aviopuolison valinta

herkkä muisto

Mitkä seikat vaikutti aikoinaan puolisonne valintaan, miksei vielä nykyäänkin. Omalta kohdalta on jäänyt mieleen kun katseemme kohtasivat niin se oli menoa ja se oli vielä molemminpuolista

97

124

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • <3<3

      Katse se oli meilläkin.
      Ja sittten kaikki palaset klonksahtivat yhteen.
      Ei ole kaduttanut, päinvastoin.

      • <<<<<<3

        Jos jollakin on ymmärrysvaikeuksia, se oli sitä p-rallin aikaa. Ei kaikki luuhanneet hien- ja viinanhajuisissa hinkkaamistansseissa.
        Eikä tulleet ekalla kerralla paksuiksi, pakkoavioon.


    • Kolmenkympin kriisi ja lapsenteko halut ; ) Nyt samanhenkinen elämänasenne.

      • p-pauke*

        :-))) Veit kirjaimeni, paitsi et mulle tuli tuo kriisi 25-vuotiaana.


    • Pesänrakentamisvimma ja sopiva uhri. Rakastuminen. Perhosia vatsassa kun puhelin soi....se oli nuoruuden huumaa ja luotin vaistoihini: oikeassa olin, olin löytänyt Sen Oikean. Kohtalottaret nauroivat ivallisesti: pikku paloma et sä sitä pitää saa....
      Numero kakkonen: paras ystäväni, lyhyt romanssi, nopea ja kivuton ero.
      ---
      Lutusen valitsin deittisivuilta. Tavattiin ja se ei meinannut lähteä enää kotiinsa. Kuukauden päästä asuimme yhdessä. Luotiin taas vaistooni ja nyt olemme olleet kaksi ja puoli vuotta yhdessä ja loppu tulee sitten kun se tulee, mutta uskomme molemmat että se ei tule ihan vielä ja mahdollisesti jatkuu koko elämämme ajan. De sista ljuva åren...

    • .Siilimuori

      Mie otin netistä sen joka halukkaaksi ilmoittautui :)). Ei mittää ylimääräsiä hömpötyksiä. Hän halusi ja se oli siinä.

      • .Siilimuori

        Ja lissään vielä et minun ei tarvitse olla epätietoinen ovat lapseni minun , kaikki on leikaussalissa minusta erotettu, aika kiire kuitenhi oli kummallai. Siis en oo ees synnyttää osannu mutta syntyi ne kuitenkin. Elämäni dimangit :).


      • €--
        .Siilimuori kirjoitti:

        Ja lissään vielä et minun ei tarvitse olla epätietoinen ovat lapseni minun , kaikki on leikaussalissa minusta erotettu, aika kiire kuitenhi oli kummallai. Siis en oo ees synnyttää osannu mutta syntyi ne kuitenkin. Elämäni dimangit :).

        Tollaset muistot jää lähtemättömästi mieleen kuin eilinen,
        Laitoksella esikeran näin jälkeläiseni, oli monttu auki jonkii aikaa voe mikä rääpäle on saatu aikaan.


      • .Siilimuori
        €-- kirjoitti:

        Tollaset muistot jää lähtemättömästi mieleen kuin eilinen,
        Laitoksella esikeran näin jälkeläiseni, oli monttu auki jonkii aikaa voe mikä rääpäle on saatu aikaan.

        Eikö jääkki. Voisipa melkein sanoa et mitä suurempi hätä ja huoli, sitä rakkaampi lopputulos. Ja miten sieltä voi putkahtaa mualimaan ihan ihminen.


    • Sama vika kuin niin monella muullakin.
      Eihän sitä koskaan tiedä...
      Olisin halunnut olla viisas jo nuorena, vaan tasa-vuosin eivät käy onnen lahjat.
      Suomea ajatellen olen kuitenkin tyytyväinen.
      Vaikka en halunutkaan, niin lapsia tuli enemmän kuin minä.
      Saattavat olla siittämiänikin, fiksuja kun ovat.
      Eihän sitä koskaan tiedä...

      H.

      • Yritin olla nopea kommentissani, ennen kuin menee taas ihan hömpäksi :)

        H.


    • k/k

      Siinä se oli,Turun surusilmä,ruissalon kansanpuiston penkillä,siihen viereen istuin ja siin olen pysynyt.

    • €ero

      Vuonna -66 kesäkuussa 12 päivä illansuussa lavatansseissa hyökkäsin mieslauman mukana kohti lavan toista reunaa jossa ootti lauma neitosia ryntättynä retonkeihin, pölypilven laskeuessa huomasin tuijottavan häntä, niin meni ilta ja vielä saatollekin pääsin kesäyössä ja käki kukkui koivikossa.

      • käkenä

        Hyvin muistat, oletko varma että käki kukkui ?


    • -------------

      nuoruuden ensirakkaus, ei siinä mikään valinnankriteerit vaikuttaneet, kesti lähes kuusikymmentä vuotta,

    • Mummo jo

      Olin raskaana 16 vuotiaana. Vanhemmat pakottivat naimisiin Urkin luvalla vanhemman miehen kanssa.
      Se on ensimmäinen ja ainoa avioliitto,ei ollut hyvä, lapsesta tuli fiksu ihminen.
      Mies oli komea, lapsellisuuksissani ihastuin, oli juoppo ja levoton.
      Silti vaiherikas elämä, jälkeenpäin ajateltuna opettavinen ja hyväkin. Opin pitämään puoleni.

    • Tiukkakin seula vuot

      Nuoruudessani menin tyhmyyttäni kysymään yhdeltä naiselta ja se suostu heti.

      Nyt pitää olla mahdollisimman samanhenkinen elämäntavoiltaan, huumoriltaan ja arvoiltaan kuin minäkin ja mielellään vielä hyvännäköinenkin. Luulin että on mahdoton yhtälö, mutta yksi on kuitenkin löytynyt.

    • superhyper

      Mieleeni jäi jostain lavan reunalta. Reipas ja ryhdikäs mies.

      Muutaman vuoden päästä tulla tupsahti samaan työpaikkaan. Siitä hänet oli helppo valloittaa, vieläkin yhdessä kuljetaan, varmaan niin kauan kuin elää saamme ;-))

    • ent. siivoojaparka

      Onneksi en ole sellaisen valinnan eteen joutunut koskaan minä, jonka on vaikea valita piimäpurkkiakin kaupasta.

    • Joskus käy niin, että kaikki on aivan selvää, useiden kymmenien joukosta huomaa hänet, joka on jotain muuta kuin nuo toiset.
      Minulle on niin käynyt kaksi kertaa, jälkimmäisen kanssa on yhdessä oltu jo 35 vuotta.
      Mitä jos tulee vielä kolmas kerta ja toden sanoo, on tämä elämä sittenkin aika jännittävä kokemus.

      • .Siilimuori

        Jäin miettimään...
        Eikö ois kuitenkin korrekstia kattoa se toinen loppun ennen kuin kolmatta lämmittää :).


      • .Siilimuori kirjoitti:

        Jäin miettimään...
        Eikö ois kuitenkin korrekstia kattoa se toinen loppun ennen kuin kolmatta lämmittää :).

        Mietipä sinä, katopa kun tässä sitä toista katsellaan, kolmannesta ei tietoakaan.
        Oli vanha sanonta vain tuo kolmas kerta, sopi tuohon kohtaan niin kivasti.
        Joskus vähän leikillisesti.. ;)


      • kummallista :(
        .Siilimuori kirjoitti:

        Jäin miettimään...
        Eikö ois kuitenkin korrekstia kattoa se toinen loppun ennen kuin kolmatta lämmittää :).

        Siilimuori oot piikittelevä tosikko.


      • .Siilimuori
        kummallista :( kirjoitti:

        Siilimuori oot piikittelevä tosikko.

        Otin riskin et osuu ja uppoaa jollekin, ja niinhän Se teki eli kuka loppupeleissä on piikikäs, Se joka kysymyksen esittää vai Se joka siihen vastaa :)?


      • .Siilimuori kirjoitti:

        Otin riskin et osuu ja uppoaa jollekin, ja niinhän Se teki eli kuka loppupeleissä on piikikäs, Se joka kysymyksen esittää vai Se joka siihen vastaa :)?

        Jos sen verran tähän puutun kesken ulkoiluni, niin kyllä sinä hieman oudosti minulle vastasit. Kun en millään tavalla antanut ymmärtää, että kolmas olisi hakusessa.
        Mutta jos hyvin käy, niin elämää on vielä jäljellä ja siksi heitin kevyesti tuon kolmannen kerran.
        Olisi pitänyt muutama hassu hymiö siihen lisätä ja vielä sanoa, että hei huumoriiiii.. :)
        Aika rasittavaa kun joillekin täytyisi sananselitystä antaa melko paljon, eivätkä välttämättä sittenkään ymmärrä. Paitsi omalla oikolukutavallaan.


      • .Siilimuori
        Anceli kirjoitti:

        Mietipä sinä, katopa kun tässä sitä toista katsellaan, kolmannesta ei tietoakaan.
        Oli vanha sanonta vain tuo kolmas kerta, sopi tuohon kohtaan niin kivasti.
        Joskus vähän leikillisesti.. ;)

        Anceli, en tarkoittanut tätä kyssäriä juuri sun elämääs (emmehän tunne), vaan yleensä.


      • .Siilimuori kirjoitti:

        Anceli, en tarkoittanut tätä kyssäriä juuri sun elämääs (emmehän tunne), vaan yleensä.

        No tarkoitit miten tahansa, minulle ja minun viestiini vastasit.
        Ja minä kahdesta ja kolmannesta kirjoitin.
        Hymiöitä lisää niin kaikki on hyvin, vai kuinka :)))


      • Siilimuori
        Anceli kirjoitti:

        Jos sen verran tähän puutun kesken ulkoiluni, niin kyllä sinä hieman oudosti minulle vastasit. Kun en millään tavalla antanut ymmärtää, että kolmas olisi hakusessa.
        Mutta jos hyvin käy, niin elämää on vielä jäljellä ja siksi heitin kevyesti tuon kolmannen kerran.
        Olisi pitänyt muutama hassu hymiö siihen lisätä ja vielä sanoa, että hei huumoriiiii.. :)
        Aika rasittavaa kun joillekin täytyisi sananselitystä antaa melko paljon, eivätkä välttämättä sittenkään ymmärrä. Paitsi omalla oikolukutavallaan.

        Vastasin jo tuolla ylempänä. Kuitenkin sisälläsi jottain liikahti. Minulle ei tarvitse selitellä. Otetaan vaan jokainen vastuu täälläkin omasta elämästämme riippumatta siitä, mitä täällä heitellään.

        Kannattaa muistaa et Tää on anonyymipalsts, jokainen heitetty provokaatio ei tahallisesti tarkoitettu juuri sinun elämääsi, tai minun.


      • Siilimuori
        Anceli kirjoitti:

        No tarkoitit miten tahansa, minulle ja minun viestiini vastasit.
        Ja minä kahdesta ja kolmannesta kirjoitin.
        Hymiöitä lisää niin kaikki on hyvin, vai kuinka :)))

        Kaikki mitä osoitan sinulle, siis kommentit, eivät liity sinun elämääsi, mutta joskus näämä satunnaisestijeiyetty uppoaa kipeästikin. Sori ilman hymiötä.


      • Siilimuori kirjoitti:

        Vastasin jo tuolla ylempänä. Kuitenkin sisälläsi jottain liikahti. Minulle ei tarvitse selitellä. Otetaan vaan jokainen vastuu täälläkin omasta elämästämme riippumatta siitä, mitä täällä heitellään.

        Kannattaa muistaa et Tää on anonyymipalsts, jokainen heitetty provokaatio ei tahallisesti tarkoitettu juuri sinun elämääsi, tai minun.

        Voithan sinäkin kirjoittaa hieman laajemmin etkä vain heittää jotain epämääräistä epämääräisesti.
        Sekin vaatii ajatusta ja harjoittelemista, jotta ei syntyisi väärinkäsityksiä.
        Juu, minun sisälläni liikahtelee jatkuvasti jotain, se on totta.. :)

        Aha, tahallisesti tarkoitettu provokaatio? Se selittääkin paljon.
        Juuri siihen kannattaa panostaa, ettei itse niitä heittelisi.


      • Siilimuori kirjoitti:

        Kaikki mitä osoitan sinulle, siis kommentit, eivät liity sinun elämääsi, mutta joskus näämä satunnaisestijeiyetty uppoaa kipeästikin. Sori ilman hymiötä.

        Tahallisesti heitetty provokaatio, ymmärrän.
        Eipä uponnut mitenkään muuten kuin juuri noin, provokaationa.


      • .Siilimuori
        Anceli kirjoitti:

        Voithan sinäkin kirjoittaa hieman laajemmin etkä vain heittää jotain epämääräistä epämääräisesti.
        Sekin vaatii ajatusta ja harjoittelemista, jotta ei syntyisi väärinkäsityksiä.
        Juu, minun sisälläni liikahtelee jatkuvasti jotain, se on totta.. :)

        Aha, tahallisesti tarkoitettu provokaatio? Se selittääkin paljon.
        Juuri siihen kannattaa panostaa, ettei itse niitä heittelisi.

        Anceli, ja muutkin, mie panostan siihen että heitän, täydellinen en oo lähellekkää mut onneks täällä kaikki muut. Häytyypi yksi mustalammas joukossa olla.


      • .Siilimuori
        Anceli kirjoitti:

        Tahallisesti heitetty provokaatio, ymmärrän.
        Eipä uponnut mitenkään muuten kuin juuri noin, provokaationa.

        Juup ;)


      • ei mukana
        .Siilimuori kirjoitti:

        Anceli, ja muutkin, mie panostan siihen että heitän, täydellinen en oo lähellekkää mut onneks täällä kaikki muut. Häytyypi yksi mustalammas joukossa olla.

        Mä tästä sivusta heitän että sä haluat heitoillasi vain kinastelua palstalle.


      • .Siilimuori kirjoitti:

        Juup ;)

        Tuttu juup :) pyri, vastaamaan asiallisesti myös provoihin, kun kohdalle osuvat


      • Anceli kirjoitti:

        Tuttu juup :) pyri, vastaamaan asiallisesti myös provoihin, kun kohdalle osuvat

        Siis pyrin, pyritään molemmat.


      • Siilimuori kirjoitti:

        Vastasin jo tuolla ylempänä. Kuitenkin sisälläsi jottain liikahti. Minulle ei tarvitse selitellä. Otetaan vaan jokainen vastuu täälläkin omasta elämästämme riippumatta siitä, mitä täällä heitellään.

        Kannattaa muistaa et Tää on anonyymipalsts, jokainen heitetty provokaatio ei tahallisesti tarkoitettu juuri sinun elämääsi, tai minun.

        ".Siilimuori"

        Palstalla on naisia jotka osaavat heitellä fiksusti.
        Sinä olet poikkeus.
        Heittelysi eivät koskaan ole vahinkojakaan.
        Kaiken selittelyn takaa paistaa jotain pahaa.
        Joskus ihmettelen, mikä meni noin pieleen ihmisessä.
        Tämä mielipide on minun.
        Se ei ole heitetty yhtään yleisesti.

        H.


      • .Siilimuori
        hunksz kirjoitti:

        ".Siilimuori"

        Palstalla on naisia jotka osaavat heitellä fiksusti.
        Sinä olet poikkeus.
        Heittelysi eivät koskaan ole vahinkojakaan.
        Kaiken selittelyn takaa paistaa jotain pahaa.
        Joskus ihmettelen, mikä meni noin pieleen ihmisessä.
        Tämä mielipide on minun.
        Se ei ole heitetty yhtään yleisesti.

        H.

        Olet oikeassa, aina on heitoissani joku ajatus ja tarkoitus.
        Sinullahan näyttää olevan tuota sykologista silmää.mää oon niin heevetin paha.


      • sillai se on
        .Siilimuori kirjoitti:

        Olet oikeassa, aina on heitoissani joku ajatus ja tarkoitus.
        Sinullahan näyttää olevan tuota sykologista silmää.mää oon niin heevetin paha.

        Olet kiero ja valehtelija.


      • .Siilimuori
        sillai se on kirjoitti:

        Olet kiero ja valehtelija.

        Joo näin, ja valkoisia valheitakin kannatan :).


      • .Siilimuori
        ei mukana kirjoitti:

        Mä tästä sivusta heitän että sä haluat heitoillasi vain kinastelua palstalle.

        Juu, sehän Se on päätavoitteeni.


      • !!!!!!
        .Siilimuori kirjoitti:

        Otin riskin et osuu ja uppoaa jollekin, ja niinhän Se teki eli kuka loppupeleissä on piikikäs, Se joka kysymyksen esittää vai Se joka siihen vastaa :)?

        siilimuori uskaltaa sanoa sen mitä ajattelee ja mitä muut ei tuo julki.


      • leipiri Pitko
        !!!!!! kirjoitti:

        siilimuori uskaltaa sanoa sen mitä ajattelee ja mitä muut ei tuo julki.

        Eikö ole mitään jutun juurta, vai miksi pitää leipoa aina samaa taikinaa.
        Pian kuin lähipalstalla.


      • en myöskään mukana
        ei mukana kirjoitti:

        Mä tästä sivusta heitän että sä haluat heitoillasi vain kinastelua palstalle.

        ei mukana

        Katselin, että onpa hieno aloitus ja kerron oman kokemukseni, mutta täällähän joku "siili" on istunut koko päivän piikkeineen.


      • pitkään seurannut
        .Siilimuori kirjoitti:

        Joo näin, ja valkoisia valheitakin kannatan :).

        Hunks sanoi hyvinki selvään käsityksensä sinusta ja käännyn hänen kannalleen,aivan samat tavat sulla kuin vuosia ollu. Palstojen ilkein häirikkö oot ollu aina.


      • ettekö huomaa
        pitkään seurannut kirjoitti:

        Hunks sanoi hyvinki selvään käsityksensä sinusta ja käännyn hänen kannalleen,aivan samat tavat sulla kuin vuosia ollu. Palstojen ilkein häirikkö oot ollu aina.

        Siilimuori on pihkassa hunksiin korviaan myöten. Flirttailee sikana ja on mustis toisille vaikka on omakin ukko vielä.


      • .Siilimuori
        en myöskään mukana kirjoitti:

        ei mukana

        Katselin, että onpa hieno aloitus ja kerron oman kokemukseni, mutta täällähän joku "siili" on istunut koko päivän piikkeineen.

        Nyt sun krostallipallis näytti väärin. Juurikaan en ole istunut mut onnistuuhan se seisollaankin.


      • .Siilimuori
        pitkään seurannut kirjoitti:

        Hunks sanoi hyvinki selvään käsityksensä sinusta ja käännyn hänen kannalleen,aivan samat tavat sulla kuin vuosia ollu. Palstojen ilkein häirikkö oot ollu aina.

        Kuules kun mulle on ihan yks ja hailee mitä joku tuntematon Hunks, jonka tekstejä en ymmärä sanoo minusta, miksi olisi? Minä tykkään paremmin ystävällisistä ja huumorintajuisista ihmisistä, joiden sanomisilla on merkitystä ja ennen kaikkea jotka kirjoittavat kunnioittaen kanssakirjoittajiaan jopa niin et tekstinsä ymmärretään.. Joten pidä vaan itte Hunksis.

        Mutta saahan se hunksiki täällä olla, omiensa joukossa ;).Ei se minua häiritse.


      • .Siilimuori
        ettekö huomaa kirjoitti:

        Siilimuori on pihkassa hunksiin korviaan myöten. Flirttailee sikana ja on mustis toisille vaikka on omakin ukko vielä.

        Just, ehottomasti. Määhän oon masokisti joka tykkää siitä kun kirjoitetaan sillain mist en mittään ymmärrä ja viel pahaksi haukutaan päälle, oiih, oon NIIIN pihkassa :).

        Hölöpölö, ei ole mun tyyppiä.


      • paha sielu sul on
        .Siilimuori kirjoitti:

        Kuules kun mulle on ihan yks ja hailee mitä joku tuntematon Hunks, jonka tekstejä en ymmärä sanoo minusta, miksi olisi? Minä tykkään paremmin ystävällisistä ja huumorintajuisista ihmisistä, joiden sanomisilla on merkitystä ja ennen kaikkea jotka kirjoittavat kunnioittaen kanssakirjoittajiaan jopa niin et tekstinsä ymmärretään.. Joten pidä vaan itte Hunksis.

        Mutta saahan se hunksiki täällä olla, omiensa joukossa ;).Ei se minua häiritse.

        Sä oot henkisesti hyvin sairas ja sen huomaa teksteistäsi, itse kirjotat että teet heittoja provomieles ja se ei ole tervettä,kunniotaks sä sillon kanssakirjottajii kun haluut heitä ärsyttää.


      • itteeskö kehuit
        !!!!!! kirjoitti:

        siilimuori uskaltaa sanoa sen mitä ajattelee ja mitä muut ei tuo julki.

        Kaikkien ajatustensa julki tuominen ei oo tervettä.


    • .Siilmuori

      Oiskos näin et avo/avioliittojenkin kuuluisi olla määrä-aikaiset. Märä-ajan umpeutuessa voisi ihan kohteliaasti sanoa et tää oli tässä, ei jatkoon :))

      • ent. siivoojaparka

        Jotkut kyllä tekevätkin ihan kirjallisen määräaikaisen avoliittosopimuksen keskenään. Kun määräaika menee umpeen, niin sitten katsotaan, tehdäänkö taas uusi sopimus vai raukeaako siihen.

        Ihan kätevä systeemi verrattuna elinkautiseen.


      • .Siilimuori
        ent. siivoojaparka kirjoitti:

        Jotkut kyllä tekevätkin ihan kirjallisen määräaikaisen avoliittosopimuksen keskenään. Kun määräaika menee umpeen, niin sitten katsotaan, tehdäänkö taas uusi sopimus vai raukeaako siihen.

        Ihan kätevä systeemi verrattuna elinkautiseen.

        No on se siin mieles et ite kukainenkin paremmin miettis et miten kannattais olla, ei sillain itestään selvänän et kun sen on kiinni saanu ni siinä on ja pyssyy. Ois pien epävarmuus et jos se ei vaikka enää tahokkaan vai tahtooko uuden määärä-aikaisen sopparin.


      • €ero
        .Siilimuori kirjoitti:

        No on se siin mieles et ite kukainenkin paremmin miettis et miten kannattais olla, ei sillain itestään selvänän et kun sen on kiinni saanu ni siinä on ja pyssyy. Ois pien epävarmuus et jos se ei vaikka enää tahokkaan vai tahtooko uuden määärä-aikaisen sopparin.

        Miksei parin vaihdos, siitä tulis jännä kun parit setvisivät kumppadeiden ominaisuuksia ja lopuksi lyötäis kättäpäälle, tulikohan vaihtamalla paremmaksi.
        Ehkä olisi suoritettava koe/sisään ajo vähän kuin autokaupassa.


      • .Siilimuori
        €ero kirjoitti:

        Miksei parin vaihdos, siitä tulis jännä kun parit setvisivät kumppadeiden ominaisuuksia ja lopuksi lyötäis kättäpäälle, tulikohan vaihtamalla paremmaksi.
        Ehkä olisi suoritettava koe/sisään ajo vähän kuin autokaupassa.

        Hyi eero :). Koe-ajossa ei seleviä ku pinta, vasta aika näyttää kuinka paljon kilometrejä kertyy ja pittää muistaa huoltaa, peli ei muuten kulje :).


      • .Siilimuori kirjoitti:

        Hyi eero :). Koe-ajossa ei seleviä ku pinta, vasta aika näyttää kuinka paljon kilometrejä kertyy ja pittää muistaa huoltaa, peli ei muuten kulje :).

        ".Siilimuori"

        "Kyllä sitä taas väännetään ja käännetään."

        H.


      • .Siilimuori
        hunksz kirjoitti:

        ".Siilimuori"

        "Kyllä sitä taas väännetään ja käännetään."

        H.

        Nii, montako lainahakemusta on sisässä, lopetahan sinnäi ettei viel hölömömpää tule ;)


      • .Siilimuori kirjoitti:

        Nii, montako lainahakemusta on sisässä, lopetahan sinnäi ettei viel hölömömpää tule ;)

        ".Siilimuori"

        Lopeta mitä?
        Kirjoittaessani yritän aina pysyä toisten mukana.
        Vaikka joutuisin toisinkin itseäni toistamaan.
        Tunnen silloin itseni niin tasa-arvoiseksi :)

        H.


      • .Siilimuori
        hunksz kirjoitti:

        ".Siilimuori"

        Lopeta mitä?
        Kirjoittaessani yritän aina pysyä toisten mukana.
        Vaikka joutuisin toisinkin itseäni toistamaan.
        Tunnen silloin itseni niin tasa-arvoiseksi :)

        H.

        Hölömöily :), ( huom hymiö, peittämään piilomerkityksiä )


    • Kyllä sitä taas väännetään ja käännetään.
      Vaikka minä jo kirjoitin aiheeseen täysin tyhjentävän kommentin :)
      Taidatte olla varsinaisia laina-kirjastoja jokainen.
      Hyriskää vaan nyt ihan hiljaa...

      Se että tuntee huonommin ei tarkoita että ymmärtää huonommin.
      Looginen luonne on vaikeasti rakastettava ihminen.
      Koska hän ei heittäydy koskaan mihinkään, ennen kuin on saanut itsensä
      hyväksymään miksi pitäisi.
      Jos välttämättä haluaa rakastettavan loogikon, ei kannata antaa hänelle
      ajattelemisen aihetta.

      H.

      • H.

        :) Vai sillä lailla, ymmärrän joskin huonommin.


        YP.


    • rakkaus on sokea

      vanha sanonta : " pelkkä luu jää valitsijan kouraan "

      jos alkaa kovin alikoimaan ja arvostelemaan toista ei ikinä löydä itselleen sopivaan, koska täydellistä ihmistä ei ole olemassakaan, ja rakkauden ensihuumassa ei taatusti huomaa toisen huonoja puolia, näkee vai sen ihanuuden minkä toinen ihminen suuressa huumassa antaa,
      nuoruuden rakkaus on sitä ainoaa oikeaa jonka ihminen koskaan voi kokea,
      kaikki muut on valikoitu ja valikoitu, ja kaikisssa on jotain vikaa, joten valitsemalla ihminen usein jää lehdellesoittelemaan,
      vanhanPojan / vanhanPiian päivät odottaa,

      • .Siilimuori

        Nii, sama ottaa vain tiskiltä Se joka on kaupan :)).
        Sitten, nymmää poistun ärsyttämästä.


      • ent. siivoojaparka

        "rakkaus on sokea"

        Vannoutuneena vanhanapiikana en ole koskaan tuntenut itseäni lehdelläsoittajaksi. Ei meidän osa niin huono ole kuin voisi luulla. Minulle ei koskaan ole ollut elämän päätarkoitus miehen löytäminen. Nuokin nuoruudenrakkaudet... hah hah haa... Ei siinä rakkaudesta ole ollut kysymys, kun lukee noita vanhoja päiväkirjoja (pitäisi polttaa nekin, ettei jää jälkipolville siunailtavaa). Ihastuksia ne on olleet, hyvin pintapuolisia ja paljon vaikka ne ehkä silloin kuvitteli rakkaudeksi. Äitinä ollessa sitten ei ollut sijaa ajatuksellekaan miehistä. Mies oli tehtävänsä tehnyt. Sen jälkeen, kun lapset muuttivat omilleen, niin olen suorastaan nauttinut seesteisestä yksin asumisesta pitkästä aikaa. Olenkohan minä missannut elämässäni jotain tärkeää?


    • Korppis*

      Tämä ketju on kertomista itsestään. Ei siihen tarvita erikoisaloitusta ; )
      Mitä enempi ihmiset vastailevat sitä selvemmäksi käy lukijalle, joka viitsii ylipäätään lukea ketjua ajatuksella, kunkin kirjoittajan historia siitä päivästä alkaen kun "katseet kohtasivat". Lapset syntyivät rakkaus kesti tai ei kestänyt ja nykyinen elämäntilanne.

      Huoneet siivottu. Lounaana kanakastiketta ja nuudelia. Nyt päiväköllöt.

      • tätä tämä on

        Sama se on kerro itsestäsi josta on käyty läpi sen satakertaa,
        kuka jaksaa itsestää puhua ja kehua


      • "Korppis*"

        "Kyllä sitä taas väännetään ja käännetään."

        yst.

        H.


    • Hei kun keikuskelen

      Vain hetkonenputkonen aikaa knapsutella ennen töihin rientämistä.

      En varsinaisesti ensteks valinnut puolisoani. Ensteks hän näki minut tanssiravintolassa ja ajatteli, että ooooh punapää tuolla istuu kesakkonaamoineen:)
      Joo, on monasti kertonut, että en minä täs omiani praataa.
      Todettuaan itsessään kovan halun hakea tanssimaan, hän sitten yritti.
      Hänen pöydästään ei ollut pitkä matka minun pöytään, mutta kovin hankalaa hakemista se oli. Joku muu ehti aina ensteks.

      Oon aina Rakastanut tanssimista ja paljon tuttuja tanssittajia oli, jotka tiesivät, että kaikki tanssiplaadut kävi mun koipiin.
      Siihen aikaan miehet tuli norkoilemaan pöydän viereen, että oli heti valmis pokkaamaan, kun uusi kipale alkoi.
      Huhheijakkaa sitä vallatonta nuoruutta.

      Mieheni (tuleva) sitten vihdoinkin onnistui ja niinhän me sitten tanssilattiaa kohden yhdessä tallusteltiin.
      Hän oli muutamaa kuukautta aikaisemmin muuttanut Vaasaan ensimmäisen työpaikkansa mukana.

      Siitä se ilta vierähti jutellen maaseudusta, lehmistä ja sen semmosista. No heh joo.:)

      Tavattiin seuraavana päivänä uudelleen ja sitte taas uudelleen ja sitte kans.
      Kyllä vaikutti niin sopivalta mieheltä tulevien lapsieni isäksi, että päätin sitten ryhtyä hymyilemään vieläkin leviämmin.
      Hyvä mies oli. Hyvä isä ja sen semmosta.

      • "Hei kun keikuskelen"

        Punertava naama on aina vaaran merkki.
        Varsinkin naisen pitäisi ottaa siitä opikseen.
        Ainakin ennen vanhaan täplikästä Lehmää pidettiin navetan onnen-tuojana.
        Karjalaiset kertoivat.
        Miehet silloin ostivat Lehmätkin.
        Hevosillaan kuitenkin kehuivat.
        Mukavalta tuntuu että osaat ajaa autoa.
        Älä kuitenkaan mene harrastamaan tanssia sora-teillä.
        Jätä se Jari-matti Latvalalle.
        Minulle, tai jollekin muulle miehelle jota fanitat.

        H.


      • tympii taas
        hunksz kirjoitti:

        "Hei kun keikuskelen"

        Punertava naama on aina vaaran merkki.
        Varsinkin naisen pitäisi ottaa siitä opikseen.
        Ainakin ennen vanhaan täplikästä Lehmää pidettiin navetan onnen-tuojana.
        Karjalaiset kertoivat.
        Miehet silloin ostivat Lehmätkin.
        Hevosillaan kuitenkin kehuivat.
        Mukavalta tuntuu että osaat ajaa autoa.
        Älä kuitenkaan mene harrastamaan tanssia sora-teillä.
        Jätä se Jari-matti Latvalalle.
        Minulle, tai jollekin muulle miehelle jota fanitat.

        H.

        "Kyllä sitä taas väännetään ja käännetään..."


    • hyvää jatkoa

      Mukavasti kerroit kuin yleensäkin

    • .pirkko

      Ei ihme, että kaatopaikat tulvii, kun pitäisi saada takuu ja vaihto-oikeus ihmisillekin.
      Aivoissa lie joku pikkuvika, kun koskaan joillekin ei kotipihan ruoho ole vihreintä.

      • hyvä näin

        Yhdessä oloon ei ole pakko jos on helpompi tapa, harmi kyllä itselleni kävi näin, mutta olemme hyviä ystäviä sekin on jotain.


      • ......
        hyvä näin kirjoitti:

        Yhdessä oloon ei ole pakko jos on helpompi tapa, harmi kyllä itselleni kävi näin, mutta olemme hyviä ystäviä sekin on jotain.

        Niin kävi omille vanhemmillenikin. Kaksi ihmistä, joiden ei olisi ikinä kannattanut mennä keskenään naimisiin.
        Ystäviä loppuun asti.


    • L - L

      Ensikohtaaminen oli vähemmän romanttinen tapahtuma. Työväentalon lauantai-illan tansseissa kiinnittyi huomioni hoikkaan, jäntevään hahmoon jonka arvelin omaavan ajokortinkin.
      Koska olin itse huppelissa niin ryhdyin tekemään tuttavuutta.
      Ko. ihminen, nykyinen vaimoni, vaikutti niin kiinnostavalle yksilölle, että huolimatta kortittomuudestaan ( ikää 17v ) päätin ottaa riskin ja tarjosin turvallista kuljetusta hänen kotiinsa svedurekisterissä olleella kuplalla.

      Varsinainen päätös pariutumisesta tapahtui myöhemmin ja toisilla perusteilla.
      Viihdyimme yhdessä ja vieläkin kuulen joskus lausahduksen, että minä olen paras mahdollinen mies hänelle.
      Tuo kyllä pyhittää paljon!

      • :))

        Kiva, että joku muukin kuin minä, on löytänyt itselleen parhaan miehen.


      • einonarmas
        :)) kirjoitti:

        Kiva, että joku muukin kuin minä, on löytänyt itselleen parhaan miehen.

        Luuletko olevasi ainoa tai näin on yleensä.


      • aa peepee öö öö
        einonarmas kirjoitti:

        Luuletko olevasi ainoa tai näin on yleensä.

        Lukutaitosi, onko sitä. Tuossahan joku juuri sanoi, ettei ole ainoa.


      • Voi ikireppanoita
        aa peepee öö öö kirjoitti:

        Lukutaitosi, onko sitä. Tuossahan joku juuri sanoi, ettei ole ainoa.

        Taas tämä hauska joukko painui puskiin ja saman tien toistensa kurkkuun.


      • aa peepee öö öö
        Voi ikireppanoita kirjoitti:

        Taas tämä hauska joukko painui puskiin ja saman tien toistensa kurkkuun.

        Vai niin sinun luulokaukoputkesi luulottelee? Minussa ainakin erehtyi, mutta jatka luulottelua, jos ei ole parempaa elämänsisältöä.


      • ..heko
        aa peepee öö öö kirjoitti:

        Vai niin sinun luulokaukoputkesi luulottelee? Minussa ainakin erehtyi, mutta jatka luulottelua, jos ei ole parempaa elämänsisältöä.

        Luuleminen rikastaa avioelämää


      • *****
        ..heko kirjoitti:

        Luuleminen rikastaa avioelämää

        Päinvastoin. Luuleminen on useinmiten sairaalloista.

        *sairaalloisenmustasukkaisenisäntytär*


      • ...heko
        ***** kirjoitti:

        Päinvastoin. Luuleminen on useinmiten sairaalloista.

        *sairaalloisenmustasukkaisenisäntytär*

        Sitä et voi väittää vastaan etteikö sukupuolivietillä olisi syy hakeutua toistensa seuraan, jos vaikka..


      • *****
        ...heko kirjoitti:

        Sitä et voi väittää vastaan etteikö sukupuolivietillä olisi syy hakeutua toistensa seuraan, jos vaikka..

        Ei nyt oikein asiasi avaudu.

        Jos ukko on sairaalloisen mustasukkainen vaimolleen, kyttää, valehtelee, edessä ja takana, saa hommattua jopa loparit töistä vaimolleen valehtelemalla. Eristää vaimon hänen tuttavistaan ja sukulaisistaan.
        Vaimolleen, jolle oma ex-ukko oli ainut mies hänen naimaluettelossaan.
        Sukupuolivietillä ainakin minä mieheni löysin, kuin hänkin minut omallaan.

        Oliko ukon hommat tervettä?


    • .mollis

      Minulle kerran eräs tumma nainen povasi, että elämässäni tulee olemaan viisi miestä.
      Neljä miestä tähän mennessä on koskettanut sisimpääni.
      Enpä tuota povausta ollut muistanutkaan.
      Apuva, apuva, apuva, apuuuuuuuuuuuvaaaaaaaaaaaa...

      • ent. siivoojaparka

        Minulle povattiin (en muista väriä) kolmea lasta. Vasta kaksi olen saanut. Apuva!!!!!


      • Pirre*
        ent. siivoojaparka kirjoitti:

        Minulle povattiin (en muista väriä) kolmea lasta. Vasta kaksi olen saanut. Apuva!!!!!

        :)) he..naurattipas.


      • .mollis
        Pirre* kirjoitti:

        :)) he..naurattipas.

        niin teki :))


      • €--
        .mollis kirjoitti:

        niin teki :))

        Nii kyllä nainen tietää ilman ennustajaa lasten lukumäärään,
        Entäs miehen ikänsä heilunu siellä sun täällä, vois ennustaja eukolta mennä sormi suuhun kun kysyis jälkeläisten määrää ja vieläkö miten monta tulloo


      • .Siilimuori

        Minä kävin kerran ennustajalla ja mulla on se kasetille puhuttu ennustus vielä tallessa. Pittääpä kuunnella se taas tässä joku päivä.


      • .pirkko
        .Siilimuori kirjoitti:

        Minä kävin kerran ennustajalla ja mulla on se kasetille puhuttu ennustus vielä tallessa. Pittääpä kuunnella se taas tässä joku päivä.

        Minäkin kävin nuorena maan kuululla ennustajalla.
        Kertoi, että kaksi lasta tulla putkahtaa.
        Kumpaakaan ei ole vielä syntynyt, joten ehkäisyä käytetään, asperiinia polvien välissä.


      • .Siilimuori
        .pirkko kirjoitti:

        Minäkin kävin nuorena maan kuululla ennustajalla.
        Kertoi, että kaksi lasta tulla putkahtaa.
        Kumpaakaan ei ole vielä syntynyt, joten ehkäisyä käytetään, asperiinia polvien välissä.

        Minä en oikein muista mitä se minulle ennusti, ei varmaan lapsia kun ne oli jo olemassa. ........häytyypi kuunnella.


      • ent. siivoojaparka
        .Siilimuori kirjoitti:

        Minä en oikein muista mitä se minulle ennusti, ei varmaan lapsia kun ne oli jo olemassa. ........häytyypi kuunnella.

        En minä ole koskaan millään ennustajalla käynyt. Siitähän on kaikki mielenkiinto elämästä pois, jos tietää etukäteen, mitä tulee tapahtumaan. Se lasten ennustaminen oli jotain likkakavereitten amatööriennustelua. Tiedät sen, kun pidetään neulaa kämmenen päällä ja jos se pysyy paikallaan, nin ei saa lapsia, jos pyörii ympyrää, niin saa tytön, jos heiluu edestakaisin, niin pojan. Kolme tyttöä minun piti saamans, mutta vain kaksi on syntynyt. Liekö vielä se yksi mahassa, kun niin pömpöttää.

        En minä sellaisiin ennustajaeukkoihin enkä horoskooppeihin usko. Telepatiaan uskon tietyssä määrin, mutta se ei toimi kaikkien kanssa.


      • kysyn vaan
        .pirkko kirjoitti:

        Minäkin kävin nuorena maan kuululla ennustajalla.
        Kertoi, että kaksi lasta tulla putkahtaa.
        Kumpaakaan ei ole vielä syntynyt, joten ehkäisyä käytetään, asperiinia polvien välissä.

        Miksi bessie piti vaihtaa pirkkoon ????


      • kysyn vaan
        kysyn vaan kirjoitti:

        Miksi bessie piti vaihtaa pirkkoon ????

        ai niin ja miksi plussaat itseäsi edelleen???


      • .Siilimuori
        ent. siivoojaparka kirjoitti:

        En minä ole koskaan millään ennustajalla käynyt. Siitähän on kaikki mielenkiinto elämästä pois, jos tietää etukäteen, mitä tulee tapahtumaan. Se lasten ennustaminen oli jotain likkakavereitten amatööriennustelua. Tiedät sen, kun pidetään neulaa kämmenen päällä ja jos se pysyy paikallaan, nin ei saa lapsia, jos pyörii ympyrää, niin saa tytön, jos heiluu edestakaisin, niin pojan. Kolme tyttöä minun piti saamans, mutta vain kaksi on syntynyt. Liekö vielä se yksi mahassa, kun niin pömpöttää.

        En minä sellaisiin ennustajaeukkoihin enkä horoskooppeihin usko. Telepatiaan uskon tietyssä määrin, mutta se ei toimi kaikkien kanssa.

        Ei kai ne ennustajat oikeasti mitän tiedä.Hupia kuten horoskoopitkin.Lehtien horoskoopitkin latii joku toimittaja ja "ennustajaksi.voi alkaa kuka vaan


    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3050
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2091
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2034
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1875
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      71
      1573
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1336
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1232
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1231
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      34
      1201
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe