SIELUNKUOLEMATTOMUUSOPPI PAKANUUDESTA

Jarska4

Protestanttisuuteen on jaanyt viela joitakin pakanallisia harhaoppeja joita katolinen kirkko aikanaan otti ja yhdisti oppiinsa.Katolisuushan on itseasiassa 300/luvun alkupuolla syntynyt synkretistinen uakonto,johon senajan Rooman kirkon johtajat ja Rooman keisarivallan edustajat yhdistivat seka kristinuskoa, etta 300 luvulla suosittuja pakanallisia oppeja,erityisesti auringonpalvontauskon toa Mithra kulttia.Myos kreikkalaista filosofiaa.
Yksi naista harhaopeista on oppi ihmisen luontaisesta kuolemattomuudesta. Raamattu ei nimittain opeta etta ihmisilla olisi luonnostaan kuolemattomuus. kuinen Elama eli kuolemattomuus on lahja,jonka saavat vain ne jotka vastaanot avat ja hyvaksyvat Jeesuksen Vapahtajakseen ja luopuvat synneistaan.Juma lattomat eivat sita saa.Jotkut suunnat menevat niinpitkalle etta opettavat aivan karmeata oppia etta jumalattomatkin elavat ikuisesti,mutta hirvittavissa tuskissa helvetinlieskoissa.Raamattu ei nain opeta.Tallaista kasitysta perustellaan muutamalla vaarinkaannetylla raamatunkohdalla,jossa mm.ilmestyskirjan aion ja aionis sanat on kaannetty ikuista aikaa tarkoittavaksi,vaikka ne saattavat aivan hyvin merkita tiettya maaraaikaa tai jaksoa,jota ne kys.kohdissa tarkoittavatkin.
Paratiisin kaarme eli saatana oli ensimmainen joka opetti sielunkuolematto
muusoppia....ette suinkaan kuole....Sielunkuolemattopuusoppi oli tarkea osa
Egyptin muinaista uskontoa....ja sielta se omaksuttiin mm.kreikkalaiseen filoso
fiaan,joka opetti ihmissielun jatkavan elamaansa ....jossakin....heti kuoleman
jalkeen.Ja kreikkalaisesta filosofiasta oppi siirrettiin ovelasti roomankirkon oppiin.....sielunkuolemattomuusoppi on myos spiritismin paaoppi.Spiritismissa
han kuolleiksi tekeytyvat demonihenget esiintyvat edesmenneina rakkainamme
yrittaen nain eksyttaa ihmisia.Eli kyse ei ole mistaan vaarattomasta harhaopista
...myos monet uskovat ovat joutuneet spiritismin eksytykseen uskottuaan sielun
kuolemattomuusopin.

3

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Uudestaan siis taas

      Kyllähän kuolleet omaiset usein aivan oikeasti tulevat tapaamaan läheisiään. Tuon kauniin ja tärkeän tapahtuman tulkitseminen pahojen henkien eksytykseksi on joidenkin kristittyjen vainoharhaista ajattelua, jota he harjoittavat aivan aktiivisesti pyrkien näkemään piruja siellä missä niitä ei ole, vaan aitoja edesmenneitä läheisimpiämme.

      Jarska4n tekstin sisältö on aivan päinvastaista kuin Jeesuksen opetus, sillä Jeesus opetti tietoisuuden jatkumista heti kuoleman jälkeen. Kuolemattomuus ei ole jotakin, mikä erikseen myönnetään, vaan siitä ei voi päästä eroon vaikka haluaisi (vasta valaistuminen voi poistaa minuuden erillisyyden harhan, mutta silloinkin ollaan olemassa, supertietoisena, Jumala itse).

      Luukas 16:

      19. Oli rikas mies, joka pukeutui purppuraan ja hienoihin pellavavaatteisiin ja eli joka päivä ilossa loisteliaasti.
      20. Mutta eräs köyhä, nimeltä Lasarus, makasi hänen ovensa edessä täynnä paiseita
      21. ja halusi ravita itseään niillä muruilla, jotka putosivat rikkaan pöydältä. Ja koiratkin tulivat ja nuolivat hänen paiseitansa.
      22. Niin tapahtui, että köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Aabrahamin helmaan. Ja rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin.
      23. Ja kun hän nosti silmänsä tuonelassa, vaivoissa ollessaan, näki hän kaukana Aabrahamin ja Lasaruksen hänen helmassaan.
      24. Ja hän huusi sanoen: 'Isä Aabraham, armahda minua ja lähetä Lasarus kastamaan sormensa pää veteen ja jäähdyttämään minun kieltäni, sillä minulla on kova tuska tässä liekissä!'
      25. Mutta Aabraham sanoi: 'Poikani, muista, että sinä eläessäsi sait hyväsi, ja Lasarus samoin sai pahaa; mutta nyt hän täällä saa lohdutusta, sinä taas kärsit tuskaa.
      26. Ja kaiken tämän lisäksi on meidän välillemme ja teidän vahvistettu suuri juopa, että ne, jotka tahtovat mennä täältä teidän luoksenne, eivät voisi, eivätkä ne, jotka siellä ovat, pääsisi yli meidän luoksemme.'
      27. Hän sanoi: 'Niin minä siis rukoilen sinua, isä, että lähetät hänet isäni taloon
      28. - sillä minulla on viisi veljeä - todistamaan heille, etteivät hekin joutuisi tähän vaivan paikkaan'.
      29. Mutta Aabraham sanoi: 'Heillä on Mooses ja profeetat; kuulkoot niitä'.
      30. Niin hän sanoi: 'Ei, isä Aabraham; vaan jos joku kuolleista menisi heidän tykönsä, niin he tekisivät parannuksen'.
      31. Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös'."

      Selvästi Jeesuksen opetuksessa rikas mies siis halusi lähettää Lasaruksen kuolemanjälkeisestä elämästä varoittamaan vielä elossa olevia veljiään, jotta nämä tekisivät parannuksen eivätkä joutuisi samaan paikkaan kuin hän itse. Eli tietoisuus jatkuu suoraan kuoleman jälkeen ilman mitään maailmanloppuun ja pasuunoiden soimiseen saakka jatkuvaa unetonta unta ja siitä herättämistä. Joten Jarska4:n itsensä kirjoitukset ovat harhaoppisia, mikäli mittarina käytetään Paavalin sanojen sijasta Jeesuksen sanoja. Yksi oikea kohta Jarska4:n tekstissä kuitenkin oli, eli se, missä termi "aion" tarkoittaa ikuisuuden sijasta määräaikaa.

      • fda

        "Selvästi Jeesuksen opetuksessa rikas mies siis halusi lähettää Lasaruksen kuolemanjälkeisestä elämästä varoittamaan vielä elossa olevia veljiään, jotta nämä tekisivät parannuksen eivätkä joutuisi samaan paikkaan kuin hän itse."

        Niin tarinan mies ajatteli että Lasarus voisi viestiä kuolleena. Mutta mitä Lasarus kertoi itse omasta kokemuksestaan?


      • Lasaretti
        fda kirjoitti:

        "Selvästi Jeesuksen opetuksessa rikas mies siis halusi lähettää Lasaruksen kuolemanjälkeisestä elämästä varoittamaan vielä elossa olevia veljiään, jotta nämä tekisivät parannuksen eivätkä joutuisi samaan paikkaan kuin hän itse."

        Niin tarinan mies ajatteli että Lasarus voisi viestiä kuolleena. Mutta mitä Lasarus kertoi itse omasta kokemuksestaan?

        Tarinan Lasarus ei kai kerro kokemuksestaan mitään, koska hän ei tarinassa enää palannut takaisin maan päälle kertomaan mitään. Tuo Lasarus ei käsittääkseni ole lainkaan sama Lasarus kuin Marian ja Martan veli Lasarus, jonka Jeesus toisessa yhteydessä (Joh. 11 ) herätti henkiin. Tämäkään Lasarus sen enempää siinä luvussa kuin muuallakaan Raamatussa ei tietääkseni kerro palattuaan kokemuksestaan yhtään mitään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2161
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1938
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1888
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1690
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe