Leppoisa kahvitauko,...

Pitänee ihan otsikon kehoituksella istahtaa kahvikuppinsa kanssa tauolle. Edellinen aloitus jo hyljättiinkin, ja hyvä niin:D En nyt menekään Kahvipirttiin, vaan tulen tähän kahvipöytään tahallani :D
Nyt on jo puolitoista metriä tyhjentynyt kirjahyllystä, ja maalaustarvikkeita jaettu, valmiita pohjia,öljyvärejä ym.

Olihan se 2-3 tunnin homma, mutta selkenee se vähin erin. Hyvältä tuntuu istua taas huilimaan, kun väki on lähtenyt kuormineen:D

Ensviikolla saadaan jo luntakin kuulemma, eikä se heti sulakaan. Valoisuushan siinä vaan lisääntyy, mikä jo piristää.

Kiitos kahvitauosta, ja mukavaa iltaa!

15

90

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ramoona*

      Suomen lippu liehuu syvenevässä marraskuun pimeässä. On YK:n Lapsen oikeuksien päivä, 25-vuotisjuhla, ja liputusta suositellaan jatkossakin marraskuun 20. päivänä. Lasten oikeuksien toteutumisen puolesta pitää tehdä kaikki voitava, ja iloita kaikesta mikä lasten hyvinvointia kaikkialla maailmassa edistää. Nyt joulun lähestyessä esitellään "erilaisia" joululahjoja , joilla voi helpottaa köyhimpien ja hätää kärsivimpien lasten elämää edes hiukan.

      Sini-sirkulla on muutto mielessä, ja hyvään alkuun olet päässyt hyllyjesi tyhjennyksessä. Anna tarpeeksi aikaa itsellesi, varmasti rakkaaksi käyneen kodin purkaminen on raskas prosessi. Sitä helpottaa jälkikasvun mukanaolo, yhdessä voi esineisiin liittyviä muistojakin kertailla.

      Tänäänkin oli rapsakka kuiva ulkoilukeli, ja tosiaan kun sääkarttaa vilkaisin, lunta on luvassa. Pysyneekö se rannikon nollakelissä, mutta ensilumen taika ei koskaan petä. Vähän ilkikurisuutta on S-S:n kahvipöydän kieppeillä ilmassa , enpä ehtinyt lukea mitä oli luuta lakaissut. Mutta paperiahan täällä riittää ja kahviakin oli jäänyt pannuun, joten ei anneta poistojen ottaa pannuun. Hih...tästähän saisi Rööslainille uuden sanaparin, ja mitä kaikkea hauskaa siitä kaffepannastakin ja Annas Klara pannasta saakaan pyöriteltyä ;.

      Mukavaa iltaa sinnekin !

    • Onhan hyvä, kun on Lapsen oikeuden päivä! Annoin mieheni nuorimmaiselle erään taulun josta hän niin piti. Venäläisen taideakatemian rehtori Dubnick, en tiedä miten se kirjoitetaan, mutta kaunis työ madonnasta.
      Luovun mielelläni paljosta, mitkä merkitsee heille, on niin hyvä sovussa ottaa huomioon kodin muistot lapsilla.

      Itselleni pidän tietenkin taulut, jotka hän on lahjoittanut minulle, pari muotokuvaakin itsestäni, joita taas katselin uusin silmin. Tavallaan on raskasta purkaa asuinkotia kaikkine tavaroineen, mutta ottajia löytyy:D en niin kovin paljon antiikkihuonekaluista välitä.
      Ilta saakin mennä laiskotellessa, pölyt oli vain pyyhittävä imuroinnin jälkeen. Vielä tulee jäämään kirjoja tyhjennysmiehille, mutta ihanaa kun osa jo on saanut sijansa.

    • Ramoona ehtikin jo sanoa sen mitä aioin, nimittäin ota rauhallisesti ja tosiaan kahvit kannattaa rauhassa nauttia ja pitää lepohetkiä välillä. Kyllähän muutto on raskaanlaista puuhaa, mutta jos on aikaa siihen tarpeeksi käytettävissä se helpottaa ja ehtii järjestää tavarat hyvin omiin laatikoihinsa.
      En ole huomannut sini-s tuota että muuttamassa olet. Tuli minulle yllätyksenä.
      Onhan viisata hoidella asiansa ja huomioida vähän matkaa eteenkin päin oloaan ja eloaan, kun tuota ikäkin vaan karttuu kaiken aikaa lisää..
      Minun päiväni on pyörinyt hampaan merkeissä, josta olen Kahvipirttiin pyytämättä raportin antanut. hih.. Yksi asi päivää kohden riittäköön, muut asiat tehdään manana.
      Pimeys on laskeutunut maan ylle, Foreca lupaa lumisadetta Turkuun klo 15 kieppeillä, ans kattoo tuleeko valkeus.

    • Viimeksi kun muutin olin jo 70 ja hyvä kun päätin muuttaa pienempään ja sellaiseen missä on hissi ja asunnossakin oli tehty korjauksia ,kun edellinen asukas oli rullaattorilla kulkeva . Keittiön kaapitnovet kaikki otin irti ja maalarifirma maalasi ne mieleisekseni . remontoin kyllä keittiön lattiankin ja kaikki uusiksi hella ja jääkaappipakasteydistelmäkin uusiksi

      Kalliiksi tulee muutto

      Mutta olen hyvilläni kun tein sen ajoissa -- meinaan asua tässä viimeiseen hengenvetooni asti.

      Toivottelen Sini-sirkulle mukavia ja viihtyisiä kotiiltoja uudessa kodissasi .
      Pian sitä taas tottuu löytämään missä lusikat ja kattilat on -- kun kaikilla on taas oma paikkansa.

    • jjoutava

      Naiset kirjoittavat tässä niin sopinee tämäkin tämäkin kun kerron naisista.
      Asioilla kävin ja kun pysäköin autoani toimiston lähellä niin siihen tuli nainen läheisestä talosta sisävaatteissa. Hän sanoi, tässä on sakkopaikka, lappuliisat käy joka päivä tässä tarkastamassa. Siinä oli jo viisi autoa ennestään, mutta hän tuli minua varoittamaan.

      Vein auton läheiseen parkkitaloon. Pois lähtiessäni muutaman minuutin kuluttua edellä oli nainen ja hän kauhistui, maksu 4e. En aio maksaa, nainen sanoi. minä kokeilin niin sama 4e. en minäkään maksanut ja nainen oli jo soittanut asiasta ja sitten maksu olikin 2e.

      Jo minä ajattelin, mihin minä joutuisin ilman naisia, minuthan ryöstettäis aivan puhtaaksi jos naiset eivät olisi minusta huolehtimassa.

      • Merilii

        Me olemme auttavaisia, se on luontaista minullekin.


    • jjoutava

      Noo, kyllä naiset aina pienen kehun kestävät ja ansaitsevat. Hyviä kahvihetkiä!

    • Huomenta vaan, täytyy ihan ensimmäiseksi kertoa, ettei ole vielä varsinainen muutto menossa, pelkästään tavaran vähentäminen. Vasta laitoin myyntiin tämän asunnon, joka saattaa kestää aikansa.
      Nyt on flunssa menossa, joten poden nyt sitä tässä ihan rauhassa, ja unohdan koko touhuamisen, heippa.

      • Mieleeni on jäänyt joskus kauan sitten Aini-sirkulta saamani ystävällinen kannustus. Siksi laitan vähän viestiä tähän.

        Eilen kävin ta:ssa poistattamassa yhden tikin, joka laitettiin luomenpoiston jälkeen yksityislääkärillä, ja kysyin eilen siltä ystävälliseltä hoitajalta, josko hän voisi antaa nyt samalla kertaa influenssarokotteenkin vielä, ettei tarvitsisi uudelleen sen takia tänne ajaa sitten, kun niitten päivämäärä on.

        Ja hänhän voi ja halusi sen laittaa, - eikä kestänyt kauan.

        Sen vaikutuksen kehittyminen kai kestää jonkin aikaa.
        Suojan tiettyä influenssaa vastaan se antaa pitkään.

        En ainakaan omalla kohdallani ole rokotteista huomannut mitään haittaakaan olevan, ja kun käyn paljon teatterissa, konserteissa ja muissa tapahtumissa, jumpparyhmissä ja muissa harrastuksissa, niin viruksiin olen kontaktissa riittämiin aina.
        Saapa nähdä, onko tästä nyt jotain haittavaikutuksia. Time will tell !


      • Korjaus
        merilii39 kirjoitti:

        Mieleeni on jäänyt joskus kauan sitten Aini-sirkulta saamani ystävällinen kannustus. Siksi laitan vähän viestiä tähän.

        Eilen kävin ta:ssa poistattamassa yhden tikin, joka laitettiin luomenpoiston jälkeen yksityislääkärillä, ja kysyin eilen siltä ystävälliseltä hoitajalta, josko hän voisi antaa nyt samalla kertaa influenssarokotteenkin vielä, ettei tarvitsisi uudelleen sen takia tänne ajaa sitten, kun niitten päivämäärä on.

        Ja hänhän voi ja halusi sen laittaa, - eikä kestänyt kauan.

        Sen vaikutuksen kehittyminen kai kestää jonkin aikaa.
        Suojan tiettyä influenssaa vastaan se antaa pitkään.

        En ainakaan omalla kohdallani ole rokotteista huomannut mitään haittaakaan olevan, ja kun käyn paljon teatterissa, konserteissa ja muissa tapahtumissa, jumpparyhmissä ja muissa harrastuksissa, niin viruksiin olen kontaktissa riittämiin aina.
        Saapa nähdä, onko tästä nyt jotain haittavaikutuksia. Time will tell !

        Anteeksi, oikoluku taas unohtui. Tarkoitin Sini-sirkulta.


      • jakolasku

        Ei mene kauaa kun välittäjä sanoo:"alennetaan vähän hintaa".


      • jakolasku
        jakolasku kirjoitti:

        Ei mene kauaa kun välittäjä sanoo:"alennetaan vähän hintaa".

        Tämä ap:lle.


      • Jopsu*
        merilii39 kirjoitti:

        Mieleeni on jäänyt joskus kauan sitten Aini-sirkulta saamani ystävällinen kannustus. Siksi laitan vähän viestiä tähän.

        Eilen kävin ta:ssa poistattamassa yhden tikin, joka laitettiin luomenpoiston jälkeen yksityislääkärillä, ja kysyin eilen siltä ystävälliseltä hoitajalta, josko hän voisi antaa nyt samalla kertaa influenssarokotteenkin vielä, ettei tarvitsisi uudelleen sen takia tänne ajaa sitten, kun niitten päivämäärä on.

        Ja hänhän voi ja halusi sen laittaa, - eikä kestänyt kauan.

        Sen vaikutuksen kehittyminen kai kestää jonkin aikaa.
        Suojan tiettyä influenssaa vastaan se antaa pitkään.

        En ainakaan omalla kohdallani ole rokotteista huomannut mitään haittaakaan olevan, ja kun käyn paljon teatterissa, konserteissa ja muissa tapahtumissa, jumpparyhmissä ja muissa harrastuksissa, niin viruksiin olen kontaktissa riittämiin aina.
        Saapa nähdä, onko tästä nyt jotain haittavaikutuksia. Time will tell !

        H5 N8-lintunfluenssaakin on taas liikkeellä, joten kannattaa ottaa rokotus kausi-influenssaa vastaan. Se on kaikkien etu.


    • sini-sirkulle flunssajuomaa:

      Kuori pieni pala inkiväärin juurta ja viipaloi se kymmeneksi 20 sentin kolikon paksuisiksi viipaleiksi.
      Laita kattilaan noin puoli litraa vettä ja keitä viipaleita hiljalleen 15 - 30 minuuttia.
      Makeuta juoma hunajalla ja sokerilla. Jos tuntuu liian tuliselta, niin laimenna vedellä. Etsi itsellesi sopiva vahvuus.

    • Kiitos katleija, täytyypä ostaa huomenna inkiväärtinjuurta kun käväisen ostoksilla. Tänään olenkin ottanut iisisti, on jo hieman parempi olo kuin eilen. Tuo Finnrexinin neo, mustaviinimarjamehu piristi mukavasti, yöksi vielä juon yhden satsin.

      Kyllä se tästä taas,..ulkona onkin nyt maa valkoisena, vaikka ei tehnyt mieli mennä viluisena ulos, moikka vaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1926
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1858
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1640
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe