onko vapaaehtoisesti uskollisia%rehellisiä miehiä

nainen8

Onko ennemminkin poikkeus kuin sääntö että mies on uskollinen ja rehellinen omasta halustaan? Haluan miehiltä vastauksia. Itse olen kaunis nainen, joka saa huomiota miehiltä, mutta koskaan en ole pettämistä ajatellut millään tasolla parisuhteessani, enkä pystyisi valehtelemaan (valkoisiin valheisiin olen kykenevä, mutta nekin paljastan lopulta). En ymmärrä mikä on mennyt niin suuressa osassa ihmisiä vikaan että he ajautuvat pettämään ja valehtelemaan kirkkain silmin. Ja turha tulla biologiasta jauhamaan, me emme ole vihanneksia... Naisetkin toki saavat kertoa, eihän kyse olekaan vain miehistä. Naispuolisena kuitenkin olen kiinnostunut mitä miehet sanovat. Alan todella menettää uskoani ihmisiin ja todelliseen rakkauteen. Olenko ainoa joka rakastaa ja kunnioittaa puolisoaan vilpittömästi, eikä koskaan pettäisi vaikka tietäisi että ei ikinä jää kiinni?

26

286

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • etrdht

      Erikoinen kysymyksen asettelu... No kyllä mies / ihminen on uskollinen ja rehellinen todellakin omasta halustaan. Ja samalla tavoin omasta halustaan pettääkin, kukapa toista siihen voisi pakottaa? Biologiasta on turha lätistä mitään, kun ihmisellä on vapaa tahto ja aina voi sanoa "ei" ja pitää kiinni sitoumuksistaan.

    • OmatAjatukset

      En voi puhua kuin omata puolestani, mutta olen ollut yhteensä 15 vuotta kahdessa parisuhteessa, enkä kertaakaan ole pettänyt. Ajatus pettämisestä ylipäänsä vain on minulle jotain niin kuvottavaa, etten sitä kenellekään ihmiselle - saati sille kaikken rakkaimmalle - haluaisi tehdä.

      Olen jonkin verran asiaa pohtinut, ja uskoisin suhteen pettämiseen tulevan lähinnä kotikasvatuksesta ja yleisestä elämänasenteesta. Toki kaikkein komeimmilla miehillä varmasti tilaisuuksia tulee enemmän, mutta monesti niihin paikkoihin joutuminenkin on enemmän omista valinnoista kiinni.

      En osaa siis kysymykseesi oikein vastata, muuten kuin sanomalla, että suoraselkäisiä ihmisiä/miehiä kyllä on. Se, mistä sellaisen tunnistaa, on kai se ongelma.

      • Hellä

        Ihana kysymys :)
        Tälläistä olen itsekin miettinyt monesti. Kiva, kun joku muukin ajattelee samoja asioita.

        Omat ajatukset: Ihana oli myös sun vastaus.
        Minäkään en itse tekisi toiselle, että menisin pettään saatikka
        kenkään sosi sen kokea, että tulee metetyksi.

        Kotikasvatuksesta, ymäristöstä, tuttava piiristä ja yhteiskunnan käsitteestä ihminen pettää. Ei osata ajatella toista ihmistä, että
        petetystä tuntuu. No, harvemmin pettäjä jää kiinni.

        Kai se on osaltaltaan joku viehätyskin ja halu tehdä sellasta,
        mikä ei ole suotavaa.

        Harmi, että tälläisiä ihmisiä on aivan liikaa.
        Petetty uskoo liikaa pettäjän puheita.
        Pettäjä uskottelee toiselle ja syyttää, että hän ajoi hänet siihen.
        Itse koittaa päästä kuin koira veräjästä, hänessä ei tietenkään
        ole mitään vikaa


    • mies..

      En pettäisi ikinä missään tilanteessa. Ehkä sun miesmaussasi olisi parantamisen varaa jos päädyt yhteen vain pettäjien kanssa?

    • Toisin kuin luulet, tutkimusten mukaan pettäminen on onneksi ennemminkin poikkeus kuin sääntö.

      Enkä usko, että on kovin paljon täysin uskollisia tai patologisia pettäjiä. Useimmilla ihmisillä on elämänsä aikana useita suhteita ja joissain suhteissa petetään, toisissa ollaan uskollisia. Luulen asian johtuvan suhteen tilasta. Jos kumppani ei vastaa tarpeisiin, moni käy vieraissa ennen kuin eroaa. Ylevää toki olisi erota ennen kuin kiusaus käy ylivoimaiseksi. Turha on siis petetyn pihtarin vakuutella, ettei seksi ole kovin tärkeä asia. Se liittyy läheisesti uskollisuuteen, jolloin se on hyvinkin tärkeä osa suhtetta.

      • miesvm_1967x

        Hyvä ratikka, juuri noin!


    • outo kysymys

      Aika erikoinen kysymys. Ihminen on rehellinen ja uskollinen nimenomaan omasta halustaan. Ei kukaan pakota ketään pettämään ja valehtelemaan. Ei kukaan ajaudu vieraaseen sänkyyn tahtomattaan ja ilman omaa haluaan. Känniä toki moni syyttää. Mutta ei kännissä kukaan tee mitään mistä ei selvinpäin haaveilisi. Kännissä vaan monesta tulee rohkeampi toteuttamaan haaveitaan.

    • 14 + 14

      En ole pettänyt. En kyllä koskaan ole naisten kanssa tekemisissäkään, jos vaimoa ei lasketa. En tiedä, miten pettäisin, vaikka haluaisin.

    • mies.

      Oen kyllä ehtoisesti rehellinen enkä ole koskaan pettänyt vaikka tilaisuuksia on ollut. Minulla ei ole mitään vaikeuksia kieltäytyy seksistä toisen kanssa. Olen rehellinen koska ei naisen iskeminen ole helppoa ja jos tulee ero pettämisen takia niin joutuu ole vuosia yksin. Minä en petä mutta tälläisiä miehiä naiset harvoin haluaa. Tuntuu että ne pettäjät on naisten mieleen paljon enemmän.

      • No eihän se mikään meriitti ole, jos uskollisuus perustuu siihen, ettei ole mahdollisuuksia pettää. Tosin eihän moinen mitenkään harvinaista ole.


    • 5 + 11

      Aivan, vihanneksia emme olekaan ja siksi meitä vievät eteenpäin voimakkaat sukupuolisen lisääntymisen vietit. Älyllisinä olentoina meillä on mahdollisuus vastustaa niitä, mutta silti epäonnistumme siinä jatkuvasti. Kuka enemmän, kuka vähemmän. Uskollisuus vaatii selkärankaa ja tietoista sitoutumista. Sellaista ihmistä ei olekaan, jolle ei ikinä tulisi houkutuksia.

    • miesvaan.

      Ite reissuhommia tehneenä olen kohdannut houkutuksia ja kiinnijäämisen riskikin olisi ollut mitätön. Olen kuitenkin naiselleni luvannut olla uskollinen ja se lupaus pitää. Pettäminen muuttaa lopullisesti suhdetta eikä tekoa saa tekemättömäksi. Kuvottaisin itseäni jos pettäisin lupaukseni ja loukkaisin parisuhdettamme..
      en ole pettänyt enkä tule pettämään. Rakastan naistani syvästi.

    • Kyllä

      tässä ollaan ihan omasta tahdosta oltu uskollisia ja rehellisiä vaimolle jo 30 vuotta.
      Ei tulisi mieleenkään pilata liittoa,jonka eteen on tehty niin paljon töitä.
      Tilaisuuksia on vuosien varrella ollut paljonkin,on yrittäneet,niin naiset kuin miehetkin,tuloksetta.
      Suhteessa täytyy olla paljon pielessä,eikä sellainen mies arvosta vaimoaan ollenkaan,jos edes harkitseekin pettämistä.

    • mies lampaan nahoissa

      Pettäjä pettää lopulta eniten itseään. Voiko tyhmempää olla, kuin itsensä pettäminen? Valitettavasti niitäkin idiootteja löytyy, jotka luulevat ettei valheen myrkky syö sisintä. Jos oma puoliso on kylmä, eikä asia ratkea edes keskustelemalla, niin silloin pitää tyytyä omiin käsiin tai erota, oli lapsia tai ei. Itsellä kokemusta pitkästä, kylmästä parisuhteesta ( 20v), muttei pettämisestä. Mieli teki montakin kertaa, mutta aina tyydyin omaan käteen. Ei seksittömyys pahinta ole, vaan torjutuksi tuleminen, se että tuntee itsensä luotaantyöntäväksi, ei-halutuksi. Myös se, että sinusta tulee toiselle itsestäänselvyys. Luulen, että nuo ovat monelle syitä pettää kumppaniaan. Että kostetaan torjutuksi tuleminen ja alentava kohtelu. Ennemmin kannattaa erota ja etsiä sellainen ihminen, joka kertoo ja osoittaa rakastavansa ja haluavansa sinua, ja jonka kanssa tuntee itsensä arvokkaaksi. Ja joka kokee itsensä rakastetuksi, halutuksi ja arvostetuksi sinun kanssasi.

      • kun kohdataan..

        Sanattomaksi vetää..kuinka viisaita ajatuksia! Enemmän tuollaisella viisaudella rikastettuja niin miehiä, kuin naisia..ja vielä se onni, että kohtaisivat toisensa. Ei tarvitsisi yksinäisenä/petettynä/hylättynä/turhautuneena etsimiseen täällä vuoroin toisiaan ihmetellä. Vaan kunnioitus ja rakkaus voittaisi:)


      • rakkaus puuttui

        Mietin vaan koskeeko tuo minua? Kylmä kuiten oli.


    • tiia81

      Miten määritellään "kaunis" nainen? :D :D :D siis sori mut meni ohi tää..siis mulla on kaveri joka on ylipainoinen (nainen 28v) mutta silti pidän häntä erittäin kauniina ihmisenä koska sisäistä kauneutta löytyy paljon, ja hän on auttanut minua niin monessa asiassa ja monen asian läpikäymisessä.

    • Esitän nyt toisen

      Näkökulman tuohon uskollisuusasiaan.

      Itse olen eräiden menneisyyteni tapahtumien vuoksi miltei täydellisen empatiakyvytön ja kaikki elämäni siirrot perustuvat todennäköisyyslaskelmiin riskien suhteesta saamaani hyötyyn.

      Eli jos joku tekee minulle tai läheisilleni jotain pahaa hän joutuu maksamaan siitä tilaisuuden tullen korkojen kera vaikka tapahtuneesta kuluisi vuosikymmeniä.

      Minulle on myös kehittynyt (miten sen sanoisi hienosti) ikäänkuin saalistajan vaisto ja monista ihmisistä alkaa löytyä heikkoja kohtia joihin voisi tarpeen tullen iskeä.

      Parisuhde liittyy tähän kuvioon siten , että vaimoni on kaunis ,älykäs ja riittävän määrän tunneälyä omaava ettei ala kysellä turhia.

      Tämä painaa vaakakupissa enemmän kuin satunnainen penetraatio jonkun random -horon kanssa.

      Lisäksi meillä on kaksi lasta joille haluan antaa turvallisen kodin mallin jossa puolisot kunnioittavat toisiaan .

      • Taitaa se

        vaimosi pelätä sinua? Kirjoituksesi oli ainakin pelottava ja kuvottava.
        Epäilenpä ainakin tuota, että kunnioittaako vaimosi sinua jos tietää näistä sinun penetraatio-reissuistasi...


    • nainen8

      Kiitos kaikille vastauksista. Ilmaisin vähän epäselvästi tuon "vapaaehtoisesti". Sillä tarkoitin juurikin sitä, että mies ei ole pettämättä vain sen takia, että siitä seuraa itselle vaikeuksia yms... Ihan tippa tuli linssiin joistakin miesten kommenteista, miten he arvostavat ja rakastavat naistaan. Teidän naisenne ovat takuulla maailman onnellisimpia. Hyvä tietää että näitä vielä löytyy. Ja jos suurin osa on edelleen uskollisia, niin olen sitten todella huono-onninen, sillä uskollisuus on #1 arvo minulle. :/ Joku tuolla mainitsi suunnilleen että olisi oma vikani kun otan miehen joka pettää.. Ei, en todellakaan haluaisi vetää yhtäkään petturia puoleeni, ja ei, en myöskään ole mikään pinnallinen nainen, jolta viedään jalat alta ruskeilla nappisilmillä ja lihaksikkaalla kropalla sekä siirappisilla sanoilla. Olen nainen, joka haluaa kunnioittavan, rehellisen ja rakastavan miehen. Ulkoiset seikat ovat toisarvoisia.. Joku kysyi mitä kauniilla tarkoitetaan. Se oli lähinnä heitto..saan paljon huomiota niin naisilta kuin miehiltä, mutta kauneus onkin ihan mielipideasia.. Joka tapauksessa kiitos kaikille vastanneille, ehkä jonain päivänä sydän vielä arpeutuu. Ap

      • miettiväinen

        Vaikeus sekin on, että tulee huono omatunto.
        Ihminen etsii hyvää oloa. joku on nin fiksu, että tietää ettei hyvä olo seuraa pettämisestä.
        Ja se että ei petä "koska rakastaa" niin eikös sekin ole itsekästä?
        Tuota on vatvottu kautta maailman sivu, että voiko ihmisellä olla täysin pyytettömiä tarkoitusperiä, vai onko jopa täydellinen hyvyys ja moraalin seuraaminen aina jollaintapaa itsekästä toimintaa.

        Sanoisin että moni pettäjistä ei itse tiedosta pettävänsä, he vaan ovat uskollisia useammalle yhtä aikaa. Otetaanpa vaikka joku nainen joka kamppailee "ihastuksen" kourissa..muodostaa suhteen toiseen mieheen, oma mies odottaa kotona: Hän ei voi "jättää" 1. miestä koska haluaa pitää avioliittolupauksensa, ja 2. mieheen muodostettu "henkinen side" sitoo jo esim olemaan vaiti mitä tapahtui pikkujouluissa. Sitten nainen sanoo että häntä raastaa sisältä tämä kaksoiselämä. No eikös hän silloin ole kaksinverroin uskollinen, ja uskollisuus pistää hänet solmuun.
        Jotta ihminen voi olla yhdelle uskollinen, hänen pitää samalla olla niin "julma",. että pystyy kääntämään selkänsä toisille , eli suhteen ulkopuolisille tarvittaessa täysin. Sanoa jopa ihanalle ja kiltille ihmiselle, että painu hittoon mä en sua edes halaa onnitteluiksi. Olen tavannut miehiä jotka julmasti flirttailee vieraille naisille jotka ihastuvat tietysti uskollisen oloiseen mieheen, sitten tulee vaimo paikalle ja he ottavat siinä paikassa sellaisen himo kielarin ja mies kehuu vaimoaan ja puristelee tämän perss..
        siinä ääriesimerkki miten se oma seksuaalinen himo ja valta toteutetaan vastakkaiseen sukupuoleen, samalla kun ollaan "uskollisia"


      • miettiväine

        Se mitä itse haen suhteelta, on että joku olisi minun puolellani.
        Samalla puolella olemisen voi rikkoa monella tavalla. Pidän pettämisenä esim ylenmääräistä juopottelua tai uhkapelaamista, tai vaikkapa sitä, että tää ihminen on niin paljon mieliksi esim töissä tai kodin ulkopuolella, että sitten kiukkuaa kun häntä kaikki "repii joka suuntaan". Tai että hän on minulle mieliksi ja suostuu vaikkapa yhteise talon rakentamiseen, miellyttääkseen, mutta sitten rupeaakin vetkuttelemaan koska homma ei olekaan lähellä sydäntä.
        Eli lähtökohtaisesti en etsi uskollista ihmistä. Vaan siis ihmistä, joka on riittävän miellyttämisenhaluinen että hänen kanssa voi asua samaa kämppää, mutta riittävän autonominen että pystyy valitsemaan puolensa ja toteuttamaan valitsemaansa linjaa, (pystyy sanomaan EI) riittävän itsekäs että häneen voi luottaa pitävän oman puolensa ja KERTOvan mitä ei halua, ja mitä haluaa elämässä. Eli häneen voi luottaa, että mikäli hän joskus löytää toisen, hän ei tee sitä kuten raukkis, vaan kertoo mikä mättää. Niitä pieniä merkkejä voi tarkkailla jo suhteen alussa. syyttääkö esim paljon muita ongelmistaan jne


      • 70 / 66
        miettiväine kirjoitti:

        Se mitä itse haen suhteelta, on että joku olisi minun puolellani.
        Samalla puolella olemisen voi rikkoa monella tavalla. Pidän pettämisenä esim ylenmääräistä juopottelua tai uhkapelaamista, tai vaikkapa sitä, että tää ihminen on niin paljon mieliksi esim töissä tai kodin ulkopuolella, että sitten kiukkuaa kun häntä kaikki "repii joka suuntaan". Tai että hän on minulle mieliksi ja suostuu vaikkapa yhteise talon rakentamiseen, miellyttääkseen, mutta sitten rupeaakin vetkuttelemaan koska homma ei olekaan lähellä sydäntä.
        Eli lähtökohtaisesti en etsi uskollista ihmistä. Vaan siis ihmistä, joka on riittävän miellyttämisenhaluinen että hänen kanssa voi asua samaa kämppää, mutta riittävän autonominen että pystyy valitsemaan puolensa ja toteuttamaan valitsemaansa linjaa, (pystyy sanomaan EI) riittävän itsekäs että häneen voi luottaa pitävän oman puolensa ja KERTOvan mitä ei halua, ja mitä haluaa elämässä. Eli häneen voi luottaa, että mikäli hän joskus löytää toisen, hän ei tee sitä kuten raukkis, vaan kertoo mikä mättää. Niitä pieniä merkkejä voi tarkkailla jo suhteen alussa. syyttääkö esim paljon muita ongelmistaan jne

        Tuskin tuo voi olla totta mutta jos on niin kyseessä on itsekkyyden huippu!
        Ristiriitainen sisltö! Miellyttämishaluinen kynnysmatto mutta kuitenkin riittävän itsekä?


      • 20+4

        Jos joku väittää kumppanilleen, että sinä sait minut pettään.
        Ja pah sanon minä. Kyllä se on niin, että pettäjä itse päättää
        mitä tekee, turha on toista syytellä.Yhtälailla , se pettäjäkin siinä
        parisuhteen koukerot tekee, ei vain toinen.


    • 70 / 66

      Minä näen tuon kysymyksen "vapaaehtoisuudesta" kysymyksenä onko aktiivista hakua pettämiseen vai ei.

      Jokaiselle kai tulee hakematta tilanteita joissa vietti voi viedä voiton, eli ei ole hakua mutta tulee houkutus.

      Miten tilanne hoituu, sitähän ei tiedä etukäteen.

      Kuten olen muussa yhteydessä maininnut niin itse olen ollut muutaman kerran "karvan" päässä pettämisestä.
      Liekö ollut kohtalon sormi pelissä kun aina ulkopuolinen häiriö pysähdytti prosessin.

      Eli olen vapaaehtoisesti uskollinen mutta noiden "likipiti" tilanteiden osalta epärehellinen yhtä tapausta lukuun ottamatta.

    • Manfred...

      Ikävä tuottaa sinulle pettymys, mutta et ole mikään poikkeus tai yli-ihminen.
      Kyllä ihmisiä on joka lähtöön ja vielä asemallekin...

      Alat menettää uskoasi?
      Millä kokemuksella?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      133
      1888
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe