Toyota haaste

i40tojo

Käykääpäs koeajamassa vertailun vuoksi Hyundai i40 ja samanhintainen Avensis. Saa olla todellinen Toyota fani jos pystyy objektiivisesti valitsemaan Toyotan paremmaksi. Ei voi kun ihmetellä miksi i40 ei myy paljon nykyistä paremmin. Todella surkea jälleenmyyntiverkosto? Itse päädyin vertailun jälkeen Hyundaihin, kiitos duunikaverin vinkin, sillä olisin muuten varmaan taas kerran päätynyt tuttuun ja turvalliseen Toyotaan.

62

468

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • neljäsave

      Mikä hlvetin haaste? Ja perusteet olivat?

      • peruskoulunlukutaidottom

        Idiootti?


    • arvomerkitsee

      Kumpiaki ajsneena olen samaa mieltä siitä että i40 on monella osa aluella parempi mutta yhdessä hyvin tärkeässä asiassa tojota voittaa ja se on jälleen myynti arvo, tämä on monelle se tärkein valintaperuste.

      • vertailtu on

        i40 on laittanut testitasolla Avelle pataan.


      • Provopetterin
        vertailtu on kirjoitti:

        i40 on laittanut testitasolla Avelle pataan.

        viesti ainakin siitä päätellen että on pistänyt reippaasti plussia omalle viestilleen.


      • Teroon sattuu
        Provopetterin kirjoitti:

        viesti ainakin siitä päätellen että on pistänyt reippaasti plussia omalle viestilleen.

        Mutta Ave silti hävinnyt. Sekös Teroa kyrsii.


      • vilppi & vääryys
        Teroon sattuu kirjoitti:

        Mutta Ave silti hävinnyt. Sekös Teroa kyrsii.

        Se on Teron mielestä kaikki lahjontaa kunnei Tojo pärjää.


    • arvomerkitsee

      Kumpiaki ajsneena olen samaa mieltä siitä että i40 on monella osa aluella parempi mutta yhdessä hyvin tärkeässä asiassa tojota voittaa ja se on jälleen myynti arvo, tämä on monelle se tärkein valintaperuste.

    • 312312

      Oikea tapa verrata on verrata autoja joiden kulut on 4 vuoden aikana samat mukaan lukien arvon alenema.
      Ei sillä ole merkitystä mitä auto maksaa vaan sillä paljonko siitä on kustannuksia.

    • ei ikinä enää

      Hyndain pazkoja en tule ikinä enää omistamaan. Elämäni huonoin auto oli hyndai. Ainoa auto joka hyytyi 20 asteen pakkasessa mökille. Käyniin ei välillä meinannut mitenkään lähteä, Vikaa ei löydetty takuuautosta. Jumalaton metelöitsijä lisäksi. Ei tarvii ihmetellä minkä takia hynyn myynti on mennyt als kuin lehmän häntä. Ei niitä kukaan täyspäinen osta.

      • pysytään asiassa

        Ja sitten taas asiallisia vastauksia Kiitos!


      • Paska Hyundait
        pysytään asiassa kirjoitti:

        Ja sitten taas asiallisia vastauksia Kiitos!

        Mitä helvettiä Hyundai-jälleenmyyjäpelle ehdottelee Toyota palstalla koeajoa. Viimeisenä typerään päätökseen vaihtaa Hundaihin, syntyisi täällä palstalla typerän myyjän kommentin takia. Apina.


      • Vaarallinen koe
        Paska Hyundait kirjoitti:

        Mitä helvettiä Hyundai-jälleenmyyjäpelle ehdottelee Toyota palstalla koeajoa. Viimeisenä typerään päätökseen vaihtaa Hundaihin, syntyisi täällä palstalla typerän myyjän kommentin takia. Apina.

        Ei taida tojoteron usko kestää. Jos vaikka menee Hyundain koeajamaan, niin tuleekin halu vaihtaa merkkiä. Jäisi Tojo taakse.


      • valintoja
        Vaarallinen koe kirjoitti:

        Ei taida tojoteron usko kestää. Jos vaikka menee Hyundain koeajamaan, niin tuleekin halu vaihtaa merkkiä. Jäisi Tojo taakse.

        Tojolta voisin ostaa jonkun corollaluokan auton. Aveluokan kohdalla vaihtaisin kyllä merkkiä. Voisi olla hyvin vaikka juuri Hynyn i40.


      • sisäinen siirtymä
        valintoja kirjoitti:

        Tojolta voisin ostaa jonkun corollaluokan auton. Aveluokan kohdalla vaihtaisin kyllä merkkiä. Voisi olla hyvin vaikka juuri Hynyn i40.

        Siltä kyllä näyttäisikin, että tojotistien keskuudessa Aven poistuminen on siirtänyt kaupantekoa corollaluokan malleihin. Corollaan ja Aurikseen jne.


      • Provopetteri
        Vaarallinen koe kirjoitti:

        Ei taida tojoteron usko kestää. Jos vaikka menee Hyundain koeajamaan, niin tuleekin halu vaihtaa merkkiä. Jäisi Tojo taakse.

        jatkaa trollaamistaan.


    • Seniori1

      i40 tojo

      Vaikea vertailu. Oliko pakko ottaa kumpaakaan? Siksi paljon rahaa oli kuitenkin pelissä. Moottori-lehti 5 / 2012 testaa nämä kaverukset, dieselinä tosin. Siinä Hyundai sai pisteitä 8.5 ja Toyota 8.4. Melko tasaväkistä siis. Testit ovat kuitenkin vain testejä ja niillä voi mitata vain tiettyjä asioita. Auton käytössä vuosien mittaan tulee esiin asioita, joista ostopäätös riippuu, vaikka hinta olisikin sama. Tosin tämän testin Toyota on 4000 € kalliimpi, mikä on paljon rahaa ainakin tavalliselle kuolevaiselle. Siinä pakostakin joutuu miettimään mistä maksaa. Testin mukaan Hyundai on uudempaa suunnittelua, kun Toyota taas edustaa vanhakantaista suunnittelua. Et artikkelissasi maininnut millaiseen käyttöön auton hankit. En tässä ala sen enempää näitä vertailemaan, vaikka minulle valinta näistä kahdesta olisi hyvin selvä hinnasta riippumatta.

      • rahalla saa

        Itse olen päätynyt Citroen C5 tourer 2.0Hdi automaattiin. Pesee kummatkin ominaisuuksilllaan, mutta häviää jälleenmyyntiarvoltaan. No, ostaa se, kellä on varaa maksaa.


    • kauhee Hynyn skeida

      Hyndai on taatusti vihoviimeinen auto valintani. Mikähän työtön Hynyn kaupittelija tuonkin aloituksen tehnyt , säälittävää. Hynyn myynti laskenut aivan olemattomiin , eikä syyttä. Jälleen myyntiarvokin jopa Citikkaa huonompi.
      Kehtaakin semmoista rotteloa verrata Toyotaan.

    • arvoton valinta

      Juu ja jos on vielä halvempikin niin viisas kyllä osaa tehdä
      johtopäätöksiä. Testit ja koeajot ovat vain osa totuutta.
      Asiakkaiden valinnat ja arvon säilyminen kertovat vasta koko totuuden.

    • Kaarle XII

      Tojossa ei ole Hynyn hajoavaa vaihdelaatikkoa.

      Kuluttajat ymmärtävät kyllä, miksi Tojo kannattaa ostaa ennemmin kuin Hyny.

      • koneetkin pelaa

        Hynyssä ei ole "jännittävää" diisselkonetta. Jos dieselin haluaa.


    • vastustamaton

      Ihan älytön kisa!!! En ymmärrä että näitä kahta edes vertailtaisiin keskenään, huju on moderni, tilava ja näyttävä auto hyvällä ajomukavuudella ja viiden vuoden takuulla, tojo ei ole mitään näistä, ainoa syy miksi tojoa myydään enemmän on se että sillä on suomessa pitkä historia ja lippalakkimieshän ei voi autoaan vaihtaa paremmaksi vaikka maailma ympärillä vaihtuu ja sehän on ihan ookoo, en minä edes haluaisi ajaa autolla jollaisia kansan syvät rivit ostaa.

      • Line dancing

        Eikun ostamaan sitten mieluisa peli.
        Vaihdossa sitten huomaat, kun se ei ole kansan syvien rivien suosima malli.


      • sulovilen
        Line dancing kirjoitti:

        Eikun ostamaan sitten mieluisa peli.
        Vaihdossa sitten huomaat, kun se ei ole kansan syvien rivien suosima malli.

        Jos ostaa auton vain vaihtohyvitys mielessään niin se kertoo ihmisestä tarpeeksi. Sulo Vilen.


      • Ajat muuttuu
        sulovilen kirjoitti:

        Jos ostaa auton vain vaihtohyvitys mielessään niin se kertoo ihmisestä tarpeeksi. Sulo Vilen.

        Hynyn arvostus on parantunut koko ajan. Varsinkin hyvä menestys takseissa ja testeissäkin on aiheuttanut, että vaihtiksena Hyny kelpaa. Ei taida Tojolla ja Hynyllä olla mainittavaa eroa vaihtoarvoissa, ellei kunnossa.


      • Villen sulot
        sulovilen kirjoitti:

        Jos ostaa auton vain vaihtohyvitys mielessään niin se kertoo ihmisestä tarpeeksi. Sulo Vilen.

        Hynyssä ei ole mitään niin erityistä, että maksaisin siitä jotain extraa sen suuremman välirahan tarpeen vuoksi.


      • seuraavaksi tojo

        No meneppäs sinne hundai palstalle vaan, kyllä me täällä ihan itse tiedetään millä merkillä jatkossa ajetaan, vai alkaako hyundai liikkees yt neuvottelut ja kylmä rinki otsalla, mä voin omalta kannalta kertoa että eipä hetkauta minua ainakaan vaikka hyundain myynti loppuisi, ennen kuin edes alkoikaan suomessa.


      • siis mitä???
        Villen sulot kirjoitti:

        Hynyssä ei ole mitään niin erityistä, että maksaisin siitä jotain extraa sen suuremman välirahan tarpeen vuoksi.

        Kuten Toyotassa???


      • Provopetteri

        jatkaa oksenteluaan palstalla tuttuun tyyliinsä.


    • härskiturskahyppysis

      Saa olla todellinen Hyundai fani jos pystyy objektiivisesti valitsemaan Hyundain paremmaksi.
      Niin samanlaiset ovat vertailutulokset olleet, sama mitä lehteä katsoo, TM esim. viimeksi sai Aven paremmaksi.

      Ostajat näköjään kuitenkin ovat valinneet ylivoimaisen suurella joukolla Aven paremmaksi.
      Eipä taida auttaa myyjää, vaikka kuinka omaansa kehuisi ja toista haukkuisi. Melko epätoivoinen myyntitapa tuo kilpailijan mollaaminen ?

    • merkkipäivä

      Meidän perheessä on 2012 Avensis farkku (oma) ja minulla firman liisari i40 (2013) ja olen voinut objektiivisesti vertailla noita keskenään ja riippumatta siitä mitä suomalaiset autolehdet sanovat, on i40 aivan eri kaliberin auto. Katsoo sitten autoa ulkoa vai kun istahtaa kuskin paikalle. Tai sitten takapenkille, tilaa siellä on saman verran kuin tilaihme Skoda Superbissa. Vaimokin ottaa i40:n aina alleen jos se on vapaana. On kuulemmavaan niin paljon paremman näköinen ja mukavampi ajaa.

      Teille pilteille voi tulla yllätyksenä, että Suomessa autolehdet elävät suurelta osin mainoksilla ja suurimmat mainostajat sitten määräävät mitä lehdet autoista kirjoittavat (jos kirjoitat meistä pahaa, emme enää mainosta lehdessäsi), luultavasti Toyotalla on kymmenkertainen mainosbudjetti johonkn pienempään merkkiin verrattuja, siksi money talks ja lehti saa halutunlaiset tulokset aikaiseksi.

      Keskustelun avaaja on heittänyt ihan aiheellisen kysymyksen, siihen olisi vain pitänyt lisätä että kukaan jolla ei ole kokemusta kummastakin pitäisi pitää suunsa kiinni. Aloittaja vertasi avensista ja i40. Mielestäni vertailu voisi olla myös Avensin ja melkein mikä muu tahansa, vaikka Pösö tai Honda tai Open tai mikä muu merkki joka myy nyt ansiotaan vähemmän. Onhan aikuisen oikeasti vaikeaa löytää tylsempää ja ämpärimuovisempaa autoa kuin nämä koko kansan Toyotat ovat.

      • Niin että miten?

        Miksi olet sitten päätynyt Toyotaan?


      • Provopetteri

        ilkesi antaa tälle omalle tuotokselleen vain 6 plussaa. Osaakohan pitemmälle edes laskea.


    • alöfmklöghlöa

      Paljon on yksi hynymyyjä tänne sepustanut !?

      Vai onko se provopelle taas, toivoo että kohta joku menee hynypalstalle kuittailemaann ...no tuskin kukaan vaivautuu.

      • Sama hemmo

        Lieneekö sama mikä sauhusi pitkään kun se i40 oli uusi...?


      • tojorulaa
        Sama hemmo kirjoitti:

        Lieneekö sama mikä sauhusi pitkään kun se i40 oli uusi...?

        Joku hyny pellehän tuo tai ne selvästi on....kuka ihan oikeesti ostaisi jotain riisi vanukasta monimutkaisempaa tuotetta joka on valmistettu KOREASSA????? Tojota rulaa ja sille ei vino silmä korealaiset voi mitään!!! Minäkin olen aina ajanut tojolla enkä aijo sitä koskaan vaihtaa!!!


    • avensisi40

      Otin keskustelun avaajan haasteesta vaarin ja kävin kurkkaamassa uutta i40:tä. Olin jo lähdössä pois koska geelitukkamyyjät eivät näyttäneet kiinnostuvan minun olemassaolosta lainkaan. Juttelivat vain keskenään kahvikuppi kädessä. Juuri kun olin päättänyt poistua (vihaisena) tuli joku naispuolinen myyjä paikalle. Nainen ja autot....joopa joo. Onneksi en antanut ennakkoluulojeni haitata, sillä osoittautui, että kyseessä oli tosi osaava myyjä. Ei tuputtanut eikä keksinyt päästään asioita. Puolen tunnin keskusteluiden jälkeen lähdettiin koeajolle. Myyjä kysyi saisiko tulla mukaan, en muista että minulta olisi koskaan aikasemmin kysytty tällaista peruskysymystä. Sanoin että mikä ettei. Myyjä opasti vielä Hyundain erikoisuudet, kuten sähköisen käsijarrun ja start&go systeemin, joita minulla ei ole ollut Avensiksessani. Koeajo oli tosiaankin positiivinen yllätys! Autohan oli merkittävästi hiljaisempi kuin nykyinen viisi vuotta vanha Toyotani. Toki uuden ja vanhan vertaaminen keskenään ei anna oikeututta Toyotalleni. Istuma-asento löytyi heti kohdilleen, tämä oli huomattavasti tilavampi kuin Avensikseni. Käytetyt materiaalit vaikuttivat esteettisesti kauniimmilta ja myös laadukkaammilta. Kyseessä oli 1.6 bensa ja suorituskyky oli vähintään sama kuin 1.8 Avensiksessani. MItään erikoisen suurta eroa en havainnut Avensikseen verrattuna, ajotuntuma melkolailla sama näin taviksen silmin. Koeajon jälkeen keskusteltiin sitten luontevasti vaihtohyvityksestä ja päästiin alustavaan sopuun. Pitää vielä käydä vaimon ja vanhimman poikani kanssa pidemmällä koeajolla mutta näyttää vahvasti siltä että Japanin rauta vaihtuu nyt Korean rautaan. Haluamani väriä ei ole maassa ja jos en ole valmis vaihtamaan väriä niin odotusaika menee pitkälle ensi vuotta. Tämä oli ainoa negatiivinen juttu mikä tuosta jäi mieleen.

      • 5 vai 6 vai 7 v

        Sähköinen kässäri on ollut Ave3ssa eli syksy 2008 alkaen ellei ole ostanut vanhempaa mallia myöhemmin.


      • never neverland

        Hyundai myyjä muista katsoa paljonko tällä palstalla viettämäsi aika tuotti tulosta. Voin valottaa jo hiukan, EI paskaakaan!


      • Petteriltä

        kuusi plussaa tälle oksennukselleen.


    • alöfmklöghlöa

      Kauppias tai provopoikahan tuossa jatkaa satujaan,Moottorilehdenkin parivertailussa Ave oli hiljaisempi ja mukavampi ajossa.

      • testihäviö

        Ave kuitenkin hävisi.


      • Tätä päivää?

        ...isäni piti myös Volvon 240 mallia hyvänä autona vielä vuonna 2013 kun ei ollut muilla ajanut. Kävi sitten ostamassa uuden Hyndain ja lyhyeen loppui vanhan Volvon ylistys.
        Suosittelen myös Teroille silmien avaamista ja nykyaikaisen auton koeajoa. Alkaa se uusi avensis tuntua antiikkiselta, sama auto se on ollut pienillä viilauksilla jo 90-luvulta asti!
        Ensimmäisessä avensiksessa oli sentään siedettävä rengasmelu, niistä ajoista äänieristys on vain huonontunut. Nyky avensis on yhtä meluisa kun intin uaz maastoautot.


      • kunkkukerroin
        Tätä päivää? kirjoitti:

        ...isäni piti myös Volvon 240 mallia hyvänä autona vielä vuonna 2013 kun ei ollut muilla ajanut. Kävi sitten ostamassa uuden Hyndain ja lyhyeen loppui vanhan Volvon ylistys.
        Suosittelen myös Teroille silmien avaamista ja nykyaikaisen auton koeajoa. Alkaa se uusi avensis tuntua antiikkiselta, sama auto se on ollut pienillä viilauksilla jo 90-luvulta asti!
        Ensimmäisessä avensiksessa oli sentään siedettävä rengasmelu, niistä ajoista äänieristys on vain huonontunut. Nyky avensis on yhtä meluisa kun intin uaz maastoautot.

        Niin totta!


      • käykuumana

        Toyota on suunniteltu pienille idän ihmisille. I40 on suunniteltu Saksassa isoille ja vaativille eurooppalaisille ja koottu erittäin laatutarkkojen korealaisten normien ja tuotantotekniikan mukaisesti. Ei ole vaikea valita voittajaa jos yhtään osaa ajatella että ole kääpiö kooltaan.


      • katkera paikka
        testihäviö kirjoitti:

        Ave kuitenkin hävisi.

        Juu, lättyyn tuli Avelle, että läimähti. Haastajalta!


      • Pysyvä taso?
        katkera paikka kirjoitti:

        Juu, lättyyn tuli Avelle, että läimähti. Haastajalta!

        Jotenkin tullut viime aikoina vaikutelmaa, että Tojon testimenestykset tipahtaneet. Ennen Tojo ja muut japsit olivat siellä keskitasolla tai häntäpäässä, mutta ihan kertakaikkiaan ei tainnut kovin usein turpiin tulla. Keskinkertaisuus ei tarkoita aina "huonoa".

        Mutta nyt on ollut TM:ssä parikin testitappiota. Tuoreeltaan Lexu jäi viimeiseksi. Ja jossakin talvitestissä GT jäi viimeiseksi. Sitä tasoako nyt ollaan menossa?


      • samaa linjaa
        Pysyvä taso? kirjoitti:

        Jotenkin tullut viime aikoina vaikutelmaa, että Tojon testimenestykset tipahtaneet. Ennen Tojo ja muut japsit olivat siellä keskitasolla tai häntäpäässä, mutta ihan kertakaikkiaan ei tainnut kovin usein turpiin tulla. Keskinkertaisuus ei tarkoita aina "huonoa".

        Mutta nyt on ollut TM:ssä parikin testitappiota. Tuoreeltaan Lexu jäi viimeiseksi. Ja jossakin talvitestissä GT jäi viimeiseksi. Sitä tasoako nyt ollaan menossa?

        Oliko Auto Bid? Siinä testi, jossa pikkuautot. Testiä en muista tarkkaan, mutta voittaja ja häviäjä on jäänyt mieleen. Kia Rio voitti. Yaris hävisi.


    • alöfmklöghlöa

      Ja TM:ssä voitti.

    • Asia äijä
    • ahokkaan ajattelija

      Kyllä kauppiaat ovat löytäneet tämän sivuston, ei puutu enään kun s marketin jauhelihamainokset ja k kaupan lohifile kampanjat. Kyllä se on pojat totta, että meillä täällä härmässä ei paljon muita merkkejä tunneta tai kunnioiteta, se on kyllä valitettavaa. Eurooppaa kiertäessä menevät merkit ja mallit ristiin rastiin italiassa,ranskassa,sveitsissä ja saksassa. Ranskainen voi kulkea saksalaisella ja päin vastoin. Mikä tässä hieman harmittaa näitä vertailuja lukiessa tämä harmaaton ajattelu tapa. Menkää ja kokeilkaa ennakkoluulottomasti, niin eiköhän avaudu uudet tuulet myös täälläkin, voi ajella pienellä avoautolla tai värikkäällä alhaisella co2 päästöisellä menopelillä. Suurin syy tai synti on korkea autoverotus joka normaaleissa menopeleissä on n. 6 ja 8 000 ecun välillä halvempia kuin täällä, jossa menopeli vaihtuu n. 4 ja 6 vuoden välein, jos silloinkaan tai hankitaan käytetty ulkomailta, ei tämä kyllä kehitä tätä kepulandiaa, jossa kaikki pitää olla kuin samastamuotista vedettyjä, ajattelua tai käytäntöä myöten. Menkää ja katsokaa niihän sitä jo neuvotaan raamatussa, niin näätte nättejä pelejä jotka liikkuu sutjakammin....kuin nää nykyiset maatiellä liikkuvat ...en viitti sanoa mitä ne ovat

      • Miten sutjakas

        ööö... entäs kun se tavallinenkin auto kulkee tarpeeksi sutjakkaasti, huippunopeutta melkein tuplaten kuin saa laillisesti ajaa?
        Ja minun käyttötarkoituksiin ei sovellu avo tms. sporttiauto, ehkä voisin harkita kun olisi 300 m2 marmoria monella autotallilla ja saisi Sveitsin malliin pitää yksillä kilvillä montaa autoa.


      • oma päätös

        No ei ainakaan euroopan ihannointi mitään kannata, oman edun ajajia kaikki tyyni.
        Kannattaa tää suomessa ihan jokaisen itse päättää millä ajaa, millä ei.


    • tojomään

      Käykääpäs tarjoamassa vaihdokiksi 5v Huihai ja saman ikäinen Avensis.
      Saattaa alkaa valjeta miksi joku pystyy objektiivisesti valitsemaan Toyotan paremmaksi.

      • ottelunalkua

        Aha, pieni ero vaihtoarvossa tekee autosta paremman? Tätä ei kyllä ymmärrä kukaan muu kuin peltor lippis päässä ajava tojotollo :-)))) Tyypillinen tojokeijo ostaa huonon ja epämukavan auton ja ajaa sillä kymmenen vuotta koska vaihtoarvossa "voittaa" muutaman satasen. Ja sitten taas sama uudestaan kymmeneksi seuraavaksi vuodeksi.


      • turhia sepustuksia
        ottelunalkua kirjoitti:

        Aha, pieni ero vaihtoarvossa tekee autosta paremman? Tätä ei kyllä ymmärrä kukaan muu kuin peltor lippis päässä ajava tojotollo :-)))) Tyypillinen tojokeijo ostaa huonon ja epämukavan auton ja ajaa sillä kymmenen vuotta koska vaihtoarvossa "voittaa" muutaman satasen. Ja sitten taas sama uudestaan kymmeneksi seuraavaksi vuodeksi.

        Mitäs se sulle tekee minkä merkin kukakin ostaa, harmittaako kun sun sepustukset menee hukkaan.
        Eihän tätä palstaa uuden auton ostajista lue edes 1% vertaa jotka oikeasti ostavat autoja.

        Olen aika varma että 90% toyotan omistajista ei edes pidä hyundaita vaihtoehtona, merkkiuskollinen porukka, tyytyväisiä itse autoonsa, huoltoon ja veikkaan että jos merkin vaihto niin honda,lexus ja euro autoista mersu kiinnostaisivat enemmän.


      • 1+1-1=?
        ottelunalkua kirjoitti:

        Aha, pieni ero vaihtoarvossa tekee autosta paremman? Tätä ei kyllä ymmärrä kukaan muu kuin peltor lippis päässä ajava tojotollo :-)))) Tyypillinen tojokeijo ostaa huonon ja epämukavan auton ja ajaa sillä kymmenen vuotta koska vaihtoarvossa "voittaa" muutaman satasen. Ja sitten taas sama uudestaan kymmeneksi seuraavaksi vuodeksi.

        Eroa oli alunperin enemmän, kun i40 varusteet ovat huonot ja olisi pitänyt ottaa kalliimpi versio, nyt kun siitä varusteltu tarjousmalli, niin ero on pienempi, mutta jos malli ei ole suosiossa taas vaihdon hetkellä, niin se siitä.


      • se siitä haasteesta
        turhia sepustuksia kirjoitti:

        Mitäs se sulle tekee minkä merkin kukakin ostaa, harmittaako kun sun sepustukset menee hukkaan.
        Eihän tätä palstaa uuden auton ostajista lue edes 1% vertaa jotka oikeasti ostavat autoja.

        Olen aika varma että 90% toyotan omistajista ei edes pidä hyundaita vaihtoehtona, merkkiuskollinen porukka, tyytyväisiä itse autoonsa, huoltoon ja veikkaan että jos merkin vaihto niin honda,lexus ja euro autoista mersu kiinnostaisivat enemmän.

        Totta. Lexus is:ään vaihtuu aikanaan, kun ei lastenvaunuja tarvii kuletella. Historia 2 corollaa, celica, 3 avensista.


    • poppi9876

      Kävin koeajamassa, ihan hyvä auto, ehkä hiukan avea parempikin.

      Wetterillä vaan pyysivät 2750e enemmän välirahaa I40:n.

      Tojolla pyysivät 6250, wetterillä I40:n 9000e.

      30% kalliimpi, joten ei todellakaan saman hintainen, täytyi pysyä entisessä merkissä.

      • eikä tässä kaikki

        Mitähän siitä Hynystä saisi muutaman vuoden päästä?


    • Tokmannin merkki

      Kuka nyt vanhasta hynystä jotain maksaisi? Autokauppias vaan
      nostaa kierroksia kun ei saa asiakkaita katiskaan. Suomessa ei
      Suomen autohinnoilla kannata ryhtyä koekaniiniksi. Jos on kerran
      hyvän löytänyt niin miksi pitäisi vaihtaa............ Yhden taksikuskin
      tiedän joka takavuosina osti Hynyn ja kolmen vuoden käytön
      jälkeen totesi: Oli ensimmäinen ja viimeinen!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      110
      1967
    2. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      9
      1703
    3. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      15
      1658
    4. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1537
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      151
      1495
    6. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      107
      1400
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      23
      1387
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      650
      1281
    9. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      18
      1233
    10. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      10
      1168
    Aihe