Varokaa tätä kiinteistövälitysfirmaa

keettu1

Erään teeveestäkin tutun naiskiinteistävälittäjän yritys yritti huijata meitä oikein urakalla. Koko show alkoi jo alkuvuodesta ja asia vieläkin osin keskeneräinen. Yritys yritti saada meitä maksamaan tekaistuja sopimussakkoja, haukkui, vähätteli ja vältteli meitä, uhkasi ulosotolla ja lähetteli perintäkirjeitä. Soitimme kuluttaja-asiamiehelle ja yrityksen toimistusjohtaja vain vähätteli kuluttaja-asiamiesten olevan ihan turhia tyyppejä ja jatkoi väittämistä, että olemme maksuvelvollisia. Palkkasimme asianajajan kolme kuukautta sitten ja nyt vihdoin postista tipahti lasku jossa ilmoitettiin ettemme olekkaan enää maksuvelvollisia. Show jatkuu vielä hetken, koska penäävät vielä toista summaa jota eivät ole pystyneet perustelemaan muuten kuin valheellisesti, mutta luotamme että tämäkin selviää pian. Yritykseltä on turha odotella pahoitteluja tai anteeksipyyntöjä puolen vuoden piinasta, haukkumisista ja valheelllisista perusteluista meitä vastaan, mutta heidän yrityksen kuvaan tämä kyllä sopii ihan mainiosti.

10

228

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jiie4444444

      Mielenkiintoinen juttu. Toimin itse myös välittäjänä omassa yrityksessäni, mutten lähetä asiakkaalle laskua missään vaiheessa ennen kuin kauppa on tehty. Jos kauppaa ei jostain syystä tule, niin kaikki aiheutuneet kulut ovat minun yrittäjän riskissä, asiakkaalle ei tule kuluja siitä, etten saa huoneistoa kaupaksi. Kyllä asiakas on ykkönen.

      • kusetus4

        Taitaa olla nämä kiinteistövälittäjät aikamoisia huijareita.Eivät välitä kuhan saavat välitysrahasa.Minuakin tietämätöntä yritti kusettaa pahemman kerran asunnon myyntihinnalla...


      • vaiva

        Huonoja kokemuksia Vivasta. Ei kaikki varmaan ole samanlaisia.


      • luetarkkaanpaperi

        Jos muuttunut vuosien aikana sopimuskaavakkeet "vaikka ei sopimusaina menisi kaupaksi joutuu korvaamaan sen jälkeenkin" on niissä tuollainen maininta ollut, eli tarkkana pitää olla välitysvirmoja käyttäessään.


      • myy_itse

        Tarkoittaako tuo, että joutuu maksamaan välityspalkkiota, vaikka asuntoa ei olisi myyty? Eikö välityspalkkio perustu juuri siihen, että asunto myydään ja myyntityöstä maksetaan palkkio?

        Välittäjiä kannattaa välttää. Kannattaa myydä itse. Kaikki myyntityöhön tarvittava materiaali, ohjeistus ja ilmoittelupalstat löytyvät netistä. Kustannuksia tietty syntyy sitten itselle ilmoittelusta kun laittaa oikotiehen ilmoituksen, mutta ei kyse ole suurista summista verrattuna välityspalkkioon ja siihen että kiinteistövälittäjä yrittää gusettaa ja vetää välistä joka välissä. Myy itse ilman välittäjää niin tulee halvemmaksi ja mielenterveys säilyy eikä tule pahamieli.


      • 2iuo1231

        Olen törmännyt sopimuksiin, joissa myyjä joutuu maksamaan välityspalkkion, jos asunnosta on tullut hinnan X ylittävä tarjous hyväksyttynä tai ei. Muistaakseni erään firman lapuissa on tällainen laukeava ehto, josta ei tietenkään myyjälle mainita mitään. Sanotaan vain, että "myyjä aina sitten päättää myykö vai ei", joka on tietysti totta, mutta välityspalkkion voi joutua maksamaan vaikka kauppaa ei tehtäisikään.

        Harvinaista tuota taitaa kuitenkin olla, mutta veikkaan tavan yleistyvän, kun ala on hieman heikossa hapessa tällä hetkellä.


      • Tietäjätär
        2iuo1231 kirjoitti:

        Olen törmännyt sopimuksiin, joissa myyjä joutuu maksamaan välityspalkkion, jos asunnosta on tullut hinnan X ylittävä tarjous hyväksyttynä tai ei. Muistaakseni erään firman lapuissa on tällainen laukeava ehto, josta ei tietenkään myyjälle mainita mitään. Sanotaan vain, että "myyjä aina sitten päättää myykö vai ei", joka on tietysti totta, mutta välityspalkkion voi joutua maksamaan vaikka kauppaa ei tehtäisikään.

        Harvinaista tuota taitaa kuitenkin olla, mutta veikkaan tavan yleistyvän, kun ala on hieman heikossa hapessa tällä hetkellä.

        Sopimuksessa lukee muttei kerrota mitään?
        Heh. Lue se sopimus.


      • 2iuo1231
        Tietäjätär kirjoitti:

        Sopimuksessa lukee muttei kerrota mitään?
        Heh. Lue se sopimus.

        Sopimusoikeudessa on tavanomaista tulkita, että sopimuksessa ei saa olla yllättäviä ehtoja ilman, että niistä mainitaan erikseen. Tuollainen ehto on mielestäni yllättävä.

        Itse luin sopimukset välittäjää valitessani ja hylkäsin tuon ehdon. Sovimme erikseen että jos ei kauppaa ei kulujakaan. Myyjä oli hyvä ja asiantunteva. Kaupat tulivat nopeasti.

        Tietäjätär voisi lukea viestin johon vastaa, ettei tule ihan asian vierestä huudeltua naiselliseen tapaan :) Kerroin kokemukseni jakaakseni tietoa asiasta, koska kaikki eivät selvästikään osaa lukea kunnolla :)


    • lkvlkvLKVlkv

      Aina kannattaa käyttää välittäjää jolla lKV lkv lkv

    • ljnöljnöljnh

      Olen törmännyt sopimuksiin, joissa myyjä joutuu maksamaan välityspalkkion, jos asunnosta on tullut hinnan X ylittävä tarjous hyväksyttynä tai ei.

      ===Lue sopimus.

      ===Osta huawei android puhelin 35e, jolla kätevästi nauhoitat kaikki puhelut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      246
      3963
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2328
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2131
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2046
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      94
      1713
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1401
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1311
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1252
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe