Turha takanapäin urputus pois.

puupää kolisoo

Nyt valitaan taas uudet luottamusmiehet työpaikoille. Valitkaa nyt sitten mieleinen luottamusmies niin ei tarvitse selän takana haukkua luottamusmiehiä. Vai löytyykö mieleisiä koskaan, oli virassa kuka tahansa niin urputetaan. Ja selän takana tietysti. Alkaa tympiä selän takana puhuminen. Ja ottakaa huomioon ettei muutamassa vuodessa ihmeitä tehdä. Ja jos on sanottavaa niin kertokaa edessä älkääkä takanapäin.

16

122

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • köllykkä

      sahhooko tarkootat vae holjakan kellistämmöö ? tae onha tiällä muitaa puuvirmoja. se on suomalaisten perisynti takkaa päen puhuminen.

      • tiijjän

        Tiijän mikä työpaekka on kyseessä mut ei oo kumpikaa yllämaenitituista, en vuan kehtoo sannoo mittee tarkotettaa, eepähä tule enempee jurnuutusta :)


    • 62w52w3t2t6egzg

      dfehjgrehgi5r5r5rhyotiiojgtkbvjrgtop455gtpoghi4thgbhuyrwehyuerfcrc

    • petetytlupaukset

      Taitaa olla itsensä luottamusmiehen purkausta tuo aloitus!
      Jos olet se joksi sinua luulen niin mietipä mitä olet saanut aikaan vaikkapa kahden vuoden aikana ?
      Et ole saanut mitään aikaan vaikka pikkujoulussa uhosit palkkojen ylimääräisillä korotuksilla ja muistan sen vaikka olin itsekin ottanut alkoholia niin sanoit että " Pitääpä laittaa kapuloita firman rattaisiin."
      Silläkö asiat korjaantuisi, mitäh ? Ei se firman toiminnan haittaamisella asiat ja palkat korjaannu. Mielestäni ja monen muun mielestä et ole saanut mitään aikaan, jatka kuitenkin vielä meidän puolesta, ja yritä edes jotain saada aikaan muuten toinen mies tulee tilallesi. Nytkin jos saisit vastaehdokkaan niin lähtö tulisi virastasi, no annetaan vielä kaksi vuotta aikaa jos vaikka tapahtuisi sellainen ihme että tormistuisit ?

      • nesteen vaihto?

        Luottamusmiehet ovat kaikkein pahimpia piruja. heitä ei pystystä edes erottamaan. Ovat kuin paaveja, muka erehtymättömiä.
        Ja neste nousee päähän asti. Osahan on vain muodon vuoksi olevinaan työntekijöiden puolella.
        Jos teillä (mikä firma lieneekään?) on tuollainen paavi niin vaihtakaa ihmeessä uusi mies tai nainen tilalle.


      • vaikapuloitarattaisi

        Jahah, meidän työpaikasta ja luottamusmiehestä on kyse ja kyllä muistan ne lupaukset ja uhoamiset.
        Mitään ei ole saanut aikaan, no huononnuksia on tullut työnantajan taholta ei edes niitä pystynyt torjumaan nykyluotto.
        Olen täysin pettynyt ja vihainenkin. Kyllä se ihmeitä tekee kun käy kahvittelemassa työjohdon kanssa!


      • Per..le
        vaikapuloitarattaisi kirjoitti:

        Jahah, meidän työpaikasta ja luottamusmiehestä on kyse ja kyllä muistan ne lupaukset ja uhoamiset.
        Mitään ei ole saanut aikaan, no huononnuksia on tullut työnantajan taholta ei edes niitä pystynyt torjumaan nykyluotto.
        Olen täysin pettynyt ja vihainenkin. Kyllä se ihmeitä tekee kun käy kahvittelemassa työjohdon kanssa!

        Per..le


    • tälläistäkin

      Kun jouduin työnantajan mielivallan kohteeksi, ei auttanut luottamusmiehet eikä liitto. Näyttää siltä, että kun työnantaja maksaa luottamusmiehille muutaman lounaan, kuvittelee luottamusmiehet kuuluvansa työnantaja eliittiin ja alkavat käyttää työnjohtovaltaa kuten työnantajat.

    • katse peiliin

      Jos olen asian oikein ymmärtänyt, niin työpaikan työntekijät ihan itse sen luottamusmiehen itselleen valitsevat. Miksi eivät vaihda jos on kerran huono luottis? Jos on niin lapatossu, että ei saa suutaan auki, jos on valittu luottamusmies joka ei hoida hommiaan asiallisesti, niin saa syyttää itseän. Luottamusmies vaihtoon, ja vaikka itse vastaehdokkaaksi, jos ei kukaan parempi siihen ala. Hoitakaa asioitanne ihmiset, puolustakaa oikeuksianne, avatkaa suunne, älkääkä tänne valittako!!!

    • arka ei saa olla

      Olin minäkin luottamusmiehenä aikoinaan eteläsuomessa asuessa ja sain jonkun verran korotuksia palkkaan tes-korotusten päälle. Osa oli tyytyväisiä, osa ei, tarkoitan korotuksiin tessin päälle. Kyllähän se suivautti, se vain kuuluu viran luontaisetuihin.
      Oli miten oli niin jos on valittu virkaan niin on se hoidettava eikä olla liian arka. Muutin takaisin tänne itäsuomeen ja meillä on hyvä luottamusmies ja ei ole hinkua luottamustehtäviin. Ja kun nykyinen hoitaa tehtävänsä hyvin, en voi moittia.

    • ainaonTyytymättömiä

      Mikä työpaikkahan nyt on kyseessä, no eipä se minulle kuulukaan...
      Kerron omista kokemuksistani. Olin pitkään luottamusmiehenä ja kyllähän siinä sai kuulla arvostelua ja jopa äänestettiin muutama kerta, no silloin sain enemmistön äänistä.
      Puhuttiin kahdesta vuodesta: siinä menee oma aikansa kun osaa luottamus hommansa.
      Luultavasti on jostain muusta pienemmästä firmasta kyse?
      Kyllähän kahessa vuodessa jotain pitäs saada aikaan, riippuen meneekö tavara kaupaksi, onko tilauksia ja niinpäin pois ne kaikki vaikuttaa.
      Tärkeeä tietysti et luottamushenkilö edes yrittää.

      • ainaonTYYTYMÄTTÖMIÄ

        Selvennempä vielä asiaa. Jos tuo aloitus on luottamushenkilön aloittama niin voin sanoa kokemuksesta että sellaista LM-henkilöä ei löydy mistään työpaikasta joka ei saisi rapaa niskaansa!
        Ajan mittaan sitä kovettuu. Koska vaikka saisi mitä hyvää aikaan niin osa porukasta ei millonkaan ole tyytyväinen, ei milloinkaan...
        Esim. minä sain neuvoteltua 70-80 centin korotukset tessin päälle niin osa näytti nyrpeää naamaa, kyllä se harmitti.. Osa sitten kiitteli kädestä pitäen se tuntu mukavalta.
        Tsemppiä sulle!


    • hävettäviä

      Mikähän mahtais olla työläisen kohtalo, jos ei olis mitään turvaverkkoja puolustamassa työläisten oikeuksia. Ei tule, eikä ole niin hyvää työläistä, että ei olisi palkkaa tai työaikaa työnantaja rassaamassa. Mutta kun on edes jonkinlainen turva niin nämä työnantajan Agitaattorit, ovat oppejaan levittämässä, ja palkkojaan suorastaan valehtelemassa mitenkä heillä menee kun tuli vähän nuolastua

    • ent.lm-mies

      Joo olet monessa asiassa oikeassa. Moni luottamusmies syö työntekijän kädestä jos tarjotaan lounaat ja muita etuisuuksia.
      Sen verran itseäni kehaisen (anteeksi vain) että ei lounailla ollut mitään vaikutusta siihen että ajoin työntekijöiden etua.
      Säilytin hyvät suhteet työnantajaan mutta kiivas kun olin niin taisin käyttää liian ramakkaa kieltä palkkaneuvotteluissa, taisi se "hermostuminen" mun puolelta kyllä auttaakin, sain lähes joka vuosi jonninlaisia korotuksia, liukumia.
      Eikä työnantaja kantanut kaunaa vaikka päreet paloi multa.
      Huonoina aikoina jolloin oli lomautus uhkia niin en silloin ylimääräistä pyytänyt ja eikä firma ollut herkkä lomauttamaan, järjesti korvaavia töitä hiljaisina aikoina.
      Sain myös hierontaa kaikille työntekijöille 10x vuodessa firman piikkiin, tai ehdotin vain ja työnantaja hyväksyi sen, joten ei se huono työpaikka ollut.
      Sen kyllä opin että teki mitä teki niin ei sitä kaikille ollut mieleen, ei sekään jos sain liukumia tessin päälle niin se oli liian vähän toisten mielestä.
      Sama kai se on nykyiselläkin luotolla(?), ei kelpaa kaikille, tosin en ole tietoinen entisen työpaikkani asioista, sanon vain kokemuksesta että purnaajia löytyy joka työpaikalla.

      • ei hyvä.ei ei!

        no oot edes jotakin saanut aikaan. mikä firma oli kyseessä? meillä ei ole saatu ylimääräkorotuksia vaikka kovat oli puheet.työolot huonontuneet,tahti kiristynnä ja pinna myöskin.
        aikasemmin saatiin parannuksia,jopa korotuksia liiton korotuksem päälle mutta se entinen lm ei ole enää täällä,senjälkeen huonompaan on menty, kaikessa.


    • kokemustakin

      Älkää valitko epäluottamusmiestä.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      66
      6402
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4123
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      268
      2543
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2000
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1508
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1367
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1080
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1026
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1011
    Aihe