Kun narsisti hylkää

Oloksen Outi

Narsistinen ihminen ihastuu nopeasti. Takertuu ihastuksen kohteeseen lujasti. Esittelee omia savutuksiaan. Moittii kaikki kenen kanssa on ollut jotain säpinää. Jostain ihme syystä äkkiä alkanut suhde äkkiä loppuu. Narsisti on saanut toisen ihastumaan itseensä. Paljastuu toinen puoli persoonasta. Narsisti vääristelee asioita ja valehtelee. Haukkuu ihastuksensa eikä soisi hänelle mitään hyvää. Jopa uhkeilee.

Tulee ristiriitainen olo. Nyt ymmärtää jo hyvin narsistin yksinäisyyden. Hän yksinkertaisesti karkottaa ihmiset pois. Ensin takertuu ja sitten hylkää. Paras tapa kun on päässyt eroon koittaa unohtaa koko tyyppi. Kaikki ei pääse eroon.

182

12086

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Narsisti on hyväksik

      Narsisti on vain hyväksikäyttäjä. Valitsee uhreikseen sellaisia, joista ajattelee voivansa hyötyä jotain. Teeskentelee rakkautta, kuten Auervaarat ja muut DonJuanit, jotka olivat siis myös narsisteja.

      Narsismi on tunnettu persoonallisuushäiriö, jolle löytyy oireisto. He eivät tunne edes empatiia, saati rakkautta. He teeskentelevät sen kaiken. Siksi heidän on niin helppo luopua suhteesta ja tämä yllättää uhrin. Heille tärkeintä on näkyvyys ja he imevät uhreistaan vain voimaa ja näkyvyyttä, tavalla tai toisella.

    • n48

      Muistan juuri omalta kohdaltani näin tapahtuneen :(

      Hän ihastui minun eloisuuteeni ja erillaisuuteeni. Mutta eipä mennyt pitkään, kun kaikki muuttui. Minusta tuli aivan erilainen ihminen, kuin olin. Kerroin sen myös hänelle, mutta hän ei "nähnyt", että olin muuttunut. Myös ystäväni ja sukulaiseni olivat muutoksestani huolissaan. Onneksi myös itse sen tajusin tarpeeksi ajoissa !

      Luoja miten nopeasti kaikki muuttui. Onneksi pääsin pois ja nyt rämmin tässä suossa toistaiseksi. Vielä joskus olen jälleen se ihminen, mikä olenkin ollut.

      • Voiko olla niin,

        "Hän ihastui minun eloisuuteeni ja erillaisuuteeni."

        Voiko olla niin, että hän ihastui ajatukseen, että sinulla voi olla jotain, mistä hän hyötyy, koskapa olit niin eloisa ja erilainen. Narsistit ovat sillätavoin nuuskijoita ja tarkkailijoita, että etsivät yhteyksiä ihmisen ulospäin näkyvän luonteen ja sen, mitä tällä ihmisellä on, välille.

        Sitten tutkivat uhrinsa taskut, kodin ja mahdollisen muun omaisuuden, tekevät sitten johtopäätöksen siitä kannattaako jäädä vai lähteä.

        " mutta hän ei "nähnyt", että olin muuttunut."

        Voiko olla niin, että hän ei välittänyt siitä, että olit muuttunut...? Narsisti eivät välitä uhreistaan, vaan uhrit ovat heille vain välineitä, joista yritetään hyötyä tavalla tai toisella.

        " Vielä joskus olen jälleen se ihminen, mikä olenkin ollut. "

        Aseta itsellesi tavoitteita, ihan omia toiveita, joita toteutat jossakin aikataulussa.

        Samantapainen tarina itselläni, lyhyesti kerrottuna.


      • Mies menneestä 52

        Onneksi pääsit eroon, minä rämmin vielä tässä
        ja mietin miten pääsisin pois tästä paskasta.


      • Mies menneestä 52

        Vastaus oli Sinulle.


      • nainen505

        Sama kävi minulle. Muutamassa kuukaudessa muutuin niin, että ystäväni ja sukulaisenikin huomasivat sen jo pelkkien puhelinkeskustelujen pohjalta. Olin pelkkä kuori enää. Ilman ystäviäni ja veljeäni en olisi pelastunut hänen kynsistään. He kerta kaikkiaan tulivat hakemaan minut pois sieltä. Olin pitkään tuon jälkeen ihmisraunio. Nyt tuosta on jo muutamia vuosia ja onneksi hän asuu muutaman sadan km päässä. Sinällään olen kiitollinen tapahtumasta koska se kasvatti minua ihmisenä ja opin tuntemaan / kuuntelemaan itseäni paremmin.
        Tämä suhde oli todellakin "liian hyvää ollakseen totta"!!!
        Voimia kaikille, joilla vastaavia kokemuksia.


      • manner1
        Voiko olla niin, kirjoitti:

        "Hän ihastui minun eloisuuteeni ja erillaisuuteeni."

        Voiko olla niin, että hän ihastui ajatukseen, että sinulla voi olla jotain, mistä hän hyötyy, koskapa olit niin eloisa ja erilainen. Narsistit ovat sillätavoin nuuskijoita ja tarkkailijoita, että etsivät yhteyksiä ihmisen ulospäin näkyvän luonteen ja sen, mitä tällä ihmisellä on, välille.

        Sitten tutkivat uhrinsa taskut, kodin ja mahdollisen muun omaisuuden, tekevät sitten johtopäätöksen siitä kannattaako jäädä vai lähteä.

        " mutta hän ei "nähnyt", että olin muuttunut."

        Voiko olla niin, että hän ei välittänyt siitä, että olit muuttunut...? Narsisti eivät välitä uhreistaan, vaan uhrit ovat heille vain välineitä, joista yritetään hyötyä tavalla tai toisella.

        " Vielä joskus olen jälleen se ihminen, mikä olenkin ollut. "

        Aseta itsellesi tavoitteita, ihan omia toiveita, joita toteutat jossakin aikataulussa.

        Samantapainen tarina itselläni, lyhyesti kerrottuna.

        Mainitsemiasi vastaväitteitä narsistit juuri ovat. He eivät yksinkertaisesti piittaa muista ihmisistä, vaikka kuinka hyvin uskoisit heidän rakastuneen tai pitävän sinusta. Narsisti on tyytyväinen siihen, että olet hänen palveluksessaan. Kaikki tietenkin pohjautuu vakavaan häiriöön, jossa ihmisellä on mitätön omakuva ja hän hakee jatkuvasti hyväksyntää pönkittämällä itseään ja painamalla muita alas, mutta ei koskaan näe itse olevansa sairas - ja jos näkee, se koetaan hyvänä ja oikeutettuna luonteenpiirteenä.

        Hienoa, että olet päässyt irti. Muista oma arvosi ihmisenä.

        -psykologian opiskelija


      • manisk
        manner1 kirjoitti:

        Mainitsemiasi vastaväitteitä narsistit juuri ovat. He eivät yksinkertaisesti piittaa muista ihmisistä, vaikka kuinka hyvin uskoisit heidän rakastuneen tai pitävän sinusta. Narsisti on tyytyväinen siihen, että olet hänen palveluksessaan. Kaikki tietenkin pohjautuu vakavaan häiriöön, jossa ihmisellä on mitätön omakuva ja hän hakee jatkuvasti hyväksyntää pönkittämällä itseään ja painamalla muita alas, mutta ei koskaan näe itse olevansa sairas - ja jos näkee, se koetaan hyvänä ja oikeutettuna luonteenpiirteenä.

        Hienoa, että olet päässyt irti. Muista oma arvosi ihmisenä.

        -psykologian opiskelija

        myönnän omaavani narsistisia piirteitä en piittaa sen enempää muista kuin hekään ovat minusta piitanneet en rakasta kumppania kuin lasta tai äitiä vaan kaverina koska jokaisessa meissä on omat ongelmamme en kyllä vedä ketään alas kuten minua on vedetty en myöskään hyväksi käytä muita sen enempää kuin minua on käytetty joka on tosi paljon eli kosto elää ja banjot soi


      • nainen 57
        nainen505 kirjoitti:

        Sama kävi minulle. Muutamassa kuukaudessa muutuin niin, että ystäväni ja sukulaisenikin huomasivat sen jo pelkkien puhelinkeskustelujen pohjalta. Olin pelkkä kuori enää. Ilman ystäviäni ja veljeäni en olisi pelastunut hänen kynsistään. He kerta kaikkiaan tulivat hakemaan minut pois sieltä. Olin pitkään tuon jälkeen ihmisraunio. Nyt tuosta on jo muutamia vuosia ja onneksi hän asuu muutaman sadan km päässä. Sinällään olen kiitollinen tapahtumasta koska se kasvatti minua ihmisenä ja opin tuntemaan / kuuntelemaan itseäni paremmin.
        Tämä suhde oli todellakin "liian hyvää ollakseen totta"!!!
        Voimia kaikille, joilla vastaavia kokemuksia.

        Samma här. Vuosi kesti ns. seurustelua. Sai rakastumaan oli kerrassaan liian hyvää ollakseen totta. Kun oli 3kk tutustuttu silloin huomasin ekakerran jotain outoa. Valehteleminen tuli kuvioon. Tätä epävakaata tuli kestettyä, kunnes pelko astui sisimpääni. Ystävät, aikuiset lapseni, sukulaiseni niihin ei halunnut tutustua. Omaan sukuun ja lapsiin minut tutustutti. Alkoholi kovasti vei yhteistä aikaamme. Ja taisipa vieraat naiset tulla kuvioon. Monen itku jakson käytyä läpi, nyt olen päättänyt irtaantua suhteesta. Vaikealta tuntuu mutta pakko lähteä pois tuosta ahdistavaksi käyneestä olotilasta. Uskon että minua vielä joku rakastaa oikeasti ja voin luottaa häneen. Kun katson taakse KIITÄN ja kun katson ylös TOIVON ja kun katson eteen USKON.


      • Hitto! Tuo menee
        manisk kirjoitti:

        myönnän omaavani narsistisia piirteitä en piittaa sen enempää muista kuin hekään ovat minusta piitanneet en rakasta kumppania kuin lasta tai äitiä vaan kaverina koska jokaisessa meissä on omat ongelmamme en kyllä vedä ketään alas kuten minua on vedetty en myöskään hyväksi käytä muita sen enempää kuin minua on käytetty joka on tosi paljon eli kosto elää ja banjot soi

        " kosto elää ja banjot soi "

        Hitto! Tuo menee kyllä niin että

        Pas*a haisee ja banjot soi...


      • Anonyymi
        Voiko olla niin, kirjoitti:

        "Hän ihastui minun eloisuuteeni ja erillaisuuteeni."

        Voiko olla niin, että hän ihastui ajatukseen, että sinulla voi olla jotain, mistä hän hyötyy, koskapa olit niin eloisa ja erilainen. Narsistit ovat sillätavoin nuuskijoita ja tarkkailijoita, että etsivät yhteyksiä ihmisen ulospäin näkyvän luonteen ja sen, mitä tällä ihmisellä on, välille.

        Sitten tutkivat uhrinsa taskut, kodin ja mahdollisen muun omaisuuden, tekevät sitten johtopäätöksen siitä kannattaako jäädä vai lähteä.

        " mutta hän ei "nähnyt", että olin muuttunut."

        Voiko olla niin, että hän ei välittänyt siitä, että olit muuttunut...? Narsisti eivät välitä uhreistaan, vaan uhrit ovat heille vain välineitä, joista yritetään hyötyä tavalla tai toisella.

        " Vielä joskus olen jälleen se ihminen, mikä olenkin ollut. "

        Aseta itsellesi tavoitteita, ihan omia toiveita, joita toteutat jossakin aikataulussa.

        Samantapainen tarina itselläni, lyhyesti kerrottuna.

        Voitko kertoa tavoitteista ja toiveista.

        kohtalonkolhimalle


      • Anonyymi
        nainen505 kirjoitti:

        Sama kävi minulle. Muutamassa kuukaudessa muutuin niin, että ystäväni ja sukulaisenikin huomasivat sen jo pelkkien puhelinkeskustelujen pohjalta. Olin pelkkä kuori enää. Ilman ystäviäni ja veljeäni en olisi pelastunut hänen kynsistään. He kerta kaikkiaan tulivat hakemaan minut pois sieltä. Olin pitkään tuon jälkeen ihmisraunio. Nyt tuosta on jo muutamia vuosia ja onneksi hän asuu muutaman sadan km päässä. Sinällään olen kiitollinen tapahtumasta koska se kasvatti minua ihmisenä ja opin tuntemaan / kuuntelemaan itseäni paremmin.
        Tämä suhde oli todellakin "liian hyvää ollakseen totta"!!!
        Voimia kaikille, joilla vastaavia kokemuksia.

        Hienoo


      • Anonyymi
        manisk kirjoitti:

        myönnän omaavani narsistisia piirteitä en piittaa sen enempää muista kuin hekään ovat minusta piitanneet en rakasta kumppania kuin lasta tai äitiä vaan kaverina koska jokaisessa meissä on omat ongelmamme en kyllä vedä ketään alas kuten minua on vedetty en myöskään hyväksi käytä muita sen enempää kuin minua on käytetty joka on tosi paljon eli kosto elää ja banjot soi

        Toivottavasti kosto menee oikeaan osoitteeseen. Ei kannata olla kaikille katkera jonkun mjulkun takia.


    • johan onnasi

      Tietenkin tämä hurmuri oli hyvännäköinen? Ei ihmeellistä, sillä se kuuluu kuvaan. Kannattaa olla varovainen mitä alussa uudelle suhteelle puhelee asioistaan.

      • n48

        Omani ei ollut mikään hurmuri, itse kyllä kuvitteli näin. Muistan kuinka hän kerrankin katsoi peliin ja sanoi, että on vielä hyvännäköinen mies. Minä meinasin tippua penkiltä! Miehellä ikää yli 50v. En ole yhdenkään suhteeni kuullut vastaavaa sanoneen.

        Todellakin kannattaa olla varovainen. Valitettavasti nämä tulee ilmi, kun olet jo koukussa eli asut saman katon alla.


      • leikki kaukana
        n48 kirjoitti:

        Omani ei ollut mikään hurmuri, itse kyllä kuvitteli näin. Muistan kuinka hän kerrankin katsoi peliin ja sanoi, että on vielä hyvännäköinen mies. Minä meinasin tippua penkiltä! Miehellä ikää yli 50v. En ole yhdenkään suhteeni kuullut vastaavaa sanoneen.

        Todellakin kannattaa olla varovainen. Valitettavasti nämä tulee ilmi, kun olet jo koukussa eli asut saman katon alla.

        Voihan vielä 60 mies olla charmikas. Nuorekkaana kroppa hyvin hoidettuna. Ennen saman katon alle menoa ainakin itse tarkistaisin kumppanin taustat. Toisen mielestä taustat ovat tietenkin putipuhtaat. Narsisti ei välttämättä kerro, mutta paljastelee miksi on ollut aina toisten vika. Kun takana rauniot savuaa, tulisi silloin viimeistään hälytyskellojen soida.

        Tuo on totta, harva sanoo toisten kuulleen olevansa hyvännäköinen. Kysyä ehkä voi jos on epävarma nuoruuden charmistaan.


      • kerro kuvastin
        leikki kaukana kirjoitti:

        Voihan vielä 60 mies olla charmikas. Nuorekkaana kroppa hyvin hoidettuna. Ennen saman katon alle menoa ainakin itse tarkistaisin kumppanin taustat. Toisen mielestä taustat ovat tietenkin putipuhtaat. Narsisti ei välttämättä kerro, mutta paljastelee miksi on ollut aina toisten vika. Kun takana rauniot savuaa, tulisi silloin viimeistään hälytyskellojen soida.

        Tuo on totta, harva sanoo toisten kuulleen olevansa hyvännäköinen. Kysyä ehkä voi jos on epävarma nuoruuden charmistaan.

        Usein narsisti on hyvännäköinen. Tämä kuitenkaan ei ole sääntö eikä aina pidä paikkaansa.


      • curl curl curling
        kerro kuvastin kirjoitti:

        Usein narsisti on hyvännäköinen. Tämä kuitenkaan ei ole sääntö eikä aina pidä paikkaansa.

        Ulkonäköhän ei mitenkään liity persoonallisuushäiriön syntymistekiköihin.

        Mutta voinemme todeta, että hyvännäköinen narsisti ehtii saada aikaan paljon tuhoa, koska ulkonäkö tasoittaa tietä niin paljon: luo kiintymystä, ihailua ja empatiaa sekä omassa että vastakkaisessa sukupuolessa.


      • TerveNarsismi
        n48 kirjoitti:

        Omani ei ollut mikään hurmuri, itse kyllä kuvitteli näin. Muistan kuinka hän kerrankin katsoi peliin ja sanoi, että on vielä hyvännäköinen mies. Minä meinasin tippua penkiltä! Miehellä ikää yli 50v. En ole yhdenkään suhteeni kuullut vastaavaa sanoneen.

        Todellakin kannattaa olla varovainen. Valitettavasti nämä tulee ilmi, kun olet jo koukussa eli asut saman katon alla.

        Jaaha.. montako suhdetta. Ettei nyt vaan sattuisi olemaankin niin kohdallasi, että sinä annat kaikille miehillesi narsistin leiman otsaan jos he eivät jostakin syystä tule sinun kanssasi toimeen. Ehkä hän on vaan tarkoittanut että on hyvän näköinen ja sinun ei kannata katsella muita miehiä. Vihjaissut vaan kiltisti sinulle että huomaa hänetkin välillä. Oletkohan se sinä kuitenkin itse se narsisti??? Et vaan huomaa, tai halua huomata sitä, koska miehet eivät ole alistuneet sinun tahtoosi ja oikkuihisi.


      • hauskaaolla
        TerveNarsismi kirjoitti:

        Jaaha.. montako suhdetta. Ettei nyt vaan sattuisi olemaankin niin kohdallasi, että sinä annat kaikille miehillesi narsistin leiman otsaan jos he eivät jostakin syystä tule sinun kanssasi toimeen. Ehkä hän on vaan tarkoittanut että on hyvän näköinen ja sinun ei kannata katsella muita miehiä. Vihjaissut vaan kiltisti sinulle että huomaa hänetkin välillä. Oletkohan se sinä kuitenkin itse se narsisti??? Et vaan huomaa, tai halua huomata sitä, koska miehet eivät ole alistuneet sinun tahtoosi ja oikkuihisi.

        Hyvä! Olen "törmännyt" Naisiin jotka haluavat läheisyyttä,hellyyttä ja sexiä.Harva nainen ymmärtää miehen tarpeet ja olettavat miehelle riittävän kun saa sitä,eli sexiä. Valitettavasti hellät puheet,teot ym eivät saa naista ymmärtämään että heidän tulisi myös kannustaa ja tyydyttää mies. Olen tämän vuoksi lopettanut suhteita koska 50v nainen joka ei ymmärrä näitä asioita on mahdoton "koulutettava",enkä katso olevani narsisti, vaan normaali mies joka kaipaa hyvää suhdetta. Joillekkin kaikki miehet ovat narsisteja, vaikka itse naisen pitäisi katsoa peiliin!


      • Anonyymi
        hauskaaolla kirjoitti:

        Hyvä! Olen "törmännyt" Naisiin jotka haluavat läheisyyttä,hellyyttä ja sexiä.Harva nainen ymmärtää miehen tarpeet ja olettavat miehelle riittävän kun saa sitä,eli sexiä. Valitettavasti hellät puheet,teot ym eivät saa naista ymmärtämään että heidän tulisi myös kannustaa ja tyydyttää mies. Olen tämän vuoksi lopettanut suhteita koska 50v nainen joka ei ymmärrä näitä asioita on mahdoton "koulutettava",enkä katso olevani narsisti, vaan normaali mies joka kaipaa hyvää suhdetta. Joillekkin kaikki miehet ovat narsisteja, vaikka itse naisen pitäisi katsoa peiliin!

        Tyydytätkö sinä tämän naisesi vai vaaditko vain palveluksia?


      • Anonyymi
        n48 kirjoitti:

        Omani ei ollut mikään hurmuri, itse kyllä kuvitteli näin. Muistan kuinka hän kerrankin katsoi peliin ja sanoi, että on vielä hyvännäköinen mies. Minä meinasin tippua penkiltä! Miehellä ikää yli 50v. En ole yhdenkään suhteeni kuullut vastaavaa sanoneen.

        Todellakin kannattaa olla varovainen. Valitettavasti nämä tulee ilmi, kun olet jo koukussa eli asut saman katon alla.

        Meikäläisen narsumies väitti olevansa super jättipotti jonka minä tyhmä akka tyhmyyttäni jätin.


      • Anonyymi
        n48 kirjoitti:

        Omani ei ollut mikään hurmuri, itse kyllä kuvitteli näin. Muistan kuinka hän kerrankin katsoi peliin ja sanoi, että on vielä hyvännäköinen mies. Minä meinasin tippua penkiltä! Miehellä ikää yli 50v. En ole yhdenkään suhteeni kuullut vastaavaa sanoneen.

        Todellakin kannattaa olla varovainen. Valitettavasti nämä tulee ilmi, kun olet jo koukussa eli asut saman katon alla.

        Itsellä myös kokemus noin törkeästä narsistista jolla aiheetta on suuret luulot itsestään. Yrittipä vielä itseään komeaksi kehuessaan kalastella kehuja olemuksestaan. Järkyttävä p-kasa.


      • Anonyymi
        hauskaaolla kirjoitti:

        Hyvä! Olen "törmännyt" Naisiin jotka haluavat läheisyyttä,hellyyttä ja sexiä.Harva nainen ymmärtää miehen tarpeet ja olettavat miehelle riittävän kun saa sitä,eli sexiä. Valitettavasti hellät puheet,teot ym eivät saa naista ymmärtämään että heidän tulisi myös kannustaa ja tyydyttää mies. Olen tämän vuoksi lopettanut suhteita koska 50v nainen joka ei ymmärrä näitä asioita on mahdoton "koulutettava",enkä katso olevani narsisti, vaan normaali mies joka kaipaa hyvää suhdetta. Joillekkin kaikki miehet ovat narsisteja, vaikka itse naisen pitäisi katsoa peiliin!

        Psykoottinen narsisti puhuu!


    • justice

      Yhtäläisyyksiä tässä viestiketjussa ja omassa kokemuksessani:

      - Narsistinen ihminen ihastuu nopeasti.
      - Takertuu ihastuksen kohteeseen lujasti.
      - Esittelee omia savutuksiaan.
      - äkkiä alkanut suhde äkkiä loppuu. Narsisti on saanut toisen ihastumaan itseensä.
      - Narsisti vääristelee asioita ja valehtelee (todellakin!!)
      - Ensin takertuu ja sitten hylkää.
      - Narsisti on vain hyväksikäyttäjä. Valitsee uhreikseen sellaisia, joista ajattelee voivansa hyötyä jotain. (todellakin!!!)
      - Teeskentelee rakkautta
      - He eivät tunne edes empatiia, saati rakkautta. He teeskentelevät sen kaiken. Siksi heidän on niin helppo luopua suhteesta ja tämä yllättää uhrin. (todellakin!!!!)
      - Narsistit ovat sillätavoin nuuskijoita ja tarkkailijoita, että etsivät yhteyksiä ihmisen ulospäin näkyvän luonteen ja sen, mitä tällä ihmisellä on, välille.
      - Kannattaa olla varovainen mitä alussa uudelle suhteelle puhelee asioistaan. (todellakin!!!!)

      Tärkeä huomautus: narsistit eivät välttämättä ole ulkoisesti charmikkaita/komeita. Mutta heillä on sellaista itsevarmuutta, joka saa olemaan huomaamatta hänen "sian nenäänsä", tihrusilmiään ja aika vaatimatonta kroppaansa. En yleensä arvostele ketään ulkonäön perusteella, mutta yritän nähdä tämän narsistisen henkilön siinä valossa mitä hän ulkoisestikin on.

      Muuta:
      se miten hän on toiminut aikaisemmissa suhteissaan, toteutuu myös sinun kanssasi. Jos on ollut petturi aikaisemmissa suhteissaan, tekee sitä myös sinun kanssasi. Vaikka olisit miss Maailma, hän tekee niin uudestaan ja uudestaan.

      • "Tärkeä huomautus: narsistit eivät välttämättä ole ulkoisesti charmikkaita/komeita. Mutta heillä on sellaista itsevarmuutta, joka saa olemaan huomaamatta hänen "sian nenäänsä", tihrusilmiään ja aika vaatimatonta kroppaansa. En yleensä arvostele ketään ulkonäön perusteella, mutta yritän nähdä tämän narsistisen henkilön siinä valossa mitä hän ulkoisestikin on. "

        Niin täällä oli aikoinaan jopa joitakin ketjuja, joissa tuotiin esille, että narsistit olisivat ulkoiset jotenkin poikkeuksillisen komeita tai kauniita ihmisiä.

        Aikoinaan kun annoin ymmärtää että se tuntemani oli tuiki tavallisen näköinen, vatsakas, suht lyhyt keski-ikäinen herra, jollaisia ny tulee vastaan joka kadunkulmassa. Niin siitä seurasi palstalla melkoinen kalapalaakki siitäkin...

        Tämä ny ihan vaan siitä syystä ettei ihmiset kateudessaan turhaan leimaisi esim.kauniita ihmisiä narsisteiksi, ulkonäkö ei ole mikään kriteeri näissä asioissa, vaikka joillekkin se parinvalinassa/suhteessa olemisessa tuiki tärkeä asia tuntuu olevankin...


      • Anonyymi

        Totta kaikki tuo!


      • Anonyymi

        Puhut sika Wagnerista?


      • Anonyymi

        Hyvä kirjoitus. Itselläni samat kokemukset kuin kirjoitit. Lisäisin vielä tuohon sen että narsistit pettävät. Monia naisia /miehiä kierroksessa yhtä aikaa. Pelkäävät yksin jäämistä ja hylkäämistä uhrin puolelta. Siksi jättävät ensin ennenkuin uhri ehtii sen tekemään. Heti on uusi kierroksessa tai jos ei ole niin joku entisistäkin käy jos entinen leikkiin lähtee uudelleen mukaan. Säälittävää touhua. Uhri on vain käyttöesine. Ei siinä oikeat tunteet narsistin puolelta ole mukana. Kaikki on yhtä feikkiä narsistille.


    • ZehoWa

      "Heille tärkeintä on näkyvyys ja he imevät uhreistaan vain voimaa ja näkyvyyttä, tavalla tai toisella"

      Narsisti imee uhrinsa niin kuiviin ettei hänestä jää kuin tyhjä nahka. Sitten hän puhaltaa sen nahkan sisään uuden hengen, omansa. Näin on uusi uhri luotu...

      • "Narsisti imee uhrinsa niin kuiviin ettei hänestä jää kuin tyhjä nahka. Sitten hän puhaltaa sen nahkan sisään uuden hengen, omansa. Näin on uusi uhri luotu."

        Niin otit tuossa esiin asian josta Vaknin puhuu tähän tapaan...

        "Narsisti on läsnä aaveen lailla kauan senkin jälkeen kun hän on kadonnut fyysisesti. Tämä on todellinen vaara, jonka narsistin uhrit joutuvat kohtaamaan: että he tulevat hänen kaltaisikseen, katkeriksi, itsekeskeisiksi, epäempaattisiksi. Tämä on narsistin viimeinen kumarrus estradilla, ikään kuin ylimääräinen kappale taputusten jälkeen."

        http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/Survive.html


    • tihrusilmät, heh heh

      Hahaha. Ette kai todella vajoa noin lapselliselle tasolle, että väittäisitte nassikan tunnistettavan ulkonäöstä?

      Omissa mielikuvissa narsistinen tyyppi on Auervaara, tyylikäs, komea jne. Naisten liehittelijä, huijari.

      Mutta kun palataan takaisin käytännön elämään, niin ulkonäöllisesti kenestäkään ei voi sanoa päällepäin kenellä mikin persoonallisuushäiriö kytee.

      Se on se käytös ja luonne joka ratkaisee.

      • Minni.

        Kun tuntee ihmisen vaikka pinnallisesti, kyllä päällepäin voi nähdä narsistisuutta. Valokuvat kertovat paljon. Narsisti tykkää poseerata, jonka näkee kuvan ilmeestä. Itseä inhottaa katsoa poseeraavaa narsistia. Facebookissa vaihtelee jatkuvasti profiilikuviaan. Elämä kun on oman navan ympärillä, siksi toistenkin on katsottava sitä.


      • kamuni
        Minni. kirjoitti:

        Kun tuntee ihmisen vaikka pinnallisesti, kyllä päällepäin voi nähdä narsistisuutta. Valokuvat kertovat paljon. Narsisti tykkää poseerata, jonka näkee kuvan ilmeestä. Itseä inhottaa katsoa poseeraavaa narsistia. Facebookissa vaihtelee jatkuvasti profiilikuviaan. Elämä kun on oman navan ympärillä, siksi toistenkin on katsottava sitä.

        Minni kirjuuttaa vähän mutta asiaa.


      • ....................
        Minni. kirjoitti:

        Kun tuntee ihmisen vaikka pinnallisesti, kyllä päällepäin voi nähdä narsistisuutta. Valokuvat kertovat paljon. Narsisti tykkää poseerata, jonka näkee kuvan ilmeestä. Itseä inhottaa katsoa poseeraavaa narsistia. Facebookissa vaihtelee jatkuvasti profiilikuviaan. Elämä kun on oman navan ympärillä, siksi toistenkin on katsottava sitä.

        Miksi sinä Minni ollet narssistin kanssa.

        Senkö takia, että sinut itse jätettiin?


      • on komea
        Minni. kirjoitti:

        Kun tuntee ihmisen vaikka pinnallisesti, kyllä päällepäin voi nähdä narsistisuutta. Valokuvat kertovat paljon. Narsisti tykkää poseerata, jonka näkee kuvan ilmeestä. Itseä inhottaa katsoa poseeraavaa narsistia. Facebookissa vaihtelee jatkuvasti profiilikuviaan. Elämä kun on oman navan ympärillä, siksi toistenkin on katsottava sitä.

        Kaunis ihminen kykenee valloittamaan helposti enemmän ihmisiä kuin vähemmän kaunis. Näin kauniilla narsistilla on enemmän uhreja.


      • ....................
        kamuni kirjoitti:

        Minni kirjuuttaa vähän mutta asiaa.

        Minnis pinnis kirjoittaa todellakkin asiaa!


    • Minusta tuo oli

      Minusta tuo oli mainio pointti, että narsisti on sillä tavoin itsevarma, että hän näyttää paremman näköiseltä kuin muuten olisi. Olen samaa mieltä siitä, että tuo yleesnä meitä kaikkia koskeva sääntö on kyllä narsistilla hiottu viimeisen päälle ja käytössä.

      Narsisti voi myös olla erittäin kaunis ja komea, se ei ole poissuljettu. Hyvä ulkonäkö luo kerrassaan mainiot puitteet narsistin toiminnalle. Siinä on käynyt flaksi, kun narsistiksi kasvanut on myös hyvännäköinen.

      Hyvä ulkonäkö on narsistin lottovoitto.

    • omiamielipiteitä

      Olen samaa mieltä ulkonäöstä. Narsisti ei välttämättä ole kaikkein kaunein tai komein, mutta osaa korostaa ulkonäköään oikealla tavalla. Itsevarmuus lisää kuvitelmaa komeudesta. Kai sitä tekee jonkun päätelmän, että kun tyyppi on niin olevinaan, että sille on myös oikeutus.
      Hurmaava käytös peittää todellisuuden alleen. Kyllä minäkin ajattelin, että olenpa saaliin löytänyt. Komea ja fiksu, hauska. Ei hän ruma ollut, hyvännäköinen, mutta ei lainkaan niin komea kuin antoi olettaa. Ja toisen kautta vaikka olisi maailman komein mies, niin ei sellainen käytös ole hyväksyttävää.
      Vikaa oli itsessänikin. Kummasti menin mukaan tähän: löysin fantastisen ja komean miehen-juttuun. Toisen kautta nykyinen ujo mieheni tuntuu lottovoitolta narsistisuhteen jälkeen. Saa vapaasti hengittää. Nykyinen mieheni ei korosta omaa erinomaisuuttaan, vaikka on fiksu ja komea. On paljon helpompaa.

    • ei aivan Freud

      Onko kukaan ajatellut, narsisti voi oikeasti tykästyä toiseen? Kiintyä. Kun huomaa, ettei omistaminen jostain syystä onnistu, narsisti hylkää. Onko narsistilla vaikeita hylkäyskokemuksia heti vauvaiässä? Narsistin sielunrakenne on kutakuinkin sama kuin epävakaalla persoonallisuushäiriöisellä.

      • 24112014

        Kyllä minusta narsisti tavallaan on kiintynyt, mutta lähinnä kuin esineeseen. Jos kotona on vaikkapa seinällä taulu, joka on itsellesi mieluinen, olet tavallaan kiintynyt siihen. Samalla tapaa kai narsisti kiintyy ihmiseen. Kun taulu ei enää miellytä, niin se korvataan uudella, jos parempi löytyy. Jossakin vaiheessa huomaa kuitenkin taas, ettei taulu täytä sisäistä tyhjyyttä, johon narsisti ei uskalla käydä käsiksi. Taulu paiskataan pois seinältä, koska se ei täytä sille annettuja vaatimuksia eli luoda onnea ja täyttää narsisti hyvän olon tunteella.
        Toisen kautta normi-ihminenhän voi kiintyä johonkin ihmiseen samaan tapaan, jos tuijottaa vain pintaa. Seksikäs ja hotti henkilö saattaa osoittautua tylsäksi kaveriksi, jonka kanssa ei ole mitään puhuttavaa tai yhteistä. Tavallinen ihminen kuitenkin paikallistaa omat virheensä ja ymmärtää, että nyt ollaan täysin eri aaltopituudella, eikä suhteella ole tulevaisuutta. Narsisti ei paikallista tätä itsessään. Narsistin mukaan taulu ei täytä tehtäväänsä. Hänessä itsessään ei ole mitään vikaa.


      • epämuodollinen
        24112014 kirjoitti:

        Kyllä minusta narsisti tavallaan on kiintynyt, mutta lähinnä kuin esineeseen. Jos kotona on vaikkapa seinällä taulu, joka on itsellesi mieluinen, olet tavallaan kiintynyt siihen. Samalla tapaa kai narsisti kiintyy ihmiseen. Kun taulu ei enää miellytä, niin se korvataan uudella, jos parempi löytyy. Jossakin vaiheessa huomaa kuitenkin taas, ettei taulu täytä sisäistä tyhjyyttä, johon narsisti ei uskalla käydä käsiksi. Taulu paiskataan pois seinältä, koska se ei täytä sille annettuja vaatimuksia eli luoda onnea ja täyttää narsisti hyvän olon tunteella.
        Toisen kautta normi-ihminenhän voi kiintyä johonkin ihmiseen samaan tapaan, jos tuijottaa vain pintaa. Seksikäs ja hotti henkilö saattaa osoittautua tylsäksi kaveriksi, jonka kanssa ei ole mitään puhuttavaa tai yhteistä. Tavallinen ihminen kuitenkin paikallistaa omat virheensä ja ymmärtää, että nyt ollaan täysin eri aaltopituudella, eikä suhteella ole tulevaisuutta. Narsisti ei paikallista tätä itsessään. Narsistin mukaan taulu ei täytä tehtäväänsä. Hänessä itsessään ei ole mitään vikaa.

        Onhan se noinkin mitä kirjoitit. Narsistejeakin on niin monenlaisia, monella tavalla häiriintyneitä. Tällä palstalla lienee keskustellaan siitä pahimmasta laadusta. On todella vaikea olla koko ajan toisen mieliksi. Punnita joka sana. Jos sanoo väärän, jää narsistiselle ihmiselle kuin levy päälle. Jurraa miksi tuommosta hänestä epäilet. Loukkaantuukin. Narsistisessa yhteiskunnassa mielenkiintoinen asia, huomata ihminen kuorien sisällä. Ei tarvitse olla kuin näyttelyesine tai koira hihnassa, koulutettu koira jota kansa ihailee.


      • Jotenkin noin minäk.

        "Onko kukaan ajatellut, narsisti voi oikeasti tykästyä toiseen? Kiintyä. Kun huomaa, ettei omistaminen jostain syystä onnistu, narsisti hylkää."

        Jotenkin noin minäkin jossain esivaiheessa kuvittelin. Olen kuitenkin ottanut lusikan kauniiseen käteen ja ymmärtänyt, että narsisti valitsee uhrinsa suunnitelmallisesti niiden joukosta, keitä sattuu tielle tulemaan sopivalla hetkellä. Hän antaa itselleen luvan lähteä täysillä leikkiin, kun uhri tuntuu sopivalta. Luopuminen on helppoa, koska hän voi koska tahansa aloittaa saman leikin uudestaan kenen kanssa tahansa.

        Siinä kaikki heidän kiintymyksistään.


      • hajhdj
        Jotenkin noin minäk. kirjoitti:

        "Onko kukaan ajatellut, narsisti voi oikeasti tykästyä toiseen? Kiintyä. Kun huomaa, ettei omistaminen jostain syystä onnistu, narsisti hylkää."

        Jotenkin noin minäkin jossain esivaiheessa kuvittelin. Olen kuitenkin ottanut lusikan kauniiseen käteen ja ymmärtänyt, että narsisti valitsee uhrinsa suunnitelmallisesti niiden joukosta, keitä sattuu tielle tulemaan sopivalla hetkellä. Hän antaa itselleen luvan lähteä täysillä leikkiin, kun uhri tuntuu sopivalta. Luopuminen on helppoa, koska hän voi koska tahansa aloittaa saman leikin uudestaan kenen kanssa tahansa.

        Siinä kaikki heidän kiintymyksistään.

        Nimimerkki "Jotenkin noin minäk." -> allekirjoitan täysin!

        Narsisti valitsee uhrinsa suunnitelmallisesti (nykyinen nettideittailu tarjoaa siihen erinomaiset mahdollisuudet)

        Suunnitelmallisuus toisen ihmisen tai ihmisten (heillä yleensä monia virityksiä päällä samanaikaisesti) kanssa on käsittämättömän ovelaa ja harkittua. Täytyy olla psykopaatin mieli ja kylmäverisyys, että pystyy kohtelemaan ihmisiä kuin esineitä.

        Minun kokemani sekopaatti laittoi minun jopa hankkimaan seinäkalenterin, jonka tarkoitus oli toimia hänelle muistin apuvälineenä, koska olen siellä hänen luonaan ja koska kotonani. Pystyi suunnittelemaan muut hommansa silloin, kun en ollut paikalla.

        Ihan sama, miltä näistä hänen käyttämistään ihmisistä tuntuu. He eivät edes tunne sanaa kiintymys.

        Ja muistakaa tämä: heidän valehtelunsa on patologista ja epänormaalia aikuisen ihmisen käytöstä. He ovat lapsen tasolla tässäkin.


      • Sanni2
        hajhdj kirjoitti:

        Nimimerkki "Jotenkin noin minäk." -> allekirjoitan täysin!

        Narsisti valitsee uhrinsa suunnitelmallisesti (nykyinen nettideittailu tarjoaa siihen erinomaiset mahdollisuudet)

        Suunnitelmallisuus toisen ihmisen tai ihmisten (heillä yleensä monia virityksiä päällä samanaikaisesti) kanssa on käsittämättömän ovelaa ja harkittua. Täytyy olla psykopaatin mieli ja kylmäverisyys, että pystyy kohtelemaan ihmisiä kuin esineitä.

        Minun kokemani sekopaatti laittoi minun jopa hankkimaan seinäkalenterin, jonka tarkoitus oli toimia hänelle muistin apuvälineenä, koska olen siellä hänen luonaan ja koska kotonani. Pystyi suunnittelemaan muut hommansa silloin, kun en ollut paikalla.

        Ihan sama, miltä näistä hänen käyttämistään ihmisistä tuntuu. He eivät edes tunne sanaa kiintymys.

        Ja muistakaa tämä: heidän valehtelunsa on patologista ja epänormaalia aikuisen ihmisen käytöstä. He ovat lapsen tasolla tässäkin.

        Kylläpä kuulosti tutulta,toi kalenteri juttu.Saman ja samaa koen edelleen...ja muutenkin kirjoituksesi osui nappiin!


      • Anonyymi
        epämuodollinen kirjoitti:

        Onhan se noinkin mitä kirjoitit. Narsistejeakin on niin monenlaisia, monella tavalla häiriintyneitä. Tällä palstalla lienee keskustellaan siitä pahimmasta laadusta. On todella vaikea olla koko ajan toisen mieliksi. Punnita joka sana. Jos sanoo väärän, jää narsistiselle ihmiselle kuin levy päälle. Jurraa miksi tuommosta hänestä epäilet. Loukkaantuukin. Narsistisessa yhteiskunnassa mielenkiintoinen asia, huomata ihminen kuorien sisällä. Ei tarvitse olla kuin näyttelyesine tai koira hihnassa, koulutettu koira jota kansa ihailee.

        Joo noissa kirjoituksissa on paljon perää. Itselläkin kokemusta,


      • Anonyymi
        24112014 kirjoitti:

        Kyllä minusta narsisti tavallaan on kiintynyt, mutta lähinnä kuin esineeseen. Jos kotona on vaikkapa seinällä taulu, joka on itsellesi mieluinen, olet tavallaan kiintynyt siihen. Samalla tapaa kai narsisti kiintyy ihmiseen. Kun taulu ei enää miellytä, niin se korvataan uudella, jos parempi löytyy. Jossakin vaiheessa huomaa kuitenkin taas, ettei taulu täytä sisäistä tyhjyyttä, johon narsisti ei uskalla käydä käsiksi. Taulu paiskataan pois seinältä, koska se ei täytä sille annettuja vaatimuksia eli luoda onnea ja täyttää narsisti hyvän olon tunteella.
        Toisen kautta normi-ihminenhän voi kiintyä johonkin ihmiseen samaan tapaan, jos tuijottaa vain pintaa. Seksikäs ja hotti henkilö saattaa osoittautua tylsäksi kaveriksi, jonka kanssa ei ole mitään puhuttavaa tai yhteistä. Tavallinen ihminen kuitenkin paikallistaa omat virheensä ja ymmärtää, että nyt ollaan täysin eri aaltopituudella, eikä suhteella ole tulevaisuutta. Narsisti ei paikallista tätä itsessään. Narsistin mukaan taulu ei täytä tehtäväänsä. Hänessä itsessään ei ole mitään vikaa.

        Oli kyllä erittäin hyvä kuvaus narsistista. Noin itsekin näkisin narsistin kiintymyksen ihmisiin... eli sama kuin esineisiin. Ei narsisti varmasti mitään käyttökelvotonta esinettä kotiinsa halua, vaan jonkin hyödyllisen. Ja kun tuo esine ei enää ole hyödyllinen, sitten hommataan uusi. Mitään tuntemuksia siihen prosessiin tuskin liittyy.

        Joskus haluaisi itsekin olla ihan tunnekylmä. Ei olisi mitään sydänsuruja koskaan, ja elämä olisi ainakin siinä mielessä paljon helpompaa.


    • Nää on niin nähty

      Kaikkein parasta mitä sekopaatin kanssa yhteiselämään haksahtaneelle voi tapahtua on just se, että tuo narsistiksikin kutsuttu ihmisyyden irvikuva päättää hylätä! Tuosta alkaa uusi elämä, toki vaatii toipumista, mutta siis se piina on vihdoin ohi - sillä edellytyksellä, ettei enää uudelleen erehdy lähtemään samaisen tyypin peleihin mukaan, koska yleensä nämä tulee vielä jälkeen päin kokeilemaan kepillä jäätä.... ja auta armias mikä kohtaus siitä syntyy, jos annat pakit! Tuota kohtausta ei kuitenkaan kananta pelätä, pakit saatuaan sekopaatti ei välttämättä enää uudelleen yritä.

      • pelastunut

        Elin 5v parisuhteessa narsistinaisen kanssa. Suhde meinasi viedä minulta hengen tai saattaa minut vankilaan. Niin äärimmäisiin tilanteisiin jouduin suhteessa.

        Mielenkiitoista lueskella muiden kokemuksia narsististi ihmisistä. Oma suhde narsistiin päättyi vuosi sitten heinäkuussa; vielä tänä vuonna elokuussa nainen lähetteli minulle tekstareita toiseksi henkilöksi tekeytyneenä ! Oli vaihtanut oman puhelin numeronsa ja oli saanut minun numeron mukamas joltain tutultaan tai vast. Kyseli kaikkea minusta ja elämästäni; narahti, kun yhdessä viestissä paljasti ilmeisesti vahingossa asian, jonka vain minä ja hän tiedämme ja siitä tunnistin hänet. Että näin sitkeä voi narsisti olla....


      • ....................
        pelastunut kirjoitti:

        Elin 5v parisuhteessa narsistinaisen kanssa. Suhde meinasi viedä minulta hengen tai saattaa minut vankilaan. Niin äärimmäisiin tilanteisiin jouduin suhteessa.

        Mielenkiitoista lueskella muiden kokemuksia narsististi ihmisistä. Oma suhde narsistiin päättyi vuosi sitten heinäkuussa; vielä tänä vuonna elokuussa nainen lähetteli minulle tekstareita toiseksi henkilöksi tekeytyneenä ! Oli vaihtanut oman puhelin numeronsa ja oli saanut minun numeron mukamas joltain tutultaan tai vast. Kyseli kaikkea minusta ja elämästäni; narahti, kun yhdessä viestissä paljasti ilmeisesti vahingossa asian, jonka vain minä ja hän tiedämme ja siitä tunnistin hänet. Että näin sitkeä voi narsisti olla....

        Älä sinä mie höpötä!


        Taidat kertoa tätä satua uudelle kohteellesi.

        Tai sitten hän kirjoittaa sinun puolestasi, koska itse et osaa.


      • Anonyymi
        pelastunut kirjoitti:

        Elin 5v parisuhteessa narsistinaisen kanssa. Suhde meinasi viedä minulta hengen tai saattaa minut vankilaan. Niin äärimmäisiin tilanteisiin jouduin suhteessa.

        Mielenkiitoista lueskella muiden kokemuksia narsististi ihmisistä. Oma suhde narsistiin päättyi vuosi sitten heinäkuussa; vielä tänä vuonna elokuussa nainen lähetteli minulle tekstareita toiseksi henkilöksi tekeytyneenä ! Oli vaihtanut oman puhelin numeronsa ja oli saanut minun numeron mukamas joltain tutultaan tai vast. Kyseli kaikkea minusta ja elämästäni; narahti, kun yhdessä viestissä paljasti ilmeisesti vahingossa asian, jonka vain minä ja hän tiedämme ja siitä tunnistin hänet. Että näin sitkeä voi narsisti olla....

        Sairasta


      • Anonyymi
        pelastunut kirjoitti:

        Elin 5v parisuhteessa narsistinaisen kanssa. Suhde meinasi viedä minulta hengen tai saattaa minut vankilaan. Niin äärimmäisiin tilanteisiin jouduin suhteessa.

        Mielenkiitoista lueskella muiden kokemuksia narsististi ihmisistä. Oma suhde narsistiin päättyi vuosi sitten heinäkuussa; vielä tänä vuonna elokuussa nainen lähetteli minulle tekstareita toiseksi henkilöksi tekeytyneenä ! Oli vaihtanut oman puhelin numeronsa ja oli saanut minun numeron mukamas joltain tutultaan tai vast. Kyseli kaikkea minusta ja elämästäni; narahti, kun yhdessä viestissä paljasti ilmeisesti vahingossa asian, jonka vain minä ja hän tiedämme ja siitä tunnistin hänet. Että näin sitkeä voi narsisti olla....

        Kun makasit veri lammikossa kotona ja toisen kerran ulkona! Sanoit häntä mies ystävääsi (naista)......... Tästä on aikaa paljon... et sellanen narsistipsyko


    • Monellako narsisteiksi hakkumillanne on oikeasti ICD koodi F61 (Muu persoonallisuushäiriö) diagnoosina? Väitän, että aika harvalla. Kannattaisi huomata, että nainen voi omalla käytöksellään sekoittaa hyvänkin miehen pään. Esimeriksi hyvästä miehestä voi tulla alkoholisti siksi, että nainen on hirviö eikä mies moraali- tai muista syistä halua jättää vittumaista akkaansa.

      • Sinun ei tarvitse

        "Väitän, että aika harvalla."

        Sinun ei tarvitse väittää yhtään mitään, asia on ihan yleisessä tiedossa ja syytkin siihen ovat yleisessä tiedossa.

        Seuraava väittämäsi taas ei pidä ollenkaan paikkaansa. Uskotko tuohon itse? Juomari ihmisestä (miehestä tai naisesta) tulee ainoastaan juomalla, ei millään muulla konstilla eikä keinolla. Tiedetään, että geneettinen alttius on olemassa, mutta vaatii silti runsaan käytön.

        Sinun kielenkäyttöösi ei kannata yhdistää moraalia.


      • voi se olla niinkin
        Sinun ei tarvitse kirjoitti:

        "Väitän, että aika harvalla."

        Sinun ei tarvitse väittää yhtään mitään, asia on ihan yleisessä tiedossa ja syytkin siihen ovat yleisessä tiedossa.

        Seuraava väittämäsi taas ei pidä ollenkaan paikkaansa. Uskotko tuohon itse? Juomari ihmisestä (miehestä tai naisesta) tulee ainoastaan juomalla, ei millään muulla konstilla eikä keinolla. Tiedetään, että geneettinen alttius on olemassa, mutta vaatii silti runsaan käytön.

        Sinun kielenkäyttöösi ei kannata yhdistää moraalia.

        Niin geneettinen alttius olemassa ja ympäristövaikutteena esim. ongelma parisuhteessa, tartutaan mieluummin pulloon kuin puhumiseen. Olkoon ongelma vaikka uskottomuus, yhtä hyvin se voi olla puoliso, joka päsmäröi ja määrää, mikä suhteessa on sallittua. Ja siitä se pikku hiljaa lähtee, kun huomaa, että toista on helpompi kestää päihtyneenä kuin selvin päin. Heikompi ei vain pysty irroitautumaan juomisen aiheuttamasta hyvänolon tunteesta...


      • Alkoholismin ainoa
        voi se olla niinkin kirjoitti:

        Niin geneettinen alttius olemassa ja ympäristövaikutteena esim. ongelma parisuhteessa, tartutaan mieluummin pulloon kuin puhumiseen. Olkoon ongelma vaikka uskottomuus, yhtä hyvin se voi olla puoliso, joka päsmäröi ja määrää, mikä suhteessa on sallittua. Ja siitä se pikku hiljaa lähtee, kun huomaa, että toista on helpompi kestää päihtyneenä kuin selvin päin. Heikompi ei vain pysty irroitautumaan juomisen aiheuttamasta hyvänolon tunteesta...

        Alkoholismin ainoa lähtösyy on juominen.

        Alkoholistella on toki ongelmia lapsena, nuorena ja aikuisena ollut siinä kuin muillakin. Mitään siitä omasta juomisesta ei voi kuitenkaan vierittää yhdenkään muun ihmisen tai asian syyksi. Vastuu siitä on otettava vain itselle.

        Alkoholistien mahdollinen malli löytyy usein kotoa, toisesta tai molemmista vanhemmista. Ei kuitenkaan aina. Eikä malli kotonakaan saa aina aikaan juomista.

        Kaikenlaisen muun höpötyksen tuossa asiassa saa unohtaa. Alkoholisti juo alkuun usein pitkään seurassa. Alkohlin haitoista on julkisuudessa aika vähän kohinaa. Tunnetusti on niin yleinen vaiva, että useilla on oma lehmä ojassa ja tadotaan suojella omaa mainetta.

        Se puoliso ja muut ihmiset, jotka tulevat alkoholistille ongelmallisiksi juomisen jatkuessa, pitäisi nyt vain unohtaa, jos keskustellaan alkoholismista. Omaiset ovat ne, jotka kärsivät, juomari käyttää hyväkseen narsistisesti heitä... manipuloi toisia uskomaan omiin ongelmiinsa. Se on sitä alkoholistin vääristynyttä ajattelua.


      • adfhg

        Kerrankin asiallista ja laajempaa näkökantaa. Peukut!


      • mustamaalauskampanja
        voi se olla niinkin kirjoitti:

        Niin geneettinen alttius olemassa ja ympäristövaikutteena esim. ongelma parisuhteessa, tartutaan mieluummin pulloon kuin puhumiseen. Olkoon ongelma vaikka uskottomuus, yhtä hyvin se voi olla puoliso, joka päsmäröi ja määrää, mikä suhteessa on sallittua. Ja siitä se pikku hiljaa lähtee, kun huomaa, että toista on helpompi kestää päihtyneenä kuin selvin päin. Heikompi ei vain pysty irroitautumaan juomisen aiheuttamasta hyvänolon tunteesta...

        Voi se olla niinkin-nimimerkki saattaa olla luulottelija, joka mielellään näkee kaiken syyn kaikkeen aina olevan yhdessä ja samassa.
        Esimerkiksi vaikkapa omalla kohdallaan, asiat ovat aina mitä ovat, mutta toisten kohdalla nämä samat asiat ovatkin yllättäen aivan muuta.
        Alkoholismin ja päihderiippuvuuden taustalla on aina käyttäjä itse, sama juttu muidenkin riippuvuuksien suhteen, on kyse sitten vaikkapa ruuasta tai makeisista. Joka nauttijan kättä liikuttaa, on oma keho ja mieli.

        Ei se aina muita syyttelemällä parane, parempi vaan muuttaa omia tapojaan ja käytöstään ja lakata luulottelemasta mitä asiat ovat muiden kohdalla.


      • HHUHUH
        Alkoholismin ainoa kirjoitti:

        Alkoholismin ainoa lähtösyy on juominen.

        Alkoholistella on toki ongelmia lapsena, nuorena ja aikuisena ollut siinä kuin muillakin. Mitään siitä omasta juomisesta ei voi kuitenkaan vierittää yhdenkään muun ihmisen tai asian syyksi. Vastuu siitä on otettava vain itselle.

        Alkoholistien mahdollinen malli löytyy usein kotoa, toisesta tai molemmista vanhemmista. Ei kuitenkaan aina. Eikä malli kotonakaan saa aina aikaan juomista.

        Kaikenlaisen muun höpötyksen tuossa asiassa saa unohtaa. Alkoholisti juo alkuun usein pitkään seurassa. Alkohlin haitoista on julkisuudessa aika vähän kohinaa. Tunnetusti on niin yleinen vaiva, että useilla on oma lehmä ojassa ja tadotaan suojella omaa mainetta.

        Se puoliso ja muut ihmiset, jotka tulevat alkoholistille ongelmallisiksi juomisen jatkuessa, pitäisi nyt vain unohtaa, jos keskustellaan alkoholismista. Omaiset ovat ne, jotka kärsivät, juomari käyttää hyväkseen narsistisesti heitä... manipuloi toisia uskomaan omiin ongelmiinsa. Se on sitä alkoholistin vääristynyttä ajattelua.

        Enpä tiedä miten narsismi meni alkoholiin, mutta olettaisin että narsistit harvemmin juovat itseään sekopäisiksi, koska silloin pettää kontrolli. Narsisti kontrolloi kaikkea ja kaikkia, myös itseään. Eli jos narsisti vetäisi persseet olalle, olisi kontrollikin huitsin nevadassa.

        Ja sitten tuohonn alkoholismiin; ken tietää sen, mutta alkoholistit voivat myös olla hyvästä, rakastavasta ja raittiista perheestä. Joten voitko hieman laajentaa katselmustasi, että alkoholisti olisi aina huonosta juoppoperheestä, kkuten myöskin murhaajat saattavat olla hyvistä, rakastavista jne perheistä. Eihän ihmisetkään, joilla on tatuointi tänä päivänä ole linnassa istuneita


      • Vastasit noin minun
        HHUHUH kirjoitti:

        Enpä tiedä miten narsismi meni alkoholiin, mutta olettaisin että narsistit harvemmin juovat itseään sekopäisiksi, koska silloin pettää kontrolli. Narsisti kontrolloi kaikkea ja kaikkia, myös itseään. Eli jos narsisti vetäisi persseet olalle, olisi kontrollikin huitsin nevadassa.

        Ja sitten tuohonn alkoholismiin; ken tietää sen, mutta alkoholistit voivat myös olla hyvästä, rakastavasta ja raittiista perheestä. Joten voitko hieman laajentaa katselmustasi, että alkoholisti olisi aina huonosta juoppoperheestä, kkuten myöskin murhaajat saattavat olla hyvistä, rakastavista jne perheistä. Eihän ihmisetkään, joilla on tatuointi tänä päivänä ole linnassa istuneita

        "alkoholistit voivat myös olla hyvästä, rakastavasta ja raittiista perheestä. Joten voitko hieman laajentaa katselmustasi, että alkoholisti olisi aina huonosta juoppoperheestä,"

        Vastasit noin minun kirjoitukseeni, joka meni siis osin näin:

        "Alkoholistien mahdollinen malli löytyy usein kotoa, toisesta tai molemmista vanhemmista. Ei kuitenkaan aina."

        Oletko itse joko humalassa tai lukutaidoton?

        "olettaisin että narsistit harvemmin juovat itseään sekopäisiksi, "

        En tiedä, mistä sieppasit "sekopäisyyden". Monet alkoholistit ovat naukkailijoita, joista ei tahdo saada edes selville sitä, ovatko humalassa vai eivät.

        Psykopaatit, jotka siis usein ovat myös narsisteja, käyttäytyvät oireensa mukaisesti humalassa absurdisti, siis nimenomaan sekopäisesti. Narsistit laittavat humalassa usein elämänsä uusiksi, tulee täysremontti. Touhuavat omituisia ja pilaavat lopullisesti sanksinsa moniin suuntiin, mutta koska eivät voi myöntää virheitään, vaikka ne olisi tehty umpihumalassa, saattavat todellakin väittää toimineensa järkevästi ja heidän on pakko seurata omaa humalaansa vaikka helv*ttiin.

        Et taida ymmärtää mitään kirjoituksistani.


      • HHUHUH
        Vastasit noin minun kirjoitti:

        "alkoholistit voivat myös olla hyvästä, rakastavasta ja raittiista perheestä. Joten voitko hieman laajentaa katselmustasi, että alkoholisti olisi aina huonosta juoppoperheestä,"

        Vastasit noin minun kirjoitukseeni, joka meni siis osin näin:

        "Alkoholistien mahdollinen malli löytyy usein kotoa, toisesta tai molemmista vanhemmista. Ei kuitenkaan aina."

        Oletko itse joko humalassa tai lukutaidoton?

        "olettaisin että narsistit harvemmin juovat itseään sekopäisiksi, "

        En tiedä, mistä sieppasit "sekopäisyyden". Monet alkoholistit ovat naukkailijoita, joista ei tahdo saada edes selville sitä, ovatko humalassa vai eivät.

        Psykopaatit, jotka siis usein ovat myös narsisteja, käyttäytyvät oireensa mukaisesti humalassa absurdisti, siis nimenomaan sekopäisesti. Narsistit laittavat humalassa usein elämänsä uusiksi, tulee täysremontti. Touhuavat omituisia ja pilaavat lopullisesti sanksinsa moniin suuntiin, mutta koska eivät voi myöntää virheitään, vaikka ne olisi tehty umpihumalassa, saattavat todellakin väittää toimineensa järkevästi ja heidän on pakko seurata omaa humalaansa vaikka helv*ttiin.

        Et taida ymmärtää mitään kirjoituksistani.

        Katohan siellä näyttää olevan oikea asiantuntija psykologi. Hehhee. Odotahan nyt pikkuinen, kun saat tuota elämänkokemusta ja tapaat ko henkilöitä, niin huomaat saavasi sellaista oppia, jota ei kirjoista löydy


      • Anonyymi
        Vastasit noin minun kirjoitti:

        "alkoholistit voivat myös olla hyvästä, rakastavasta ja raittiista perheestä. Joten voitko hieman laajentaa katselmustasi, että alkoholisti olisi aina huonosta juoppoperheestä,"

        Vastasit noin minun kirjoitukseeni, joka meni siis osin näin:

        "Alkoholistien mahdollinen malli löytyy usein kotoa, toisesta tai molemmista vanhemmista. Ei kuitenkaan aina."

        Oletko itse joko humalassa tai lukutaidoton?

        "olettaisin että narsistit harvemmin juovat itseään sekopäisiksi, "

        En tiedä, mistä sieppasit "sekopäisyyden". Monet alkoholistit ovat naukkailijoita, joista ei tahdo saada edes selville sitä, ovatko humalassa vai eivät.

        Psykopaatit, jotka siis usein ovat myös narsisteja, käyttäytyvät oireensa mukaisesti humalassa absurdisti, siis nimenomaan sekopäisesti. Narsistit laittavat humalassa usein elämänsä uusiksi, tulee täysremontti. Touhuavat omituisia ja pilaavat lopullisesti sanksinsa moniin suuntiin, mutta koska eivät voi myöntää virheitään, vaikka ne olisi tehty umpihumalassa, saattavat todellakin väittää toimineensa järkevästi ja heidän on pakko seurata omaa humalaansa vaikka helv*ttiin.

        Et taida ymmärtää mitään kirjoituksistani.

        Kartalla


    • tunteikas

      Narsistin itsevarmuus on ehkä tiettyä itsetietoisuutta, jota erehdyt luulemaan vahvuuseksi ja hyväksi itsetunnoksi, ja haluat ottaa selvää lisää...kunnes huomaat että se kakku on todellakin vain päältä "kaunis", sisältä silkkaa tyhjyyttä. Kuin Jenni Vartiaisen "Tunnoton" - kappaleessa. Hyytävän kylmiä ihmisiä...

      • ???????

        Ja samaan syssyyn täällä leimataan tunteikkaat yliherkät ihmiset narsuiksi? Koittakaa nyt päättää...


      • Perustelisitko, mikä
        ??????? kirjoitti:

        Ja samaan syssyyn täällä leimataan tunteikkaat yliherkät ihmiset narsuiksi? Koittakaa nyt päättää...

        Perustelisitko, mikä kommentoimassasi kommentissa viittaa siihen, että yliherkät tunteikkaat ihmiset leimataan narsisteiksi?


      • ........
        Perustelisitko, mikä kirjoitti:

        Perustelisitko, mikä kommentoimassasi kommentissa viittaa siihen, että yliherkät tunteikkaat ihmiset leimataan narsisteiksi?

        viitaten kaikkiin kirjoituksiin ja myöskin sinun tekemiisi täällä. Yleisilme täällä hyvin sekava ja ristiriitainen. Tuomitaan ja puretaan pahaa oloa, syytellään. Kaikessa nähdään narsismia paitsi siinä omassa käytöksessä.


      • Voitko laittaa
        ........ kirjoitti:

        viitaten kaikkiin kirjoituksiin ja myöskin sinun tekemiisi täällä. Yleisilme täällä hyvin sekava ja ristiriitainen. Tuomitaan ja puretaan pahaa oloa, syytellään. Kaikessa nähdään narsismia paitsi siinä omassa käytöksessä.

        "kaikkiin kirjoituksiin ja myöskin sinun tekemiisi täällä. "

        Voitko laittaa esimerkkejä tai edes yhden esimerkin juuri minun kirjoituksistani.

        Sanoit jo tuon saman kommentin aikaisemmin, sitten toistit sen suurin piirtein samanlaisena.

        "Tuomitaan ja puretaan pahaa oloa, syytellään"... Tuossa siis tuomitset, purat luultavasti pahaa oloa ja syyttelet itse...

        Vastaatko vai lyötkö vielä luun toisen kirjoittajan kurkkuun?


      • klcdh
        Voitko laittaa kirjoitti:

        "kaikkiin kirjoituksiin ja myöskin sinun tekemiisi täällä. "

        Voitko laittaa esimerkkejä tai edes yhden esimerkin juuri minun kirjoituksistani.

        Sanoit jo tuon saman kommentin aikaisemmin, sitten toistit sen suurin piirtein samanlaisena.

        "Tuomitaan ja puretaan pahaa oloa, syytellään"... Tuossa siis tuomitset, purat luultavasti pahaa oloa ja syyttelet itse...

        Vastaatko vai lyötkö vielä luun toisen kirjoittajan kurkkuun?

        rauhoittuistkos hiukan...


      • Kun et osaa
        klcdh kirjoitti:

        rauhoittuistkos hiukan...

        Kun et osaa niin et osaa.


      • klcdh
        Kun et osaa kirjoitti:

        Kun et osaa niin et osaa.

        en ole tuo keneltä vaadit. Heitin vain välikommentin. Haluatko mnunkin kommenttiini(=rauhoittuistkos hiukan... ) jotain erityisselvitystä?
        Annetaan: mielestäni käyttäydyt yliampuvan dramaattisesti.


      • Oletko ajatellut,
        klcdh kirjoitti:

        en ole tuo keneltä vaadit. Heitin vain välikommentin. Haluatko mnunkin kommenttiini(=rauhoittuistkos hiukan... ) jotain erityisselvitystä?
        Annetaan: mielestäni käyttäydyt yliampuvan dramaattisesti.

        klcdh

        Oletko ajatellut, että olen ehkä kohdannut jotain... poikkeavaa... mistä siis kirjoitan täällä...

        Muuten en ole ihmisenä mitenkään tuollainen, mitä kuvailit. Sitä en tiedä, millä silmällä ja ajatuksella sinä luet tätä palstaa, onko sinulla mitään kokemusta asiasta. Jos ei ole, niin sinulla ei ole mahdollisuuttakaan asettua kirjoittajien asemaan mitenkään.


      • Ja saat toki sanoa
        klcdh kirjoitti:

        en ole tuo keneltä vaadit. Heitin vain välikommentin. Haluatko mnunkin kommenttiini(=rauhoittuistkos hiukan... ) jotain erityisselvitystä?
        Annetaan: mielestäni käyttäydyt yliampuvan dramaattisesti.

        klcdh

        Ja saat toki sanoa mielipiteesi kirjoitustyylistäni, siitä vain. Minkälaisesta kirjoitutyylistä pidät sitten?

        Kirjoitankin tietoisesti jotenkin siten, että kirjoitukseni eivät olisi kauttaaltaan ainakaan latteita. -Että minkäänlaisia "rauhoitus" -höpötyksiä en tarvitse... olen kyllä ihan ok. Joskus, hyvin harvoin joku saa verenpaineeni nousemaan hitusen verran, mutta siihenkin minulla on oikeus...


      • Kommentti sivusta:
        Oletko ajatellut, kirjoitti:

        klcdh

        Oletko ajatellut, että olen ehkä kohdannut jotain... poikkeavaa... mistä siis kirjoitan täällä...

        Muuten en ole ihmisenä mitenkään tuollainen, mitä kuvailit. Sitä en tiedä, millä silmällä ja ajatuksella sinä luet tätä palstaa, onko sinulla mitään kokemusta asiasta. Jos ei ole, niin sinulla ei ole mahdollisuuttakaan asettua kirjoittajien asemaan mitenkään.

        yliherkät esim. myös tarkastelevat ja haistelevat ympäristöään, ovat tarkkoja tunnelmille. Pyrkivät olemaan joutumatta vääränlaiseen seuraan varjellakseen itseänsä pettymyksiltä / suojellakseen itseään. Välttyäkseen kaikenlaiselta hyväksikäytöltä.

        Näin sanon minä, itse HSP eli yliherkkä, jossa myöskin narsistisia piirteitä - joskaan ei diagnoosiin asti. Useissa meistä tätä myös epätervettä narsismia on. Mut miten se kenessäkin ilmenee? Itsessäni ehkä siten NÄIDEN YLLÄ OLEVIEN TEKSTIEN VALOSSA (jos nyt nämä mitään narsismin merkkejä onkaan?), että haluan viimeiseen asti varmistella, enne kuin antaudun ihmissuhteisiin - paljoon kun olen nuorempana sinisilmäisyyksissäni olen joutunut pettymään. Toiset narsistit nuuskivat toisten elämää, valehtelevat varallisuudestaan, ja haluavat juuri varallisen kumppanin. Itselleni materia ei merkitse niinkään, vaan haluaisin samanhenkisen kumppanin, "vaatimattomamman".

        JOssain toisessa keskustelussa joku sen totesikin, että esim. autistit käyttäytyvät usein kuin narsistit. Ehkä myös ADHD:t, epävakaat yms. Joten ei pidä kaikkea "järkeen epäkäypää" laittaa narsismin piikkiin.


      • Eikä varallisenkaan
        Kommentti sivusta: kirjoitti:

        yliherkät esim. myös tarkastelevat ja haistelevat ympäristöään, ovat tarkkoja tunnelmille. Pyrkivät olemaan joutumatta vääränlaiseen seuraan varjellakseen itseänsä pettymyksiltä / suojellakseen itseään. Välttyäkseen kaikenlaiselta hyväksikäytöltä.

        Näin sanon minä, itse HSP eli yliherkkä, jossa myöskin narsistisia piirteitä - joskaan ei diagnoosiin asti. Useissa meistä tätä myös epätervettä narsismia on. Mut miten se kenessäkin ilmenee? Itsessäni ehkä siten NÄIDEN YLLÄ OLEVIEN TEKSTIEN VALOSSA (jos nyt nämä mitään narsismin merkkejä onkaan?), että haluan viimeiseen asti varmistella, enne kuin antaudun ihmissuhteisiin - paljoon kun olen nuorempana sinisilmäisyyksissäni olen joutunut pettymään. Toiset narsistit nuuskivat toisten elämää, valehtelevat varallisuudestaan, ja haluavat juuri varallisen kumppanin. Itselleni materia ei merkitse niinkään, vaan haluaisin samanhenkisen kumppanin, "vaatimattomamman".

        JOssain toisessa keskustelussa joku sen totesikin, että esim. autistit käyttäytyvät usein kuin narsistit. Ehkä myös ADHD:t, epävakaat yms. Joten ei pidä kaikkea "järkeen epäkäypää" laittaa narsismin piikkiin.

        Eikä varallisenkaan etsiminen vielä tee kenestäkään narsistia. Mutta se oireiston kirjo laajemmin tekee narsistin. Epäempaattinen tai kokonaan empatiaa vailla oleva suhtautuminen uhreihin... se tekee narsistin.

        En nyt tiedä, kuka sekoittaa ADHD:n narsistiin. Narsisteista kun puhutaan, puhutaan aikuisista, eikä aikuiset ylivilkkaushäiriöiset mitenkään vaikuta edes tunteettomilta.

        Mieltäni kuitenkin askarruttaa toisinaan asperger ja sen kietoutuminen narsismiin ja taas toisin päin. Jos aspergertyyliset vanhemmat saavat lapsen, niin antavatko he riittävästi huomiota pienokaiselle...? Ja minkälainen on perimältään asperger lapsen anto ja vastaanottokyky...?

        Itselläni näkemys aikuiseen aspergeriin... ja minusta nämä tietämäni veljekset hyvin narsistisia, joskaan eivät selvästi ihan paksunahkaisia ja täysin epatiattomia...


      • Anonyymi

        Ei narsisti ole itsevarma eikä itsetietoinen. Tuollaiset ihmiset vituttavat narsisteja.


    • kantapään osuus

      Narsistilla on aina puheessa minä. Minä ja minä. Tarkkaileekohan narsistinen koko ajan itseään?

      • ei näitä...

        Ei ole taas(kaan) kyse narsistisesta pers.häiriöstä.
        Moneen muuhunkin(esim.identiteettihäiriö..tragedia, trauma..)liittyy tuota. Myöskin puhtaaseen masennukseen.


      • tottakai3

        Jättäöaikeissaan mustamaalaa sinut joka paikassa ja käyttäytyy provosoivasti saadakseen sinusta sen esiin mitä hän on halunnutkin.Kaikkihan ulkopuoliset uskoo hyvin käyttäytyvää "aktateemista vaikuttajaa.


      • höpö
        tottakai3 kirjoitti:

        Jättäöaikeissaan mustamaalaa sinut joka paikassa ja käyttäytyy provosoivasti saadakseen sinusta sen esiin mitä hän on halunnutkin.Kaikkihan ulkopuoliset uskoo hyvin käyttäytyvää "aktateemista vaikuttajaa.

        höpöhöpö


      • Kilikkinen
        ei näitä... kirjoitti:

        Ei ole taas(kaan) kyse narsistisesta pers.häiriöstä.
        Moneen muuhunkin(esim.identiteettihäiriö..tragedia, trauma..)liittyy tuota. Myöskin puhtaaseen masennukseen.

        Iso mulukku on narsistin leikkikalu, naisety ainakin tykkää siitä. ja homppelit.


      • XXXL
        Kilikkinen kirjoitti:

        Iso mulukku on narsistin leikkikalu, naisety ainakin tykkää siitä. ja homppelit.

        Tuleeko kaikista isomulkkuisista miehistä narsisteja?
        Vai tuleeko narsistista isomulkku.
        ?


      • Anonyymi
        XXXL kirjoitti:

        Tuleeko kaikista isomulkkuisista miehistä narsisteja?
        Vai tuleeko narsistista isomulkku.
        ?

        voin vannoa että pienimunaisia narsujakin löytyy


    • Totuus ja tehtävä

      Palstan sekavuushan johtuu tietysti siitä, että yksi narsu, pitää tätä taas häiriintyneen sirkuksensa leikkikenttänä.

      Kas, siitäpä sekavat, epäjohdonmukaiset ja aggressiiviset soperrukset. Palstan otsake kun, ymmärrettävästi, vetää tänne myös sitä itseään :)

      Viihdyttävä tehtävä joutohetkiin: Bongaa narsun kommentit ketjusta.

    • jurpitsa

      Se tympäsee kun usein narsisti menestyy. Menestys ei sinällään tympäse, vaan se kuka uskoon tuommoseen läpinäkyvään kuplaan?

      • HHUHUH

        Hehhee... "kuka uskoo läpinäkyvään...." Siinähän se on. Narsisti osaa puhua, olla uskottava, toimiva, osaava jne...." Joka ikinen iikka menee höplään ja sitten kun joku joskus hiffaa, mistä on kysymys, on se myöhäistä ja vaatii kovaa työtä irrottautua.


      • Anonyymi

        Miksi se tympisi? Enemmän se varpaille tallominen häiritsee. Kun ei oikein erota rajoja muiden välillä.


    • Narsismiin on olemassa yksi tehokas lääke: ysimillin luoti.

      • GBu

        Höpö höpö, onhan täällä tilaa meille kaikille. Sinäkö laittaisit tuomion täytäntöön?


      • GBu kirjoitti:

        Höpö höpö, onhan täällä tilaa meille kaikille. Sinäkö laittaisit tuomion täytäntöön?

        iitos mielelläni, sen jälkeen kun olen joutunut narsun kanssa elämään ja käymään huoltajuuskiistaa.
        No, enhän minä nyt kenestäkään ilmoja pihalle laskisi, mutta sanotaan, että jos kuulen jonkun oikein ilkeän narsun menehtyneen äkillisesti, niin pidän uutista hyvänä.
        Eräässä entisessä työpaikassani oli yksi todella ilkeä narsu. Muistan aina väsyneen ilmeen niiden kasvoilla, jotka olivat joutuneet hänen työparikseen. Myöhemmin kuulin hänen kuolleen syöpään. Totesin vain, että jaaha, ei kommentteja ja uutisen kertojakin hymähti vaisusti. Hirveitä tyyppejä!
        Suosittelen jokaiselle, joka on suhteessa vaikeaan henkilöön, googlettamaan sanan "narsistinen persoonallisuushäiriö". Jos merkit osuvat kohdalleen, lähde heti pois, mutta varmista ensin, ettet menetä yhteistä lastanne. Narsu saa helposti sossut ja tuomarit puolelleen.


      • kys??
        samsung60 kirjoitti:

        iitos mielelläni, sen jälkeen kun olen joutunut narsun kanssa elämään ja käymään huoltajuuskiistaa.
        No, enhän minä nyt kenestäkään ilmoja pihalle laskisi, mutta sanotaan, että jos kuulen jonkun oikein ilkeän narsun menehtyneen äkillisesti, niin pidän uutista hyvänä.
        Eräässä entisessä työpaikassani oli yksi todella ilkeä narsu. Muistan aina väsyneen ilmeen niiden kasvoilla, jotka olivat joutuneet hänen työparikseen. Myöhemmin kuulin hänen kuolleen syöpään. Totesin vain, että jaaha, ei kommentteja ja uutisen kertojakin hymähti vaisusti. Hirveitä tyyppejä!
        Suosittelen jokaiselle, joka on suhteessa vaikeaan henkilöön, googlettamaan sanan "narsistinen persoonallisuushäiriö". Jos merkit osuvat kohdalleen, lähde heti pois, mutta varmista ensin, ettet menetä yhteistä lastanne. Narsu saa helposti sossut ja tuomarit puolelleen.

        Narsisti on paha. Mutta Samsungi, onko sinulla paljonkin entisiä työpaikkoja?


      • kys?? kirjoitti:

        Narsisti on paha. Mutta Samsungi, onko sinulla paljonkin entisiä työpaikkoja?

        Totta helkkarissa on! Olen vuodesta 90 alkaen toiminut freelancerina. Joissain työpaikoissa on hoidettu keikkoja jo vuosien varrella ja jossain on mennyt pari tuntia. Ja siinä seassa pyöritän omaa yritystänikin. Että mahtuu siihen kyllä useita työpaikkoja kahdelta eri alalta.
        Mutta kivaa tämä on. Voi pitää vapaapäivät ja lomat milloin haluaa, kunhan hoitaa lupaamansa työt. Ja mikä parasta, jää aikaa olla myös lapsen kanssa.


    • ×÷+

      Paljon on psykiatreja liikkeellä. Aika hankala tehdä diagnoosia, tosin keskustelupalstoilla se onnistuu lähes kaikilta vastaajilta. Kaikissa ihmisissä on tilanteen mukaan milloin mihinkin häiriöön viittaavia oireita. Todellisia narsisteja on melko vähän. Sanasta narsisti on tullut muotisana ja hyvä keino sysätä omat ongelmat ympärillä olevien ihmisten niskaan. Toisesta saa pintaan narsistiset piirteet, jos on itse vain riittävän m....u. Itsekkyys ja epävarmuus lienevät nykyajan trendejä. Ihmislajin ongelmat tulevat liian monimutkaisesta elämästä. Hengissä pysyminen ja lisääntyminen pakollisia asioita, kaikki muu ylimääräistä kikkailua. Apinatkin elää viisaammin kuin ihminen. Raha ja sivistys, siinä ihmisen ongelmien lähtökohdat.

      • Anonyymi

        Tilastollisesti 2 % on väestöstä narsismihäiriöisiä. Tämä tarkoittaa että Suomessa on 500 000 narsismihäiriöistä noin karkeasti.

        Samalla narsistilla voi olla useita uhreja ja voit täten laskea paljon Suomessa uhreja voi kaiken kaikkiaan olla. Tietynlaiset ihmiset myös vetävät herkästi narsisteja puoleensa.

        Narsismihäiriöiset harvemmin hankkivat mitään diagnooseja itselleen, sillä heistä yleensä puuttuu kaikki mt-häiriöihin tyyppilliset piirteet, mm. neuroottisuus.


    • HHUHUH

      Et taida tietää narsistista mitään. Ei narsisti jää yksin, hän osaa käyttäytyä, puhua, hän yksinkertaisesti "imee" ihmiset itseensä ja aina löytyy uusi "imettäviä" höynäytettäväksi.

      • NarsissiK-Pkr

        Eniten mua ainakin huvittaa näissä jutuissa se että vaikuttaa olevan pääosin naisia ne joilla on ollut narsisti puoliso.. heh. Mistähän se johtuu. Väitättekö että miehet pelkästään voi olla narsisteja. Toisaalta ajattelen myös sitäkin vaihtoehtoa, että entäpä jos nämä naiset ovatkin itse narsisteja tiedostamatta sitä ja se mies vaan on halunnut rajoittaa typerää liiallisten vapauksien hakemista ja uskottomuutta. het kun ovat lukeneet jonkin artikkelin narsismnista, he uskovatkin yhtäkkiä ilman omantunnontuskia etä heidän miehensä on narsisti kun hän ei pidä naisen joistakin luonteenpiirteistä ja käytöstavoista. Voisinhan minäkin alkaa juoksennella ympäri kyliä ja kaupunkeja ja sinkkuilla ja lirkutella vieraille naisille, mutta en sitä kuitenkaan tee, koska tiedän loukkaavani sillä puolisoani. Kysymys ei ole niin yksiselitteinen, koska varmaankin suurin osa ihmisistä kiinnostuu välillä muustakin kuin puolisostaan, mutta rehellinen ja moraaliltaan vahva ihminen ei sorru viettiensä viemäksi jos tietää sen vahingoittavan rakkaitaan ja samalla itseäänkin. Kun kaksi tällaista samanlaista on yhdessä, niin liito on seesteinen ja onnellinen niiltä osin. Selkärangattomia nämä enemmänkin ovat kuin narsisteja koska tietynlainen narsistimainen käyttäytyminen kuuluu ihmisen perusluonteeseen ja se monesti sekoitetaan sairaalloiseen narsismiin.
        Voisi jokainen mennä itseensä ja miettiä omalta kohdaltaan sitä kummasta asiasta on kyse näin pääpiirteittäin.


      • Mitä hehettelet? :[
        NarsissiK-Pkr kirjoitti:

        Eniten mua ainakin huvittaa näissä jutuissa se että vaikuttaa olevan pääosin naisia ne joilla on ollut narsisti puoliso.. heh. Mistähän se johtuu. Väitättekö että miehet pelkästään voi olla narsisteja. Toisaalta ajattelen myös sitäkin vaihtoehtoa, että entäpä jos nämä naiset ovatkin itse narsisteja tiedostamatta sitä ja se mies vaan on halunnut rajoittaa typerää liiallisten vapauksien hakemista ja uskottomuutta. het kun ovat lukeneet jonkin artikkelin narsismnista, he uskovatkin yhtäkkiä ilman omantunnontuskia etä heidän miehensä on narsisti kun hän ei pidä naisen joistakin luonteenpiirteistä ja käytöstavoista. Voisinhan minäkin alkaa juoksennella ympäri kyliä ja kaupunkeja ja sinkkuilla ja lirkutella vieraille naisille, mutta en sitä kuitenkaan tee, koska tiedän loukkaavani sillä puolisoani. Kysymys ei ole niin yksiselitteinen, koska varmaankin suurin osa ihmisistä kiinnostuu välillä muustakin kuin puolisostaan, mutta rehellinen ja moraaliltaan vahva ihminen ei sorru viettiensä viemäksi jos tietää sen vahingoittavan rakkaitaan ja samalla itseäänkin. Kun kaksi tällaista samanlaista on yhdessä, niin liito on seesteinen ja onnellinen niiltä osin. Selkärangattomia nämä enemmänkin ovat kuin narsisteja koska tietynlainen narsistimainen käyttäytyminen kuuluu ihmisen perusluonteeseen ja se monesti sekoitetaan sairaalloiseen narsismiin.
        Voisi jokainen mennä itseensä ja miettiä omalta kohdaltaan sitä kummasta asiasta on kyse näin pääpiirteittäin.

        " joilla on ollut narsisti puoliso.. heh."

        Mitä hehettelet? :[

        "Selkärangattomia nämä enemmänkin ovat kuin narsisteja koska tietynlainen narsistimainen käyttäytyminen kuuluu ihmisen perusluonteeseen ja se monesti sekoitetaan sairaalloiseen narsismiin."

        Kysynpä kerran minäkin:

        Mikäs koulutus herralla on tällaisen diagnoosin tekoon? Ja millä mandaatilla teet sen nettipalstalla?


      • Diakonokosii
        Mitä hehettelet? :[ kirjoitti:

        " joilla on ollut narsisti puoliso.. heh."

        Mitä hehettelet? :[

        "Selkärangattomia nämä enemmänkin ovat kuin narsisteja koska tietynlainen narsistimainen käyttäytyminen kuuluu ihmisen perusluonteeseen ja se monesti sekoitetaan sairaalloiseen narsismiin."

        Kysynpä kerran minäkin:

        Mikäs koulutus herralla on tällaisen diagnoosin tekoon? Ja millä mandaatilla teet sen nettipalstalla?

        Tälle nimimerkille Mitä hehettelet; Mitähän se minun koulutukseni sinulle kuuluu?? Ja hauska sana tuo mandaatti. Olet sit kuullut sen jostakin vai lukenut peräti? Vai että pitäisi täällä olla oikein mandaatti kun keskustelee nettipalstalla heheheh:) Jos älykkyysosamääräsi on tota luokkaa niin et varmaankaan älynnyt, että milläs mandaatilla sinä itse täällä keskustelet.. heheheh:) Voi hyvää päivää sentään..Anna mun kaikki kestää hahahahah,, heheheh:) Että ihan mandaatilla.. heheheh:)
        Mutta voin kyllä kertoakkin millä koulutuksella ja millä mandaatilla. Kansainvälisellä mandaattipsykiatrian erikoislääkärin koulutuksellani:) heheheh:)
        Porataanko sinuakin kalloon:)??? Diknoosi.. heheheh:)


      • Hedonistibotti
        NarsissiK-Pkr kirjoitti:

        Eniten mua ainakin huvittaa näissä jutuissa se että vaikuttaa olevan pääosin naisia ne joilla on ollut narsisti puoliso.. heh. Mistähän se johtuu. Väitättekö että miehet pelkästään voi olla narsisteja. Toisaalta ajattelen myös sitäkin vaihtoehtoa, että entäpä jos nämä naiset ovatkin itse narsisteja tiedostamatta sitä ja se mies vaan on halunnut rajoittaa typerää liiallisten vapauksien hakemista ja uskottomuutta. het kun ovat lukeneet jonkin artikkelin narsismnista, he uskovatkin yhtäkkiä ilman omantunnontuskia etä heidän miehensä on narsisti kun hän ei pidä naisen joistakin luonteenpiirteistä ja käytöstavoista. Voisinhan minäkin alkaa juoksennella ympäri kyliä ja kaupunkeja ja sinkkuilla ja lirkutella vieraille naisille, mutta en sitä kuitenkaan tee, koska tiedän loukkaavani sillä puolisoani. Kysymys ei ole niin yksiselitteinen, koska varmaankin suurin osa ihmisistä kiinnostuu välillä muustakin kuin puolisostaan, mutta rehellinen ja moraaliltaan vahva ihminen ei sorru viettiensä viemäksi jos tietää sen vahingoittavan rakkaitaan ja samalla itseäänkin. Kun kaksi tällaista samanlaista on yhdessä, niin liito on seesteinen ja onnellinen niiltä osin. Selkärangattomia nämä enemmänkin ovat kuin narsisteja koska tietynlainen narsistimainen käyttäytyminen kuuluu ihmisen perusluonteeseen ja se monesti sekoitetaan sairaalloiseen narsismiin.
        Voisi jokainen mennä itseensä ja miettiä omalta kohdaltaan sitä kummasta asiasta on kyse näin pääpiirteittäin.

        Nars. pers.häiriö on arvioiden mukaan noin kolme kertaa yleisempi miehillä kuin naisilla.

        Naiset hakevat keskimäärin innokkaamin keskusteluapua (esim näin netin välityksellä) kuin miehet.

        - tässäpä sinulle pari syytä miksi näissä keskusteluissa on useammin naisia nars. "uhreina".

        T. toinen psykan opiskelija


      • soo soo...
        Hedonistibotti kirjoitti:

        Nars. pers.häiriö on arvioiden mukaan noin kolme kertaa yleisempi miehillä kuin naisilla.

        Naiset hakevat keskimäärin innokkaamin keskusteluapua (esim näin netin välityksellä) kuin miehet.

        - tässäpä sinulle pari syytä miksi näissä keskusteluissa on useammin naisia nars. "uhreina".

        T. toinen psykan opiskelija

        No et kyllä voi olla psykologian opiskelija jos väität noin.
        Itse olan jo valmistunut aikoja sitten ja kaiken oppimani ja tutkimani perusteella voin sanoa että mikään tutkimus ei tue tuota väittämääsi.
        Kertonee kuitenkin sanojastaan tässä tapauksessa jonkinverran.


      • Kuule ei tarv.
        soo soo... kirjoitti:

        No et kyllä voi olla psykologian opiskelija jos väität noin.
        Itse olan jo valmistunut aikoja sitten ja kaiken oppimani ja tutkimani perusteella voin sanoa että mikään tutkimus ei tue tuota väittämääsi.
        Kertonee kuitenkin sanojastaan tässä tapauksessa jonkinverran.

        Kuule ei tarvitse olla kummoinen opiskelija, että voi todeta asioiden olevan niinkuin edellinen kirjoittaa.


      • soo soo...
        Kuule ei tarv. kirjoitti:

        Kuule ei tarvitse olla kummoinen opiskelija, että voi todeta asioiden olevan niinkuin edellinen kirjoittaa.

        Hyvin kapea-alaista ja epäkypsää, virheellistä näkökantaa viljelette.
        On melkoisen ilkeätä, jopa narsistista levittää väärää faktaa täällä missä on usealla kovia kokemuksia asiasta. Kehoitan maltillisempaan kirjoitteluun eli mietitään ensin ja sitten naputellaan.


      • HHUHUH
        NarsissiK-Pkr kirjoitti:

        Eniten mua ainakin huvittaa näissä jutuissa se että vaikuttaa olevan pääosin naisia ne joilla on ollut narsisti puoliso.. heh. Mistähän se johtuu. Väitättekö että miehet pelkästään voi olla narsisteja. Toisaalta ajattelen myös sitäkin vaihtoehtoa, että entäpä jos nämä naiset ovatkin itse narsisteja tiedostamatta sitä ja se mies vaan on halunnut rajoittaa typerää liiallisten vapauksien hakemista ja uskottomuutta. het kun ovat lukeneet jonkin artikkelin narsismnista, he uskovatkin yhtäkkiä ilman omantunnontuskia etä heidän miehensä on narsisti kun hän ei pidä naisen joistakin luonteenpiirteistä ja käytöstavoista. Voisinhan minäkin alkaa juoksennella ympäri kyliä ja kaupunkeja ja sinkkuilla ja lirkutella vieraille naisille, mutta en sitä kuitenkaan tee, koska tiedän loukkaavani sillä puolisoani. Kysymys ei ole niin yksiselitteinen, koska varmaankin suurin osa ihmisistä kiinnostuu välillä muustakin kuin puolisostaan, mutta rehellinen ja moraaliltaan vahva ihminen ei sorru viettiensä viemäksi jos tietää sen vahingoittavan rakkaitaan ja samalla itseäänkin. Kun kaksi tällaista samanlaista on yhdessä, niin liito on seesteinen ja onnellinen niiltä osin. Selkärangattomia nämä enemmänkin ovat kuin narsisteja koska tietynlainen narsistimainen käyttäytyminen kuuluu ihmisen perusluonteeseen ja se monesti sekoitetaan sairaalloiseen narsismiin.
        Voisi jokainen mennä itseensä ja miettiä omalta kohdaltaan sitä kummasta asiasta on kyse näin pääpiirteittäin.

        "Narsisti puoliso".. Oli puoliso tai ei, niin jokainen ihminen elonpolkunsa varrella tapaa narsistisen ihmisen, oli se sitten mies, vaimo, tyttö-/poikaystävä, kaveri sukulainen, työkaveri, niin varmaa on se, että tajuat sen vasta jälkikäteen. Sitten oikeasti on näitä miehiä ja vaimoja, jotka oikeasti ovat eläneet vuosikausia narsistisen ihmisen kanssa ja tietävät varmasti mistä puhuvat. Osa pääsee "vapaaksi" ja osa on jäänyt "elinkautiseen" osaamatta lähteä. Narsistilla on taito, jolla hän saa ihmiset (sukupuoleen katsomatta) valtaansa. Harmillista, koska siinä on taito jota voisi hyödyntää paremminkin.


    • VaatturiTyri

      Heh:) Minua naurattaa myös tuo huomio, että naiset valittaa pääsääntöisesti että heillä on narsistinen puoliso. Hän tarkoitti varmaankin sitä, että naisten ns. vapautuminen hellan äärestä viihde-elämään on alkanut hymyilyttää. Kun kaikki ei menekkään naisen mielen mukaan, vaan mies suuttuu moraalittomasta tai muuten sopimattomasta elämäntavasta, niin nainen tekee diaknoosin että hänen miehensä on narsisti. HEH:)I naurattaa oikein, vaikka onkin kysymys vakavasta asiasta.

      • Terv. ;=}

        HEHHHEHEHEHEHHEHHHHEHHHAHAHAHAHHHAHHAHHIIIIHIIHOOOOOHHHOOOHHHHOOOOOHHHOOOOAAHAHAHHAHAHHHAHHAHAHHAHHHHAGrrrrrhhhnnnn.

        :DDDDD :DDDDD :DDDDD :DDDDDDD :DDDDDD :DDDDDD :DDDDDD :}}

        ABHAAHAAAAAAHHHAHAHAHHHHHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHHHEHEHEHHHEHEHEHEHHEHHEHEHHEHHEHHEEHHEHEHHEHEHHGhiiiiiiiiiiiiiihhhpssssss.

        Terv. ;=}


      • HHUHUH

        Senverran haluaisin mainita, että naiset valittaa näistä narsisteista.. Oliskohan noin, että naiset puhuu enemmän, mutta miehet ei. Miehethän eivät esim kehtaa kertoa kenellekkään, jos saavat muijiltansa turpiin eli kotiväkivallasta naisen taholta. Syynä varmaan on se, että miehet luulevat "ettei kukaan usko minua".


      • Anonyymi
        HHUHUH kirjoitti:

        Senverran haluaisin mainita, että naiset valittaa näistä narsisteista.. Oliskohan noin, että naiset puhuu enemmän, mutta miehet ei. Miehethän eivät esim kehtaa kertoa kenellekkään, jos saavat muijiltansa turpiin eli kotiväkivallasta naisen taholta. Syynä varmaan on se, että miehet luulevat "ettei kukaan usko minua".

        Vai oliskohan se tosiasia, että käytännössä kaikki narsistit ja psykot ovat miehiä?


    • Kermitoliina

      Vaimoni on oikea narsisti. Tulemme kyllä hyvin toimeen keskenämme, välillä kuitenkin riitelemme reippaasti. Olen keksinyt hyvän keinon hillitä häntä ja hänenb negatiivisia taipumuksiaan ja tuoda esille niitä hyviä puolia hänessä.
      Hän on todella aktiivinen seksielämässä ja välillä tuntuu ettei meinaa jaksaa niin suurta määrää seksiä. Mutta olen aina ja jatkuvasti hieman hänen edellään mielikuvituksessa ja kehittelen häntä varten kaikkea kivaa ja romanttista seksin saralla. Aina vaan uutta ja uutta ettei hän kyllästy. Seksi kuuluu meillä tosi tärkeänä osana arkeemme ja se tekee melkein jokaisesta viikonpäivästämme jollakin tavalla sunnuntain ja erikoisen. lellittelen häntä kaikella mahdoillisella, kukkakimpuilla uusilla seksileluilla ja lahjoilla. Matkustelemme paljon, koska minun työni ei sido minua kokonaan tiettyyn paikkaan ja hänen työnsä on enemmän kausiluontoista useissa jaksoissa. Kehun häntä ja hellin häntä, mutta en kuitenkaan ole palvelija, paitsi seksin suhteen. Parempaa vaimoa ei mies voisi toivoakkaan kuin hän on. Rakastan häntä täydestä sydämestäni. Myös hän sanoo rakastavansa minua ja suostuu ja on aktiivinen kaikessa uudessa ja kiihottavassa elämässämme. Olemme olleet yhdessä jo 15 vuotta ja koko ajan vaan paranee. Hänen kauneutensa ei ole rapistunut yhtään näiden vuosien aikana, päinvastoin. Hänestä on tullut kypsempi ja kauniimpi ja kiihottavampi näiden vuosien mittaan. Olen oikein tyytyväinen omaan narsistiini:)

      • Selitätkö tarkemmin

        "Vaimoni on oikea narsisti."

        Selitätkö tarkemmin?


      • se on oikein

        Näin pitääkin olla!


      • lottamari<3

        Hah,.mitä naristista tuossa nyt oli ::D Normaalilta kuulostava pariskunta, joka nauttii seksistä, matkailusta, toisistaan ja vieläpä rakastavat ja ihannoivat syvästi toisiaan. Ai..se tekee naisestasi narsistin, että hän joskus riitelee sinun kanssasi ja asettaa sinulle rajat...Hmm..fiksu ja älykäs nainen,..tajuaa minkälaisen miehen kanssa on kimpassa :D


      • SeKermitoliina
        lottamari<3 kirjoitti:

        Hah,.mitä naristista tuossa nyt oli ::D Normaalilta kuulostava pariskunta, joka nauttii seksistä, matkailusta, toisistaan ja vieläpä rakastavat ja ihannoivat syvästi toisiaan. Ai..se tekee naisestasi narsistin, että hän joskus riitelee sinun kanssasi ja asettaa sinulle rajat...Hmm..fiksu ja älykäs nainen,..tajuaa minkälaisen miehen kanssa on kimpassa :D

        Päinvastoin. Et oikein ymmärtänyt kun en ole kirjailija. Minä asetan hänelle rajat, joskin annan rajojen liukua niin että hänen ns. huonot puolensa eivät pilaa elämäämme, vaan joustan ja annan vapauden hänen mieltymyksilleen määrättyyn pisteeseen saakka. Osaan myös tunneälyn pohjalta ajatella, tai ainakin luulen niin, asioita hänen kannaltaan ja toimin myös sen mukaan. Puhumattomuus ja joustamattomuus on pahasta. Suhtautumalla liian ahdasmielisesti uusiin asioihin ja vaikutteisiin saattaisi olla katastrofaaliset seuraukset suhteemme kannalta. Kasvamme ja luovimme yhdessä. Älkykäs ihminen tiedostaa itsessään myös narsismin eikä salaa sitä kumppaniltaan, mutta suhtautumalla siihen järkevästi ja rehellisesti elämä on nautittavaa ja mitäs muuta elämän pitäisi ollakkaan. Elämä on valintoja:)


      • Mitä saat häneltä,
        SeKermitoliina kirjoitti:

        Päinvastoin. Et oikein ymmärtänyt kun en ole kirjailija. Minä asetan hänelle rajat, joskin annan rajojen liukua niin että hänen ns. huonot puolensa eivät pilaa elämäämme, vaan joustan ja annan vapauden hänen mieltymyksilleen määrättyyn pisteeseen saakka. Osaan myös tunneälyn pohjalta ajatella, tai ainakin luulen niin, asioita hänen kannaltaan ja toimin myös sen mukaan. Puhumattomuus ja joustamattomuus on pahasta. Suhtautumalla liian ahdasmielisesti uusiin asioihin ja vaikutteisiin saattaisi olla katastrofaaliset seuraukset suhteemme kannalta. Kasvamme ja luovimme yhdessä. Älkykäs ihminen tiedostaa itsessään myös narsismin eikä salaa sitä kumppaniltaan, mutta suhtautumalla siihen järkevästi ja rehellisesti elämä on nautittavaa ja mitäs muuta elämän pitäisi ollakkaan. Elämä on valintoja:)

        Mitä saat häneltä, noin niinkuin henkisessä mielessä? Rakastaako hän sinua?


      • SeSama
        Mitä saat häneltä, kirjoitti:

        Mitä saat häneltä, noin niinkuin henkisessä mielessä? Rakastaako hän sinua?

        Rakastaa:) Saan häneltä kaiken mitä tarvitsenkin. Hän tietää älykkäänä ihmisenä rajat joissa liikkutaan ja minä myös omani. Keskustelemme siitäkin asiasta aivan kuin muistakin järkevästi ja hyväksymme ne luonteesta johtuvat erilaisuudet, mutta tiedämme myös rajamme. Luottamus on täydellistä. Emme petä toisiamme koskaan ja tuemme toisiamme jos on vaikeaa missä asiassa tahansa. Valheelle ei tällaisessa suhteessa ole sijaa.


      • Ok. Hänellä ei ole
        SeSama kirjoitti:

        Rakastaa:) Saan häneltä kaiken mitä tarvitsenkin. Hän tietää älykkäänä ihmisenä rajat joissa liikkutaan ja minä myös omani. Keskustelemme siitäkin asiasta aivan kuin muistakin järkevästi ja hyväksymme ne luonteesta johtuvat erilaisuudet, mutta tiedämme myös rajamme. Luottamus on täydellistä. Emme petä toisiamme koskaan ja tuemme toisiamme jos on vaikeaa missä asiassa tahansa. Valheelle ei tällaisessa suhteessa ole sijaa.

        "Rakastaa:)"

        Ok. Hänellä ei ole varsinaista klassista narsistista persoonallisuushäiriötä, josta enimmäkseen palstalla keskustellaan.
        Paksunahkainen narsisti on se ongelmallinen varsinaisesti toiselle, koska he eivät kykene tuntemaan empatiaa, saatika rakkautta.


      • Klassiselle NPH:lle
        SeSama kirjoitti:

        Rakastaa:) Saan häneltä kaiken mitä tarvitsenkin. Hän tietää älykkäänä ihmisenä rajat joissa liikkutaan ja minä myös omani. Keskustelemme siitäkin asiasta aivan kuin muistakin järkevästi ja hyväksymme ne luonteesta johtuvat erilaisuudet, mutta tiedämme myös rajamme. Luottamus on täydellistä. Emme petä toisiamme koskaan ja tuemme toisiamme jos on vaikeaa missä asiassa tahansa. Valheelle ei tällaisessa suhteessa ole sijaa.

        " Hän tietää älykkäänä ihmisenä rajat joissa liikkutaan "

        Klassiselle NPH:lle on tunnusomaista rajattomuus. Narsisti ei tunnista omia rajojaan eikä hänellä siksi ole rajoja. Sillä ei ole mitään tekemistä älyn kanssa.


      • Narsistiin ei voi
        SeSama kirjoitti:

        Rakastaa:) Saan häneltä kaiken mitä tarvitsenkin. Hän tietää älykkäänä ihmisenä rajat joissa liikkutaan ja minä myös omani. Keskustelemme siitäkin asiasta aivan kuin muistakin järkevästi ja hyväksymme ne luonteesta johtuvat erilaisuudet, mutta tiedämme myös rajamme. Luottamus on täydellistä. Emme petä toisiamme koskaan ja tuemme toisiamme jos on vaikeaa missä asiassa tahansa. Valheelle ei tällaisessa suhteessa ole sijaa.

        " Luottamus on täydellistä. Emme petä toisiamme koskaan ja tuemme toisiamme jos on vaikeaa missä asiassa tahansa. "

        Narsistiin ei voi luottaa. He ovat rajattomia empatiakyvyttömiä huijareita, jotka eivät kiinny ihmiseen vaan käyttävät näitä välineinä.
        Narsisti voi tukea toista ihmistä, mutta vain jos hyötyy siitä itse, mistään tunteista ei siinä ole kysymys.
        Narsisti näyttelee empatian ja rakkaudentunteensa. Koska narsistilla ei ole rajoja, hän ottaa toisen ihmisen ainoastaan omaksi jatkeekseen, jonka voi poistaa kuin nuhraantuneen vaatteen, jos tämä ei toimi saumattomasti hänen toivomallaan tavalla.


      • Narsisti ei varsin.
        SeSama kirjoitti:

        Rakastaa:) Saan häneltä kaiken mitä tarvitsenkin. Hän tietää älykkäänä ihmisenä rajat joissa liikkutaan ja minä myös omani. Keskustelemme siitäkin asiasta aivan kuin muistakin järkevästi ja hyväksymme ne luonteesta johtuvat erilaisuudet, mutta tiedämme myös rajamme. Luottamus on täydellistä. Emme petä toisiamme koskaan ja tuemme toisiamme jos on vaikeaa missä asiassa tahansa. Valheelle ei tällaisessa suhteessa ole sijaa.

        "Valheelle ei tällaisessa suhteessa ole sijaa. "

        Narsisti ei varsinaisesti ole samanlaisessa suhteessa toiseen ihmiseen, kuin tämä toinen ihminen, uhri, häneen. Toinen ihminen voi luoda suhteen narsistiin, joka kuitenkin perustuu enemmän sen uhrin mielikuvitukseen, toiveisiin ja unelmiin... ja ennen kaikkea kuvitelmaan siitä, että se toinenkin on jotenkin samanlainen ihminen kuin hän itse, edes pohjimmiltaan.

        Narsistin kanssa näin ei kuitenkaan ole. Narsisti on kuin tyhjä ihmisen kuori tai naamio, joka imee voimansa siitä, että hänellä on häntä hyödyttäviä lähteitä. Aviopuoliso tai avioliitto edustaa narsistille ns. toissijaista lähdettä, joka on hänelle kyllä hyvin tärkeä, koska sen avulla hän todistaa ulkomaalimalle olevansa normaali ja kelvollinen ihminen, kuin kuka tahansa. Näin häntä ei osata eikä voida epäillä siitä mitä hän lopulta on.

        Narsisti on kuin näyttelijä lavalla. Sillä erotuksella, että näyttelijän naamion, rooliasun ja roolin sisällä ei ole mitään. Narsisti ainoastaan näyttelee roolinsa ja peilaa tunteensa muista.

        Koska kukaan ei voi olla narsistin mieliksi jatkuvasti (heidän kaikki tarpeensa ovat pohjattomia), tulee ennen pitkään jokaisesta narsistille särkynyt peili, joka ei riitä antamaan narsistille sitä mikä narsistin on ja mitä hänelle on tarkoitettu.


      • Toivotan teille muk.
        SeSama kirjoitti:

        Rakastaa:) Saan häneltä kaiken mitä tarvitsenkin. Hän tietää älykkäänä ihmisenä rajat joissa liikkutaan ja minä myös omani. Keskustelemme siitäkin asiasta aivan kuin muistakin järkevästi ja hyväksymme ne luonteesta johtuvat erilaisuudet, mutta tiedämme myös rajamme. Luottamus on täydellistä. Emme petä toisiamme koskaan ja tuemme toisiamme jos on vaikeaa missä asiassa tahansa. Valheelle ei tällaisessa suhteessa ole sijaa.

        Toivotan teille mukavaa narsistileikin jatkoa :)
        Olette löytäneet hauskan ja piristävän tavan taivaltaa omaa tietänne. Mutta tosiaan, älä ota liian vakavasti...

        "Vaimoni on oikea narsisti."

        Mitä tarkoitat tuolla? Hänellä on siis kaikesta erinomaisuudestaan huolimatta diagnoosi? Rakastavalla, uskollisella ja luotettavalla ihmisellä narsismidiagnoosi... selittäisikö tuota hiukan.


      • ymmällä
        SeKermitoliina kirjoitti:

        Päinvastoin. Et oikein ymmärtänyt kun en ole kirjailija. Minä asetan hänelle rajat, joskin annan rajojen liukua niin että hänen ns. huonot puolensa eivät pilaa elämäämme, vaan joustan ja annan vapauden hänen mieltymyksilleen määrättyyn pisteeseen saakka. Osaan myös tunneälyn pohjalta ajatella, tai ainakin luulen niin, asioita hänen kannaltaan ja toimin myös sen mukaan. Puhumattomuus ja joustamattomuus on pahasta. Suhtautumalla liian ahdasmielisesti uusiin asioihin ja vaikutteisiin saattaisi olla katastrofaaliset seuraukset suhteemme kannalta. Kasvamme ja luovimme yhdessä. Älkykäs ihminen tiedostaa itsessään myös narsismin eikä salaa sitä kumppaniltaan, mutta suhtautumalla siihen järkevästi ja rehellisesti elämä on nautittavaa ja mitäs muuta elämän pitäisi ollakkaan. Elämä on valintoja:)

        Kermitoliinalle

        Millä tavalla vaimosi on narsisti?


      • Anonyymi
        Narsistiin ei voi kirjoitti:

        " Luottamus on täydellistä. Emme petä toisiamme koskaan ja tuemme toisiamme jos on vaikeaa missä asiassa tahansa. "

        Narsistiin ei voi luottaa. He ovat rajattomia empatiakyvyttömiä huijareita, jotka eivät kiinny ihmiseen vaan käyttävät näitä välineinä.
        Narsisti voi tukea toista ihmistä, mutta vain jos hyötyy siitä itse, mistään tunteista ei siinä ole kysymys.
        Narsisti näyttelee empatian ja rakkaudentunteensa. Koska narsistilla ei ole rajoja, hän ottaa toisen ihmisen ainoastaan omaksi jatkeekseen, jonka voi poistaa kuin nuhraantuneen vaatteen, jos tämä ei toimi saumattomasti hänen toivomallaan tavalla.

        Höpön löpön. Oikea narsisti ei IKINÄ hylkää uhriaan.


    • alkukantainen mies

      NARSISTI EI SAIRASTA LÄHEISRIIPPUVUUTTA, SIKSI HÄNEN ON HELPPO IRTAUTUA SUHTEESTA.
      IHMINENHÄN EI OLE LUOTU PARISUHTEESEEN. ALKUKANTAINEN IHMINEN VAELSI YKSIN JA PARITTELI METSÄSTYSRETKILLÄÄN NAARAIDEN KANSSA. KULKI TOVIN HEIDÄN KANSSAAN JA KUN ALKOI MAISTUMAAN PARITTELU PUULTA, VAIHTOI MAISEMAA.

      • Olet ainoa, jolle

        Olet ainoa, jolle on suotu tuo tieto.


      • Sukunuijja
        Olet ainoa, jolle kirjoitti:

        Olet ainoa, jolle on suotu tuo tieto.

        Heh:)


      • Anonyymi

        Edelleen jos sinä ole jämähtänyt sinne kivikaudelle, ei se tarkoita sitä että muut olisivat.


    • Puusta pudonnut

      Alkukantaisempi ihminen roikkui puussa, mutta sen jälkeen osa ihmisistä on kehittyntyt tunne-elämältään, älyllisesti ja sosiaalisesti.
      Sivistynyt käytös on se ihmisen ja eläimen ero.

      • kasi vaan

        "Sivistynyt käytös on se ihmisen ja eläimen ero."

        Väite ei pidä paikkaansa.


      • M2 B88
        kasi vaan kirjoitti:

        "Sivistynyt käytös on se ihmisen ja eläimen ero."

        Väite ei pidä paikkaansa.

        Apinat ja norsut ovat erittäin sosiaalisia. Monessa tapauksessa törkeää ihmistä fiksumpia.


      • Anonyymi
        kasi vaan kirjoitti:

        "Sivistynyt käytös on se ihmisen ja eläimen ero."

        Väite ei pidä paikkaansa.

        Levät ja simpanssit ovat eläviä olentoja. Ovatko ne verrannollisia keskenään?


    • Hohhohhoijaa

      Tässä ketjussa on monia viestejä ja kommentteja ihka oikeata asiaa ja ymmärrystä kyseisestä aiheesta. Valitettavasti myös todella paljon täyttä potaskaa, mutu pohjalta kirjoitettua "tietoa" ja google/wikipedia besserwisserismiä.
      Joistain viesteistä paistaa syvä pettymys, kun on tultu "narsistin" hylkäämäksi!! Narsismilla on monet kasvot, mutta tavan kusipäällä ja narsistilla on suuri ero. Monen tämänkin keskustelun "tein-itse-ja-säästin" diagnoosit leimaavat joka ikisen telluksen asukkaan narsistiksi. Kaikki pettäjät ja jättäjät eivät ole narsisteja. Tavallisessa parisuhde kriisissä on useimmiten syytä molemmissa/kaikissa osapuolissa. Kaikki tekevät elämässään virheitä ja vääriä ratkaisuja, joten kaikki ovat siis narsisteja? Ko? Kö?

      Toisaalta parempi vaahdota ja olla tietävinään asioista täällä palstalla, kuin syljeskellä narsistin leimaa pitkin maita ja mantuja jokaiselle ihmiselle josta nyt ei vaan satu jostain syystä pitämään.

      • Ymmärrämme kyllä

        "Toisaalta parempi vaahdota ja olla tietävinään asioista täällä palstalla, kuin syljeskellä narsistin leimaa pitkin maita ja mantuja jokaiselle ihmiselle josta nyt ei vaan satu jostain syystä pitämään."

        Joo, jatka vaan vaahtoamista täällä palstalla, parempi noin.


      • 16+6
        Ymmärrämme kyllä kirjoitti:

        "Toisaalta parempi vaahdota ja olla tietävinään asioista täällä palstalla, kuin syljeskellä narsistin leimaa pitkin maita ja mantuja jokaiselle ihmiselle josta nyt ei vaan satu jostain syystä pitämään."

        Joo, jatka vaan vaahtoamista täällä palstalla, parempi noin.

        Samaa suosittelen sinulle ja sivupersoonillesi.


    • sääliäkkin voisin jo

      Lähinnä huvittaa nyt kun jo pääsin eroon siitä ihmisestä eli näh katsoi isosta peilistä kuvaansa ja hoki ääneen, enkös olekkin komea mies?

    • Kätkätti

      Kyllä narsistinen ihminen voi kiintyä oikeasti toiseen. En tiedä onko se rakkautta vai omistuksen halua. Jos ei saa omistaa toista kokonaan, hän ei kestä sitä. Siitä alkaa sen suhteen mitätöinti ja jatkuu seuraaville suhteille. Narsistinen ihminen on aina sairaalloisen mustasukkainen.

      • Kumpi? rakkautta V

        "narsistinen ihminen voi kiintyä oikeasti toiseen."
        " En tiedä onko se rakkautta vai omistuksen halua."

        Kumpi? rakkautta V omistuksen halua
        Ei kuitenkaan molempia.

        Narsisti ei kiinny oikeasti ja voi tuntea vain omistushalua. Vielä oikeammin ehkä, hän KOKEE omistavansa.


      • Narsistien uhrien

        " Narsistinen ihminen on aina sairaalloisen mustasukkainen. "

        "Oikeassa olon pakko, määräily, mustasukkaisuus, omistushalu, riitelyn tarve, tunteettomuus, kosto ja henkinen sekä fyysinen väkivalta ovat keinoja peittää jatkuva kumppanin menettämisen pelko. "

        Narsistien uhrien tuki ry:n sivulta
        http://www.narsistienuhrientuki.fi/tietoa/narsismista_yleisesti/narsisti_kodin_valtiaana/

        Mieleeni tulee kuitenkin, että narsistin tuntema mustasukkaisuus ei voi tuntua samalta kuin rakastavan ja empaattisen ihmisen mustasukkaisuus. Siinä on pakko olla muita elementtejä. Että en usko tuonkaan mustasukkaisuutena näyttäytyvän tunteen olevan sitä, miltä se näyttää...


      • sskkkk
        Kumpi? rakkautta V kirjoitti:

        "narsistinen ihminen voi kiintyä oikeasti toiseen."
        " En tiedä onko se rakkautta vai omistuksen halua."

        Kumpi? rakkautta V omistuksen halua
        Ei kuitenkaan molempia.

        Narsisti ei kiinny oikeasti ja voi tuntea vain omistushalua. Vielä oikeammin ehkä, hän KOKEE omistavansa.

        " Vielä oikeammin ehkä, hän KOKEE omistavansa. "

        Ei tuo ole yleispätevä asia.


      • Vaan menee miten
        sskkkk kirjoitti:

        " Vielä oikeammin ehkä, hän KOKEE omistavansa. "

        Ei tuo ole yleispätevä asia.

        Vaan menee miten?


      • Löytyy paljon
        sskkkk kirjoitti:

        " Vielä oikeammin ehkä, hän KOKEE omistavansa. "

        Ei tuo ole yleispätevä asia.

        http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/NarSupply.html

        "On olemassa kaksi välitöntä ja helppoa Narsistista Lähdettä: julkisuus (kuuluisuus tai pahamaineisuus, saada olla kuuluisa positiivisesti tai negatiivisesti) ja kumppanin tai puolison omistaminen." -Linkistä

        http://www.savonsanomat.fi/viihde/minun-ja-vain-minun/1133689

        "Narsistiseen persoonallisuushäiriöön liittyy usein sairaalloinen mustasukkaisuus ja toisen omistaminen. " -Linkistä

        Löytyy paljon muutakin matskua.


    • tunnin kuluttua

      Päästääkö narsisti koskaan irti vapaaehtoisesti uhristaan?

      • Päästää toki.

        Päästää toki. Päästää aina. Mutta irti päästäminen ei ole sitä sekään miltä se tuntuu ja näyttää. Narsisti jää jonnekin omaan tähystyspaikkaansa seuraamaan menoa valtakunnassaan, jossa tosin on niin paljon kulkijoita, että hän ei muista kaikkia... Uskomattoman paljon muistikuvia on kuitenkin, koska hän elää kaikesta tuosta. Kaikesta entisestä, jonka hän oikeasti omistaa hautaan saakka, ja ehkä sen jälkeenkin...


      • Anonyymi

        Tuskin. Voi löytää uuden lelun itselleen.


    • ....................

      Hylkääkö narsisti vai hylkäsitkö sinä narsistin?

      Minä tein sen, eli jäti taakseni.

      • pro Outi

        Eiköhän Oloksen Outin narsisti ole jättänyt, jos on hyvä niin. Narsisti vaanii silti eksäänsä. Jos olosuhteet muuttuvat, voi ottaa taas kierosti yhteyttä.


    • Att´ so

      Narsisti on omahyväinen ja kerskuu saavutuksillaan. Valehtelee sujuvasti. Näennäisesti näyttää itsenäiseltä, mutta koko elämä perustuu mitä mieltä toiset itsestä ovat. Narsistilla on aina kuitenkin tunne, miksi muilla menee paremmin kuin hänellä.

    • plukss

      Narsisti on usein ontto persoona.

    • pienet sanat

      Kannattaa sanoa suorat sanat lähtiessä.

    • uhriko?

      Olen alkanut kallistumaan siihen että olen uhrannut 10.v. elämästäni narsistin kanssa. Monia eroja ollut pettämisten, rajujen riitojen takia, aina mies on palannut luokseni puhumalla ja sekoittamalla pääni. Kaikki oli aina syytäni, riidat ja jopa pettämisen perusteli että kun minä olen niin kylmä ihminen niin pitää hakea lämpöä muualta. Aloin uskomaan kaiken, koitin panostaa kovasti ulkonäkööni, että olisin hyvä jossain,kehuin miestä paljon, sängyssä suostuin kaikkeen, mutta mikään ei ikinä kelvannut.

      Lasten takia kai niin kovasti yritin, mies ei osallistunut paljoa lasten hoitoon ja jos siitä sanoin tai siivoamisesta niin tuli raivarit. Jos olin kipeä niin miehestä tuli todella ilkeä, kerran minulla oli munuaistulehdus niin mieheni olin niin ilkeä ja vain huusi minulle ja minä itkin sängyssä sitten pääsin onneksi sairaalaan lepäämään.
      Miehellä ollut toinen suhde viimeisen kahden kuukauden aikana, ihmettelinkin kun harrastukset alkoivat viemään niin paljon aikaa.
      Sitten meillä tuli taas kova riita koska epäilykseni oli herännyt toisesta naisesta, mies pahoinpiteli minut törkeästi. Poliisit ja ensihoitajat tulivat paikalle. Poliisit veivät miehen mukanaan ja ambulanssi vei minut sairaalaan. Tämän jälkeen katkasin välit kokonaan ja heitin miehen pihalle. Sen jälkeen tuli paljon puheluita ja syyttäviä viestejä että kiitos kun pahoinpitelit minut, silloin uskottelin itselleni että ei ole totta ei poliisit ole voinut tehdä niin pahaa virhearviointia. Heitin miehen su ulos asunnosta, pahoinpitely tapahtui lauantaina ja mies muutti toisen naisen luokse maanantaina sen jälkeen minä ja lapset ollaan oltu ihan ilmaa.
      Uusi nainen sanoi että minussa oli vika miehen käytökseen. Olen tyrmistynyt ja surullinen. En enää tiedä ketä uskoa, siksi ajattelin kysyä täällä?

      • Narsismi on jokaisen

        Narsismi on jokaisen ihmisen ominaisuus. Narsistiksi sanotaan ihmistä, jolla on narsistinen persoonallisuushäiriö. Yleensä NPH on tullut 1-2:n ikävuoden paikkeilla, koska lapsi on saanut liian vähän huomiota, läheisyyttä ja lämpöä. Vamma äitisuhteesa.

        Ihmisestä voi tulla narsistinen vanhempanakin vaikka trauman seurauksena. Tilapäistä narsismia voi siis olla eri syistä johtuvaa. Yleensä suhde ihmiseen, jolla on vakava NPH ei kestä montaa vuotta, koska narsisti peilaa kaikki tunteensa toisista ihmisistä ja rakkaus on heille kironsana. He kokevat rakkauden kahleena ja esteenä. Heidän persoonansa on sellainen, että he eivät kestä toisen ihmisen hallintaa, ja hallinnaksi he kokevat rakkaussuhteen.

        NPH on hyvin itsekäs.

        Kannattaa lukea netistä narsismista. Uskon, että saat uutta näkemystä ihmisluonteeseen joka tapauksessa. Mies kenestä kerroin vaikuttaa jokatapauksessa ainakin hyvin narsistiselta. Varsinaisesta narsismista ei voi toipua. Heille on tyypillistä kaikki valehtelu ja satuilu. Uusi uhri on aina kaikkein pahimmassa pyörityksessä ja eniten valehdellaan juuri edellisestä suhteesta.

        Jos kyse on tuosta, uuden uhrin silmät aukeavat aikanaan. NPH:n rinnalla kaikki saavat oman annoksensa. Sinun kannattaa tosiaan tutustua narsismiin ja sen oireisiin. NPH:hon liittyy valtavasti asiaa, joka uhrin on hyvä tietää.


      • Siinä linkki, jonka

      • Toivon sinulle

        Toivon sinulle voimia selviytymisen tielläsi. Toivon sinulle voimia että jaksat pysyä erossa narsistisesta miehestä. Usein he ovat sellaisia, että tunkevat takaisin ja alkavat elämään useassa kodissa.


      • 18+14=?
        Narsismi on jokaisen kirjoitti:

        Narsismi on jokaisen ihmisen ominaisuus. Narsistiksi sanotaan ihmistä, jolla on narsistinen persoonallisuushäiriö. Yleensä NPH on tullut 1-2:n ikävuoden paikkeilla, koska lapsi on saanut liian vähän huomiota, läheisyyttä ja lämpöä. Vamma äitisuhteesa.

        Ihmisestä voi tulla narsistinen vanhempanakin vaikka trauman seurauksena. Tilapäistä narsismia voi siis olla eri syistä johtuvaa. Yleensä suhde ihmiseen, jolla on vakava NPH ei kestä montaa vuotta, koska narsisti peilaa kaikki tunteensa toisista ihmisistä ja rakkaus on heille kironsana. He kokevat rakkauden kahleena ja esteenä. Heidän persoonansa on sellainen, että he eivät kestä toisen ihmisen hallintaa, ja hallinnaksi he kokevat rakkaussuhteen.

        NPH on hyvin itsekäs.

        Kannattaa lukea netistä narsismista. Uskon, että saat uutta näkemystä ihmisluonteeseen joka tapauksessa. Mies kenestä kerroin vaikuttaa jokatapauksessa ainakin hyvin narsistiselta. Varsinaisesta narsismista ei voi toipua. Heille on tyypillistä kaikki valehtelu ja satuilu. Uusi uhri on aina kaikkein pahimmassa pyörityksessä ja eniten valehdellaan juuri edellisestä suhteesta.

        Jos kyse on tuosta, uuden uhrin silmät aukeavat aikanaan. NPH:n rinnalla kaikki saavat oman annoksensa. Sinun kannattaa tosiaan tutustua narsismiin ja sen oireisiin. NPH:hon liittyy valtavasti asiaa, joka uhrin on hyvä tietää.

        "Yleensä suhde ihmiseen, jolla on vakava NPH ei kestä montaa vuotta, koska narsisti peilaa kaikki tunteensa toisista ihmisistä ja rakkaus on heille kironsana".

        Tämä pätee varmasti nykyaikana koska tietoisuus narsismista ja persoonallisuushäiriöistä on lisääntynyt eivätkä naiset ole enää taloudellisesti riippuvaisia miehistään. Naisten oikeuksien edistämisellä oli myös suuri vaikutus. Toista oli vielä esim. 70- ja 80-luvulla. Kukaan ei puhunut narsismista. Naimisiin mentiin myös nuorena, jolloin oma persoonallisuus ja tunne-elämä oli vielä kehittymässä.


      • Anonyymi
        18+14=? kirjoitti:

        "Yleensä suhde ihmiseen, jolla on vakava NPH ei kestä montaa vuotta, koska narsisti peilaa kaikki tunteensa toisista ihmisistä ja rakkaus on heille kironsana".

        Tämä pätee varmasti nykyaikana koska tietoisuus narsismista ja persoonallisuushäiriöistä on lisääntynyt eivätkä naiset ole enää taloudellisesti riippuvaisia miehistään. Naisten oikeuksien edistämisellä oli myös suuri vaikutus. Toista oli vielä esim. 70- ja 80-luvulla. Kukaan ei puhunut narsismista. Naimisiin mentiin myös nuorena, jolloin oma persoonallisuus ja tunne-elämä oli vielä kehittymässä.

        Parisuhteen pohjaksi riitti että löytyi menestyksekäs työura tiedemiehenä. Tämän jälkeen voitiin mennä naimisiin. Parisuhteen sisällöllä ei ole niinkään väliä.


    • uhriko?

      Kiitos viesteistä.

      Olin hyvin nuori kun tapasin tämän miehen, erojakin oli paljon mutta aina puhui itsensä takaisin ja kun olin saanut tunteen että kukaan muu ei minua huoli oikeasti niin annoin aina uuden mahdollisuuden ja sama kaava toistui.

      Mutta ei enää ikinä. Ei koskaan

    • Anonyymi

      Meille kävi näin,uusi nainen olikin huono yritti palata takas luokseni ,olimme 30v naimisissa

      • Anonyymi

        Uusi nainen ei ollut huono. Hän huomasi miehen narsismin eikä suostunut uhriksi. Narsu palaa aina exiinsä, koska tarvitsee seksiä. Hän vain käyttäisi sinua, jos ottaisit takaisin. Alistaisi samalla tavalla kuin alisti 30 vuotta. Miten saatoitkin niin kauan jaksaa?


      • Anonyymi

        Uusi nainen ei ehkä ollut taloudellisesti riippuvainen narsusta, ja pystyi jättämään narsun heti kun huomasi mikä hän on miehiään.


    • Anonyymi

      Narsistit ry on yhdistyneiden narsistinen rekisteryttymätön liitto.

    • Anonyymi

      Narsisti ei muutu, hetkeksi voi sumuttaa sanomalla esim rakastan sinua yms, mutta teot vs puheet = eri lopuksi. Elämä on tehnyt heistä sellaisia. He haluaa muuttua, mutta kun ei voi.

      • Anonyymi

        Ovatko teot ja puheet sama asia kuin tunne? Mitä tunteita narsisti muuttaa teoiksi?


    • Anonyymi

      Välillä vakuutetaan rakkautta ja välillä haukutaan. Sellaista oravanpyörää se narsistin kanssa elo on. Kenenkään ei pidä alistua tällaisen käytöksen kohteeksi.

      • Anonyymi

        Tällasta oravanpyörää meillä oli. Hylkäystä ja sen perään vakuuttelua, että kaikki on hyvin. Sanat ei vastanneet tekoja. Lupauksia jotka pyörsi seuraavalla sekunnilla. Kertoi myös, miten panee/pani muita naisia ja meinaa jatkaa samaa taas kun seuraavaksi lähtee. Naisia aliarvioiva, alistava ja hyväksikäyttävä epäkypsä mies joka ottaa hyödyn sieltä mistä millonkin saa.


      • Anonyymi

        Pitkin yötä välillä viestitteli, ei antanut nukkua rauhassa. Vaikutti, että oli kaksisuuntainen mielialahäiriö narsismin lisäksi. Oli välillä niinkuin olisi ollut ns.tuli hännän alla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitkin yötä välillä viestitteli, ei antanut nukkua rauhassa. Vaikutti, että oli kaksisuuntainen mielialahäiriö narsismin lisäksi. Oli välillä niinkuin olisi ollut ns.tuli hännän alla.

        Täällä sama kokemus. Varsinkin kesäisin! Keskellä yötä valvoi kellon ympäri. Oli kuvia ottanut itsestään keskellä kaupunkia kello neljä aamulla. Päivitykset FBssa klo 3 tai klo 5. Usein humalapäivityksiä, harkitsemattomia solkotuksia ja varsinkin yksityiselämäämme koskevia julkaisuja kaikkien katseltavaksi. Hyi olkoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tällasta oravanpyörää meillä oli. Hylkäystä ja sen perään vakuuttelua, että kaikki on hyvin. Sanat ei vastanneet tekoja. Lupauksia jotka pyörsi seuraavalla sekunnilla. Kertoi myös, miten panee/pani muita naisia ja meinaa jatkaa samaa taas kun seuraavaksi lähtee. Naisia aliarvioiva, alistava ja hyväksikäyttävä epäkypsä mies joka ottaa hyödyn sieltä mistä millonkin saa.

        Totta, allekirjoitan tuon. Sama kokemus mulla. Valehtelua, mitätöintiä ja pettämistä. Useita hylkäämisiä jouduin kokemaan ja kaltoinkohtelua. Salaa tapaili muita ja piilotteli puhelintaan. Kaikki naissuhteet tuntuivat olevan kamalia, lyhyitä ja päättyneet samalla repivållä tavalla. Ei ikinä enää!


    • Anonyymi

      AP. Miksi miehenä käytät nais-nimimerkkiä? Oletko aikeissa siirtyä "sateenkaariväkeen"

      • Anonyymi

        Mitä vikaa naisissa on? Onko miehet sinulle mielesempiä vai?


    • Anonyymi

      Miekkonen katsoi itseään peilistä ja ihmetteli kuinka hyvännäköinen mies sieltä katsoo. Tyttöystävä oli pelkkä kulissi, jotta saattoi sikailla tämän selän takana sydämensä kyllyydestä. Tyttöystävän arvostelukriteerit määrittivät muiden jätkien mielipiteet, ei narsistin omat. Sekin selvä merkki henkisestä kypsymättömyydestä.

      • Anonyymi

        Miekkonen tosiaan peilaa FBssa :) Jos puoliso ottaa selfien, eikä edes julkaise kuvaa, narsumies syyttää naista narsistiksi ja huoraksi.


    • Anonyymi

      Ei narsisti hylkää.

      • Anonyymi

        Kyllä omatunnoton ilminarsisti hylkää kun kyllästyy uhriinsa. Kokoajan pitää saada uutta ihailua ja egonsa pönkitystä lähteiltään ja siksi tarvitsee niitä uusia "käyttöesineitä" . Pettäminen ja valehteleminen ovat narsisteille huvia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä omatunnoton ilminarsisti hylkää kun kyllästyy uhriinsa. Kokoajan pitää saada uutta ihailua ja egonsa pönkitystä lähteiltään ja siksi tarvitsee niitä uusia "käyttöesineitä" . Pettäminen ja valehteleminen ovat narsisteille huvia.

        Ei. Ei kyllästy. Sinä voit hylätä narsistin mutta se ei ikinä hylkää sinua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei. Ei kyllästy. Sinä voit hylätä narsistin mutta se ei ikinä hylkää sinua.

        Mitä tarkoitat ettei kyllästy. Jos lopetat narsistin palvomisen, valheisiin uskomisen ja egon pönkittämisen niin hylkää kyllä. Jos paljastat narsistin narsistille niin se on verinen loukkaus narsistille. Hylkää ja kipittää uuden luokse joka uskoo valheet ja jaksaa ihailla jne..


    • Anonyymi

      Ainoa keino päästä narsistista on lopettaa kaikki yhteydenpito häneen. Ja silloin narsisti syyttää sinua narsistisesta hylkäämisestä :) Täydellinen peilaaja.

      • Anonyymi

        Tämä on täysin totta!!! Ei mitään yhteyttä?


    • Anonyymi

      Siinä mielessä narsisti ei hylkää, että hän ei koskaan ole oikeasti rakkaussuhteessa ollutkaan. Kaikki oli teatteria ja esineellistämistä. Narsisti pitää kiinni narsistisesta lähteestään niin kauan kunnes uusi on löytynyt tilalle.

      • Anonyymi

        Kyllä voi hylätä senkin vuoksi jos paljastuu uhrin silmissä narsistiksi. Se on kova loukkaus narsistin minäkuvalle. Mutta narsisti kyllä aavistelee tämän että kohta paljastuu ja siksi kipittää hyvissä ajoin etsimään uutta uhria ellei sitä jo ole hankittu. Tämän jälkeen jättää entisen uhrinsa kylmästi vaihtaen tämän uuteen uhriin. Eikä tunnu narsistista missään. Narsistilta puuttuu omatunto


    • Anonyymi

      Eroon vaan tuommoisista ja kun takaisin yrittää, luuria korvaan. Antakaa mennä menojaan.

    • Anonyymi

      Narsismia sairastava ei hylkää kohdettaan, ei missään tilanteessa. Pitää otteessaan vaikka hautaan asti. Jos narsistin kohde/uhri/hovin jäsen irtaantuu tästä mielisairaan ihmisen otteesta, hän kyllä pitää huolen, että vielä vuosikausienkin jälkeen kertoo kaikille, kuinka kamalan ihmisen kanssa on ollut tekemisissä ja syyttää häneltä karkuun päässyttä ihmistä tyypillisesti projisoiden narsistiksi ja tekee kaikkensa mustamaalatakseen kohdettaan kaikille, jotka vaan saattavat hänet jostain tuntea tai tietää.

      On hyvä tälläkin sivulla jakaa omia tuntemuksiaan kaikesta väkivallasta, mitä ne luonnehäiriöiset ovat itselle aiheuttaneet. Vielä hyödyllisempää, ainakin itselleni, oli tutkia millaisilla manipulaatiotavoilla ne toimivat. Usea keskustelu kun tuntuu pyörivän aiheen ympärillä niin, että on paljon pohdintaa, mitä narsisti ajattelee tai tuntee. Se on sinällään avaavaa ja helpottavaa, narsismi kuitenkin on vakava mielisairaus ja sillä ei sinällään ole mitään tyypillistä ajattelukulkua, jota voisi yleistää kaikkiin narsismia sairastaviin. Ja lääketiede siis määrittelee mielisairauden sairaudentunnottomuutena, tilana ja ajatuksena, jossa sairas ei itse tunnista tai ymmärrä olevansa sairas mieleltään tai käytökseltään hirviömäinen.

    • Anonyymi

      Lisäys tuohon äskeiseen vielä, kun tutustuu lähteisiin, joissa erilaisista manipulaatiotavoista kerrotaan, oppii jatkossa huomaamaan, millaisiin ihmisiin ei kannata tutustua jatkossakaan. Harmittavan kuormittavia tilanteita kuitenkin on, jos on työpaikalla, jossa narsismi saa rehottaa vapaasti tai on joku yksityiselämän tilanne, harrastus tai muu, jossa nämä huseeraavat mielin määrin .

    • Anonyymi

      Tuo tiete pitää paikkansa.
      Mitä esittäisitte.

    • Anonyymi

      Narsisti hylkää mm. kun kumppani :
      1. Ei suostu alistetavaksi
      2. Asettaa rajat narsistille
      3. Haluaa että hänenkin tarpeet ja toiveet otetaan huomioon
      4. Haluaa vastavuoroisuutta
      5. Ei suostu narsistin manipulointiin
      6. Näkee narsistin lävitse
      7. Ei usko enää valheisiin
      8. Ei anna pettämisiä anteeksi.
      9. Vaatii rehellisyyttä
      Jne.......
      .

    • Anonyymi

      Narsisti ei kykene vastavuoroiseen suhteeseen. Ihmiset ovat käyttöesineitä narsisteille Käyttää rakkauspommitusta alussa ja kun uhri koukutettu alkaa pahoinpitely eri manipulaatio tekniikoilla--》tämä johtaa uhrin murtumiseen ja masennukseen. Uhri hajoaa ellei pääse narsistista ajoissa irtaantumaan.

      Ei kannata lähteä narsistin valheelliseen peliin mukaan. Kaikki on valhetta narsistin kanssa.

      Suurin osa narsisteista ovat uskottomia. Sitä rakastumisen tunnetta ja ihailua on saatava koko ajan lisää. Narsisti jättää kylmästi kun ei sitä ihailua tarpeeksi saa tai kun uhri alkaa asettamaan rajoja eikä suostu alistettavaksi ja mitätöidyksi enää. Näin kävi minulle.

      Tämän kokeneena jouduin lähtemään traumaterapiaan koska olen narsistin rikkoma. Toipuminen kestää pitkään.

      Nähkää ne punaiset varoitusliput ja uskokaa intuitioonne.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      59
      3017
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      544
      2866
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      37
      2038
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      1942
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      119
      1788
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      303
      1755
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1472
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      96
      1223
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1188
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1152
    Aihe