Äärettömän kuiva iho

Neuvoja kaipailen

Olen 48v nainen, ja ihoni on ohut ja todella kuiva. Jos käytän normaaleja kosteusvoiteita, niin ihoani kiristää niin etten melkein pysty ilmehtimään tai puhumaan.

Löysin nyt puhdistusöljyn, mutta sen kanssa on melkoista sottaamista kun pesee meikit pois. Likainen öljy tarttuu puhdistussieneen ja lavuaarin pintaan. Puhtaalle naamalle laitan ensin öljyä ja sitten rasvaista kosteusvoidetta. Siten ei kiristä.

Olisiko teillä minulle jotakin vinkkejä? Kiitän :)

69

7148

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -dd-

      Hanki kunnon puhdistusaine, jota ei poisteta vedellä (= vesipesu kuivattaa ihoa).

      Valitse sellainen herkän ihon putsari, jossa ei ole ihoa kuivattavia ja ärsyttäviä aineita (alkoholi, hajusteet), ja jonka pH on 5.5. Ihon happamuuden säilyttävä aine estää ihoa kuivumasta. Esim. Eucerin 3 in 1 Dermato-Clean, Avenen Micellar tai La Roche Posayn Physiological.

      Jos tarvitset silmämeikin poistamiseen öljyä, käytä sitä vain pari tippaa, ja viimeistele putsarilla.

      Ihon kuivumista hoitaa parhaiten hyvin suojaava voide päivällä. Ja yöksi samaa kosteusvoidetta ja päälle kerros öljyä.

      Kosteusvoiteeksi on hyvä valita myös herkän ihon voide, joka ei siis ärsytä ja kuivata ihoa. Myös tsekkaa että pH on 5.5. Jos iho on korppu, voiteessa olisi hyvä olla keramideja, esim. Erisan 24h ravitseva kasvovoide tai Elivon 24h syväkosteuttava.

      Yöksi jotain sopivaa öljyä päälle vielä.

      Tärkeää on myös välttää kaikkea mikä kuivattaa ihoa, eli suojaa voiteen lisäksi iho meikeillä kun menet ulos eli joku peitevoide tai meikkivoide ja puuteri aj sitten sopivat päähineet, huput ja huivit käyttöön.

      Älä käy saunassa ja jos käyt, suojaa kasvot. Älä kuori. yms.

      Käytä sisällä ilmankosteuttajaa, varsinkin makuuhuoneessa.

      • tyyne3

        Saunassa 20-30 min niin kyl se siitä,
        apteekista ei varmaankaan kannata hakea apua,
        eikä lääkäriltä ku käyt hänellä!


      • Olipa hyviä neuvoja, joskin miehenä en meikkaa. Kuitenkin vaivanani on päänahan kuivuminen. Hilseitä pölisee harjatessa. Mitä päänahalle?


      • Leye
        arvo.e kirjoitti:

        Olipa hyviä neuvoja, joskin miehenä en meikkaa. Kuitenkin vaivanani on päänahan kuivuminen. Hilseitä pölisee harjatessa. Mitä päänahalle?

        Kokeile sulfaatitonta shampoota. Lisäksi voi päänahkaan hieroa kosteusvoidetta vaikka yöksi, jos käyt aamulla suihkussa.


      • ----------------

        Nykyajan asiantuntijoiden sanojen ja minun atooppisen ihon mukaan vesipesu päinvastoin parantaa ihon kosteutta. Iho pitää vain rasvata suihkun jälkeen ja pyyhkeellä ei saa hinkata, vaan pitää painella. Tiedän, ennen sanottiin toisin, mutta nykyään tämä on yleinen neuvo. Yöksi sitten vielä kosteuttavat voiteet naamaan. Pesuaineilla pesua pitää kuitenkin välttää, sillä kaikki shampoot ja saippuat kuivattavat ihoa.


      • Muru-ko
        arvo.e kirjoitti:

        Olipa hyviä neuvoja, joskin miehenä en meikkaa. Kuitenkin vaivanani on päänahan kuivuminen. Hilseitä pölisee harjatessa. Mitä päänahalle?

        Kokeile kuivata päänahka kunnolla heti pesun jälkeen pyyhkeellä...
        Toimi mulla .


      • Muru-ko kirjoitti:

        Kokeile kuivata päänahka kunnolla heti pesun jälkeen pyyhkeellä...
        Toimi mulla .

        vesipesu ja perusvoide
        hunajanaamiot myös hiuksiin
        vitamiinit kuntoon
        paljon öljyjä ja öljykylpyjä
        jos vielä kiusaa niin hae erikseen vaihdevuosien hormonipillereitä


      • sama täällä

        Itsellä samanlaiset ongelmat ihon kanssa talvi vuodenaikoina. Kesällä ei koskaan mitään, jos kuuma kesä. Minulla kuivan ihon ongelmat ovat sidoksissa voimakkaasti ilmastoon ja vuodenaikaan, myös vesijohto vesi pahentaa ongelmaa. Tavalliset öljyt eivät riitä suihkun jälkeen, onneksi apteekista saa hyviä rasvaisiakin perusvoiteita. Iho voi myös herkistyä erilaisille aineille, riippuu hyvin paljon ympäristöstä, erityisesti kuiva iho herkistyy ns. normaalia ihoa herkemmin kemikaaleille. Sen tähden on äärimmäisen tärkeää huolehtia talvella ihon kosteustasapainosta. Muuten yksi ongelma seuraa toista ongelmaa.


      • kuivuu ja hilseileee
        arvo.e kirjoitti:

        Olipa hyviä neuvoja, joskin miehenä en meikkaa. Kuitenkin vaivanani on päänahan kuivuminen. Hilseitä pölisee harjatessa. Mitä päänahalle?

        Tässä on sun päänahalle kunnon tuote:

        http://www.verkkosivuapteekki.fi/System-4-Oil-Cure-Mask-215-m

        Näitä Systems 4 tuotteita oon ostanu parturilta ja näitä saa myös apteekista.
        Tämä tuote laitetaan suihkussa käydessä ja annetaan vaikuttaa ja sitten huuhdellaan pois....ja on muuten tehokas.
        Sitten valmistajalta löytyy vielä sellainen pelkkö öljy jota voi laittaa päänahkaan vaikka sillo tällö (purkissa on sellanen kaatonokan tyylinen juttu), niin sekin tuote on hyvä. Sen tuotteen väri on lila, siis toi 4 kirjain tuossa tuotteen kannessa....kokeileppa ihmeessä. Itse olen sellainen atoopikko, että mulla on hilsettä vähä niinku joka paikassa ja toi toimii erittäin hyvin päähän ja alapäähän :)

        hintava mutta hyvä !


      • kookosöljy

        kookosöljyä päänahkaan ja hiuksiin.


    • --------------------

      Agualan-l käy myös ihon puhdistukseen..

    • kymppikamu

      vaihda ruokavalio terveellisemmäksi niin ihokin voi hyvin

    • ole hyvä ..

      Hyppää järveen.

    • Hanhenrasvaa

      Ruokavalio. Rasvat käyttöön. Voita, kermaa, oliiviöljyä ja huippu- hanhenrasva. Hanhenrasva tekee ihmeitä.
      Nigella Lawson sanoikin, että syy hänen ihonsa sileyteen johtuu ruoasta. Se ei ole koskaan noudattanut vähärasvaista ruokavaliota.

      Todellakin toimii. Kun aloitin käyttämään kunnolla rasvaa, kuiva takkutukkani muuttui sileäksi. Ihoa ei enää kiristänyt.
      Ei tarvitse pelätä että rasva lihottaa, hiilarit ja sokerit vain minimiin.

      • --.

        Rasvoihin uskon itsekin, mutta eiköhän ne geenit ole tämän rouvan salaisuus. Tai no taisi se tuon ruokavalion lisäksi nauttia myös muita "huumaavan" hyviä aineita, liekkö ne pitäneet pirtsakkaana?


    • Hei!

      Suosittelen että aloitat Aloe mehujen juonnin. Se kosteuttaa sisältä päin. Lisäksi aloe vera pohjaisten kasvojen puhdistusaineiden ja voiteiden käytön. Tämä auttaa oikeasti olen sen itse huomannut. Minulta saa näitä Forever livingin aloe tuotteita. Jos haluat kuulla lisää niin laita viestiä [email protected] :)

    • dkk<'

      Olet siinä iässä, että estrogeenin tuottuo vähenee.

      Ensin tarkistaisin perusasiat; juotko riittävästi vettä, ulkoiletko, poltatko tupakkaa ja millainen on ruokavalio. Joidenkin hivenaineiden puute kuivattaa. Toiseksi esim. atooppinen iho on ohuempi ja siksi kuivaa helpommin. Itse en ole koskaan laittanut meikkivoidetta/puuteria. Itse löysin Clinicilta hyvän päivävoiteen ja se kosteuttaa ihoa siinä on aurinkosuoja. Sisäilma on kuivaa ja ilmanlämpötilaerot kuivattaa ihoa, siksi kesällä harvemmin ongelmia.

    • Huolestunut69

      Jos ihon kuivuus on ÄÄRETÖN, sille tuskin voi mitään...

    • Fanni Lunni

      Kookosöljy, sinkkivoide, bepanthen emulsiovoide, näillä itse olen pärjännyt kaikki talvet, kun iho meinaa kuivua korpuksi. Kookosöljyä kannattaa ehdottomasti myös syödä iso lusikallinen/päivä, koska kyse on vähintään osittain siitä kun ihosi ei saa tarpeeksi ravinteita syömästäsi ruuasta, niin kuivuu herkemmin

    • hymy herkässä

      Bio-Oil (tavallisista kaupoista) auttoi minua, yöksi sitä pelkästään 3-4 tippaa ja päivisin pari tippaa lisään päivävoiteeseen...........

    • Sinä keksit sen!

      No juuri noin, kuten jo itse totesit eli puhtaalle iholle öljyä ja päälle kosteuttavaa voidetta.

    • hyvä ohjelma

      Katsoin tv oli ohjelma nolot vartalot. Siinä neuvottiin pesemään pesuöljyllä.Kysy kosmetologilta apteekista.

    • hilseilijä

      Gammalinoleenihappoa(GLA) sisältäviä juttuja ravintoon. Jättihelokin siemenöljyä luontaistuotekaupasta. Sillä korjaantuu, voi akuutissa ihon oireilussa käyttää suoraan iholle sekoitettuna rasvaisempaan perusvoiteeseen.
      Minulla kokemusta nyt jo aikuisista atoopikoista, että tuttua... Itsellä talvisin sääret, kädet ym. alueet kuivaa ja iho ohenee.
      Hoidan sillä jättihelokilla sisäisesti, ja käytän keskirasvaisia voiteita, kosteuttavimmat voiteet niinkuin heti kirvelee ja katoaa, ja ihosta pääsee yhä kosteus pois. Yves rocherin rutikuivan ihon voide on osoittautunut hyväksi, ei edes tee allergisia oireita.
      Suojaan herkät kasvot talviviimalta puuvillahuivilla. Myös tumppujen alle puuvillakäsine.

      • Avun saanut

        Etsi netistä kosmetologin palsta nimeltä Purkkiarmeijan komentaja, hyviä ohjeita kaikkiin ihon ongelmiin.


    • Olisiko tästä apua?

      Hei!
      Itselläni myös kuiva iho,olen 50 v. Täna vuonna olen todella kärsinyt kuivista silmäluomista,muutenkin iho kuiva. Ilmeisesti olen myös allergisoitunut jollekin,mutta syytä ei ole saatu selville.
      Silmäluomet turpoavat välillä kiinni,kamalat nestepussit...Tämän jälkeen silmäluomien iho entistä kuivempi,kutisevampi ja kipeämpi.

      Olen kokeillut erillaisia tuotteita, niin apteekin kuin markettien. Nyt olen saanut avun tyrniöljykapseleista ja käytän Dermalogican ihohoitotuotteita.
      Ovat kalliita,mutta kalliiksi kävi tuotteiden kokeilukin kun mikään ei sopinut.

    • Apua Syncrosta

      Olen löytänyt Gernetic tuotteista voiteen nimeltä Syncro. Sitä voi laittaa vaikka vauvan peppuun. Paksu hyvin kosteuttava. Gernetic tuotteita saa kosmetologilta.

    • bibbix

      Vichy nutrilogie BAUME
      Itse käytän joka talvi.
      Myös puhdistusemulsio/kasvovesi ovat tärkeät.
      Vichy sarjasta käytän vaaleanpunaista sarjaa.

    • Rasva.

      Rasva.

      • Rasva.

        PASGKA


    • Neuvoja kaipailen

      Sperma kuulemma auttaa, olisko KETTÄÄNj

      joka voisi laueta naamalleni, KUVANI LISÄIN AVAUKSEEN

      @OSSUJA TÄNNE JOS ON,

    • Elli-kosmetologi

      Kaikki lähtee sisältä (vitamiineja, hyviä rasvoja ja paljon vettä).

      Ulkoisesti suosittelen käyttämään tuotteita, jotka sisältävät paljon vitamiineja, antioksidantteja, rasvahappoja, hyaluronihappoja ja mahdollisimman vähän vettä. Pesuaineiden olisi hyvä olla hellävaraisia, ei liian peseviä. Aamulla puhdistukseen riittää pelkkä kasvovesi. Voiteita tulisi olla ainakin yksi, lisäksi hyvä kasvoöljy. Ihoa kannattaa kuoria kerran viikossa, jotta saat kuivan ihosolukon pois (hellävarainen kuorinta) ja kuorinnan jälkeen sinun kannattaa laittaa oikein kosteuttava, tuhti naamio (jätä se yöksi).

      Oma atooppinen ihoni sai avun luonnonkosmetiikasta, koska niiden sisältävät pienimolekyyliset ainesosat imeytyvät paremmin ihoon kuin monet synteettiset ainesosat. Kannattaa myös käydä eko-kosmetologilla, varmasti saat apua ja neuvoja kuivuuden taltuttamiseen ilman että tarvitsee maksaa satoja euroja tuotteista.

      Kaikkea hyvää sinulle!

    • Daikinkin

      Ihosi kuivuu koneellisen ilmanvaihdon johdosta, jonka takia asunnon kosteusprosentti on alle 20. Tämä antaa otolliset kasvuolosuhteet lahottajasienille joiden itiöt yms. kuivattavat ihoadi vielä lisää. Rasvan tunkeminen näitten itiöitten päälle alkaa vain kutittamaan.

      Daikin Ururu-Sarara ilmalämpöpumppu poistaa ongelman. Pitää ilmankosteuden talvipakkasillakin 50% tasolla ja samalla elektronisuihkuun perustuva ilmanpuhdistin tuhoaa itiöt. Muistat vain imuroida kerran kuussa.

      Muutama vuosi sitten sijoitimme tuommoiseen, oli paras ostos ihon ja hengitysteiden osalta aikoihin.

    • taina8

      Suolasaippua on tehokas,kokeile sitä,,iho pysyy hyvänä eikä kuivu

    • kylkeen
    • XYLIDERM

      Kokeile apteekista saatavaa Xyliderm-geeliä ! 100 ml hinta n. 12€ ja jos tuntuu auttavan pyydä lääkäriltä resepti 500 ml pumppupulloon , niin saat kela-korvaukset !
      Itselläni ainakin auttoi käsivarsien kuivaan ihottumaan, joka on näin keskuslämmitys-kaudella ollut useana vuotena varsinainen riesa. Geeliä voi käyttää koko keholla ja myös kasvoilla.

    • Kaksoistyrniöljykaps

      Käväisepä luontaistuotekaupassa, sieltä saat tietoa, apua ja ohjeita sekä ulkoisen kuoren että varsinkin sisäisen eli elimistön ravintotasapainon pitoon. Sillä no. ravitsemustilastasi kuiva iho on mm. merkkinä.

    • kghjkf

      Itellä toimii La Rochey Posei ja Avene sarja. Käytän Avenen kasvoseerumia. Mulla taas iho niin herkkä että mitkään kasvorasvat ei toimi. Tulee ihan järkyttäviä näppylöitä.

      Tuo onnainoa joka tarpeeksi kevyt. "Hauskinta" tässä on se tietty että itselläkin atooppinen iho. Kaipaa kosteutta, mutta ei siedä rasvoja yhtään. Kaikki kokeiltu läpi(mahtava purkkikokoelma vessassa)
      LaRoocheylta käytän suihkugeeliä ja vartalovoidetta. Todella hyviä tuotteita. Hintavia kylläkin:/. Mutta joistain asioista sitä on valmis maksamaan.

    • gla

      Suosittelen GLAta eli helokkiöljyä sisäisesti! Akuuttiin hätään sitä on myös nestemäistä mitä voi laittaa suoraan ongelmakohtaan ulkoisesti. Edullinen ja toimiva! Efamol-nimikkeellä voi tutkia asiaa lisää, edukkaampia vaihtoehtoja on kaupoissa...

    • Tuskin ainakaan kurkun lärpäkkeet silmillä.

    • Rumilus.

      Minä taas olen niin ruma mies että vittukin kuivuu käteen.

      • tyhmää

        Voi raukkaa


    • Voltti

      Parasta on ollut puhdas oliiviöljy iholla. Levitä sitä ja pese hellästi vedellä ja kuivaa pyyhkeellä. Iholle jää ihastuttava ohut kosteuttava öljykerros.

    • Humektania kokeilla

      Hei! Jos päänahka kutisee itse sain hyvän vinkin terveyskeskuslääkäriltäni pesen hiukset pelkällä humektanilla perusvoiteella jos rankka treeni kuntosalilla niin ensin shampoo sitten pidän n. 3min humektania hiuksissani ja huuhtasen mutta vaan enimmät. Minä sain niin kutinaa vähemmäksi.

    • Jos ihoasi hiukoo

      Niin osta suklaata ja vaihda hormoonilääkitystä ja käytä ulkoisesti että sisäisesti runsaasti voita taikka muita runsas prosenttisia kovia rasvoja tai öljyjä.Muista myös sokeri niin saat ihollesi enemmän syvyyttä ja ulottuvuutta ettei aivan niin helposti ihosi jatkossa kiristä ja puhetta ahista.

    • atomi-ihottuma

      näitä neuvoja kun noudatat haepa pankista lainaa jotta kaappisi täyttyy purnukoista

      • Voltti

        Oliiviöljy on edullista ja tehokasta. Se sisältää myös hyviä luontaisia ravintoaineita.


    • tsekkaa tuolta
    • Nefru

      Osta apteekin perusvoidetta (esim. Aqualan, jossa ei ole mineraaliöljyä "petrolatum" tai rasvaisempi voide samasta sarjasta) ja sekoita siihen aromaattisia öljyjä 30 tippaa 50 ml:aan voidetta, ota jokin tyhjä voidepurkki, jossa sekoitat voiteen. Laventeli auttaa kuivaan ihoon, ruusu supistaa ihohuokosia ja frankinsensi nuorentaa, esim. suhteessa 10 tippaa kutakin. Tai jos hoidat vain kuivaa ihoa, sitten laventelia 30 tippaa 50 ml:aan voidetta. Aromaattisia öljyjä voi ostaa esim. Sokokselta.

      • kauhistus1

        Miksi toimia noin vaikeasti, kun valmiita tuotteita on tarjolla.


      • paksu nahka

        Sinulla on norsun iho, kun tuollaista kestää. Oletan , että puhut kasvoista.
        pääset helpommalla, kun ostat halpakauppojen hyllystä mitä vain.


    • ei kuiva mummo

      Itse sain avun erittäin kuivalle iholle Mary Kay-tuotteista, maksuttomasti sain opastuksen ja kokeilun ensiksi, tiesin mitä ostin ja toimivat....suosittelen.

    • RasvaaOmaaRasvaa

      "Olisiko teillä minulle jotakin vinkkejä? Kiitän :)"

      Hikoile, älä pese hikeä pois.

      Nuku rasvassasi.

      Tämä ei ole provo.

      Vaan kun ihmiset nykyään ovat liian puhtaita.

      Käyttävät liian tehokkaita pesuaineita ja peseytyvät liian usein verrattuna ihon hyväksi tarvittu pesumäärä.

      Eli jumpan jälkeen hiki, anna kuivua.

      Saunan jälkeen, anna hien kuivua.

      Älä pese hikeä tai muuta kehon omaa rasvaa pois.

      Ainakaan vapaapäivinä.

    • atoopikko

      itellä on atooppinen iho, jostahan nyt ei eroon pääse mutta ylläpitää voi hyvin. suosittelen jos pahentaan kuntoon menee niin kortisonia tai muuten jos päivittäin joutuu rasvaamaan niin apo basella on semmonen punanen rasvatuubi missä on 60% rasvapitoisuus. ite tykkään käyttää sitä kun ei tarvitse kokoajan rasvailla esim jotku perus dovet on niin vetisiä että ne kuivuu samantien naamaan ja heti alkaa kiristää mutta tuo apo base pysyy kauan naamassa ja pääsee hymyilemään ilman että suunpielet repeää :D ja essex plus on kans hyvä =)

    • Kiki1

      Hei !
      Minulla on kuiva ja atooppinen iho.
      Olen saanut apua, kun syön hyviä öljyjä. Ihminen on soluja. Solut tarvitsevat rakennusainetta...öljy tekee solukalvon pinnan joustavksi, jolloin ravinteet menevät solukalvon läpi ja tietty kuona pääsee ulos. Käytä omega3 ja vältä omega 6. Kutonen on tulehdusta aiheuttava.

      • herkälle iholle

        Kiitos, ensimmäinen järkevä vinkki!


    • 2+2

      Minulla meni kasvojen iho pilalle käytettyäni ammattilaisten määräämiä voimakkaita a-vitamiini voiteita ja hyaluronihappoa kosteuttaakseni ihoa.

      Keväällä löysin xylidermin kuivuuteen, mutta kasvoihin tuli yhtäkkiä todella outoja kystisiä ihonalaisia "näärännäpyn" ja finnin risteytyksiä...

      Nyt ihoni kärsii edelleen. Näytän näitten käyttämieni hoitovoiteiden takia ikäistäni vanhemmalta. Ihoni on erittäin herkistynyt.

      Olen koittanut löytää sopivaa iho rasvaa. Avenella ja La Roce..P... on joitakin todella vähän ihoa ärsyttäviä tuotteita joita käytän silloin tällöin. Luonnon öljyt ovat myös hyviä.

      Käytän myös suolasaippuaa ja se on oikein hyvä silloin tällöin käytettynä.

      Ihoni erittää hyvin vähän hikeä, jos ollenkaan tai muutakaan likaa. Siksi en käytä joka päivä suihkussa saippuaa. Vain noin 2 kertaa viikossa.

      • 2-2

        A-vitamiinin/ tretinoin voiteen on hiirikokeissa todettu aiheuttavan rasvakatoa käytetyllä alueella joillakin yksilöillä. Sitä se tekee joillakin ihmisillä myös... Rasvakato kasvoissa ei ole hyvästä, vaan se vanhentaa ulkonäköä.


    • no.jos.tällaista?

      Kokeile puhtaita luonnonöljyjä? Niistä saat parhaimman hyödyn rasvaisuuden suhteen. Manteliöljy on vanhastaan tunnettu ihonhoitotuote, jota on käytetty iät ja ajat maailmalla. Se on rasvaisuudestaan huolimatta "kevyttä" ja imeytyy nopeasti ihoon. Sitä lisätään myös vähän parempiin hoitotuotteisiin ilmeisesti siksi, että se on raaka-aineena kallimmaasta päästä. Pienehkö pullo maksanee siinä 10 euroa ja riittää kohtuullisen pitkään, jos ei innostu oikein läträämään.

      Muita luonnonöljyjä on esimerkiksi jojoba-öljy, joka muistuttaa ihmisen omaa sebumia. Näiden lisäksi ruusun- tai tynimarjansiemenistä tehty öljy saattaisi olla hyväksi, koska siinä on manteliöljyn ja jojobaöljyn sisältämän e-vitamiinin lisäksi myös a-vitamiinia.

      Itse olen käyttänyt ihonhoidossa ihan marketissa myytävää avocado-öljyä, joka maksaa about 7 euroa pullo. On eri vitamiineja ja lesitiiniä ja se antaa mielestäni iholle sellaisen "terveen hehkun". On kuitenkin rasvakoostumukseltaan jotenkin erilaisempaa kuin tuo manteliöljy, joten imeytyminen ei ole samaa luokkaa, joten hetken päästä saa pyyhkiä kasvoista pois ylimääräisen. Sen lisäksi monet ruokaöljyt eivät ole hyväksi, koska ne voivat lisätä ihohuokosten tukkeutumista ja näin aiheuttaa finnejä.

      Edellisiä voi myös sekoittaa keskenään, joten vain kokeilunhalu on rajana oman yksilöllisen hoitotuotteen valinnassa ;) Parempia nuo mielestäni ovat kuin markettien perusihonhoitotuotteet, jotka ovat kaikki jotain vaseliinipohjaisia litkuja höystettynä hajusteilla, synteettisillä vitamiineillä ja säilöntäaineilla.

      • 1Taija

        Minulla on myös kuiva ja ohut iho. Hyvänä puolena tällaisella iholla on ihon sileys ja tasaisuus, eivät finnit kiusanneet murrosikäistäkään. Luin lehdistä aikoinaan, että posliini-ihoinen Elizabeth Taylor ei käytä meikkivoiteita, ja aloin säästää arkaa ihoani jättämällä peittävät värilliset meikkivoiteet etupäässä kaupan hyllylle. Näin kasvojen iholle on riittänyt päivittäiseksi puhdistukseksi pelkkä vesihuuhtelu tai aivan vähän mietoa lasten saippuaa tai vastaavaa. (Niin juhliin sentään vähän kuultopuuteria kosteusvoiteen päälle ym.). Silmämeikkien poistoon sitten siihen erityisesti tarkoitettuja tuotteita tai päivittäin käyttämääni silmänympärysvoidetta. Lumene on ollut suosikkini kasvovoiteissa ja myös hajustamattomat Pirkka- ja Rainbow-kasvovoidepurkit ovat kelvanneet minulle ja hypoallergeeninen Almay. Talvella usein yövoide päiväkäytössäkin. Vaihtelen merkkiä välillä, siitä ihoni tuntuu pitävän.
        Joka tapauksessa, runsaalla kosteus- ja silmänympärysvoiteiden käytöllä sekä meikkivoiteiden välttelyllä ihoni on säilynyt huomattavan vähäryppyisenä verrattuna yleensä muihin 60 naisiin.
        Hyviä kasviöljyjä kannattaa nauttia ennen kaikkea sisäisesti päivittäin välttämättömien rasvahappojen saamiseksi, oma suosikkini rypsiöljy Ja erilaiset pähkinät.


    • ...........

      otappas käyttöösi raffinoimaton ruususuola tai merisuola ihonhoitoon.itselläni on tosi herkkä ja kuiva (atopia) iho reagoi vääränlaisiin aineisiin ja ilman kylmenemiseen.poskiin ilmestyy hilselaikkuja. ihoni kosteus tasapaino on palautunut niin hyvin ettei tarvitse rasvata yöksikkään kasvoja. ja siksi raffinoimatonta suolaa kun siinä on iholle tärkeät aineet tallella.tavallisesta pöytäsuolasta on poistettu ne. kannattaa aluksi kokeilla varovasti koska suola kirvelee kuivalla iholla.suola sekoitetaan pieneen määrään vettä ja laitetaan kasvoille joksikin aikaa,tee joka ilta tämä,kasvot saattaa aluksi punoittaa mytta seuraavana päivänä minulla ainakin on tosi rauhoittunut iho ja rututki oikenee :)

    • rusinoille :3

      Mul on paras vinkki: kannattais alkaa jo nuorena pitää huolta ihosta ettei vanhana oo ryppynen ku rusina. Ja te jotka ootte jo vanhoja..., no voitte yrittää nyt laittaa sitä voidetta naamalle tai mitälie vihannesten paloi ;p ja kannattaa pestä joka aamu naama ja illal pestä meikit pois, se kuka ei tota nyt oo tajunnu on yhtä tyhmä ku lehmän perse on ruma! x3

      • Meikit?

        Mitkä meikit?


    • kuivaihoinen myös

      Kokeile La Cure merimineraalituotteita! Mineraalit kosteuttavat ja suojaavat ihoa. Käytetään jopa psroriasiksen ja vaikeiden ihottumien hoitoon.
      Löydät luontaistuotekaupoista.Sarjalla on kaikki voiteet, kuorintaöljyt ym.

    • minkku2

      Se nyt vaan on niin että se pitää hoitaa sisäisesti myös tämä vaiva. Eiku rasvahappoja kehiin. Omegaa ja ym pomegaa ;)

    • CeraVe auttaa

      CeraVe moisturizing cream on ratkaisu ongelmaasi.

    • kookos2
    • Öljyjä

      Peseydy Humektan-perusvoiteella, öljyä kostea iho vauvanöljyllä, taputtele kuivaksi ja päälle arganöljyä.

    • Isadora1974

      Ruususuolasaippuaa ja manteliöljyä! Yksinkertaista, tehokasta ja edullista.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1545
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1184
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1016
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      975
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      937
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      852
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      694
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe