Miehen ex kuvottaa!

LukkoSolmu

Hei!
Olen ollut yhdessä miesystäväni kanssa n. 3 vuotta, meillä on ollut aika rankkoja jaksoja, mutta nyt kaikki on tyyntymään päin. Pääsyy meidän riitelyyn on miehen exä!
Aloittaessamme seurustelun, mies ja tämä ex oli keskenään hyvissä väleissä, itsekin ystävystyin hänen kanssaan, vaikka ihmisenä hän on juuri sellainen jota en voi sietää. (paljon irtosuhteita, päihde- ja mielenterveysongelmaa, petti miestäni monesti jne.) Seurustelumme alkoaikoina tämä nainen kertoi olevansa hieman mustasukkainen, vaikka itse oli jo uusissa naimisissakin!?
Kuitenkin, aina tavatessamme kaksin, tämä exä haukkui miestä minulle ja kertoi järkyttäviä asioita hänestä. Syytökset olivat niin vakavia, etten voinut painaa asiaa villaisella. Mies raivostui ja katkaisi välit exään, itse yritin olla puolueeton asian suhteen. Vasta hiljattain sain selville naisen valehdelleen aika varmasti, asian selvittämiseen jouduin kysymään aika arkaluontoisia asioita miehen sukulaisilta.
Vuoden ehtivät nämä valheet saastuttaa parisuhdettamme, nyt kaikki on paranemaan päin tämän asian osalta.
Vieläkään en ymmärrä tämän exän kunnollista motiivia. Asia pyörii mielessäni ihan päivittäin.
En ymmärrä miksi miehen piti mennä vihille moisen ihmisjätteen kanssa, en vain ymmärrä! Mies on ollut ihana ja ymmärtäväinen kanssani, tietää miten hankala asia minulle on. Itse olen vielä nuori ja tämä on ensimmäinen kunnon seurustelusuhteeni, miehellä on jo enemmän ikää ja kokemusta asioista.
Haluaisin työstää itseäni ja ajatuksiani asian suhteen terveemmiksi. Nyt vaan tuntuu, että tuo nainen on saastuttanut miehen, vaikka järjellä ajateltuna ei tietenkään ole. Miehestä kyllä joskus näkee, miten menneet hänen käytökseensä vaikuttavat, mutta puhumme asiasta avoimesti ja osaan suhtautua siihen ihan hyvin. Onko kellään ollut samanlaista? Miten päästä asiasta yli ja jättää moinen hempukka omaan arvoonsa?

8

261

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mennyttä elämää

      Paljonko teillä on ikäeroa? Eihän ole niin, ettei hän käytä hyväkseen sinun hyväuskoisuutta ja nuoruutta? Itse törmäsin hyvin nuorena mieheen, jonka arki ei ollut hallinnassa ja aina syyt olivat exissä.

      Hyvänä puhujana hän sai minutkin uskomaan niin ja kuvittelin "parantavani" hänet. Kukaan vanhempi nainen ei olisi ollut hänen kanssaan parisuhteessa, mutta kun itse en tiennyt paremmasta, niin olin hänen kanssaan pitkään ja vasta myöhemmin tajusin, että syy ei tosiaan ollut exissä, vaan ihan miehessä itsessään. Nyt keski-ikäisenä olen suhteessa, jossa syyt eivät ole exissä tai muussa kun arki on aivan ihanaa kahden aikuisen ja läheisiään arvostavan ihmisen välisessä normaalissa parisuhteessa.

      • nime omaan

        Totta. Aina kannattaa varoa kun mies syyttää ongelmistaan exää. Saa olla varma, että mies tekee sitä samaa parisuhteessa, ja sitten kun olet kans uusi exä suhteen päätyttyä.
        Oletteko koskaan kuullut niistä nössömiehistä, jotka "ei pääse nyt, vaimo on vähän sitä mieltä"
        "En voi tulla kaljalle, muuten kotona on vastassa tornado"
        Laittaa kaiken elämässään, omia valintojaan myöten jonkun toisen ihmisen piikkiin.
        Sellainen mies on ikuisesti toisten vedätettävissä, vaikka yrittääkin toiminnallaan nimenomaan luikerrella vastuusta.
        Ei mun mies koskaan ole selitellyt exien kautta omia mokiaan.


    • ei hyvä

      Turha miehen exää on syyttää. Voisi katsoa peiliin, että miksi on ollut moisen ihmisen kanssa?

    • Ihmisiä kaikki

      Exä on exä . Toki monilla täytyy olla yhteys exä:n kanssa lasten asioiden sopimista varten, tämäkö asia se niin kovasti tekee mustasukkaiseksi.

      Totta kai entinen puoliso on jollakin tapaa mukana elämän kulussa ja silloin eritoten kun heillä on yhteisiä lapsia.
      Ja on toki suotavaakin, että se yhteys ex:n on kunnossa, tuskin he enää yhteisiin lakanoihin kietoutuvat, turhaan uudet suhteet olette mustasukkaisia.

      Olisi varsin hullua jos vastaan tullessa ei edes tervehdittäisi lainkaan jos vuositolkulla yhteistä kotia pidetty ja lapset laitettu, eihän ole koskaan mahdollista sitä unohtaa.
      Ja tutkitun mukaan se ensimmäinen ihastus säilyy aina ja on paras kaikista, vaikka olisi eroon päätynytkin.
      Exänkin pitää pystyä elämään ja ilman juonittelua häntä kohtaan
      muistakaa kaikki tämä asia.

    • LukkoSolmu

      Ei mies exää kaikesta syytäkään, he kuitenkin pysyivät ystävinä eron jälkeen tuohon naisen petturuuteen saakka. Ymmärrän kyllä hyvin, jos toinen traumatisoituu siitä, kun petetään miehen kaverien kanssa ja samantien häiden jälkeen.. Vasta viimeaikoina mies on pystynyt asioista puhumaan, on ollut aika haluton puhumaan exästään. Olen siis tämän exän tavannut monen monta kertaa ja tiedän siis millainen ihminen on kyseessä, vaikka en olisi heti hänestä pahaa halunnut uskoa.
      Sitä minäkin ihmettelen, että mitä on koko naisessa nähnyt. Nuorena alkoivat seurustelemaan, nainen oli vanhempi ja kova manipuloimaan, ehkä siksi.
      Ja siis olen nuori mielestäni, päälle parikymppinen, eli en ihan teini enää.
      Mutta nyt on välit kaikinpuolin tähän exään pyritty katkaisemaan, tosin miehen sukulaisissa roikkuu tiukasti kiinni jostain syystä. Ei ikinä pääse kokonaan tuosta ihmisestä eroon.
      Ja muut miehen entiset, keitä olen tavannut, ovat olleet ihan kivoja.

    • kannattaa lopettaa

      Tajuatko että vellot siinä exässä ihan vapaaehtoisesti.
      Ja toinen juttu. Päihdeongelmaan liittyy monenlaista käytöshäiriötä.
      Miksi annat juopon valheiden sekoittaa päätäsi? ja minkälainen tossun alla oleva miehesi on? Jos mä oisin mies niin pistäisin tuossakohtaa pisteen exien ja nyxien kanssakäymiselle. Liian pienet piirit kenties? Hanki mies jostain kauempaa, tuossa voi olla sukusiittoisuudenkin vaara jos tosiaan kaikki on noin läheistä keskenään, ties vaikka olisivat jotain kautta sukua sullekin.

      • LukkoSolmu

        Siis, mies on katkaissut välit tähän exään ajat sitten, minä vähän tämän jälkeen. Tiedän vellovani ajatuksissa tästä exästä ja yritän unohtaa, se on välilä aika hankalaa kun exä roikkuu miehen sukulaisissa ja. Ja tuskin on kovin läheistä sukua minulle, kun on muuttanut tänne päin toiselta puolelta Suomea, mutta mistähän sitä tietää kun on niin pieni maa.


      • lisää vaan jatkuu
        LukkoSolmu kirjoitti:

        Siis, mies on katkaissut välit tähän exään ajat sitten, minä vähän tämän jälkeen. Tiedän vellovani ajatuksissa tästä exästä ja yritän unohtaa, se on välilä aika hankalaa kun exä roikkuu miehen sukulaisissa ja. Ja tuskin on kovin läheistä sukua minulle, kun on muuttanut tänne päin toiselta puolelta Suomea, mutta mistähän sitä tietää kun on niin pieni maa.

        Huomaatko, että teet kuten tuolla ylempänä oli puhe.
        NIinmuttakun. Laitat toisten syyksi.

        "se on välilä aika hankalaa kun exä roikkuu miehen sukulaisissa"

        Ei muutakun alat järjestelmälisesti unohtamaan tuota exää..
        mieti hyi, kohtahan se on sama kun olisit itsekin sen kanssa suhteessa.
        Sä syytät kuten sun mieskin nyt, sitä EXÄÄ siitä, mitä teille kuuluu nykyään.
        Samasta puusta ootte molemmat veistetty.
        Kun näin kerran on, niin ennustan että jos jotenkin saat tuon ecxän työskenneltyä taka-alalle ajatuksiistasi, niin keksitte miehen kanssa kyllä jonkun tilalle kenen syytä teidä kaikki ongelmat muka on. Tai sitten eroatte ja syytätte toisianne seuraavassa suhteessanne.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      226
      3537
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2191
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2091
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1965
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      87
      1650
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1381
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1281
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1267
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe