Puoliso kehitysmaasta

Minä vai oleskelulup

Te, jolla on puoliso jostain köyhästä kehitysmaasta: Eikö teitä koskaan kiusaa ajatus, että puolisonne on kanssanne paremman elintason, eikä rakkauden vuoksi? Ettekö koskaan mieti hänen motiiviaan, vaikka kaikki olisikin päällisin puolin hyvin?

16

224

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Chom chom

      Ei kiusaa. Puolisoni ei tullut Suomeen minun takiani, mutta jäi tänne minun takiani. Minulla ei aluksi ollut vaikutusta hänen elintasoonsa, ja nyt ajattelemme yhdessä koko perheen elintasoa.

    • kuumamm...

      Puolisoni ei tullut tänne minun takiani, hänellä oli jo oleskelulupa, joten ei ole sen takia minun kanssa, hän on myös varakkaasta perheestä kotoisin.

      • China Dragon

        Minun puolisoni tuli vain minun takiani, noin sen olen kuvitellut. En muuta syytä ole löytänyt.

        Muuten, oletteko kohdanneet ihmistä joka olisi mennyt naimisiin tavoitteenaan huonompi elintaso?


      • kummallistatosiaan
        China Dragon kirjoitti:

        Minun puolisoni tuli vain minun takiani, noin sen olen kuvitellut. En muuta syytä ole löytänyt.

        Muuten, oletteko kohdanneet ihmistä joka olisi mennyt naimisiin tavoitteenaan huonompi elintaso?

        En minä ainakaan elintason takia miestä ottanut, kummallista ajatella näin..


      • hulabalooo

        Voi kuumamm, kaikkihan ne kehitysmaista tulleet ovat varakkaasta perheestä, huh, anna mun kaikki kestää. Myös hyvin kouluttautuneita ovat yleensä, eiks niin.


      • kuumamm...
        hulabalooo kirjoitti:

        Voi kuumamm, kaikkihan ne kehitysmaista tulleet ovat varakkaasta perheestä, huh, anna mun kaikki kestää. Myös hyvin kouluttautuneita ovat yleensä, eiks niin.

        Niin no voisin tässä kertoa, että hänen perheensä todellakin on varakas... ei kaikki ihmiset kehitysmaissa köyhiä ole... hyvässä asemassa siellä...


      • aprillia syö silliä
        kuumamm... kirjoitti:

        Niin no voisin tässä kertoa, että hänen perheensä todellakin on varakas... ei kaikki ihmiset kehitysmaissa köyhiä ole... hyvässä asemassa siellä...

        Palstan naisten puolisot ovat hyvin menestyneitä, Suomen kielen taitajia, rikkaita raketti inssejä, väittää tilastot muuta tahansa.


      • kuumamm....
        aprillia syö silliä kirjoitti:

        Palstan naisten puolisot ovat hyvin menestyneitä, Suomen kielen taitajia, rikkaita raketti inssejä, väittää tilastot muuta tahansa.

        En sanonut ettö mieheni varakas olisi hän kun täällö suomesa asuu, nutta vanhemmat kyllä ovat. Kyllö siellä kehitysmaissakin töissä käydään ja myös suonessa ulkomaalaiset käyvät töissä. Olet tyhmä jos et tätä tiennyt... -.-


      • Näin se on
        kuumamm.... kirjoitti:

        En sanonut ettö mieheni varakas olisi hän kun täällö suomesa asuu, nutta vanhemmat kyllä ovat. Kyllö siellä kehitysmaissakin töissä käydään ja myös suonessa ulkomaalaiset käyvät töissä. Olet tyhmä jos et tätä tiennyt... -.-

        Nyt aloit jo vähän sanoissasi takelteleen. Tosiasiahan on, jos kehitysmaassa asuvan miehesi perhe ovat varakkaita, on tällöin miehesikin varakas, eikä hänellä ole mitään syytä muuttaa kylmään pohjolaan sinun perässäsi, vaan kuten normaalisti avioliitoissa käy eri maissa, tienaa mies perheelle leivän ja miehen mukana muutetaan, eikä mies lähde kokeileen onneaan ylivaikean kielen ja vaikeasti työllistävaan kulttuurin ellei ole tilanne parempi hänen näkövinkkelistään tulevan vaimon kotimaassa. Monet 70 luvulla Saksaan muuttaneet Suomalaisnaiset menivät varakkaisiin naimisiin ja muuttivat tietty Saksaan koska ukolla oli massia ja Saksastakin katsottuna Suomi on tylsä, kylmä ja kolkko maa. Joten lopetan minulle shitin jauhanta jostain miljonääri suvusta jossain kehitysmaassa, sillä jos näin olisi olisit tehnyt aivan samoin, kuten niin moni tuntemani Suomalaisnainen joka oikeasti meni naimisiin kohtalaisen hyvin tienaavan miehen kanssa, eli muuttivat miehen kotimaahan.


      • kuumamm...
        Näin se on kirjoitti:

        Nyt aloit jo vähän sanoissasi takelteleen. Tosiasiahan on, jos kehitysmaassa asuvan miehesi perhe ovat varakkaita, on tällöin miehesikin varakas, eikä hänellä ole mitään syytä muuttaa kylmään pohjolaan sinun perässäsi, vaan kuten normaalisti avioliitoissa käy eri maissa, tienaa mies perheelle leivän ja miehen mukana muutetaan, eikä mies lähde kokeileen onneaan ylivaikean kielen ja vaikeasti työllistävaan kulttuurin ellei ole tilanne parempi hänen näkövinkkelistään tulevan vaimon kotimaassa. Monet 70 luvulla Saksaan muuttaneet Suomalaisnaiset menivät varakkaisiin naimisiin ja muuttivat tietty Saksaan koska ukolla oli massia ja Saksastakin katsottuna Suomi on tylsä, kylmä ja kolkko maa. Joten lopetan minulle shitin jauhanta jostain miljonääri suvusta jossain kehitysmaassa, sillä jos näin olisi olisit tehnyt aivan samoin, kuten niin moni tuntemani Suomalaisnainen joka oikeasti meni naimisiin kohtalaisen hyvin tienaavan miehen kanssa, eli muuttivat miehen kotimaahan.

        Mieheni muutti suomeen 2 vuotta ennen kuin tapasimme, miehen perhe on varakas, ei tarkoita, että ovat miljonäärejä, mutta varaa on isoon taloon ja hienoihin autoihin ja kuten sanottu miehen isä hyvässä asemassa siellä. Miehen oli pakko muuttaa pois kotimaastaan ja tuli siis suomeen, omassa maassaan ehti yliopiston käydä, mutta sillä ei ole merkitystä täällä. Mies tienaa omat rahat täällä, ei pyydä isältä rahaa, joten olemme keskituloisia miehen kanssa.


      • Chom chom
        hulabalooo kirjoitti:

        Voi kuumamm, kaikkihan ne kehitysmaista tulleet ovat varakkaasta perheestä, huh, anna mun kaikki kestää. Myös hyvin kouluttautuneita ovat yleensä, eiks niin.

        Kaikki eivät ole varakkaita tai koulutettuja, mutta ei kai se niiden vika ole, jotka ovat? Mieheni oli keskituloisesta perheestä, joskin ennen hänen syntymäänsä perheellä ei mennyt aina niin hyvin.

        Mieheni oli käynyt lukiota ennen Suomeen tuloaan. Täällä hän opiskeli ensin ammattikoulussa, sitten opistotasolla (nyk. AMK). Myöhemmin hän on kouluttautunut lisää työn ohessa. Kaikista hänen maanmiehistään ei ole ollut samaan, mutta onko se jotenkin huono juttu, että mieheni ei kuulu samaan kategoriaan? Suomeen tulee ulkomailta ihmisiä erilaisilla perusteilla, ja voisin väittää, että suomalainen puoliso kyllä motivoi asettautumaan maahan.

        Jossain vaiheessa seurusteluamme kävimme läpi vaihtoehdon, että mies ei ehkä jää Suomeen. Tällä hetkellä päätös on asua Suomessa ainakin niin kauan, että lapset ovat täysi-ikäisiä. Voi olla, että tulevaisuudessa asumme jonkin aikaa miehen synnyinmaassa tai ehkä osan vuodesta erilläänkin, mutta en näe sitä mitenkään kauheana ratkaisuna.


    • pensselitäti

      Naimakauppoja on hierottu maailman sivu. Ei rakkaus velliä höystä.
      Kurjaa, jos vain toinen puolisoista tämän ymmärtää.

    • 11+18

      Suhteen alussa ehkä pelkäsin juuri tota, eli että mies on enemmän kiinnostunut elintasosta kuin minusta. Suhteen aikana sellaiset ajatukset on kyllä hälvennyt. Mua ei kiinnosta se mitä muut miettii minun suhteesta. On totta että minun avulla mieheni elintaso nousee mutta se ei taas tarkoita että minun tilanne huononisi millään tavalla.
      Jos mies päättäisikin lähteä oleskeluluvan saatuaan en silti menetä mitään (muuta kun sydämeni). Kyllä ne miehen teot kuitenkin (sanoja enemmän) kertoo että hän aidosti rakastaa. Ja mitä tulee köyhiin sukulaisiin hänen kotimaassaan niin minun rahoja ei heidän elättämiseen mene, mitä mies omilla rahoillaan tekee ei kuulu minulle.
      Kaikki asiat ei pyöri rahojen ja elintason ympäri, kaikkea ei voi rahalla ostaa.

    • Nellianna

      Ihmettelen kun tällä foorumilla kirjoitetaan niin paljon rahasta ja hyötymisestä. Osa porukasta varmaan kuvittelee että ihmissuhteet on jotain kauppasuhteita. Kai ne ihmiset joiden puoliso on köyhästä maasta osaa ihan yhtä hyvin kuin muutkin tulkita onko kyseessä oikeat tunteet vai ei.

    • Sääliä 36

      Vastaat mitä tahansa, niin se ei tälle palstalle, niille joilla ei ole varsinaista elämää ja ajan, paikan tai todellisuuden tajua, käy. Joten älkää kommentoiko. Tämä on näköjään toisia mollaaville itsesäälissä rypeville onnettomille, joiden elämä on pilalla tavalla tai toisella; syylliset on löydettävä.Voi voi. Pieni on elämänne.

    • 555444455544455

      Itse voisin ottaa kuuman latinan vaikka perimmäinen syy olisikin tänne pääsy, nauttisi niin kauan kuin kestäisi.

    Ketjusta on poistettu 47 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      237
      3671
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      26
      2248
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2101
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1995
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      90
      1675
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1291
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1277
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe