Mahtava Linux Ubuntu

Ubuntu rulaa

Asensin Ubuntu 14.04 käyttiksen ja samalla poistin winukan pois.
Pelaa kun junan vassa! Ihana käyttöjärjestelmä ja niin monipuolinen toiminnoissa!

60

171

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vakeilu pelko

      Olisikohan Mintti vielä parempi kun Ubuntu? Vaan ei kai mikään enää voi olla toimivampi , mitä Ubuntu on!
      Joku sanoi, että kun kayttää Linux käyttistä, niin on oltava voliohattu päässä, niin ei naapurikaan saa selville mitä ajattelet!

      • dataleak......

        Ei ole parempi, koska ei ole aina oiken turvallinen. Mutta aina Linux on parempi kuin nsa-windows.


      • data vuotaa
        dataleak...... kirjoitti:

        Ei ole parempi, koska ei ole aina oiken turvallinen. Mutta aina Linux on parempi kuin nsa-windows.

        Samaa mieltä olen minäkin.


    • joo mullakii on

      2 tommottii iha identtist delli läppärii toisesa winkku 7 ja toisessa puputi-linkkura 14 ja huima on ero niijen konneiten ero sitte toiminnasa, linkkura-laite on hitas ku täi pinkviini kakassa, 5 x hittaampi esim. neti sellailusa 4g-mokkulalla, linkkura-lootaa se yhteys on tosi tuotava wlanni kauttaa ku eihä linkkura mokkuloista mittää ymmärrä vieläkää se nii tosi halapa roska-tekele, linkku-urlpollen reppanallen simmottii nii tosi halapa sekunda-tekele linkkuran-reuhka kuitennii kelvannoo vieläkii kunha muistaa silmäsä ainaa ummistaa ku näkkee reppana jossakii toimiva winkku-konnee netti-sellailussa ettei se pääse linkku-urlpo linkkuran tahmeutesta taasen nii karusten muistuttamaa eiköstä vaa tällee olekkii juttu linkku-urlpot hih hih !

      • sattuuko se, kun järki lähtee?


      • ei ole kokemusta....
        puusilima____ kirjoitti:

        sattuuko se, kun järki lähtee?

        Kait se on miellyttävä kokemus, kun niitä on muutama jakamassa järjettömiä soperruksia tälläkin hetkellä ja kait sitä ei itse totea, jos se "lähtee" ilman kipua!???


      • ei oll kokemust
        puusilima____ kirjoitti:

        sattuuko se, kun järki lähtee?

        tosta jutust, kyseleppä nuiltaa linkku-urlpoilt reppanoilt sitä linkkura-juttuu, niillää jollakii saattasi olla kyll jottai kokemusta siitää ku järki lähtöö ja linkku-urplpon on sitte iha neuroottine pakko siirtyy käyttää sitää nii tosi halapaa sekunda-tekele linkkuran-reuhkaa, usseimmiltaa linkku-urlpoiltaa reppanoilt ei kuitekaa voi se järki lähteekää ku ei sitä oll koskaa ollukkaa vai kui linkku-urlpot hih hih ..

        no oli mite oli, sitä nii tosi halapaa sekunda-tekele linkkuran-reuhkaa ei oll tosijaa mittää ainakaa järkevätä syytää nii tosi halvallaa käytellää, eihä se nii tosi halapa sekunda-tekele tunnista vieläkää näit mokkuloikaa, jopa tää wanha xp sp3 kuitekii tunnistaa tään tämmöttii 4g-mokkula jollaa nytekii nettii sellailen, ymmärrän kyll toisaalt senkii että mobiili-netti on usseimmillen linkku-urlpoillen reppanoillen iha aiva liian kalliskii jote linkkuran vajavaisuutet täss kohas eivätten usseimpii linkku-urlpoi reppanoi site sen kummemmi häiritekkää eiköstä vaa tällee olekkii sekii nii tosi halapa linkkura-juttu linkku-urlpot hih hih, linkkuroillen on kyll nytte keksitty simmottii aika nerokast uusio-käyttöö satelliittie painolastin, samalla linkkuroist pääsee muuteki siinää sitte aika kätevästen erroo ilima mittää ylimääräsii kustannuksii ku joku iha toine taho net kulutkii siinää maksaa sano ..


    • Ubuntu rulaa

      Kuinka usein Ubuntua pitää skannata ja mikä virus tutka on paras? Onko ne ilmaiset luotettavia, vai onko ostettava maksullinen?
      Kuinka usein tulee päivityksiä? Kerran kuussa, vai joka viikko?

      • 8 + 4 = 12

        Ubuntu ei tarvi mitään virustutkaa eikä päivityksiä, kun se asennetaan kaksikertaa vuodessa ja useamminkin, tai kun vaihdetaan toinen Linux edellisen tilalle ja valikoimaa on riittävästi!


      • Kyllä se siitä

        Wintoosasta linuxiin siirtyvien tulisi muistaa muutama seikka

        - koska salasana pitää antaa, anna sellainen että muistat sen. 1234 on erinomainen salasana vaikka asennus yrittäisi muuta väittää
        - asenna kaikki löytämäsi virusskannerit käyttöön yhtäaikaa. Voit myös yrittää winen kanssa ajaa wintoosalle tarkoitettuja virusskannereita. Koskaan ei voi olla liikaa turvaa edes linuxissa
        - jotta laitteen etäkäyttö olisi helppoa asenna ainakin ssh, ftp ja vnc serverit. Muista pitää salasanat yksinkertaisina ettet unohda niitä.
        - älä asenna selaimiin mitään tietoturvalaajennuksia. Ne vain hidastavat laitetta turhaan
        -et kuitenkaan saa uusimpia ohjelmia distron pakettivarastoista joten unohda ne ja asenna ohjelmat suoraan ohjelman valmistajan tarjoamista lähdekoodeista

        Kyllä siitä lähtee. Näillä yksinkertaisilla ohjeilla pääsee hyvin lähelle wintoosamaista käyttökokemusta.


      • Tubutin tuhoo...†
        Kyllä se siitä kirjoitti:

        Wintoosasta linuxiin siirtyvien tulisi muistaa muutama seikka

        - koska salasana pitää antaa, anna sellainen että muistat sen. 1234 on erinomainen salasana vaikka asennus yrittäisi muuta väittää
        - asenna kaikki löytämäsi virusskannerit käyttöön yhtäaikaa. Voit myös yrittää winen kanssa ajaa wintoosalle tarkoitettuja virusskannereita. Koskaan ei voi olla liikaa turvaa edes linuxissa
        - jotta laitteen etäkäyttö olisi helppoa asenna ainakin ssh, ftp ja vnc serverit. Muista pitää salasanat yksinkertaisina ettet unohda niitä.
        - älä asenna selaimiin mitään tietoturvalaajennuksia. Ne vain hidastavat laitetta turhaan
        -et kuitenkaan saa uusimpia ohjelmia distron pakettivarastoista joten unohda ne ja asenna ohjelmat suoraan ohjelman valmistajan tarjoamista lähdekoodeista

        Kyllä siitä lähtee. Näillä yksinkertaisilla ohjeilla pääsee hyvin lähelle wintoosamaista käyttökokemusta.

        Vihdoinkin ohjeet miten jo alunalkaenkin turvattoman linuks tubuttimen saa turvallisemmaksi. Linukshihhulit valehtelee että se kurttaus olisi turvallinen vaikka se se ei sitä ole. Linuks on turvaton ja moni-ultra-hyber-toimimaton paska .


      • 0, 10+ vuotta
        8 + 4 = 12 kirjoitti:

        Ubuntu ei tarvi mitään virustutkaa eikä päivityksiä, kun se asennetaan kaksikertaa vuodessa ja useamminkin, tai kun vaihdetaan toinen Linux edellisen tilalle ja valikoimaa on riittävästi!

        5 vuotta saa olla LTS versio ja sen voi päivittää sitten uudempaan. Ubuntuun ei ole haittaohjelmia taikka viruksia, ne hoidellaan päivityksillä.


    • vaihdoin Mintiin

      Itse vaihdoin Ubuntun Linux Mintiin ja olen päätökseen todella tyytyväinen. Mint toimii hienosti eikä ole kaupallista paskaa mukana.

      • maukasMinty

        Mintin maku on parempi, kun kamelinpaskakasa!


      • fiktiooooo

        Ei mene läpi win-trollin kirjoitukset.


      • Mint on parempi
        maukasMinty kirjoitti:

        Mintin maku on parempi, kun kamelinpaskakasa!

        Mint on kevyempi, nopeampi ja käytössä kaikin tavoin paljon parempi kuin Ubuntu. Eikä tule sitä kaupallista mainospaskaa mukana, eikä Amazonia. Ubuntu muuttui kaupalliseksi tuotteeksi, joka mainostaa muiden toimijoiden kaupallisia tuotteita ja jonka mukana myydään puoliväkisin kaupallisia tuotteita. Eli Ubuntun idea on tuottaa rahaa ja se on väärin. Mint on ilmainen eikä se pyöritä mitään kenenkään bisnestä. Kaupallisuus on kapitalismia ja siten väärin kaikkia kohtaan. Raha ei saa liikkua vaan tuotteen tulee tulla ilmaiseksi.


      • mint-windows
        Mint on parempi kirjoitti:

        Mint on kevyempi, nopeampi ja käytössä kaikin tavoin paljon parempi kuin Ubuntu. Eikä tule sitä kaupallista mainospaskaa mukana, eikä Amazonia. Ubuntu muuttui kaupalliseksi tuotteeksi, joka mainostaa muiden toimijoiden kaupallisia tuotteita ja jonka mukana myydään puoliväkisin kaupallisia tuotteita. Eli Ubuntun idea on tuottaa rahaa ja se on väärin. Mint on ilmainen eikä se pyöritä mitään kenenkään bisnestä. Kaupallisuus on kapitalismia ja siten väärin kaikkia kohtaan. Raha ei saa liikkua vaan tuotteen tulee tulla ilmaiseksi.

        Voivat kehittäjät myydä tietoturva-aukot vaikkapa NSA:lle. Paikkaisivat heti, kuten Ubuntussa on tapana. Linux-jakeluiden ongelma voi olla nuo hitaat päivitykset ja jokin taho pääsee kiinni dataasi. Mint perustuu ubuntuun joten turhaan trolli valitat.
        Kyllä minulla Ubuntu 14.04 LTS toimii nopeasti, vaatii toki vähintään n. 8 vuotiaan tietokoneen ja ainakin 1GB ramia. Ubuntun ideana on myös tuottaa rahaa, jotta laadukas Ubuntu(tuote) olisi saatavilla meille ilmaiseksi tulevaisuudessakin. Eikö ole hyvä että rahat revitään muualta kuin käyttäjiltä?


      • ei todellakaan ole
        mint-windows kirjoitti:

        Voivat kehittäjät myydä tietoturva-aukot vaikkapa NSA:lle. Paikkaisivat heti, kuten Ubuntussa on tapana. Linux-jakeluiden ongelma voi olla nuo hitaat päivitykset ja jokin taho pääsee kiinni dataasi. Mint perustuu ubuntuun joten turhaan trolli valitat.
        Kyllä minulla Ubuntu 14.04 LTS toimii nopeasti, vaatii toki vähintään n. 8 vuotiaan tietokoneen ja ainakin 1GB ramia. Ubuntun ideana on myös tuottaa rahaa, jotta laadukas Ubuntu(tuote) olisi saatavilla meille ilmaiseksi tulevaisuudessakin. Eikö ole hyvä että rahat revitään muualta kuin käyttäjiltä?

        Ei todellakaan ole. Rahan ei kuulu liikkua ollenkaan. Vastustan henkeen ja vereen ihan kokonaisuudessaan taloutta. Kaiken pitäisi lähtökohtaisesti aina olla ilmaista, eli mikään ei saa maksaa mitään. Olen poliittisesti melko puhtaasti kommunisti.


      • jne.................
        ei todellakaan ole kirjoitti:

        Ei todellakaan ole. Rahan ei kuulu liikkua ollenkaan. Vastustan henkeen ja vereen ihan kokonaisuudessaan taloutta. Kaiken pitäisi lähtökohtaisesti aina olla ilmaista, eli mikään ei saa maksaa mitään. Olen poliittisesti melko puhtaasti kommunisti.

        Varastiko tietokoneesi ja internet-liittymäsi? Entäpä sähkö, jota nyt kulutat? Entä maksatko asumisesta?
        Toki voit karsia kuluja, mutta nykyään joudut pakollisesti lähes kaikesta maksamaan.


      • säästän toki
        jne................. kirjoitti:

        Varastiko tietokoneesi ja internet-liittymäsi? Entäpä sähkö, jota nyt kulutat? Entä maksatko asumisesta?
        Toki voit karsia kuluja, mutta nykyään joudut pakollisesti lähes kaikesta maksamaan.

        Tietokone on vanha laite, en maksanut siitä mitään. Internet-liittymä on sama kuin kännykkäliittymäni ja maksaa pari kymppiä kuussa vain. Sähköstä toki joudun maksamaan, valitettavasti. Ehkä joskyus olen sähkön suhteen omavarainen, siihen on mahdollisuuksia olemassa. Vuokrani on hyvin pieni, asun kompaktisti pienessä asunnossa enkä aivan keskustassa joten vuokrataso on halpa.

        Karsin kuluja mm. siten, että en maksa yhteiskunnalle kirkollisveroa. En myöskään hanki autoa, koska auton veroluonteiset maksut ovat niin kalliit. Pärjään kaupunkilaisena hienosti polkupyörällä ympäri vuoden ja se on käytännössä ilmaista liikkumista jonka muu yhteiskunta maksaa minulle.

        Ruokaostokset teen Lidlissä halvalla, enkä käy kalliissa Suomalaisissa kaupoissa ollenkaan. Silloin yhteiskunta ei saa juurikaan minulta mitään missään muodossa vaan voitan rahallisesti itse.

        Vaatteita ja muuta käyttötavaraa ostan ulkomaisista verkkokaupoista halvalla ja myös Varustelekasta huomattavasti halvemmalla mitä normaalisti käyttökelpoiset vaatteet maksaisivat. Eli karsin kuluja kaikkialla toimien yhteiskunnan rahallisia intressejä vastaan mahdollisimman tehokkaasti.


      • jaaa................
        säästän toki kirjoitti:

        Tietokone on vanha laite, en maksanut siitä mitään. Internet-liittymä on sama kuin kännykkäliittymäni ja maksaa pari kymppiä kuussa vain. Sähköstä toki joudun maksamaan, valitettavasti. Ehkä joskyus olen sähkön suhteen omavarainen, siihen on mahdollisuuksia olemassa. Vuokrani on hyvin pieni, asun kompaktisti pienessä asunnossa enkä aivan keskustassa joten vuokrataso on halpa.

        Karsin kuluja mm. siten, että en maksa yhteiskunnalle kirkollisveroa. En myöskään hanki autoa, koska auton veroluonteiset maksut ovat niin kalliit. Pärjään kaupunkilaisena hienosti polkupyörällä ympäri vuoden ja se on käytännössä ilmaista liikkumista jonka muu yhteiskunta maksaa minulle.

        Ruokaostokset teen Lidlissä halvalla, enkä käy kalliissa Suomalaisissa kaupoissa ollenkaan. Silloin yhteiskunta ei saa juurikaan minulta mitään missään muodossa vaan voitan rahallisesti itse.

        Vaatteita ja muuta käyttötavaraa ostan ulkomaisista verkkokaupoista halvalla ja myös Varustelekasta huomattavasti halvemmalla mitä normaalisti käyttökelpoiset vaatteet maksaisivat. Eli karsin kuluja kaikkialla toimien yhteiskunnan rahallisia intressejä vastaan mahdollisimman tehokkaasti.

        Kyllä parikymppiä liittymästä on aivan liikaa. Tuota kannattaisi miettiä tarkemmin, että oletko joutunut jopa kytkyn uhriksi. Toki jos lataat paljon ja soittelet paljon, ja se ei maksa kuussa kuin parikymppiä, niin silloin on ok.
        Itse voin puhelimella puhua rajattomasti saman operaattorin liittymiin(tulee tunteja tunteja puhuttua ja operaattori ottaa kyllä tässä takkiinsa(ei ihme että tyrkyttivät uutta sopimusta :) )).


      • latailtua tulee
        jaaa................ kirjoitti:

        Kyllä parikymppiä liittymästä on aivan liikaa. Tuota kannattaisi miettiä tarkemmin, että oletko joutunut jopa kytkyn uhriksi. Toki jos lataat paljon ja soittelet paljon, ja se ei maksa kuussa kuin parikymppiä, niin silloin on ok.
        Itse voin puhelimella puhua rajattomasti saman operaattorin liittymiin(tulee tunteja tunteja puhuttua ja operaattori ottaa kyllä tässä takkiinsa(ei ihme että tyrkyttivät uutta sopimusta :) )).

        Latailen elokuvia ja musiikkia aika paljon viikossa ja kuukaudenkin aikana. En maksa viihteestä vaan piratisoin sen minkä tarvitsen.


      • nahkavitoselle
        latailtua tulee kirjoitti:

        Latailen elokuvia ja musiikkia aika paljon viikossa ja kuukaudenkin aikana. En maksa viihteestä vaan piratisoin sen minkä tarvitsen.

        On se hyvä, että on sinun kaltaisia lakia seuraavia kansalaisia, jotka rehellisesti käy varastamassa toisten työn tuloksia "nahkavitosella"!!!!!!!!!


      • latailtua tulee
        nahkavitoselle kirjoitti:

        On se hyvä, että on sinun kaltaisia lakia seuraavia kansalaisia, jotka rehellisesti käy varastamassa toisten työn tuloksia "nahkavitosella"!!!!!!!!!

        Minua ei sattumalta kiinnosta maksaa leffoista eikä musiikistakaan mitään. Youtubessakin on musiikki ihan ilmaiseksi jaossa, joten miksi ihmeessä ostaisin levyjä kun saan kuunnella mitään maksamatta niin paljon kuin haluan? Leffoista on turha maksaa, kun sen leffan kuitenkin katsoo vain kerran ja sitten sen unohtaa. Olin piraatti jo Amigan valtakaudella ja tulen sitä aina olemaan.

        Ei kiinnosta sinun rehelliset periaatteesi pätkän vertaa. Jos jotakuta artistia piratismi haittaa niin menkööt artisti hirteen. Olen sitäpaitsi Piraattipuolueen jäsen.


      • en luota, en
        ei todellakaan ole kirjoitti:

        Ei todellakaan ole. Rahan ei kuulu liikkua ollenkaan. Vastustan henkeen ja vereen ihan kokonaisuudessaan taloutta. Kaiken pitäisi lähtökohtaisesti aina olla ilmaista, eli mikään ei saa maksaa mitään. Olen poliittisesti melko puhtaasti kommunisti.

        "Rahan ei kuulu liikkua ollenkaan"
        Näin sen sen pitäisi olla, mutta oletko päässyt käsiksi jokaisen epämääräisen kehittäjän kaikkiin rahavirtoihin? Tuskin olet, joten voivat myydä aukkoja esimerkiksi nsa:lle, niinhän taitaa microsoft myös tekevän.


      • utelias vekkuli
        latailtua tulee kirjoitti:

        Minua ei sattumalta kiinnosta maksaa leffoista eikä musiikistakaan mitään. Youtubessakin on musiikki ihan ilmaiseksi jaossa, joten miksi ihmeessä ostaisin levyjä kun saan kuunnella mitään maksamatta niin paljon kuin haluan? Leffoista on turha maksaa, kun sen leffan kuitenkin katsoo vain kerran ja sitten sen unohtaa. Olin piraatti jo Amigan valtakaudella ja tulen sitä aina olemaan.

        Ei kiinnosta sinun rehelliset periaatteesi pätkän vertaa. Jos jotakuta artistia piratismi haittaa niin menkööt artisti hirteen. Olen sitäpaitsi Piraattipuolueen jäsen.

        Onko tuo "Piraattipuolue" rekistöröity puolue?


      • hienoa hommaa

      • varasliittolaiselle
        hienoa hommaa kirjoitti:

        Lue tuolta
        http://piraattipuolue.fi/

        Onko jäsenten määrä samoilla numeroilla kun linuksen käyttäjä numerot, siis 1.61%????????


      • win vakoilee.
        varasliittolaiselle kirjoitti:

        Onko jäsenten määrä samoilla numeroilla kun linuksen käyttäjä numerot, siis 1.61%????????

        Voi olla. Mutta se on varmaa että 100% windows-käyttäjällä on haittaohjelma tietokoneellaan.


    • Virtuaali ki****i

      Kuinka monta kertaa se Ubuntu pitää oikein asentaa? Minä ainakin pärjään yhdellä asennuksella monta vuotta.

      • 5 tai 6

        5 vuotta on asennuksen väli, jos käytät LTS versiota. Toki voit asentaa seuraavan version rinnalle ja päivityssykli on 6 kuukautta.


      • 5 tai 6
        5 tai 6 kirjoitti:

        5 vuotta on asennuksen väli, jos käytät LTS versiota. Toki voit asentaa seuraavan version rinnalle ja päivityssykli on 6 kuukautta.

        "Toki voit asentaa seuraavan version rinnalle ja päivityssykli on 6 kuukautta."
        Siis jos haluat aina päivittää uusimman.


      • Huli Gaani
        5 tai 6 kirjoitti:

        "Toki voit asentaa seuraavan version rinnalle ja päivityssykli on 6 kuukautta."
        Siis jos haluat aina päivittää uusimman.

        Eikös linuks hihhulienmatolootissa ole puoli tusinaa eri asteista kurapaskaa, kun sillä kyrttauksella ei pärjää edes päästä XXXXX sivuille ilman sudotusta ja videon runkkausta! Ei ole ihme, jos jatkuvasti sulakkeet päässä poksahtelee ja tulee vastaan uudelleen asennus tuuba!


      • ei haittaohjelmia
        Huli Gaani kirjoitti:

        Eikös linuks hihhulienmatolootissa ole puoli tusinaa eri asteista kurapaskaa, kun sillä kyrttauksella ei pärjää edes päästä XXXXX sivuille ilman sudotusta ja videon runkkausta! Ei ole ihme, jos jatkuvasti sulakkeet päässä poksahtelee ja tulee vastaan uudelleen asennus tuuba!

        Yksi ubuntu kyllä riittää per kone.


      • ketjun aloittaja
        ei haittaohjelmia kirjoitti:

        Yksi ubuntu kyllä riittää per kone.

        Ei riitä usealle, kun lukee linuks hihhulin vaikertelua sodat sivulla ja tarvii olla joka temppuun special linux rypistys, että saa kuvan kamerasta kovikseen ja sitten eri tempuntekijä videoille! Kyllä on surkeata, kun tarvii apupyörän yksinkertaiseen tehtävään!

        Vaan sitä saat, mitä maksat, joten ilmaista lounasta ei ole!


      • U Te Li As
        ei haittaohjelmia kirjoitti:

        Yksi ubuntu kyllä riittää per kone.

        )"ei haittaohjelmia"(........?

        Tuota mainitaan paljon linuksistien vaikerruksissa! Kerroppa nyt selväkielellä mikä on HAITTAOHJELMA ? Minä kun olen ollut siinä uskossa, että kun asentaa Ubuntun koneeseen, niin se on HAITTAOHJELMA jo ennen kun pääsee hulmuaman edes nettiin, siis...........

        Onko Ubuntu haittaohjelma????????????????


      • win saastainen paska
        Huli Gaani kirjoitti:

        Eikös linuks hihhulienmatolootissa ole puoli tusinaa eri asteista kurapaskaa, kun sillä kyrttauksella ei pärjää edes päästä XXXXX sivuille ilman sudotusta ja videon runkkausta! Ei ole ihme, jos jatkuvasti sulakkeet päässä poksahtelee ja tulee vastaan uudelleen asennus tuuba!

        Ei ole matolootaa, siis windowsia. Yksi Ubuntu löytyy, 14.04 LTS.


      • matoja laatikossa
        win saastainen paska kirjoitti:

        Ei ole matolootaa, siis windowsia. Yksi Ubuntu löytyy, 14.04 LTS.

        Eikös siinä lootassa ollut XP kun sen "ostit" roskislavalta? Siis matolootahan se on niin ollen!


      • win saastainen paska
        matoja laatikossa kirjoitti:

        Eikös siinä lootassa ollut XP kun sen "ostit" roskislavalta? Siis matolootahan se on niin ollen!

        Vistan tarra, mutta xp oli ostettaessa. Asensin heti Ubuntun koko kiintolevylle, niin alkoi toimia. Olis tuossa Vistankin asennuslevy, mutta eipä sitä paskaa viitsi asentaa.


      • kaikki tietävä jätkä
        win saastainen paska kirjoitti:

        Vistan tarra, mutta xp oli ostettaessa. Asensin heti Ubuntun koko kiintolevylle, niin alkoi toimia. Olis tuossa Vistankin asennuslevy, mutta eipä sitä paskaa viitsi asentaa.

        Siis arvasin oikein!


      • win paskaimuri
        kaikki tietävä jätkä kirjoitti:

        Siis arvasin oikein!

        Siis et arvannut! Ei ole roskislavalta.


      • U Te Li As kirjoitti:

        )"ei haittaohjelmia"(........?

        Tuota mainitaan paljon linuksistien vaikerruksissa! Kerroppa nyt selväkielellä mikä on HAITTAOHJELMA ? Minä kun olen ollut siinä uskossa, että kun asentaa Ubuntun koneeseen, niin se on HAITTAOHJELMA jo ennen kun pääsee hulmuaman edes nettiin, siis...........

        Onko Ubuntu haittaohjelma????????????????

        Ei Ubuntu ole haittaohjelma. Se on hyötyohjelma, sitä käytetään paljon ammattikäytössä ja on käytössä myös suomen valtionhallinnon järjestelmissä.


      • Hoover on imuri
        win paskaimuri kirjoitti:

        Siis et arvannut! Ei ole roskislavalta.

        Mutta lähelle kuitenkin osuin!


      • kolkytviis
        Huli Gaani kirjoitti:

        Eikös linuks hihhulienmatolootissa ole puoli tusinaa eri asteista kurapaskaa, kun sillä kyrttauksella ei pärjää edes päästä XXXXX sivuille ilman sudotusta ja videon runkkausta! Ei ole ihme, jos jatkuvasti sulakkeet päässä poksahtelee ja tulee vastaan uudelleen asennus tuuba!

        "Eikös linuks hihhulienmatolootissa..."

        Linux-pohjaisissa järjestelmissä ei ole matoja. Vintoyssit sen sijaan oikein keräävät niitä.


      • kolkytviissucks
        kolkytviis kirjoitti:

        "Eikös linuks hihhulienmatolootissa..."

        Linux-pohjaisissa järjestelmissä ei ole matoja. Vintoyssit sen sijaan oikein keräävät niitä.

        Niinkö se on?


    • "Legenda"

      Ei tapahdu usein, mutta nyt retkahdin linuks hihhulien ylistys mainontaan ja tuhosin mahtavasti toimivan Windows seiskan asentamalla tämän kamelinpaskakasan koneeseen!!!!!!!!!!!!
      Vaan en todella ollut yhtä tyhmä, kun linuksistit ja minulla on Master kopiot kaikista koneiden Windowsista, joten vaikka hiukan myöhään, niin APRILLIÄ linuks rääpäleet! Taas retkahditte "vanhanaikaiseen" jojoon.....................

      Alkoiko hävettämään, kun redkahditte Legendan ansaan????????
      Hyvää yötä lapsukaiset!!!!!!!!!!!!!!!!

    • ja edelleen suhaillaan oletuksena pääkäyttäjällä...

      • "pääkäyttäjä" ubulla

        Eipä suuremmin kiinnosta linuks hihhulien toiminta, sillä joka sen maailmanlopun käyttiksen koneeseensa asentaa, niin saa myös kärsiä tyhmyydestään "koko rahalla"!
        Onneksi noita hihhuleita ei ole kun 1.61% ja rivit alkaa harventua, kun Windows-10 tulee "areenalle" ensivuoden ensimmäisellä puolikolla, joten......................?


      • Linux voitti
        "pääkäyttäjä" ubulla kirjoitti:

        Eipä suuremmin kiinnosta linuks hihhulien toiminta, sillä joka sen maailmanlopun käyttiksen koneeseensa asentaa, niin saa myös kärsiä tyhmyydestään "koko rahalla"!
        Onneksi noita hihhuleita ei ole kun 1.61% ja rivit alkaa harventua, kun Windows-10 tulee "areenalle" ensivuoden ensimmäisellä puolikolla, joten......................?

        Windows ei ole koskaan vaikuttanut mitenkään Linux-käyttäjien riveihin, paitsi lisäämällä Linux-käyttäjien määrää kuten windows 8:n kohdalla nähtiin. Windows 10 ei laske yhdelläkään käyttäjällä Linuxistien määrää, päinvastoin.

        Windows-leiri ei mahda Linuxille yhtään mitään. Linux on tullut jäädäkseen ja tuhoaa aikanaan maksullisen softwaren koko maapallolta.


    • Ubuntu sen olla pitä

      Missä mainos, siellä vindovs.

      • pulloperseille

        Eikö se linuks kelpaa edes mainokseen?
        Sehän on jo todettu, että linuks ei ole toimiva käyttis, mutta nyt ei kelpaa edes mainostukseen!
        Se on häpeäksi linuksisteille ja siksi sen käyttäjät käyttäytyy, kun pullopers siat!


      • paskaa mainostetaan
        pulloperseille kirjoitti:

        Eikö se linuks kelpaa edes mainokseen?
        Sehän on jo todettu, että linuks ei ole toimiva käyttis, mutta nyt ei kelpaa edes mainostukseen!
        Se on häpeäksi linuksisteille ja siksi sen käyttäjät käyttäytyy, kun pullopers siat!

        Linuxia ei tarvitse mainostaa, se on hyvä ilman mainontaa.


      • afrikan tähtönen
        paskaa mainostetaan kirjoitti:

        Linuxia ei tarvitse mainostaa, se on hyvä ilman mainontaa.

        Erittäin suosittu tosiaan ja pian menee ohi Microsoftin Windowsista käyttäjämäärillä 1.61% ?

        Linuksistit on UNELMOITSIJOITA, sillä siisti!!!!!!!!!!!!!


      • win vikisee..... .
        afrikan tähtönen kirjoitti:

        Erittäin suosittu tosiaan ja pian menee ohi Microsoftin Windowsista käyttäjämäärillä 1.61% ?

        Linuksistit on UNELMOITSIJOITA, sillä siisti!!!!!!!!!!!!!

        Paljonko on palvelimissa, taikka mobiililaitteissa osuudet? Taitaa olla Linux ylivoimainen. Entäpä supertietokoneet, joissa se todellinen tehokkuus tulee esiin.


      • siitävaanpoju
        win vikisee..... . kirjoitti:

        Paljonko on palvelimissa, taikka mobiililaitteissa osuudet? Taitaa olla Linux ylivoimainen. Entäpä supertietokoneet, joissa se todellinen tehokkuus tulee esiin.

        No tulihan se "savon" kolme kovaa sanaa, siis "pölkky"=palvelimet, "tolppa"=lelukännyt ja "mulkku"=supertietsikat.

        Vaan vieläkin käyttäjämäärä on hiukan muutamaa askelta korkeamalla normi koneissa!

        http://netmarketshare.com/operating-system-market-share.aspx?qprid=8&qpcustomd=0&qpsp=62&qpnp=2&qptimeframe=Q


      • ysi123

      • jälkeen jääneelle
        ysi123 kirjoitti:

        Joku taisi jo sanoakin:
        Missä vinkuramatolaatikko, siellä hermoheikot vintööttipelletkin.
        Ubuntu voittaa ja on tullut jäädäkseen! Jihuu!

        Jälkeen "jäädäkseen" ne linuks runttaukset on jäänyt jo vuosia!


    • Ubuntu paras OS

      Ei tulisi mitään ilman Ubuntua!
      Kyllä se on vaan niitä parhaita käyttiksiä ja sen saa Suomen kielisenäkin, sekä ei maksa mitään, kun sen lataa netistä!
      Ajurit ja ohjelmat saa päävarastosta ja samalla voi vaihtaa vanhan pään jos on lisää muistia tarvetta!
      Kyllä olisi elämä ilman Ubuntua surkeaa ja mikään ei toimi yhtähyvin kun tämä Afrikan Johtotähti.

    • Loistava Linux

      Akkunavajakkien mielestä Linux-käyttäjät eivät saisi olla tyytyväisiä käyttikseensä (mitä he siis ovat), koska he itse eivät moista mielentilaa tunnista, kaiken skannailun ja BSOD-ruutujen yms. seassa. Todella säälittävää!

      • windowsitäyspaska

        Olet oikeassa! Ei ole mieltä ylentävää käyttää Windowsta, kun siinä on alinomaan jotain askaretta virusten häätimisessä ja ei se paskakasa pelaakkaan vaan aina jokin vastustaa!


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1878
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1818
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1809
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      76
      1592
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1138
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1128
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe