talvella lentoja?

lomalle.com

Mitä kautta pääsisi mukavammin talvella Alanyaan? olen katsonut välilaskullisia Istanbulin kautta , Oslon kautta ja Tukholman.. Olen itse aina mennyt suorilla lennoilla... onko jollain kokemusta ja tietoa lennoista? Kiitos paljon..

32

326

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Välilaskulla Istanbulin kautta, kunhan katsoo että vaihto ei ole liian lyhyt eikä liian pitkä.

    • ei lentoja

      Suoria lentoja Alanyaan et löydä mistään Euroopan maista talvella.
      Istanbul tai Ankara ensin ja siellä vaihto Alanyaan.
      Googla Turkish Airlines tai Momondo.fi.

    • Thy

      Me käytämme turkish airlinesia myö silloin kun olisi suuriakin lentoja tarjolla. Turkishilla on edulliset hinnat eikä välilasku ole mikään hankaluus. Turkish lentää myö Gazipasasta Istanbuliin, joten ei tarvitse aina lentomatkan päätteeksi ajella taksilla Antalyasta Alanyaan. Reittilennot saa myös räätälöityä sopiviksi matkan keston mukaan eli ei tarvitse tyytyä vain tasaviikkojen tarjontaan eli voi olla perillä esim. 12 päivää ja luentopäiväkirja voi valita itse.

      • Thy

        Perhana tätä IPadia. Tarjoilee vääriä sanoja, ei siis suuria lentoja vaan suoria. Eikä luentopäiväkirjaa...


    • lomalle.com

      Kiitos paljon teille vastanneille :)

      • kovaa juossut

        Juuri tällä hetkellä aikataulut ovat vähän hankalia. Gazipasan lentoja on karsittu talveksi ja jotkut jo tehdyt varaukset on siirretty laskeutumaan Antalyaan.
        Oikein hyviä aikatauluja on vaikea löytää ja vaihtoväli Istanbulissa saattaa jäädä 1.5 tuntiin, mikä tarkoittaa kovaa juoksua terminaalista toiseen ja etuilua passijonossa.
        Mutta tilanteet vaihtelevat näköjään jatkuvasti ja yhteydet ehkä paranevat taas hetken päästä.


    • Osaava

      Istanbulissa Ataturkin terminaalissa on oikotie kansainvälisen ja domesticin välillä, ei tarvitse juosta. Tsekkaavat vain että vaihtoaika on lyhyt niin sitä pitkin on helppo kulkea ja ei ole kiirettä,

      • Alanisti

        Moi, minä aina kuljen varmaankin sitä pisintä reittiä, koska aikaa ei jää käytännössä yhtään ylimääräistä. Kertoisitko miten tuo oikoreitti on mahdollista löytää?


      • lähtijä
        Alanisti kirjoitti:

        Moi, minä aina kuljen varmaankin sitä pisintä reittiä, koska aikaa ei jää käytännössä yhtään ylimääräistä. Kertoisitko miten tuo oikoreitti on mahdollista löytää?

        Minuakin kiinnostaa tää oikoreitti? Olen lähdössä piakkoin ja vaihtoaika 1h30min


      • nouhataa
        lähtijä kirjoitti:

        Minuakin kiinnostaa tää oikoreitti? Olen lähdössä piakkoin ja vaihtoaika 1h30min

        Reitti on merkitty oikein selkeästi, eikä siitä erehdy kun seuraa opasteita.
        Ongelma on tosiaankin passintarkastus. Siellä on kaksi linjastoa (2 jonoa alussa, sitten jakautuu) ja on tuurinsa kumpi vetää paremmin. Virkailijat (joilla on 30-40 istumapaikkaa) saattavat lähteä ykskaks tauolle ja heitä onkin äkkiä vain alle kymmenen...
        Syksyllä passijonossa meni lähes puoli tuntia, ei ollut tarve etuilla.
        Jos on pakko etuilla, siellä annetaan tietä kiireisille.
        Jonoissa voi olla useita satoja ihmisiä!


      • lähtee......
        nouhataa kirjoitti:

        Reitti on merkitty oikein selkeästi, eikä siitä erehdy kun seuraa opasteita.
        Ongelma on tosiaankin passintarkastus. Siellä on kaksi linjastoa (2 jonoa alussa, sitten jakautuu) ja on tuurinsa kumpi vetää paremmin. Virkailijat (joilla on 30-40 istumapaikkaa) saattavat lähteä ykskaks tauolle ja heitä onkin äkkiä vain alle kymmenen...
        Syksyllä passijonossa meni lähes puoli tuntia, ei ollut tarve etuilla.
        Jos on pakko etuilla, siellä annetaan tietä kiireisille.
        Jonoissa voi olla useita satoja ihmisiä!

        Voisitko vielä kertoa miten se on merkitty? Eli mitä lukee opasteissa ja miten ohjeistus eroaa tavallisesta reitistä?


      • nouhataa
        lähtee...... kirjoitti:

        Voisitko vielä kertoa miten se on merkitty? Eli mitä lukee opasteissa ja miten ohjeistus eroaa tavallisesta reitistä?

        Domestic = kotimaan lento, toiseen suuntaan International = kans.välinen
        Departure= lähtevät


      • Haloota
        nouhataa kirjoitti:

        Reitti on merkitty oikein selkeästi, eikä siitä erehdy kun seuraa opasteita.
        Ongelma on tosiaankin passintarkastus. Siellä on kaksi linjastoa (2 jonoa alussa, sitten jakautuu) ja on tuurinsa kumpi vetää paremmin. Virkailijat (joilla on 30-40 istumapaikkaa) saattavat lähteä ykskaks tauolle ja heitä onkin äkkiä vain alle kymmenen...
        Syksyllä passijonossa meni lähes puoli tuntia, ei ollut tarve etuilla.
        Jos on pakko etuilla, siellä annetaan tietä kiireisille.
        Jonoissa voi olla useita satoja ihmisiä!

        Tarkoittivat varmaankin sitä oikoreittiä !!


      • lähtee, lähtee....
        nouhataa kirjoitti:

        Domestic = kotimaan lento, toiseen suuntaan International = kans.välinen
        Departure= lähtevät

        Hei, kysyn tosissani, koska asia on ajankohtainen. Tottakai tiedän että domestic on kotimaan terminaali jne ja osaanpa ne jopa turkiksi, mutta kysymys olikin, miten tämä oikotie on merkitty?
        Ja onko sellaista tosiaan olemassakaan? Katselin Ataturkin kentän karttaa eikä ainakaan siitä asia mitenkään selvinnyt. Eli ihan konkreettisesti: mistä kohtaa tämä oikoreitti eroaa normaalireitistä ja miten sille löytää?
        Ettei olisi niin, että tämä oikoreitti onkin itse asiassa se aivan normaali reitti, jota kaikki menevät (mikä on sitten se pidempi reitti?). Ei kai kukaan nyt sentään ulkokautta lähde.


    • hermostunutvaihtaja

      Itse olen tilaamassa lentoa parin viikon sisään, mutta huolestuttaa tuo vaihtoaika, en ole eläessäni vaihtanut ...mahtaako riittää kun on mennessä 1h 40min ja tullessa1h 20 min? Onko muita lähdössä lähiaikoina?

      • rennosti vaan

        Meillä oli vuosi sitten nopee vaihto Istanbulista Antalyaan. Kentän työntekijä oli vastassa terminaalin ovella ku tultiin hki-Istanbul koneesta dösällä. Opastivat meidät oikotielle -siellä tarkastettiin myös passi turvatarkastuksen yhteydessä. Hyvin ehdittiin.


      • ufgcxc
        rennosti vaan kirjoitti:

        Meillä oli vuosi sitten nopee vaihto Istanbulista Antalyaan. Kentän työntekijä oli vastassa terminaalin ovella ku tultiin hki-Istanbul koneesta dösällä. Opastivat meidät oikotielle -siellä tarkastettiin myös passi turvatarkastuksen yhteydessä. Hyvin ehdittiin.

        Kuinka nopee vaihto?


      • rennosti vaan
        ufgcxc kirjoitti:

        Kuinka nopee vaihto?

        Tais olla 1t 20min.


      • rennosti vaan
        ufgcxc kirjoitti:

        Kuinka nopee vaihto?

        Istanbulin kenttä on ISO. Jos vaihtoaika on 1t 20 min eikä oikotie ole käytössä ni on syytä kulkee reippaasti: matka passintarkastukseen on aika pitkä ja tarkastuksessa melkonen härdelli. Kylttejä kandee kattoo tarkkaan, on aika sekava reitti... Lento Istanbulista Antalyaan on miellyttävä; vaikka kestää vain runsaan tunteroisen ni koneessa tarjotaan silti hyvänkokonen sämppäri ja juomaa. Rohkeesti vaan vaihdolla ja hyvää matkaa!


      • kiitoksiapaljon
        rennosti vaan kirjoitti:

        Istanbulin kenttä on ISO. Jos vaihtoaika on 1t 20 min eikä oikotie ole käytössä ni on syytä kulkee reippaasti: matka passintarkastukseen on aika pitkä ja tarkastuksessa melkonen härdelli. Kylttejä kandee kattoo tarkkaan, on aika sekava reitti... Lento Istanbulista Antalyaan on miellyttävä; vaikka kestää vain runsaan tunteroisen ni koneessa tarjotaan silti hyvänkokonen sämppäri ja juomaa. Rohkeesti vaan vaihdolla ja hyvää matkaa!

        Kiitos paljon vastauksista :) Turkish Airlinesilla olen lentämässä kummatkin pätkät... onko siellä päässä muuta kun passin tarkastus ja turvatarkastus ja siitä sitten etsimään seuraavaa lähtöporttia? Ja eikö nuo matkatavarat mene suoraan Helsingistä Antalyaan ilman eri chekkausta?


      • Clear route
        rennosti vaan kirjoitti:

        Istanbulin kenttä on ISO. Jos vaihtoaika on 1t 20 min eikä oikotie ole käytössä ni on syytä kulkee reippaasti: matka passintarkastukseen on aika pitkä ja tarkastuksessa melkonen härdelli. Kylttejä kandee kattoo tarkkaan, on aika sekava reitti... Lento Istanbulista Antalyaan on miellyttävä; vaikka kestää vain runsaan tunteroisen ni koneessa tarjotaan silti hyvänkokonen sämppäri ja juomaa. Rohkeesti vaan vaihdolla ja hyvää matkaa!

        Kylttejä seuraamalla reitti on ihan suora. Enemmän aikaa menee siihen, että koneesta pääsee ulos ja terminaaliin. Kävely on enää sitten 10 min.


      • rennosti vaan
        kiitoksiapaljon kirjoitti:

        Kiitos paljon vastauksista :) Turkish Airlinesilla olen lentämässä kummatkin pätkät... onko siellä päässä muuta kun passin tarkastus ja turvatarkastus ja siitä sitten etsimään seuraavaa lähtöporttia? Ja eikö nuo matkatavarat mene suoraan Helsingistä Antalyaan ilman eri chekkausta?

        Matkatavarat siirtyy suoraan jatkokoneeseen, niist ei tartte murehtia, eikä siis uutta lähtöselvitystä tartte tehdä, koska suomen päästä saa myös jatkolennon liput valmiiksi. Eli istanbulissa on vaan turva- ja passin tarkastus. Kerran hki-Istanbul koneemme tuli myöhässä Istanbuliin -jatkolentokoneemme odotti kuuliaisesti istanbulissa. Eli TA kyl huolehtii asiakkaistaan


      • nyt olis jo kiire
        rennosti vaan kirjoitti:

        Meillä oli vuosi sitten nopee vaihto Istanbulista Antalyaan. Kentän työntekijä oli vastassa terminaalin ovella ku tultiin hki-Istanbul koneesta dösällä. Opastivat meidät oikotielle -siellä tarkastettiin myös passi turvatarkastuksen yhteydessä. Hyvin ehdittiin.

        Hei, lopultakin! Missä on se paljon puhuttu oikotie?


      • ei juosten
        nyt olis jo kiire kirjoitti:

        Hei, lopultakin! Missä on se paljon puhuttu oikotie?

        Tästä linkistä näet yleiskartan Istambulin lentoasemasta.

        http://www.ataturkairport.com/tr-TR/ucus_oncesi/Documents/gelis.pdf

        Se on todella laaja, näyttää kartalla pieneltä.
        Riippuu mistä portista tulet kans.väliselle puolelle, kuinka pitkä on matkasi kotimaan terminaaliin. Yleensä taitaa olla bussi, joka tuo koneelta matkustajat.
        Oikokäytävä on kartassa merkitty kapea putki, jossa on kaksisuuntaiset nuolet.
        Se ei tosiaankaan ole mikään salainen!
        Kannattaa aina kysyä, kun näkee virkailijan, voinko päästä nopeammin jotain reittiä vaihdolle kotimaan lennolle.
        Eniten säästät aikaa passintarkastuksisa/turvatarkastuksissa, kun pyydät reilusti vuoroa aikataulusi kireyden vuoksi.
        Olemme vaihtanut vaimon kanssa 1.20 vaihtoja, aina on keretty!


      • kiittiiiija mennääää
        ei juosten kirjoitti:

        Tästä linkistä näet yleiskartan Istambulin lentoasemasta.

        http://www.ataturkairport.com/tr-TR/ucus_oncesi/Documents/gelis.pdf

        Se on todella laaja, näyttää kartalla pieneltä.
        Riippuu mistä portista tulet kans.väliselle puolelle, kuinka pitkä on matkasi kotimaan terminaaliin. Yleensä taitaa olla bussi, joka tuo koneelta matkustajat.
        Oikokäytävä on kartassa merkitty kapea putki, jossa on kaksisuuntaiset nuolet.
        Se ei tosiaankaan ole mikään salainen!
        Kannattaa aina kysyä, kun näkee virkailijan, voinko päästä nopeammin jotain reittiä vaihdolle kotimaan lennolle.
        Eniten säästät aikaa passintarkastuksisa/turvatarkastuksissa, kun pyydät reilusti vuoroa aikataulusi kireyden vuoksi.
        Olemme vaihtanut vaimon kanssa 1.20 vaihtoja, aina on keretty!

        ei tää nyt oikein selviä....karttaa on tutkittu ja lukuisia kertoa lennetty Istanbulin kautta, mutta oikoreittiä ei ole tullut vastaan. Karttaan merkitty reitti on se normaali reitti jota pitkin kaikki kulkevat. Onkohan tässä nyt keskustelemassa kahdenlaisia ihmisiä eli ne, jotka menee normaalireittiä ja pitävät sitä oikoreittinä ja sellaisia (?), jotka ovat oikeasti löytäneet lyhyemmän tien...

        Mutta joskus kun on reilumpi vaihtoaika, on sitten aikaa selvittää tuo oikotiekin. Lyhyellä vaihtovälillä ei ole muuta keinoa kuin menoksi vaan!


    • Oikoreitti

      Ainakin kun tullaan Antalyasta-Istanbuliin , yleensä lentokoneesta tullaan bussilla terminaaliin , ovista sisään , noin 5 metriä oikealla puolella on tiski, näytä siinä lentolippua virkailija päästää siitä nauhan takaa menemään vähän takaisin oville päin ja luiska ylös päin ja rappusia. Seuraa kylttejä Internanional terminal , reitti mutkittelee, välillä se kääntyilee 180 astetta. Siellä perillä on 1 turvatarkastuspiste ja 1-2 passintarkastajaa. Näiden jälkeen on pieni Tax Free myymälä , myymälästä on matkaa lähtöporille kävelyä vielä noin 2-3 minuuttia.
      Koko tämä edellä kerrottu matka siitä kun tulette sisään terminaalin-Helsinkiin lähtöportille kestää noin 15 minuuttia.
      Kuljettu monet kerrat. Mennessä Istanbul-Antalya päin emme ole löytääneet tätä pikareittiä.

      • rennosti vaan

        Tuo kuuluisa oikoreitti ei käsittääkseni ole käytössä aina. Meille se on osunut kerran, vaikka usein ollaan reissattukkin.


      • ergretraeyer
        rennosti vaan kirjoitti:

        Tuo kuuluisa oikoreitti ei käsittääkseni ole käytössä aina. Meille se on osunut kerran, vaikka usein ollaan reissattukkin.

        Minä olen myös käsittänyt, että sille ohjataan vain silloin kun lento on ollut myöhässä eikä todennäköisesti muuten ennättäisi vaihtaa ajoissa, jos lennot on olleet suunnilleen ajallaa, on normaaliraitti käytössä, itse en moista oikoreittiä ole koskaan nähnyt, mutta joskus on ollut kentän henkilökuntaa vastassa ja osan ovat ohjanneet eri reitille. todennäköisesti niiden jotka eivät muuten ennättäisi.


      • Oikoreitti
        ergretraeyer kirjoitti:

        Minä olen myös käsittänyt, että sille ohjataan vain silloin kun lento on ollut myöhässä eikä todennäköisesti muuten ennättäisi vaihtaa ajoissa, jos lennot on olleet suunnilleen ajallaa, on normaaliraitti käytössä, itse en moista oikoreittiä ole koskaan nähnyt, mutta joskus on ollut kentän henkilökuntaa vastassa ja osan ovat ohjanneet eri reitille. todennäköisesti niiden jotka eivät muuten ennättäisi.

        Ei meitä koskaan ole ohjattu oikoreitille , me olemme näyttäneet lippua ja menneet sitä ainakin 10 kertaa. Oikoreittiä päästäkseen on oltava varmaan alle 1.5 tuntia vaihtoon? Aikarajasta ei ole tarkkaa varmuutta.
        Näytä lippua tiskillä tai siinä seisovalle virkailijalle.


      • 20+10
        Oikoreitti kirjoitti:

        Ei meitä koskaan ole ohjattu oikoreitille , me olemme näyttäneet lippua ja menneet sitä ainakin 10 kertaa. Oikoreittiä päästäkseen on oltava varmaan alle 1.5 tuntia vaihtoon? Aikarajasta ei ole tarkkaa varmuutta.
        Näytä lippua tiskillä tai siinä seisovalle virkailijalle.

        Oikoreitille päästääkseen on koneen vaihtoajan oltava alle 1h. Itse olen kerran siltä mennyt; vaihtoaikaa oli 40 minuuttia, koneen laskeutuessa Istanbuliin. Juoksemaan joutui kyllä silloinkin, koska ei se oikaise eikä ole lyhyempi; voi olla jopa pidempi mutta nopeus tulee omasta passintarkastuksesta ja turvatarkastuksesta; niistä pääsee heittämällä läpi. Se on merkitty kansainväliseen terminaaliin kyllä, ainakin turkiksi lukee niissä kylteissä. Tiedän, missä se on mutta en kirjoita tähän ettei runsaamman vaihtovälin tyypit ala käyttää tuota pikakaistaa ja sitten se ei enää toimi niille, joilla on oikeasti kiire seuraavaan koneeseen. Mutta kyllä se pikatie on olemassa! Kun on kiire, niin kysykää virkailijoilta; ohjaavat jos katsovat tarpeelliseksi tuolle nopeammalle reitille.


    • abc123öäå

      Meillä on aina olleet lennot siten, että lähdetään Hgistä 18.25 ja saavutaan Antalyaan vähän ennen aamukolmea. Välissä Istanbulissa vaihto. Koskaan ei ole ongelmia ollut. Jopa on kahveetkin ehditty juomaan välissä, mutta käveluosuudet on menty reippaasti, myös hihnoilla on menty tosi reipasta kävelyvauhtia. Sitäpaitsi en voi kyllä ihan uskoa, etteivät huolis kyytiin jos matka on ostettu Hgistä Antalyaan asti samalla kertaa... jokuhan tuossa jo sanoikin, että oltiin koneen portilla vastassa kun oli kiire jatkolle. Turkkilaiset on auttavaisia.

    • 15+8

      Ei ole välilaskullinen vaan koneenvaihto Istanbulissa, jos nyt ihan tarkkoja ollaan =)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      16
      1429
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1285
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1072
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1026
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1003
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe