Haittaohjelma leviää Android laitteisiin

mallware!!!!.

Katala haittaohjelma levinnyt jo miljooniin Android-laitteisiin

http://www.puhelinvertailu.com/uutiset/2014/11/21/android-haittaohjelma-lookout-notcompatible

20

89

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Haittisten pesäke

      Pään kun tunkee persauksiin, niin voi teeskennellä ettei mitään haittiksia olekaan. Todellisuudessa Play Store on täynnä feikkejä ja moni ns. puhtaistakin ovat kyseenalaisia, koska sisältävät roskaa. Clean Master hyvä esimerkki.

      Androidista tuli Windowsin kaltainen haittaohjelmien pesäke kaikkien tutkimuksien ja tilastojen mukaan, vaikka kaikki mahdollisuudet oli hoitaa homma tyylikkäästi. Ei minun Ubuntulla tarvitse pelätä, tuleeko reposta ladattujen ohjelmien mukana sontaa, mutta Android on musta lammas Linux-pohjaisten joukossa (mikä on yksi syy satojen joukossa siihen, että moni kieltää käyttiksen Linux-pohjaisuuden).

      • dfhtr

        Ihan sama onko wintoosa tai omena tai droidi nii kyllä niitä haittaohjelmia aina löytyy


      • Odottakaa vain

        Palstan Teräsmies kertoo aivan just kohta, ettei mitään vaaraa ole.


      • Näin on
        dfhtr kirjoitti:

        Ihan sama onko wintoosa tai omena tai droidi nii kyllä niitä haittaohjelmia aina löytyy

        EI voi tuudittautua jonkun käyttiksen oletettuun ylivertaisuuteen. Kaikki, aivan joka ikinen systeemi, on korkattavissa.


      • Andrylä
        dfhtr kirjoitti:

        Ihan sama onko wintoosa tai omena tai droidi nii kyllä niitä haittaohjelmia aina löytyy

        Eipä haittaohjelmia applen laitteisiin app storesta ole tullut kun niitä ei ole, sama windows puhelimissa.
        Androidilla asia on aina ollut toisin.


      • Ja tämä tarkoittaa

      • Andrylä
        Ja tämä tarkoittaa kirjoitti:

        Että Apple on tietoturvan ultimate korkkaamaton kuningas ? Sorry tuottaa pettymys, älä masennu.

        http://www.cvedetails.com/vulnerability-list/vendor_id-49/product_id-15556/Apple-Iphone-Os.html

        Et sinä minulle mitää pettymystä tuottanut, etkä ikinä pystyisi tuottamaan mutta fakta on että appstoresta ladatut sovellukset voi huoletta asentaa kuten myös windows puhelimissa, niissä ei haittoja ole.

        Ottaako päähän tosiasian hyväksyminen vai mikä maksaa?


      • Andrylä
        Ja tämä tarkoittaa kirjoitti:

        Että Apple on tietoturvan ultimate korkkaamaton kuningas ? Sorry tuottaa pettymys, älä masennu.

        http://www.cvedetails.com/vulnerability-list/vendor_id-49/product_id-15556/Apple-Iphone-Os.html

        Sellainen asia vielä että ymmärrätköhän mistä tässä edes keskustellaan ja mistä linkissä oli kyse?
        Saa sellaisen kuvan että puhut ihan puutaheinää.

        Kyse oli haittaohjelmista sovelluksissa, linkkisi ei liity aiheeseen millään muotoa.


      • Ruususen unta
        Andrylä kirjoitti:

        Sellainen asia vielä että ymmärrätköhän mistä tässä edes keskustellaan ja mistä linkissä oli kyse?
        Saa sellaisen kuvan että puhut ihan puutaheinää.

        Kyse oli haittaohjelmista sovelluksissa, linkkisi ei liity aiheeseen millään muotoa.

        Tajuatko sinä, että appstoret ei ole ainoa haittaohjelma lähde ? Haavoittuvuudet ne laitteista ---->haavoittuvia


      • Andrylä
        Ruususen unta kirjoitti:

        Tajuatko sinä, että appstoret ei ole ainoa haittaohjelma lähde ? Haavoittuvuudet ne laitteista ---->haavoittuvia

        Kyse oli sovelluksista, ei paikkaamattomista aukoista.
        Et siis todellakaan tajua mistä puhutaan, app storesta ja windows sovelluskaupasta et haittoja saa kuten android play kaupasta, onko se niin vaikea myöntää faktat?


      • Andrylä
        Ruususen unta kirjoitti:

        Tajuatko sinä, että appstoret ei ole ainoa haittaohjelma lähde ? Haavoittuvuudet ne laitteista ---->haavoittuvia

        Ja miksi sitä paikkaamattomalla laitteella netissä pitäisi surffailla?
        Kyllä apple tarjoaa päivityksiä.


      • Luetko sä ollenkaan
        Andrylä kirjoitti:

        Kyse oli sovelluksista, ei paikkaamattomista aukoista.
        Et siis todellakaan tajua mistä puhutaan, app storesta ja windows sovelluskaupasta et haittoja saa kuten android play kaupasta, onko se niin vaikea myöntää faktat?

        Mistä itse artikkelissa oli kysymys, minä täällä ole kinaamassa mistään apstoreista.

        Haittaohjelma on levinnyt verkkosivustoille upotettujen haittakoodien sekä sähköpostien liitetiedostojen kautta.

        Jonka jälkeen riemurinnoin pyyhälsit tänne julistamaan Apllen riemusanomaa, jonka ammuin alas.


      • Andrylä
        Luetko sä ollenkaan kirjoitti:

        Mistä itse artikkelissa oli kysymys, minä täällä ole kinaamassa mistään apstoreista.

        Haittaohjelma on levinnyt verkkosivustoille upotettujen haittakoodien sekä sähköpostien liitetiedostojen kautta.

        Jonka jälkeen riemurinnoin pyyhälsit tänne julistamaan Apllen riemusanomaa, jonka ammuin alas.

        Kyllä minä luen mutta sinä et ilmeisesti lue tai ymmärrä katsoa kelle vastasin alunperin, applen ja windowsin puhelimiin et saa haittaohjelmia ohjelmista koska ohjelmia ei asennella ulkopuolelta.
        Get it?

        Ja minä,en tänne mitään riemusanomaa s.tana tullu julistamaan, sinä tulit.


      • Jaaha vai
        Andrylä kirjoitti:

        Kyllä minä luen mutta sinä et ilmeisesti lue tai ymmärrä katsoa kelle vastasin alunperin, applen ja windowsin puhelimiin et saa haittaohjelmia ohjelmista koska ohjelmia ei asennella ulkopuolelta.
        Get it?

        Ja minä,en tänne mitään riemusanomaa s.tana tullu julistamaan, sinä tulit.

        Niin

        The iOS App Store has just been infected with its first case of malware, causing newly updated apps to crash upon opening.

        http://www.ibtimes.com/apple-ios-app-store-gets-first-virus-learn-about-app-steals-your-contacts-and-spams-your-friends


      • Andrylä

      • Niin ?
        Andrylä kirjoitti:

        Niin, katso päivämäärää ja etsipä tuo saastunut sovellus.

        Ja sekö nyt takaa, ettei ikinä koskaan milloinkaan voi tulla uutta saastunutta tiedostoa tyrkylle ?


      • Andrylä
        Niin ? kirjoitti:

        Ja sekö nyt takaa, ettei ikinä koskaan milloinkaan voi tulla uutta saastunutta tiedostoa tyrkylle ?

        Ei, olenko sellaista väittänyt?
        Toistaiseksi kuitenkin apple app store ja windows sovelluskauppa onnturvallinen josta voi kaikki huoletta latailla ihan mitä ikinä,tahtoo,mandroid playkaupassa asia on toisin ollut aina ja tulee olemaan.


    • Kalevi miettii

      Kannattaa lukea ketjun taustalla oleva alkuperäinen uutinen. Kyseessä on tietoturvayhtiö Lookoutin tiedote, josta eka versio tuli jo vuonna 2012. Yhtiö tarjoaa (tietenkin) tuotetta, jonka avulla tätä heidän löytämäänsä haitaketta NotCompatible vastaan voi suojautua. Yhtiön mukaan haitake on tehty Applen iOS:lle ja Androidille, Windowsista ei näkynyt mainintaa.

      Jotta haitakkeen pystyy saamaan Android-laitteelle, pitää klikata esim. sähköpostissa (otsikona esim. Hot News) olevaa linkkiä, joka aloittaa haitaketiedoston lataamisen. Sitten pitää vielä antaa lupa asentaa tuo haitake. Ja lisäksi Android-laitteen asetuksissa pitää olla sallittuna asentaminen muualta kuin Androidin Play-kaupasta. Aika vaikeaa järjissään olevan käyttäjän on tuota haitaketta saada, siinä on todella oltava halu asentaa se koneeseen.

      • Drive In

        Kun nyt sähköposti ei ole ainoa tapa levittää viruksia ja omat toimet. Koittakaas ymmärtää, että alusta, kuin alusta on haavoittuva. Asia, jolle et mitään mahda.

        "Haittaohjelma on levinnyt verkkosivustoille upotettujen haittakoodien sekä sähköpostien liitetiedostojen kautta"

        En kans tiedä mikä etu on aina ja joka käänteessä epäillä näitä tietoturvafirman mainostempuiksi. Reikiä ja viruksia löytää muutkin tahot, kuin pelkästään tietoturvafirmat.


    • Onneksi ei haittaohjelmat mahdu omalle XCover 2 puhelimelle kun on muisti niin täynnä :D

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2823
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1496
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1450
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1240
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1177
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1170
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1099
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      21
      1031
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      993
    Aihe