Tramalin lopetus?

Tra

Moi,

En ole kokonaan lopettamassa. Pidän taukoa että annos koko pysyisi kohtalaisena. Sairastan jo kroonistunutta selkäkipua. Leikkaus ei ole vielä ajankohtainen, tai ois, mut pärjään vielä kipulääkkeilläkin. En haluaisi vahvempia lääkkeitä, joten sen takia vähän ajattelin pidellä taukoa, vaikka ei helppoa ole.

Olen käyttänyt 50-500mg pv, n 6kk. En joka päivä. Mut loppua kohden n400mg päivä ollut annoskokoni. Reseptillä reilu 400mg päivä (SIC) Toinen päivä menossa, ja ensimmäinen oli vähän pahempi mielestäni. Luin ettei saa seinään lopettaa, joten olen aamulla yhden 50mg:n ottanut, ja 10mg diapam (myös selkään) Tänään sama annos aamusta. Kylmä ollut, ja selkä luonnollisesti kipeä. Ehkä enemmän yläselässä särkyä, kuin ennen. Uskaltaisikohan huomenna olla ilman kokonaan? vai meniskö sillä 50mg? Syön toki perussärkylääkkeitä mutta, ei niistä apua ole ollut aikoihin. En tiedä auttaako siinä sivussa. Mut jos otan 400mg Tramalia, niin en kyllä tarvitse buranoita, yms. Diapamia syön harvemmin n3-4kpl 2viikon aikana, auttaa selän jännitykseen .Sirdaludit, yms testattu ei apua). Ei ole koukkua siihen kehittynyt.

Eli josko sitä huomenna olisi ilman tramalia, ja ottais vaikka Pamin aamusta. Olisi tarkoitus olla noin 4-7pv ilman tramalia ja jatkaa sitten pienemmillä annoksilla, jos toleranssi laskee edes vähän. Ei tämä päivä kuitenkaan mikään mahdoton ollut "olojen" suhteen. Kävin hoitamassa asioitakin. Ajattelin että olisi ollut paljon pahempi olo. Viime yö tuli kyllä vessassa hypättyä...

Olen ihan normaali työelämässä oleva ihminen. Nyt on vaan lomaa, joten siinä mielessä hyvä aika vähän tiputella.

Vähän vaan mietityttää että onko vaaraa krampeille, vai ehkäiseekö tuo diapam ne? En ole asiasta lääkäriäni vaivaamassa. Oletan että täällä on muitakin jotka jaksottelee särkylääkkeiden kanssa.. Lyricaa myös tarjottu, mutta eipä ole sekään kovin hyvältä vaihtoehdolta kuulostanut. Mitä olen siitä lukenut.. (muiden lisäksi siis)

Helppiä?

10

908

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nlpppbbb

      Söin 4 vuotta. Lopetin ja tuli 2 viikon vieroitusoireet. Henkiseen puoleen auttaa 5-htp jota saa luontaistuotekaupasta. Tee niin että jos jätät kokonaan pois niin sinnittele niin pitkään kun voit ja jos on pakko ottaa niin ota vaikka 25mg. Sitä annosta voi pienentää. Murustella ja palastella ja kapselista voi kaataa jauhoa pois. Lyrica poistaa oireet, joten sillä voi tauottaa.

      • Servolettti

        Tuossa kun lopettaa niin tajuaa mitä on huumeriippuvuus. Tota se just on vaikka lääkkeenä käyttääkin.


      • tram

        Kiitos. Tutkailen huomenna oloa, ja pienennän 50mg:sta, jos siltä tuntuu. Ei minulla noihin mikään psyykkinen himo ole. Jos 4v ja 2viikon viekkarit niin luulis 6kk ja pienempi annos menevän nopeammin ohi.

        Tiesin tarkkaan minkä riskin otin aloittamalla noi Tramalit, mut ei muukaan auta. Jatkossa pitää tauotella vaan useammin, ja koittaa vaikka 3viikkoa sydä noita ja pitää viikon tauon. Riippuen tietenkin kipujen asteesta. Kyllähän noi siinä mielessä huume on että vieroituksia tulee. Mut kun syö lääkkeenä, niin eipä itselläni ollut kuin pari päivää huonoa oloa. Ihan kuin flunssa päällä joka on mennyt jo ohi. Ajattelin vaan että onkohan tässä jotain riskiä jos nyt lopettaa seinään, kun on pari päivää ollut 50mg annoksella ja eilen ne viekkarit alkoi jo iltapäivällä. Tänään 50mg kantanut käytännössä koko päivän. Et eiköhän tää tästä.


      • Nuori lääkäri
        tram kirjoitti:

        Kiitos. Tutkailen huomenna oloa, ja pienennän 50mg:sta, jos siltä tuntuu. Ei minulla noihin mikään psyykkinen himo ole. Jos 4v ja 2viikon viekkarit niin luulis 6kk ja pienempi annos menevän nopeammin ohi.

        Tiesin tarkkaan minkä riskin otin aloittamalla noi Tramalit, mut ei muukaan auta. Jatkossa pitää tauotella vaan useammin, ja koittaa vaikka 3viikkoa sydä noita ja pitää viikon tauon. Riippuen tietenkin kipujen asteesta. Kyllähän noi siinä mielessä huume on että vieroituksia tulee. Mut kun syö lääkkeenä, niin eipä itselläni ollut kuin pari päivää huonoa oloa. Ihan kuin flunssa päällä joka on mennyt jo ohi. Ajattelin vaan että onkohan tässä jotain riskiä jos nyt lopettaa seinään, kun on pari päivää ollut 50mg annoksella ja eilen ne viekkarit alkoi jo iltapäivällä. Tänään 50mg kantanut käytännössä koko päivän. Et eiköhän tää tästä.

        Kokeile jatkossa olla ainakin 2 päivää viikossa ilman niin ei tule ongelmaa.


      • Kokemusta.....
        Nuori lääkäri kirjoitti:

        Kokeile jatkossa olla ainakin 2 päivää viikossa ilman niin ei tule ongelmaa.

        Erikoinen neuvo pitää pari päivää viikossa taukoa.
        Kai sitten lääkäri kirjoittaa sairaslomaa?

        Itse teen ruumiillisesti raskasta työtä ja molempien lonkkien ja ac nivelien rappeuman takia syön tramalia 300-500mg/vrk.
        Viikonlopuiksi pystyn vähentämään 200-300mg.
        Jotta pystyisin pitämään taukoa pari päivää viikossa edelyttää se sitä että en koko viikon aikana rasita niveliä.

        Viimeisin tauko jossa vähensin tarmalia ja leppuutin paikkoja kesti 1,5 kk jonka ajan olin sairaslomalla.
        Nyt tuntuu taasen siltä että täytyy pyytää 2kk s-loma jotta voin pitää taukoa tramalissa.

        Jos viikossa pystyy pitämään 2 lääkkeetöntä päivää niin ei taida olla oikeasti tramalin tarve.


    • Tram

      Olenkin yrittänyt pitää viikonloppuisin taukoa parhaani mukaan, silloin mahdollisemman pieni annos 50mg . Työni ei ole kovin ruumiillista mutta on kuluttavaa. Tällä annoskoon laskulla on myös tarkoitus mitata kipuni aste. En oikein tiedä mikä se on jos mulla on koko ajan veressä pitkäaikaista Tramalia. Jospa pärjäisin kevyemmällä lääkityksellä, niin parashan se olisi. Mutta pahaa pelkään kun vammat on mitä on.. En ole koskaan sairaslomaa asian takia pitänyt, vaikka ennen Tramalin aloitusta ei kaukana ollut.

      Mennäänpä asiaan. Tänään en ole ottanut edes pientä annosta. Selkä kipuun ottanut panadoolin ja Arcoxian 120mg. Siedettävä olo. Huomaa kyllä ettei noi kevyemmät lääkkeet auta niin kuin Tramal. Ei kuitenkaan tarvitse kuin ottaa rauhaksiin niin pystyn olemaan. En tiedä mikä olisi tilanne jos olisin töissä..

      Eli 2päivää otin 50mg, ja kolmantena päivänä ei ole enään ainakaan näin aamusta vieroitusoireita. Olen aika ihmeissäni jos "viekkarit" menevät noin nopeasti ohi. Lukenut paljon juttuja jossa puhutaan pitkistä ja kamalista ajoista, mutta suurimmassa tapauksessa annos koot ovat olleet aika massiivisia. Näköjään normilääke käytössä irtatuminen on helpompaa.. No mikäs ihme tuo on.. Kerron olotilat myöhemmin, jos ne tästä huonompaan suuntaan muuttuvat.

    • Tram

      Eivät muuttuneet. Ei ole tarvinnut yhtään ottaa, ja olotila aivan normaali.

      • Yöpeikko8000

        Pienikin annos poistaa oireita aika paljon. Sit vasta tuntuu tosi pahalta jos ei ota yhtään mitään. Ei se vaarallista ole, mutta voi siinä itku tulla kun oleminen on vaan sietämätöntä. Liikkuminen ja ulkoilu auttaa hämäämään kroppaa. Oireet tuntuvatkin eniten sillon kun yrittää vaikka nukkua. Suihkusta voi laskea kuumaa vettä iholle. Kannattaa ostaa se 5-htp kun tramalin oireet on suurelta osin masennuslääketyyppisiä. Jää henkisestä kivusta kokematta se pahin.


      • Tram
        Yöpeikko8000 kirjoitti:

        Pienikin annos poistaa oireita aika paljon. Sit vasta tuntuu tosi pahalta jos ei ota yhtään mitään. Ei se vaarallista ole, mutta voi siinä itku tulla kun oleminen on vaan sietämätöntä. Liikkuminen ja ulkoilu auttaa hämäämään kroppaa. Oireet tuntuvatkin eniten sillon kun yrittää vaikka nukkua. Suihkusta voi laskea kuumaa vettä iholle. Kannattaa ostaa se 5-htp kun tramalin oireet on suurelta osin masennuslääketyyppisiä. Jää henkisestä kivusta kokematta se pahin.

        Ei ole olot vieläkään pahentuneet. Päin vastoin.. Mieliala parempi mitä ennen lääkkeitä. :) Olen varmaan jotenkin omituinen tapaus... Kipujen kanssa pärjätty tähän asti, joten Tramaliton elämä jatkuu niin kauan kuin se on mahdollista. Kivun aste ollut, hmm kestettävissä. Suosittelen kyllä jokaiselle ketä vahvempia lääkkeitä kipuun syö, ja katsoa aina silloin tällöin pärjäiskö sitä ilman. Huomaat aika nopeasti mikä on todellinen vointisi. Äläkä pelkää vieroitusoireita, ja toki jos tuntuu että niitä tulee, niin yllä on jotain vinkkejä jaeltu mitä kannattaa varmasti koittaa. Voin helpottaa asiaa, etten itse tarvinnut mitään, ja tuskinpa tarvitset sinäkään. En varmaan olisi näin nopeasti lopettanut jos takana olisi esimerkiksi tuo 4vuotta takana säännöllisesti. Silloin suosittelisin kyllä juttelemaan lääkärisi kanssa.


    • lisää troppeja

      Itsellä menee 300-400 mg tramalia ja 10-20mg oxycontin päivässä jotta pystyy duunissa käymään. Nivelet selässä aivan valmiit. Tähän tulehduskipulääkkeet päälle. Toisinaan pidän kuukauden s-loman ja tiputan kaikki opiaatit 2-3 viikoksi pois ja makaan sitten sohvalla. Viekkarit ovat 5-6 unetonta yötä ja vessassa ravaamista, pakki aivan sekaisin mutta melko nopeasti menevät ohi. Yllättävän huonosto esim, bentsot näihin auttavat eivätkä juuri edes nukkumiseen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1515
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1212
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1102
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1035
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1026
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      991
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      990
    Aihe