Positiiviset ihmiset eivät ymmärrä

elämä.ohi

Minä ymmärrän sen että ihmiset haluavat auttaa mutta ongelmana on aina ollut se, etteivät nuo muut ihmiset yritä edes ymmärtää minua. Kaikkein ärsyttävintä on se, kun joku tulee sanomaan esim. "kyllä kaikki vielä kääntyy hyväksi." tai jotain muuta vastaavaa. Asia EI OLE NIIN! Miten hitossa muka muuttuu paremmaksi?! ei ole koskaan muuttunut vaan sitä samaa paskaa ollut koko elämän ajan! ei ole ollut lääkkeistä, ei terapiasta eikä mistään muustakaan mitään hyötyä ja nuo ihmiset jotka haluavat "auttaa", eivät vain tajua sitä ETTEN HALUA kuulla niitä "Elämä hymyilee vielä" -juttuja. Koska nuo ihmiset (joita vaan tulee lisää ja lisää), jatkavat sitä vaikka kuinka niitä kiellän, lopputuloksena on se että ne ihmiset ärsyttää niin paljon että on pakko laittaa välit poikki! En edes keksi sanaa sille ärsyyntymisen määrälle noita "positiivisia" ihmisiä kohtaan koska yksinkertaisesti HE EIVÄT, siis E I V Ä T YMMÄRRÄ minua millään tavalla. Minä olen aina ollut tällainen joten antakaa tällaistenkin kukkien kukkia!

ps. näillä foorumeillakin liikkuu sellaisia ihmisiä joten olkaa kiltti, älkääkä tulko tänne kannustamaan koska se vain pahentaa asioita. YMMÄRTÄKÄÄ se!

147

2418

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 3+3

      Sinulla ei ole minkäänlaista käsitystä minkälaiseen paikkaan olet syntynyt joten ole onnellinen.

      • Rita31

        Mitä haluaisit kuulla?
        Olet aika toivoton?
        Tapa itsesi?
        Olet aika kiittämätön ihminen,
        sinun parastasi ajatellaan ja
        halutaan olla tukenasi.
        Ajattele kuinka montaon joilla
        ei ainuttakaan ystävää,
        vaan katsoo vaan yksin siihen
        samaan putkee,näkemättä minkäänlaista valoa.
        Nauti jokaisesta päivästä kun heräät ja
        etsi ne asiat jotka tuovat iloa,
        katos kun niitäkin on!


      • Kommentti sivusta
        Rita31 kirjoitti:

        Mitä haluaisit kuulla?
        Olet aika toivoton?
        Tapa itsesi?
        Olet aika kiittämätön ihminen,
        sinun parastasi ajatellaan ja
        halutaan olla tukenasi.
        Ajattele kuinka montaon joilla
        ei ainuttakaan ystävää,
        vaan katsoo vaan yksin siihen
        samaan putkee,näkemättä minkäänlaista valoa.
        Nauti jokaisesta päivästä kun heräät ja
        etsi ne asiat jotka tuovat iloa,
        katos kun niitäkin on!

        tulin kurkkaan, kun etusivulle asti oli tämä keskustelu yltänyt.

        Ja mikä pettymys! Aloitus on monin paikoin sekava, oikeastaan ei edes minkäänlainen keskustelunaloitus. Mistähän aloittaja haluaa edes keskustella? Siitä, että häntä ei ymmärretä? Että älkää tulko vääntämään mitään "kyllä se päivä pastaa vielä risukasaanikin - juttua, ette ymmärrä.?

        Mutta vielä tökerömpää ja tahdittomampaa on edellinen kommentti tyyliin "tapa ittes". Joka on kirjoitettu tänä aamuna, ja on ennättänyt saada jo yli 30 peukutusta.

        KERTOO SUOMALAISTEN SUOMI24LÄISTEN empatian puutteesta, ihmisvieraudesta ja suorastaan ihmisvihasta. En ala ollekaan millekään, poistun. Hyvästi suoli24. Harmiliista, tätä tämä niin usein on! Vaihdetaan foorumia, asialliset tyypit!


      • kärsijä
        Kommentti sivusta kirjoitti:

        tulin kurkkaan, kun etusivulle asti oli tämä keskustelu yltänyt.

        Ja mikä pettymys! Aloitus on monin paikoin sekava, oikeastaan ei edes minkäänlainen keskustelunaloitus. Mistähän aloittaja haluaa edes keskustella? Siitä, että häntä ei ymmärretä? Että älkää tulko vääntämään mitään "kyllä se päivä pastaa vielä risukasaanikin - juttua, ette ymmärrä.?

        Mutta vielä tökerömpää ja tahdittomampaa on edellinen kommentti tyyliin "tapa ittes". Joka on kirjoitettu tänä aamuna, ja on ennättänyt saada jo yli 30 peukutusta.

        KERTOO SUOMALAISTEN SUOMI24LÄISTEN empatian puutteesta, ihmisvieraudesta ja suorastaan ihmisvihasta. En ala ollekaan millekään, poistun. Hyvästi suoli24. Harmiliista, tätä tämä niin usein on! Vaihdetaan foorumia, asialliset tyypit!

        No eihän aloittaja halunnut saada mitään posiitivista palautetta niin että aloittajalle terveisiä että tee jotain tai kärsi nahoissas luuseri!


      • Juuri tällainen
        kärsijä kirjoitti:

        No eihän aloittaja halunnut saada mitään posiitivista palautetta niin että aloittajalle terveisiä että tee jotain tai kärsi nahoissas luuseri!

        luuseriksi nimittely on alhaista.

        Aloittaja on ihan selvästi vain yksinkertaisesti sekaisin, joten ei siinä luuseri-nimittelyt auta.

        Itse kehoittaisin aloittajaa lääkärin pakeille, jotta pääsisi tästä eteenpäin selvittelemään tilannettaan. Terapiaan ei aloittaja tunnut uskovan, mutta onko edes kokeillut? Siinä lähtökohtana kuteinkin täytyy olla, että se lähtee ihmisestä aidosti itsestään. Vastuunotto elämästään ylipäätään. "Mistä kaikki johtuu" lauseenparsi jäi itselläni mieleeni. Ihmisillä on omat elämänhistoriansa, ja miten elämä on mennyt / kohdellut, riippuu jo lähtökohtaisesti paljon siitä, millaista tukea ylipäätään elämänsä eri vaiheissa on saanut, miten on itsetunto ja identiteetti ovat kehittynyt. Terapaiaan kun menee, täytyy lähtökohtaisesti olla valmis katsomaan itseään peiliin ja hyväksyä virheensä - varsinkin olla liikaa syyttelemästä muita siitä, miten oma elämä on mennyt.

        Helppoa se ei välttämättä ole, itse tiedän sen. Jos on tullut pahoinkin kaltoinkohdelluksi ja traumatisoituneeksi sen seurauksena, se voi olla pitkä tie. Paljon auttaa kuitenkin, jos pystyy olemaan katkeroitumatta kohtamistaan laiminlyönneistä huolimatta. Terapiasta on apua tähänkin. Vanhat traumatakaumat voivat kuitenkin nostaa päätään uusien käänteiden ilmaantuessa esiin. Mutta niitä kohti kannattaa käydä terapiassa turvallisin mielin. Elämä on sen arvoinen.

        Älkäämme peljätkö. Ja huomenna on jo 1. adventti!


      • EIII EI EI EI EI

        NEGATIIVISEN AJATTELUN KURSSILLE!!! EIIIIIIIII I, VIELÄKERRAN EEEEIIIIIIIIII


      • kiitih1
        Juuri tällainen kirjoitti:

        luuseriksi nimittely on alhaista.

        Aloittaja on ihan selvästi vain yksinkertaisesti sekaisin, joten ei siinä luuseri-nimittelyt auta.

        Itse kehoittaisin aloittajaa lääkärin pakeille, jotta pääsisi tästä eteenpäin selvittelemään tilannettaan. Terapiaan ei aloittaja tunnut uskovan, mutta onko edes kokeillut? Siinä lähtökohtana kuteinkin täytyy olla, että se lähtee ihmisestä aidosti itsestään. Vastuunotto elämästään ylipäätään. "Mistä kaikki johtuu" lauseenparsi jäi itselläni mieleeni. Ihmisillä on omat elämänhistoriansa, ja miten elämä on mennyt / kohdellut, riippuu jo lähtökohtaisesti paljon siitä, millaista tukea ylipäätään elämänsä eri vaiheissa on saanut, miten on itsetunto ja identiteetti ovat kehittynyt. Terapaiaan kun menee, täytyy lähtökohtaisesti olla valmis katsomaan itseään peiliin ja hyväksyä virheensä - varsinkin olla liikaa syyttelemästä muita siitä, miten oma elämä on mennyt.

        Helppoa se ei välttämättä ole, itse tiedän sen. Jos on tullut pahoinkin kaltoinkohdelluksi ja traumatisoituneeksi sen seurauksena, se voi olla pitkä tie. Paljon auttaa kuitenkin, jos pystyy olemaan katkeroitumatta kohtamistaan laiminlyönneistä huolimatta. Terapiasta on apua tähänkin. Vanhat traumatakaumat voivat kuitenkin nostaa päätään uusien käänteiden ilmaantuessa esiin. Mutta niitä kohti kannattaa käydä terapiassa turvallisin mielin. Elämä on sen arvoinen.

        Älkäämme peljätkö. Ja huomenna on jo 1. adventti!

        ensin pitää hoksata mikä elämässä on tärkeää vasta sitten voit olla onnellinen

        https://www.youtube.com/watch?v=y6Sxv-sUYtM


      • kihikihille.
        kiitih1 kirjoitti:

        ensin pitää hoksata mikä elämässä on tärkeää vasta sitten voit olla onnellinen

        https://www.youtube.com/watch?v=y6Sxv-sUYtM

        No, toi kepeys ei nyt oikein sovi tähän, sikäli painavaa tekstiä nuot ylempänä kaikki esiin tuleva -


      • Eliniäksi kahlittu
        Juuri tällainen kirjoitti:

        luuseriksi nimittely on alhaista.

        Aloittaja on ihan selvästi vain yksinkertaisesti sekaisin, joten ei siinä luuseri-nimittelyt auta.

        Itse kehoittaisin aloittajaa lääkärin pakeille, jotta pääsisi tästä eteenpäin selvittelemään tilannettaan. Terapiaan ei aloittaja tunnut uskovan, mutta onko edes kokeillut? Siinä lähtökohtana kuteinkin täytyy olla, että se lähtee ihmisestä aidosti itsestään. Vastuunotto elämästään ylipäätään. "Mistä kaikki johtuu" lauseenparsi jäi itselläni mieleeni. Ihmisillä on omat elämänhistoriansa, ja miten elämä on mennyt / kohdellut, riippuu jo lähtökohtaisesti paljon siitä, millaista tukea ylipäätään elämänsä eri vaiheissa on saanut, miten on itsetunto ja identiteetti ovat kehittynyt. Terapaiaan kun menee, täytyy lähtökohtaisesti olla valmis katsomaan itseään peiliin ja hyväksyä virheensä - varsinkin olla liikaa syyttelemästä muita siitä, miten oma elämä on mennyt.

        Helppoa se ei välttämättä ole, itse tiedän sen. Jos on tullut pahoinkin kaltoinkohdelluksi ja traumatisoituneeksi sen seurauksena, se voi olla pitkä tie. Paljon auttaa kuitenkin, jos pystyy olemaan katkeroitumatta kohtamistaan laiminlyönneistä huolimatta. Terapiasta on apua tähänkin. Vanhat traumatakaumat voivat kuitenkin nostaa päätään uusien käänteiden ilmaantuessa esiin. Mutta niitä kohti kannattaa käydä terapiassa turvallisin mielin. Elämä on sen arvoinen.

        Älkäämme peljätkö. Ja huomenna on jo 1. adventti!

        Jos terapiat ja lääkkeet toimisivat tässä maassa ei olisi ainoatakaan masennusta potevaa. Itse olen nuo kaikki läpikäynyt eikä elämäni siitä huolimatta ole muuttunut vaan samaa shittiä kaikki tyyni. Masennus on elinikäinen sairaus jonka parantaa vain kuolema. Karusti sanottu mutta se on ainoa totuus koko asiaan.


      • V a p a a !
        Eliniäksi kahlittu kirjoitti:

        Jos terapiat ja lääkkeet toimisivat tässä maassa ei olisi ainoatakaan masennusta potevaa. Itse olen nuo kaikki läpikäynyt eikä elämäni siitä huolimatta ole muuttunut vaan samaa shittiä kaikki tyyni. Masennus on elinikäinen sairaus jonka parantaa vain kuolema. Karusti sanottu mutta se on ainoa totuus koko asiaan.

        Nii-in. Jos ajatukset ovat kahlitut ja pyörivät samaa vanhaa levyä alusta loppuun iankaikkisesti niin kyllä kahleet killuvat kärsimyksenä koko armaan eliniän. Voisitko edes kokeilla muuttaa ajatusmaailmaasi asenteista nyt puhumattakaan. Apu on lähempänä kuin arvaatkaan.


      • vhvhvkhkvhkvh
        kärsijä kirjoitti:

        No eihän aloittaja halunnut saada mitään posiitivista palautetta niin että aloittajalle terveisiä että tee jotain tai kärsi nahoissas luuseri!

        Ei aloittaja sanonut niin ettei halua saada positiivista palautetta, vaan hän toivoo että jonain päivänä ihmiset ymmärtäisivät.

        Tuollainen "päivä paistaa risukasaankin" on pelkkää aivotonta toistoa joka ei merkitse mitään. Tuollainen lause kertoo siitä ettei sanoja edes halua kuulla mitä toinen käy läpi. Tuollainen lause sanotaan siksi että masentunut pysyisi hiljaa, ja sanoja saisi mainostaa muille terveille kuinka oli niin jalomielinen että sanoi "päivä se paistaa risukasaankin"

        Mietitäänpä tuota lausetta vähän tarkemmin.

        Masentuneen aivot ovat sairastuneet ja sitten tulee ihminen joka sanoo että pidä turpasi kiinni, että vaikka kuinka olet sairastunut, niin me muut emme ole, jee!

        Aloittaja toivoo että ihmiset oikeasti ymmärtäisivät että tuo lause on pelkkää paskaa ja että se ei auta ketään, varsinkaan masentunutta.


      • vitteli piähä vua
        vhvhvkhkvhkvh kirjoitti:

        Ei aloittaja sanonut niin ettei halua saada positiivista palautetta, vaan hän toivoo että jonain päivänä ihmiset ymmärtäisivät.

        Tuollainen "päivä paistaa risukasaankin" on pelkkää aivotonta toistoa joka ei merkitse mitään. Tuollainen lause kertoo siitä ettei sanoja edes halua kuulla mitä toinen käy läpi. Tuollainen lause sanotaan siksi että masentunut pysyisi hiljaa, ja sanoja saisi mainostaa muille terveille kuinka oli niin jalomielinen että sanoi "päivä se paistaa risukasaankin"

        Mietitäänpä tuota lausetta vähän tarkemmin.

        Masentuneen aivot ovat sairastuneet ja sitten tulee ihminen joka sanoo että pidä turpasi kiinni, että vaikka kuinka olet sairastunut, niin me muut emme ole, jee!

        Aloittaja toivoo että ihmiset oikeasti ymmärtäisivät että tuo lause on pelkkää paskaa ja että se ei auta ketään, varsinkaan masentunutta.

        Masennus ei tähän liity mitenkään, lienee joku aspergeri/autisti joka ei ymmärrä ympäristöään ja sitä asiaa, ettei kukaan voi olla toisen housuissa ikinä, koskaan, vaikka olis yhteisiä kokemuksia kuten läheisen kuolema ynnä muuta paljon op:n valitusvyöryä tärkeämpää.

        Asiat voi sanoo päin naamaa, ei täällä. Ilmeinen autisti ei tällaistakaan ymmärrä koska on sosiaalisissa tilanteissa pihalla kuin lumiukko.

        Aloittajalle siis rautalangasta, että ei kukaan voi toista ymmärtää, voi kuvitella mitä sen päässä liikkuu mutta yleensä mennään metsään. Sama pätee toisinpäin, miks vitussa jonkun pitäis ymmärtää sua kun säkään et ymmärrä muita.


      • sillälailla
        Eliniäksi kahlittu kirjoitti:

        Jos terapiat ja lääkkeet toimisivat tässä maassa ei olisi ainoatakaan masennusta potevaa. Itse olen nuo kaikki läpikäynyt eikä elämäni siitä huolimatta ole muuttunut vaan samaa shittiä kaikki tyyni. Masennus on elinikäinen sairaus jonka parantaa vain kuolema. Karusti sanottu mutta se on ainoa totuus koko asiaan.

        Joo eiks ne sano et parempi karu totuus kuin turhassa toivossa eläminen? P


    • niin kai se on

      Koet olevan kuin montussa, ja positiivarit ovat montun reunalla ja huutelevat sinulle, että kyllä sä sieltä ajallasi ylös kiipeät vaikka eivät osaa ojentaa köyttä tai tikkaita.
      Eihän sitä ymmärrä, jos itse ei ole ollut ikinä montussa tai ollut samanlaista ongelmaa. Pitäisi osata vain kuunnella, olla kaveri ja jakaa elämää yhdessä. Et sinä välttämättä edes odota niitä neuvoja.

    • mitäs noista

      Ei ne mitään positiivisia ole, vaan kliseisiä.

      Pinnallisia asioita, totuttuja kliseitä on helppo heitellä silloin kun haluaa tilanteesta irti eikä ole mitään todellista sanottavaa. hölpänhölpänihmisiä tuommoiset ovat, eivät osaa pitää suutaan kiinni silloin, kun ei ole mitään tähdellistä sanottavaa ja kun pitäisi sanoa jotain, heillä ei todellakaan juokse yläpäässä yhtään mikään.

      Jättäkää omaan arvoonsa. Tyhjät tynnyrit kolisevat eniten.

    • 14+12

      No ainakin sinulla on ihmisiä ympärillä, jotka jaksavat kannustaa.

      • Thank you

        Tyhmempää sakkia ei ole eikä tule kuin tuo sakki joka on sivullisina luullut
        ymmärtävänsä tilanteesi sivustakatsojina tietämättä mistä kaikki on johtunut.
        Silloinkun ihmissuhteet on vääristyneet alusta loppuun ja härski sakki on ajanut
        omia etujaan häikäilemättä, mikään lääke ei enään auta.
        Parasta elämässä on että pitää taloutensa kunnossa ja olla toimintakykyinen.
        Kun on kaikki tuttavansa ja omat olosuhteensa rehellisesti tutkinut ymmärtää
        että omat tekemänsä virheet ja minkälaisia muutkin ihmiset ovat.
        KELA oli paras keksintö sillä tämähän on kilpailiyhteiskunta.


    • Revi siitä

      Entä oma ymmärryksesi? Tarkastelepa sitä mieluummin kuin muitten. Sillä sinun(kin) elämäsi muuttuu hyväksi ja paljon paremmaksi, kun rupeat ajattelemaan toisin. Muuta ajattelumaailmasi ja anteesi, niin ne muuttavat sinut.

      • Oho !

        ... asenteesi ...


    • Myös väsynyt

      Törmäsin juuri viime viikolla viisaimpaan lauseeseen, jonka olen eri ammattilaisilta kuullut. Pitkään mielialaongelmien kanssa taistelleen ei kannata tähdätä kohti "paranemista", vaan pyrkiä kärsimyksen lieventämiseen. Tämä kolahti todella ja lisäsi huimasti tämän ihmisen uskottavuutta silmissäni.

      Tuntuu kummalliselta, että ammattilaisiltakin kuulee ihan käsittämättömiä kommentteja. Minulle pitkäaikaismasentuneelle sanottiin 14 vuoden suhteen päätyttyä miehen lähtöön, että verkot vesille, kyllä meressä kaloja riittää tai en ymmärrä mitä sinä siihen mieheen takerrut, ihmisiä tulee ja menee. Nuo lauseet kumpuavat vain siitä turhautumisesta, jota ihminen kokee, kun ei todellisuudessa jaksaisi eikä haluaisi syventyä toisen ongelmiin. Silloin ihminen on hakeutunut "auttamaan" ammatikseen toisia ihmisiä tyydyttääkseen omia tarpeitaan ja turhautuu, kun tulosta ei tule heti kun hän itse kokee olevansa valmis tämän ihmisen kanssa.

      • Felllooows

        Eihän elämä ole koskaan täysin kärsimystä vailla. Ei elämässä voi "parantua" kuin tietyiksi ajanjaksoiksi. Suru ja ilo ovat käsikädessä ja jos niitä punnitaan, huomataan että vaaka on täsmälleen tasapainossa.


    • mörökölli likka

      Mikään ei ole ärsyttävämpää kuin ihmiset jotka tarjoaa jotain jaxuhaleja ja tuuletuksia joka pikku asiasta. Yök. Vaikka tarkoitus olisi kuinka hyvä mutta juuri se kliseisyys ärsyttää koska olen itse niin peruspessimisti.välillä on vaikea kuvitella että ihmiset voi nähdä asiat niin positiivisessa valossa? Voiko se olla aitoa? Tuntuu joskus että sellaiset ihmiset eivät osaa asettua oikeasti masentuneen asemaa. Tai esittävät ylipositiivista.

    • Vielä ärsyttävämpää

      Kuulepa "mörökölli"; itse en voi ymmärtää, miten joku ihminen jaksaa ja viitsii velloa omassa negatiivisessa suossaan, kun tämän elämän loppuun tarpominen olisi paljon kevyempää ajattelemalla toisella tavalla.

      "Taakka ei nujerra ihmistä vaan tapa, jolla hän sen kantaa" on viisas ajatus jota kannattaa pohtia. On nimittäin olemassa ihmisiä, joilla on oikeasti suuria ongelmia ja vaikeuksia elämässään mutta jotka eivät koskaan valita ja hukuta itseään siihen suohon, jossa esim. sinä tunnut olevan.

      Suurimmilla valittajilla ei yleensä ole kovin suuria valittamisen aiheita, vain väärin valittu asenne- ja ajattelumaailma.

      • vai kuis on?

        Masennushan juuri nimenomaan vääristää ajattelu- ja asennemaailmaa. Eihän se mikään valittu elämäntapa ole. ??


      • rike
        vai kuis on? kirjoitti:

        Masennushan juuri nimenomaan vääristää ajattelu- ja asennemaailmaa. Eihän se mikään valittu elämäntapa ole. ??

        :D mikä sua nii ärsyttää tuossa?


      • perus-realisti
        vai kuis on? kirjoitti:

        Masennushan juuri nimenomaan vääristää ajattelu- ja asennemaailmaa. Eihän se mikään valittu elämäntapa ole. ??

        Just juu... Mä olen sitten taas matkani varrella törmännyt niin helkkarin moneen teko-masentuneeseen, etten enää osaa erottaa, kuka on oikeasti masentunut ja kuka vain perustelee oman negatiivisen ja saamattoman asenteensa lauseella "olen niin masentunut" ja kaikea, mikä ei mene oman mielen mukaan kommentoidaan "no nyt kyllä masennun"... Mua ärsyttää suunnattomasti ihmiset, jotka ovat laiskoja ja mukavuudenhaluisia "masentuneita"! Olen nähnyt, miten vaikea masennus lamaannutti aiemmin iloisen ja toimintakykyisen läheiseni - hänellä ei ollut kuitenkaan ongelmaa ottaa vastaan lähipiirin tukea ja kannustusta, vaan hän itseasiassa myötätuuleen päästyään kiitti meitä siitä, että jaksoimme uskoa häneen ja että kaikki jälleen kirkastuu. Mutta tämä saman kortin kääntöpuoli... Murrin ja ärrin, että ärsyttää nämä äreät "en kaipaa sun myötätuntoa"-ihmiset. Onko heillä asiat oikeasti huonosti vai onko sittenkin kyse vain pers-eest-ä olevasta asenteesta?!


      • Twelve points
        perus-realisti kirjoitti:

        Just juu... Mä olen sitten taas matkani varrella törmännyt niin helkkarin moneen teko-masentuneeseen, etten enää osaa erottaa, kuka on oikeasti masentunut ja kuka vain perustelee oman negatiivisen ja saamattoman asenteensa lauseella "olen niin masentunut" ja kaikea, mikä ei mene oman mielen mukaan kommentoidaan "no nyt kyllä masennun"... Mua ärsyttää suunnattomasti ihmiset, jotka ovat laiskoja ja mukavuudenhaluisia "masentuneita"! Olen nähnyt, miten vaikea masennus lamaannutti aiemmin iloisen ja toimintakykyisen läheiseni - hänellä ei ollut kuitenkaan ongelmaa ottaa vastaan lähipiirin tukea ja kannustusta, vaan hän itseasiassa myötätuuleen päästyään kiitti meitä siitä, että jaksoimme uskoa häneen ja että kaikki jälleen kirkastuu. Mutta tämä saman kortin kääntöpuoli... Murrin ja ärrin, että ärsyttää nämä äreät "en kaipaa sun myötätuntoa"-ihmiset. Onko heillä asiat oikeasti huonosti vai onko sittenkin kyse vain pers-eest-ä olevasta asenteesta?!

        Vallan mainio kommentti tähän ketjuun.


      • 20+14
        vai kuis on? kirjoitti:

        Masennushan juuri nimenomaan vääristää ajattelu- ja asennemaailmaa. Eihän se mikään valittu elämäntapa ole. ??

        "Masennushan juuri nimenomaan vääristää ajattelu- ja asennemaailmaa."

        Mitähän noitakirjaa olet lukenut?


    • Mielestäni

      Niinkö? Voihan se olla niinkin, mutta omasta mielestäni harvemmin positiivinen ihminen masentuu. Tai vaikka sitten liioista elämän stressi- ym. huolista lopuksi masentuisikin, niin ainakin positiivarityyppi pistää hanttiin niin kauan kuin vain jaksaa.

      Tekee mieli sanoa, että masennus lähtee käyntiin vääränlaisesta tavasta ajatella ja asennoitua. Kaikki ongelmat ja vastoinkäymiset merkataan negatiivisiksi, kuka sellaista jaksaa, en minä ainakaan. Se miten ihminen ajattelee, on no. itse valittu tapa.

      • Kun pidät

        sitä tekopirteetä mielialaasi ja kulissiasi yllä liian kauan niin todelliset vaikeudet yllättävät sinut housut kintuissa. Ja silloin putoat lujaa ja korkealta. Parempi on liidellä maan pintaa pitkin kuin tipahtaa sfääreistä. Silloin pudotus on ehkä vähän pehmeämpi.


      • Revi siitä
        Kun pidät kirjoitti:

        sitä tekopirteetä mielialaasi ja kulissiasi yllä liian kauan niin todelliset vaikeudet yllättävät sinut housut kintuissa. Ja silloin putoat lujaa ja korkealta. Parempi on liidellä maan pintaa pitkin kuin tipahtaa sfääreistä. Silloin pudotus on ehkä vähän pehmeämpi.

        Mulla ei ole tekopirteä mieliala. Vaikeuksia on ollut ja tulee olemaan jatkossakin jos päiviä riittää. Olen pudonnut monta kertaa, mutta en korkealta. Mulla on joskus toisinaan pää pilvissä, mutta jalat ovat aina tukevasti maan pinnalla, joten en pudotessani koskaan riko itseäni eli sairastu mielipahaan.

        Tämä kaikki on mahdollista siksi, että ajatusmaailmani on toisenlainen kuin sinun ja monen monituisen muun, joilla on pashkat housuissa kun joku sanoo pööö. Ts. kun elämässä on vastoinkäymisiä, niin ne vievät aina ajatuksen alhoon, mielen maahan ja väärän asenteen anuksen pimentoon, josta sitä on paha noukkia takaisin.

        Negatiivinen ajatus- ja asennemaailma ruokkii masentunutta mielialaa ja siihen sairastumista. Ajattele toisella tavalla, niin jaksat kohdata paremmin elämän silloin, kun se potkii päähän. Sillä sinä olet sitä mitä syöt ja sellainen, kuin miksi ajatuksesi sinut tekevät.


    • Negatiivi Niilo

      Oleellisin kysymys kuuluu: Onko aloittaja onnellinen tuon asenteen kanssa? Jos on, niin kenelläkään ei ole sitten mitään sanomista tuosta asenteesta. Mutta jos ei ole, kannattais varmaan ajatella omaa asennetta useammasta eri kulmasta ja myöntää itselle, että ajatuskulku saattaa olla vääristynyttä.

    • y8o8

      Onhan se niin että kun ei ole positiivisessa mielentilassa niin ei ne hyvätkään jutut tunnu miltään. Itse muistan olleeni onnellinen joskus kahdeksan vuotta sitten. silloin ei tarvinnut olla kovinkaan kummoinen juttu kun siitä sai revittyä iloa irti. Nyt ei sitten millään eikä mistään, eikä mikään tunnu miltään paitsi ikävät asiat iskee kuin lekalla. Tiedän olevani sairas. aika masentava juttu mutta asian tiedostaminen auttaa selviämään.

    • tympääntynyt

      helppoa. lakkaat kuuntelemasta muita ja rupeat ottamaan selvää missä mättää, funtsit vähän mitä asialle voit ja toimit parantaakses, vit.tumainen puoli siinä on että otat niin sanotusti omat ohjakset käteen tuli vastaan mitä niin muut ei tykkää. mutta loppupeleissä se on sun elämäs eikä muiden. ja lopulta tulet niin kuin me melkein 7 miljoonaa hiihtäjää täällä telluksella että pas.kat siiitä. meistä jää pinnalle muuta kun heikkotasoista lannoitetta ajan kuluessa.

      • mpmp5

        jaksuhali -maailman typerin sana no mahtuuhan noitakin maailmaan


    • Huonot ja hyvät uutiset:

      "Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset, eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit, ei pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa."
      (1.Kor.6:9-10, KR1938)

      "Don’t you know that unrighteous people will have no share in the Kingdom of God? Don’t delude yourselves — people who engage in sex before marriage, who worship idols, who engage in sex after marriage with someone other than their spouse, who engage in active or passive homosexuality, who steal, who are greedy, who get drunk, who assail people with contemptuous language, who rob — none of them will share in the Kingdom of God."
      (1.Cor.6:9-10, CJB)

      Hyvät uutiset on ne, että vielä voi tehdä parannuksen ja pelastua Jeesuksen ristintyöhön uskomalla!

      • varfoer engleska

        Olisit viela laittanut ruotsiksi, kiinaksi ja saksaksi niin olisi ollut uskottavampaa.


      • Varautunut

        Aamen!
        Helvetti odotta minua,
        mut olen varautunut
        sammutuspeitteellä ja
        vaahtosammuttimella,
        niin helvetin lieskat sammuu ja
        pääsen paratiisiin kaikkien
        hyvien ja viattomien ihmisten luokse!


    • mumumuuu

      Nää on aina hyviä kommentteja, jossa esim masentuneelle sanotaan, että nyt vaan muutat ajatusmallejas, ite vaan päätät, se on niin helppoa :D Välillä en vaan kestä näitä tyhmiä ihmisiä. Onneks ei tarvii olla sellasten kans tekemisis.

    • typeryksien neuvot

      Yleensä kaikenlaisten hyödyttömien kliseiden hokijat ärsyttävät.

    • Hei elämä.ohi


      Kerrot siitä, miltä tuntuu, kun avaa sydämensä ja kertoo kurjasta olostaan ja fiiliksistään, mutta et tulekaan kuulluksi. Aidon kohtaamisen sijasta saat kohtaamisen, joka tavallaan kieltää tunteesi ja vaatii sinua olemaan jotain muuta (reippaampi) kuin oletkaan.
      Masentunutta ei auta, että kehottaa häntä piristymään, ei myöskään se,e ttä vertailee muiden suurempia kärsimyksiä. Usein nämä 'neuvojat' haluavat karttaa ahdistavia puheenaiheita kuka minkäkin syyn takia, ja pyrkivät siksi ohjaamaan keskustelun turvallisimmille urille.

      Jokaiselle ihmiselle on tärkeää tulla kuulluksi ja nähdyksi sellaisena kuin hän itse oikeasti on. Mitä kipeämpi asia, sitä suurempi riski tulla haavoitetuksi. Siksi suosittelen, että etsit sellaisen keskustelukumppanin, johon voit luottaa. Keskustelun parantava elementti on hyväksyvässä kohtaamisessa, jossa omat voimavarasi saavat kasvaa - eivät jonkun toisen sinulle lanseeraamat. Terapian hyöty ei tule esiin välttämättä heti. Alussa ahdistus voi jopa kasvaa, kun sivuun painettujen asioiden päältä aletaan peitettä purkaa. Koeta jaksaa vielä etsiä sinulle sopiva ihminen. Ei voi olettaa, että ihan kaikki terapeutitkaan sopivat jokaiselle.

      Terveisin Meiju, diakoni

      • face to face to face

        Miten menee Meiju, töitä täällä riittää, toivon todellakin että olette oppineet todella kohtaamaan toisen ihmisen tänne kirjoittaessanne, niinkuin aloittajakin tuskailee, sillä tätä todella tarvitaan täällä!


    • Sykolooki

      Kirjoituksesta paistaa läpi tyytymättömyys, jos oikein ymmärrän. Tyytymättömyys on tapa suhtautua asioihin. Esim. voi olla tyytymätön syksyn pimeyteen.
      Tunnehan ei ole koskaan todellista, koska se on mielikuvitusta. Aivotutkijat voivat sanoa micrometrin tarkkuudella mielipiteemme sijainnin ja ei se miksikään muutu. Sen sijaan voit opetella itselle valehtelemisen. Aivan kuin yleinen jatkuva propaganda, menee sinun "valheellinen" mielikuva viimein myös omaan päähäsi. Asioitten jatkuvalla hokemisella ei todenmukainen tieto muuttuu todeksi kun sitä vain hokee. Esim. ETYJ kahdestasadastaviidestäkymmenestäkolmesta rajatarkkailijasta yksikään ei ole silmin havainnut Itä-Ukrainassa Venäläisiä sotilaita, saati ajoneuvoja, uskomme uutisoinnista että Venäjällä olisi jotain tekemistä Ukrainan kanssa.
      Samalla tavalla voit sanoa itsellesi, että eihän nämä asiat nyt niin kovin huonosti ovat, vaikka ovatkin.
      Kokeile näin. Huomaat että propaganda toimii myös peilin kautta.

      • Helppo Heikki

        Myt menee vähän asian vierestä, mutta päivän HS:n mukaan Pentagon myöntää, että oikeita todisteita Venäjän osallisuudesta Ukrainan tilanteeseen ei ole ensimmäistäkään. Valtamedian uutisoinnin takana on nähtävästi yksi ja sama kirjeenvaihtaja, jonka henkilöllisyys ei ole kenenkään tiedossa. On todella ihmeellistä kuinka valtaosa normaalista tuulipukukansasta saadaan uskomaan mitä vain, kun se "uutisissa" sanotaan.


    • 4+6

      LOPETA! se märehtiminen tai kärsit ennenaikaisen kuoleman yksinäisenä Sitäkö haluat.

    • totuus100

      Muista kuitenkin, että omilla ajatuksillasi (mielenvoimalla) luot itse vahvinten elämääsi.Kannattaa siis oikeasti kiinnittää huomiota omiin ajatuksiin/ajattelutapaan.

    • etäs potilas X

      Minusta paras tapa on kuunnella aktiivisesti ja oikeasti mitä sinulla on asiaa. Ihan turhaa on taputella selkään ja sanoa että kyllä se siitä, minusta on parasta todeta se mikä on totta eli että näytät olevan todella vihainen tai pettynyt tai että olet joutunut kokemaan paljon ikäviä asioita.

    • auta itseäsi

      Itse olin pahasti masentunut jokin aikaa sitten. Sairaalassakin asian vuoksi monta kertaa. Ymmärsin jossain vaiheessa, että kukaan toinen ei ymmärrä, halua ymmärtää tai halua auttaa asiaani siinä määrin, kuin olisin toivonut. Ainoaksi vaihtoehdoksi jäi auttaa itse itseään. Näin se vain on. Onnellinen on se ihminen, jolla on ystäviä, tuttavia tai sukulaisia ympärillä, jotka tukevat ja kannustavat. Kaikilla ei ole.
      Masennuksestani olen selvinnyt jo plussan puolelle. Joten omasta esimerkistäni voin todeta, että siitä voi joiltain osin selvitä. Matka kuitenkin jatkuu varmasti pitkään, mutta ainakin suurin painolasti on jäänyt taakse.

    • ymmärrän

      tehoaa, jos se positiivisuus tulee sinusta, sinun sydämestäsi ja omasta asenteestasi, kyllä, sitäkin voi muuttaa. Tajunnasta mikä sinun elämässä on hyvin, arvostaa niitä hyviä asioita ja unohtaa tai oikeammin olla takertumatta niihin ongelmiin ja yrittää tehdä jotain, että ne poistuisi tai tajuta, että jotkin asiat vaan on ja niihin et voi vaikuttaa.

      itse yritän herätellä itseäni päästämään irti negatiivioista työpaikalla ja olla hukkumatta työyhteisössä tulevaan negatiivisuuteen, joka saa stressireaktion minussa aikaan. kuulun näihin erityisherkkiin, liialliseen empatiaan.

      elämä ei ole helppoa aina ja voi kun voisin pistää negatiiviot,
      jotka valittaa, jostain ihan arkipäivän kommelluksesta,
      käymään läpi sen mitä itse olen käynyt. tajuaisivat varmaan, että joo-o kello soi joka aamu ja niin pitääkin tai joo-o lapsellani on oksennustauti ja huomenna ehkä jo terve,
      ja ihanaa, olen selviytynyt pahemmastakin kuin herätyskellon soimisesta aamuisin tai oksennustaudista :D

    • Dyynäri

      Kyllä mäsentynyt vöi öllä jös hälyää. Ei kyitenkään kännätä öllä.

    • kitinärinki

      Ei tartte pyytää apua , jos ei apu kelpaa. Ei kannata jurputtaa elämäänsä , jos aliarvioidaan kuuntelijat.Heillä ole muuta keinoa ,kuin lohduttaa ja kuunnella . Pitäisikö heidänkin alkaa kuulumaan valittajiin..

    • Rike

      Sun masennus johtuu sinusta itsestä. Ei se ole muiden vika. Masennus tulee siitä, kun työntää pois Jeesuksen elämästä ja antaa paholaisen työntyä elämään synnin kautta. Lopeta synti kun vielä voit (runkkaaminen, alkoholi, pelaaminen, kateus, ylpeys, haukkuminen, syyttely, katkeruus). Anna anteeksi kaikki ja synny uudestaan Jeesuksen kristuksen kautta ja tee se tehtävä miksi sinut luotiin tänne.

    • nuoret tytöt

      Taidat olla niitä nuoria naisia joilla on tällainen ajatusmaailma: "te ette tiiä mitä ooon niiqu joutunu kärsimää, ni olkaa hiljaa!!!! oon nuorest iästä huolimatta kokenu tosi paljo niiQQu eikä kukaa voi ymmärtää mua"

      • jäkäjäkätijää

        Ei voikaan ymmärtää jos on kovia kokenut. Sellaisia juttuja ei voi ymmärrä kuin toinen samanlainen.

        Mutta sitä mä en ymmärrä miten nykyään ei tavallisesta elämästä ja arjesta selvitä. Valisitä ja valitätä.


    • masispena

      Mikään ei ole kamalampaa kuin syvän masennuksen alla joku heittää: Kylä sun pitäs ottaa vaan ittees niskasta kiinni.

      Miksi ihmeessä luulet, että olen masentunut jos osaisin ottaa itteeni niskasta kiinni?! Mutta... Jos ihmiset ei osaa muuta. Eivät he tarkoita pahaa, vaan yrittävät auttaa. Eivät vaan tiedä miten.

      Tässä entisen pitkäaikaismasentuneen vinkit:

      Kukaan muu ei aseta sinulle paineita tai stressiä muuttua kuin sinä itse. Jos et halua muuttaa elämääsi, älä tee sitä. Ole juuri sellainen kuin olet, et ole sen huonompi kuin kukaan muukaan. Kaikilla meillä on oma tiensä, jota kulkea. Jos et halua muuttaa mitään, älä tee niin. Sitten kun sinussa herää aito halu muuttua, ole sille avoin. Ja luota kun sanon, että se herää ennen pitkää jos vain kuuntelet itseäsi. Anna kaikelle aikaa. Kukaan ei ole syntyjään masentunut. Masennus syntyy ihmisen ja elämän kohtaamisesta. Jos ei tähän asti ole ollut hyvät kortit, jaa itsellesi uusi käsi.

      Sitten kun tämä uuden aika koittaa... Opi tuntemaan itsesi. Ole avoin. Älä murehdi turhia, vaan haistata kaikille huolille **tut.Takapakkeja tulee aivan varmasti. Kaksi askelta eteenpäin yksi taakse. Epäonnistumisista kasvaa kun ne osaa ottaa niin, oikeasti. Tärkeää on pitää mielessä selkeä tavoitetila joka tulee omista haluistasi. Mitä oikeasti haluat?

      Itsen kuuntelemista ei voi kylliksi painottaa. Kaikki, siis aivan kaikki lähtee itsen kuuntelemisesta ja tuntemisesta. Ihminen on tässä maailmassa omien kokemustensa kokijana. Kun on paha mieli, kohtaa se. Mistä se tulee? Esitä itsellesi kysymyksiä, syviäkin. Vastaukset tulevat aikanaan. Pikkuhiljaa opit hyväksymään asiat sellaisina kuin ne ovat. Oikeasti, aivan aikuisten oikeasti elämäsi voi muuttua. Sitten kun olet siihen valmis. Ota niin kauan kuin haluat, mihinkään ei ole kiire tai pakko.

      Toivottavasti luet tämän ja kaikkea hyvää sinulle.

      • totta33

        Tässä on oikeasti rakentavia neuvoja! Ei mitään "älä ole nyt noin negatiivinen", tai "piristy nyt" tai jotain syyllistäviä kommentteja niin kuin täällä osa on. Olen täysin samaa mieltä tämän kommentin kirjoittajan kanssa. Kiitos.


    • myötis

      Jos eivät ihmiset ymmärrä, niin et sinäkään (aloittaja siis) ymmärrä ihmisiä. Miksi soimata asiasta, jossa toiset yrittävät auttaa? Välineet ovat vähissä, ellei minkäänlaisia kannustuksen ja myötätunnon sanoja voikaan sanoa. Ei kannata sitten valittaa ihmisille, ystäville tai muillekaan jos eivät osaa valitukseen vasta edes oikealla tavalla.

      Tee jotain asioittesi eteen, äläkä valita. Elämä ei hymyile ihmiselle joka jatkuvasti on negatiivinen. Ymmärtäminen on vaikeaa, jos ei ota mitään vastaan.

      Niin metsä huutaa....

    • hyvät jatkot kaikill

      Itsekään en tykkää yhtään näistä: aika parantaa, kärsivällisyys palkitaan, asiat järjestyy, kyllä se diitä, minä ymmärrän, oon kokenu saman jne. Kaikkein paras on vain todeta, että asia nyt on näin. Itse en halua neuvoa ketään, mutta ykdi neuvo on: vain väärään suuntaan ohjaamalla olet syyllinen

    • makoile vaan

      Ongelman ydin on mielestäni nimenomaan siinä, että odotat ihmisiltä aivan liikaa. Mitä odotat ympärilläsi olevilta ihmisiltä ja onko odotuksesi liian kovat?

      Tekstisi perusteella aloin luonnollisesti miettimään omaa tapaani lähestyä vaikeassa elämäntilanteessa olevia ihmisiä. Pohdinnan tuloksena mietin, että jos muutama hyvä ystäväni joutuisi hirvittävään kriisiin ja menettäisi täysin elämänhalunsa, niin uskon todella, että osaisin auttaa heitä vain olemalla läsnä ja kuuntelemalla. Uskaltaisin olla tukena ja kuunnella, tsempata ja piristää (jopa ärsyttävän positiivisilla fraaseilla) , koska tietäisin mitä ystävilleni uskaltaa sanoa. Ja loppujen lopuksi ihminen sanoo perimmiltään yleensä toiselle sen, minkä sanoisi myös itselleen.


      Nähtävästi myös kaikki (useimmat) masentuneet hakeutuvat seuraan, joka ei voi yhtä huonosti kuin itse voi, ja sitä kautta hakee sitä positiivisuutta elämäänsä? Jos näin ei ole, niin yhteiskunnassa olisi moni asia ratkaistuna jos masentuneet perustaisivat yhdessä vertaistukiryhmiä yhtä syvissä vesissä olevien, toisten masentuneiden kanssa?
      Olisiko toisen masentuneen ihmisen seura jotenkin parempaa, jos olisi yhtä masentunut kuin sinä ja sitä kautta ymmärtäisi sinua paremmin.

      Ei ole helppoa löytää samanhenkisiä ihmisiä ja vielä vaikeampaa se on silloin, jos on yhtä vaativa ja valikoiva ihmisten suhteen kuin aloittaja on.

      Jos et saa ihmisistä apua ja kaikki on vaan niin ärsyttäviä, niin älä tapaa ketään. Lue vaikka kirjoja ja rukoile Jumalalta apua jos se auttaa sua paremmin kuin tapaamasi ihmiset. Tai makaa vaikka sängyssä päivästä toiseen tekemättä mitään, jos ne vähäisetkin yltiöpositiiviset ihmiskontaktit syö sun voimavarat loppuun.

    • mummapumma54

      Kukaan muu ei voi mieltäsi kääntää, kuin sinä itse. Ei kukaan muu saa ajatuksiasi kääntymään, kuin sinä itse. Voit parantaa aivojesi mahdollisuuksia syömällä tehoravintoa. D-vitamiinia ja kaikkia muita tarveaineita. Voit auttaa aivojasi jättämällä sokerit ja muut liiat hiilihydraatit pois. Ajatus voi oieta siitä, kun ei ole liikaa sokeria tukkeena jokapaikassa.
      Tai jos syöt tosi huonosti ja kärsit liiasta ravinnonpuutteesta , niin silloin pitää kaikkea ravintoa lisätä, muttei puhdasta hiilihydraattia, koska se tukkeaa elimistön.
      Voit pakottaa itsesi liikkumaan, liikkumaan joka päivä, ensin vähän ja sitten enemmän, niin että aineenvaihdunta korjautuu. Kun ensin pakottaa itsensä, niin seuraavaksi jo keho haluaa sitä. Liikunta lisää endorfiinin tuotantoa.
      Mutta kaikki keinot, ne voit tehdä vain sinä itse.
      Lääkkeitä määrätään joka vaivaan ja psyykelääkkeet pyrkivät korjaamaan aivojen sähkökemiallista tilaa, että korjauksen avulla saataisiin aivojen oma toiminta normaaliksi. Mutta useat lääkkeet vain turruttaa pintatoiminnan, se mitä ihminen oikeasti ajattelee, ei muutu miksikään, vain reagointi on tylsistynyt. No onko tämä oikea tapa, luulen, tällaisella lääkityksellä rauhoitetaan vain lääkäreitä ja muuta henkilökuntaa, sillä ei ole mitään vaikutusta itse potilaaseen, sinne ytimeen.
      Vaikka toiset ihmiset päällään seisoisivat vuoksesi, he eivät voi auttaa sinua, ellet itse löydä itsestäsi niitä avaimia, joilla saat tilanteesi hallintaan.
      Ei kaikkien tarvitsekaan olla positiivisia energiapommeja, mutta sinun itsesi tulee saada hallintaan ne pimeyden voimat jotka ovat vallanneet ajatuksesi.
      Hallitse ajatuksesi, katkaise ajatuksen mustuus tietoisesti. Siihen on erilaisia keinoja, mutta sekin sinun on tehtävä ihan itse.
      Ihmiselle on helpointa toistaa samaa vanhaa kaavaa, ja moni jääkin siihen itse rakentamaansa oravanpyörään, kurjuuden orjantappurakruunuun takertuen, kun luulee, se on turvallisempaa.
      Jos haluat olla maan mustissa syövereissä, se on oma valintasi. Älä sitten pyydä läheisiltäsi huomiota ja apua, jota et kuitenkaan halua ottaa vastaan.
      Mutta jos haluat muuttaa elämääsi, otat läheistesi läsnäolon avuksesi, ja itse teet sen työn, minkä sinun täytyy muuttaaksesi omaa elämääsi.

    • kaunis itsekin

      miksi näissä otsikkokuvissa on aina niin kauniita ihmisiä,häh?

      • Vilkases

        joskus niitäkin keskusteluja joissa puhutaan lihavuudesta...


    • Thinking positive ;)

      "Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät" Matt 7:13

    • Nefru

      Tunne-elämäsi ei ole kunnossa, mutta voi parantua. Miksi haluaisit jäädä tunteiltasi sairaaksi? Sinua on kohdeltu väärin ja olet pullottanut tunteesi, jotka kertoivat sinulle vääryydestä ja oikeudenmukaisuudesta. Lue tämä kirja:

      Hyviä uutisia masentuneille!

      Fredrik Broschén kirja Mitä teen vihalleni? sopii itseapuoppaaksi masentuneille, jotka kääntävät vihansa itseään kohtaan, ja tunteettomille, jotka eivät osaa näyttää tunteitaan, kaikkein vähiten suuttumustaan, ja väkivaltaisille, jotka eivät osaa käsitellä vihaansa terveellä tavalla puhumalla. Tietenkään ei tule ilmaista vihaansa puhumalla niin, että käyttää henkistä väkivaltaa. "Vihastukaa, mutta älkää syntiä tehkö..." (Ps. 4:5, Ef. 4:26).

    • Roskaa!

      Tosissaan "positiivisen ajattelun" tyrkyttäjät eivät usein vaikuta tajuavan niiden ihmisten elämää joille ajatuksiaan syöttävät. He eivät tajua että esimerkiksi mielenterveysongelmainen ihminen ei voi "vaan piristyä". He eivät ymmärrä sitä millainen helvetti vaikka masentuneella ihmisellä on. Ne optimistit kuvittelevat että jokainen voi hallita täysin mieltään ja mielialaansa.

      Pahimillaan positiivisen ajattelun markkinoijat ovat epäempaattisia narsisteja jotka kuvittelevat tietävänsä mikä on muille parasta. He eivät pysty näkemään psyykkistä kipua ja kokemaan myötätuntoa. Heidän maailmansa on kova ja kylmä jossa jokainen on "oman onnensa seppä".

      • Enkelihihhulit.

        --Pahimillaan positiivisen ajattelun markkinoijat ovat epäempaattisia narsisteja jotka kuvittelevat tietävänsä mikä on muille parasta.--

        Tällaisia hihhuleitahan löytyy erilaisista henkisistä lahkoista, kuvitteellista rakkautta ja valoa on joka paikassa ja kaikki on vaan niin UUH ja ihanaa.


      • oman onnen seppä

        Kyllä mieltään voi hallita, masentuuhan sitä jos ei mitään hyvää löydä eikä keksi elämäänsä ja kurjuuteensa. Ja siitä se kierre lähtee negatiivista kehää kiertämään. Olin eilen jälleen kerran hautajaisissa, läheinen kuoli, oma terveys on mennyttä, syöpä epäiltykin olen jo, mutta eiköhän tämä tästä, joulu tulossa ja lunta odotellaan, koira vie lenkille jne. Vaikka rahat on loppu ja hammaslääkäriin pitäisi päästä, en jaksa itsesääliin vaipua.


    • lääkkeet myrkkyä

      "ei ole ollut lääkkeistä, ei terapiasta eikä mistään muustakaan mitään hyötyä".

      Lähtökohtaisesti lääkärin suosituksista huolimatta kannattaa pysyä kokonaan erossa SSRI(selektiivinen serotoniin takaisinoton estäjä) tyyppisistä masennuslääkkeistä, nämä SSRI masennuslääkkeet vain tuhoavat monet ihmiset jopa ikiajoiksi. Iso osa massamurhaajiksi ryhtyneistä nuorista ja teini ikäisistä ovat käyttäneet näitä lääkkeitä ennen pahoja tekojaan..

      • Linnea.

        Toi on täysin totta. Masennuslääkkeet ovat lääketeollisuuden suurin huijaus. Niillä pidetään miljoonia ihmisiä masentuneina vailla toivoakaan parantumisesta. Monet lääkärit eivät edes tiedä tätä vaan konemaisesti ohjeiden mukaan määräävät lääkkeitä. Älkää siis missään nimessä ottako jos joku lääkäri teille niitä tuputtaa, se ei vain ole vaihtoehto vaan pitää tutturrttaa teitä ja pitää teitä masennuksessa. Lääketeollisuus on maailman suurin massamurhaaja.


    • jari aalto

      joo kyllä ärsyttää tuo että kyllä kaikki muuttuu hyväksi...mikä helkuti ristallipallo noilla ihmisillä on kun tulevaisuuteen näkevät....itselläni romahti elämä avioeron eli rakkaan ja talouden menetyksen myötä sekä kaupanpäälle vakava sairaus...ja oikeesti elämä ei ole enään elämisen arvoista.en kerkiä enään hankkia elämääni takaisin kun ikää on kohta 50v ei duunari saa talolainoja ei löydä mieleistä kumppania jne...ja tähän tullaan sanomaan että kyllä se hyväksi muuttu..kaikki järjestyy....ei ne usko itsekkään tohon se vaan on sanonta...tosin täytyy muistaa että sanotaanko että apaut 40v ja alle on niin paljon elämää jäljellä ettei kannata kirvestä kaivoon heittää...mutta vaatii voimia muuttaa juttuja mut nuorella iällä kannattaa kokeilla ja yksin ei tukeutuen kehenkään omat uudet ympyrät ja tavotteet......minä istun ja odotan poispääsyä mutta minulla on siihen jo oikeus..olen elämäni elänyt ja yhteiskunnalle veromarkkani tienannut..

      • No ethän sinä

        tarvi noihin ongelmiisi muuta kuin lottovoiton. Silloin voit ostaa talon ilman pankin orjuutta ja naisiakin taas riittää joka sormelle ja viikonpäivälle omansa. Mutta onko tuo se mitä todella haluat ja tarvitset?


      • jari.aalto-
        No ethän sinä kirjoitti:

        tarvi noihin ongelmiisi muuta kuin lottovoiton. Silloin voit ostaa talon ilman pankin orjuutta ja naisiakin taas riittää joka sormelle ja viikonpäivälle omansa. Mutta onko tuo se mitä todella haluat ja tarvitset?

        no ethän sinä ei toi on se pinnallinen puoli joka mahdollistaa asioita, ja tämä sairauteni estää ihmissuhteet lopullisesti. eli ne on menetetty, sitten tavitsisin unohduksen...kun rakastan x ääni vielä-4v erosta. sekä lapsia ja perhe elämää ja tämä on viety...tekee katkeraksi ja yksinäisyys hulluksi...eli mitä tarvitsen.kun tietäsinkin? kuolema helpottas mutta olen luuseri en uskalla,,,,,ei en tiedä mitä tarvitsen


    • kaikkea sitä

      Itse olen kyllästänyt kuulemaan sitä positiivista kliseitä sanojen sorinaa mitkä ei loppujen lopuksi hyödytä mitään ja se olalle taputus kyllä sinä pärjäät ei toimi varsinkin kun oikeasti haluaisit että joku kuuntelee ja auttaisi kun tuntuu että että et itse jaksa millään... paskaa tulee niskaan jatkuvalla syötöllä mutta itse olen oppinut elämään sen kanssa enkä ole pahemmin kiinnostunut kuulemaan näitä kliseitä kun puran mieltäni, kaikkein paras on ollut kun on kaveri vaan istunut hiljaa ja kuunnellut välillä eikä kommentoinut mitään... vähän aikaan sitten samainen kaveri tokaisi että nyt kun olen ajatellut niin on se jännä miten ihmiset kokee ja näkee ja muistaa asiat niin eritavalla että ei ole tullut aikasemmin mieleen miten sinä olet asit nähbyt ja se pisti jo hymyilyttämään:)

    • Tyhjäpää

      Itämaisessa filosofiassa ei tehdä kumpaakaan. Positiivisesta ajattelusta voi olla varsinkin käytännöllisillä aloilla suurta haittaa, jos se on katteetonta, mutta vaikea kuvitella ruokakaupan myyjää, joka ei olisi positiivinen.

    • hras1

      Pitäisikö sanajärjestyksen olla alkuviestissisäsi ... eivät edes yritä.. jolloin se kuulostaisi paremmalta suomen kieleltä. Joten opettele kieli ensin

    • ymmärrä ite

      Mikä sitten saakin sinut ajattelemaan, että olet niin tavattoman erikoinen persoona ettei kukaan voi sinua ymmärtää, niin koetahan ottaa huomioon muutkin ihmiset, joilla myös on omat vaikeutensa eikä minkäänlaista velvollisuutta ymmärtää jonkun loputonta vehtaamista omassa erityisongelmakentässään.
      Mitä vois sanoa ihmiselle, joka jauhaa jauhaa kaikkea kokemaansa väärää kohtelua?
      Mitä itse olet sanonut ihmiselle, joka tulee luoksesi veivaamaan samaa virttä kuin itsekin veivaat? Paskat elämän hymyilystä, kohtalaista elämää voi elää kunhan päättät luopua joistakin itselleen haitallisista käyttäytymiskeinoista, joilla, näin uskallan olettaa, sinäkin olet oppinut hallitsemaan lähipiiriäsi ja tanssittamaan hoitorinkiäsi.

    • kun se on totta

      Positiivisella ajattelulla ja uskolla tulevaisuuteen ei elämä tunnu niin tuskaiselta, jos vain todella ajattelee, että kyllä tästä selviää on sitä pahemmistakin selvitty.

    • fda

      Itse selätin masennuksen jättämällä gluteenin ruokavaliosta. Saattaa kuulostaa sinusta nyt typerältä mutta voi olla että syöt jotain mikä ei sinulle sovi.

      Sedona metodilla paras ystäväni pääsi masennuksesta.

      Keinoja on siis olemassa. Ei epätoivo ole ainoa vaihtoehto.

      • Enkeliterapiaa.

        "Itse selätin masennuksen jättämällä gluteenin ruokavaliosta. Saattaa kuulostaa sinusta nyt typerältä mutta voi olla että syöt jotain mikä ei sinulle sovi.

        Sedona metodilla paras ystäväni pääsi masennuksesta"

        Kannattaa unohtaa kaikki vaihtoehtohörhöilyt, saa päänsä vaan entistä sekaisemmaksi.


    • voi voi

      Kyllä se loppu sieltä tulee kun vähiten odotat. Turha yrittää mitään. Älä hymyile ettei hammaskivi näy.

    • lue vain negat

      Kannattaa lukea kaikki negaviestit, jokaiselle jotakin. Minä en tarvii yhtään negaa.

    • ljuuli

      Kannattaisi edes yrittää, sillä vaikka yritys olla myönteinen ei olisikaan simsalabim-temppu jolla opit nauttimaan elämästäsi, silti kielteiset ajatukset johtavat kielteisempään lopputulokseen, se on monesti tutkittu juttu.

    • yli päässyt

      Oma ohjeeni on kuuntele kuka kuuntelee sinua.

    • =D9f 9f9__DF wef

      Hieman saman kaltainen tapaus itsellä "Paistaa se valo risukasaankin " ja vastaavaa, ero vaan minun tapauksen ja aloittajan välillä oli siinä että elämäni ei olut niin huonoko mitä aloittajalla, pieniä taloudellisia vaikeuksia ja muita perus vaikeuksia vaan ei esim mielen terveys ongelmia.

      Mutta nämä ihmiset jotka ympäröivät minut silti toistelivat näitä latteuksia, tajusin piaan että ne yritää tunkea mut mielenvikaisen masentuneen rooliin ja saada syömään pillereitä, tajusin että ne on kaikki narsisteja jotka tarvitsee uhrin, lisäksi aloin muistella juttuja ja laskemaan yhteen asioita ja aloin varmistuin että ne on moraalittomia teeskenteliöitä, esim hoksasin inhottavan ivallisen irvistyksen käväisevän naamalla. Ajoin ne kaikki pois elämästäni paljon rauhalisenmpi olo nyt

    • sivieä

      Hei
      Liiallinen positiivisuus on jostain kaukaa liiallinen hyssyttytely ja toisen ymmärtäminen on jostain tosi kaukaa sääli on jotain
      eletään oma elämä ja ollaan kohteliaita jossin mielessä on hyvä olla välinpitämätön
      kuitenkaan emme iole tasavertaisia...

    • Yksi samanlainen

      Hei Elämä ohi.
      En tullut taputtamaan sinua selkään enkä myöskään kertomaan et kyllä se siitä aikanaan su plääp lääp. Itselläni ihan sama juttu eikä mitenkään lyhytaikainen vaan sanotaanko näin että pienestäpitäen minua on morkattu. Jotenka ymmärrän kyllä tuon sanonnan ettei kukaan mielenterveydestä kärsivä halua että ketään tulisi vain lohduttamaan ja sanoisi et koita kestää. Kyllä se ajanmittaan siitä iloksi muuttuu vielä. Monikin luulee auttavansa toista siinä että on hyvin pahoillaan ja säälii toista. Itse en sääliä enkä mitään itsekkään kannata sellaisia ihmisiä jotka tulevat selkään tapuittelemaan ett kyllä se siitä vielä iloksi muuttuu aikanaan. Se ei tosiaankaan masentunutta/mielenterveyspotilasta paljoakaan lohduta. Vain ainoastaan se joka hyväksyy ihmisen sellaisenaan mikä hän on ja myöskin tosissaankin ymmärtää miltä toisesta todellakin tuntuu. Juttelee hänelle niinkuin ihmisille yleensä jutellaan ja hyväksyy hänet sellaisenaan kuin hän on. Siis haluuaa olla sellaisen kaveri ettei häpeä eikä ainakaan aina mainitse noista epämieluisista asioista joista toinen ei halua edes jutella. Tottakai juttelimen niinkuin ihminen ihmiselle auttaa todellakin paljon jos on ihan tosissaan auttamassa toista.?? Itsekkin olen kiitollinen siitä josko ei mainita ollenkaan/kysellä mikä sinua painaa vaan että keskustellaan ihmiselle kuin kenelle muillekin. Emme me sääliä kaipaile. En usko että yksikään sitä sääliä kylläkään kaipaailee. Vaan läheisyyttä ja tasa-arvoa hyvänenaika sentää. Nyt vain puhun omasta itsestäni ja uskonkin tämän pätevän miltei jokaiseen yksinäiseen, masentuneseen, mielenterveyspotilaisiin! Kaikkihan me olemme ihmisiä ja miksi emme suvaitse sitä että anntakaa kaikkien kukkien kukkia vain. Mutta älkää siitä huolimattakaan vältelkö meitä sillä kyllä mekin ystäviä tarvitsemme.

    • srgul

      Onhan kuitenkin niin että vaikka niitä omia ajatusmalleja muuttaisikin niin ei se silti maailmaa muuta paremmaksi eikä muiden ihmisten käyttäytymistä. Maailmamme on kuitenkin aika brutaali paikka jossa aina kun jotain tehdään voi sattua onnettomuus voi myös joutua jonkin eläimen toisen ihmisen tai bakteerin hyökkäyksen kohteeksi.

      Omaa oloani on ainakin helpottanut kun en edes odota mitään hyvää tapahtuvaksi ei ole mitään unelmia on vain selviytymiskamppailu. Yritän mahdollisuuksien mukaan olla mahdollisimman vähän häiriöksi toiselle ihmiselle mielestäni se on ainut mitä voin tehdä. En tuputa kenellekkään omia visioitani enkä yritä väkisin muuttaa kenenkään käyttäytymistä. Yritän vain parhaani mukaan hoitaa oman työni. Nykyään tosin sekään ei riitä kun pitäisi tehdä samalla palkalla enemmän töitä vähemmällä porukalla.

    • etsi tietoa nyt

      Et ole vielä etsinyt kaikesta sydämestäsi sitä kaikkein tärkeintä! Usko Jumalaan ei riitä vaan on mentävä Jumalan turviin Jeesuksen hänen ainosyntyisen Poikansa kautta.....silloin se onnistuu! Tiedän että se on ainoa asia mikä auttaa joka elämän ektorilla!

      katso Mark Hill Church www.tv7.fi, joka perjantain klo 21.45 nuori pastori puhuu MAHTAVASTI totuutta salatuimpaan saakka! Puhuu erityisesti miehille!Saat varmasti vastauksen siihen miksi sinua tympii!!!

      • juu........

        Noita juttuja kun alkaa kuuntelemaan niin SITTEN VASTA ALKAA AHDISTAA ja MASENTAA.


    • ???

      Ihan hyviä tarinoita varmasti pojalla mutta ei se silti yhteiskunnan rakennetta ja hierarkiaa muuta eikä maailmaa. Miksi pitäisi mennä kenenkään turviin? Miksi yleensäkään synnyimme tällaiseen maailmaan? Miksi ei voi olla vapaa?

    • Pitää ymmärtää itse

      Ketjussa oli pari kommenttia ruokavaliomuutoksista. Sillä tavalla ne liippaavat hyvin tätä aihetta, että ruokavaliolla ja ravintotasolla on suuri merkitys ihmisen kokonaisterveyteen. Ravinto on ihmisen rakennusaine, siksi ei ole yhdentekevää mitä syö.

      Koko koneisto tarvitsee omat 'aineensa' pysyäkseen terveinä ja kunnossa ja niin tekee myös elin nimeltä aivot. Jos lapsesta asti syö väärin eikä aivorakennelma ole saanut tarvitsemiaan ravinto- eli rakennusaineita, niin tuloksena on kenties aloittajan kaltainen kaaos elämässä, koska aivokapasiteetti ei jaksa pitää normaalia toimintaansa yllä.

    • ärsyyntynyt

      Vittu sä olet säälittävä. anteeksi mutta en vain jaksa tollasia itkupillejä. ihan kuin kaikilla ei olisi vaikeaa ja ahdistaisi välillä ja helpompaa laittaa narunjatkoksi ja ulkona ei jaksa liikkua ja tahtoisin kuolla kun ahdistaa, mutta ei se tilanne parane tolla synkistelyllä vaan yrittää kestää sen paskan ja se menee vielä ohi. tiedän sen koska kaikki menee paremmaksi ainakin sillä että eds yrittää elää ja ajatella posiitivsesti ja olla onnellinen kuin tolla itkusääli paskalla. vittuuko sä muiden apua kerjäät. herää ja ole oman elämäsi seppä. kunhan kiusasin. en todellakaan väitä sinusta,

    • vapaamatkustajako

      Elämä on käynyt liian helpoksi. Kun kaikki aika ja voimat ei enää mene siihen että yrittää kaapia kokoon ravintoa jolla pysyy hengissä, jää aikaa pohdiskella kaikenmoista ja tehdä omista ajatuksistaan hirmuisia tuulenpesiä. Aikaa luulla ja kuvitella ja ruveta uskomaan niihin. Aina pitäisi jonkun kiiruhtaa tukemaan ja paapomaan ja maksamaan viulut ja soitotkin. Ahkerat ja tunnolliset tekee ja suuri osa makaa vaan raajat levällään ja ajattelee kärsivänsä.

      • ajattele pidemmälle

        en ole kanssasi samaa mieltä .on paljon helpompaa tehdä kuin olla tekemättä. pointti että jos tekee voikin aiheuttaa kaikkea turhaa negatiivisuutta ja masennusta itselleen. ainahan ihmiset tekee jotain. ei kukaan ole oikeasti tekemätön.
        kärsimystä päivästä päivään mutta arvaa mitä? eipä haittaa. tehty on jo tarpeeksi. en uskokkaan että ymmärrät.
        relaa ja katso asioita vähän laajemmin.


    • Puoskari...

      Tekstistäsi päätellen et ole kovin pitkäikäinen, vihasi on jo sitä luokkaa, että ei tuossa ole mitään tolkkua. Ei ihme jos sinua ei kukaan ymmärrä kun elät jossain todellisuudessa mitä ei kukaan normaali tajua. En näe sinun kohdallasi oikein mitään hyvää vaihtoehtoa, mut kyllä se siitä =)

    • sama sama

      Joo sama täällä.
      Miesystäväni sanoo koko ajan "Oot niin negatiivinen"

      Ja mitähän v#ttua sekään tietää mun kärsimyksistä..hymyillä ja hyppiä vielä pitäis vaikka elämä yhtä helvettiä sairauden kanssa...

      Sanoin että jos ei rakasta minua sellaisena kun olen niin painukoot v#ttuun siitä läpättämästä ......

    • IIIg

      Ymmärtääkös puoskari sitten todellisuuden jossa elämme? Kerro meille oma versiosi todellisuudesta.

    • my habit's people

      Uutinen siitä, että eilen tasa-arvoinen avioliittolaki hyväksyttiin eduskunnassa, ainakin luo pohjaa uskolle huomiseen omalla kohdallani ja onnellisemmalle tulevaisuudelle. Ei muuten ole ollut helppoa mullakaan kuluvana syksynä henkisesti; semminkin, kun tunsin jotain ihastuksen tapaista sellaista naista kohtaan, jota kohtaan en ois saanu tuntea ainakaan ihastusta, koska kyseinen henkilö on naimisissa.

      Lisäksi kävin tänään kirkossa, sielläkin sain hieman lisää uskoa huomiseen virsien laulamisen myötä.

    • ANGSTANGSTVIILSVIILS

      Tää aloittaja on ihan selvästi vaan joku perus masentunut teini joka angstaa täällä ku se haluaa huomiota! Ei kukaan aikuinen ihminen tollasta huutele!

    • Differences exist

      Pos-ajattelu liiallisesti tehtynä aiheuttaa päinvastaisen reaktion. Mutta järkevästi annosteltuna on tosi hyödyllistä. Joka ajattelee onnistuvansa jossain, tarttuu toimeen heti, kun taas sellainen joka ei usko onnistuvansa, jos saa yleensä aikaiseksi, tarttuu toimeen haparoiden ja vailla voimaa.

      Positiivinen asia tai huumorillinen asia esim. aamulla ennen töihin/kouluun lähtöä on hyödyllistä, sillä se saattaa ajatukset hyödyllisille urille.

    • pappa betalar

      Negatiivinen ajattelu ja huolestuminen auttaa innovaatioiden kehityksessä ja ratkaisussa. Kun on sitä mieltä, että on parannettavaa tai kaikki ei ole kohdallaan ja aivot raksuttavat kelloa katsomatta, niin ratkaisu ongelmaan mahdollisesti löytyy.
      Ylioptimistinen asenne aiheuttaa monesti muille ongelmia..."ole onnellinen äläkä turhaan huolehdi huomisesta" = "pappa betalar" = "sossusta saa rahaa",= "kunta huolehtii kuitenkin lapsistani".

    • apu kuuluu kaikille

      Tehoaako positiivinen ajattelu? Tilanteessasi kun olet, myöntäisit sen mahdollisuudeksi korottaa itsetuntoasi. Ajatuksella ja tahdolla voit unohtaa sen toisen vaihtoehdon. Oppiminen yleisesti on tehtävä varovasti keskustelun ymmärtämisen kautta, kun tulet täytät hakemuksen, kun kirjoitat joudut vetämään paperin arkistoon monimutkaista jos tahdot, yksinkertainenkin on vaihtoehto. Jos tarvitset tukea ymmärtämiseen sen ulkoinen lähtökohta on aina positiivinen. Positiivisuuden yleinen toteaminen korostaa riippuvuutta huomiosta, jos tarvitset tukea yritä kehittyä siinä itse tukemalla itseäsi. Positiivisuuden mekanismi korostuu henkilökohtaisen tukesi ja perhe-elämän ollessa kunnossa, olemalla itsellesi rehellinen huomaat tekosi muuttuvan ja kehittyvän, alkaa uusi vuosi ja uudet ajatukset onnellista harjoitusta kaikille.

      • Turhia juttuja

        Kiinnostaisi tietää parantaako positiivinen ajattelu perhe-elämää jos perhessä on vammainen lapsi.

        Helvettiin verrattavissa olevaa elämää.


      • Ole hyvä mies
        Turhia juttuja kirjoitti:

        Kiinnostaisi tietää parantaako positiivinen ajattelu perhe-elämää jos perhessä on vammainen lapsi.

        Helvettiin verrattavissa olevaa elämää.

        Olemmeko itse vastuussa siitä kuinka ohjaat lapsiasi. Olet tietenkin vanhempi ja lapsen huolehtiminen on rankkaa. On olemassa ratkaisuja mitkä tukevat ohjeita huolehtimisesta perheestä yleisesti. Perhe uskaltaa tietonsa avuin tehdä päätöksiä se on ennaltaehkäisevää itsessään. Tilanne on vain hyväksyttävä. Onnellisuuden mittari kysyttäessa on rajallinen. Kun tulet luokseni huomaatko mitä tarvitset ole rehelllinen itsellesi. Parantaako positiivinen ajattelu? tavallinen ajattelu riittää arkeen niin kuin on suunniteltu ja ennaltaehkäisevä hoito ohjaa turvalliseen elämään. Vuorovaikutus tuo puhtia päivään anna mennä kuin olisit itse minä juuri minä.


      • Asenne ratkaisee
        Turhia juttuja kirjoitti:

        Kiinnostaisi tietää parantaako positiivinen ajattelu perhe-elämää jos perhessä on vammainen lapsi.

        Helvettiin verrattavissa olevaa elämää.

        Vammainen lapsi ei ole sinun ongelmiesi syy vaan ihan vain oma vammasi, joka on asenteellinen. Lapsesi vamma ei ole yhtään sen pahempi kuin sinunkaan.


      • Turhia juttuja
        Asenne ratkaisee kirjoitti:

        Vammainen lapsi ei ole sinun ongelmiesi syy vaan ihan vain oma vammasi, joka on asenteellinen. Lapsesi vamma ei ole yhtään sen pahempi kuin sinunkaan.

        Eipä mussuteta sekavia siellä,varsinkaan kun et ymmärrä mistään mitään

        Tosiasia on,että elintaso on paljon matalempi kuin normiväestöllä kun menee päivät vähintään puoliksi hukkaan hyysätessä ja perään katsomisessa.Kun ei muutu kumminkaaan yhtään miksikään eikä ikinä ole vapaata


      • Ei helvetti sentään
        Ole hyvä mies kirjoitti:

        Olemmeko itse vastuussa siitä kuinka ohjaat lapsiasi. Olet tietenkin vanhempi ja lapsen huolehtiminen on rankkaa. On olemassa ratkaisuja mitkä tukevat ohjeita huolehtimisesta perheestä yleisesti. Perhe uskaltaa tietonsa avuin tehdä päätöksiä se on ennaltaehkäisevää itsessään. Tilanne on vain hyväksyttävä. Onnellisuuden mittari kysyttäessa on rajallinen. Kun tulet luokseni huomaatko mitä tarvitset ole rehelllinen itsellesi. Parantaako positiivinen ajattelu? tavallinen ajattelu riittää arkeen niin kuin on suunniteltu ja ennaltaehkäisevä hoito ohjaa turvalliseen elämään. Vuorovaikutus tuo puhtia päivään anna mennä kuin olisit itse minä juuri minä.

        Kyllä sinäkin jonkinlaista nappia olet vetänyt juttujesi perusteella.


      • Koetapa
        Turhia juttuja kirjoitti:

        Eipä mussuteta sekavia siellä,varsinkaan kun et ymmärrä mistään mitään

        Tosiasia on,että elintaso on paljon matalempi kuin normiväestöllä kun menee päivät vähintään puoliksi hukkaan hyysätessä ja perään katsomisessa.Kun ei muutu kumminkaaan yhtään miksikään eikä ikinä ole vapaata

        Miksi vammaisen tarvitsisi muuttua, ethän sinäkään osaa eli pysty, vaikka pidät itseäsi jonain muuna kuin vammaisena? Ketään muuta maailmassa ei voi muuttaa, vain ja ainoastaan itsensä ja omat (väärät) ajatuksensa ja lahon asennemaailmansa.


      • Turhia juttuja
        Koetapa kirjoitti:

        Miksi vammaisen tarvitsisi muuttua, ethän sinäkään osaa eli pysty, vaikka pidät itseäsi jonain muuna kuin vammaisena? Ketään muuta maailmassa ei voi muuttaa, vain ja ainoastaan itsensä ja omat (väärät) ajatuksensa ja lahon asennemaailmansa.

        Vittu mikä sekopää.

        Parempi kun pitäisit turpasi kiinni.


      • Ollet turhake
        Turhia juttuja kirjoitti:

        Vittu mikä sekopää.

        Parempi kun pitäisit turpasi kiinni.

        Samat sanat, sillä sinä olet se, jonka kannattaisi leipäläpensä liimata niin kauan kunnes korvain väliss' alkaa kehittyä edes jotain.


    • Nostrodaami

      Ajattele positiivisesti.

      Näen radallai yhden voimakkaan suhteen.
      Ympäriläsi pyörii kaksi energiapallosta. Eli lapsesi.

    • ihys

      Pappa betalar on oikeassa tuossa että ylioptimistisuus saattaa aiheuttaa ongelmia muille. Sitä voi esimerkiksi nähdä oman visionsa niin oikeana että jättää muiden mielipiteet huomiotta näin voi käydä esim. jonkin laitteen kehitystyössä muut voivat nähdä suunnitteluvirheen joka voi aiheuttaa vaaratilanteita mutta ylioptimistinen voi vaan hokea että ei siitä mitään vaaraa ole ja toteuttaa hankkeensa.

    • OnnellisuusOnValinta

      Jos olet tyytyväinen elämääsi sellaisenaan kuin se on, hieno juttu. Jos et ole, sinun täytyy ymmärtää yksi asia: VAIN SINÄ voit tehdä siitä paremman. Ei terapeutit, eikä varsinkaan lääkkeet.

      Jokainen on oman onnensa seppä. Ehkä olisi asennemuutoksen paikka? Voit tehdä elämästäsi juuri niin mahtavan kuin haluat, jos vain päätät tehdä niin.

      • murtunutmies

        onnelisuus on valinta on kirjoittanut itsekeskeinen ihminen


    • wertyt

      Valitettavasti emme voi vaikuttaa sairauksiin muiden ihmisten haluihin ym. yllättäviin tekijöihin joten siltä osin on hieman hankalaa leikkiä seppää. Tuo seppä hokemakin on jostain lainattu.

      Synnymme muutenkin maailmaan johon aikaisemmin syntyneet ovat jo ehtineet vaikuttaa.

    • aaaaaah
    • 456jj6h6kjh6

      ei ole kivaa kun hyväosaiset ihmiset joille ei ole ikinä tapahtunut mitään pahaa, sanovat että mene eteenpäin ja ajattele positiivisesti sellaiselle ihmiselle, joka raiskattu 5 vuotiaana ja pahoinpidelty koko elämän ajan. vähän eri lähtökohdat elämässä eteenpäin menemiselle, jos on hyvä lapsuus ja mahdollisuuksia yms eikä murheita? sitten toisen elämä pilattu jo alusta ja murheet mukana koko elämän, joten TURHA SANOA OLE POSITIIVINEN JOS ITSELLÄ HELPPO ELÄMÄ

      • =F OF:::fofof ffww

        Se muuten koskee jälkeen päin ennemmän kuin teko hetkellä ja pitkään, joka ei ole sitä lapsena kokenut niin, voi olla aivan käsitämättömän onnellinen, se kipu ei ole tästä maailmasta

        Siten vielä myöhemmin tulee valtavia pelko tiloja ne on kanssa hirveitä.

        Näin olen kuullut eräältä, ystävältäni kipu on kuulemma kovempi kuin jos astuu naulaan. Häntä joko raiskattiin lapsena tai siten rankaistiin niin että jäljet ei näy sisäisesti. Tai sitten joku muisti häiriö, hänen mielensä oli jotenkin lokeroinut ja piilottanut nämä muistot mutta ne, palasivat pikku hiljaa jo aikuisella iällä. En tiedä puhuiko totta


    • huoletonta menoa

      Joillain vain on sellainen huoleton asenne vastoinkäymisiä kohtaan. Esim. tässä Eric the car guy huoltaa autoa jonka lämmityslaitteen kenno on tukkeutunut. Paineilmaliitokset pettävät monta kertaa ja paskaiset jäähdytysnesteet roiskuvat paineella naamalle niin Ericiä vain naurattaa :D
      https://www.youtube.com/watch?v=dcL_0TWeZJY

      Itseltäkin hajosi pyykkikone tänään, eipä ole vielä ennen sellaista vastoinkäymistä sattunutkaan, aion avata koneen kuoret huomenna ja katsoa mikä on vikana. Samalla saan nähdä pyykkikoneen tekniikkaa jota en muuten olisi tullut nähneeksikään. Arvelen että moottorin ja rummun välinen hihna on katkennut, se olisi helppo vaihtaa jos vaan varaosan saa jostain. Olen kyllä ennenkin erehtynyt etukäteis arvioissani että saas nähdä mitä sieltä löytyy...

      • adtki

        Minuakin joskus aikoinaan vain hymyilytti vastaavanlaisissa tilanteissa varsinkin jos oma moka. Tilanne on hieman eri jos olet töissä toisen palveluksessa ja liitokset tai vastaavat pettävät siksi että tekovaiheessa on ollut suunnitteluvika ja sitä vikaa yritellään peitellä laittamalla käyttäjien syyksi vaikka lopuksi kun systeemiä muutetaan niin vikakin poistuu. Sen vian kanssa kun voi joutua tahkoamaan pitemmänkin aikaa samalla kuunnellen syytöksiä johtoportaalta vaikka itse tietää tekevänsä oikein.


    • IdiOOttiTuutti

      " Kaikkein ärsyttävintä on se, kun joku tulee sanomaan esim. "kyllä kaikki vielä kääntyy hyväksi." "


      Joo, samaa paskaa ku uskovaiset.

      Jostain keksitty joku ntra jota hoetaan aamusta iltaan.

      Yhtä TYPERÄ kommentti, on että kyllä jokanen löytää vielä sen oikean :-)

      no EI VITTU LÖYDÄ!!


      tai REHELLISYYS maan perii.


      Ni ei VITTU peri.


      tai valheella on lyhyet jäljet.

      no ei ole, ku pitkät.

    • toivoa on aina

      Jokainen elämän syvissä vesissä soutava haluaa uskoa oman kärsimyksensä olevan ainutlaatuista ja syvää. Jos vielä elää ahdistavassa ilmapiirissä, ikävien ihmisten seurassa, vähävaraisena voi maailma näyttää tosi synkät kasvot. Siinä on nousemista, jos taaksepäin katsoessa näkyy synkkyyttä ja sitä samaa edessäpäin. Miten siitä noustaan. Kyllä silloin voi positiiviset kommentit tuntua tekopirteiltä ja kaukaisilta. Toisaalta hyvin haavoittavassa ympäristössä elänyt, hyvin järkkynyt ihminen voi nousta siitä suosta. Voi oikean avun turvin alkaa nähdä toivoa, voi herätä uteliaisuus elämään. Voi nousta elämään jota ei uskonut voivansa elää ja ei uskonut sellaista olevankaan. Näistä nousutarinoista on tehty terapiapohjaisia kirjoja. Kirjoja joissa kuvata ihmisen edistymistä kamppailussaan traumaattisten kokemusten yli. Ei ole sellaista synkkyyttä ettei siitä voisi nousta, jos ihmisessä itsessään herää toivo ja hän saa riittävästi tukevia ihmisiä lähelleen.

    • ...

      Mä olisin varmaan semmonen "tekopirteä" teidän silmissä. Mä oon ottanu semmosen asenteen, että mietin tosi usein mitä hyvää mun elämässä on ja iloitsen siitä. Asiat voi olla esim: mulla on ihana ja rakastava perhe(äiti, sisko, veli, isäpuoli), hyvä sää, hyvä ruoka, tervehdys bussikuskilta, hymy asiakkaalta, oon terve, jos oon kipee niin saan levätä.. Ajattelen myös että ongelmat on tehty ylitettäviksi ja koskaan ei saa luovuttaa itelle tärkeän asian kanssa. Jos joku läheinen kuolee tai vaikka on paska sää, niin yritän miettiä mitä positiivista siitä seuraa. AINA löytyy hyviä asioita, kun vaan vähän miettii. Nää asiat tekee mun elämästä onnellisen. Joskus on vaikeeta, mutta niistä seuraa silti aina jotain hyvää. Välillä tietysti surettaa tai kiukuttaa, mutta yritän kääntää asiat aina myönteisiksi jollain tavalla. Ja oon huomannut,että mitä enemmän mietin niitä hyviä asioita, sitä enemmän hyvää mun elämässä tapahtuu. Nyt oon pari vuotta yrittänyt päästä opiskelemaan, aikaisemmin en oo päässyt, mutta mietin vaan että aika ei oo vielä oikee tai sitten mua oottaa joku vielä parempi juttu, minkä takia en päässyt. Mutta nyt tällä kertaa sitten onnistui ja pääsin sisään. :) Mä uskon että jos aluksi miettii päivittäin tietoisesti hyviä asioita, niin jossain vaiheessa ne alkaa tulemaan ihan itsestään. Tiiän että just tätä et halunnu, mutta laitan silti oman mielipiteeni.

    • qwert2

      Ihmisiä on erilaisia, positiivisia ja negatiivisia. Ite kuulun niihin negatiivisiin, suhtaudun kaikkeen varuillaan jalat tukevasti maassa. Mulla on kaksi ystävää sekä mieheni jotka elävät sateenkaaren päällä, syövät kukkia ja ulostavat hattaraa. Olen tosi onnellinen mieheni kanssa jo 9vuotta. Osataan täydentää toisiamme ja ollaan hyväksytty sen että ollaan erilaisia, minä vedän hänet takaisin maahaan kun hänen ajatukset harhailee siellä satumaassa ja hän vetää mua satumaahaan kun murehdin liikaa. Yhden kaverin kanssa suhteemme toimii aika samalla tavalla, mutta toisen kanssa olen ajatellut pitää matalaa profiilia kun hän sitten jaksaa aina muistuttaa miten väärä mun maailmankuva on ja miten väärin mä suhtaudun asioihin. Mun mielestä taas hän on kapeakatseinen kun kerran ymmärtää vaan oman näkemyksen eikä hyväksy sitä että ajatella voi eri tavalla.

    • elämä ei ole ohi

      olipas taas aloitus. ei kukaan sinua ymmärrä kun et edes viitsi selittää missä vika. miksi sinun elämäsi on ohi? joo elämä on tylsää mutta sitä voi piristää päihteillä ym . mene vaikka ulos tuulettuun. jos kysymys on työpaikasta niin ota loppu tili jos vituttaa työkavereitten naamat. oli ongelma mikä hyvänsä niin se kyllä muuttuu paremmaksi mutta ei se itsestään tapahdu. sinun pitää laittaa se tapahtumaan.

    • Kurja on myös et ihmiset ronttaa kaiken maailman roskaopuksia. Niissä on yleensä joku alkoholisti, joka kertoo miten on parantunut ja parantaa maailmaa uskoontulon jälkeen tms.

      Näitä siis uskovaiselle....joka taatusti ei ole sairas ainakaan alkoholin tai päihteiden käytön takia. Joskus olen ajatellut että neurologisten ja psykiatristen potilaiden riesaksi on kasattu ne, jotka liiallisella päihteiden käytöllä ovat itse ajaneet oman elämänsä ns. surkeaan kuntoon.

      Miksei noita voisi heittää välillä vaikka sisätautipotilaiden riesaksi.

    • paskaapaskaa...

      Oi, niin tuttua!
      Ei se päivä paista risukasaan, eikä mikää käänny paremmaksi.
      Mä yritin selvitä elämässäni 7 vuotta kunnes viime kesällä romahdin, ja sain vaikea-asteisen masennuksen diagnoosin.
      Sen myötä katosi kaikki toiveet siitä että joskus olisi parempi huominen.
      Jätin lääkkeet koska niistä ei ole mitään apua, terapiassa oon käynyt ja jatkan siellä käymistä, sillä se on auttanut itsetuhoisuuden kanssa...
      Mutta en enää elättele toiveita missään suhteessa parempaan huomiseen, en haaveile tulevaisuuden varalla yhtään mitään.
      Miksi yhtäkkiä kaikki tosiaanki kääntyisi paremmaksi, koska se ei ole tuona 7 vuoden yrittämiselläkään onnistunut.. Ei sitä kukaa kestä selväpäisenä että vaikka vielä kerran yrittää, niin aina nousee seinä vastaan ja olet kerta kerralta syvemmässä paskassa, vaikka olet ollut kunnollinen, hoitanut KAIKEN aina tunnollisesti ja ajallaan, niin ei helvetti, koko ajan kerta kerralta vajoaa vaan syvemmälle vaikeuksiin...

      Ei, elämä ei ole ihanaa ja helppoa ja jos et ole luonteeltasi positiivinen, avoin ällöttävänsiirappinen kaikkien kaveri, niin olet heti paska ihminen.
      Ujo ja syrjäänvetäytyä on paska,..

      Kukaan kuka ei ole käynyt samanlaisia paskajuttuja läpi EI todellakaan ymmärrä.

      Olen kokenut melkoisen väkivaltaisen lapsuuden ja suhde ruokaani on ollut aina hankala. Olen taistellut bulimian kanssa 10 vuotta ja avokkini tokaisi "syö! ei se voi niin hankalaa olla!"
      No mutta kyllä vaan voi.. varsinkin kun vanhempien syömiseen liittyvät kommentit ja hakkaaminen ja liian isojen annoksien syömään pakottaminen kummittelee jatkuvasti mielessä, en ole kahdessakymmenessä kuudessa vuodessa päässyt eroon niistä ja kehonkuvani on melkoisen vääristynyt..
      Dissosiaatio oireet hävittävät välillä peilikuvan kokonaan, en tunne ihmistä kuka sieltä katsoo takas, enkä edes tajua silloin että siellä on ihminen.
      Näen vain jotenkin vääristyneet ja oudot kasvot jotka eivät kuulu kellekkää tai millekkään, ne ovat luonnottomat... nämä kokemukset useita kertoja viikossa.
      SIksi vihaan peilejä, eikä meiltä löydy peilejä kun vessasta...
      Tässä vaikka pikkuisen näin aluksi, lääkkeiden ja viinan sekakäyttöä, pilveä, viiltelyä, itsensä kuiduttamista nälkään jne..
      Hyvästä lapsuudesta noi rakentuu, selkään puukottamisen ja minulle valehtelun ohella.
      ja sitten ihmiset vielä kehtaaki ihmetellä miksi en hanki kavereita tai luota muihin..

    • kiitos elämä

      Hei " elämä ohi" !
      Miksi kirjoitat keskustelu-palstalle ?
      Haluatko sympatiaa ja empatiaa ?
      Vai kerjäätkö , että joku haukkuu Sinut luuseriksi , epäonnistujaksi tai muuten sairaaksi ?
      Minä oletan että kaippat " kuulevaa korvaa ja auttavaa kättä " , mutt vain omilla ehdoillasi . Hyvä niin . Sillä jos sinulla ei ole omaa tahtoa ja annat kaiken vain valua hukkaan on elämäsi omana itsenäsi todella ohi!
      Taistele , mutta älä pahene lääkkeisiin ja itsesääliin.
      Ihan taatusti Sinullakin on joskus mennyt hyvin , tai ainakin paremmin kuin nyt :
      -”Nouskaamme ja olkaamme kiitollisia,
      sillä mikäli emme oppineet päivän mittaan paljon ,
      opimme edes vähäsen ,
      ja jollemme oppineet vähääkään , emme sentään sairastuneet ,
      ja mikäli sairastuimme , emme sentään kuolleet ;
      joten olkaamme kaikki kiitollisia. ” -Gautama Buddha ( n. 563 – 483 eaa)

    • oi voi

      elämä ohi. miksi siis enää haet apua? se juna meni jo. asemalle jääneitä ei kukaan ymmärrä

    • Toimi sinä itse

      Mitä sillä positiivisella ajattelulla kukin sitten tarkoittaa, mutta jos se on sitä, että pidellään peukkuja siinä toiveessa, että asiat muuttuvat tekemättä mitään, niin se tehoaa hyvin ankkurina, joka pitää kiinni vanhassa paskassa.

      Asiat muuttuvat jos niille tekee jotain, mutta miksi elämä pitäisi muuttaa, jotta siihen voisi olla tyytyväinen? Sen selvittämiseen voin suositella Alkuajatusta, joka on kokonaisvaltainen ja toimiva väline elämänlaadun parantamiseen.

    • Hey ,m-nkl-nkl-

      Aika parantaa haavat, myös ne pään sisäset...

      • Smith&Wesson 38

        "Aika parantaa haavat, myös ne pään sisäset... "

        Lyijy ja nikkeli parantaa ne nopeasti :-)


    • haululintu

      no kyllä empatia ja toisen kuuntelu kuuluu sellaisiin tilanteisiin jos toisella on joku ongelma. siihen positiivisuus ei edes mielestäni kuulu. ymmärrän ettet halua tavata kavereita joita ei edes kiinnosta kuunnella ongelmiasi.

      onhan se törkeää jos olet vaikkapa juuri eronnut ja toinen vain tokaisee et hei löydät kyllä jonkun paremman. silloin tarvitsee tukea ja ymmärrystä ei vielä positiivisuutta.

    • belottaa

      ihmiset jotka ei ymmärrä masennusta juuri sanoo tollasta et pysy positiivisena ja sun on ite lähdettävä sängystä ylös ja liikkumaan. täysin ymmärrän et sellaiset "elämä on ihanaa" ihmiset ottaa sua päähän. uskoisin et ammattiapu vois auttaa. vaikka psykologin tapaaminen. sellainen varmasti kuuntelee ja osaa neuvoa ja psykologi ei saa määrätä masennuslääkkeitä niin ei voi niitäkään tyrkyttää.

    • Näin se oN

      ELÄMME TEENNÄISYYDEN JA KAKSINAAMAISUUDEN KULTA-AIKAA.

    • järki-käteen

      Osa ihmisistä oikeasti kuvittelee että kaikki ongelmat häviää kun vaan TAHTOO tarpeeksi, ja YRITTÄÄ tarpeeksi. Tälläiset ihmiset eivät oikein elä tässä todellisuudessa. Tosi asia on että kaikkea ei voi vaikuttaa eikä esim. mielenterveysongelmista selvitä pelkällä tahdonvoimalla! En silti sano etteikö oma asenne vaikuttaisi ja etteikö elämässä voisi tehdä valintoja ja vaikuttaa siihen mutta on älytöntä olettaa että se pelkästään riittäisi.

      • järki-käteen

        korjaus. kaikkeen (ei kaikkea) ei voi vaikuttaa.


      • Elämä on taitolaji

        Se, tahdonvoima, ei ehkä kaikissa tapauksissa riitä selviämiseen, mutta sillä pötkii kuitenkin paljon pitemmälle kuin luovuttajan mentaliteetilla. Ja oppii enemmän.


      • järki-käteen
        Elämä on taitolaji kirjoitti:

        Se, tahdonvoima, ei ehkä kaikissa tapauksissa riitä selviämiseen, mutta sillä pötkii kuitenkin paljon pitemmälle kuin luovuttajan mentaliteetilla. Ja oppii enemmän.

        Niin eli sä mustavalkoistat asiat. Luovuttajat ja voittajat. Elämä on oikeasti vähän monimutkaisempaa. En muuten puhunut luovuttamisesta mitään. Kirjoitin loppuun etten väitä etteikö oma asenne vaikuttaisi. Tarkoitin vain ettei kaikkeen voi vaikuttaa eikä pelkällä tahdonvoimalla selviä!


      • Elämän eväät
        järki-käteen kirjoitti:

        Niin eli sä mustavalkoistat asiat. Luovuttajat ja voittajat. Elämä on oikeasti vähän monimutkaisempaa. En muuten puhunut luovuttamisesta mitään. Kirjoitin loppuun etten väitä etteikö oma asenne vaikuttaisi. Tarkoitin vain ettei kaikkeen voi vaikuttaa eikä pelkällä tahdonvoimalla selviä!

        Kaikkeen maailmassa ihminen ei tietenkään voi vaikuttaa. Mutta oman elämänsä asioihin voi suurelta osin, jos tieto, taito ja tahdonvoima riittää. Oppimiskyky on em. lisäämistä varten ihmiselle luotu. - Ääripäitten esittäminen esimerkiksi ei tarkoita, ettei tunnistaisi kaikkea mustan ja valkoisen väliltä.


      • järki-käteen
        Elämän eväät kirjoitti:

        Kaikkeen maailmassa ihminen ei tietenkään voi vaikuttaa. Mutta oman elämänsä asioihin voi suurelta osin, jos tieto, taito ja tahdonvoima riittää. Oppimiskyky on em. lisäämistä varten ihmiselle luotu. - Ääripäitten esittäminen esimerkiksi ei tarkoita, ettei tunnistaisi kaikkea mustan ja valkoisen väliltä.

        No enkö sitä ensimmäisessä kommentissa juuri esittänytkin. Puhuin nimenomaan kaikkivoipaisuuden tunteesta jossa ihminen kuvittelee että voi hallita elämää. Ei ihminen voi elämää hallita, siihen voi kyllä vaikuttaa, omaan elämäänsä voi vaikuttaa, mutta itse elämää tätä koko maailmaa ei voi kukaan yksittäinen ihminen hallita. Esim. en voi päättää mitä toinen ihminen ajattelee tai tuntee, enkä voi päättää että millainen sää huomenna on. Enempää en asiasta väännä kun olen jo asiani esittänyt. En ala toistamaan samaa asiaa kerta toisensa jälkeen.


      • Ei h-i !
        järki-käteen kirjoitti:

        No enkö sitä ensimmäisessä kommentissa juuri esittänytkin. Puhuin nimenomaan kaikkivoipaisuuden tunteesta jossa ihminen kuvittelee että voi hallita elämää. Ei ihminen voi elämää hallita, siihen voi kyllä vaikuttaa, omaan elämäänsä voi vaikuttaa, mutta itse elämää tätä koko maailmaa ei voi kukaan yksittäinen ihminen hallita. Esim. en voi päättää mitä toinen ihminen ajattelee tai tuntee, enkä voi päättää että millainen sää huomenna on. Enempää en asiasta väännä kun olen jo asiani esittänyt. En ala toistamaan samaa asiaa kerta toisensa jälkeen.

        No jepulis jees, mitä h-ä varten olet itsestään selvää asiaa "toistanut" ensimmäistäkään kertaa? Kukaan muu kuin hullu ei kuvittele voivansa vaikuttaa muihin saatikka nyt koko maailmaan. Siitäkö tässä ketjussa oli kyse?


    • Mikä mitä miten

      Mikä mielestäsi olisi sellainen asia tai tapahtuma tai elämän käännös, joka sinua auttaisi kurssin kääntymisessä? Siis mitä voisi elämältä odottaa ja toivoa? Onko mitään sellaista? Onko sinulla unelmia?

      Oletko itse syypää siihen, että asiat ovat kuten ovat? Vai ovatko muut syypäitä? Vai ovatko asiat vain niin? Kuka niitä voisi muuttaa?

      Jos voisit muuttaa jotain, niin mitä muuttaisit?

    • really negative

      Olen mieluummin aidosti negatiivinen kuin kemikaalien välikappaleena teko-positiivinen.
      Suomessa varsinkin on asiat niin perceellään että ei ole mitään syytä positiivisuuteen!

    • miksi?

      miksi elämä olisi ohi ?

    • Ymmärtäkää se !

      Negatiiviset ihmiset eivät ymmärrä, että elämä ei ole kenellekään pelkkää ruusuilla tanssimista, mutta toiset jaksavat tanssia siitä huolimatta. Salasanat ovat: oikea asenne ja tervehenkinen ajattelutapa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5510
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3527
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1652
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      205
      1624
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      77
      1087
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1078
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      907
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      809
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      808
    Aihe