kovat ylävatsa kivut

---tyttö-00

Moi :) oon 14-vuotias tyttö ja mulla on jo kauan ollut todella kovia ylävatsa kipuja, pahaa oloa ja pientä kuumeilua. Kivut tulevat yleensä illalla. Ulostekkin on ollut kerran mustaa ripulia ja kerran punaista. Olisiko kellään ollut koskaan samoja oireita tai tietääkö joku mistä voisi johtua? Ja olisiko lääkärissä käynti kannattavaa vai vain aivan turhaa?? Kerrottehan toki jos tiedätte hiemankin jotain? KIITOS :) Toivottavasti tänne tulisi mahdollisimman pikaisesti jotain tietoa :)

10

94

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kevätdepressio

      Jos se punainen on verta niin kannattaa mennä lääkäriin ja testeihin. Mutta jos se ei ole verta vaan olit syöny vaan jotain punajuuria niin ei sen takia lääkäriin mennä. Onko sulla vielä kuume?

      • ---tyttö-00

        En ollut syönyt mitään punaista mutta en oikein kehtaa mennä käymään lääkärillä jos minulla ei oikesti mitään olekkaan. Ja minulla on kuumetta usein iltaisin.


    • kevätdepressio

      Siis sulla on ollu nyt jonkun aikaa illalla kuumetta vai että sulla on ihan joka ilta kuumetta? Jos sulla on ollu jonkun aikaa illalla kuume niin voi johtua siitä että et o levänny tarpeeks ja siksi pitää olla kotona vielä se yksi kuumeeton päivä ennen kun menee mihinkään että se kuume ei taas nousis. Onko sulla jo alkanu kuukautiset?

      • ---tyttö-00

        Siis mulla on joka ilta vähä kuumetta ja menkat ovat alkaneet ja säännölliset mutta kivut eivät johdu niistä. Tuntuu kun mulla ois ylävatsasta joku rikki...


    • parempi vaihtoehto

      Mene tyttö hyvä lääkärille ja puhu mielummin asiasta ensin äitisi kanssa kuin kyselisit täällä diaknoosia.

    • kevätdepressio

      Mene terveydenhoitajalle puhumaan ja jos sun koulussa on koululääkäri niin voisit mennä sille puhumaan. Käykö sun koulussa lääkäri? Oot 14 ja yläkouluiässä ja joissakin kouluissa käy lääkäri ainakin kaupungissa.

    • vuokko4

      Olen kärsinyt vatsakivuista -98 lähtien, ripulia ja polttelua, lab.kokeissa laktoosia ei todettu. Kuitenkin kun tarkkailin syömistäni totesin, että maitotuotteiden jälkeen alkaa turvotus ja polte. Siispä sen toteaminen ja tarkka tuoteselosteiden lukeminen on helpottanut huomattavasti tilannetta.Syön vain sallittuja ja jätin viljatkin pois. Ostan gluteenittomia tuotteita ja leivon itsekin. Nyt on tullut uusi ongelma, hiivaa sisältävät tuotteet eivät sovi ollenkaan. Ilma ei poistu ylä- eikä alakautta olen kuin lmapallo, ulostus ei kulje jne. Oli tähystyksessä -98 jolloin todettiin divertikkelit ja nehän ovatkin vaikeat hoidettavat. Kun kuume nousee ja vatsa on täynnä ilmaa tiedän, että tulehdusta pukkaa päälle. Saan Kefexin ja Metronidazol ACTAVIS 10 päivän kuurin.Menen tänään lääkäriin kun en jaksa tätä lääkekierrettä ja toivonkin, että lääkäri ehdottaa divertikkelien poistoa. Kuullaan.

      • ---tyttö-00

        Varasin huomiseksi lääkäri ajan :) mutta tänään huomasin vuotavani pieniä tippoja kirkkaan punaista verta mutta ei johdu kuukautisista :/ tiedättekö mistä voisi johtua? :o


      • ---tyttö-00
        ---tyttö-00 kirjoitti:

        Varasin huomiseksi lääkäri ajan :) mutta tänään huomasin vuotavani pieniä tippoja kirkkaan punaista verta mutta ei johdu kuukautisista :/ tiedättekö mistä voisi johtua? :o

        Kävin lääkärissä ja joudun hemoglubiini, keliakia, veren rautapitoisuus ja kilpirauhas testeihin. Eipäili anemiaa tai keliakia... veren vuodosta en muistanut toisin sano kun lääkäri selitti niin paljon että en meinannut perässäkään kysyä :D mutta ajattelin että käyn testeissä ja odotan tuliksia ja jos mitään ei todeta olevan tai asiaa ruvetaan hoitamaan eikä lopu niin sanon asiasta sitten lääkärille. Sillä ei tuo veren vuota ole kuin vähäistä silloin tällöin.


      • ---tyttö-00
        ---tyttö-00 kirjoitti:

        Kävin lääkärissä ja joudun hemoglubiini, keliakia, veren rautapitoisuus ja kilpirauhas testeihin. Eipäili anemiaa tai keliakia... veren vuodosta en muistanut toisin sano kun lääkäri selitti niin paljon että en meinannut perässäkään kysyä :D mutta ajattelin että käyn testeissä ja odotan tuliksia ja jos mitään ei todeta olevan tai asiaa ruvetaan hoitamaan eikä lopu niin sanon asiasta sitten lääkärille. Sillä ei tuo veren vuota ole kuin vähäistä silloin tällöin.

        Mitä teen? Alan jo todella huolestua. Maha kivut eivät ole loppuneet ja menkat alkoivat ja ne ovat todella runsaat. Ne ei ole ikinä ollut näin runsaat. Tänään tulivat tulokset eikä niissä ollut mitään. Nyt täytyy tiistaina mennä koululääkärin juttusille.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      25
      1451
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1291
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1255
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1195
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1184
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1083
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1077
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1064
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1063
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1042
    Aihe