Masennus on nykyajan muotisairaus

ei muotisairaille

Nykyään jokaisen pitää yrittää olla mukamas jotain erityistä. Kun kaikilla ei lahjat riitä mihinkään vaikuttavaan, ryhtyvät nämä surkimukset sitten masentuneiksi ja toitottavat suureen ääneen kuinka ovat niin masentuneita ja syötä sitä sun tätä pilleriä kauheisiin ongelmiinsi. Huomionkipeydellä pitäisi olla edes jonkin raja.

45

342

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • valehtelijoita

      Roskaväkeä.

      • youdontknownothing

        Entäpä onko nekin roskaväkeä jotka ovat vastoin omaa tahtoa invalidisoituneet
        ja menettäneet terveytensä? Ei varmaan masenna yhtään kun on joutunut
        pyörätuoliin tai on joutunut tapaturmaan, josta on aiheutunut vaurioita elimistölle.
        Varo, ettei tapahdu itsellesi mitään sillä tämä elämä ei ole sitä mitä se sinun
        silmissäsi näyttää.


    • Mitä vittua se sulle kuuluu?

    • sunshhine

      siinä on se raja jollon viha muuttuu myötätunnoksi

    • Psyykkisestä...

      ...aivovaurioon.

      'Psyykenlääkkeiden' aiheuttamat aivovauriot ovat nykyajan, vielä kansan tiedostamattomissa oleva "muotisairaus."

      • Voi parkaa,

        et hallitse edes käsitteitä. Parempi kun olet hiljaa (:D).


    • kansantautia

      Masennus on kansansairaus...

      Tee pikkasen taustatyötä, ota vain huomioon, että ennen masennusta kutsuttiin melankoliaksi. Huomaat, että sitä on aina ollut liikkeellä...

      Enkä yhtään ihmettele, jos vain lisääntyy. Maailma on mennyt niin epäinhimilliseksi, että saa olla todella sairas ihminen jos ei koskaan elämässään masennu.

      • höpö,höpö

        Tai on senverran viisas, että keksii parempaa tekemistä. Vain tyhmemmät sairastuu masennukseen.


      • do'h?
        höpö,höpö kirjoitti:

        Tai on senverran viisas, että keksii parempaa tekemistä. Vain tyhmemmät sairastuu masennukseen.

        Ei masennukseen voi sairastua... se ei ole sairaus vaan reaktio tai kokemus samalla tavalla kuin iloistuminen tai onnellisuus.


    • jepjejepe

      Aikoinaan sain sairaslomaa masennukseen kuukauden ja sehän poistuikin muutamiksi kuukausiksi, mutta palasi sata kertaa pahempana. Nyt saikulla sata viikkoa takana, eikä oravanpyörään enää mitään aikomusta palata.

      Olen siis muodissa mukana, mutta mieluummin olisin terve.

      • helppoa.on.se

        "Olen siis muodissa mukana, mutta mieluummin olisin terve."

        Tuohan on täysin sun oma valintasi, Eikä siihen tarvita edes pillereitä, ihan vaan oma järkesi riittää.

        Käytä sitä päätä mihin hattu laitetaa...


      • hahahaahahaah
        helppoa.on.se kirjoitti:

        "Olen siis muodissa mukana, mutta mieluummin olisin terve."

        Tuohan on täysin sun oma valintasi, Eikä siihen tarvita edes pillereitä, ihan vaan oma järkesi riittää.

        Käytä sitä päätä mihin hattu laitetaa...

        Hahhahhhahhahahahaaa...nyt puhuu jeesus ilmeisesti. Käy nyt ihmeessä parantamassa kaikki ihmiset samalla.

        Ajattelin järkevästi ja nyt olen terve. Hallelujaa hallelujaa.


    • loisia

      Masentuneet on laiskoja loisia

      • 9y84urpo3

        ja sinä et pääse koskaan eläkkeelle narsisiti! Hähääää


      • Päässäs sulla niitä loisia tuntuu olevan Mikki Hiiri.


      • Niin että kysynpähän vaa

        Olenko minäkin laiska loinen kun olen saanut diagnoosin vakava masennus? Vaikka käyn peruskoulua ilman yhtäkään poissaoloa kuluvana vuonna ja sain tokariin yli ysin keskiarvon ja harrastan ja teen töitä??


    • 3-Hyötybakteeria

      Tästä on todellakin tullut muotitauti, mutta harva lääkäri tietää sen mikä on sairauden aiheuttaja!


      .............jatkuu. Tässä toisenlainen lähestymistapa masennukseen:
      Masentaa – ainakin sitten, kun kärsit allaolevista oireista ja kerrot näistä lääkärille, joka tekee pahimman mahdollisen virheen: Syyllistää potilasta lisää kertomalla että ”vika on korvien välissä”, vaikka todellisuudessa oireet ovat korvien välissä, mutta varsinainen vika onkin seinien välissä!
      Kun kokosin tätä kvht-testiä hermostollisten oireiden osalta, niin itselleni tuli ”outoja oireita”:
      - Tosi inhottava ja huolestuttava oire on; kun esimerkiksi tulitikku tippuu kädestä lattialle ja ”pinna palaa” heti ja aloitat helvetillisen raivoamisen asiasta johon normaalisti et reagoisi mitenkään*)!
      - Olin selittämässä eräälle ystävälleni erästä asiaa ja yhtäkkiä kesken lauseen ”Ding”-en muistanut edes aihetta, mistä olin kertomassa**). Tällainen jos mikä masentaisi, ellei tietäisi mistä on kysymys.
      Edellämainittujen *) ja **) oireiden takia saat lääkäriltäsi helposti ”Vika on korvien välissä”-diagnoosin!
      Huomaa että: Oireet ovat korvien välissä, MUTTA varsinainen vika löytyy seinien välissä! Mikäli kärsit edellä kuvatuista oireista, niin paranet jo huomattavasti kun tiedostat mistä ongelmasi johtuvat! Sekä pyri tässä tapauksessa KVHT-altisteesta heti pois!

      Se, miksi tuon tämän esille, johtuu siitä, että nämä ovat turhankin yleisiä ongelmia ja jatkuvasti saan (onneksi!) kuunnella potilaiden helpotuksen huokauksia, että ”Ei minulla olekaan vikaa korvien välissä, vaan vika onkin seinien välissä!”! Jatkuu.............
      http://pappasmurffi.nettisivu.org/kvht-kvht-altistuneen-oiretesti/

      Laajemmat testit:
      http://pappasmurffi.nettisivu.org/laaketiede-vs-terveystiede/

    • rrwrw

      terveiden ihmisten muoti on aina ollut itseni mielestä mielenkiintoisempaa ja hauskempaa kuin masentuneiden, toivoisinkin että ihmiset joilla on se niin eivät olisi kateellisia tästä vaan katsoisivat omaan pesäänsä ja olisivat onnellisia omistaan.

      • ongelman ydin

        Sehän tässä onkin ongelma, että masennus ei ole oikea sairaus alkuunkaan ja masentuneiksi itseääväittävät yrittävät vain kerätä toiminnallaan huomiota ja taloudellista hyötyä.


      • mietilauseitas
        ongelman ydin kirjoitti:

        Sehän tässä onkin ongelma, että masennus ei ole oikea sairaus alkuunkaan ja masentuneiksi itseääväittävät yrittävät vain kerätä toiminnallaan huomiota ja taloudellista hyötyä.

        eikös taloudellinen hyöty tulis menemällä töihin eikä keräilemällä samoja rahoja kun mitä keräis muutenkin työttömänä oli sitten laiska, masentunut tai mikä lie.


    • jsx1

      "Ei masennukseen voi sairastua... se ei ole sairaus vaan reaktio tai kokemus samalla tavalla kuin iloistuminen tai onnellisuus."

      Oon osittain samaa mieltä ja osittain eri mieltä tästä... Mun mielestä masentunut mieliala ei sinänsä ole mikään sairaus, vaan nimen omaan tunnereaktio, ja kuuluu normaaliin elämään.

      Toisaalta taas vakava masennus on mielestäni selkeästi psykiatrinen sairaus. Pahimmillaan se lamaa ihmisen toimintakyvyn lähes täysin, ja saattaa vaatia sairaalahoitoa.Toisinaan se johtaa valitettavasti myös itsemurhaan. Siinä ei ole kyse vain alakuloisuudesta ja siitä, ettei oikein huvittaisi tai jaksaisi, vaan siitä, että ihminen ei kykene kokemaan mielihyvää juuri mistään, ja kaikki tuntuu toivottomalta.

      • OTTAKAA SELVÄÄ

        Ei ihme, että masennutte. Ylen Jan Fredriksson valehtelee selkouutisissa,että valtaosa suomalaisista kannattaa kyselyjen perusteella homojen/lesbojen avioliittoja. Kukahan kaataisi tornin, joista tuollaisia valheita päästellään?


      • dtx4

        "Vakava masennus on mielestäni selkeästi psykiatrinen sairaus."

        Niin on, nimen omaan psykiatrinen sairaus. Huomaa, että käsitteen psykiatrinen sairaus yhdeydessä sana sairaus on metaforisessa merkityksessä!


      • selväpeli

        olen täysin eri mieltä, jokin ei voi olla sairaus jos siitä pääsee yli rahalla, pillulla ja muulla mukavalla, siellä voi toki olla sairaus takana mikä alentaa mielentilaa joka taas puolestaan korjaantuu ruokavaliolla ja/tai lääkkeillä.

        yhteenvetona, masennus ei ole sairaus vaan mielen tila, sairaus taas voi alentaa mielentilaa ja tätä alentunutta mielentilaa voidaan kutsua masennuksekis aka sairauden sivuoireeksi.


      • dtx4 kirjoitti:

        "Vakava masennus on mielestäni selkeästi psykiatrinen sairaus."

        Niin on, nimen omaan psykiatrinen sairaus. Huomaa, että käsitteen psykiatrinen sairaus yhdeydessä sana sairaus on metaforisessa merkityksessä!

        Eikös metaforaa tarvita, kun tahdotaan puhua asioista, joille ei ole kielessä ennestään nimiä tai käsitteitä.

        Pilkun viilaajakun olen, pakkohan se oli selventää että lähes jokainen tietää mitä tarkoittaa psykiatrinen sairaus. Esimerkkinä metaforasta "psykiatrinen sairaus on vale", siinä on kielikuva joka yhdistää kaksi toisiinsa liittymätöntä asiaa (psykiatrinen sairaus ja vale) jättäen tulkinnan lukijalle, eli toisin sanoen metafora.


      • natsipaska
        OTTAKAA SELVÄÄ kirjoitti:

        Ei ihme, että masennutte. Ylen Jan Fredriksson valehtelee selkouutisissa,että valtaosa suomalaisista kannattaa kyselyjen perusteella homojen/lesbojen avioliittoja. Kukahan kaataisi tornin, joista tuollaisia valheita päästellään?

        totuushan on että suurinta ei kiinnosta paskanvertaa naiko naapuri koiraa, miestä vai naista, natsit ja muut huonon aatteen miehet on sukupuuttoon kuolevaa sorttia, kukapa muu jaksaa hiiltyä naapurin naimamenoista.


      • sdr6ft7gy8hujioklp
        natsipaska kirjoitti:

        totuushan on että suurinta ei kiinnosta paskanvertaa naiko naapuri koiraa, miestä vai naista, natsit ja muut huonon aatteen miehet on sukupuuttoon kuolevaa sorttia, kukapa muu jaksaa hiiltyä naapurin naimamenoista.

        Millä tavalla tämä liittyy otsikkoon? V. Ei millään tavalla.


      • Jutut
        OTTAKAA SELVÄÄ kirjoitti:

        Ei ihme, että masennutte. Ylen Jan Fredriksson valehtelee selkouutisissa,että valtaosa suomalaisista kannattaa kyselyjen perusteella homojen/lesbojen avioliittoja. Kukahan kaataisi tornin, joista tuollaisia valheita päästellään?

        Varaa aika psykiatrille, sillä ilmiselvästi et ole terve. Mikähän tässäkin oli
        ns.pointti tähän keskustelun aiheeseen. Vai oletko kenties pikku kännissä?.


      • Vastaus 10+
        selväpeli kirjoitti:

        olen täysin eri mieltä, jokin ei voi olla sairaus jos siitä pääsee yli rahalla, pillulla ja muulla mukavalla, siellä voi toki olla sairaus takana mikä alentaa mielentilaa joka taas puolestaan korjaantuu ruokavaliolla ja/tai lääkkeillä.

        yhteenvetona, masennus ei ole sairaus vaan mielen tila, sairaus taas voi alentaa mielentilaa ja tätä alentunutta mielentilaa voidaan kutsua masennuksekis aka sairauden sivuoireeksi.

        Vaikka kannanottosi on suorasanainen ja karkeahko niin ei sillä loppujen lopuksi väliä ole sillä viestin asiasisältö on oikein. Onnittelut, olet ymmärtänyt mistä masennuksessa on kyse ja nimen omaan huomannut, että oikea sairaus ei parane elämän tilanteen muuttuessa. Diabetes tai syöpä ei kaikkoa vaikka kuinka naista saisi, kuten itse sen laitoit. Joitain auttaa masennuksen yli rakkaus, joitain raha, joitain sosiaalielämän vilkastuminen, toiselle riittää avioero ja pullo viiniä. Aika on usein myös tärkeä osatekijä lievittämään kohdattua tuskaa tai traumaa. Pelkästään jo noilla tiedoilla lyöt helposti laudalta tietotasossa lukuisat psykiatrit kautta maan.

        Olet myös hyvin oivaltanut, että masennus voi olla *oire* oikeasta sairaudesta, kuten kilpirauhasen vajaatoiminnasta tai aivovauriosta, mutta ei koskaan itsessään sairaus. Vastaavasti voidaan sanoa kivusta. Kipu voi viitata johonkin sairauteen, mutta se ei ole koskaan itsessään sairaus. Tämä on jo sen verran korkean tason osaamista, jota vain murto-osa kansasta tai lääkärikunnasta pystyy sitä käsittämään. Huomaa, että ainoastaan psykiatriassa oireita erehdytään pitämään sairauksina.


    • _kasvoton_

      Niinhän se menee. Nyt minäkin masentuneena oon vaan massan mukana menevä teini. Taidampa olla hard-core trendien edellä kävijä ja heittäytyä vaikka sillalta alas? Sitten mulla ois varmasti paljon kavereita kun oisin niin trendikäs.

      • älä koske rahoihini

        Omalla rahalla saa tehdä mitä haluaa, vaikka hypätä sillalta alas. Harrastuksesi muuttuu ongelmaksi, kun alat harrastustovereittesi kanssa käyttämään siihen muilta verotettua rahaa.


      • älä koske rahoihini kirjoitti:

        Omalla rahalla saa tehdä mitä haluaa, vaikka hypätä sillalta alas. Harrastuksesi muuttuu ongelmaksi, kun alat harrastustovereittesi kanssa käyttämään siihen muilta verotettua rahaa.

        Omia rahojansa tässä jokainen käyttää. Ellei ole ryöstänyt ketään. Ne omat rahat voi saada monella tavalla, Esim. Kelasta, työnantajalta, sossusta, yrityksestä. Mutta se ei ratkaise mitään, muuta kun sen, että näillä tavoilla jotkut saavat hyvin rahaa, jotkun kohtalaista rahaa ja jotkut pientä rahaa.

        Itse saan pientä rahaa kelasta ja vähän sossusta. Eli ne ovat minun rahoja. Tänään kävin niillä syömässä kebabin, elokuvissa, bussi matkan ja taksilla kotiin.

        Enään ei ole kun sen verran, että ei parane tuhlata mihinkään turhaan. Jos meinaa edes jonkinlaiset joulu ruoat saada ostettua.


      • älä koske rahoihini
        ateisti81 kirjoitti:

        Omia rahojansa tässä jokainen käyttää. Ellei ole ryöstänyt ketään. Ne omat rahat voi saada monella tavalla, Esim. Kelasta, työnantajalta, sossusta, yrityksestä. Mutta se ei ratkaise mitään, muuta kun sen, että näillä tavoilla jotkut saavat hyvin rahaa, jotkun kohtalaista rahaa ja jotkut pientä rahaa.

        Itse saan pientä rahaa kelasta ja vähän sossusta. Eli ne ovat minun rahoja. Tänään kävin niillä syömässä kebabin, elokuvissa, bussi matkan ja taksilla kotiin.

        Enään ei ole kun sen verran, että ei parane tuhlata mihinkään turhaan. Jos meinaa edes jonkinlaiset joulu ruoat saada ostettua.

        Rahat eivät ole sinun jos et ole tehnyt työtä niiden eteen. Ne ovat muilta varastettuja rahoja.


      • älä koske rahoihini kirjoitti:

        Rahat eivät ole sinun jos et ole tehnyt työtä niiden eteen. Ne ovat muilta varastettuja rahoja.

        Älä sää jauha paskaa. Ne on nimen omaan MINUN rahojani. Jos ne sinun mielestä on varastettuja rahoja. Niin ota ihmeessä yhteyttä poliisiin ja sano että minä varastan rahaa. Ne voi kyllä selvittää mun ip:n ja hakea kuulusteluun jos katsoo aiheelliseksi.


      • älä koske rahoihini
        ateisti81 kirjoitti:

        Älä sää jauha paskaa. Ne on nimen omaan MINUN rahojani. Jos ne sinun mielestä on varastettuja rahoja. Niin ota ihmeessä yhteyttä poliisiin ja sano että minä varastan rahaa. Ne voi kyllä selvittää mun ip:n ja hakea kuulusteluun jos katsoo aiheelliseksi.

        Älä siinä lässytä. Tiedät hyvin, että et ole ansainnut senttiäkään rahoistasi ja sossu ottaa sut kohta kuulusteluun ja kysyy, että onko sulla loinen päässäs vai miksi et mene töihin. Sä oot muiden sosialistien kanssa rahasi multa varastanut ja maksat ne vielä työllä takaisin.


      • älä koske rahoihini kirjoitti:

        Älä siinä lässytä. Tiedät hyvin, että et ole ansainnut senttiäkään rahoistasi ja sossu ottaa sut kohta kuulusteluun ja kysyy, että onko sulla loinen päässäs vai miksi et mene töihin. Sä oot muiden sosialistien kanssa rahasi multa varastanut ja maksat ne vielä työllä takaisin.

        Sulla Mikki Hiiri varmaan onkin useampi loinen päässä, jutuistas päätellen. Ja mitä muiden raha asiat sulle kuuluu? Ne on henkilökohtaisia asioita. Jos sulla ei palkka riitä. Niin ala vaikka myymään persettä. Ajattele, se olis verotonta tuloo.


      • 100% typerys
        älä koske rahoihini kirjoitti:

        Älä siinä lässytä. Tiedät hyvin, että et ole ansainnut senttiäkään rahoistasi ja sossu ottaa sut kohta kuulusteluun ja kysyy, että onko sulla loinen päässäs vai miksi et mene töihin. Sä oot muiden sosialistien kanssa rahasi multa varastanut ja maksat ne vielä työllä takaisin.

        Mistä sinä sairas narsisiti tiedät, onko Ateisti työkennellyt ja maksanut omat eläkemaksunsa sinunkin sos.turvaan kuuluvat kulut, johon myöhemmin 100 varmasti sinäkin
        jossain elämän vaiheessa kuulut???


      • älä koske rahoihini
        100% typerys kirjoitti:

        Mistä sinä sairas narsisiti tiedät, onko Ateisti työkennellyt ja maksanut omat eläkemaksunsa sinunkin sos.turvaan kuuluvat kulut, johon myöhemmin 100 varmasti sinäkin
        jossain elämän vaiheessa kuulut???

        Tuo laiska paska ei ole maksanut edes murto-osaa aiheuttamistaan kuluista. Mistäkö tiedän? En varmuudella mistään, mutta asiat tuppaavat olla juuri sitä miltä ne näyttävät ja nihilistiset työkyvyttömyyseläkeläiset eivät koskaan maksa omiaan systeemille. Minut saa halutessaan todistaa vääräksi vaikkapa eläkeotteilla.


    • Kylmät kädet

      On myös poikkeuksia. En koskaan ole tuntenut olevani ihminen. Aikuisuuteen asti yritin kyllä teeskennellä ihmistä, mutta totuus tulee ilmi aina, ennen pitkää.

      Yrittänyt itsaria lukuisia kertoja, aina kun jään kiinni, sanotaan, että ihmepelastuminen.

      Toki olen ihmisen RUUMIISSA, mutta en ole ihminen.

      • whaat

        No mikäs sinä sitten olet? Humalainen psykopaatti ?


    • minunmielipide

      Hei, anteeksi, jos tällä kommentillani nyt loukkaan ketään. En tiedä, minkälaisia masentuneita ihmisiä sie olet kohannu tässä elämässä. Ja totta tosiaan, nykyään masennus on hyvin yleistä, mikä on minusta aivan hirveän surullista. Tietenkään, jos ei ole itse kokenut moista, ei voi tietää minkälaisesta sairaudesta oikein on kyse. Mutta silti mie olen niin kyllästyny näkemään näitä keskusteluja, että kuinka masentuneet on huomionkipeitä yms. En tiä, jotkut saattaa ollakki, mutta yleistäminen...eivät kaikki ole. Masennus on sairaus siinä missä muutkin, sillä ei edes vaikuta hakea huomiota. Mie en itte näe syytä moiseen. Mutta oikeasti, mie uskon, että teilä on muutaki tekemistä ko kirjottaa kuinka teän takamusta kutittaa muitten elämä. Tai siis, antaa muitten ellää ommaa elämää ja eläkää te ommaa. Nyt minutki varmaan nimetään ja leimataan huomionkipeäksi kun totean, että noh, sattumoisin sairastan tätä muotisairautta. Anteeksi siitä, ihan tosi, mutta vaikka on varmasti tosi vaikea uskoa, niin tiäks mitä, en kyllä ikinä ois arvannu enkä toivonu, että olisin nyt tässä jamassa. En ikinä. Jopa ajattelin, että elämässä varmaan täytyy olla kaikki, kertakaikkiaan kaikki huonosti, että masentuisi. Nykyään yhteiskunta luo niin suuria paineita, ihmiset toinen toisilleen. Minusta se on hullun surullista. Joten älkää ennää tämmöstä jaksako, jooko, mie en jaksa lukea tämmösiä. Ja ei varmasti moni muukaan.

      • ei muotisairaille

        Mitä tahansa saa tehdä, kunhan käyttää omaa rahaa ja pitää pienempää suuta.


      • 3+16

        Masennus ei ole edelleenkään sairaus. Ei nyt eikä tulevaisuudessa.


      • ei muotisairaille kirjoitti:

        Mitä tahansa saa tehdä, kunhan käyttää omaa rahaa ja pitää pienempää suuta.

        Minä ainakin käytän aina omia rahoja. Joskus ne tulivat töistä. Tällä hetkellä ne tulevat kelasta ja sossusta. Omia rahoja kuitenkin.


      • 3+16 kirjoitti:

        Masennus ei ole edelleenkään sairaus. Ei nyt eikä tulevaisuudessa.

        Kyllä se itse asiassa on sairaus. Mutta mitä se sinua kiinnostaa onko vai ei sairaus, jos et ole masentunut?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1438
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1281
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1225
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1175
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1174
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1077
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1063
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      34
      1062
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1053
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1042
    Aihe