • 2+1

      zz50zz minä en bi tyttönä ymmärrä kun sanot "mikään ei olisi kettumaisempaa, kuin menettää naisensa miehelle. Toiselle naiselle miljoona kertaa mieluummin, jos pakko olisi."

      mistä tämä johtuu?

      • Tulisi tunne, ettei naisena riittänyt. Olisi tarpeeksi.
        Tulee väkisinkin mieleen, että jos olisi munat jalkojen välissä, niin olisiko tilanne toinen.

        Ja jos vastaus olisi myönteinen, niin silloinhan koko alkuasetelma olisi ollut epäoikeudenmukainen.

        Nainen, kun ei voi koskaan olla samalla viivalla miehen kanssa silloin kun puhutaan aidoista kilkuttimista. Ja jos naisesi haluaa aitoa, niin eipä auta vaikka tilaisi kaalimadolta kaikki masiinat.

        Siis en vaan halua yksinkertaisesti hävitä miehille, kun naisista kyse. Ja en usko, että kukaan muukaan 100% leba :)


      • 3+1
        zz50zz kirjoitti:

        Tulisi tunne, ettei naisena riittänyt. Olisi tarpeeksi.
        Tulee väkisinkin mieleen, että jos olisi munat jalkojen välissä, niin olisiko tilanne toinen.

        Ja jos vastaus olisi myönteinen, niin silloinhan koko alkuasetelma olisi ollut epäoikeudenmukainen.

        Nainen, kun ei voi koskaan olla samalla viivalla miehen kanssa silloin kun puhutaan aidoista kilkuttimista. Ja jos naisesi haluaa aitoa, niin eipä auta vaikka tilaisi kaalimadolta kaikki masiinat.

        Siis en vaan halua yksinkertaisesti hävitä miehille, kun naisista kyse. Ja en usko, että kukaan muukaan 100% leba :)

        Eiks se olis kettumaisempaa jos muija lähtis toisen muijan matkaan kuin miehen? Meinaan, että helpompaahan se on selittää itselleen, että muija lähti kun et riittänytkään naisena.


      • biseksual
        3+1 kirjoitti:

        Eiks se olis kettumaisempaa jos muija lähtis toisen muijan matkaan kuin miehen? Meinaan, että helpompaahan se on selittää itselleen, että muija lähti kun et riittänytkään naisena.

        Mustaki ois kettumaisempaa jos muija lähtis miehen perään.


      • 3+1 kirjoitti:

        Eiks se olis kettumaisempaa jos muija lähtis toisen muijan matkaan kuin miehen? Meinaan, että helpompaahan se on selittää itselleen, että muija lähti kun et riittänytkään naisena.

        Ei olis. Muijani ei olis ainakaan huonompaan vaihtanut :) Ja jos paremman saman puoliskon löytää, niin hyvä niin.

        Ja jos oikein asiaa spekuloidaan, niin ei ole kiva menettää kellekään. Kyllä asialle omistautuneen lesbon pitää yksi nainen pystyä tyytyväisenä pitämään :)


      • lalalaa

        Miehelle menettäminen ois paljon pahempi, tulis vielä petetympi olo, kun haluis loikata heteropuolelle.


    • les pooo

      Huonoja kokemuksia, omia tai kavereiden.

    • keijutar_93

      tuosta kaalimato kommentista tuli mieleen ;) miten usein lesbot käyttää miesten sukupuolielimiä muistuttavia seksileluja makuuhuoneissaan ? itse olen bi tyttö ja kokemukset naisen kanssa rajoittuu vain kahteen tyttöön (joista toinen oli lyhyt parisuhde ja toinen yksittäinen mitätön kännisekoilu), mutta ei olisi tullut mieleenkään turvautua dildoihin. sehän olisi poistanut koko homman idean kun olin nimenomaan halunnut NAISEN lämpöä ja läheisyyttä

      • 4+2

        itse en ainakaan tyttöystäväni kanssa tarvi mitään leluja. me tykätään toisistamme sellaisina kuin ollaan :) ja siinä ei muovia tarvita :) niinkuin sanoit, lämpöä ja läheisyyttä tarvitaan :) ja hellyys riittää :)


    • 3+13

      ei se haittaa jos on muutama moottoroitu "apuväline" =) auttaa myös silloin ku rakas ei oo paikan päällä

    • maanantai..

      Täytyy kyllä myöntää, että tietyllä tavalla tunnen, että mulla lesbona on paljon enemmän yhteistä homojen kanssa kuin bi-seksuaalien naisten. Jotenkin kokemus maailmasta on erilainen, kun ei ole eri sukupuolen kanssa suhteissa ja on sillä tavalla vähemmistöä. Joka toinen tuntuu olevan bi ja ainakin monet niistä naisista heterosuhteissa, ei mulla ole niiden kanssa sen enempää yhteistä kuin heteronaistenkaan. Mäkin olen törmännyt epävakaisiin bi-seksuaaleihin, jotka ei itsekään tiedä, kumman haluaa, miehen vai naisen ja säätää molempien kanssa. Oon kyllä törmännyt myös onneksi myös joihinkin tasapainoisiin. Mä kyllä pysyisin bisseistä kaukana, jos joku pettäis miehen kanssa, se ois ihan kauheeta, kun itse joutuu koko ajan vastakkain muutenkin tän heteronormatiivisen maailman kanssa.

      • wfgcxbwbbwbdgdgdg

        Sitä mietin et lesboille ei ole mitään omaa ryhmää missä tutustua setalla tai muualla. olisiko se sitten niin rasistista jos lesbot vois joskus keskustella keskenään ja tutustua toisiinsa? kaikki on aina "naisille". Olen kyllästynyt ihastumaan avioliitossa eläviin kuitenkin piireissä liikkuviin binaisiin. etsitään naisesta romanttista täydennystä ja hellyyttä väljähtyneeseen parisuhteeseen miehen kanssa. vaarana tässä lesboille että jää roikkumaan binaisen rakastajattaren tai jalkavaimon rooliin eikä ikinä saa oikeaa parisuhdetta rakennettua.


      • bizzz
        wfgcxbwbbwbdgdgdg kirjoitti:

        Sitä mietin et lesboille ei ole mitään omaa ryhmää missä tutustua setalla tai muualla. olisiko se sitten niin rasistista jos lesbot vois joskus keskustella keskenään ja tutustua toisiinsa? kaikki on aina "naisille". Olen kyllästynyt ihastumaan avioliitossa eläviin kuitenkin piireissä liikkuviin binaisiin. etsitään naisesta romanttista täydennystä ja hellyyttä väljähtyneeseen parisuhteeseen miehen kanssa. vaarana tässä lesboille että jää roikkumaan binaisen rakastajattaren tai jalkavaimon rooliin eikä ikinä saa oikeaa parisuhdetta rakennettua.

        Minä ja mieheni ollaan molemmat biseksuaaleja ja liikutaan piireissä. Baari-illtoina usein joku mies yrittää miestäni ja nainen minua... eli se aloite tulee muualta. Sitten on niitä jotka kyseenalaistaa meidän oikeuden käydä homobaareissa. Mutta bisseys on osa kummankin identiteettiä ja paskat välitetään siitä, jos jotkut luulee meitä heteropariksi homobaarissa.


      • lizzzz
        bizzz kirjoitti:

        Minä ja mieheni ollaan molemmat biseksuaaleja ja liikutaan piireissä. Baari-illtoina usein joku mies yrittää miestäni ja nainen minua... eli se aloite tulee muualta. Sitten on niitä jotka kyseenalaistaa meidän oikeuden käydä homobaareissa. Mutta bisseys on osa kummankin identiteettiä ja paskat välitetään siitä, jos jotkut luulee meitä heteropariksi homobaarissa.

        Oiskohan se sillä lailla, että teitä luullaan vain kavereiksi ja siis molempia näin ollen sinkuiksi. Sinua siis varmaan luulevat lesboksi ja miestäsi homoksi. Tuskin teillä otsassa lulee molemmilla, että bi. Enpä koskaan ole oikein nähnyt, että joku sinkkulesbo tyrkyttäisi itseään bissepariskunnalle kolmanneksi pyöräksi, useimmitenhan se on niin, että ne pariskunnat tyrkyttävät omaa seuraansa sinkuille...


      • bizzzz
        lizzzz kirjoitti:

        Oiskohan se sillä lailla, että teitä luullaan vain kavereiksi ja siis molempia näin ollen sinkuiksi. Sinua siis varmaan luulevat lesboksi ja miestäsi homoksi. Tuskin teillä otsassa lulee molemmilla, että bi. Enpä koskaan ole oikein nähnyt, että joku sinkkulesbo tyrkyttäisi itseään bissepariskunnalle kolmanneksi pyöräksi, useimmitenhan se on niin, että ne pariskunnat tyrkyttävät omaa seuraansa sinkuille...

        Voi olla. Mutta sinänsä sama, ovatko luulleet heteroiksi vai sinkkulesboksi ja -homoksi, koska molemmat vääärin. Tuosta sitten näkee sen jaottelun joko tai - bissepariskunta katoaa jompaan kumpaan kar´tegoriaan homobaarin julkisen katseen alla.


      • bizzz
        bizzzz kirjoitti:

        Voi olla. Mutta sinänsä sama, ovatko luulleet heteroiksi vai sinkkulesboksi ja -homoksi, koska molemmat vääärin. Tuosta sitten näkee sen jaottelun joko tai - bissepariskunta katoaa jompaan kumpaan kar´tegoriaan homobaarin julkisen katseen alla.

        Sori typot...


      • lizzzz
        bizzz kirjoitti:

        Sori typot...

        No, jos pidätte tiukasti toisianne kädestä kiinni, istutte tarpeeksi lähekkäin, kaulailette ja suutelette toisianne vähän väliä, kenellekään ei pitäisi olla epäselvää, että olette pariskunta...


    • Ehjäyttäjä

      Heti toinen viesti keskustelussa: "Monella kokemus että bi:t on monella tapaa epävakaita. Ja lopulta palaavat kuitenkin miehen syliin..... "

      Silloinhan nainen on palannut juuri sinne, missä naisen kuuluukin olla!

    • Miksi naisen kuuluu olla vain miehen kanssa? Miksi nainen ei saa haluta olla myös tai vain toisen naisen kanssa? Ja miksi joidenkin mielestä oikeus olla toisen naisen kanssa on vain varattu niille naisille, jotka ovat 100 % homoseksuaaleja?

    • ruislinnunlaulu

      Kaikille meitä bissejä inhooville:

      Siinä vaiheessa kun rakastut älyttömästi täysin heteroseksuaaluseen naiseen! Oikeesti sää katkasis vaikka oikeen kätes siitä mahdollisuudesta, että se olis biseksual!!!!
      Miettikää te kailkki bissejä vihaavat lesbot!

      • mutta näinkin

        Onhan se näinkin. Toisaalta se biseksuaalisuus eikä edes homoseksuaalisuus takaa sitä, että se toinen olisi rakastunut myös. Lesbo voi rakastua toiseen lesboon, eikä se vielä takaa sitä, että se toinen lesbo olisi rakastunut myöskin. Lesbous ja bisseys ei vielä siis takaa vastarakkautta, vaikka näin voisi kuvitella.


    • yksilöitä kukin

      Biseksuaalisuus ei tarkoita sitä, että olisi yhtä kiinnostunut sekä naisista että miehistä. Esimerkiksi itse voisin teoriassa olla parisuhteessa myös miehen kanssa ja olen aiemmin ollutkin, mutta käytännössä en osaa kuvitella enää että haluaisin koskaan olla parisuhteessa miehen kanssa. Olen kuitenkin biseksuaali enkä lesbo.

      Eli on yksisilmäistä ja stereotyyppistä ajatella, että biseksuaalivat "palaavat miehen syliin" (tai kuvitella, että biseksuaali olisi jotenkin herkemmin uskoton kuin lesbo). On biseksuaaleja, jotka ovat jakavat elämänsä paljon mieluummin naisen kuin miehen kanssa.

    • Femme Stadista

      Tämä lesbo ainakin voisi ihan hyvin olla bi:n kanssa. Ihan sama onko lesbo vai bi, kunhan ei ole hetero, koska heteronaisen kanssa ei tunnetusti oikein onnaa :D

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      47
      4813
    2. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      96
      4583
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      620
      4194
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3167
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      79
      2701
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      129
      2213
    7. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      222
      2172
    8. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      347
      2163
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      31
      1797
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1512
    Aihe