Ifolorin kuvien tummuus ja punaisuus

Canonisti

Olen tulostuttanut digikuvia Ifolorilla sekä liikkeessä että netissä, ja kuvat ovat järjestäen paljon tummempia kuin kameran näytössä tai tietokoneella. Myös punaisen ja ruskean sävyt ovat voimakkaammat tulosteissa kuin digiversioissa, ja värit näyttävät luonnottomilta. Vaikka pyysin liikkeessä kuvia vaaleammiksi, niin lopputulos oli sama. Kuvia ei ole kiva katsella eikä niitä tee mieli antaa ihmisille tai laittaa kansioon. Ne ovat vähän niin kuin synkkä kauhuelokuvaversio kesälomasta. : /

Ilmeisesti kaikille ei käy näin, koska Ifolorin kuvanlaatua kehutaan yleensä. Minulla on Canonin pokkari. Missä kannattaisi tulostuttaa, jotta värit olisivat samanlaiset kuin digiversioissa?

7

130

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Canonisti minäkin
      • Tuo pitää paikkansa! Tässä päivänä muutamana eräs taiteilijan alku valitti värieroja tulosteidensa ja näyttönsä välillä. Kokeilin kalibroida hänen koneensa Spyderillä jota itse käytän ja ongelma korjaantui. Hän lienee tänään Spyderin omistaja.

        Näytön väreihin ei todellakaan voi luottaa ilman kalibrointia. Noin suurin piirtein sen saa selville joillain väripalkeilla mutta itse pidän kalibrointivärkkejä parempana ratkaisuna. Eivätkä ne niin kalliita ole kun versiosta riippuen Spyder maksaa jotain 100 - 200€ välillä ja voit kalibroida kaikki koneesi sillä, oli niitä sitten 1 tai 10:n.

        Kalibroitu näyttö pelastaa isommilta värivirheiltä!


      • viimeinen kerta.
        nikon_d90 kirjoitti:

        Tuo pitää paikkansa! Tässä päivänä muutamana eräs taiteilijan alku valitti värieroja tulosteidensa ja näyttönsä välillä. Kokeilin kalibroida hänen koneensa Spyderillä jota itse käytän ja ongelma korjaantui. Hän lienee tänään Spyderin omistaja.

        Näytön väreihin ei todellakaan voi luottaa ilman kalibrointia. Noin suurin piirtein sen saa selville joillain väripalkeilla mutta itse pidän kalibrointivärkkejä parempana ratkaisuna. Eivätkä ne niin kalliita ole kun versiosta riippuen Spyder maksaa jotain 100 - 200€ välillä ja voit kalibroida kaikki koneesi sillä, oli niitä sitten 1 tai 10:n.

        Kalibroitu näyttö pelastaa isommilta värivirheiltä!

        miten h..llä selitätt sen että osa ifolorin tulostamista kuvista on kuten näytöllä osa ei?? ei paljon sypderi auta.


      • ..........
        viimeinen kerta. kirjoitti:

        miten h..llä selitätt sen että osa ifolorin tulostamista kuvista on kuten näytöllä osa ei?? ei paljon sypderi auta.

        suurin osa on siis tummia kuten nettiä selaamalla yleisin tyytymättömyys näkyyy olevan. ei vaan tunnusteta sieltä päin laadun huonontuneen muutamassa vuodessa.


      • laatu parantunut
        .......... kirjoitti:

        suurin osa on siis tummia kuten nettiä selaamalla yleisin tyytymättömyys näkyyy olevan. ei vaan tunnusteta sieltä päin laadun huonontuneen muutamassa vuodessa.

        Enpä ole laadun huomannut heikenneen, pikemmnkin laatu on parantunut. Aikoinaan filmikaudella kuvatessani oli Ifin eli Ifolorin edeltäjän kuvissa rakeisuutta ja selvästi skannatessa tulleita kohinapilkkuja, nykyisin Ifolorin kuvat on kuin se kuuluisa postikortti.


      • laatu parantunut kirjoitti:

        Enpä ole laadun huomannut heikenneen, pikemmnkin laatu on parantunut. Aikoinaan filmikaudella kuvatessani oli Ifin eli Ifolorin edeltäjän kuvissa rakeisuutta ja selvästi skannatessa tulleita kohinapilkkuja, nykyisin Ifolorin kuvat on kuin se kuuluisa postikortti.

        Olen tässä muutaman vuoden kuluessa teettänyt toista kymmentä valokuvakirjaa retkistäni ja joistain juhlista eikä ole kertaakaan tarvinnut Ifolorille valittaa laadusta.

        En tiedä miten printit ja kirjat eroavat tuotantoteknisesti mutta onhan se mahdollista.


    • Pixum

      Toimii.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      257
      4230
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2398
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2151
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2096
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      103
      1740
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1432
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      16
      1382
    8. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      327
      1333
    9. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1317
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1237
    Aihe