Oma juhliminen lapsiperheessä

Claudiaana9

Ongelmaksi tullut miehen viihteellä käyminen yksin.
Ei tapahdu kovin usein, ehkä noin 8 kertaa vuodessa.
Mutta saattaa tulla hirveässä humalassa kotiin.
Joskus oksentelee ja aina on riitaisa.
Mitään kellonaikoja ei voi sopia lainkaan, tai hän
sopii kellonajan, mutta tulee tunnista neljään tuntiin myöhässä.
Talossa siis alle 5- vuotiaita lapsia.
Olen yrittänyt sopia, että muutaman kerran vuodessa voisi
mennä ja ottaa vaikka hotellin ja tulla seuraavana päivänä.
Tai vaihtoehtoisesti käydä kevyemmin juhlimassa= ottaa muutama lasillinen ja/tai drinkki ja tulla kohtuuajassa kotiin.
Tämä ei onnistu millään vaan aina sopii olevansa kohtuudella ja tulevansa esimerkiksi yhteen mennessä, mutta ei ikinä toteuta. Vaan juo kännit, tulee myöhään yöllä ja reuhaa ja haukkuu tullessaan minut ihmisenä maan rakoon.
Sen jälkeen alkaa humalassa kuorsaamaan ja minä jään ahdistuneena valvomaan. Seuraava päivä pilalla krapulan takia.
Minun mielestäni humalajuominen ei kuulu lapsiperheeseen ja mietinkin, että pystynkö sietämään sitä, että kodista tehdään rauhaton ja perheeltä pilataan noin 8 viikonloppua vuodessa.
Mitä ajatuksia tämä herättää sinussa?

8

187

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oppia ikä kaikki

      Tein itse joitain kertoja saman lailla et yli humalassa kotiin mut muija lähti ylennsä aamulla esim.kauppaan ja oli pakko ryhdistäytyä eli elämä opetti parin kerran jälkeen juomaan vähemmän et pärjäs aamulla.mä en tosin haukkunut yöllä vaan taisin lähinnä ehdotella ja nukahtaa heti alkuunsa.vois kuvitella ettei halu huutavan rapulaisen luo lapsia jättää joten pyydä sen isä tai äite katsoon rapulaista lastaan ja auttaan lastenhoidossa niin eiköhän luulis oppivan.

    • Lapseton.

      Onneksi minulla ei ole lapsia.

    • Tämän vuoksi olen kieltänyt juomiset mieheltä kuin minulta koska alkoholi vie estot vaaralliselle tasolle.
      miehelläni on väkivaltainen lapsuus alkoholisti isän vuoksi jonka vuoksi ei ole laittanut hanttiin asian suhteen.
      suosittelen miehellesi että asentaa videokameran esim, elisavahdin että itse näkee miten käyttäytyy seuraavana päivänä kun katsoo itseään tyrannina.

    • mek

      Kysyppä mieheltasi että mikä mättää kun aina kännissä pitää naisensa haukkua kun ne asiat voi puhua selvinpäin ja miksi avautuu vain hirveessa humalassa. Jotain on vialla.

    • Putoaa kontalleen

      Lyö leipälapion syrjällä kaulavaltimon kohdalle. Se rauhoittaa kummasti

    • 8 + 10

      Joo, tässä herää kysymys että vaikkei olisi lapsiakaan niin eikö aikuinen mies osaa juoda sopivasti omaan rajaansa nähden? Jos menee aina räyhäämiseksi ja oksenteluksi niin olisiko parempi jättää alko pois kokonaan? Kaikille se vaan ei sovi. Asiat pitäisi käsitellä selvinpäin.
      Mitä lapsiin tulee, niin harva asia maailmassa on niin pelottava, kuin oudosti ja pelottavasti käyttäytyvä vanhempi, jonka pitäisi olla se turvallisin asia elämässä. Jos tilanteessa tulee vielä uhkaavaa käytöstä toista vanhempaa kohtaan, murenee pohja turvallisuuden tunteelta ja lapsiin jää ikuinen jälki. Nuo ovat vielä juuri siinä iässä, jossa persoonallisuuden pohja muodostuu. Ei hyvältä näytä.

    • ellervo1

      Kysy mieheltäsi millaisen lapsuuden hän haluaa tarjota lapsilleen. Joku viisaampi on sanonut, että oma arkesi on toisen lapsuus. Ei ole kauhean kivaa, jos siihen kuuluu kännimekastaminen ja riehuminen. Jos miehesi arvostaa enemmän tuollaista rähjäämistä kuin hyvän arjen tarjoamista lapsilleen, niin laita mies mäkeen.

    • ei kunnioitusta

      Oma isäni oli just tuollainen, humalan lisäksi vielä petti ja löi äitiäni. Onneksi erosivat ja sain rauhallisen nuoruuden. Pahoja muistoja tuo isän käyttäytyminen kyllä aiheutti, itse en juo alkoholia ollenkaan juuri tämän takia, väkivaltaisia ihmisiä halveksin. En koskaan lähtisi tuollaiseen suhteeseen, riitti kun sen näki läheltä päin jo pienenä.
      Lapset kyllä jo tietää ja vaistioaa ettei teillä ole asiat kunnossa. Minäkin tiesin ja muistan vielä tänäpäivänä kuinka kannoin huolta äidistäni ettei isä kävis äitin kimppuun kun en ollut kotona tms. Omille lapsilleni en ikinä antaisi noin isoa vastuuta kannettavaksi, se ei kuulu heille.
      Ellei vanhemmat osaa antaa lapsilleen turvallista kasvunympäristöä on parempi että eroavat tai antavat lapsensa pois ellei rahkeet riitä eroon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      247
      4042
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2348
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2141
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2056
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      96
      1719
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      25
      1414
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1327
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1307
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1262
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe