Paheet meissä

€ero

Hyväksytkö omat paheesi vai haluatko korjata niitä.
Vetkuttelu tuntuuko mukavalta vaikka pitäisisi toimia, viime aikoina olen havainnu hiipivää laiskuutta, jospa sitten huomenna.

62

136

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Paheeni ovat samalla hyveitäni. Vetkuttelen koska mietin perinpohjaisesti asioita. Olen laiska koska säästän voimiani johonkin tarpeelliseen.

      Kyllä, olen havainnut hiipivää mañana-mentaliteettia. Muttakun...samalla hirvittää että jospa niitä mañanoita ei ookkaan enää niin kauheesti jonossa. Nuoruuden kultaisina päivinä lauleltiin iloisesti "aika on pulellani" (time is on my side", nyt puoliaika on jo mennyt ja tekemistä paljon ja päivät lyhenevät ja valo vähenee...
      tällasta pikku piristystä marraskuiseen aamuun, ennen lumen tuloa.

    • ♡♡ Nainen Ihanainen

      Aloituksesi osui ja uppos ☺
      Koko aamun olen miettinyt keinoja, millä saisin itseni järjestelemään varaston ja viemään turhat pois.
      Kivampi neuloa kummityttöni vauvalle. Lenkkeily on terveellistä ja voi käydä samalla reissulla kaupassa, siis ihan must.

    • ent. siivoojaparka

      Ei kai laiskottelu mikään pahe ole. Laiskuuttani minun on kiittäminen siitä, että selvisin siivoustyöstä fyysisesti terveenä. Eikös se niin mene, että mitä ei ole ihan pakko tehdä tänään, niin jätä se huomiseksi ja jos ei sitä ole pakko tehdä huomennakaan, niin siirrä aina vaan eteenpäin sillä sen kummemmin päätään vaivaamatta. Kyllä se sitten joskus tulee semmonen hapitus; nyt sen teen, jää se ei nyt toista kertaa huomiseen... Kaikkeen pitää odotella sopivaa inspiraatiota.

    • päivä uus

      Kai johtuu suhtaumisesta, mulla ainakin tekemättömät asiat kummittelee mielessä, sitten kun saanu tehtyä on edessä uusi tekemätön yhtä kierrä tää elämä

      • ent. siivoojaparka

        Älä ota sellaisia paineita. Nykyisin pidän velvollisuutenani tehdä vain sen, mitä olen seinäkalenteriin kirjoittanut (jos muistan kääntää kalenterin) ja muun ajan improvisoin. Elämä menee omalla painollaan ja miksi kiusata itseään.


    • Piiskaa tulee! Ei vais, mutta jos on paheita, niin voi luottaa siihen että jossain vaiheessa homma kuitenkin niinku.. öh.. kusee. Anteeksi rumaa sanaa, laitan kolikon ruma-sana-purkkiin.

      Niin tulee käymään mullekin ://///////
      http://nyt.fi/a1305898760571

      ... missä se paniikkinappula on...

    • J Uoppo

      Minä ryyppään vähän liikaa - aika ajoin.

      • €--

        Mullakin kummittelee tuo mieliteko välistä,oli opittu tapa ennen että alkoi olla tapa, nyt kun ei enään ole tapa niin kummittlee


    • Viaton sivullinen

      Nääs, kun minussa ei ole paheita, pelkkiä hyveitä enää. Ei ole mitään riisuttavaa.
      Jos tästä vielä paremmaksi tulen, muutun enkeliksi.

    • .Siilimuori

      Mää oon jo luopunu tupskista ja viinasta. Läskien lähetys ja lihasten kasvatus, siis lihasvoian, on kesken. Pahahan on eri kuin pahe. Pitäskö kehittää joku pahekki ?

      • pahus sentään

        Viattomien lasten päivänä sinäkin voi juhlia


      • .Siilimuori
        pahus sentään kirjoitti:

        Viattomien lasten päivänä sinäkin voi juhlia

        Nii :). Pahakin voi olla "viaton" :). On kait Se ihquu olla täydellinen :).


    • Viaton sivullinen

      Jos nyt jotain mainitsen, niin suklaa, näin pimeään aikaan ja joulun alla
      on kaupoissa herkullisia suklaajuttuja.

      • pahus sentään

        Joo suklaa sitä en pysty säästämään, tulee ahmittua pikimiten joten kaupassa ohitan makeishyllyn mutta joskus iskee ylittämätön himo


    • -----

      Mitähän ihmeen paheita minussakin lienee.

      Liika itsekritiikki, kiltteys, huono puolensapitäminen.
      Täällä liika periksiantaminen, päällekävijöillekään ei kehtaa antaa samalla mitalla takaisin.

      Siis kokonaisuudessaan, lammasmaisuus, joka suo suuriäänisille naudoille liikaa tilaa.

      • risukorva1

        Minä olen ryhtymisrajoitteinen, ilmenee poistumiskammoisuutena mm. En saa juuri mitään tehdyksi ja pelkästään kauppaan lähteminen vaatii kahden päivän suunnittelun ja melkoisen nälän. Oikeastaan muita paheita minussa ei ole, juomisen lopetin jo vuosia sitten, tupakanpolton viisi vuotta sitten,... jne. Seksiä mahdollisesti harrastaisin, mutta yksin se ei ole kivaa ja muiden kanssa en uskalla.


    • .pirkko

      Paheettomuus.

      Tajunnan puutetta.

    • L - L

      Paheita minulla ei ole lainkaan. Ainostaan heikkouksia. Luonteenpiirteitä ja tapoja jotka joissakin tilanteissa ovat myönteisiä ja toisissa tilanteissa vaikutukseltaan kielteisiä.

      Impulsiivisuus ja avoimuus suojaavat vatsahaavalta mutta saattavat joskus ärsyttää kanssaihmisiä.
      Nopea päätöksenteko liittyy edelliseen ja onneksi en seiso härkäpäisesti kerran päättämäni takana vaan, uuden tiedon tai kokemuksen jälkeen, olen valmis uuteen ratkaisuun.

      Ihminen voi olla tyhmä. Se ei ole hänen omaa syytään.
      Ihminen voi olla laiska. Edelliseen liittyen se on suorastaan suotavaa.
      Ihminen voi olla kouluttamaton. Se on korjattavissa.
      Ihminen voi olla kokematon. Sekin korjaantuu.

      Mutta ihminen ei saa olla avuton nyhverö! Se on anteeksiantamatonta.
      Tämän piirteeni on mielestäni pahin heikkouteni.
      Avuttomasta tussuroinnista ärsyyntyminen.

    • €--

      Tälle viikolle olen antanut periksi, roskapussin vein äsken se on ainoa ulkona käyminen, jospa ensi viikolla ettei rasitu, ulos olen katsellut ikkunasta ahkerasti, mihinkä takia ihmisillä on kiire joku ottaa jopa juoksu askeleita, huh huh.
      Talvikin on edessä kumpa voisi nukkua kuin karhu pesässään pihkatappi takapuolessa

    • .Sllimuori

      Käyhän ottamassa influenssapiikki ni jospas virkustut. Mie otin tännään.

      • €--

        Jaa no tänään on tuntunu niska paremmalta jos ja kun vielä vähän vetreytyy niin alan liikkumaan, onko se ilimanen piikki ?


      • Miksi otit rokotteen?
        Oletko ottanut aijemmin?
        Oletko säästynyt kausi-infulenssilta?

        Kiinnostaa, koska en ole ikinä ottanut, en ole sairastunutkaan. Sanotaan, että meidän ikäluokka on immuuni yleisimmille kausitaudeille.


      • .Siilimuori

      • .Siilimuori
        korppis kirjoitti:

        Miksi otit rokotteen?
        Oletko ottanut aijemmin?
        Oletko säästynyt kausi-infulenssilta?

        Kiinnostaa, koska en ole ikinä ottanut, en ole sairastunutkaan. Sanotaan, että meidän ikäluokka on immuuni yleisimmille kausitaudeille.

        Kuulun riskiryhmään.
        Olen ottanut kerran aiemmin.
        Olen säästynyt.


      • korppis
        .Siilimuori kirjoitti:

        Kuulun riskiryhmään.
        Olen ottanut kerran aiemmin.
        Olen säästynyt.

        Ketkä kuuluvat riskiryhmään?


      • .Siilimuori

    • uuras.

      Minua on kai aina vetketuttanut, se kuuluu minuun, olisin eri ihminen ilman sitä ominaisuuttani.
      En tullut lapsiparka äitiini, vaan isääni.

      • €--

        Isäs osasi elää, antoi toisten tehä, niihän sen viisas hölmö tekee pyytämättäkin


      • uuras.
        €-- kirjoitti:

        Isäs osasi elää, antoi toisten tehä, niihän sen viisas hölmö tekee pyytämättäkin

        Ei osannut omaansa ja oli viedä meidänkin omat kirvehellä.


    • Huipulla

      Ei minulla ole paheita, ei ole hyveitäkään. En tuhlaa aikaani yrittämällä kehittää huonoja puoliani siedettäviksi vaan parannan hyviä puoliani ylivoimaisiksi.

    • En oikein tota vetkuttelua lukisi viakseni,yleensä hyökkään sutena kimppuun kun töitä näen.
      Jonkinlainen kärsimättömyys ,varsinkin silloin kun yritän opettaa toista hommaan ja se ei pääse millään ällän päälle.
      Varmaan siksi tykkään yksin touhuta tai sitten sellanen kaveri mikä lukee ajatuksia.

    • .mollis

      Mä vetkuilen kotitöissä, siksi olen kehittänyt itselleni pakotteen että esim. tasan klo 18 laitan tiskikoneen pyörii ja niin teen. Tasan klo 19 imuroin alakerran jne...
      Nyt mulla on töissä yks projekti ja mä olen laittanut hälyn tietsikalle että se pitäis tehdä. Olen siirtänyt sitä hälyä joka päivä tällä viikolla yhdellä päivällä. En tykkää siitä hommasta, mutta ens maanantaina on pakko tehdä ja teen sen sitten vauhdilla.
      Niin, että vaikka olen kärsimätön niin olen myös torkuttaja.

      • €--

        Aivan olet joutunut kello koukkuun, tuohon en pysty jos joutuisin odottamaan tiskikoneen päälle laittoa klo 18, 00 vaikka haluaisin laittaa puolikuusi ei ei olet pahasti hapetuksessa, eikä tuo ole pahe lähinnä pakkomielle.


      • .mollis
        €-- kirjoitti:

        Aivan olet joutunut kello koukkuun, tuohon en pysty jos joutuisin odottamaan tiskikoneen päälle laittoa klo 18, 00 vaikka haluaisin laittaa puolikuusi ei ei olet pahasti hapetuksessa, eikä tuo ole pahe lähinnä pakkomielle.

        Oisit sanonunna että olen järjestelmällinen ;) Pakkomielteinen vaikuttaa jo lääkinnän tarpeessa olevalta.


      • .Siilimuori
        .mollis kirjoitti:

        Oisit sanonunna että olen järjestelmällinen ;) Pakkomielteinen vaikuttaa jo lääkinnän tarpeessa olevalta.

        Mää laitan tiskikoneen päälle aina sillon kun s on täys, tyhjänä en pyöritä. Kerran viikossa viikkosiivous mut kiitos vuorotyö, se päivä vaihtelee. Yleensä kuitenkin vapaapäivä. Työpäivän jälkeen tai ennen ei jaksa.


      • €--
        .Siilimuori kirjoitti:

        Mää laitan tiskikoneen päälle aina sillon kun s on täys, tyhjänä en pyöritä. Kerran viikossa viikkosiivous mut kiitos vuorotyö, se päivä vaihtelee. Yleensä kuitenkin vapaapäivä. Työpäivän jälkeen tai ennen ei jaksa.

        Mä tiskaan heti yhden lautasen en ens viikolla.


      • .Siiimuori
        €-- kirjoitti:

        Mä tiskaan heti yhden lautasen en ens viikolla.

        Minä kerän aina koneen täyteen :). Tyhjänä ei kannata pyörittää.


      • .mollis
        .Siiimuori kirjoitti:

        Minä kerän aina koneen täyteen :). Tyhjänä ei kannata pyörittää.

        Meidän tiskikone täyttyy klo 18. Olen kerännyt ne miehen mukit ja lasit milloin mistäkin hyllyn reunalta. Mä yritän pthittää viikonloput levolle eli siivous on to-iltana.
        Ei sitä taitais ehtiä puoli kuus laittaa pyörimään vaikka mieli tekis.


      • €--
        .Siiimuori kirjoitti:

        Minä kerän aina koneen täyteen :). Tyhjänä ei kannata pyörittää.

        Siiimuori minkä on siiimuori, onko se edes ihminen, häh


      • .Siilimuori
        .mollis kirjoitti:

        Meidän tiskikone täyttyy klo 18. Olen kerännyt ne miehen mukit ja lasit milloin mistäkin hyllyn reunalta. Mä yritän pthittää viikonloput levolle eli siivous on to-iltana.
        Ei sitä taitais ehtiä puoli kuus laittaa pyörimään vaikka mieli tekis.

        Joka päiväkö? Meil saattaa mennä usia,pi päivä ko ei kotona viikolla juurikaan keitetä muuta kuin kahvia ja kaurapuuroa. Viikkomukit tiskialtaan reunalla :).


      • .Siilimuori
        €-- kirjoitti:

        Siiimuori minkä on siiimuori, onko se edes ihminen, häh

        Se on Siilimuori iliman ällää :). Nojaa, oon kyl ihteni ihmisenä aina pitäny. Vieläpä aika inhimillisenä.


      • €--
        .Siilimuori kirjoitti:

        Se on Siilimuori iliman ällää :). Nojaa, oon kyl ihteni ihmisenä aina pitäny. Vieläpä aika inhimillisenä.

        Joo kyllä sää ihminen olet, kirjoituksista päätellen kun ääntäsi en ole kuullut, onko sulla kimeä kirkuva vai äkäsen äitelä ääni.
        Ihan uteliaisuuttani utelen.


      • .Siilimuori
        €-- kirjoitti:

        Joo kyllä sää ihminen olet, kirjoituksista päätellen kun ääntäsi en ole kuullut, onko sulla kimeä kirkuva vai äkäsen äitelä ääni.
        Ihan uteliaisuuttani utelen.

        Emminä tiiä ? Semmonen tavallinen, kirkuva ja äkänenkö ne on ne vaihtoehot.


      • .mollis
        .Siilimuori kirjoitti:

        Joka päiväkö? Meil saattaa mennä usia,pi päivä ko ei kotona viikolla juurikaan keitetä muuta kuin kahvia ja kaurapuuroa. Viikkomukit tiskialtaan reunalla :).

        Riku siis joka torstai töiden jälkeen yleissiuvoon. Mun mies höntäästelee teemukinsa kanssa ja niitä löytyy millin mistäkin. No Joo, puutarhahanskatkin kirjahyllyst :)


      • taasko taas
        .mollis kirjoitti:

        Riku siis joka torstai töiden jälkeen yleissiuvoon. Mun mies höntäästelee teemukinsa kanssa ja niitä löytyy millin mistäkin. No Joo, puutarhahanskatkin kirjahyllyst :)

        Ittesä kansako se ny huasteloo ku niin samoja kirotusvihreitä on.


      • .Siilimuori
        taasko taas kirjoitti:

        Ittesä kansako se ny huasteloo ku niin samoja kirotusvihreitä on.

        Sanotaanhan et seura tekee kaltaisekseen. Kyl .mollis on eri ku mä.


      • .Siilimuori
        .mollis kirjoitti:

        Riku siis joka torstai töiden jälkeen yleissiuvoon. Mun mies höntäästelee teemukinsa kanssa ja niitä löytyy millin mistäkin. No Joo, puutarhahanskatkin kirjahyllyst :)

        Me siivottiin alussa yhessä mut se on jotenki kuivahtanu kokkoon se homma. Siivoaa kuka ehtii jaksaa ja viihtii. Ja sattuu kotona olemaan :).


      • €--
        .Siilimuori kirjoitti:

        Emminä tiiä ? Semmonen tavallinen, kirkuva ja äkänenkö ne on ne vaihtoehot.

        Kirjoitus innokkuudesta päätellen vaikuttaisit räpättäjältä joka työntää nokkansa joka paikkaan.


      • ent. siivoojaparka
        .mollis kirjoitti:

        Meidän tiskikone täyttyy klo 18. Olen kerännyt ne miehen mukit ja lasit milloin mistäkin hyllyn reunalta. Mä yritän pthittää viikonloput levolle eli siivous on to-iltana.
        Ei sitä taitais ehtiä puoli kuus laittaa pyörimään vaikka mieli tekis.

        "mollis"

        Kellot (etenkin herätyskello) ja kaikki mittarit on pirun ittensä keksimää. Eilen meinasivat lähettää minut jalkahoitolasta pii-pää pii-pää akuuttiin, kun verenpainemittarissa ei näkynyt pulssia. Ihan niinkun ihminen ei itse tunne, onko elossa vai ei. Ei minulla tällä kertaa ollut aikaa sellaiseen pelleilyyn, kun olin luvannut olla vastaanottamassa toista zombieta, joka pääsi sairaalasta kotihoitoon.

        Joka paikassa nykyisin niitä kaikenlaisia mittareita ja suosituksia, mitä niitten mittareitten pitäisi näyttää, että olisi "normaalia". Kaikki on nykyisin oltava niin normaalia. Miksi? Onnekseni minut on läpi elämän valinnut sellainen työ, missä töihin meno ei ole ollut ajasta kiinni ja sellaiset pomot, jotka ovat hyväksyneet lipsuvat työaikani; "ihan sama, kunhan teet työsi".

        Ps. Minulla ei ole tiskikonetta (tai on, mutta se seisoo kytkemättä olohuoneen nurkassa) niin ei tule paineita sen käynnistämisajasta.


      • .Siilimuori
        €-- kirjoitti:

        Kirjoitus innokkuudesta päätellen vaikuttaisit räpättäjältä joka työntää nokkansa joka paikkaan.

        Kitos, oliko tuo moite kenties?


      • €--
        .Siilimuori kirjoitti:

        Kitos, oliko tuo moite kenties?

        No enhän minä sinua moiti muoriseni, vähän karkeesti mut pilke silmäkulmassa.


      • .Siilimuori
        €-- kirjoitti:

        No enhän minä sinua moiti muoriseni, vähän karkeesti mut pilke silmäkulmassa.

        Haa. Kirjoittamalla on helppo olla räpä, puhumalla voi olla vaikka mykkä, ei kait Se sitä kato. Ja kyllä mää ajankuluks ihan mieluusti näpyttelen, sanotaan sitä Sitte vaikka räpäksi. Mut nyt pitää mennä taas nokkaa työnteleen, moikka.


      • .mollis
        ent. siivoojaparka kirjoitti:

        "mollis"

        Kellot (etenkin herätyskello) ja kaikki mittarit on pirun ittensä keksimää. Eilen meinasivat lähettää minut jalkahoitolasta pii-pää pii-pää akuuttiin, kun verenpainemittarissa ei näkynyt pulssia. Ihan niinkun ihminen ei itse tunne, onko elossa vai ei. Ei minulla tällä kertaa ollut aikaa sellaiseen pelleilyyn, kun olin luvannut olla vastaanottamassa toista zombieta, joka pääsi sairaalasta kotihoitoon.

        Joka paikassa nykyisin niitä kaikenlaisia mittareita ja suosituksia, mitä niitten mittareitten pitäisi näyttää, että olisi "normaalia". Kaikki on nykyisin oltava niin normaalia. Miksi? Onnekseni minut on läpi elämän valinnut sellainen työ, missä töihin meno ei ole ollut ajasta kiinni ja sellaiset pomot, jotka ovat hyväksyneet lipsuvat työaikani; "ihan sama, kunhan teet työsi".

        Ps. Minulla ei ole tiskikonetta (tai on, mutta se seisoo kytkemättä olohuoneen nurkassa) niin ei tule paineita sen käynnistämisajasta.

        Voi vitsi esp, sä oot kyllä persoonallinen:-o Oli miellä n arkkupakastin mutta sain tungettua sen keittöön, siis käyn tyhjänä, mutta että olohuoneeseen...
        Olen tullut vainoharhaiseksi kun töissä joku sanoi et pomot kellottaa. Näin sievän munakellon, taidan ostaa työpöydälle ja soitan kun tulen ja lähden.


      • .mollis
        taasko taas kirjoitti:

        Ittesä kansako se ny huasteloo ku niin samoja kirotusvihreitä on.

        Siili on hieno, piikikäs rouva. Mä vaan räsynukke.


      • .Siilimuori
        .mollis kirjoitti:

        Siili on hieno, piikikäs rouva. Mä vaan räsynukke.

        Hah, minusta ei hienoa muoria saa tekemälläkää, piikeissä sen sijaan tarvittaessa löytyy. Ja kääröllekin voin heittäytyä.


    • Korttia koneeseen

      Pikkuostosten shoppailu kun käyn kaupungilla. Ns. pienistäkin ostoksista kertyy kummasti menoa jos niitä on paljon. Ja hups! tili onkin melkein tyhjä:((
      Pienistä rahoista ei paljoa ostella, edes pikkuostoksia.
      Aika järkytys aina käydä katsomassa että paljonko on rahaa jäljellä näiden "käytännöllisten" ostosten jäljiltä.

    • Viaton sivullinen

      Toinen kysymys aloituksessa oli vetkuttelu eli viivyttely. Mitähän tässä nyt niin
      nopeasti pitäisi tehdä, noudatan ohjetta "viivyttelyn viisaus" kun suin päin en hyökkäile hölmöyksiä tekemään. Sitä miettii että onkohan tuokaan asia kovin tärkeää. Nyt on elämäni mukavalla mallilla, mitä nyt pikkukärsimys vähän piristää.
      Jälkiviisaat telkassakin parast'aikaa, sekin viivyttelyn viisautta.

      • .mollis

        Niin pienen hetken... Turku on lumivalkoinen. Kaunista!


      • k/k
        .mollis kirjoitti:

        Niin pienen hetken... Turku on lumivalkoinen. Kaunista!

        Sanos muut,Turun tautikin on kuin lumella pesty.


      • .mollis
        k/k kirjoitti:

        Sanos muut,Turun tautikin on kuin lumella pesty.

        Tyttären kanssa on syöty hyvin. Ei mitään tautia. Ei huano :-)


    • nopsahidas

      Mää oon ihan nasta tyyppi kaikkine ominaisuuksini. Tulen omillani toimeen ja teen asioita, kun olen sillä tuulella.

    • eppu2

      Pitkän fyysisesti ja psyykkisesti raskaan työurani jälkeen olen antanut itselleni luvan laiskotella, vetelehtiä aamulla sängyssä, jos siltä tuntuu.
      Välillä touhuan omaisten kanssa, sitten taas asetun omaan kotiini Epun kanssa ja nautin yksinolon rauhasta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      154
      2646
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1996
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      1991
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1786
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1540
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1306
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1198
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe