Sairastumis riskit Thaimaassa

kerran täältä lähdetään

Kumpi asia tapahtuu turistille Thaimassa todennäköisemmin. Joutua liikenne onnettomuuteen ja saada hepatiitti tartunnan sairaalassa annetusta verestä vai hyttysen pisto? Hyttysiä kun Thaimaassa sattuu olemaan. Hyttysen pistosta voi saada Dengue kuumeen tai Malarian huomaamattaan. Thaimaan hyttysetkin niin pirun kieroja etteivät ne edes inise niin kovaa kuin täällä Suomessa. Muistakaa siis matkavakuutus joka on riittävä korvaamaan sairaala kulut ja sinkkiarkku paluulennon kotimultiin.

9

220

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • varpuliankka

      80- luvulla oli tippuri yleinen pistostartunta. Jotkut sitä hieman epäilivät merivedestä johtuvaksi, silloin kun ei ollut puhdistusjärjestelmää.

      Tohtorisetien klinikoita oli silloin joka kadunkulmassa. Piikki pyllyyn ja parin päivän pilleri- ja kondomikuuri päälle ja taas oli poika iskussa.

      Nyt on mokoma kulkutauti hävinnyt tykkänään ja kaikki herrasmiehet sitä siellä ihmettelevätkin sitten. Kuis ihmeessä se voi hävitä jonnekin taivaan tuuliin?

      Toki hyttysenpistoilta voi välttyä kun ei mene minnekään ryteikköihin tarpomaan eikä minnekään tyhmille Kwai- joille. Näissä paikoissa sitä kyllä saa keltataudit, malariat, hepatiitit ja denguet.

      Pattayan ilmapiiri on suorastaan tervehdyttävä. Siellä sitä on kiva olla, ei vaivaa ed. mainitut. Kankkunenkaan ei vaivaa koskaan, likkaset ovat hyvinkin antavaisia, rummut paukkuvat ja rokki soi...

    • ja iso Pöh

      Höpönlöpö. Minulle kertoi lääkäri jo 15 vuotta sitten että malarian riski on käytännössä olematon aasiassa ja että lääkkeet eivät sitä estä jos ovat tullakseen. Olen trekannut viidakoissa vuosia yhteensä ja iilimadot on ainoat jotka ovat tarttuneet. Jo seiska eleveneissä myydään itikka karkoitteita jotka toimii 100%. Yhtä suuri mahdollisuus on joutua lento - onnettomuuteen kuin saada jokin tauti Thaimaassa.

      • ei tatskoja

        Siksi myös hepatiiti rokotuksetkin turhia


    • varpuliankka

      Moon ottanu 3 tatskaa Pattiksella ja nussinut paljaalla 678 kertaa.
      Ainaskin.
      Viidakkoon en lähe ku traktorilla vetämällä vaiks norsut o kyl kivoja mut niitä ny näkee tarhoissakin. Venkulat kärsät niillä kyllä on, banaanit putoo tosi nopeesti. Vaikka kärsän liike on hitaahko ni terttu menee parissa sekassa.
      Hytysejä ei Pattiksella oo. Malarioista ja dengueista en oo muuta kuullu ku mitä medioista oon nähny, kuullu tai lukenu. Onkohan koko tauteja ees olemassakaan? Sama juttu koko hepatiiteista. En tunne ketään kellä semmoisia ois.

      Taitaa olla paskapuheita koko taudit.

      • Käy testeissä

        Hepatiitti voi olla myös oireeton tai niin lieväoireinen, että et tiedä sitä sairastavasi. Silti voit tartuttaa muita. Oireettomuus ei myöskään tarkoita, etteikö tauti tekisi silti tuhojaan kehon sisällä. Maksan tuhot tulee kokeissakin näkyviin yleensä vasta sitten kun tuho on jo pitkällä.

        Jos aiot jatkossakin panna paljaalla niin käy testeissä. Pattayan tyttöjä ei kannata paljaaltaan vedellä, koska niistä saa muutakin kuin vain hepatiittia.


    • Tuota noin,oman käsitykseni mukkaan Suomituristin suurin riski on sairastua siihen KAUHEAAN KANKKUSEEN vatsataudit,hyttysen pistot ja riski joutua liikenne onnettomuuten on häviävän pieni tuohon tautiin verratuna.Useat kyllä yrittävät lääkitä tuota tautia heti seuraavana aamuna,jotkut urhoolliset koko loman ajan,en sitten tiedä onko siitä suurtakaan apua kun ovat kotia lähtiessä kalpeita ja täriseviä tyyppejä.On hyvä kun ei ole tuota tautia tarvinnut lääkitä ,koska olen onnistunut välttämään tuon tartunnan tosi hyvin.

      • 36x

        Ripulin saa varmasti jos maitohappo pillereitä syö. Unohtakaa ne ja syökää paikallista jugurttia. Ei ripulia yhdelläkään Thaimaan reisulla


    • ripuliankka

      Mullon 2 kertaa pamahtanu seinille. ne on vaan ollut sellaisia kertarysähdyksiä ja sillä siisti. Kerran pamahti suihkun seinille kun ehtiny ees pytylle, mitä välii, oli helppo huuhtoo pois.

    • maak maak

      jaakaa vaan sinne SUON MAALLE RANTASATEESEEN kuolemaanne, mita tanne tulette iluja pillaamaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2763
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      74
      1480
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      42
      1446
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      33
      1223
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1164
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1163
    7. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1161
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      45
      1161
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1099
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1080
    Aihe