Pääseekö passiton lennolle?

matkustusasiakirja

Yksi kysymys tietäjille. Miten käy pääseekö paluulennolle jos hukkaa passinasa hotellin ja lentoaseman välillä? Tämä kysymys siksi, kun on tullut väittely naapurin kassa asian tiimoilta. Asiallisia vastauksia odotellaan ei mitään luultavasti tai ehkä.

17

241

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miksi pääsisi

      ei

    • 8+4

      Ei, Hesassa saat pikapassin kentältä. Malagasta ei varmaankaan. Täytyy varmaan asioida konsulaatin kanssa

    • Jullikkali

      Ei EU:n sisällä mitään passia tarvitse, henkilöllisyystodistus riittää ja sitäkään harvoin kysellään.

      • irma189

        Kyllä minulta on joka kerran kysytty passia tai henkilöllisyystodistusta matkatavaroita luovutettaessa ja koneeseen mennessä, kun olen esim. Espanjaan matkustanut.


      • Schengen
        irma189 kirjoitti:

        Kyllä minulta on joka kerran kysytty passia tai henkilöllisyystodistusta matkatavaroita luovutettaessa ja koneeseen mennessä, kun olen esim. Espanjaan matkustanut.

        Tietenkin täytyy olla virallinen henkilöllisyys paperi.Passi ei ole Schengen alueella pakollinen.(Kaikki EU maat eivät ole allekirjoittaneet Schengensopimusta,mm Iso-Britannian maat)vaikka EU-hun kuuluvat.Niissä vaaditaan passi.


      • Just tulin
        Schengen kirjoitti:

        Tietenkin täytyy olla virallinen henkilöllisyys paperi.Passi ei ole Schengen alueella pakollinen.(Kaikki EU maat eivät ole allekirjoittaneet Schengensopimusta,mm Iso-Britannian maat)vaikka EU-hun kuuluvat.Niissä vaaditaan passi.

        Kyllä Gibralttarille kelpaa henkkari.


      • pasipassi

        Jaa että tero terroristi kävelee vaan koneeseen koska sattuu olemaan
        euroopan sisäinen lento !

        Mieti nut vähän . Totta kai jokaisella pitää olla oikea matkustusasiakirja .
        Passi on tähän paras ja helpoin väline .


    • gäåpoi

      Kyllä minä olen kymmeniä kertoja matkustanut ja mennen-tullen ei ikinä
      mitään olla kyselty.

    • ei kukaan kysy koska

      juu aina oon kirjastokortilla päässy ja usein on riittänyt ihan rautakaupan kuittikin

    • Tied

      Tee lähtöselvitys ennakkoon niin tuskin kukaan kysyy passia.

      • irmo

        Ulkomaille matkustaessa koneeseen mennessä tsekataan passi ja tarkistuskortti.


      • kirjastokortti riitt
        irmo kirjoitti:

        Ulkomaille matkustaessa koneeseen mennessä tsekataan passi ja tarkistuskortti.

        ei kukaan kysy ja jos kysyykin näytän vaan k-plussakorttia tai bussikorttia, kaikke ne kelpaa, ei passia kukaan koskaan tarvii


    • Voimassa xx.xx.2015

      Tätini on keväällä lähdössä kanssamme aurinkorannikolle ja hänen passinsa viimeinen voimassaolopäivä on juuri paluupäivä. Paluulento on aamupäivällä. Pitäiskö passi uusia vai kelvanneeko. Mitähän tapahtuisi jos lento ei toteutuisi vaan siirtyisi vaikka vuorokaudella.

    • vain kuolema varmaa

      Minulla oli välilasku Lontoossa ja passi, tai sen tiedot piti lähettää etukäteen hyväksyttäväksi. Sinne siis ei pääse ilman passia edes välilaskulle. Ei ainakaan Norwegianin lennolla ollut vaihtoehtoa esittää henkilökortin tietoja passin sijaan, vaikka tämän mukaan sen pitäisi riittää matkustusasiakirjaksi. https://www.poliisi.fi/poliisi/home.nsf/pages/82EA350CCCA11EC0C2256BC20045C85E
      Ja vielä lakipykälä http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2013/20130660

      Selitä tuo sitten Norwegianille. Ota ainakin sähkölasku mukaan, koska suhtautuminen henkilökorttiin riippuu pärstäkertoimesta http://fi.wikipedia.org/wiki/Henkilökortti

      Shengen-maiden matkoille vaaditaan poliisiviranomaisen myöntämä virallinen henkilökortti, siis esim. ajokortti ei kelpaa.

      Kovin välinpitämättömiltä usein vaikuttavat, mutta moniko huomaa, että jos vaikka vilauttavat passin viivakoodia jonnekin?

      Maata pitkin matkustettaessa ketään ei passisi kiinnosta kuin vain jos epäilevät jotain.

    • Taitaa muisti pätkiä

      Miten nämä muutamat ihmiset on päässeet edes turvatarkastusaluelle, kun jo lähtöselvityksessä kysytään passeja/eu henkilökorttia samaa pitää näyttää vielä turvatarkastukseen mentäessä ja vielä sitä joskus katsotaan koneeseen noustessakin.

      • Majakovski

        Minulla on EU. punakantinen passi. Katsokaa ja kadehtikaa.


    • ponuskortilla joo

      aina oon päässit ku vaan k-plussakorttia oon vilauttanut. urpot vaan passia tai henkkaria kuskaa mukanaan

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5046
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3317
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1452
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1295
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      990
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe