ihastuminen ja rakastuminen itseä nuorempaan

guardian angel

Olen tuntenut hänet kohta kolme vuotta. Alkuun olimme tekemisissä lähes päivittäin, nykyään enää viikottain. Meistä tuli kavereita heti ja ajan myötä ystäviä. Olemme tanssineet, bilettäneet ja treenanneet yhdessä. Hyvän yön suukot olemme vaihtaneet ja halanneet. Olemme ottaneet tukea toistemme olkapäistä ja itkeneet surujamme toistemme rintaa vasten. Olemme iloinneet ja kertoneet toisillemme ihastuksistamme ja seurusteluistamme. Olemme keskustelleet asioista maan ja taivaan välillä ymmärtäen toisiamme.

Tunsin surua, kun hän muutti pois paikkakunnalta. Olemme jotenkin etääntyneet, emme juttele enää niin paljoa. Katseittemme kohdatessa hymyilemme vaivautuneesti, kuin anteeksipyytäen. Tuntuu kuin jokin puristaisi rintaani, enkä löydä sanoja kertoa siitä hänelle.

Eräänä yönä näin unta hänestä. Unessa näin hänet kävelemässä tietä pitkin, raahaten painavaa matkalaukkua. Juoksin hänen luokseen ja tarjouduin kantamaan laukkua, ja kysyin minne hän on menossa. Hän vastasi menevänsä minne tahansa ja antoi laukun minulle. Sitten hän otti kiinni kädestäni, laittaen sormet sormieni lomaan ja puristi tiukasti. Hän suuteli minua poskelle ja nopeasti suulle, kääntyi ja lähti kävelemään vetäen minut mukaansa. ..heräsin.. Tajusin, että tunteeni häntä kohtaan ovat olleet syvemmät, kuin olin itselleni kehdannut myöntää. En pystynyt nukkumaan enää sinä yönä. Tunteet myllersivät rakastumisen ilosta menetyksen suruun, riemusta pakokauhuun.

En ole kertonut unestani, enkä tunteistani - enkä aiokaan. Perustelen päätöstä itselleni sillä, etten halua riskeerata arvokasta ystävyyttämme, ja sillä että ikäeromme on n 20 vuotta. En usko, että voisin koskaan vastata hänen tarpeisiinsa; perustaa perhettä, ylläpitää tyydyttävää parisuhdetta, jne. Jos olisin kymmenen vuotta nuorempi, tilanne olisi toinen.

En tahdo, että rakkauteni sinuun on kalheesi, enkelini. Tahdon, että olet onnellinen, tunteistani riippumatta. Tahdon että lennät, saat ihanan rakastavan miehen, ihania lapsia ja työn, josta haaveilet. Toivon, että ystävyytemme jatkuu. Rakastan sinua, Laura, enkelini.

4

269

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hienosti kirjoitit

      Kauniin kuuloinen tarina teillä. Unet tuovat tärkeitä viestejä tiedostamattomasta tietoiseen mieleen.

    • olette olleet,

      ns, hyviä ystäviä, miksi ei voi pitää yhteyttä ja kysyä vaikka kuulumisia, ei ystäviä, hyviä noin unohdeta, mikä teille oikeasti tuli, ei paikkakunnalta muutto erota hyviä ystäviä, ei ainakaan minulla,,

    • Jaksamista Sinulle!

      Ehkä ei Laura näe tätä, mutta hyvä, kun pääsit purkamaan tuntojasi. Joskus ihmisistä tulee pakkomielteitä, puhun kokemuksesta. Voi olla että auttaisi, jos laajennat piirejäsi ja näet häntä vielä entistäkin vähemmän. Sillä jokainen meistä ansaitsee ystävyyden lisäksi rakkauden ja kaiken sen hyvän, mitä elämällä on meille tarjota.

    • guardian angel

      Ei ystävyys katkea, toivon niin. Välitän ystävänä ja hautaan toivottomat tunteet. Nyt on pakko pitää etäisyyttä aikansa. Ehkä joskus kerron syyn. Piirit ovat laajat ja suurin osa kavereistani on naisia. Suurin osa heistä on vain kavereita, vain muutaman kanssa olen ystävystynyt. En tee ihmisistä pakkomielteen kohteita, ymmärsin vain tunteitteni romanttisen puolen unen myötä ja yllätyin itsekin siitä, kuinka tärkeäksi hän on minulle tullut. Ehkä hänen muuttonsa laukaisi menetyksen tunteen pelon. Siinä on myös surua siitä, etten voi saada vastakaikua tunteilleni.
      Tiedätte varmaankin tarinan pienestä tulitikkutytöstä, joka yritti lämmittää itseään talviyössä tulitikuilla ja löytyi aamulla kuoliaaksi paleltuneena kujalta. Sydämeni on tuo pieni tyttö ja ystävyytemme on tulitikkurasia. Niin kauan kuin meillä on ystävyytemme, rasiassa riittää tikkuja. Jos kertoisin tunteistani ja se rikkoisi ystävyytemme, loppuisivat tikut rasiasta. Saattaa kuulostaa sentimentaaliselta ja pateettiselta, ja vertauskuva ontuvalta, mutta näin tunnen.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5088
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3337
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1472
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      182
      1307
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1010
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      908
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      758
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      717
    Aihe