Hyttisiivouksen pakollisuus

risteilyillä.

Voiko esim. Siljan risteilyillä kieltäytyä hyttisiivouksesta?

Hieman on syvältä lähteä puoliunessa hytistä pois Tallinnan päässä ja toiseen kertaan takaisin tullessa, odottamaan että joku vaihtaa puhtaat lakanat toisiin puhtaisiin lakanoihin. Taitaa Tukholmankin risteilyllä olla siivous useaan kertaan. Vielä ei ole tietämättömänä kehdannut haistattaa siivoojalle ovenraosta ja jatkaa unia.

31

1776

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jos näin olisi, niin

      Turku-Tukholma reitillähän tuo on ihan arkipäivää että ennen saapumista kohdesatamaan aloitetaan hyttien siivous, eli sängyille, roskiksille, ja pyyhkeille tehdään jotain...

      Noilla 2 vuorokauden risteilyillä taitaa olla niin että hytit siivotaan kokonaan maissaoloaikana. Välisiivouksenhan saa vain pyydettäessä (Ainakin gabriellalla)

      Hesa-Tallinna reitillä kai myös niin lyhyt maissaoloaika että siivous aloitetaan jo laivan ollessa liikkeellä?

      Joskus täällä on puhuttu risteilyn käytöstä pelkkänä reittimatkana, ja yksi argumentti oli se, että silloin saa nukkua rauhassa hytissä vaikka siihen asti että laiva on satamassa, kun muuten tullaan parhaimmillaan koputtelemaan hytin ovea lähes 4 tuntia ennen saapumista satamaan.

      Turun laivoilla tuo "esisiivous" on joku ihme pakko, jopa FinnSailorilla (tulee naantaliin, turun hollille) aloitetaan hyttien siivous ennen sapaumista, vaikka hyttejä vain kourallinen ja maissa se on noin 4 tuntia. Ainut on Galaxy, ainakin arkilähdöillä, siellä ei hyttejä siivota ennen saapumista Turkuun... Tosin kello 15.00 voi tulle siivooja koputtelemaan ovelle että tulee nyt imuroimaan

      • 11+10

        Tuo Galaxyn tapa johtuu siitä, että laiva on aina niin tyhjä, että matkan aikana siivottuihin tyhjiin hytteihin mahtuvat aamun vähät matkustajat.


    • Kysy laivayhtiöltä!

      Kysy laivayhtiöltä.

    • siinäpä se

      et voi enää siljan risteilyllä tallinnaan kieltätyä ssiivouksesta hyteissä, silja kun ei ole liikennöinyt enää vuosiin tallinnaan saati muuallekaan..
      ...ja kannattaa muistaa jotta hytti on matkustajan käytettävissä siivouksen aloittamisesta satamaan saakka, tämähän kerrotan myös siivouksen aloittamista ennen tulevassa kuulutuksessa.
      Kyllä niissä vuoteissa voi olla vapaasti vuodevaatteidenkin vaihdon jälkeen, eikä vaihdettuja pyyhkeitä tarvitseolla käyttämättä jos tarve vaatii.
      En ole tosin koskaan joutunut, saati että olisi pyydetty poistumaan hytistä vuodevaatteiden vaihdon ajaksi.

      Mikään ei tosin kiellä antamasta sinua palautetta hyttiisi tulevalle siivoojalle,
      miksi siis et voisi kysäistä jotta voisit ollarauhassa, olethan siitä maksanut .
      Mitään et siis saa jos vain suu supussa hiljaa istut

      • big cock

        ei saa ei, määkin sain jpa pinppiä siivoojalta kun kerran tuli hytiin, ja mä tulin jus suihkust ja näki mun 23 centtisen, ni lensi mopit nurkkaam


      • siinäpä se
        big cock kirjoitti:

        ei saa ei, määkin sain jpa pinppiä siivoojalta kun kerran tuli hytiin, ja mä tulin jus suihkust ja näki mun 23 centtisen, ni lensi mopit nurkkaam

        ,,, sitten sinä heräsit yksin kotona märistä unistasi vuoteessasi lakanat märkinä


      • Ei se toinen
        siinäpä se kirjoitti:

        ,,, sitten sinä heräsit yksin kotona märistä unistasi vuoteessasi lakanat märkinä

        Tosin se märkyys johtui pelkopisusta.


    • Eivät väkisin siivoa

      En ole koskaan keskeyttänyt sängyssä makailujani aamusiivouksen vuoksi. Käytännössä siivooja käy koputtamassa oveen ja avaa sen, mutta nähdessään matkustajan ei änkeä itseään hyttiin vaan sulkee oven. Itselläni ainakin näin. Voihan siinä huikata, että saa ottaa mahdolliset roskat, jos niitä kertynyt paljon, ja todeta muuten, että ei tarvita mitään.
      Aina on vasta paluumatkan aikana noin pari tuntia ennen saapumista siivottu hytti, eikä sekään ole haitannut, koska kyllä sohvalla ja toisella pedillä, jossa puhtaat petivaattteet rullall käärittynä, voi ihan hyvin lepäillä.

      • Kysy laivayhtiöltä.

        Kysy laivayhtiöltä.


      • Iske kiinni....

        Nyt Jiikoo-76 iske kiinni.... Tuossa viestissä kerrotaan vastaus kysymykseen joka on vaivannut sua todella kauan...


      • no hyvä!
        Iske kiinni.... kirjoitti:

        Nyt Jiikoo-76 iske kiinni.... Tuossa viestissä kerrotaan vastaus kysymykseen joka on vaivannut sua todella kauan...

        Saat sinäkin lopulta rauhan itsellesi tuon asian suhteen,
        eipä tarvitse sitten enää lukea jatkossa jankkaamistasi asiasta


      • Kuvakaappaus on sitä
        no hyvä! kirjoitti:

        Saat sinäkin lopulta rauhan itsellesi tuon asian suhteen,
        eipä tarvitse sitten enää lukea jatkossa jankkaamistasi asiasta

        Nyt tallenna viesti. Siinä saat vastauksen sua vaivaavaan asiaan, johon ei löydy vastausta netistä, löytyy vain laivalla käymällä


      • mielikuvitus tätä
        Kuvakaappaus on sitä kirjoitti:

        Nyt tallenna viesti. Siinä saat vastauksen sua vaivaavaan asiaan, johon ei löydy vastausta netistä, löytyy vain laivalla käymällä

        Kuten sulle on monasti kerrottu, tuskin yksikään niistä kirjoittajista jotka olet "jiikooksi" nimennyt palstalla ei olisi laivamatkailua harrastanut.
        Olet tosin menettänyt uskottavuutesi viimeistään siinä vaiheessa kun olet alkanut nimitellä useampaakin kirjoittajaa tuoksi ilmeisesti mielikuvituksesi tuottamaksi "jiikooksi". mitään asiaa vahvistavaa en ole sinun havainnut esittävän

        miksi minä tallentaisin jonkun kommentin sinun tarpeittesi vuoksi
        sinähän olet asiaa tivannut täältä usealtakin kirjoittajalta ja nyt olet viimeinen saanut ratkaisun pitkä aikaiseen ongelmaasi,

        tuo hyttijuttusi ei ole vaivannut minua lainkaan siten kuin itseäsi,
        olethan sinä sitä jankannut puolisen vuotta, että menee taas kuvitelmiesi puolelle tuokin asia.

        muuten olen matkustanut useallakin eri laivalla,
        en siis pelkästään käynyt laivalla,
        Sinun uskomuksesi palstan kirjoittajien laivamatkailusta ovat vain omaa kuvitelmaasi eivätkä "näkemyksesi" perustu koskaan mihinkään todellisuuteen liittyvään
        tosin minua myös kiinnostaa laivamatkalla hieman muut asiat kuin hyttien siivoukset, harvemmin tulee edes oltua hytisä siinä vaiheessa kun pyyhkeet ja lakanat ovat hytistä haettu pois.
        Mutta itse kullakin on omat mielitekonsa laivamatkoillaan ....


      • Et ole kyennyt kerto
        mielikuvitus tätä kirjoitti:

        Kuten sulle on monasti kerrottu, tuskin yksikään niistä kirjoittajista jotka olet "jiikooksi" nimennyt palstalla ei olisi laivamatkailua harrastanut.
        Olet tosin menettänyt uskottavuutesi viimeistään siinä vaiheessa kun olet alkanut nimitellä useampaakin kirjoittajaa tuoksi ilmeisesti mielikuvituksesi tuottamaksi "jiikooksi". mitään asiaa vahvistavaa en ole sinun havainnut esittävän

        miksi minä tallentaisin jonkun kommentin sinun tarpeittesi vuoksi
        sinähän olet asiaa tivannut täältä usealtakin kirjoittajalta ja nyt olet viimeinen saanut ratkaisun pitkä aikaiseen ongelmaasi,

        tuo hyttijuttusi ei ole vaivannut minua lainkaan siten kuin itseäsi,
        olethan sinä sitä jankannut puolisen vuotta, että menee taas kuvitelmiesi puolelle tuokin asia.

        muuten olen matkustanut useallakin eri laivalla,
        en siis pelkästään käynyt laivalla,
        Sinun uskomuksesi palstan kirjoittajien laivamatkailusta ovat vain omaa kuvitelmaasi eivätkä "näkemyksesi" perustu koskaan mihinkään todellisuuteen liittyvään
        tosin minua myös kiinnostaa laivamatkalla hieman muut asiat kuin hyttien siivoukset, harvemmin tulee edes oltua hytisä siinä vaiheessa kun pyyhkeet ja lakanat ovat hytistä haettu pois.
        Mutta itse kullakin on omat mielitekonsa laivamatkoillaan ....

        Et ole kyennyt kertomaan mitä vikinglinellä tehdään hyttien esisiivouksessa ennen saapumista, koska et ole laivalla käynyt. nyt vastaus on silmiesi edessä


      • mielikuvitus tätä
        Et ole kyennyt kerto kirjoitti:

        Et ole kyennyt kertomaan mitä vikinglinellä tehdään hyttien esisiivouksessa ennen saapumista, koska et ole laivalla käynyt. nyt vastaus on silmiesi edessä

        Näkemiin sitten vaan jankutuksillesi.

        tosin olen asian kertonut useastikin,
        mutta pakkohan sun on tuota jankutusta jatkaa
        kun et edes lukemaasi tekstiä ymmärrä

        etpä tosin sinäkään ole kyennyt vastaamaan sinulle esitettyihin kysymyksiin laivan ollessa liikkeellä, mitä on matkan varrella ja missä & milloin.
        Olet hiljaisuudessa ne ohittanut tietämättömänä ja jankannut hyteistäsi ...
        Oletko siis itse vain käynyt, kirjoitathan laivalla käymisestä, laivalla, etkö ole tehnyt käyntiesi ohessa lainakaan matkoja laivalla.

        Niin olet tietysti voinut itsekin lukea nuo hyttien asiat joita jankkaat jonkun blogista tai matkakertomuksesta netistä, Olet siis voinut itsekin kaivaa tuon tietosi netistä tyhmää esittäen täällä ettei löydy netistä.

        niin jos olet ollut laivalla matkustajana, miten sen itse todistaisit.
        Netistä löytyy sellaistakin mitä et olisi suonut löytyvän ja kyseenalaistavan sinut.

        Ps. häiriköillä on yleensä p......n loppu. oma näsäviisaus kostautuu.
        niin kävi sinullekin.

        Eiköhän tämä ollut tässä, ukottavuutesi olet menettänyt, saatat kysyä itsekin netistä löytämiäsi asioita, et ole kyennyt edes omaa omaa laivalla matkustamista todeksi ja muita vänkäät etteivät ole voineet käydä laivalla, oletko edes sinä.
        vastaa nyt ensin itsellesi tuohon oletko edes itse ollut laivamatkalla ...


      • Et ole kyennyt kerto
        mielikuvitus tätä kirjoitti:

        Näkemiin sitten vaan jankutuksillesi.

        tosin olen asian kertonut useastikin,
        mutta pakkohan sun on tuota jankutusta jatkaa
        kun et edes lukemaasi tekstiä ymmärrä

        etpä tosin sinäkään ole kyennyt vastaamaan sinulle esitettyihin kysymyksiin laivan ollessa liikkeellä, mitä on matkan varrella ja missä & milloin.
        Olet hiljaisuudessa ne ohittanut tietämättömänä ja jankannut hyteistäsi ...
        Oletko siis itse vain käynyt, kirjoitathan laivalla käymisestä, laivalla, etkö ole tehnyt käyntiesi ohessa lainakaan matkoja laivalla.

        Niin olet tietysti voinut itsekin lukea nuo hyttien asiat joita jankkaat jonkun blogista tai matkakertomuksesta netistä, Olet siis voinut itsekin kaivaa tuon tietosi netistä tyhmää esittäen täällä ettei löydy netistä.

        niin jos olet ollut laivalla matkustajana, miten sen itse todistaisit.
        Netistä löytyy sellaistakin mitä et olisi suonut löytyvän ja kyseenalaistavan sinut.

        Ps. häiriköillä on yleensä p......n loppu. oma näsäviisaus kostautuu.
        niin kävi sinullekin.

        Eiköhän tämä ollut tässä, ukottavuutesi olet menettänyt, saatat kysyä itsekin netistä löytämiäsi asioita, et ole kyennyt edes omaa omaa laivalla matkustamista todeksi ja muita vänkäät etteivät ole voineet käydä laivalla, oletko edes sinä.
        vastaa nyt ensin itsellesi tuohon oletko edes itse ollut laivamatkalla ...

        Et ole kyennyt kertomaan mitä vikinglinellä tehdään hyttien esisiivouksessa ennen saapumista, koska et ole laivalla käynyt. nyt vastaus on silmiesi edessä


      • Nyt sattu

        No sinähän et ole Amorellalla tai Gracella ollut


      • Ei muutakuin taas vi
        Nyt sattu kirjoitti:

        No sinähän et ole Amorellalla tai Gracella ollut

        Ei muutakuin taas viesti ja tunnus poistoon sompion45 eli entinen jiikoo-76 ja ala väittämään "mulla ei mitään rekattua tunnusta oo ikinä ollutkaan"


      • Ei muutakuin taas vi kirjoitti:

        Ei muutakuin taas viesti ja tunnus poistoon sompion45 eli entinen jiikoo-76 ja ala väittämään "mulla ei mitään rekattua tunnusta oo ikinä ollutkaan"

        Ei minulla ole mitään tarvetta poistaa käytösä olevaa nimimerkkiäni,
        e on ollut käytössäni vuodesta 2006, luku 45 tulee tuolloisesta iästäni,
        sompion nimen taas nappasin mainoksesta,

        en siis ole entinen, nykyinen tai tulevakaan jiikoosi.
        tuo sinun jiikoo taitanee asustella vain omien korviesi välissä.

        Vastaan jatkossa sinulle vain käyttäessäsi rekisteröityä nimimerkkiäsi.
        En siis väittänyt mitään, kerroin vain miten asia on todellisuudessa.

        joten jos haluat jatkaa kommentointiasi,
        tee se jatkossa reksieröityä nimimerkkiäsi käyttäen


      • Vanha kunnon jankutu
        sompion45 kirjoitti:

        Ei minulla ole mitään tarvetta poistaa käytösä olevaa nimimerkkiäni,
        e on ollut käytössäni vuodesta 2006, luku 45 tulee tuolloisesta iästäni,
        sompion nimen taas nappasin mainoksesta,

        en siis ole entinen, nykyinen tai tulevakaan jiikoosi.
        tuo sinun jiikoo taitanee asustella vain omien korviesi välissä.

        Vastaan jatkossa sinulle vain käyttäessäsi rekisteröityä nimimerkkiäsi.
        En siis väittänyt mitään, kerroin vain miten asia on todellisuudessa.

        joten jos haluat jatkaa kommentointiasi,
        tee se jatkossa reksieröityä nimimerkkiäsi käyttäen

        Vanha kunnon jankutus jatkuu... "En ole jiikoo-76"

        Kerran tein lipsahduksen ja kirjoitin rekattuna... No piti ilmiantaa viesti ja täyttää palsta sonnalla jokunen päivä sitten... Se on juurikin se luotsitunnus millä kirjoittelin, niin en tehnyt kuten sä, eli viesti pois ja profiili kiinni


      • Vanha kunnon jankutu kirjoitti:

        Vanha kunnon jankutus jatkuu... "En ole jiikoo-76"

        Kerran tein lipsahduksen ja kirjoitin rekattuna... No piti ilmiantaa viesti ja täyttää palsta sonnalla jokunen päivä sitten... Se on juurikin se luotsitunnus millä kirjoittelin, niin en tehnyt kuten sä, eli viesti pois ja profiili kiinni

        "Vanha kunnon jankutus jatkuu... "En ole jiikoo-76"

        tosin eri asia on kuka jankuttaa ja ken on jankutuksen jiikoosta alkujaan aloittanut


        Aika fakiiri saa olla jotta näistä perätysten kirjoittamistasi sanoista saa jotain järkeä,
        "Kerran tein lipsahduksen ja kirjoitin rekattuna... No piti ilmiantaa viesti ja täyttää palsta sonnalla jokunen päivä sitten... Se on juurikin se luotsitunnus millä kirjoittelin, niin en tehnyt kuten sä, eli viesti pois ja profiili kiinni"

        Luotsin tunnushan on ruori, kaikilla luotseilla on samanlainen ruori luotsin toimen tunnuksena.
        olet kyllä tehnyt lipsahduksia useinkin, nimittänyt samassa keskustelussa useampaa kirjoittajaa jiikooksesi, mutta onhan se hauskaa seurata raivoamistasi jiikoosi kera ...

        Tämänkin avauksen kommenteista olet löytänyt itsellesi ainakin kaksi eri jiikoota joille raivoat, et silleen


    • jeje4

      Tallinkin 22h Tallinnan risteilyllä siivoojat yrittävät aamulla, aamupäivän ajan sekä päivällä tulla hyttiin petaamaan sänkyä seuraavaa reissua varten valmiiksi.

      Jos asiakas on nukkumassa, siirtyy sängyn petaus myöhemmäksi...

      Itse laitan hytin oven aina takalukkoon kun menen nukkumaan, niin ei siivooja häiritse aamulla.


      Siljan Päivä Tukholmassa risteilyillä Helsingistä ei ole välisiivousta ollenkaan Tukholman päässä.

      • ....,,,,

        Ei olekaan enää, mutta Silja Linen aikoina oli siivous, paitsi jos laittoi ovenkahvaan hytissä olleen lapun "EI SIIVOUSTA".


      • niimpä ...
        ....,,,, kirjoitti:

        Ei olekaan enää, mutta Silja Linen aikoina oli siivous, paitsi jos laittoi ovenkahvaan hytissä olleen lapun "EI SIIVOUSTA".

        mutta se olikin sen toisen firman aikoina

        Miten laitat sen oven takalukkoon ettei henkilökunta pääsisi tarvittessa hyttiin,
        Se takalukitus toimii ainostaan matkustajien avainten toimiin.
        esimerkiksi hätätilanteissa on henkilökunnan päästävä hytteihn pelastustoimien vuoksi


    • 719

      Heinäkuussa käytiin tukholmassa silja symphonyllä, ja maissa oleskelun aikana, hytissä ei oltu edes käyty vaihtamassa pyyhkeitä ja lisäämässä muovikippoja. Tiedä sitten, onko ruotsalaiset ählämisiivoojat niin laiskoja, että siivoavat vain ne paskasimmat hytit, ja jättää muut huomioimatta.

      • kauhiaa

        ja vessakin oli edelleenkin vetämättä, ihan kauhiiaa se on. ja tuulipukin oli silittämättä, kauhiaa hyi sentään


    • Jokos alkaa kohta ta

      Jokos alkaa kohta taas palautepalsta laulamaan...

      • la la laa

        duurissa vai mollissako lauleskelet!


      • Yleensä kun Jiikoo-7
        la la laa kirjoitti:

        duurissa vai mollissako lauleskelet!

        Yleensä kun Jiikoo-76 menee palautepalstalle laulamaan, niin aika mollissa se on, yleensä noin kerran viikossa


      • Ei oo muuten piiiiii
        Yleensä kun Jiikoo-7 kirjoitti:

        Yleensä kun Jiikoo-76 menee palautepalstalle laulamaan, niin aika mollissa se on, yleensä noin kerran viikossa

        Ei oo muuten piiiiiiiiiiiiiiitkään aikaan tullut legendaarista vitsiä "Monesti olet laivalla käynyt, mutta montako reissua olet tehnyt"

        Ehkä tänään


    • ihqqqqquuuu

      no voiqu siis niinqu siis sillai ihquuuuuuu jeweeee

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      141
      2092
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1928
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1878
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1690
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1488
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1147
    Aihe