Sopiva työ sosiaalisesti syrjäytyneelle?

16+16

Mikä olisi hyvä ammatti/työ ihmiselle, joka ei halua juurikaan olla tekemisissä muiden ihmisten kanssa? Eli kaikki palveluammatit ehdottomasti rajattu pois joukosta.

17

458

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 16+16

      Lisäyksenä vielä luonteenpiirteistä ujous ja huonot sosiaaliset taidot. Esimerkiksi työhaastattelutilanteet eivät tahdo sujua kovinkaan luontevasti.

    • 19+16

      Itse olen myös ujo/introvertti ja olen kokenut toimistotyöt parhaiten sopivaksi, on olemassa jonkun verran toimistotöitä mitkä ei vaadi edes koulutusta ja sellaisessa olen itsekin tällä hetkellä.

      • 6+19

        Itsellä tarkoitus pyrkiä yliopistoon tai amkiin, mutta olisi hyvä tietää mille alalle kannattaisi hakeutua.


    • aina löytyy..

      Haudankaivaja, krematorin hoitaja, patologi.... vanhusten huolto (ei tarvitse usein tavata vanhuksia)....

    • d gfeg gg

      parturikampaaja ihmiset pitää kun kampaaja ei kysele turhia

      • justiina pokka

        Mutta kun asiakas tuijottelee ison peilin kautta sinua ja sinun ammattiosaamistasi. Kenen pokka pitää jatkuvaa tuijotusta.


    • asgbrth

      Rekkakuski

      • nxnnxndndnndndndmxnd

        Rekkakuskin hommissa tarvitsee yllättävän paljonkin sosiaalisia taitoja. Kohteessa ja esim lauttamatkoilla. Toisinaan rekan kyytiin änkeää kyytiä vailla olevia nuoria naisia ja täytyyhän nekin osata hoidella.
        Sen sijaan bussikuskin hommassa sosiaalisuutta ei tarvita lainkaan. Kuvitellaanpa hyvin normaali asiakas"palvelu"tilanne bussissa
        A: huomenta
        K:...
        A: aikuistenlippu turkuun
        K: hmmmöhmöhjaviisikymmentä
        A:ole hyvä
        K:mumköh


    • Marcku

      Vähän offtopic, mutta kannattaisiko kohottaa omaa itsetuntoa jotta pääsisi ujoudesta eroon? Kaikki me ollaan yhtä epävarmoja itsestämme, ujot ja ei niin ujot.

      • YmmärtäväEkstrovertt

        Ihminen voi olla syntyessään introvertti ja koko elämänsä sosiaalisesti rajoittunut. Sillä ei ole ujouden kanssa mitään tekemistä jos fyysisesti alkaa voimaan pahoin ollessaan ihmisten kanssa tekemisissä.

        He kaipaavat omaa rauhaa tai pikemminkin tarvitsevat sitä kun taas toisilla, ekstroverteillä asia on täysin päinvastoin ja he tarvitsevat kanssakäymistä ja eivät voi sietää yksinoloa ainakaan pitkiä aikoja.

        Nyky-yhteiskunta suosii ekstroverttejä luonteenpiirteitä ja ajaa biologisesti introvertit ahtaalle. He eivät voi vain "opetella" hyvää itsetuntoa koska heille se on luonnoton tapa toimia. Aivan kuin ekstroverteille luo ahdistusta yksinolo.


    • oikeasti..

      Metsuri.

    • sgtyujm

      Eläkeläinen.

    • Anstu

      Itse olen päätynyt lopulta juuri eläkeläiseksi. Ikävää jos olet vielä nuori, sinulla on vielä pitkä taival taivallettavana. Itsekin kyllä yritin ja tein töitä kovastikin, mutta kamalaa se oli, olla ihmisten kanssa. Lopulta sairastuin uupumukseen ja masennukseen ja burn outiin. Tämä yhteiskunta ei oikeen kaipaa meidänlaisiamme. Kielenkääntäjä olisi ollut haaveammattini. Jos olet nuori ala lukemaan kieliä, voit sitten toimia kääntäjänä ja työskennellä kotoa käsin. Tsemppiä sinulle !!

    • käyttäytymistieteet

      Ei ole sellaista käsitettä kuin sosiaalisesti syrjäytynyt. On kaksi luonteenpiirrettä: sosiaalisuus ja ujous. Ne eivät ole millään muotoa vaihdannaisia. Nykyjärjestelmä on rakennettu sosiaalisuuden varaan ja siinä tulee vähän niinkuin kaupan päälle sitten ongelma ujojen ihmisten kanssa(mikä ei ole siis todellinen ongelma, vaan sosiaalisen ihmisen päässä oleva käsityskyvyn vajavaisuus). Seurauksena nämä ujot ihmiset usein päätyvät pihalle työpaikoilta ja syyllisiä siihen ovat yksinomaan sosiaaliset ihmiset.

    • fghht

      Merkonomi? Aika paljon budjetointia ja mappien järjestelyä, ei kovinkaan sosiaalista hommaa. Riippuu tietty, mille alalle erikoistuu.

    • Löytyy töitä

      Suositan telemarkkinointia. Ei tarvitse olla "face to face". Riittää, kunhan osaa - noin suurinpiirtein. Hyvä myyjä on kaikista ujoin ja hiljaisin. Ja tulos loistava. Mielestäni tämä ala on aliarvostettu. Uskomatonta, miten tällä alalla voi löytää itsensä! Huomautan, että myynti ei ole palvelua, vaan nerokasta asiakaspalvelua.

    • Ex dokumentoija

      Dokumentointi.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1878
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1818
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1809
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      76
      1592
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1138
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1128
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe