Turhake ; (

Joulun turhake kadoksissa, mitähän ostaisi pukinkonttiin?

87

246

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Ota pienpainos kirjallisesta tuotannostasi jossain halvassa digipainossa ja jakele niitä joululahjoiksi.

      =DW=

      • Sinulle turhake lahjaidea, lestaadeille korstuja ja pottuviljelijälle rikkaruohontorjuntaainetta.


    • Nyt kun on murrettu aloituksen vatarinta niin voitaisiin mennä asiaan ja miettiä niitä turhia lahjoja, joita ihmiset ostavat jouluna toisilleen.

      Tein joskus vuosia sitten samasta aiheesta aloituksen, silloin oli vaaleanpunaiset possutossut muotia, joo enpä ikuna ostaisi possu- tai muitakaan eläimellisiä karvatossuja kenellekään, minusta ne ovat turhakkeiden turhakelahja.

      • vatapata.

        Järkevänä ihmisenä en anna yhtään mitään lahjuksia ihmisille, joilla on jo liikaa kaikkea.
        Haisevat kaatiksetkin laittavat minulle Jouluterveisiä.


      • vatapata. kirjoitti:

        Järkevänä ihmisenä en anna yhtään mitään lahjuksia ihmisille, joilla on jo liikaa kaikkea.
        Haisevat kaatiksetkin laittavat minulle Jouluterveisiä.

        Sama täällä ; )


      • ent. siivoojaparka

        Minä en osta koskaan mitään turhia lahjoja. Varman päälle otan selvää mitä kukakin haluaa ja tarvitsee. Omista lahjoistani tiedän ainakin kolme jo etukäteen. Ne on ne traditionaaliset; suklaarasia, suomalaisia ristikkolehtiä ja teatterilippu (toivottavasti useampikin, kun olen ollut niin kiltti).


      • ent. siivoojaparka kirjoitti:

        Minä en osta koskaan mitään turhia lahjoja. Varman päälle otan selvää mitä kukakin haluaa ja tarvitsee. Omista lahjoistani tiedän ainakin kolme jo etukäteen. Ne on ne traditionaaliset; suklaarasia, suomalaisia ristikkolehtiä ja teatterilippu (toivottavasti useampikin, kun olen ollut niin kiltti).

        Minä toivoisin älypuhelinta saa nähdä onnistuuko jos ei niin ostan itse joulun jälkeen voi olla edullisempikin sitten ; )


      • ent. siivoojaparka
        korppis kirjoitti:

        Minä toivoisin älypuhelinta saa nähdä onnistuuko jos ei niin ostan itse joulun jälkeen voi olla edullisempikin sitten ; )

        Minä sain yhtenä jouluna älypuhelimen, mutta en minä siihen kesyyntynyt koskaan oikein kunnolla. Käytän vanhaa näpyttelykännykkää vieläkin. Pääsee silläkin netille, jos tarvis tulee, harvoin tulee muuten kuin jos joukkoliikenteessä on jotain häiriötä, niin katson onko toiveita, että tilanne laukeaa.


      • ent. siivoojaparka kirjoitti:

        Minä sain yhtenä jouluna älypuhelimen, mutta en minä siihen kesyyntynyt koskaan oikein kunnolla. Käytän vanhaa näpyttelykännykkää vieläkin. Pääsee silläkin netille, jos tarvis tulee, harvoin tulee muuten kuin jos joukkoliikenteessä on jotain häiriötä, niin katson onko toiveita, että tilanne laukeaa.

        Älypuhelin on niin nykyaikaa ja ajattelin josko olisin muodin mukainen kuten kaikki muutkin ; )) Minun mielestä puhelimen tarkoitus on soittaa jollekin eikä sen takoitus lie olla tietokone. No, mää tutkailen tilannetta.


      • korppis kirjoitti:

        Älypuhelin on niin nykyaikaa ja ajattelin josko olisin muodin mukainen kuten kaikki muutkin ; )) Minun mielestä puhelimen tarkoitus on soittaa jollekin eikä sen takoitus lie olla tietokone. No, mää tutkailen tilannetta.

        En varmaan enää osaisi edes elää ilman älypuhelintani. Tabletti on myös kiva; se korvaa nykyisin täysin kirjan joka ennen vanhaan oli kädessäni kun menin nukkumaan.

        Mä olen jättänyt oivomuksen patterikäyttösestä jalkahöylästä ettei tarvi pitää yösukkia ja jalat ei oo kuin riivinraudat; tavallisella viilalla viilaillen ei niistä tahdo oikein tulla vauvanpepunpehmeitä.


      • Korppis*
        Paloma.se.co kirjoitti:

        En varmaan enää osaisi edes elää ilman älypuhelintani. Tabletti on myös kiva; se korvaa nykyisin täysin kirjan joka ennen vanhaan oli kädessäni kun menin nukkumaan.

        Mä olen jättänyt oivomuksen patterikäyttösestä jalkahöylästä ettei tarvi pitää yösukkia ja jalat ei oo kuin riivinraudat; tavallisella viilalla viilaillen ei niistä tahdo oikein tulla vauvanpepunpehmeitä.

        Meillä oli kuitenkin aika somat varpaat vai kuinka ; )) mutta nyt unimaan, kirjoitellaan.


      • ent. siivoojaparka
        Paloma.se.co kirjoitti:

        En varmaan enää osaisi edes elää ilman älypuhelintani. Tabletti on myös kiva; se korvaa nykyisin täysin kirjan joka ennen vanhaan oli kädessäni kun menin nukkumaan.

        Mä olen jättänyt oivomuksen patterikäyttösestä jalkahöylästä ettei tarvi pitää yösukkia ja jalat ei oo kuin riivinraudat; tavallisella viilalla viilaillen ei niistä tahdo oikein tulla vauvanpepunpehmeitä.

        Jalkahoitajat saavat ihmeitä aikaan. Töissäkäydessäni, kun joutui olemaan paljon jalkojen päällä, totuin niin valmiiseen jalkahoitoon, että enää ei meinaa viitsiä itse edes kynsiäään leikata. Maksaahan se, mutta kaikella on hintansa.


      • Hei kun keikuskelen
        Paloma.se.co kirjoitti:

        En varmaan enää osaisi edes elää ilman älypuhelintani. Tabletti on myös kiva; se korvaa nykyisin täysin kirjan joka ennen vanhaan oli kädessäni kun menin nukkumaan.

        Mä olen jättänyt oivomuksen patterikäyttösestä jalkahöylästä ettei tarvi pitää yösukkia ja jalat ei oo kuin riivinraudat; tavallisella viilalla viilaillen ei niistä tahdo oikein tulla vauvanpepunpehmeitä.

        "Paloma.se.co"

        Minä ostin kolmisen kuukautta sitten patterikäyttöisen jalkahöylän.
        Hitto mä sanon, että olipas oiva ostos. Koskaan en ole ostanut mitään Niiiiin toimivaa kapistusta.
        Meikäläisen jalat on kuin vauvan silkkiset jalanpohjat. Ihan tekis mieli alvariin vetästä sukat veks ja näytellä kateellisille ihmisille:)

        Jos et joululahjaksi semmosta saa, niin kiiruhda itse kauppaan ja osta.
        Täällä se maksoi 32 euroa.


      • Hei kun keikuskelen
        Hei kun keikuskelen kirjoitti:

        "Paloma.se.co"

        Minä ostin kolmisen kuukautta sitten patterikäyttöisen jalkahöylän.
        Hitto mä sanon, että olipas oiva ostos. Koskaan en ole ostanut mitään Niiiiin toimivaa kapistusta.
        Meikäläisen jalat on kuin vauvan silkkiset jalanpohjat. Ihan tekis mieli alvariin vetästä sukat veks ja näytellä kateellisille ihmisille:)

        Jos et joululahjaksi semmosta saa, niin kiiruhda itse kauppaan ja osta.
        Täällä se maksoi 32 euroa.

        Lisäystä pukkaa.

        Aloin tässä päänahkaani kynsimään ja miettimään, että onkokaan se mun ihana vehje jalkaHÖYLÄ: Puuhöylä höylää lastuja puusta, muistaakseni :), että ehkei jalkahöylän nimi oo jalkahöylä. Mun vehkeen nimi vois paremminkin olla hiekkapaperihiomakapistus. Hiekkapaperimainen pyöreä kela pyörähtelee iloisesti, kun laitteen laittaa päälle ja kun käsi sipsuttelee kantapäätä, niin oi oi oi oi, niin siliää tulosta tuloo, että pois tiehensä.


      • Hei kun keikuskelen kirjoitti:

        Lisäystä pukkaa.

        Aloin tässä päänahkaani kynsimään ja miettimään, että onkokaan se mun ihana vehje jalkaHÖYLÄ: Puuhöylä höylää lastuja puusta, muistaakseni :), että ehkei jalkahöylän nimi oo jalkahöylä. Mun vehkeen nimi vois paremminkin olla hiekkapaperihiomakapistus. Hiekkapaperimainen pyöreä kela pyörähtelee iloisesti, kun laitteen laittaa päälle ja kun käsi sipsuttelee kantapäätä, niin oi oi oi oi, niin siliää tulosta tuloo, että pois tiehensä.

        Parhaita ei siis turhakkeita ovat lahjat jotka tuovat saajalleen mielihyvää. Jalkahoito tai hartiahieronta ovat niitä joululahjoja jotka ottaisin mielelläni vastaan. Pitää pistää toivomuslistalle. Vaikka toisaalta olen sitä mieltä, että tänä jouluna ei lahjoja osteta vaikka ei silti joka jouluhan olen sitä mieltä ollut, huonolla menestyksellä.


      • Hei kun keikuskelen kirjoitti:

        Lisäystä pukkaa.

        Aloin tässä päänahkaani kynsimään ja miettimään, että onkokaan se mun ihana vehje jalkaHÖYLÄ: Puuhöylä höylää lastuja puusta, muistaakseni :), että ehkei jalkahöylän nimi oo jalkahöylä. Mun vehkeen nimi vois paremminkin olla hiekkapaperihiomakapistus. Hiekkapaperimainen pyöreä kela pyörähtelee iloisesti, kun laitteen laittaa päälle ja kun käsi sipsuttelee kantapäätä, niin oi oi oi oi, niin siliää tulosta tuloo, että pois tiehensä.

        Niin ei kai se ihan siivuja höylää vaan on paremminkin sellanen hiomajuttu. :)
        Uskon pukinkontissa olevan ainakin kaksi kappaletta kun se aika tulee; tytär innostunut myös vauvanpeppujaloista. Sattuu niin hänen anoppinsakin saa yhden kappaleen. Muuten keskityn tänä vuonna vain halpislahjuksiin: lampaannahkatohveleita koko jengille kun tulevat kylään meille ja täällä on talvella kylmät lattiat maalla kun ollaan ja vanha talo.


    • unikoisa

      Jos jotain toivon sen ostan itse, turhake on tämä lapsellinen ketju lapsille ehkä sopiva.

      • Lapset taitavat keskustella eri foorumeilla, mutta lasenmieliset vanhukset ovat tervetulleita miettimään turhakkeita joita aikovat lapsilleen ja lapsenlapsilleen ostaa.


      • koisoisin.
        korppis kirjoitti:

        Lapset taitavat keskustella eri foorumeilla, mutta lasenmieliset vanhukset ovat tervetulleita miettimään turhakkeita joita aikovat lapsilleen ja lapsenlapsilleen ostaa.

        Niin, sinunhan on aloitus, kai itsestäsi puhunet?


      • ent. siivoojaparka
        korppis kirjoitti:

        Lapset taitavat keskustella eri foorumeilla, mutta lasenmieliset vanhukset ovat tervetulleita miettimään turhakkeita joita aikovat lapsilleen ja lapsenlapsilleen ostaa.

        Mites, jos lapset ja lastenlapset käyvät vakoilemassa täällä joulupukin salaisuuksia?


      • +++
        ent. siivoojaparka kirjoitti:

        Mites, jos lapset ja lastenlapset käyvät vakoilemassa täällä joulupukin salaisuuksia?

        Tuskin nauravat napaansa tähän aikan vanhusten ikäpalstalla.


      • koisoisin. kirjoitti:

        Niin, sinunhan on aloitus, kai itsestäsi puhunet?

        Oletko loukkantunut kun käytin sanontaa vanhukset, vanhojahan me jo ollaan.


      • koisoisin.
        korppis kirjoitti:

        Oletko loukkantunut kun käytin sanontaa vanhukset, vanhojahan me jo ollaan.

        Miksi ihmeessä, olen juuri täyttänyt 60. Normaalia ikääntymistä, etter inte?


    • Aivan ihan olisi jatkaa ystävät, mutta silmät eivä enää jaksa seurata sormia joten menen unimaan. Jatketaan huomenissa jahka heräillään, Yötä kaikille ; )

    • Hyvää huomenta Dalan rannalta: yollä oli satanut ripaus lunta, tämän syksyn ensimmäinen ja jotenkin sekin vähäinen on auttanut nostamaan tunnelmaa. Olen ollut alavireessä jo muutaman päivän ja energiani ovat olleet aivan pohjalukemissa. Nyt täytyy alkaa katselemaan talvirenkaita autotallista ja selvittämään jouluvalosotkua pihalle: olohuoneen pöydällä on maannut jättivyyhti koko viikon. Lutunen on ollut töissä ja ei ole ehtinyt, lapsi on ollut yliopistolla ja minä olen lojunut lepotuolissa ja katsellut ulos ikkunasta....tai tv:tä, tai jotain.

      Olemme tehneet pienen ostoslistan joulun paketteihin, joista emme tule pelastumaan. Pienet lahjat on jo suunniteltu: myöhemmin lista kasvaa.

      Kiva kuulla että jalkahöylä on juuri yhtä hyvä kuin mitä mainoksessa sanotaan.

    • hytinä

      Minulle turhake oli tuo sipulinhakkuri muutama kymmenen vuotta sitten. Kerran tai pari käytin sitä, mutta se vei aivan liikaa aikaa. Ja sen tiskaus oli mielestäni hankalaa. Pitäisiköhän se ottaa uusiokäyttöön johonkin muuhun tarkoitukseen, olisiko teillä hyviä vihjeitä mihin sitä voisi käyttää.?

      • kerro miten menee?

        hytinä

        Millainen se sinun hakkuri on, koska minä käytän sitä aina, jos suurempi määrä on sipulia pilkottavana esim. sienisalaattiin.

        Ota ihmeessä se käyttöön ja huuhtelet sen heti käytön jälkeen kraanan alla, että ei ehdi kuivumaan sipulin ja muut jäänteet.

        Mikäli nyt hahmotan hakkuriasi, niin voihan sillä "hakata" muutakin, kuin sipulia. Kokeile kananmunia hakata munavoihin, siis erikseen, ei voita, tai persilja (ruohosipuli y.m.s) silppua ja tietenkin ne sienet!

        Opi käyttämään sitä "turhaketta", koska se on hyvä apu.


      • ......
        kerro miten menee? kirjoitti:

        hytinä

        Millainen se sinun hakkuri on, koska minä käytän sitä aina, jos suurempi määrä on sipulia pilkottavana esim. sienisalaattiin.

        Ota ihmeessä se käyttöön ja huuhtelet sen heti käytön jälkeen kraanan alla, että ei ehdi kuivumaan sipulin ja muut jäänteet.

        Mikäli nyt hahmotan hakkuriasi, niin voihan sillä "hakata" muutakin, kuin sipulia. Kokeile kananmunia hakata munavoihin, siis erikseen, ei voita, tai persilja (ruohosipuli y.m.s) silppua ja tietenkin ne sienet!

        Opi käyttämään sitä "turhaketta", koska se on hyvä apu.

        L-kaupasta ostettiin metalinen sipulileikkuri. Täysin turha, jolla ei tee yhtään mitään.
        Kyvytön.


      • Korppis*
        ...... kirjoitti:

        L-kaupasta ostettiin metalinen sipulileikkuri. Täysin turha, jolla ei tee yhtään mitään.
        Kyvytön.

        Turhakkeita on suurinosa Tupperwaren kotimyyntituotteista. Voiko olla turhempaa perunankuorimaveistä kuin Tupperwaren sellainen. Tuurhuuden myyjiä ovat erilaisiin yhteisöjen iltamiin ujuttautuneet eläkeläismyyjät. He myyvät nyt joulun alla kynttilöitä ja kynttilälyhtyjä ja joulukoristeita ylihintaan.


      • ......
        Korppis* kirjoitti:

        Turhakkeita on suurinosa Tupperwaren kotimyyntituotteista. Voiko olla turhempaa perunankuorimaveistä kuin Tupperwaren sellainen. Tuurhuuden myyjiä ovat erilaisiin yhteisöjen iltamiin ujuttautuneet eläkeläismyyjät. He myyvät nyt joulun alla kynttilöitä ja kynttilälyhtyjä ja joulukoristeita ylihintaan.

        Teki mieli palauttaa vehje, mutta kun se oli ekan ja ainoan käyttökerran jälkeen jo naarmuilla, se jäi.


      • hytinä
        ...... kirjoitti:

        Teki mieli palauttaa vehje, mutta kun se oli ekan ja ainoan käyttökerran jälkeen jo naarmuilla, se jäi.

        Niin tupperwaren kuorimaveitsikö naarmuilla?, eikö niissä tuotteissa enää ole sitä palautus takuuta.

        Kerron miten menee@ lähdenpä käymään kellarissa ja haen ylös hieman kynttelikköjä sun muita ja haen samalla sen silppurin. Palaan asiaan :)


      • :))
        hytinä kirjoitti:

        Niin tupperwaren kuorimaveitsikö naarmuilla?, eikö niissä tuotteissa enää ole sitä palautus takuuta.

        Kerron miten menee@ lähdenpä käymään kellarissa ja haen ylös hieman kynttelikköjä sun muita ja haen samalla sen silppurin. Palaan asiaan :)

        Olisit jaksanut nostaa katseesi pari riviä korkeammalle.

        Onko teillä kuusessa tähden tilalla sipulisilppuri?


      • ...

        Myy kirpputorilla tai paketoi ja vie pelastusarmeijan pataan.

        Sipulihakkuri on todellakin turhake, erittäin hankala keksiä oikein mitään käyttöä.Ehkä keitetyn kananmunan sillä voisi viipaloida, sitä en osaa sanoa, saako viipaleita irti terien välistä. Kun ite aina suunnitellut ostaa sellaista vanhanaikaista kananmunan viipalointi härpäkettä, se mun mielestä toimi hyvin, sai leivälle siistit viipaleet. Samaten olen hukannut jonnekin sellaisen langalla varusttetun juustoleikkurin, sekin oli oikein hyvä siivutukseen. Helppoja pestä kumpikin.

        Että kunnon kokinveitsi, silläpä sitä sitten tekee kaiken. Se aina ei näppärin ole ihan kaikkeen, siksi jokin pikkuhärpäke saattaa toimia hyvinkin.

        Ylivoimaisesti turhin keittiöhärpäke, mitä saatu joksikin lahjaksi on paristokäyttöinen shampanjavispilä. Avaamattomassa laatikossa jossain ylähyllyn perällä, ei tollaselle kamppeelle ole mitään käyttöä. Skumpaa nyt meitin taloudessa ei montaa pulloa ole juotukaan, mutta kuoharia paljonkin. Että kun mun mielestä kuovuvat ostetaan hust siksi, että ne kyihuvat, olemassaa moottoroitu laite, että se perusominaisuus viinissä sitten saadaan tuhotuksi, todella nerokas turhakekeksintö.

        =DW=


      • kerro miten menee?
        ... kirjoitti:

        Myy kirpputorilla tai paketoi ja vie pelastusarmeijan pataan.

        Sipulihakkuri on todellakin turhake, erittäin hankala keksiä oikein mitään käyttöä.Ehkä keitetyn kananmunan sillä voisi viipaloida, sitä en osaa sanoa, saako viipaleita irti terien välistä. Kun ite aina suunnitellut ostaa sellaista vanhanaikaista kananmunan viipalointi härpäkettä, se mun mielestä toimi hyvin, sai leivälle siistit viipaleet. Samaten olen hukannut jonnekin sellaisen langalla varusttetun juustoleikkurin, sekin oli oikein hyvä siivutukseen. Helppoja pestä kumpikin.

        Että kunnon kokinveitsi, silläpä sitä sitten tekee kaiken. Se aina ei näppärin ole ihan kaikkeen, siksi jokin pikkuhärpäke saattaa toimia hyvinkin.

        Ylivoimaisesti turhin keittiöhärpäke, mitä saatu joksikin lahjaksi on paristokäyttöinen shampanjavispilä. Avaamattomassa laatikossa jossain ylähyllyn perällä, ei tollaselle kamppeelle ole mitään käyttöä. Skumpaa nyt meitin taloudessa ei montaa pulloa ole juotukaan, mutta kuoharia paljonkin. Että kun mun mielestä kuovuvat ostetaan hust siksi, että ne kyihuvat, olemassaa moottoroitu laite, että se perusominaisuus viinissä sitten saadaan tuhotuksi, todella nerokas turhakekeksintö.

        =DW=

        =DW=
        Minun leikkurissa on suojalevy, eikä sinne paljon ylimääräistä mene. Mutta noista "härpäkkeistä", niin itsekkin kaipaan sitä munanleikkuria, jonka lapseni "pölli" itselleen ja uutta ei ole sattunut silmiini.

        On minulla tuo lanka juustoleikkuri ja uusi lankakin on valmiina, mutta se vasta turha onkin. Mitenkä saisin sen sinulle toimitettua?

        Paras kuorimaveitsi on sellainen, joka rullaa edestakaisin.


      • hytinä
        :)) kirjoitti:

        Olisit jaksanut nostaa katseesi pari riviä korkeammalle.

        Onko teillä kuusessa tähden tilalla sipulisilppuri?

        No sorry, en huomannut kuuden pisteen vastausta.
        Taitaa olla samanlainen hakkuri meillä molemmilla hänen kanssaan, Saga formin teräksinen jossa nupllinen varsi jota sitten paineskellaan kaksin käsin jotta jotain silppoutuisi. Kokeilin varsin yhteen aika isoon keltasipuliin. Kokonaista sipulia ei voi laittaa siihen pömpelissä olevaan pikku kulhoon, vaan puolittaa täytyy ja sitten tyhjätä astia,
        Samassa ajassa tai nopeammin olisi leikkonut sipulit palasiksi veitsellä vähemmällä sotkulla ja kyynelkanavatkin olisivat saaneet vauhtia.
        Aivan turhake vekotin


      • hytinä
        kerro miten menee? kirjoitti:

        =DW=
        Minun leikkurissa on suojalevy, eikä sinne paljon ylimääräistä mene. Mutta noista "härpäkkeistä", niin itsekkin kaipaan sitä munanleikkuria, jonka lapseni "pölli" itselleen ja uutta ei ole sattunut silmiini.

        On minulla tuo lanka juustoleikkuri ja uusi lankakin on valmiina, mutta se vasta turha onkin. Mitenkä saisin sen sinulle toimitettua?

        Paras kuorimaveitsi on sellainen, joka rullaa edestakaisin.

        Kerran entisessä työpaikassani oli ranskalaisia liikemiehiä käymässä ja meillä oli ainoastaan kovaa juustoa just jääkaapista otettua, olisikohan ollut jotain emmentalin tapaista, tarjolla leivän päälle.
        Eivät vieraat osanneet siitä höylätä juustohöylällä palasia kun olivat tottuneet pehmeämpään juustoon jota leikataan lankajuustonleikkurilla.


      • sillä sipuli
        hytinä kirjoitti:

        No sorry, en huomannut kuuden pisteen vastausta.
        Taitaa olla samanlainen hakkuri meillä molemmilla hänen kanssaan, Saga formin teräksinen jossa nupllinen varsi jota sitten paineskellaan kaksin käsin jotta jotain silppoutuisi. Kokeilin varsin yhteen aika isoon keltasipuliin. Kokonaista sipulia ei voi laittaa siihen pömpelissä olevaan pikku kulhoon, vaan puolittaa täytyy ja sitten tyhjätä astia,
        Samassa ajassa tai nopeammin olisi leikkonut sipulit palasiksi veitsellä vähemmällä sotkulla ja kyynelkanavatkin olisivat saaneet vauhtia.
        Aivan turhake vekotin

        Joskus aikoinaan oli tollasia ja hyviä, myöhemmin olisin ostanut uuden samallaisen eipä ole löytynyt. Kyllä ohuella veitelläkin pilkkoo ei paksulla. Joo meni tää juttu turhaksi sipulin pilkkomiseksi, sanokaa mikä täällä on järkevää keskustelua ettei tuu turhamainen olo.


      • sipuli-sanni
        sillä sipuli kirjoitti:

        Joskus aikoinaan oli tollasia ja hyviä, myöhemmin olisin ostanut uuden samallaisen eipä ole löytynyt. Kyllä ohuella veitelläkin pilkkoo ei paksulla. Joo meni tää juttu turhaksi sipulin pilkkomiseksi, sanokaa mikä täällä on järkevää keskustelua ettei tuu turhamainen olo.

        Taitaa olla joku ohjelmanmittaustauko koko palstalla.

        Vai onko ollut jokin taistelu, ja kaikki ovat nyt noloina nurkassa häpeämässä?


      • sillä sipuli
        sipuli-sanni kirjoitti:

        Taitaa olla joku ohjelmanmittaustauko koko palstalla.

        Vai onko ollut jokin taistelu, ja kaikki ovat nyt noloina nurkassa häpeämässä?

        Meiän paikkakunta keskusteluissa on paljon parempia aiheita ja sekailainen seurakunta, täällä on paikalleen jämähtäneitten pienipiiri, tosin ikäisiäni


      • äijä.
        sillä sipuli kirjoitti:

        Meiän paikkakunta keskusteluissa on paljon parempia aiheita ja sekailainen seurakunta, täällä on paikalleen jämähtäneitten pienipiiri, tosin ikäisiäni

        "sillä sipuli"..no, sanoisin ja sanonkin, et juuri tuollainen muiden tarpeeton nälviminen; "paikalleen jämähtäneiden pienipiiri", on sellaista vähemmän järkevää keskustelua...uhh.
        -tais olla muuten leipäkone muutama vuosi sitten kans aika turhake joulumarkkinoilla....käyttääköhän joku jossain sellaista...


      • sipuli-sanna
        sillä sipuli kirjoitti:

        Meiän paikkakunta keskusteluissa on paljon parempia aiheita ja sekailainen seurakunta, täällä on paikalleen jämähtäneitten pienipiiri, tosin ikäisiäni

        Kaikkeen leipäytyy?


      • ...
        kerro miten menee? kirjoitti:

        =DW=
        Minun leikkurissa on suojalevy, eikä sinne paljon ylimääräistä mene. Mutta noista "härpäkkeistä", niin itsekkin kaipaan sitä munanleikkuria, jonka lapseni "pölli" itselleen ja uutta ei ole sattunut silmiini.

        On minulla tuo lanka juustoleikkuri ja uusi lankakin on valmiina, mutta se vasta turha onkin. Mitenkä saisin sen sinulle toimitettua?

        Paras kuorimaveitsi on sellainen, joka rullaa edestakaisin.

        Lankaleikkuri just pehmeille juustoille, ei siipale tartu terään. Munanleikkurissa sama idea.

        =DW=


      • sillä sipuli
        äijä. kirjoitti:

        "sillä sipuli"..no, sanoisin ja sanonkin, et juuri tuollainen muiden tarpeeton nälviminen; "paikalleen jämähtäneiden pienipiiri", on sellaista vähemmän järkevää keskustelua...uhh.
        -tais olla muuten leipäkone muutama vuosi sitten kans aika turhake joulumarkkinoilla....käyttääköhän joku jossain sellaista...

        Äijä parka
        Teitä jämähtäneitä pitäisi potkia liikkeelle,


      • sipuli-sanni
        äijä. kirjoitti:

        "sillä sipuli"..no, sanoisin ja sanonkin, et juuri tuollainen muiden tarpeeton nälviminen; "paikalleen jämähtäneiden pienipiiri", on sellaista vähemmän järkevää keskustelua...uhh.
        -tais olla muuten leipäkone muutama vuosi sitten kans aika turhake joulumarkkinoilla....käyttääköhän joku jossain sellaista...

        Samaa mieltä. Jatkuva toisten nälviminen ja suoranainen p iruilu hiljentävät monet, painavat saluunan oven viimeisen kerran kiinni.
        Kuin myös älytön luulottelu.
        Kaappien kaukaisuudessa on meilläkin käyttämätön leipäkone.
        Missähän mielenhäiriössä senkin ostin?


      • hytinä
        sillä sipuli kirjoitti:

        Äijä parka
        Teitä jämähtäneitä pitäisi potkia liikkeelle,

        Noh, sillä sipuli, minne lähdettäis?


    • Paloma@ samat sanat täälläkin depistä on pukannut päälle viimeisen viikon ajan. Nyt tuntuu, että hieman helpottaa. Kun ajaa itsensä touhukkaasta cityelämästä korpeen ja päin auringon valotonta harmaata seinää, se on täydellinen mahalasku ja masentaa. Petzekin on sairastellut joten sekään ei helpota oloani.

      Telkkarin aukaisin oikeastaa eilen ekakertaa. Katsoimme yhdessä ihmeellinen luonto-ohjelman ja Ryhmä Pullman sarjan.

      Olen laittanut jouluvalonauhan keittiön ikkunaan ja kynttelikön makuuhuoneen ikkunaan, eilen leivoin pipareita. Kaikki toimintani jotenkin laskelmoitua selviämistä elämän vastavirran aallokossa.

      Pitänee keksiä jokin turhake piristämään oloa.

      Hieno video facessasi kuinka teit sen?

      • Ne tarjos mulle sitä facessa. Kyllä sulle varmaan tulee kans tai sitten jos katsot niin ehkä kun video on loppu niin siinä on linkki tyyppi "tee sinäkin".

        Nyt aamiaiselle :)


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Ne tarjos mulle sitä facessa. Kyllä sulle varmaan tulee kans tai sitten jos katsot niin ehkä kun video on loppu niin siinä on linkki tyyppi "tee sinäkin".

        Nyt aamiaiselle :)

        Opettelin videon tekoa ja käyttöä. Harjoittelen vielä ennenkuin teen julkaisuja, kiva jutska ei lainkaan turhake ; )


    • L - L

      En ole koskaan ostanut mitään kalenteriaikaan liittyviä lahjuksia.
      Avioiduttuani vaimoni on kokenut lahjomisen tarpeelliseksi ja hoitanut sen kokonaisuudessaan.

    • €ero

      Joulu nyt jotenkin menettelee, lahjoja ostan parikappaletta kun en ilkeä olla ostamatta ja itelleni olen kieltänyt ostamaan.
      Turhaa on joulun hössötys, suotakoon hössähteneille.

    • Turhakkeista puhuen....muutama vuosi sitten ne mainosti kauhesti sellasia piikkimattoja vuoden joululahjaksi. Minäkin taisin ostaa sellasen tyttärelle joka sittemmin anto sen takasin minulle..."jos sulla olis tolle käyttöä". Varaston perimmässä nurkassa se on maannut tähän asti, missähän kienee nyt, pitäisköhän kokeilla vielä kerran jo hyöty olis suurempi kuin haitta.

      • ....

        Onhan täällä mattoa puitu. Taitaa monilla muillakin olla omasi kohtalo.


      • .... kirjoitti:

        Onhan täällä mattoa puitu. Taitaa monilla muillakin olla omasi kohtalo.

        Taitavat olla vakio joulunalusjuttuja. Mikä olikaan taas tyhmin mainos mihin lankesit. Minä olin tosin kokeillut kerran mattoa ystävättäreni luona ja se tuntui ihan mukavalta. Silloin. Oliskohan että me olis otettu ekaks vähän punkkua....


      • ....
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Taitavat olla vakio joulunalusjuttuja. Mikä olikaan taas tyhmin mainos mihin lankesit. Minä olin tosin kokeillut kerran mattoa ystävättäreni luona ja se tuntui ihan mukavalta. Silloin. Oliskohan että me olis otettu ekaks vähän punkkua....

        :))) Minä olen aika taantumuksellinen, en lankea mainoksiin.
        Muutenkin kun kaapit pursuvat turhakkeita, alkaa järjen ääni olemaan kuultava.


      • €--
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Taitavat olla vakio joulunalusjuttuja. Mikä olikaan taas tyhmin mainos mihin lankesit. Minä olin tosin kokeillut kerran mattoa ystävättäreni luona ja se tuntui ihan mukavalta. Silloin. Oliskohan että me olis otettu ekaks vähän punkkua....

        Voihan turhake !
        Kaikkea sitä yritetään, esim. Hajustettuja roskapusseja kaupattiin taannoin, mielestäni roskat saa haista silloin tietää viedä pois jos haisisi hyvälle ei hennoisi heittää pois.


      • ++++
        €-- kirjoitti:

        Voihan turhake !
        Kaikkea sitä yritetään, esim. Hajustettuja roskapusseja kaupattiin taannoin, mielestäni roskat saa haista silloin tietää viedä pois jos haisisi hyvälle ei hennoisi heittää pois.

        Ostettiin mekin joskus hajustettua vessapaperia.

        Oli niin ilkeän hajuista, että se itsensäkin haisi paremmalta.


      • ...
        €-- kirjoitti:

        Voihan turhake !
        Kaikkea sitä yritetään, esim. Hajustettuja roskapusseja kaupattiin taannoin, mielestäni roskat saa haista silloin tietää viedä pois jos haisisi hyvälle ei hennoisi heittää pois.

        Epähuomiossa tuli ostetuksi hajustettua vessapaperia. Iso paketti, kun halvalla sai. Noh, tollaset wc-raikastimet nyt haisee, mille haisee ja meitsi allerginen just tollasille hajuille. Että aina kun meni vessaa, joutui koko ajan aivatelemaan ja niistämään nenää. Siis niistämään siihen hiton hajustettuun vessapaperiin >:/

        Että jatkossa aion olla huolellisempi vessapaperia ostaessani.

        =DW=


      • ,,,,,
        ++++ kirjoitti:

        Ostettiin mekin joskus hajustettua vessapaperia.

        Oli niin ilkeän hajuista, että se itsensäkin haisi paremmalta.

        Olen nähnyt kaupoissa olevan nenäliinoja ja vessapaperia joissa on seteleiden kuvia. Olenpa joskus nähnyt vessapapereita joissa on mietelauseita. Lukeekohan se pylly pyyhittäessä niitä?


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Taitavat olla vakio joulunalusjuttuja. Mikä olikaan taas tyhmin mainos mihin lankesit. Minä olin tosin kokeillut kerran mattoa ystävättäreni luona ja se tuntui ihan mukavalta. Silloin. Oliskohan että me olis otettu ekaks vähän punkkua....

        Paloma@

        Olitko se sinä, joka kirjoitit jostain uunipadasta joka ikäänkuin ihan itse valmisti hyvää ruokaa tai jotain sellaista. Onko toiminut vai osoittautuiko turhakkeeksi ; ) ?


      • Ähläm Sähläm
        ,,,,, kirjoitti:

        Olen nähnyt kaupoissa olevan nenäliinoja ja vessapaperia joissa on seteleiden kuvia. Olenpa joskus nähnyt vessapapereita joissa on mietelauseita. Lukeekohan se pylly pyyhittäessä niitä?

        Jos vaikka Koraani olisi painettu vessapaperiin, saattaisin ostaa sellaista...


      • korppis kirjoitti:

        Paloma@

        Olitko se sinä, joka kirjoitit jostain uunipadasta joka ikäänkuin ihan itse valmisti hyvää ruokaa tai jotain sellaista. Onko toiminut vai osoittautuiko turhakkeeksi ; ) ?

        Juu, toimii toimii, ei mikään turhake. Ollut vakituisessa käytössä koko ajan ja hyvää ruokaa se tekee.


      • ,,,,
        Ähläm Sähläm kirjoitti:

        Jos vaikka Koraani olisi painettu vessapaperiin, saattaisin ostaa sellaista...

        Entäpä jos siitä painomuste jättää Koraanin lauseet persuksiin?

        Olisi vaimollesi luettavaa aina kun housusi riisuisit.


      • Ähläm Sähläm
        ,,,, kirjoitti:

        Entäpä jos siitä painomuste jättää Koraanin lauseet persuksiin?

        Olisi vaimollesi luettavaa aina kun housusi riisuisit.

        Jokohan tuo sitten se vaimokin löytyisi?


      • ,,,,
        Ähläm Sähläm kirjoitti:

        Jokohan tuo sitten se vaimokin löytyisi?

        Voisit vaikkapa kokeilla.


      • Ähläm Sähläm
        ,,,, kirjoitti:

        Voisit vaikkapa kokeilla.

        Kokeilisin heti jos saisin sellaista paperia...


    • Viaton sivullinen

      Tämä joulu saattaa mennä niin etten osta lahjoja ollenkaan. Lähden itse
      muualle joulunviettoon. Aivan uusi juttu, kotijouluja on ollut tähän asti, nyt
      nautin kaikesta valmiista, saapa nähdä mitä tykkään.

    • Viaton sivullinen

      Ei kannata hajamielisen ostaa vessapaperia, joka pakottaa samaan aikaan, myös
      nenän niistoon.

    • pullo ja korkki

      Sorry, aloitukseen kuulumatonta, mutta kuitenkin.

      Kaikkien kalliiden härpäkkeiden rinnalla, on halpa kierrekorkinavaaja-apulainen tosi tehokas ja tarpeellinen.
      Meikäläinen, heikkokätinen nainen, tarvii sitä useinkin.

      • mimmimummi*

        Sellaiset korkkien ja kansien avaamista helpottavat laitteet on tarpeellisia......
        vaikka aika hyvät käsivoimat nyt onkin....ei tahdo aueta kaikki niin hyvin...
        Lueskelin tuossa jokupäivä mainoslehtiä.....jouluksi on taas keksitty juuri tällaisia houkutuksia.....kuin grillinpuhdistus robotti.... kattilan hämmentäjä... asetetaan kattilan päälle ...ei pala ruoka pohjaan....voi vitsit


      • eikö olisi
        mimmimummi* kirjoitti:

        Sellaiset korkkien ja kansien avaamista helpottavat laitteet on tarpeellisia......
        vaikka aika hyvät käsivoimat nyt onkin....ei tahdo aueta kaikki niin hyvin...
        Lueskelin tuossa jokupäivä mainoslehtiä.....jouluksi on taas keksitty juuri tällaisia houkutuksia.....kuin grillinpuhdistus robotti.... kattilan hämmentäjä... asetetaan kattilan päälle ...ei pala ruoka pohjaan....voi vitsit

        Vc pöntössä oleva ropottikäsi joka hoitaisi pyyhkimisen, se ei olisi turhake


      • mimmimummi*
        eikö olisi kirjoitti:

        Vc pöntössä oleva ropottikäsi joka hoitaisi pyyhkimisen, se ei olisi turhake

        Ai niinkö .. että pestäisiin ja pyyhittäisiin... siinäpä ensi jouluksi keksijöille idea...


      • sitroen.
        mimmimummi* kirjoitti:

        Ai niinkö .. että pestäisiin ja pyyhittäisiin... siinäpä ensi jouluksi keksijöille idea...

        On keksitty Japanissa jo enemmän kuin 10 v sitten...
        Lehdestä luin.


      • €--
        sitroen. kirjoitti:

        On keksitty Japanissa jo enemmän kuin 10 v sitten...
        Lehdestä luin.

        Niin minäkin muistelen, aatella, istut pöntöllä yht äkkiä alkaa käsi räpeltämään alapäätäsi kovakouraisesti


      • mimmimummi*
        €-- kirjoitti:

        Niin minäkin muistelen, aatella, istut pöntöllä yht äkkiä alkaa käsi räpeltämään alapäätäsi kovakouraisesti

        Niin... mutta jos onkin ihan miellyttävää....voi istahtaa turhankin usein istuimelle.....
        Roboteista pölynimuri robotin vielä ymmärtää ....mutta grillipuhdistus robotti jo on siinä ja siinä....eikä maksa kuin 160 euroa......


    • sitroen.

      Turhake koko Joulu.
      Harkinnassa, ostaisiko yhden tähden Jallun vai halpaa kirkasta ensiavuksi kun ei tässä järkevämpääkään ole näköpiirissä.
      Vaan mikä sen turhempaa voisikaan olla?

    • t.l.

      Minä hankin koko poppoolleni dermosilin tuotteita, ovat tarpeellisia ja edullisia sekä laadukkaita.
      Itse en lahjoja toivo/halua. Joulu on tunne ja rauha, sekä lasten perheitten vierailut tapaninpäivänä.

      • Mäntysuopajuuriharja

        Ja NUOKO muka ei turhakkeita?
        Vai myytkö itse noita?


      • t.l.
        Mäntysuopajuuriharja kirjoitti:

        Ja NUOKO muka ei turhakkeita?
        Vai myytkö itse noita?

        En myy, työkaverin kautta ostan. Noooo, voi niis jokin olla turhake :)


    • Korppis*

      Joulun napostelu vinkki, piparkakkuja ja sinihomejuustoa...nami..nami.

      Jos uskoa Esson poikia niin sinuhomejuusto on miehille suositeltava turhake lääke ; ) Minä naisena vaan nautiskelen.

      • ...

        Piparkakut on hyviä sinihomejuustolla, vaikka pikkasen jotain karpalohilloa,

        Hikiän paikallinen kauppias on aika kova puuhastelemaan, innostunut kalasta. Yks joulu sillä oli myynnissä oikein hyvä pipareita, missä oli savulohta ja just jotain karpalohilloa. Hyvin oli hinnoiteltu, mutta hittituote oli. Tarkoitus viritellä ite jotain vastaavaa tälle joululle. Mua siis tympii joulu, mutta olen koittanut saada siitä jotain posetiivista irti, hoitelen kalapuolen pakollisille sukulaisten jouluaterioille.

        Yks vinkki, mitä pihtaan. Kaladoobi. Tehnyt muutamia kertoja, menee aina loppuun, aika halpa tehdä, erittäin maukasta ja edustavan näköistä. Ja siis erittäin helppo ja nopea juhlaruoka. Yhden ainoan kerran olen sitä kaupassa nähnyt myytävänä, hinta oli tähtitieteellinen. Suunnitellut strategiaa, että saiai hikiän kauppiaan tekemään sitä, provikoitten toivossa tottakai.

        =DW=


      • ... kirjoitti:

        Piparkakut on hyviä sinihomejuustolla, vaikka pikkasen jotain karpalohilloa,

        Hikiän paikallinen kauppias on aika kova puuhastelemaan, innostunut kalasta. Yks joulu sillä oli myynnissä oikein hyvä pipareita, missä oli savulohta ja just jotain karpalohilloa. Hyvin oli hinnoiteltu, mutta hittituote oli. Tarkoitus viritellä ite jotain vastaavaa tälle joululle. Mua siis tympii joulu, mutta olen koittanut saada siitä jotain posetiivista irti, hoitelen kalapuolen pakollisille sukulaisten jouluaterioille.

        Yks vinkki, mitä pihtaan. Kaladoobi. Tehnyt muutamia kertoja, menee aina loppuun, aika halpa tehdä, erittäin maukasta ja edustavan näköistä. Ja siis erittäin helppo ja nopea juhlaruoka. Yhden ainoan kerran olen sitä kaupassa nähnyt myytävänä, hinta oli tähtitieteellinen. Suunnitellut strategiaa, että saiai hikiän kauppiaan tekemään sitä, provikoitten toivossa tottakai.

        =DW=

        Tarkoitat kalahyytelöä. Mm..ei varmaan vaikeatekoista, mikä kala olisi parasta ehkä lohi. Tilliä, sitruunapippuria, suolaa, sitruunaa. Laitatko lohimassan sekaan muutakin kuin mausteita ja liivatetta.


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Tarkoitat kalahyytelöä. Mm..ei varmaan vaikeatekoista, mikä kala olisi parasta ehkä lohi. Tilliä, sitruunapippuria, suolaa, sitruunaa. Laitatko lohimassan sekaan muutakin kuin mausteita ja liivatetta.

        Kiinnostuin guuglaamaan reseptejä ja löytyihän niitä: ei tunnu vaikeatekoiselta ja on varmaan edustava uusi tulokas vaikka joulupöytään, korvaamaan lipeäkalan, josta kukaan ei halua kuulla mitään.
        Lohta, katkarapuja (tai kuhaa ja lohta) vihreitä herneitä ja tillitupsuja. liivatetta, purjoa....jne. Yksi suomalainen resepti ehdottaa kermaista versiota joka tuntuu erityisen juhlavalta. Tarvii harjoitella.....


      • ...
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Kiinnostuin guuglaamaan reseptejä ja löytyihän niitä: ei tunnu vaikeatekoiselta ja on varmaan edustava uusi tulokas vaikka joulupöytään, korvaamaan lipeäkalan, josta kukaan ei halua kuulla mitään.
        Lohta, katkarapuja (tai kuhaa ja lohta) vihreitä herneitä ja tillitupsuja. liivatetta, purjoa....jne. Yksi suomalainen resepti ehdottaa kermaista versiota joka tuntuu erityisen juhlavalta. Tarvii harjoitella.....

        Resepti kokolailla vapaa, valmistus helppo.

        Ite tehnyt monenlaisia. Idea lähti liikkeelle, kun ostin kaupasta vihannestoopia. Sitten tein sellaista, koska se sesonkituote, eikä sitä kaikkialata saa. Peruskamat, Kritetty porkkana, säilykkeitä: minimaissi, coctailkurkku, etenkin paprikasuikale, vähän hernettä, mitä nyt milloinkin. Lisäksi kinkkua, katkarapua, jotain tollasta.

        Mutta kalatoopissa suhteet toisinpäin, enenpi kalaa ja vihannekset enenpi koristeeksi. Savulohi, suutarinlohirullat hyvä, savusiika, katkarapu, tölkkirapu...

        Ja kakkuvuokaan :D Liivetteen tulee olla tymäkkää, muuten menee sopaksi. Voi muuten tehdä kerroksittain, ehkä värjätä liivatetta jne.

        Mutta maku ja ulkonäkö toimii käytännössä aina, eikä tule älyttömän kalliiksikaan. Ja siis nopea ja hupaisa tehdä. Meillä tehtiin liha-alatoopia kotona, kun olin kakara, siitä asti arvostanut sitä paljon. Kaupan perusaöatoopi on erittäin halpaa liharuokaa, tehdään poskilihoista ja muista rääpppeistä, mitä on hyvää lihaa. Kilohinta jotain 7 ekeä. Suunnalleen jauhoisen lauantaimakkaran hinnoissa. Että sentin köntsä tarjouslauantaita kaheli idea, kun voi vetää siipaleen alatoopia leivän päälle.

        Päätän alatoopiiheisen kannantottoni tällä kertaa tähän.

        =DW=


      • Korppis*
        ... kirjoitti:

        Resepti kokolailla vapaa, valmistus helppo.

        Ite tehnyt monenlaisia. Idea lähti liikkeelle, kun ostin kaupasta vihannestoopia. Sitten tein sellaista, koska se sesonkituote, eikä sitä kaikkialata saa. Peruskamat, Kritetty porkkana, säilykkeitä: minimaissi, coctailkurkku, etenkin paprikasuikale, vähän hernettä, mitä nyt milloinkin. Lisäksi kinkkua, katkarapua, jotain tollasta.

        Mutta kalatoopissa suhteet toisinpäin, enenpi kalaa ja vihannekset enenpi koristeeksi. Savulohi, suutarinlohirullat hyvä, savusiika, katkarapu, tölkkirapu...

        Ja kakkuvuokaan :D Liivetteen tulee olla tymäkkää, muuten menee sopaksi. Voi muuten tehdä kerroksittain, ehkä värjätä liivatetta jne.

        Mutta maku ja ulkonäkö toimii käytännössä aina, eikä tule älyttömän kalliiksikaan. Ja siis nopea ja hupaisa tehdä. Meillä tehtiin liha-alatoopia kotona, kun olin kakara, siitä asti arvostanut sitä paljon. Kaupan perusaöatoopi on erittäin halpaa liharuokaa, tehdään poskilihoista ja muista rääpppeistä, mitä on hyvää lihaa. Kilohinta jotain 7 ekeä. Suunnalleen jauhoisen lauantaimakkaran hinnoissa. Että sentin köntsä tarjouslauantaita kaheli idea, kun voi vetää siipaleen alatoopia leivän päälle.

        Päätän alatoopiiheisen kannantottoni tällä kertaa tähän.

        =DW=

        vinkki....Päälle pursotettuja piparjuurikermaruusukkeita. Kerman voi värjätä punajuuriliemellä joulunpunaiseksi.


    • Pukki P.

      Tuolta löytyy parhaimmat turhakkeet parilla eurolla, itse suosittelen Alkoholipumppua 20 euroa:

      http://samahalvemmalla.yolasite.com

    Ketjusta on poistettu 26 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6283
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4016
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2436
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1960
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1423
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1316
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1087
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1060
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1006
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      981
    Aihe