ongelmallisin 2000 luvun auto

onko edes muita

Ehdotuksia ja perusteluja. Itse sanoisin että kärkikastia ainakin on autot jossa TSI ja DSG samassa paketissa. En muista että koskaan aikasemmin olisi onnistuttu laittamaan sekä sekunda moottori että vaihteisto samaan pakettiin.

45

829

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • osss on sairas

      ossss sä olet sairas.

    • mon amour

      Mikä tahansa renault !

      • tiätämätön

        Mitäs ongelmia renaultissa on?


      • liittimet åkso
        tiätämätön kirjoitti:

        Mitäs ongelmia renaultissa on?

        mm. kuuluisat sähköt.


      • tiätämätön
        liittimet åkso kirjoitti:

        mm. kuuluisat sähköt.

        Pienet sähköviat ei ehkä kuitenkaan ole vertailukelpoisia noihin TSIDSG ongelmiin. Sähkövikojen korjaaminen yleensä satasten hommaa. Jossakin dieselissä oli ongelmia talvella välijäähyn kanssa, rykäisi joskus kunnolla vettä moottorille. Merkki on päässyt unohtumaan, ehkä joku muistaa.


      • tiätämätön kirjoitti:

        Mitäs ongelmia renaultissa on?

        Kolmasosa Lagunoista (kakkoskori) ei päässyt ensikatsastuksesta läpi...

        Itse kyllä ajelin Lagunalla aika monta sataa tuhatta kilometriä. Ihan hyvä auto se oli, joskin aika lötkö ajettavuudeltaan.


      • pikkuvikaa
        The_Rat kirjoitti:

        Kolmasosa Lagunoista (kakkoskori) ei päässyt ensikatsastuksesta läpi...

        Itse kyllä ajelin Lagunalla aika monta sataa tuhatta kilometriä. Ihan hyvä auto se oli, joskin aika lötkö ajettavuudeltaan.

        Vanhemmat Opel zafirat hylättiin monesti katsastuksessa, syynä väljät koiranluut edessä. Korjaus tosin maksoi vain jotakin kymppejä.


      • Luistaako turbiini
        liittimet åkso kirjoitti:

        mm. kuuluisat sähköt.

        Automaattilaatikko?


      • lisää muisteloita
        tiätämätön kirjoitti:

        Pienet sähköviat ei ehkä kuitenkaan ole vertailukelpoisia noihin TSIDSG ongelmiin. Sähkövikojen korjaaminen yleensä satasten hommaa. Jossakin dieselissä oli ongelmia talvella välijäähyn kanssa, rykäisi joskus kunnolla vettä moottorille. Merkki on päässyt unohtumaan, ehkä joku muistaa.

        Ettei samaa olisi ollut myös ahdetuissa bensakoneissa? Lisäksi ongelmia on ollut myös öljysihdin tukkeentumisen kanssa. Jos pitkän öljynvaihtovälin ansiosta öljyyn kertyy liikaa vettä, se voi pakkasessa jäätyä ja tukkia öljysihdin. Ja on ongelmia ollut myös turbon öljynkierron kanssa. Joku öljyputki karstoittuu tukkoon. Eikä öljynpainetoiminen jakopäänketjun kiristinkään ole suoriutunut tehtävistään ihan moitteetta. Mutta näiden pikkujuttujen lisäksi ei enää paljoa muita ongelmia olekaan. Enää, kun luopuivat mekaanisista ahtimista, joiden magneettikytkimet tuppasivat oikuttelemaan. Tosin markkinoinnissa tätä ei paljoa ole toitotettu, joten moni luulee edelleen kaikkien bensakoneiden olevan kaksoisahdettuja.

        Mutta se merkki.. se on edelleen haussa! Joku tunnetusti laadukas ja hyvin arvonsa pitävä se kuitenkin on....


      • osssss
        tiätämätön kirjoitti:

        Pienet sähköviat ei ehkä kuitenkaan ole vertailukelpoisia noihin TSIDSG ongelmiin. Sähkövikojen korjaaminen yleensä satasten hommaa. Jossakin dieselissä oli ongelmia talvella välijäähyn kanssa, rykäisi joskus kunnolla vettä moottorille. Merkki on päässyt unohtumaan, ehkä joku muistaa.

        VW konserni taitaa johtaa jo sähkövioissakin?


    • suurempi vika

      TSI DSG ostettu Kamux:ta.
      Katastrofi valmis.

      • not so good

        Kun ostatte auton kumaxilta varautukaa kalliisiin jatkotoimenpiteisiin pankaa 10 tonni jemmaan siltä varalta että joudutte ite maksaan korjaukset yes we can sell not so good cars in kumax


      • KALLISkumax

        Mitä kamuxilla sanoivat ootko ollu yhteydessä?


      • KalliScar

        Joudutko ite maksumieheksi kuten mä hölmö jouduin?


      • ruuvattu???!!!

        Olikohan ruuvattu raakkine.......


      • ka-kka auto
        KALLISkumax kirjoitti:

        Mitä kamuxilla sanoivat ootko ollu yhteydessä?

        Sanoivatko ka ka ka-kka sentään..harassoo


      • lukekaaS24
        ruuvattu???!!! kirjoitti:

        Olikohan ruuvattu raakkine.......

        Sanokaa kavereillenne että käyvät täältä lukemassa ennen kuin ostavat käytetyn auton ettei tarvi tänne kirjoitella .Pääsee helpommalla..


    • pitkän linjan mies

      Pitkälle taaksepäin piti mennä ennenkuin löytyi se meillä ollut auto, joka olis yhtä huono kuin reistaileva DSG-TSI yhdistelmä. Piti palata vuoteen 1976, jolloin silloisessa Vauxhall Vivassa oli yhtä usein ongelmia kuin volkkareissa.
      Viva äännettiin "vaiva" eli oli todella nimensä veroinen. Kaikki sen jälkeiset autot ovat olleet vähävikaisia, kunnes törmättiin tuohon TSI-DSG-yhdistelmään. Huh huh.

      • artisti makselee

        Usein näissä vielä se ikävä puoli että artisti maksaa kaiken omasta pussista, merkkiliikkeet nihkeitä osallistumaan kustannuksiin. Ja näyttäis vähän siltä että jotkut käytettyjen autojen kauppiaat saaneet myös tarpeekseen. Laittavat myydessä ehdoksi etteivät korvaa näitä suunnittelu ja valmistusvikoja. Ymmärrän hyvin, miksi niiden pitäisikään maksaa selvät valmistajan töppäykset.


      • sananlasku

        Urheilija ei tervettä päivää näe eikä VAG viatonta


    • kaasujalka.

      En voisi edes harkita DSG-TSI yhdistelmää vaihtoehtona...

    • tietoo on

      Ainoastaan Skoda tekee kohtuulliset DSG-vaihteistot, niissä on paljon vähemmän ongelmia kuin VW:ssä.

      • samaa kuraa

        Ei skoda mitään vaihteistoja tee, samaa kuraa on kaikki DSGt.


      • mikä muu muka
        samaa kuraa kirjoitti:

        Ei skoda mitään vaihteistoja tee, samaa kuraa on kaikki DSGt.

        Eikö tule muita mieleen kuin vag tekeleet? Onko tuon konsernin tekeleet ainoita joita pitää välttää alle kymmenen vuoden vanhoissa.


      • autojakin on
        mikä muu muka kirjoitti:

        Eikö tule muita mieleen kuin vag tekeleet? Onko tuon konsernin tekeleet ainoita joita pitää välttää alle kymmenen vuoden vanhoissa.

        Kyllä on, ja uudemmissakin.


      • osssss
        autojakin on kirjoitti:

        Kyllä on, ja uudemmissakin.

        Onko se hihna TSI myös valmiiksi sekunda?


      • artcy
        samaa kuraa kirjoitti:

        Ei skoda mitään vaihteistoja tee, samaa kuraa on kaikki DSGt.

        Sama valmistaja, Borg&Warner kaikissa.


    • Diesel Toyota

      Toyotan D4D dieselit ovat ongelmapesiä. Iso kansiremppa enemmän sääntö kuin poikkeus.
      Itse en koskisi dieseli Toyotaan, nyt kestää varmaan paremmin kun dieselit tulevat bemarilta.

    • rsttgfwe

      """" En muista että koskaan aikasemmin olisi onnistuttu laittamaan sekä sekunda moottori että vaihteisto samaan pakettiin. """"

      Kyllä ne Saabilla osasivat tämän tehdä.

      • osssss

        No seat,skoda ja vw sekä audi samaan kastiin


      • ikimuistoisia hetkiä
        osssss kirjoitti:

        No seat,skoda ja vw sekä audi samaan kastiin

        Alkaa olla osa noista vikapesistä jo sen ikäisiä että nuoret ensiauton ostajat saavat maksaa autoilun oppirahat heti alkuun. Voipi olla monelle samalla eka ja vika V.A.G auto.


      • älä osta mersua
        ikimuistoisia hetkiä kirjoitti:

        Alkaa olla osa noista vikapesistä jo sen ikäisiä että nuoret ensiauton ostajat saavat maksaa autoilun oppirahat heti alkuun. Voipi olla monelle samalla eka ja vika V.A.G auto.

        Ongelmallinen on väyrysmersu mulla oli sellainen e290 se oli aivan laho ei enää ikinä mersus


      • ergerf324323
        älä osta mersua kirjoitti:

        Ongelmallinen on väyrysmersu mulla oli sellainen e290 se oli aivan laho ei enää ikinä mersus

        Noissa oli tehdasvikoja, pellinreunat huonoja eli leikattu jotenkin rosoisesti ja siihen auta mikään ruosteenestosuojaus vaan ruostuu ja jos ei huomaa ajoissa niin tulee pahaa jälkeä. En tiedä kuinka laajasti e malleja asia koski mutta kuitenkin..


      • Luki.
        ergerf324323 kirjoitti:

        Noissa oli tehdasvikoja, pellinreunat huonoja eli leikattu jotenkin rosoisesti ja siihen auta mikään ruosteenestosuojaus vaan ruostuu ja jos ei huomaa ajoissa niin tulee pahaa jälkeä. En tiedä kuinka laajasti e malleja asia koski mutta kuitenkin..

        Se koski vaan tätä w210 w211 laatu parani


      • Artcy

        Ne ns "VAGin" DSG- laatikot valmistaa Borg Warner niinkuin mm. Saabillekin aikanaan 70-80 luvuilla. Toimintaperiaate tietenkin täysin eri, mutta kestävyys entistäkin huonompi.


    • tästä lähtee

      No tuota. Minä väitän ajavani 500000 km skodillakillani ilman huolen häivää. Löytyiskö vinkujista porukkaa, jotka löis vetoa kymppitonnista per lärvi? Kattottais, mistä päästä kana pissii. Ja persaukiset, turha lähtee mukaan, ja naama kiinni. Mitenvarmistutaan teitin maksukyvystä?

      • vain yksi oikea

        Heh tais männä hermo skodilack llä, kun ihmiset uskaltaa arvostella autoa joka omistajien mukaan on lähes taivaallinen kulkupeli, suoranainen jumalvaunu, jonka läheisyydessä voi kokea suoranaisen uskonnollisen hurmostilan. Ehdotankin että säästät rahasi ja perustat oman uskonnon skodasi ympärille, voit sitten syyttää vääräuskoisia jumalanpilkasta jos erehtyvät sitä jostakin vioista arvostelemaa.


    • Höpöhöpöhöpö

      Ihmettelen kyllä suuresti kuinka tsi kone voi hajottaa dsg laatikon, tai päinvastoin.
      Tuossa pihassa seisoo auto jossa on dsg ja kilometrejä mittarissa 270 000 laatikolle on tehty normi öljynvaihdot ei remonttia.
      No, tarinoita on kai yhtä monta kuin kertojaakin. Ja epäilen, että suurin osa on ns. mutu juttuja.

      • Surkein auto

        Nissan Primera P12.


      • ei huhuja, tietoa löytyy

        VAG omistajien oma vagarena valaisee sinua näistä ja lukemattomista muista ongelmista. Ja lisätietoa löytyy paljon ihan laittamalla googleen tsi ja dsg ongelmat.


    • Kartaaani

      KIA ceed. 70 000km vaihteensiirto, ohjaustehostin ja iskarit paskana. Nykii eikä kiihdy, paska mikä paska.

      • osssss

        Kiassa 7v takuu? Haittaako mitään?


      • oisko noin

        Ei kait mitenkään yleistä kisassa. Ja takuuseenhan se pitäis noilla km mennä


      • minä en ainakaan osta
        oisko noin kirjoitti:

        Ei kait mitenkään yleistä kisassa. Ja takuuseenhan se pitäis noilla km mennä

        Näyttää vahvasti siltä että vag tuotteet on kaikkien aikojen surkeimmat tekeleet. Taloussanomissa oli autokauppias joka sanoi suoraan että vag tuotteiden kanssa tulee koko ajan ongelmia joissa palaa tuhansia.


      • osssss
        minä en ainakaan osta kirjoitti:

        Näyttää vahvasti siltä että vag tuotteet on kaikkien aikojen surkeimmat tekeleet. Taloussanomissa oli autokauppias joka sanoi suoraan että vag tuotteiden kanssa tulee koko ajan ongelmia joissa palaa tuhansia.

        Olisko linkki tuohon?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2536
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1411
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      67
      1402
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1166
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1133
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1121
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1073
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1042
    Aihe