Ilman ihmisvälimiestä voimme lähestyä Jumalaa.

Aila Luoto

Jeesus rukoili Isää erämaassa suoraan ilman välimiestä. Kun nyt seurakunta on Kristuksen ruumis ja jatkaa Kristuksen työtä maan päällä ja toimii kuten Kristus, niin eihän Kristuksen ruumiskaan tarvitse mitään ihmistä välimieheksi, kun rukoillaan Isää. Kristus on ainut Välimiehemme ja Kristuksen kautta lähestymme Isää, koska muuta tietä ei ole Isän luo.

Raamattu sanoo, että Jumala ei ole kaukana yhdestäkään, on lähellä ja kuulee rukoukset, jopa hiljaisetkin huokaukset. Saamme aina lähestyä Kristuksen kautta Kaikkivaltiasta Jumalaa kuin lapsi isäänsä.

56

107

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jumala on antanut kaiken vallan Pojalleen ja Jumalaa ei ole kukaan ihminen voinut lähestyä viimeiseen 2400 vuoteen, Malakian jälkeen.
      Ainut, jota Isä kuulee on Poika, joka on tarvittaessa myös se ainut välimies.
      1. Tim. 2:5
      Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,
      Hepr. 8:6
      Mutta tämä taas on saanut niin paljoa jalomman viran, kuin hän on myös paremman liiton välimies, liiton, joka on paremmille lupauksille perustettu.
      Hepr. 9:15
      Ja sentähden hän on uuden liiton välimies, että, koska hänen kuolemansa on tapahtunut lunastukseksi ensimmäisen liiton aikuisista rikkomuksista, ne, jotka ovat kutsutut, saisivat luvatun iankaikkisen perinnön.

      Ihmisestä ei ole siihen hommaan alkuunkaan.
      Kes.

      • ja täriset

        Horiset


    • mutka matkassa

      Kyllä rukoilla voi suoraan Jumalaa ja Jeesusta ja se on aivan oikein. Jeesus itse opetti, kuinka rukoillaan suoraan ja ne tulevat kuulluksi.

      Rukoilla voi mitä tahansa ja ketä tahansa
      Mutta syntien anteeksiaaminen onkin toinen asia ja sen sisäistäminen vaatii nöyrää sydänta, johon järki ei helposi alistu.

      • Ei rukous ollut Jeesuksen, vaan lain alla elävän, siitä irtautuneen Johanneksen,
        Luuk 11
        1 Ja kun hän oli eräässä paikassa rukoilemassa ja oli lakannut, sanoi eräs hänen opetuslapsistansa hänelle: "Herra, opeta meitä rukoilemaan, niinkuin Johanneskin opetti opetuslapsiansa".

        Osoitus siitä, että samasta asiasta on kysymys.

        2 Niin hän sanoi heille: "Kun rukoilette, sanokaa: Isä, pyhitetty olkoon sinun nimesi; tulkoon sinun valtakuntasi; (tapahtukoon sinun tahtosi myös maan päällä niinkuin taivaassa;)

        Miksi Jeesus kaikkivaltiaana olisi rukousen toiaalle osoittanut.
        Kes.


      • helluntailaiselle
        Kesitas kirjoitti:

        Ei rukous ollut Jeesuksen, vaan lain alla elävän, siitä irtautuneen Johanneksen,
        Luuk 11
        1 Ja kun hän oli eräässä paikassa rukoilemassa ja oli lakannut, sanoi eräs hänen opetuslapsistansa hänelle: "Herra, opeta meitä rukoilemaan, niinkuin Johanneskin opetti opetuslapsiansa".

        Osoitus siitä, että samasta asiasta on kysymys.

        2 Niin hän sanoi heille: "Kun rukoilette, sanokaa: Isä, pyhitetty olkoon sinun nimesi; tulkoon sinun valtakuntasi; (tapahtukoon sinun tahtosi myös maan päällä niinkuin taivaassa;)

        Miksi Jeesus kaikkivaltiaana olisi rukousen toiaalle osoittanut.
        Kes.

        Tuolla Raamatun kohdalla ei ole mitään tekemistä mulkoilusi ja tyhjänilman huitomisesi kanssa.

        Opettele ensin lukemaan Raamattua, sitten opi lukemasi ja kolmanneksi opettele kirjoittamisen alkeet.

        Sorry!


      • helluntailaiselle kirjoitti:

        Tuolla Raamatun kohdalla ei ole mitään tekemistä mulkoilusi ja tyhjänilman huitomisesi kanssa.

        Opettele ensin lukemaan Raamattua, sitten opi lukemasi ja kolmanneksi opettele kirjoittamisen alkeet.

        Sorry!

        Minä osaan lukea ja myös ymmärrän, skä opetan Raamattua.


      • mutka matkassa
        Kesitas kirjoitti:

        Minä osaan lukea ja myös ymmärrän, skä opetan Raamattua.

        Jeesus opetti Isä meidän-rukouksen.
        Johannes opetti rukoilemaan, mutta mikä oli hänen opettamansa rukous? Olitko paikalla?
        Ymmärrätkö, että opetuslapset pyysivät opettamaan rukoilemaan oikein.
        Ei siis opettamaan samaa rukousta, jonka Johannes oli jo opettanut!


      • mutka matkassa kirjoitti:

        Jeesus opetti Isä meidän-rukouksen.
        Johannes opetti rukoilemaan, mutta mikä oli hänen opettamansa rukous? Olitko paikalla?
        Ymmärrätkö, että opetuslapset pyysivät opettamaan rukoilemaan oikein.
        Ei siis opettamaan samaa rukousta, jonka Johannes oli jo opettanut!

        En, mutta jo UT;kin sen sanoo.

        Johannes opetti tätä omille opetuslapsilleen, ja Jeesuksen opetuslapsilla osalla oli tausta juuri Johanneksen seuraajissa, jossa He kuulivat sen.

        Sanoma kuuluu; Ja kun hän oli eräässä paikassa rukoilemassa ja oli lakannut, sanoi eräs hänen opetuslapsistansa hänelle: "Herra, opeta meitä rukoilemaan, NIINKUIN JOHANNES OPETTI OPETUSLAPSIAAN.

        Sanoma on aika sama mitä alkutekstissä, sekä löytyy myös Josefuksen, ja useiden muiden lähteiden tekteihin.

        Jeesus sanoi oman kolmivuotisen julistuskautensa viimeisenä vuotena, että Kaikki valta on annettu Hänelle. Saman tiesi Daniel ja Jesaja.

        Sen jälkeen Hän ei opettanut rukoilla Isää, vaan sanoi; MINÄ OLEN, joka on sama kun Jumala, Jahwe.

        Joh 14;6 Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani.

        Jeesus on minun tieni, Hän on minun totuus, ja Hän on anatnut minulle mahtavan elämän.

        En ollut paikalla, en myöskään silloin, kun Jeesus Kirkastettiin, mutta uskon sen.


      • stop it
        Kesitas kirjoitti:

        Minä osaan lukea ja myös ymmärrän, skä opetan Raamattua.

        Niinkauan kun "opetat" Raamattua, jumalattomuus lisääntyy.


      • kysympä
        Kesitas kirjoitti:

        En, mutta jo UT;kin sen sanoo.

        Johannes opetti tätä omille opetuslapsilleen, ja Jeesuksen opetuslapsilla osalla oli tausta juuri Johanneksen seuraajissa, jossa He kuulivat sen.

        Sanoma kuuluu; Ja kun hän oli eräässä paikassa rukoilemassa ja oli lakannut, sanoi eräs hänen opetuslapsistansa hänelle: "Herra, opeta meitä rukoilemaan, NIINKUIN JOHANNES OPETTI OPETUSLAPSIAAN.

        Sanoma on aika sama mitä alkutekstissä, sekä löytyy myös Josefuksen, ja useiden muiden lähteiden tekteihin.

        Jeesus sanoi oman kolmivuotisen julistuskautensa viimeisenä vuotena, että Kaikki valta on annettu Hänelle. Saman tiesi Daniel ja Jesaja.

        Sen jälkeen Hän ei opettanut rukoilla Isää, vaan sanoi; MINÄ OLEN, joka on sama kun Jumala, Jahwe.

        Joh 14;6 Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani.

        Jeesus on minun tieni, Hän on minun totuus, ja Hän on anatnut minulle mahtavan elämän.

        En ollut paikalla, en myöskään silloin, kun Jeesus Kirkastettiin, mutta uskon sen.

        No just. Missä kohtaa Josefus kertoo Isä meidän -rukouksesta?

        Kuka muu Raamatun tutkija, kuin sinä Kesitas, on sitä mieltä että Isä meidän -rukous on alunperin Johannes Kastajan opettama?


      • tavis ev.lut
        helluntailaiselle kirjoitti:

        Tuolla Raamatun kohdalla ei ole mitään tekemistä mulkoilusi ja tyhjänilman huitomisesi kanssa.

        Opettele ensin lukemaan Raamattua, sitten opi lukemasi ja kolmanneksi opettele kirjoittamisen alkeet.

        Sorry!

        Älä ylpeile ja asetu toisen yläpuolelle! Outoa helluntailaiseksi haukkumista täällä.

        Helluntai oli kerran, kun suuri joukko tuli uskoon. Helluntai tulee jokaiselle, joka uskoo! Pyhä Henki sen tekee. Siinä ei ole mitään outoa.
        Pyhä Henki johtaa meitä, jos olemme kuuliaisia.

        Isä meidän rukous on Jeesuksen opettama rukous. Jumalan kunnioitus on ensin. Sitä kun menee ajatuksella läpi, onkin kaikki asiat kahlattu läpi. Myös oma vajavuus. Siinä on kohta, anna meille meidän syntimme anteeksi, NIINKUIN MEKIN ANNAMME ANTEEKSI niille, jotka ovat meitä vastaan rikkoneet. Anteeksisaaminen on siis ehdollista.


      • kysympä kirjoitti:

        No just. Missä kohtaa Josefus kertoo Isä meidän -rukouksesta?

        Kuka muu Raamatun tutkija, kuin sinä Kesitas, on sitä mieltä että Isä meidän -rukous on alunperin Johannes Kastajan opettama?

        Jokainen sen saa selville kun tutkii.

        Etsi iste, tai tule saarnojeni kuulolle.


      • tavis ev.lut kirjoitti:

        Älä ylpeile ja asetu toisen yläpuolelle! Outoa helluntailaiseksi haukkumista täällä.

        Helluntai oli kerran, kun suuri joukko tuli uskoon. Helluntai tulee jokaiselle, joka uskoo! Pyhä Henki sen tekee. Siinä ei ole mitään outoa.
        Pyhä Henki johtaa meitä, jos olemme kuuliaisia.

        Isä meidän rukous on Jeesuksen opettama rukous. Jumalan kunnioitus on ensin. Sitä kun menee ajatuksella läpi, onkin kaikki asiat kahlattu läpi. Myös oma vajavuus. Siinä on kohta, anna meille meidän syntimme anteeksi, NIINKUIN MEKIN ANNAMME ANTEEKSI niille, jotka ovat meitä vastaan rikkoneet. Anteeksisaaminen on siis ehdollista.

        Miten selität tämän?

        Luuk. 11:1
        Kerran, kun Jeesus oli ollut rukoilemassa, eräs hänen opetuslapsistaan pyysi: "Herra, opeta meitä rukoilemaan, NIIN KUIN JOHANNES OPETTI opetuslapsiaan."

        Kokeile kommentoida.

        Mulkosilmällä ei sijaa kommenttiin.


      • mutka matkassa
        Kesitas kirjoitti:

        Miten selität tämän?

        Luuk. 11:1
        Kerran, kun Jeesus oli ollut rukoilemassa, eräs hänen opetuslapsistaan pyysi: "Herra, opeta meitä rukoilemaan, NIIN KUIN JOHANNES OPETTI opetuslapsiaan."

        Kokeile kommentoida.

        Mulkosilmällä ei sijaa kommenttiin.

        Rukoile sinäkin Kesitas niin kuin Johannes ja monet muutkin ovat rukoilleet. Rukoile sillä rukouksella, jonka Jeesus opetti.

        Ymmärrätkö, niin kuin Johannes opetti rukoilemaan! . Asian kohde ei ole "sama", tai "Johanneksen opettama". Asian kohde on RUKOUS.


      • 778 VV
        mutka matkassa kirjoitti:

        Rukoile sinäkin Kesitas niin kuin Johannes ja monet muutkin ovat rukoilleet. Rukoile sillä rukouksella, jonka Jeesus opetti.

        Ymmärrätkö, niin kuin Johannes opetti rukoilemaan! . Asian kohde ei ole "sama", tai "Johanneksen opettama". Asian kohde on RUKOUS.

        ###Ymmärrätkö, niin kuin Johannes opetti rukoilemaan! . Asian kohde ei ole "sama", tai "Johanneksen opettama". Asian kohde on RUKOUS. ###

        Näin on! Kesitas on ymmärtänyt väärin, mutta vajavaisiahan me ihmiset olemme.
        Tuo lause ;" "Herra, opeta meitä rukoilemaan, NIIN KUIN JOHANNES OPETTI opetuslapsiaan." " on helpompi ymmärtää, kun sen kirjoittaa näin:

        "Herra, opeta meitä rukoilemaan, NIIN KUIN JOHANNES OPETTI RUKOILEMAAN opetuslapsiaan."


      • todistamisen taakka
        Kesitas kirjoitti:

        Jokainen sen saa selville kun tutkii.

        Etsi iste, tai tule saarnojeni kuulolle.

        Vastaus ei kelpaa. Jos esität väitteen, sinun velvollisuutesi on kertoa perustelusi ja lähteet. Eli?


      • 778 VV kirjoitti:

        ###Ymmärrätkö, niin kuin Johannes opetti rukoilemaan! . Asian kohde ei ole "sama", tai "Johanneksen opettama". Asian kohde on RUKOUS. ###

        Näin on! Kesitas on ymmärtänyt väärin, mutta vajavaisiahan me ihmiset olemme.
        Tuo lause ;" "Herra, opeta meitä rukoilemaan, NIIN KUIN JOHANNES OPETTI opetuslapsiaan." " on helpompi ymmärtää, kun sen kirjoittaa näin:

        "Herra, opeta meitä rukoilemaan, NIIN KUIN JOHANNES OPETTI RUKOILEMAAN opetuslapsiaan."

        Vaikeaa on hermenutiikka Sinulle.'

        Raamatusta ei todellakaan saisi ottaa vain yhtä jaetta, mutta otin sen näytöksi, mistä on kysymys.

        Kokeilit kumota sitä kääntämällä sanoja.

        Jos käännät, katso alkutekstiä, jota et enään pystykään vääntämää, mutta panen niin, että Sinunkin on helppo mieltää asia, laitan vahvistuksen. Otan -92 käännöksen.

        Eli mikä oli Johanneksen rukous, joka kastoi ihmisiä pois synnistä, ainutkertaisesti suoraan Jumalan edessä ja kertoi suuremman olevan jo tulossa.

        Eli, kun opetuslapset pyysivät Jeesusta opettamaan heille oman serkkunsa¨, Johanneksen usein lausuman rukouksen, Hän lausui sen, jae 2.
        Jeesus sanoi heille: "Kun rukoilette, sanokaa näin: -- Isä, pyhitetty olkoon sinun nimesi. Tulkoon sinun valtakuntasi.

        3 Anna meille päivästä päivään jokapäiväinen leipämme
        Jeesus lopetti sen näin lyhyeen.
        Näin Jeesus sitten opetti sen, kommentoimatta sen enempää, mutta vahvistaa sen 5 jakeessa; Jeesus SANOI VIELÄ: "Kuvitelkaa, että joku teistä menee keskellä yötä ystävänsä luo ja sanoo: 'Veli hyvä, lainaa minulle kolme leipää.

        Jos vielä katsot Jeesuksen opetusta Johanneksen rukouksesta, opetti Jeesus vain 3 jaetta, ehkä ei muistanut enempää ja Johannes opetti 4 kertaa enemmän, pitempään.
        Kes.


    • 10x5

      Totta puhut "Ilman ihmisvälimiestä voimme lähestyä Jumalaa."

      Ef. 2 ja 4
      14 silloin emme enää ole alaikäisiä, jotka ajelehtivat kaikenlaisten opin tuulten heiteltävinä ja ovat kavalien ja petollisten ihmisten pelinappuloita. [1. Kor. 14:20; Hepr. 13:9]
      15 Silloin me noudatamme totuutta ja rakkautta ja kasvamme kaikin tavoin kiinni Kristukseen, häneen, joka on pää. [Ef. 1:22; Kol. 1:18, Kol. 2:19]
      16 Hän liittää yhteen koko ruumiin ja pitää sitä koossa kaikkien jänteiden avulla, kunkin jäsenen toimiessa oman tehtävänsä mukaan, ja näin ruumis kasvaa ja rakentuu rakkaudessa. = seurakunta.

      "kun rukoillaan Isää. Kristus on ainut Välimiehemme ja Kristuksen kautta lähestymme Isää", mutta jos neuvomme tietä etsivälle Jumalan yhteyteen, apu siihen löytyy uskovaisten välityksellä (joilla Henki on).

      • Kun Kristus on pää?
        Miksi sitten rukoilla jotain muuta?

        Jeesus on Kaikkivaltias, ei Jumala.


    • N.N.N.NN

      Kirjoitit: "Rukoilla voi mitä tahansa j"

      Mutta sitten kuitenkin kirjoitat:

      Mutta syntien anteeksiaaminen onkin toinen asia

      Pettääkö logiikka? Näetkö ristiriitaa?

      • mutka matkassa

        Ei petä logiikka!
        Pyyntö ja saanti ovat kaksi eri asiaa.
        Rukous ei ole sama kuin anteeksianto tai anteeksisaanti!


    • 38+09

      2. Moos. 34:7

      7 joka pysyy armollisena tuhansille, joka antaa anteeksi pahat teot, rikokset ja synnit, mutta ei kuitenkaan jätä rankaisematta, vaan kostaa isien pahat teot lapsille ja lasten lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen".

      Antaa anteeksi rikokset ja synnit. Vai ei muka Jumala anna anteeksi?

      • mutka matkassa

        Jumala antaa anteeksi. Mutta miten synnit saa anteeksi?

        Lisäksi lainauksesi ei sovi tähän aikaan, silllä lainaamassasi kohdassa Jumala puhuu suoraan Moosekselle.
        Me elämme aikakautta Jeesuksen syntymän jälkeen, jolloin Jeesus opetti uuden liiton mukaisen sovituksen. Vahvistukseksi Jumala ilmoitti, "tämä on minun poiksani, kuunnelkaa häntä".

        Kun kuuntelemme Jeesusta, Hän puolestaan opetti antamaan anteeksi toinen toisillemme.Kun näin teemme, antaa myös Isä ne anteeksi.
        Jumala ei vastaa meille enää samalla tavalla kuin Hän vastasi Moosekselle. Sille emme voi mitään.


      • 38+09
        mutka matkassa kirjoitti:

        Jumala antaa anteeksi. Mutta miten synnit saa anteeksi?

        Lisäksi lainauksesi ei sovi tähän aikaan, silllä lainaamassasi kohdassa Jumala puhuu suoraan Moosekselle.
        Me elämme aikakautta Jeesuksen syntymän jälkeen, jolloin Jeesus opetti uuden liiton mukaisen sovituksen. Vahvistukseksi Jumala ilmoitti, "tämä on minun poiksani, kuunnelkaa häntä".

        Kun kuuntelemme Jeesusta, Hän puolestaan opetti antamaan anteeksi toinen toisillemme.Kun näin teemme, antaa myös Isä ne anteeksi.
        Jumala ei vastaa meille enää samalla tavalla kuin Hän vastasi Moosekselle. Sille emme voi mitään.

        #### Hän puolestaan opetti antamaan anteeksi toinen toisillemme.Kun näin teemme, antaa myös Isä ne anteeksi. ###

        Jeesus opetti myös Isä Meidän -rukouksessa pyytämään Jumalalta anteeksi myös omia syntejämme, sillä niinkuin annamme anteeksi muille, niin anna sinäkin minulla. Se on henkilökohtainen syntien anteeksianto.


      • 38+09 kirjoitti:

        #### Hän puolestaan opetti antamaan anteeksi toinen toisillemme.Kun näin teemme, antaa myös Isä ne anteeksi. ###

        Jeesus opetti myös Isä Meidän -rukouksessa pyytämään Jumalalta anteeksi myös omia syntejämme, sillä niinkuin annamme anteeksi muille, niin anna sinäkin minulla. Se on henkilökohtainen syntien anteeksianto.

        Lue ensin, ennekuin näin väität, Luukas 11:1.

        Kes.


      • saa kärsiä
        Kesitas kirjoitti:

        Lue ensin, ennekuin näin väität, Luukas 11:1.

        Kes.

        Pellikan palikat on kastunut, eikä kuiva koskaan.


      • Tosissaan oltava
        38+09 kirjoitti:

        #### Hän puolestaan opetti antamaan anteeksi toinen toisillemme.Kun näin teemme, antaa myös Isä ne anteeksi. ###

        Jeesus opetti myös Isä Meidän -rukouksessa pyytämään Jumalalta anteeksi myös omia syntejämme, sillä niinkuin annamme anteeksi muille, niin anna sinäkin minulla. Se on henkilökohtainen syntien anteeksianto.

        Ja kehoitti lopettamamaan synnin tekemisen... Jos jatketaan tietoista synnin tekemistä, ei sellaiselle ole enää armoa, hän on uskosta luopunut.

        Syntien ohittaminen hokemisella ei kunnioita Jumalaa.


      • Nallela
        saa kärsiä kirjoitti:

        Pellikan palikat on kastunut, eikä kuiva koskaan.

        Etkö löytänyt, kastuko koko palikka kori?

        Se on siin Uuden Testamentin alkupuolella.

        Hae Raamattu kirjastosta.


    • Isorintainen blondi

      paranetkohan sä koskaan..

      oletko kokeillut jotain eri lääkettä ? vaihda myös lääkäriä, ei tosta tuu yhtään mittää

      • Kerro totuus

        Kuinka isot hinkit sulla on?

        Muhinoitko maksua vastaan SRK:n johtokunnan jäsenten kanssa? SRK tietenkin maksaa.


    • N.N.N.NN

      ### Pyyntö ja saanti ovat kaksi eri asiaa.
      Rukous ei ole sama kuin anteeksianto tai anteeksisaanti! ###

      Oletko epäilevä Tuomas? Uskotko Jumalan sanaan ja luotat siihen? Tässä jakeessa vielä korostuu Jumalan varma syntien anteeksisaaminen, kun alkukielessä tässä on "jo totetunut futuuri" eli tulee varmasti antamaan synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä. Venäjän kielessä toistuu myös tämä sama "jo toteutettu futuuri" eli soverschennij vid.

      1. Joh. 1:9
      Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.

      • mutka matkassa

        Totta toki niissä esiintyy eri aikamuodot! Synnit on sovitettu jo 2000-vuotta sitten, mutta niitä annetaan anteeksi myös nyt 2000-vuotta myöhemmin.
        Se 2000-vuotta sitten tapahtunut sovitus on varma, mutta tämän päivän anteeksiaaminen on oman tahdon ja valinnan takana, eli monen kohdalla hyvin kyseenalainen.
        Turha on askarrella kieliopissa varsinkaan lamppu sammuneena.


      • N.N.N.NN
        mutka matkassa kirjoitti:

        Totta toki niissä esiintyy eri aikamuodot! Synnit on sovitettu jo 2000-vuotta sitten, mutta niitä annetaan anteeksi myös nyt 2000-vuotta myöhemmin.
        Se 2000-vuotta sitten tapahtunut sovitus on varma, mutta tämän päivän anteeksiaaminen on oman tahdon ja valinnan takana, eli monen kohdalla hyvin kyseenalainen.
        Turha on askarrella kieliopissa varsinkaan lamppu sammuneena.

        Olet väärillä jäljillä. Tässä asiassa ja monet muut kielioppiasiat vaan selvittävät paremmin Sanaa ja auttavat paremmin ymmärtämään sitä.

        Tässä sinulle esimerkki :

        Tulen lukemaan kirjaa. ( normaali futuuri)
        Tulen lukemaan kirjan. ( toteutunut futuuri, jota ei ole esim. suomenkielessä, mutta se näkyy suomenkielessa objektissa)


      • mutka matkassa
        N.N.N.NN kirjoitti:

        Olet väärillä jäljillä. Tässä asiassa ja monet muut kielioppiasiat vaan selvittävät paremmin Sanaa ja auttavat paremmin ymmärtämään sitä.

        Tässä sinulle esimerkki :

        Tulen lukemaan kirjaa. ( normaali futuuri)
        Tulen lukemaan kirjan. ( toteutunut futuuri, jota ei ole esim. suomenkielessä, mutta se näkyy suomenkielessa objektissa)

        Ensinnäkään Raamattua ei selitetä kieliopillisesti, vaan Pyhän Henngen kautta.
        Toiseksi Raamattua ei ole alunperin kirjoitettu suomenkielisenä, joten sen tulkitseminen puhtaasti kieliopillisesti ei onnistu..
        Kolmanneksi Jumala on, oli ja tuleva on.
        Neljänneksi Raamattu tuntee käsitteen ikuinen, joka merkitsee Raamatussa kokonaan aikasidonnaisuuden ulkopuolella olevaa,
        Viidenneksi, Raamattu tuntee sanan alku, jolloin aika alkaa,
        Kuudenneksi, Raamattu tuntee sanan loppu, jolloin aika loppuu.
        Seitsemänneksi, Jumalan sana on kätketty futuurien ulottumattomiin.
        Kahdensanneksi. kirjain kuolettaa, kuten Raamattu opettaa.


    • Aila Luoto

      Juuri näin! Ei tarvitse olla kenenkään ihmisvälittäjän edessä tunnustamassa syntejä tai kuulemassa synninpäästöä, vaan kahden omassa kammiossa Jumalan kanssa. Itsekin teologiaa lukeneena tiedän, mitä tuo jakeen verbii "antaa" ja "puhdistaa" on tuossa muodossa ja merkityksessä kuten kirjoitit ja vaikea on edes epäilevänä Tuomaksenekaan epäillä sitä, mitä JUMALAN SANA TUOSSA TODELLA ILMOITTAA.

      • etsivä-xx

        Ei ole kyse kielitieteestä silloin kun Ramaatussa on kokoanisuus vanhurskauttamisesta.

        Mihin jakeeseen ylipäätään viittaa ei tästä ketjusta selviä.
        Jos se on tämä:
        1. Joh. 1:9
        Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.

        olet jättänyt pois sitä edeltäneen jakeenkin

        3 Minkä olemme nähneet ja kuulleet, sen me myös teille julistamme, jotta teilläkin olisi yhteys meihin. Meillä on yhteys Isään ja hänen Poikaansa Jeesukseen Kristukseen.

        Me myös julistemme teille.

        Jospa lukisitte koko luvun joka ei ole pitkä.

        1. Johanneksen kirje 1


        1. Johanneksen kirje 2

        Elämän Sana
        1 Mikä on alusta alkaen ollut, minkä olemme kuulleet, minkä omin silmin nähneet, mitä katselleet ja käsin koskettaneet, siitä me puhumme: elämän Sanasta. [Luuk. 1:2; Joh. 20:27; 2. Piet. 1:16]
        2 Elämä ilmestyi, me olemme nähneet sen, ja siitä me todistamme. Me ilmoitamme teille iankaikkisen elämän, joka oli Isän luona ja ilmestyi meille. [Joh. 1:4 ]
        3 Minkä olemme nähneet ja kuulleet, sen me myös teille julistamme, jotta teilläkin olisi yhteys meihin. Meillä on yhteys Isään ja hänen Poikaansa Jeesukseen Kristukseen. [Joh. 17:21]
        4 Tämän me kirjoitamme, jotta ilomme tulisi täydelliseksi. [Joh. 15:11]

        Jumala on valo
        5 Tämä on se sanoma, jonka olemme häneltä kuulleet ja jonka julistamme teille: Jumala on valo, hänessä ei ole pimeyden häivää.
        6 Jos sanomme elävämme hänen yhteydessään mutta vaellamme pimeässä, me valehtelemme emmekä seuraa totuutta. [2. Kor. 6:14]
        7 Mutta jos me vaellamme valossa, niin kuin hän itse on valossa, meillä on yhteys toisiimme ja Jeesuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä. [Hepr. 9:14; Ilm. 7:14]

        Syntien tunnustaminen ja sovitus
        8 Jos väitämme, ettemme ole syntisiä, me petämme itseämme eikä totuus ole meissä.
        9 Jos me tunnustamme syntimme, niin Jumala, joka on uskollinen ja vanhurskas, antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä. [Jaak. 5:16]
        10 Jos väitämme, ettemme ole syntiä tehneet, teemme hänestä valehtelijan eikä hänen sanansa ole meissä.


    • Joutsenon kaarlo

      On kumma, että uskovaiset ihmiset väittelevät näinkin selvästä asiasta , vaikka Raamattu selvästi ilmoittaa, että Jeesus Kristus on ainoa Välimies ihmisten ja Jumalan välillä. Ihminen ei tarvitse siten mitään muuta välimiestä tähän. Joten olen samaa mieltä otsikon ilmaisun kanssa: Ilman ihmisvälimiestä voimme lähestyä Jumalaa..

      • fbib

        Niin. Mistä Jeesus löytyy, on seuraava kysymys.
        Jeesus ei löydy mistään muualta kuin omasta seurakunnastaan. Muu opetus on omanvanhurskautta, eli että itse tehdään jotain uskon eteen.


      • fbib kirjoitti:

        Niin. Mistä Jeesus löytyy, on seuraava kysymys.
        Jeesus ei löydy mistään muualta kuin omasta seurakunnastaan. Muu opetus on omanvanhurskautta, eli että itse tehdään jotain uskon eteen.

        "Jeesus ei löydy mistään muualta kuin omasta seurakunnastaan."

        Missä kohtaa Raamattua näin sanotaan?

        "Muu opetus on omanvanhurskautta, eli että itse tehdään jotain uskon eteen."

        Vl opetus ja vl-talostelu ovat mittaamatonta OMAVANHURSKAUTTA ja Raamatun vastaista VALEHTELUA!

        VAIN ME.


      • Näin on
        Melperi1 kirjoitti:

        "Jeesus ei löydy mistään muualta kuin omasta seurakunnastaan."

        Missä kohtaa Raamattua näin sanotaan?

        "Muu opetus on omanvanhurskautta, eli että itse tehdään jotain uskon eteen."

        Vl opetus ja vl-talostelu ovat mittaamatonta OMAVANHURSKAUTTA ja Raamatun vastaista VALEHTELUA!

        VAIN ME.

        Siis mikä on Jeesuksen seurakunta? Se on jokainen uskova ympäri maailman, jotka tunnustavat Jeesuksen Jumalan Pojaksi.
        Ei ole muita, kuin yksi yhteinen seurakunta. Maailmassa on ihmisten vajavuudesta johtuen erilaisia yhteisöjä eri painotuksin. Silti olemme yksi yhteinen Jeesuksen omat.


      • valehtelijalle
        Melperi1 kirjoitti:

        "Jeesus ei löydy mistään muualta kuin omasta seurakunnastaan."

        Missä kohtaa Raamattua näin sanotaan?

        "Muu opetus on omanvanhurskautta, eli että itse tehdään jotain uskon eteen."

        Vl opetus ja vl-talostelu ovat mittaamatonta OMAVANHURSKAUTTA ja Raamatun vastaista VALEHTELUA!

        VAIN ME.

        Kyllähän se kalvaa,kun polvillaan tarjoo itseään Jeesukselle ja harhassa
        kulkee oman tekonsa kanssa, kuvitellen pelastuvansa. Hedelmistä puu tunnetaan.


      • Raamatun mukaan...
        Näin on kirjoitti:

        Siis mikä on Jeesuksen seurakunta? Se on jokainen uskova ympäri maailman, jotka tunnustavat Jeesuksen Jumalan Pojaksi.
        Ei ole muita, kuin yksi yhteinen seurakunta. Maailmassa on ihmisten vajavuudesta johtuen erilaisia yhteisöjä eri painotuksin. Silti olemme yksi yhteinen Jeesuksen omat.

        Ei pidä paikkaansa.
        "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon. Monet sanovat minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra! Sinun nimessäsihän me profetoimme, sinun nimessäsi me karkotimme pahoja henkiä ja sinun nimessäsi teimme monia voimatekoja.' Mutta silloin he saavat minulta vastauksen: 'En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, vääryydentekijät!' Matt. 7:21-23


      • fbib
        Melperi1 kirjoitti:

        "Jeesus ei löydy mistään muualta kuin omasta seurakunnastaan."

        Missä kohtaa Raamattua näin sanotaan?

        "Muu opetus on omanvanhurskautta, eli että itse tehdään jotain uskon eteen."

        Vl opetus ja vl-talostelu ovat mittaamatonta OMAVANHURSKAUTTA ja Raamatun vastaista VALEHTELUA!

        VAIN ME.

        ""Minä olen viinipuu, te olette oksat." Joh. 15
        "Jumala on alistanut kaiken hänen valtaansa ja asettanut hänet kaiken yläpuolelle seurakuntansa pääksi. Seurakunta on Kristuksen ruumis ja hänen täyteytensä, hänen, joka kaiken kaikessa täyttää." Ef. 1
        "Kristus asuu teidän sydämissänne, kun te uskotte" Ef. 3

        Jeesus ja seurakunta ovat yhtä.


      • vapaavirpi
        fbib kirjoitti:

        ""Minä olen viinipuu, te olette oksat." Joh. 15
        "Jumala on alistanut kaiken hänen valtaansa ja asettanut hänet kaiken yläpuolelle seurakuntansa pääksi. Seurakunta on Kristuksen ruumis ja hänen täyteytensä, hänen, joka kaiken kaikessa täyttää." Ef. 1
        "Kristus asuu teidän sydämissänne, kun te uskotte" Ef. 3

        Jeesus ja seurakunta ovat yhtä.

        ### Jeesus ja seurakunta ovat yhtä. ###

        Pitää paikkansa! Sen olemme täällä Vapaakirkossa todenneet. Ei ole mitään ristiriitaa Jeesuksen opetusten ja puheiden ja vapaakirkollisten oppien ja käsitysten kanssa. Ihan yhtä köyttä kaikki.


      • huomautan
        vapaavirpi kirjoitti:

        ### Jeesus ja seurakunta ovat yhtä. ###

        Pitää paikkansa! Sen olemme täällä Vapaakirkossa todenneet. Ei ole mitään ristiriitaa Jeesuksen opetusten ja puheiden ja vapaakirkollisten oppien ja käsitysten kanssa. Ihan yhtä köyttä kaikki.

        Teidän oppinne lapsen uskosta ei pidä yhtä Jeesuksen opetuksen kanssa.


      • vapaavirpi
        huomautan kirjoitti:

        Teidän oppinne lapsen uskosta ei pidä yhtä Jeesuksen opetuksen kanssa.

        Me uskomme, että kaikki lapset ovat Jumalan lapsia ja siten pelastuvat. Vanhoillisilla se on sama. Eikö tämä ole myös Jeesuksen opetuksen mukaista.


      • ed.huomautan
        vapaavirpi kirjoitti:

        Me uskomme, että kaikki lapset ovat Jumalan lapsia ja siten pelastuvat. Vanhoillisilla se on sama. Eikö tämä ole myös Jeesuksen opetuksen mukaista.

        Ei ole sama. Te ette opeta samalla tavalla lapsen uskosta. Jos opettaisitte, tekin kastaisitte pieniä lapsia.


      • vapaavirpi
        ed.huomautan kirjoitti:

        Ei ole sama. Te ette opeta samalla tavalla lapsen uskosta. Jos opettaisitte, tekin kastaisitte pieniä lapsia.

        Lue uudelleen. Opetamme ihan samalla tavalla lapsen uskosta. Älä sekoita sakramentteja tähän. Sakramentit eivät pelasta, vaan usko Jeesukseen Kristukseen. Vaikka olisi kastamaton lapsi, niin hän pelastuu, koska hänellä on lapsen usko.


      • ed. tarkennan
        vapaavirpi kirjoitti:

        Lue uudelleen. Opetamme ihan samalla tavalla lapsen uskosta. Älä sekoita sakramentteja tähän. Sakramentit eivät pelasta, vaan usko Jeesukseen Kristukseen. Vaikka olisi kastamaton lapsi, niin hän pelastuu, koska hänellä on lapsen usko.

        Hyvä, oikein opetat lapsen uskosta. Oikein opetat myös kasteesta. Juuri siksi lapset kastetaan, että heillä on pelastava usko: ensin usko ja sitten kaste.

        Ero on siinä, että ei ole muuta uskoa kuin lapsen usko. Aikuisten pitää tulla lapsen kaltaisiksi päästäkseen Jumalan valtakuntaan. Eei päinvastoin, että lapsen pitää tulla aikuisen kaltaiseksi, ymmärtää uskonsa, ja sitten vasta voidaan kastaa.


      • kaikenlaista sopotta
        ed. tarkennan kirjoitti:

        Hyvä, oikein opetat lapsen uskosta. Oikein opetat myös kasteesta. Juuri siksi lapset kastetaan, että heillä on pelastava usko: ensin usko ja sitten kaste.

        Ero on siinä, että ei ole muuta uskoa kuin lapsen usko. Aikuisten pitää tulla lapsen kaltaisiksi päästäkseen Jumalan valtakuntaan. Eei päinvastoin, että lapsen pitää tulla aikuisen kaltaiseksi, ymmärtää uskonsa, ja sitten vasta voidaan kastaa.

        ole hiljaa ja lopta tuolaisen roskan puhuminen et ymmärrä mitään asiasta jota olet selittävinäsi, tajusitko !

        syntyneillä vauvoilla on yhtä paljon uskoa kuin kaffipannulla ei sitten yhtään mitään syntiä, hän on blanko puhdas sivu vailla jopa veeällien huuhaita lutterista puhumattakaan.


    • sekava harhainen lau

      Siksi koska jo yksin aloituksen tunnustaminen veeäljoukossa kaataisi koko lopunkin systeemin!

      Siksi pitää puolustaa omaa koska ei ole nöyryyttä tunnustaa että on oltu harhassa iät ja ajat ja ollaan edelleen kaulaa myöten vähintään.

      siksi väitellään vastaan.

      • Yksinkertaisesti

        Jeesus opetti opetuslapsia pesemään toistensa jalkoja, koska Jeesus ei jää tänne jalkojen pesijäksi.
        Ymmärrä nyt! pesumalja jätettin opetuslapsille maanpäälle! Odotatko, että Jeesus tulee sinut tänne pesemään? Jeesus ei kuule tule tänne pasemään, vaan Hän tulee seuraavan kerran hakemaan valmiiksi pestyjä luokseen.


      • Yksinkertaisesti kirjoitti:

        Jeesus opetti opetuslapsia pesemään toistensa jalkoja, koska Jeesus ei jää tänne jalkojen pesijäksi.
        Ymmärrä nyt! pesumalja jätettin opetuslapsille maanpäälle! Odotatko, että Jeesus tulee sinut tänne pesemään? Jeesus ei kuule tule tänne pasemään, vaan Hän tulee seuraavan kerran hakemaan valmiiksi pestyjä luokseen.

        Joh. 13:

        "12. Kun hän siis oli pessyt heidän jalkansa ja ottanut vaippansa ja taas asettunut aterialle, sanoi hän heille: "Ymmärrättekö, mitä minä olen teille tehnyt?
        13. Te puhuttelette minua opettajaksi ja Herraksi, ja oikein te sanotte, sillä se minä olen.
        14. Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat.
        15. Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt.
        16. Totisesti, totisesti minä sanon teille: ei ole palvelija herraansa suurempi eikä lähettiläs lähettäjäänsä suurempi."

        "15. Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt."

        Mitä Jeesus opettaa jalkojen pesulla?

        Jos hän ei ollut liian korkea kaikkein halvimpaan palvelutehtävään, ei yksikään hänen omistaan saa ylemmyyttä tuntien vetäytyä lähimmäistään auttamasta.

        Jumalan valtakunnan perustuslakiin kuuluu, ettei siinä kukaan ole toisten herra. Mitä tärkeämpi ihminen, sitä nöyrempi toisten palvelija - siinä on Jeesus suorittama jalkojen pesun selvä viesti uskovaisille.

        Jalkojen pesu EI TODELLAKAAN tarkoita sitä, että OMAVAHURSKAUDESTA pullistelevat vanhoillislestadiolaiset "pesevät ihmisiä taivaaseen".

        Voi hyvänen aika sentään tuota vl-HARHAOPETUSTA!


      • hyvä vastaus
        Melperi1 kirjoitti:

        Joh. 13:

        "12. Kun hän siis oli pessyt heidän jalkansa ja ottanut vaippansa ja taas asettunut aterialle, sanoi hän heille: "Ymmärrättekö, mitä minä olen teille tehnyt?
        13. Te puhuttelette minua opettajaksi ja Herraksi, ja oikein te sanotte, sillä se minä olen.
        14. Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat.
        15. Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt.
        16. Totisesti, totisesti minä sanon teille: ei ole palvelija herraansa suurempi eikä lähettiläs lähettäjäänsä suurempi."

        "15. Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt."

        Mitä Jeesus opettaa jalkojen pesulla?

        Jos hän ei ollut liian korkea kaikkein halvimpaan palvelutehtävään, ei yksikään hänen omistaan saa ylemmyyttä tuntien vetäytyä lähimmäistään auttamasta.

        Jumalan valtakunnan perustuslakiin kuuluu, ettei siinä kukaan ole toisten herra. Mitä tärkeämpi ihminen, sitä nöyrempi toisten palvelija - siinä on Jeesus suorittama jalkojen pesun selvä viesti uskovaisille.

        Jalkojen pesu EI TODELLAKAAN tarkoita sitä, että OMAVAHURSKAUDESTA pullistelevat vanhoillislestadiolaiset "pesevät ihmisiä taivaaseen".

        Voi hyvänen aika sentään tuota vl-HARHAOPETUSTA!

        Siivousalan ammattilaisen vastaus. Työnjohtaja ei ole siivooja- melperiä ylempi.


    • Mari Kuusenoksa

      ### 16. Totisesti, totisesti minä sanon teille: ei ole palvelija herraansa suurempi eikä lähettiläs lähettäjäänsä suurempi."

      "15. Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt." ###

      Melperi kirjoittaa: "Jumalan valtakunnan perustuslakiin kuuluu, ettei siinä kukaan ole toisten herra. Mitä tärkeämpi ihminen, sitä nöyrempi toisten palvelija - siinä on Jeesus suorittama jalkojen pesun selvä viesti uskovaisille. ""

      Tuossa hän on aivan oikeassa. Kun tunnet ja luet alkutekstiä, niin tuo samainen viesti ja ajatus vain vahvistuu. On selvää, jos joku uskonyhteisö ottaa perusajatuksekseen sen, että vain heillä on taivasten valtakunnan avaimet ja vapauttava synninpäästö, niin minäkin lukisin ja ymmärtäisin tuon kohdan niinkuin he ajattelevat. Samoin ymmärtäisin Ananiaan työn tärkeyden ja voisin jopa ajatella, että tuhlaajapoikakin oli rikkonut vain palvelijoita vastaan, eikä tarvinnut Isän anteeksiantamista, vaan riitti pyytää palvelijoilta anteeksi ja saada myös anteeksi.

    • kerty

      Ilman Jeesusta ei Jumala vastaa rukouksiin! >"Ilman Jeesusta on kaikki turhaa!" Laulun sanat
      "Ei ole pelastusta yhdessäkään toisessa paitsi Jeeesuksessa Kristuksessa, jonka kautta me pääsemme Jumalan luo! UT

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      3839
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2298
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2121
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2015
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      93
      1694
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1301
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      301
      1228
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe