Rakastava ja hyväksyvä Jumala

Mietiskelijä

Hei uskontoasioista kiinnostuneet!

En minäkään kaikkea elämästä tiedä, kuten ei kukaan muukaan tietenkään, mutta yliopisto-opintojen lisäksi olen lukenut myös raamattua hyvin paljon, kunnes oli ihan pakko lopulta hylätä sen opit vanhentuneina ja monilta osin väärinä - suorastaan ihan mahdottomina uskoa.

Ihmisethän ovat raamatun sanomat aikoinaan "ottaneet vastaan" ja ihmiset ne sanomat ovat myös muutelleet käännöstöiden ja kirkolliskokousten päätösten mukaan. Suomenkin viimeisin raamattu poikkeaa monilta osin hyvin edellisestä käännöksestä - moni tieto on muuttunut ihan ratkaisevasti.

Jos nykyään joku saisi samanlaisia "viestejä" ja "näkyjä" kuin ennen raamatun kirjoittamista saatiin, niin hänet passitettaisiin hoitoon, mutta kun ne viestit on annettu reilu 2000 vuotta sitten, niin nehän pätee tietenkin ja vieläkin, vaikka maailma on täysin muuttunut, eikä mikään maailmassa ole koskaan pysyvää, paitsi ainainen muutos - sitä ei voi estää, vaikka eri uskontojen edustajat yrittävätkin muutosta estää esim. manipuloimalla, painostamalla ja jopa tappamalla.

Uskontojen mukaan ovat syntyneet eri maiden kulttuurit, tavat ja lait, ja uskontojen vuoksi vieläkin vihataan muita ihmisiä, ja varsinkin ihmiset vihaavat erilaisuutta.

Tällä yhteisellä pallolla soditaan, tapetaan ja raiskataan lapsia ja aikuisia, siitä huolimatta, että oikeasti me kaikki olemme yhtä, yksi ihmisistä koostunut "kansa" yhdellä pallolla. Sormemme ovat erilaisia, mutta kuuluvat samaan käteen, ja myös lumihiutaleet ovat kaikki erilaisia, mutta ovat samasta aineesta luotu, kuten mekin olemme samasta aineesta luotuja kaikki - saman Jumalan erilaisia lapsia ja yhtä perhettä.

Jumala siis ihan taatusti rakastaa yhtä paljon homoa kuin heteroa, lihavaa kuin laihaa, rumaa kuin kaunista, tyhmää kuin älykästä, mustaa kuin valkoista ja ihan kaikkia noiden kaikkien väliltä.

Viimeistään kuolemamme jälkeen me tämänkin asian ymmärrämme.Jos emme osaa ennen kuolemaamme asenteitamme muuttaa, niin sitten kuolemamme jälkeen meitä taatusti kaduttaa se, miten olemme ihmisiä kohdelleet, jos olemme heitä huonosti kohdelleet ja arvostelleet. Se on tosi surullista, sillä ihan heti emme voi käyttäytymistämme toisille korvata tai anteeksi pyytää.

Uskontojen ja niihin sokeasti uskovien ihmisten vuoksi maailmassa on pahuutta, vihaa, väkivaltaa, tappamista, kateutta jne. jne. Jos jokainen vain parantaisi itsensä kaikesta suvaitsemattomuudesta, vihasta, erilaisuudenpelosta, (pienet lapset ja vakavasti vammaiset tms ei lasketa tähän) niin maailmassa voisi vielä joku päivä asua suht onnellisia ihmisiä.

MUTTA on uskonnoissa on myös todella paljon hyvääkin!

Jumala ei kuitenkaan tarvitse meiltä mitään, Hän ei tarvitse sitä, että uskomme raamatun tai jonkun muun uskonnon käskyjä/ohjeita, jotka ovat muka hänen - kirjaimellisesti.

Jumala ei vihaa, eikä halua sotia.Jumala ei halua ihmisille kärsimystä. Jumala rakastaa, hyväksyy ja antaa anteeksi ja niin pitäisi meidän ihmistenkin tehdä.

On ihmisten keksimää ja kuvittelemaa, että Jumala olisi meidän kaltaisemme vihaaja, sotiin ja tappamiseen yllyttäjä, toisia aliarvioiva kateellinen pikkusielu, joka odottaa meiltä määräystensä mukaista käyttäytymistä ja elää siellä jossain vain isommassa olomuodossa meitä tuomitsemassa, jos emme hänen määräyksiään usko tai laita päällemme oikeanlaisia vaatteita, tai jos uskallamme tanssia tai tupakoida ym. ym.

Raamatusta todella useasta kohdasta tulee esille juuri tuollainen tuomitseva ja syntisiä rankaiseva Jumala. Ja ne synnit voivat olla ihan naurettavia. Jos nainen menee väärälle puolelle seisomaan rukoillessaan, niin se on syntiä, ja jos samaa uskoa noudattavat miehet tälläisen näkevät, niin kyllä nousee meteli, kuinka se nainen on syntinen!

Tuo on tätä päivää edelleen... eikö ole hämmästyttävää? Myös raamatussa on lisää mitä ihmeellisimpiä syntejä, mistä Jumala haluaa meitä muka rangaista - ja me uskomme, vai uskommeko? Monet ihan älykkäät päättäjät ja presidentitkin uskoo ja siitähän ne kärsimykset, (joskus sodatkin), sitten syntyykin.

Oikeasti Jumala rakastaa ihan kaikkia luotujaan yhtä paljon. Hän ei ole tuomitseva, vaan rakastava Jumala.

Jumala on antanut meille vapaan tahdon ja näin tyhmästi me sitä käytämme ja toisille ihmiselle ja myös itsellemme kärsimystä aiheutamme - kyllä ihmiskunnan pitäisi jo viisastua!

Hyviä oivalluksia ja kaikkea mahdollista hyvää toivon kaikille. :)

12

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kohdallasi siis näin

      Hylkäsit Raamatun koska et omin voimin pystynyt tajuamaan sen merkityksiä. Uskoon tulevalle ihmiselle sen merkitykset avautuvat Pyhän Hengen avustamina josta Jeesus kertoo Raamatussa.

      • nyt tiedät enemmän

        Vanhan Testamentin säännöt koskivat juutalaisia kun he vaelsivat erämaassa, ei meitä jotka saimme uskon lahjaksi sen jälkeen kun Jumalan poika oli maksanut meidän syntivelkamme ristin puulla.

        Aloita mieluummin Uudesta Testamentista:

        Jeesuksen Kristuksen, Jumalan Pojan, evankeliumin alku.
        2. Niinkuin on kirjoitettuna profeetta Esaiaan kirjassa: "Katso, minä lähetän enkelini sinun edelläsi, ja hän on valmistava sinun tiesi".
        3. "Huutavan ääni kuuluu erämaassa: 'Valmistakaa Herralle tie, tehkää polut hänelle tasaisiksi'",
        4. niin Johannes Kastaja saarnasi erämaassa parannuksen kastetta syntien anteeksisaamiseksi.
        5. Ja koko Juudean maa ja kaikki jerusalemilaiset vaelsivat hänen tykönsä, ja hän kastoi heidät Jordanin virrassa, kun he tunnustivat syntinsä.
        6. Ja Johanneksella oli puku kamelinkarvoista ja vyötäisillään nahkavyö; ja hän söi heinäsirkkoja ja metsähunajaa.
        7. Ja hän saarnasi sanoen: "Minun jälkeeni tulee minua väkevämpi, jonka kengänpaulaa minä en ole kelvollinen maahan kumartuneena päästämään.
        8. Minä kastan teidät vedellä, mutta hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä."
        9. Ja niinä päivinä Jeesus tuli Galilean Nasaretista, ja Johannes kastoi hänet Jordanissa.
        10. Ja heti, vedestä noustessaan, hän näki taivasten aukeavan ja Hengen niinkuin kyyhkysen laskeutuvan häneen.
        11. Ja taivaista tuli ääni: "Sinä olet minun rakas Poikani; sinuun minä olen mielistynyt".
        12. Kohta sen jälkeen Henki ajoi hänet erämaahan.
        13. Ja hän oli erämaassa neljäkymmentä päivää, ja saatana kiusasi häntä, ja hän oli petojen seassa; ja enkelit tekivät hänelle palvelusta.
        14. Mutta sittenkuin Johannes oli pantu vankeuteen, meni Jeesus Galileaan ja saarnasi Jumalan evankeliumia
        15. ja sanoi: "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi".
        16. Ja kulkiessaan Galilean järven rantaa hän näki Simonin ja Andreaan, Simonin veljen, heittävän verkkoa järveen; sillä he olivat kalastajia.
        17. Ja Jeesus sanoi heille: "Seuratkaa minua, niin minä teen teistä ihmisten kalastajia".
        18. Kohta he jättivät verkot ja seurasivat häntä.
        19. Ja käytyään siitä vähän eteenpäin hän näki Jaakobin, Sebedeuksen pojan, ja Johanneksen, hänen veljensä, heidätkin venheessä, laittamassa verkkojaan kuntoon.
        20. Ja kohta hän kutsui heidät; ja he jättivät isänsä, Sebedeuksen, palkkalaisineen venheeseen ja lähtivät seuraamaan häntä.
        21. Ja he saapuivat Kapernaumiin; ja hän meni kohta sapattina synagoogaan ja opetti.
        22. Ja he olivat hämmästyksissään hänen opetuksestansa, sillä hän opetti heitä niinkuin se, jolla valta on, eikä niinkuin kirjanoppineet.
        23. Ja heidän synagoogassaan oli juuri silloin mies, jossa oli saastainen henki; ja se huusi
        24. sanoen: "Mitä sinulla on meidän kanssamme tekemistä, Jeesus Nasaretilainen? Oletko tullut meitä tuhoamaan? Minä tunnen sinut, kuka olet, sinä Jumalan Pyhä."
        25. Niin Jeesus nuhteli sitä sanoen: "Vaikene ja lähde hänestä".
        26. Ja saastainen henki kouristi häntä ja lähti hänestä huutaen suurella äänellä.
        27. Ja he hämmästyivät kaikki, niin että kyselivät toisiltaan sanoen: "Mitä tämä on? Uusi, voimallinen oppi! Hän käskee saastaisia henkiäkin, ja ne tottelevat häntä."

        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Mark.1.html


      • Uudesta Testamentist
        nyt tiedät enemmän kirjoitti:

        Vanhan Testamentin säännöt koskivat juutalaisia kun he vaelsivat erämaassa, ei meitä jotka saimme uskon lahjaksi sen jälkeen kun Jumalan poika oli maksanut meidän syntivelkamme ristin puulla.

        Aloita mieluummin Uudesta Testamentista:

        Jeesuksen Kristuksen, Jumalan Pojan, evankeliumin alku.
        2. Niinkuin on kirjoitettuna profeetta Esaiaan kirjassa: "Katso, minä lähetän enkelini sinun edelläsi, ja hän on valmistava sinun tiesi".
        3. "Huutavan ääni kuuluu erämaassa: 'Valmistakaa Herralle tie, tehkää polut hänelle tasaisiksi'",
        4. niin Johannes Kastaja saarnasi erämaassa parannuksen kastetta syntien anteeksisaamiseksi.
        5. Ja koko Juudean maa ja kaikki jerusalemilaiset vaelsivat hänen tykönsä, ja hän kastoi heidät Jordanin virrassa, kun he tunnustivat syntinsä.
        6. Ja Johanneksella oli puku kamelinkarvoista ja vyötäisillään nahkavyö; ja hän söi heinäsirkkoja ja metsähunajaa.
        7. Ja hän saarnasi sanoen: "Minun jälkeeni tulee minua väkevämpi, jonka kengänpaulaa minä en ole kelvollinen maahan kumartuneena päästämään.
        8. Minä kastan teidät vedellä, mutta hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä."
        9. Ja niinä päivinä Jeesus tuli Galilean Nasaretista, ja Johannes kastoi hänet Jordanissa.
        10. Ja heti, vedestä noustessaan, hän näki taivasten aukeavan ja Hengen niinkuin kyyhkysen laskeutuvan häneen.
        11. Ja taivaista tuli ääni: "Sinä olet minun rakas Poikani; sinuun minä olen mielistynyt".
        12. Kohta sen jälkeen Henki ajoi hänet erämaahan.
        13. Ja hän oli erämaassa neljäkymmentä päivää, ja saatana kiusasi häntä, ja hän oli petojen seassa; ja enkelit tekivät hänelle palvelusta.
        14. Mutta sittenkuin Johannes oli pantu vankeuteen, meni Jeesus Galileaan ja saarnasi Jumalan evankeliumia
        15. ja sanoi: "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi".
        16. Ja kulkiessaan Galilean järven rantaa hän näki Simonin ja Andreaan, Simonin veljen, heittävän verkkoa järveen; sillä he olivat kalastajia.
        17. Ja Jeesus sanoi heille: "Seuratkaa minua, niin minä teen teistä ihmisten kalastajia".
        18. Kohta he jättivät verkot ja seurasivat häntä.
        19. Ja käytyään siitä vähän eteenpäin hän näki Jaakobin, Sebedeuksen pojan, ja Johanneksen, hänen veljensä, heidätkin venheessä, laittamassa verkkojaan kuntoon.
        20. Ja kohta hän kutsui heidät; ja he jättivät isänsä, Sebedeuksen, palkkalaisineen venheeseen ja lähtivät seuraamaan häntä.
        21. Ja he saapuivat Kapernaumiin; ja hän meni kohta sapattina synagoogaan ja opetti.
        22. Ja he olivat hämmästyksissään hänen opetuksestansa, sillä hän opetti heitä niinkuin se, jolla valta on, eikä niinkuin kirjanoppineet.
        23. Ja heidän synagoogassaan oli juuri silloin mies, jossa oli saastainen henki; ja se huusi
        24. sanoen: "Mitä sinulla on meidän kanssamme tekemistä, Jeesus Nasaretilainen? Oletko tullut meitä tuhoamaan? Minä tunnen sinut, kuka olet, sinä Jumalan Pyhä."
        25. Niin Jeesus nuhteli sitä sanoen: "Vaikene ja lähde hänestä".
        26. Ja saastainen henki kouristi häntä ja lähti hänestä huutaen suurella äänellä.
        27. Ja he hämmästyivät kaikki, niin että kyselivät toisiltaan sanoen: "Mitä tämä on? Uusi, voimallinen oppi! Hän käskee saastaisia henkiäkin, ja ne tottelevat häntä."

        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Mark.1.html

        Jeesus pelasti uuden Testamentin mukaan naisen kivitystuomiolta vaikka se olisi ollut juutalaisten vanha, julma tapa. Hän sanoi: Se joka teistä ei ikinä ole syntiä tehnyt heittäköön häntä ensimmäisellä kivellä. Kivet putoilivat syyttäjien käsistä.


      • Jumala on olemassa
        Uudesta Testamentist kirjoitti:

        Jeesus pelasti uuden Testamentin mukaan naisen kivitystuomiolta vaikka se olisi ollut juutalaisten vanha, julma tapa. Hän sanoi: Se joka teistä ei ikinä ole syntiä tehnyt heittäköön häntä ensimmäisellä kivellä. Kivet putoilivat syyttäjien käsistä.

        Ja muutamien päivien perästä hän taas meni Kapernaumiin; ja kun kuultiin hänen olevan kotona,
        2. kokoontui paljon väkeä, niin etteivät he enää mahtuneet oven edustallekaan. Ja hän puhui heille sanaa.
        3. Ja he tulivat tuoden hänen tykönsä halvattua, jota kantamassa oli neljä miestä.
        4. Ja kun he väentungokselta eivät päässeet häntä tuomaan hänen tykönsä, purkivat he katon siltä kohdalta, missä hän oli, ja kaivettuaan aukon laskivat alas vuoteen, jossa halvattu makasi.
        5. Kun Jeesus näki heidän uskonsa, sanoi hän halvatulle: "Poikani, sinun syntisi annetaan anteeksi".
        6. Mutta siellä istui muutamia kirjanoppineita, ja he ajattelivat sydämessään:
        7. "Kuinka tämä näin puhuu? Hän pilkkaa Jumalaa. Kuka voi antaa syntejä anteeksi paitsi Jumala yksin?"
        8. Ja heti Jeesus tunsi hengessänsä, että he mielessään niin ajattelivat, ja sanoi heille: "Miksi ajattelette sellaista sydämessänne?
        9. Kumpi on helpompaa, sanoako halvatulle: 'Sinun syntisi annetaan anteeksi', vai sanoa: 'Nouse, ota vuoteesi ja käy'?
        10. Mutta tietääksenne, että Ihmisen Pojalla on valta maan päällä antaa syntejä anteeksi, niin" - hän sanoi halvatulle -
        11. "minä sanon sinulle: nouse, ota vuoteesi ja mene kotiisi."
        12. Silloin hän nousi, otti kohta vuoteensa ja meni ulos kaikkien nähden, niin että kaikki hämmästyivät ja ylistivät Jumalaa sanoen: "Tämänkaltaista emme ole ikinä nähneet".
        13. Ja taas hän lähti pois ja kulki järven rantaa. Ja kaikki kansa tuli hänen tykönsä, ja hän opetti heitä.
        14. Ja ohi kulkiessaan hän näki Leevin, Alfeuksen pojan, istumassa tulliasemalla ja sanoi hänelle: "Seuraa minua". Niin tämä nousi ja seurasi häntä.
        15. Ja kun hän aterioi hänen kodissaan, aterioi myös monta publikaania ja syntistä Jeesuksen ja hänen opetuslastensa kanssa; sillä heitä oli paljon häntä seuraamassa.
        16. Kun fariseusten kirjanoppineet näkivät, että hän söi syntisten ja publikaanien kanssa, sanoivat he hänen opetuslapsilleen: "Publikaanien ja syntistenkö kanssa hän syö?"
        17. Sen kuullessaan Jeesus sanoi heille: "Eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat. En minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä."

        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Mark.2.html


      • Mietiskelijä

        Tunnen useita uskoon tulleita, joita Pyhä Henki avustaa. Tunnen myös muita uskovaisia, joilla ei ole kokemuksia Pyhästä Hengestä, mutta Raamatun mukaan he haluavat elää ja Jeesusta ylistävät.

        Niin kauan kuin nämä maailman lukuisat Pyhän Hengen avustamat uskoon tulleet ja muut uskovaiset ihmiset syrjivät, jopa vihaavat homoja, painostavat toisia uskoon (jopa kipeitä kuolemansairaita), pelottelevat helvetillä ja halveksivat muita ihmisiä pienten syntien - kuten loton ja veikkauksen vuoksi, kun uhkapelit ovat kuulemma syntiä - niin kauan minun on tosi vaikea palata Raamatun pariin takaisin.

        Sinä päivänä, kun uskovaiset ihmiset voivat hyväksyä nämä muut jumalan luomat ihmiset, jotka ovat vähän erilaisia kuin he itse, mutta eivät tee kenellekään pahaa, niin sinä päivänä minä iloitsen ja otan Raamatun käteeni uudelleen.

        Älä tuomitse, ettei sinua tuomittaisi.


    • 1213

      "Jumala siis ihan taatusti rakastaa yhtä paljon homoa kuin heteroa, lihavaa kuin laihaa, rumaa kuin kaunista, tyhmää kuin älykästä, mustaa kuin valkoista ja ihan kaikkia noiden kaikkien väliltä. "

      Olen samaa mieltä siitä, että Jumala rakastaa kaikkia. Ja siitä johtuneekin, että hän antaa ikuisen elämän vain vanhurskaille.

      Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään.
      Mat. 25:46

      Epävanhurskaat tekisivät mitä ilmeisemmin ikuisesta elämästä helvetillisen kärsimyksen kaikille.

    • Mietiskelijä

      Kiitos, että olette nähneet vaivaa ja kommentoineet tekstiäni - antaneet myös vinkkejä hyvää tarkoittaen.

      Monet ihmiset ovat elämässään kokeneet sen, että on vaikeinta antaa anteeksi itselleen. Jos itse on erehtynyt tekemään jotain pahaa, niin se voi todella tuntua hirvittävältä, eikä sitä vain unohda, vaikka olisi hyvinkin pieni erhe, mikäli omatunto on ihmisellä herkkä.

      Näin uskon tapahtuvan kuolemankin jälkeen, kun esim. raamatussa viitataan sihen, että epävanhurskaat/syntiset menevät iänkaikkiseen kärsimykseen tai helvettiin, eli
      ajattelen, että Jumala todellakin antaa meille anteeksi, kuten rakastava vanhempikin antaa lapselleen anteeksi ja me olemme Jumalan lapsia kaikki, mutta se ihminen kuoltuaan tuomitsee itse oman itsensä ja se on helvetillistä tuskaa ja itsensä armahtaminen on mahdotonta ilman Jumalan armoa ja auttamista.

      Raamatusta, kuten monista muistakin kirjoista sanotaan löytyvän totuus, mutta kun ihmiset kautta maailman sitä raamattua tms. alkavat kirjaimellisesti uskoa ja toteuttaa, niin kärsimystähän siitä seuraa ja on seurannut.

      Kuinka järkyttävää on se, miten paljon kristitytkin ovat ihmisiä tappaneet ja monin tavoin riistäneet ja tuskaa aiheuttaneet juuri raamatun ohjeiden mukaan.

      Pitäisi kirjoittaa uusi raamattu, josta poistetaan vanha testamentti kokonaan ja myös se uusi testamentti ajanmukaistettaisiin, mutta niin ammattimaisissa käsissä, ettei sen sanoma vääristyisi, kuten on usein jo pelkästään käännöstöissä tapahtunut.Olin aivan äimänä kuin vertailin kahden viimeisimmän suomalaisen raamatun käännöstyön virheitä - miten on mahdollista, että ne on hyväksytty...

      Pitäisi tajuta, että kaikki aina muuuttuu, ja ihmiset eikä maailma ole enää ollenkaan samanlainen kuin yli 2000 vuotta sitten, eivätkä kaikki raamatun ohjeet vain päde tähän aikaan.

      Miten ihmiset voivat edes ajatella, että Jumalalle olisi eroa sillä, onko ihminen musta tai valkoinen tai homo tai hetero, kun Jumalan luomia kaikki olemme?

      Olisiko Jumala niin julma ja sadistinen, että hän olisi luonut mahdollisuuden, että ihmiset kehittyvät erirotuisiksi ja myös vaikka heteroiksi, homoiksi tai ns. sukupuolettomiksi, ja ihan vain siksi Hän nämä olisi luonut, että Hän antaisi joillekin muille oikeuden heitä tuomita, ja lisäksi Jumala tuomitsisi heidät itsekin heti kättelyssä syntisiksi, jotka eivät voi koskaan päästä taivaaseen.

      Ei millään pahalla, mutta olisihan tuo ihan naurettava ajatus Jumalasta! Vai mitä mieltä olette?

    • 19+16

      Juu, en tosiaan usko, että Jumala haluaisi meidän tuottavan toisillemme kärsimystä, olemmehan hänen rakkaita lapsiaan kaikki, vaikka erilaisia olemmekin ja tarkoituksensa silläkin!

      Ihminen kuvittelee Jumalan kaltaisekseen, vaikka onkin niin, että viisas, älykäs, kaikkitietävä ja rakastava Jumala toivoisi ihmisten olevan Hänen kaltaisiaan!

    • Raamatussa kerrottu

      maan ja taivaan luoneesta Jumalasta ja aikakausista. Hyvä pysyä Raamatun ilmoituksessa ja oppia tuntemaan Jumala Jeesuksessa omakohtaisesti.

    • 1213

      "eikä mikään maailmassa ole koskaan pysyvää"

      Jeesuksen sanat ja Israelin kansa vaikuttaa kyllä aika pysyviltä kaikesta huolimatta. :)

    • Mietiskelijä

      "Jeesuksen sanat ja Israelin kansa vaikuttaa kyllä aika pysyviltä kaikesta huolimatta. :)"

      Ihmiset ovat kertoneet/kirjanneet tietyt sanat Jeesuksen sanoiksi, mutta kääntäjät ovat ja tulevat myöhemminkin niitä muuttelemaan. Jo pelkästään sanajärjestys voi osin muuttaa jonkun lauseen painotusta ja seuraava kääntäjä on sen ymmärryksensä mukaan muuttanut eri muotoon, kuten on nähty pelkästään kahden viimeisimmän suomalaisen Raamatun kielenhuolollisissa toimenpiteissä käyneen monien lauseiden kohdalla.

      Jeesuksen sanat muuttuvat ihmisten "ansiosta", ja myös ihmisten suhtautuminen niihin sanoihin muuttuu aikojen kuluessa. On myös niin, että eri ihminen ymmärtää samat sanat eri tavoin, riippuen hänen ymmärryksestään ja halustaankin.

      100-500 vuoden kuluttua ei välttämättä ajatella Raamatusta (tai muistakaan pyhistä kirjoista) enää samoin kuin tänään, vaikka se onkin kestänyt kaiken tuon ajan muka muuttumattomana. Totuus on se, että ap Raamattua on muutettu ihmisen toimesta ja paljon.

      Tosin ei maapallolla varmaan ole enää ihmisiäkään välttämättä 100 vuoden kuluttua, koska ihmiset ovat vielä nykyäänkin niin vihamielisiä toisiaan kohtaan.

      Pitäisi nopeasti saada aikaan muutos ihmisten mielissä ja suhtautumisessa luontoon ja toisiin ihmisiin, olivatpa he millaisia tahansa.

      Jokaisen olisi hyvä aloittaa itsestään ja kokeilla ensin vaikka yhden päivän, miltä tuntuu kohdella toista ihmistä hyväksyvästi ja suvaitsevasti, vaikka olisikin eri mieltä hänen kanssaan siitä, miten tätä elämää kannattaisi elää. Ei se ole niin vaikeaa ja siitä tulee hyvä mieli itsellekin.

      Siis kohdelkaa toisianne, kuten toivoisitte itseänne kohdeltavan. Kiitos! :)

    • Tälle ajalle

      Jeesukselta: Nooan ja Sodoman ajan ymmärtäminen, samoin Ilmestyskirjan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1445
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1281
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1235
    4. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1184
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1175
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1077
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1073
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1064
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1053
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1042
    Aihe