Järjestelmänpalautus ei onnistu, mikään ei toimi

msela

Windows 8.1 ja koko koneeni (Sony Vaio VPCSE2N1E) on suurissa ongelmissa.
Konettani ei voi uudelleenkäynnistää eikä sammuttaa normaalisti, vaan sammutus tehtävä painamalla pitkään sammutusnäppäintä.

On muitakin vikoja.
Nåppäimistä ei toimi. Olenkin asentanut Applen Bluetooth-näppäimistön.
Bluetoothin ohjain häviää aina koneen sammuttua ja se on asennettava joka kerta uudelleen, jotta em. näppäimistöä voi käyttää.

Käynnityksen jälkeen näytölle tulee teksti "Installservice64 palvelimen suoritusvirhe". Mikähän se on?

Ym. vikoja.

Siksi olen yrittänyt järjestelmänpalautusta sekä siivota koneen W8 korjauohjelmalla ja jopa asentaa koko Windowsin uudelleen. Samaa olen yrittänyt Sony Care-ohjelmalla.
(Sony Vaio Caren diagnostiikkaohjelma ei edes löydä koneesta mitään korjattavaa.)
Minulla on W 8.1 palautustiedostot USB-tikulla.

Palautus tai uudelleenasennus ei kuitenkaan onnistu, koska toiminnot haluavat aina ensin uudelleenkäynnistää koneen.
Ja se nimenomaan ei toimi.
Kun olen siis pakkosammuttanut ja sitten taas käynnistänyt koneen, tulee kylmästi ilmoitus, että palautusta/järjestelmänkorjausta/uudelleenasennusta ei voi suorittaa.
Syynä on ehkä tuo välissä tapahtuva pakkosammutus.
Kone ei mene edes vikasietotilaan.

Voikohan uudelleenkäynnistyspakon jotenkin kiertää, jotta saisin järjestelmän palautumaan?

Kaikki päivitykset ovat ajan tasalla.
Avast, Malwarebytes ym. on ajettu moneen kertaan ja CCleanerilla puhdistettu rekisteri yms.

11

272

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Kiitos. Nuo toimenpiteet vaativat aina koneen uudelleenkäynnistyksen, joka siis ei onnistunut.

        Onneksi löysin sattumalta ohjeen komentokehotteista sfc / scannow, scanfile ja verifyfile. Ajoin ne, ja nyt uudelleenkäyniistys toimii taas.

        Huomasin tosin, että W 8.1:n puhdistustoiminta ei korjaa Windowsin ongelmia. Se kai poistaa vain ohjelmia, jotka eivät ole Microsoftin.
        Pitää yrittää koko käyttöjärjestelmän uudelleenasennusta.


    • No more Avast

      Itselläni alkoi samat ongelmat, kun asensin valinnaisen päivityksen KB3000850. Syylliseksi osottautui Avast antivirus ohjelma, jonka poistamalla kone taas toimii. Jos Englanti taipuu, niin tuolta voi lukea lisää:

      https://forum.avast.com/index.php?topic=160717.0

      Avastin hätäpäivityksen pitäisi olla jo saatavilla.

    • Uudelleenasennushan tehdään buuttaamalla kone palautustikulta tai -osiolta. Tällöin järjestelmän tilalla ei ole vaikutusta.'

      • Niin tehdään.
        Mutta sekin vaatii uudelleenkäynnistyksen, jonka jälkeen vasta pääsee muuttamaan biosia siten, että kone käynnistyy palautustikulta.

        Se ei ollut mahdollista ennen kuin löysin sattumalta komentokehotteet, jotka palauttivat mahdollisuuden uudelleenkäynnistykseen.
        Lisäksi biosin muuttaminen ja muut muutokset vaativat salasanan kirjoittamisen.
        Sekään ei onnistunut, koska koneen oma näppäimistö ei toimi, ja bluetooth menee uudelleenkäynnistyksessä päältä pois, joten irtonäppäimistökään ei toimi.

        Nyt olen saanut koneen muuten palautettua, mutta näppäimistö ei vieläkään toimi ja bluetooth häviää aina, kun koneen sammuttaa tai laittaa horrostilaan.
        Käynnistyksen jälkeen bluetoothin ajurit on joka kerran asennettava uudestaan..
        Syytä en ymmärrä. Olen asentanut uusimmat bluetooth-päivitykset.

        Aikaisemmat Windows-versiot olivat paljon käyttäjäystävällisempiä ja loogisempia.
        Käytänkin siksi etupäässä iPadia, ja tämä Sonyn läppäri on rinnakkaiskoneena.


      • msela kirjoitti:

        Niin tehdään.
        Mutta sekin vaatii uudelleenkäynnistyksen, jonka jälkeen vasta pääsee muuttamaan biosia siten, että kone käynnistyy palautustikulta.

        Se ei ollut mahdollista ennen kuin löysin sattumalta komentokehotteet, jotka palauttivat mahdollisuuden uudelleenkäynnistykseen.
        Lisäksi biosin muuttaminen ja muut muutokset vaativat salasanan kirjoittamisen.
        Sekään ei onnistunut, koska koneen oma näppäimistö ei toimi, ja bluetooth menee uudelleenkäynnistyksessä päältä pois, joten irtonäppäimistökään ei toimi.

        Nyt olen saanut koneen muuten palautettua, mutta näppäimistö ei vieläkään toimi ja bluetooth häviää aina, kun koneen sammuttaa tai laittaa horrostilaan.
        Käynnistyksen jälkeen bluetoothin ajurit on joka kerran asennettava uudestaan..
        Syytä en ymmärrä. Olen asentanut uusimmat bluetooth-päivitykset.

        Aikaisemmat Windows-versiot olivat paljon käyttäjäystävällisempiä ja loogisempia.
        Käytänkin siksi etupäässä iPadia, ja tämä Sonyn läppäri on rinnakkaiskoneena.

        Hanki kunnon näppäimistö. Bluetooth lelut eivät toimi tuohon. tuo muuten on Vuosia ominaisuus.


      • okaro kirjoitti:

        Hanki kunnon näppäimistö. Bluetooth lelut eivät toimi tuohon. tuo muuten on Vuosia ominaisuus.

        Onkohan tuo Bluetoothin toimimattomuus nimenomaan Windows 8:n ongelma, vai eikö se yleensäkään sovi Windowsiin?
        Langattomat toiminnat olisivat hyvin käteviä ahtaissa tiloissa.


      • msela kirjoitti:

        Onkohan tuo Bluetoothin toimimattomuus nimenomaan Windows 8:n ongelma, vai eikö se yleensäkään sovi Windowsiin?
        Langattomat toiminnat olisivat hyvin käteviä ahtaissa tiloissa.

        Eihän kyse ole käyttiksestä että, kun sitä ollaan vasta asentamassa. Langattomia on muitakin kuin BT:llä.


      • okaro kirjoitti:

        Eihän kyse ole käyttiksestä että, kun sitä ollaan vasta asentamassa. Langattomia on muitakin kuin BT:llä.

        Siis tarkoitatko, että Bluetoothia ollaan vasta asentamassa Windows 8:an?


      • msela kirjoitti:

        Siis tarkoitatko, että Bluetoothia ollaan vasta asentamassa Windows 8:an?

        Kyse on käyttiksen asentamisesta. Tällöin ei käyttis vaikuta asiaan. Jos BUIS ei tue bluetooth.näppäimistöä, se ei tue.


    • Ongelma on siis se, että koneeni laitevalmistajan sivuilta ladatut uusimmat bluetooth-ajurit menevät aina sammutettaessa "piiloon". Laitehallinta ilmoittaa, että ajureita ei muka ole asennettu.
      Siksi ne pitää asentaa aina uudelleen.
      Sen jälkeen näppäimistö toimii moitteettomasti.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      421
      4689
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      249
      2334
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      70
      1740
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      162
      1477
    5. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      325
      1460
    6. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      140
      1161
    7. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      67
      1157
    8. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      80
      1130
    9. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1095
    10. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      41
      1015
    Aihe