Mikään ei ole kuin ennen

Sen pituinen se?

Onko tullut aika?
Aika jolloin pitää käydä läpi synkän.
Kun mikään ei ole kuten ennen?

Jäljejellä vain pettymys. Pettymys meihin.
Riitoja, ei aikaa yhteistä, ei läheisyyttä. Vain arki ja kiire. Mitä jäljelle enää jää? Rakkaus? Onko sitä enää?

31

433

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ole

      Ei

    • Orvas Kesi

      Tänään on huomenna uusi eilinen.

      • vvvvvviiiiiiitttttt

        Luottamus,itsetunto,kiitos kuuluu lasten äidille.Kumpa voisimme unohtaa sinut katala ihminen. Varmaan mietit yksinäsi jouluna kuinka hyvä olet. Nauti joulusta "ystävien"kera.Ehkä luet ,toivottavasti saat piston ikuisen.


    • järkipäätös?

      Oletteko hakeneet apua? Jos se ei ole auttanut ja elämä on pelkkää riitelyä ja pettymyksiä niin ero voi tuoda helpotuksen. Kaikki eivät vain sovi yhteen. Lastenkaan kannalta ei ole hyvä pysyä yhdessä riidellen.

    • Cloetta...

      Mikään ei ole niin kuin ennen - totta. Mitä pikimmin tuon ymmärtää, sitä helpompaa on elämä. Parisuhde muuttuu koska ihmiset muuttuvat ja kehittyvät, ei se rakkauskaan minnekään häviä, ellei itse sitä hävitä. Kuka kieltää sinua rakastamasta yhä?

      • Sen pituinen se?

        Kukaan ei kiellä rakastamasta.

        Mutta riittääkö rakkaus jos sille ei anneta mahdollisuutta

        Kun ei ole yhteistä aikaa, toinen ei edes näe tälle tarvetta. Kun ei ole yhteisiä asioita mitä tehdä yhdessä, toisella ei aika eikä innostus riitä toisen ehdotuksille. Kun jää suhteessa yksin. Pettymys ja läheisyyden kaipuu on silti suuri. Vielä kun näistä asiosta huomauttaa, kertoo olevansa väsynyt tilanteeseen, tulee tästä vain riitaa. Riittääkö rakkaus? Haluaisin sitä, mutta ei näin. Muuten kuolen yksinäisyteen.


      • Sen pituinen se?
        Sen pituinen se? kirjoitti:

        Kukaan ei kiellä rakastamasta.

        Mutta riittääkö rakkaus jos sille ei anneta mahdollisuutta

        Kun ei ole yhteistä aikaa, toinen ei edes näe tälle tarvetta. Kun ei ole yhteisiä asioita mitä tehdä yhdessä, toisella ei aika eikä innostus riitä toisen ehdotuksille. Kun jää suhteessa yksin. Pettymys ja läheisyyden kaipuu on silti suuri. Vielä kun näistä asiosta huomauttaa, kertoo olevansa väsynyt tilanteeseen, tulee tästä vain riitaa. Riittääkö rakkaus? Haluaisin sitä, mutta ei näin. Muuten kuolen yksinäisyteen.

        Siis oikeesti.

        Kun toinen ei edes tajua, kun kysyn aiotko vielä jatkaa pitkää päivää, täyttä viikkoa. On jatkettava, vastataan. Milloi meille olisi aikaa? Olen yrittäjän vaimo.

        Totuus on,että ikuisuuteen en jaksa. Yhdessä oltu jo 18v ja suhteessa jäytännössä yksin n. 10v. Halu olisi jatkaa, mutta en jaksa tätä, kun ei ole mitään yhteistä, oikeastaa ei edes kunnollista yhteistä arkkea.


      • tsemppiä
        Sen pituinen se? kirjoitti:

        Siis oikeesti.

        Kun toinen ei edes tajua, kun kysyn aiotko vielä jatkaa pitkää päivää, täyttä viikkoa. On jatkettava, vastataan. Milloi meille olisi aikaa? Olen yrittäjän vaimo.

        Totuus on,että ikuisuuteen en jaksa. Yhdessä oltu jo 18v ja suhteessa jäytännössä yksin n. 10v. Halu olisi jatkaa, mutta en jaksa tätä, kun ei ole mitään yhteistä, oikeastaa ei edes kunnollista yhteistä arkkea.

        Miesten tapa rakastaa on usein se, että kannetaan huolta perheen taloudesta. Tällöin ei varmaankaan jää aikaa romantiikalle ym. Miehelle rakkaus on jotain paljon käytännöllisempää, leivän tuominen perheen pöytään. En yhtään ihmettele, jos väsynyt mies tiuskii, kun aletaan tinkaamaan jotain rakkaudentunnustuksia. Parempi on yrittää jaksaa kannustaa. Kyllä se yhteinen aikakin vielä tulee. Ehkä voisit itse järjestää enemmän sisältöä elämään vaikkapa vapaaehtoistyön merkeissä.


      • yrttäjä vain tietää
        tsemppiä kirjoitti:

        Miesten tapa rakastaa on usein se, että kannetaan huolta perheen taloudesta. Tällöin ei varmaankaan jää aikaa romantiikalle ym. Miehelle rakkaus on jotain paljon käytännöllisempää, leivän tuominen perheen pöytään. En yhtään ihmettele, jos väsynyt mies tiuskii, kun aletaan tinkaamaan jotain rakkaudentunnustuksia. Parempi on yrittää jaksaa kannustaa. Kyllä se yhteinen aikakin vielä tulee. Ehkä voisit itse järjestää enemmän sisältöä elämään vaikkapa vapaaehtoistyön merkeissä.

        Tsemppi sanoi hyvin"kantaa taloudellista huolta".Nyt on tiukat ajat vaatiin ymmärrystä.


      • Sen pituinen se?
        tsemppiä kirjoitti:

        Miesten tapa rakastaa on usein se, että kannetaan huolta perheen taloudesta. Tällöin ei varmaankaan jää aikaa romantiikalle ym. Miehelle rakkaus on jotain paljon käytännöllisempää, leivän tuominen perheen pöytään. En yhtään ihmettele, jos väsynyt mies tiuskii, kun aletaan tinkaamaan jotain rakkaudentunnustuksia. Parempi on yrittää jaksaa kannustaa. Kyllä se yhteinen aikakin vielä tulee. Ehkä voisit itse järjestää enemmän sisältöä elämään vaikkapa vapaaehtoistyön merkeissä.

        Vai että vapaehtoistyö auttaisi aviokriisiin? Korvaako tämä avioelämän jota kaipaan?
        Haluan aikaa mieheni kanssa, sen että oltaisiin läsnä arjessa, haluan läheisyyttä, haluan tunteen että me olemme me.

        Elämästäni ei puutu mielekästä tekemistä. On työ, lapset, harrastus, kodin arki, ystävät. Tästä puuttuu vain se oma mies. Mies, joka on naimisissa kanssani, mutta mitään yhteistä ei ole, eikä miehellä edes tunnu olevan todellista halua tähän.


      • 2+8
        Sen pituinen se? kirjoitti:

        Vai että vapaehtoistyö auttaisi aviokriisiin? Korvaako tämä avioelämän jota kaipaan?
        Haluan aikaa mieheni kanssa, sen että oltaisiin läsnä arjessa, haluan läheisyyttä, haluan tunteen että me olemme me.

        Elämästäni ei puutu mielekästä tekemistä. On työ, lapset, harrastus, kodin arki, ystävät. Tästä puuttuu vain se oma mies. Mies, joka on naimisissa kanssani, mutta mitään yhteistä ei ole, eikä miehellä edes tunnu olevan todellista halua tähän.

        Entä jos hänellä on toinen? Silloin se kotielämä on pelkkää välttelyä. Eihän avioliitossa riitä vain yhden rakkaus ja halu yhteisiin asioihin.


      • Pitkä matka....
        Sen pituinen se? kirjoitti:

        Vai että vapaehtoistyö auttaisi aviokriisiin? Korvaako tämä avioelämän jota kaipaan?
        Haluan aikaa mieheni kanssa, sen että oltaisiin läsnä arjessa, haluan läheisyyttä, haluan tunteen että me olemme me.

        Elämästäni ei puutu mielekästä tekemistä. On työ, lapset, harrastus, kodin arki, ystävät. Tästä puuttuu vain se oma mies. Mies, joka on naimisissa kanssani, mutta mitään yhteistä ei ole, eikä miehellä edes tunnu olevan todellista halua tähän.

        Mielestäni teillä on yhteistä kuten lapset, koti, arki ja ehkä ystävätkin.

        Katsoin kerran dokumentin, jossa vaimo ja mies kertoivat tilanteestaan ja näkivät kumpikin sen totaalisesti erilailla. Mitenkähän miehesi kuvailisi tilanteenne? Ikävä, nalkuttava vaimo, joka ei arvosta sitä, että mies huolehtii perheestään...?


      • Herää nainen!
        Sen pituinen se? kirjoitti:

        Vai että vapaehtoistyö auttaisi aviokriisiin? Korvaako tämä avioelämän jota kaipaan?
        Haluan aikaa mieheni kanssa, sen että oltaisiin läsnä arjessa, haluan läheisyyttä, haluan tunteen että me olemme me.

        Elämästäni ei puutu mielekästä tekemistä. On työ, lapset, harrastus, kodin arki, ystävät. Tästä puuttuu vain se oma mies. Mies, joka on naimisissa kanssani, mutta mitään yhteistä ei ole, eikä miehellä edes tunnu olevan todellista halua tähän.

        Olet ehkä iältäsi n. 40v.?
        Silloin moni nainen herää ihmettelemään sitä, että onko tässä kaikki? Joku ystävätär on ehkä eronnut juoposta tai väkivaltaisesta miehestään ja maalailee kuvaa ihanasta vapaudesta, bilettämisestä ja uudesta mahdollisuudesta intohimoiseen suhteeseen.

        Niinpä! Se on suurinta harhaa sillä totuus on se, että ei niitä uusia ja parempia miehiä löydy sormiaan napsauttamalla. Hyvät ja sopivat ehdokkaat ovat jo varattuja ja jos joku on hetken vapaana niin hän on oman entisen liittonsa pilannut pettämällä, vaimonsa ulos potkaisema. Siis luuseri parhaimmillaan!

        Monelle eronneelle käy niin, että kun uutta urhoa ei löydy vapaista niin silloin sorrutaan varattuun sekä pilataan yhden perheen tulevaisuus.

        Kuulepas aloittaja! Se on suurinta hulluutta maailmassa vaihtaa hyvä ja perheensä parasta ajatteleva työteliäs mies jonkun toisen perheen huikentelevaan luuseri-isään.

        Eikö näille naisille enää mikään riitä!
        Kyllä yrittäjämies joka haluaa saada yrityksensä menetymään sekä pitää talouden tasapainossa vähentää töitään aikaa myöten tai viimeistään kun jää eläkkeelle nauttimaan vaimostaan ja lapsenlapsistaan!


      • Herää mies
        Herää nainen! kirjoitti:

        Olet ehkä iältäsi n. 40v.?
        Silloin moni nainen herää ihmettelemään sitä, että onko tässä kaikki? Joku ystävätär on ehkä eronnut juoposta tai väkivaltaisesta miehestään ja maalailee kuvaa ihanasta vapaudesta, bilettämisestä ja uudesta mahdollisuudesta intohimoiseen suhteeseen.

        Niinpä! Se on suurinta harhaa sillä totuus on se, että ei niitä uusia ja parempia miehiä löydy sormiaan napsauttamalla. Hyvät ja sopivat ehdokkaat ovat jo varattuja ja jos joku on hetken vapaana niin hän on oman entisen liittonsa pilannut pettämällä, vaimonsa ulos potkaisema. Siis luuseri parhaimmillaan!

        Monelle eronneelle käy niin, että kun uutta urhoa ei löydy vapaista niin silloin sorrutaan varattuun sekä pilataan yhden perheen tulevaisuus.

        Kuulepas aloittaja! Se on suurinta hulluutta maailmassa vaihtaa hyvä ja perheensä parasta ajatteleva työteliäs mies jonkun toisen perheen huikentelevaan luuseri-isään.

        Eikö näille naisille enää mikään riitä!
        Kyllä yrittäjämies joka haluaa saada yrityksensä menetymään sekä pitää talouden tasapainossa vähentää töitään aikaa myöten tai viimeistään kun jää eläkkeelle nauttimaan vaimostaan ja lapsenlapsistaan!

        Oletkos koskaan ajatellut milloin yrittäjä jää eläkkeelle? 64? Ei todellakaan. Yrittäjä on yrittäjä hautaan tai ainakin palvelutaloon asti. Sitä eläkekäisten/vainajien parisuhde hurmaa vaan odottelemaan. Jee!


      • mä vaan
        tsemppiä kirjoitti:

        Miesten tapa rakastaa on usein se, että kannetaan huolta perheen taloudesta. Tällöin ei varmaankaan jää aikaa romantiikalle ym. Miehelle rakkaus on jotain paljon käytännöllisempää, leivän tuominen perheen pöytään. En yhtään ihmettele, jos väsynyt mies tiuskii, kun aletaan tinkaamaan jotain rakkaudentunnustuksia. Parempi on yrittää jaksaa kannustaa. Kyllä se yhteinen aikakin vielä tulee. Ehkä voisit itse järjestää enemmän sisältöä elämään vaikkapa vapaaehtoistyön merkeissä.

        Onko varma, että yhteinen aika tulee? Onko varma, että mies kokee sen tärkeäksi? Joo, mies näyttää ehkä rakkauttaan teoilla, mutta onko liikaa odottaa, että mies myös kuuntelisi vaimon ajatuksia? Kai sitä avioliitossa sopii odottaa, että olisi läheisyyttä - edes ajatuksen tasolla, että tietäisi olevansa toiselle tärkeä.

        Paljon ihminen kestää, jos tavoitteet ovat yhteiset ja jos tietää, että vaikeat ajat ovat väliaikaisia. Mutta jaksaminen on heikoilla, jos tuntee, ettei toinen välitä.


      • Yrittäjänainen
        Herää mies kirjoitti:

        Oletkos koskaan ajatellut milloin yrittäjä jää eläkkeelle? 64? Ei todellakaan. Yrittäjä on yrittäjä hautaan tai ainakin palvelutaloon asti. Sitä eläkekäisten/vainajien parisuhde hurmaa vaan odottelemaan. Jee!

        Tunnen monta yrittäjää, jotka ovat jääneet viettämään eläkepäiviä 55v. kun ovat saaneet yrityksensä menestymään ja jättäneet perillisen sitä jatkamaan.
        Hekin ovat ovat uhranneet firmaansa aikaa joka on ollut pois perheeltä, mutta heidän vaimonsa on ymmärtänyt työnteon ja hoitanut lapset ja kodin. Se on ollut luonnollista ja yhteistä hyvää...


      • urittäja
        mä vaan kirjoitti:

        Onko varma, että yhteinen aika tulee? Onko varma, että mies kokee sen tärkeäksi? Joo, mies näyttää ehkä rakkauttaan teoilla, mutta onko liikaa odottaa, että mies myös kuuntelisi vaimon ajatuksia? Kai sitä avioliitossa sopii odottaa, että olisi läheisyyttä - edes ajatuksen tasolla, että tietäisi olevansa toiselle tärkeä.

        Paljon ihminen kestää, jos tavoitteet ovat yhteiset ja jos tietää, että vaikeat ajat ovat väliaikaisia. Mutta jaksaminen on heikoilla, jos tuntee, ettei toinen välitä.

        Oletko varma. Kyllä miehelläkin on tunteet


      • mä vaan
        urittäja kirjoitti:

        Oletko varma. Kyllä miehelläkin on tunteet

        On tunteet joo. Aloittaja kertoi, ettei mies edes näe tarvetta yhteiselle ajalle.
        Kyllä, ihmiset muuttuvat ja joskus on rankkaa. Yhteinen aika merkitsee eri ihmisille eri asioita, mutta jos toinen kokee, ettei ole läheisyyttä, mitään yhteistä, se on aika karua. Voiko parisuhteen laittaa hyllylle odottamaan parempia aikoja? Jostain voi tinkiä, mutta eikö olisi hyvä olla tunne, että tässä tehdään yhdessä töitä, samalla puolella?

        Joku kysyy, eikö mikään riitä. Ehkä aloittajan ongelma onkin, että yksi puuttuu ja sen mukana kaikki?


      • Tunnet heidät kaikki
        Yrittäjänainen kirjoitti:

        Tunnen monta yrittäjää, jotka ovat jääneet viettämään eläkepäiviä 55v. kun ovat saaneet yrityksensä menestymään ja jättäneet perillisen sitä jatkamaan.
        Hekin ovat ovat uhranneet firmaansa aikaa joka on ollut pois perheeltä, mutta heidän vaimonsa on ymmärtänyt työnteon ja hoitanut lapset ja kodin. Se on ollut luonnollista ja yhteistä hyvää...

        Mainitsemasi kaltaisia 55 vuotiaita on aika vähän.


    • 9+0

      Osaatko olla yksin? Vaatiiko onnesi sen, että sinulla on mies? 10 vuotta on pitkä aika olla onneton liitossa, jos kerran niin on ollut.

      Rakkauteen kiinnitetään minusta liikaa huomiota. Nekin parit joissa on alko-angelmaa ja lyömistä sanovat rakastavansa vaikka se näyttäisi olevan riippuvaisuutta tappelukaverista.

    • Nyyyyyyyhh....

      Voi nyyyyyyyyh!!!!!
      Meni varmalla iso pakka Serlaa kun kyynelehdin valtameriä!
      Oi te kurjat! oi te katalat! Minkä teitte!
      Jäljellä vain riutunut itkevä äijänraato....

      Oletteko nyt onnellisia, te laskelmoivat nartut???

      :-D :-D

    • Aika aikaansa kutaki

      En jaksa ymmärtää ihmisiä, joille kaiken pitäisi pysyä samanlaisena aina ja ikuisesti. Se tietää pystyyn kuolemista, kuoleentumista seisoville jaloilleen, pysähtymistä, pyörimistä pienessä piirissä oman navan ympärillä ... Ilman muutosta ei ole elämää.

    • miessssssszs

      Jokin syyhän siihen on että mies ei halua läheisyyttä.

      • oman miehen kaipuu

        Joku syyhän siihen on mutta miten voi suhdetta parantaa, jo mies ei puhu, ei millään. Lähtee pois toiseen huoneeseen jos ottaa asian puheeks. Miehet vastatkaa: Miksi ette puhu?


      • 679031414
        oman miehen kaipuu kirjoitti:

        Joku syyhän siihen on mutta miten voi suhdetta parantaa, jo mies ei puhu, ei millään. Lähtee pois toiseen huoneeseen jos ottaa asian puheeks. Miehet vastatkaa: Miksi ette puhu?

        Hyökkäävyys ja syyttely.


      • rivien välistä
        679031414 kirjoitti:

        Hyökkäävyys ja syyttely.

        Voitko tarkentaa. Mielestän on normaalia riidellä ja pitä riidellä. Onko muuten elämäsi kohillaan? Hae apua,omaan pahaanoloon. Koet kaikki hyökkäyksenä mikä ei miellytä.


    • Luisa

      Alkuperäisen tarina on kuin kopio omasta elämästäni 10 vuotta sitten. Olin yksin avioliitossani ollut jo vuosia mutta havahduin vasta silloin että minulla on mies ja olen maailman yksinäisin ihminen. En ymmärtänyt että minun pitää mennä vain naisystävieni kanssa ulos jos halusin joskus tuulettua. Mies ei kuuna päivänä olisi tehnyt minun kanssa mitään yhteistä. Vieraannuimme. Kävimme kyllä avioliittoneuvojalla ja mies sielläkin valitti että työ on tärkeämpää. Neuvoja sanoi että niin moni mies sanoo samaa ja työntuiskeessa huomaakin että vaimo ja lapset ovat lähteneet. Se siitä niska limassa perheen hyväksi tehdystä työstä kun ei ole enää sitä perhettä.
      En mennyt sitä varten naimisiin että viettäisin koko elämäni yksin.

      • Sen pituinen se?

        Päätin taas. Aion vielä yrittää. Mieheni on suuri rakkauteni. Mieheni antaa myös joskus niinä harvoina hetkinä vastakaikua. Sitä hetkellistä lämpöä, rakkautta. Olkookin ehkä kerran tai pari kuussa, mutta ainutlaatuista. Miehiä, jotka saa mut tuntemaan näin ( niin hyvässä kuin pahassa), ei ole montaa. Näin on aina ollut. Ensi silmäyksestä ja hetkistä tiesin, että haluan hähet. Totuus on vaan että olen suurimman osan arjesta yksin. Mutta hän on se jonka haluan, jos vaan tiedän että hänkin haluaa mua ja yhteistä tulevaisuutta. Jos vaan saan myös vahvistusta sille tunteelle, että olen
        rakastettu ja haluttu edelleen. Hän teitää kyllä tunteeni.


      • Yksi petetty
        Sen pituinen se? kirjoitti:

        Päätin taas. Aion vielä yrittää. Mieheni on suuri rakkauteni. Mieheni antaa myös joskus niinä harvoina hetkinä vastakaikua. Sitä hetkellistä lämpöä, rakkautta. Olkookin ehkä kerran tai pari kuussa, mutta ainutlaatuista. Miehiä, jotka saa mut tuntemaan näin ( niin hyvässä kuin pahassa), ei ole montaa. Näin on aina ollut. Ensi silmäyksestä ja hetkistä tiesin, että haluan hähet. Totuus on vaan että olen suurimman osan arjesta yksin. Mutta hän on se jonka haluan, jos vaan tiedän että hänkin haluaa mua ja yhteistä tulevaisuutta. Jos vaan saan myös vahvistusta sille tunteelle, että olen
        rakastettu ja haluttu edelleen. Hän teitää kyllä tunteeni.

        Sinun tarinasi on juuri niinkuin minun tarinani. Loppu vain meni erillain. Yrittäjä mieheni ei nimittäin aina ollutkaan töissä vaikka niin oli kertonut. Sillä oli pari vuotta ollut toinen nainen. Mukava sellainen. asian paljastui kesällä. En osaa vieläkään elää, en ymmärrä miksi näin piti tapahtua. Kaikista suurin plussa mieheni luonteessa oli aina rehellisyys.


      • hjyvä
        Sen pituinen se? kirjoitti:

        Päätin taas. Aion vielä yrittää. Mieheni on suuri rakkauteni. Mieheni antaa myös joskus niinä harvoina hetkinä vastakaikua. Sitä hetkellistä lämpöä, rakkautta. Olkookin ehkä kerran tai pari kuussa, mutta ainutlaatuista. Miehiä, jotka saa mut tuntemaan näin ( niin hyvässä kuin pahassa), ei ole montaa. Näin on aina ollut. Ensi silmäyksestä ja hetkistä tiesin, että haluan hähet. Totuus on vaan että olen suurimman osan arjesta yksin. Mutta hän on se jonka haluan, jos vaan tiedän että hänkin haluaa mua ja yhteistä tulevaisuutta. Jos vaan saan myös vahvistusta sille tunteelle, että olen
        rakastettu ja haluttu edelleen. Hän teitää kyllä tunteeni.

        Mahtavaa


      • Yksi petetty
        hjyvä kirjoitti:

        Mahtavaa

        Mitä mahtavaa siinä oli. oletko naisten vihaaja vai elätkö elämää jossa ei toisia tarvi arvostaa, niinkuin nykyään aika paljon tuntuu olevan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      377
      3628
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      202
      1746
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      66
      1347
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      148
      1234
    5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      164
      875
    6. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      873
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      117
      840
    8. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      56
      833
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      819
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      792
    Aihe