En usko, että olen saanut anteeksi kaikki syntini

+++×

En luota kunnolla anteeksiantoon. Ajattelen etten voi saada anteeksi. Että minun pitäis olla lesta (olen ex vl), että kelpaisin Jumalalle ja saisin anteeksi.. Sellaisen opetuksen kun penskasta asti olen saanut.. Miten voisin luottaa siihen?

Toinen on Jumalan rakkaus. Rakastaako Jumala todella minua ei lestana. Kelpaanko Jumalalle.. Jne... Sellaisia olen miettinyt.

9

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • For X

      Käsittääkseni niin kauan kuin hyväksyt Jeesuksen elämääsi, kaiken pitäisi olla hyvin. Voit myös pyytää rukouksessa opastusta asian suhteen - ota siis Jumalaan suoraan yhteyttä jos haluat oikean vastauksen. Kännykkää et siihen tarvitse.

      Ovat muslimitkin rukoilleet Jumalaa ja myöntäneet avoimesti, etteivät usko Jeesukseen mutta pyytävät nöyrästi merkkiä - ja ovat sen myös saaneet. Joillekin on Kristus jopa ilmestynyt tavalla tai toisella, ja sitä myötä on muuttunut myös heidän uskonsa.

      Kristinuskon keskeiset käskyt:

      - Luota mahdollisimman paljon Herran armoon ja valtaan ratkaista ongelmasi. Tämä on hyvin keskeinen osa uskoa, sillä sitä voi kutsua suhteeksi. Ennen kuin Herra luottaa sinuun, osoita että luotat Häneen. Hän tietää kyllä, oletko sydämessäsi vilpitön.

      - Kadu syntejäsi, älä ole niistä ylpeä. Nykyaikana surin suuri osa on synneistään ylpeä, eikä osoita katumusta. Luulen, että katumus ei ole kohdallasi ongelma, tekstistä päätellen.

      - Pyydä anteeksiantoa, ole nöyrä. Pyydä Herralta voimaa vastustaa kiusausta. On toiminut kohdallani, ja luulen, että sen voiman pyytämisestä Herra on mielissään.

      - Rakasta syntisiä, älä rakasta heidän syntejään. Tämä on osa käskyä "rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi". Lähimmäisesi ei ole synnitön, mutta et sinäkään. Lähimmäisesi ei ole pohjimmiltaan paha, mutta et sinäkään. Te molemmat olette samassa veneessä, halusitte tai ette.

      Uskoa, toivoa, rakkautta ja siunausta sinulle. Herra rakastaa niitä, jotka Häntä etsivät omasta halustaan. Lopulta syntimme häviää uudelleen syntyessä.

    • hellari...

      Kyllä Jumala rakastaa sinua ihan niin kuin ketä tahansa ihmistä. Joh. 3:16 - 17. Maailmassa olisi vain pieni joukko rakastettuja, jos vain lestat olisivat Isän lempilapsia. Onneksi ymmärrän tuon perinnäissääntönä tulleen uskonnollisen rasitteen ikeen ja aidon armosta tulevan uskon eron, vaikka sitä on vaikea itselle omistaa.
      Kyllä kelpaat Jumalalle välimiehen Jeesuksen Kristuksen kautta.

    • kilvoittelija1

      Kelpaat Jumalalle, kun vilpittömästi käännyt hänen puoleensa ja alat etsiä Häntä rukoillen. Hän johdattaa sinut seurakuntayhteyteen ja elävään uskoon, jossa kilvoitellaan elää Jumalan tahdon mukaista elämää.

      Jumala rakastaa ja etsii kaikkia ihmisiä. Liian monet vain kääntävät hänelle selkänsä. Älä jää yksin!

    • ei meneeisyyden orju

      Jumalan Pyhä Henki on voimallinen parantamaan ihmisen sisäisiä haavoja ja jopa väärän uskonnollisuuden aiheuttamia.

      • +++×

        Kiitos viesteistänne!

        Olen siis jo uskossa, jos joku ymmärsi väärin. Olen rukoillut joka ilta sitä Jumalalta ja tulen rukoilemaankin. Uskon vakaasti että Jumala sen vielä näyttää :).


      • 12 + 14
        +++× kirjoitti:

        Kiitos viesteistänne!

        Olen siis jo uskossa, jos joku ymmärsi väärin. Olen rukoillut joka ilta sitä Jumalalta ja tulen rukoilemaankin. Uskon vakaasti että Jumala sen vielä näyttää :).

        Raamattu sanoo: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut" Ap. t. 16:31

        Ei ole mitään vaatimuksia sen suhteen onko vl, luterilainen, vapaakirkollinen tai helluntailainen... Tärkein on sydämenusko Jeesukseen ja Hänen henkilökohtainen seuraaminen elämässänsä.

        Väitteet siitä että yksi suuntaus olisi ainoa oikea ja pelastava, on todella lahkohenkistä ja Raamattuun perustamatonta oppia. Lue tämä hyvä kirjoitus aiheesta: http://www.kotipetripaavola.com/uskonlahko.html

        Yksi suuri mutta tuossa lestadiolais-opissa on... Lestadiolaisuus-suuntaus ei ole vanhempi kuin Lars Levi Laestadius... Eli siis Jeesuksen opetuslapset ja Raamatussa mainitut seurakunnat kaikkine jäsenineen eivät voineet pelastua koska silloin ei ollut lestadiolaisuutta?... Eikö ole vähän hullunkuuloinen opetus ja oppi? Jeesuksen sovitustyökö ei astunut voimaan heti Hänen kuolemansa jälkeen, vaan vasta 1800 vuotta myöhemmin kun lestadiolaisuus perustettiin? Eikö tällainen oppi ole aika epäraamatullista?

        Tahdotko kertoa, miksi päädyit jättämään lestadiolaisuuden?


      • kilvoittelija1
        12 + 14 kirjoitti:

        Raamattu sanoo: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut" Ap. t. 16:31

        Ei ole mitään vaatimuksia sen suhteen onko vl, luterilainen, vapaakirkollinen tai helluntailainen... Tärkein on sydämenusko Jeesukseen ja Hänen henkilökohtainen seuraaminen elämässänsä.

        Väitteet siitä että yksi suuntaus olisi ainoa oikea ja pelastava, on todella lahkohenkistä ja Raamattuun perustamatonta oppia. Lue tämä hyvä kirjoitus aiheesta: http://www.kotipetripaavola.com/uskonlahko.html

        Yksi suuri mutta tuossa lestadiolais-opissa on... Lestadiolaisuus-suuntaus ei ole vanhempi kuin Lars Levi Laestadius... Eli siis Jeesuksen opetuslapset ja Raamatussa mainitut seurakunnat kaikkine jäsenineen eivät voineet pelastua koska silloin ei ollut lestadiolaisuutta?... Eikö ole vähän hullunkuuloinen opetus ja oppi? Jeesuksen sovitustyökö ei astunut voimaan heti Hänen kuolemansa jälkeen, vaan vasta 1800 vuotta myöhemmin kun lestadiolaisuus perustettiin? Eikö tällainen oppi ole aika epäraamatullista?

        Tahdotko kertoa, miksi päädyit jättämään lestadiolaisuuden?

        "Eikö ole vähän hullunkuuloinen opetus ja oppi? Jeesuksen sovitustyökö ei astunut voimaan heti Hänen kuolemansa jälkeen, vaan vasta 1800 vuotta myöhemmin kun lestadiolaisuus perustettiin?"

        Anteeksi, että tulen tässä väliin. Mietipä, miten on mahdollista, että meillä on niin monta kristillistä ryhmittymää? Esim. Reformaatiossa samoin kuin kaikissa myöhemmissä liikkeissä edellinen ryhmä kuvataan kristinopista luopuneeksi ryhmäksi ja yritetään todistaa, että meillä on ainoa oikea, puhdas oppi. Tämä ei ole kovinkaan vaikeata, koska joka ryhmässä on jotain huonoakin. Tämä on protestanttisuuden ratkaisematon ongelma: jakautuminen jatkuu.


    • 1+1

      Kysyppä itseltäsi perustuuko toivo sielujen pelastuksesta testamentin ehtoihin (lue Raamatun) vai lestojen oppiin ikään kuin maat ja taivaat olisi syntyneet nykyisen-lesta-ylimystön keskinäisestä sopimuksesta.

      PS: Aina on hyvä tutkia myös herätysliikkeen perustajan omia kirjoituksia. Lestadius taisi olla kunnon uskova kuten Lutherkin, mutta seuraava sukupolvi alkoi jo vesittää oppia.

      • +++×

        Nuita asioita olenkin miettinyt ja riidellyt isäni kanssa.. Väitti että lesta usko olisi ollut jo silloin kuin Jeesus syntyi ja että Jeesus oli lesta. En tietenkään usko siihen, mutta välillä epäilykset heräävät. Iha normaalia ex lestalle. Sitä paitsi lahkot ja eriseurat kielletään Raamatussa.. Myös kirkko omine Raamatulle tuntemattomine oppine on vääristynyt usko.
        Olen uskotellut itselleni että olen Jumalan lapsi ja saan syntini anteeksi. Se on toiminut. Tiedän kuitenkin että ilman Jumalaa se ei onnistuisi.
        Kiitti viesteistänne!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      3291
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2151
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2061
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1925
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1598
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1251
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe