Niin sitä pitää..............

Kookas eläkeläinen

Kuulinkohan oikein kun muutama päivä sitten seurasin YLE:n uutislähetystä ja siinä haastateltu valtiovarainministeri Antti R. lausui seuraavaa: "...mielestäni pieni- ja keskikokoisten kansalaisten tuloveroa pitäisi keventää.....jne....".
Ei sopisi minulle ainakaan.

14

87

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eppu2

      Siellähän ne sossut on ollut hallituksessa, miksei niitä pieni- ja keskituloisten veroja sitten ole alennettu.
      Pelkkää vaalihölinää.

    • suvenkorento*

      Minun veroani ainakin saisi keventää, nyt maksan yli 30 %. Törkeää tulonsiirtoa.

    • ;)))

      Eipä minua hyödyttäisi koska olen aika isokokoinen. :)
      Mihinköhän kokoeroon se raja vedettäisiin?

      • suvenkorento*

        Mites olisi 185 cm, sitä pienemmät pääsisivät helpommalla?


      • pieni hyypiö ei

        Ehdottomasti paras vaihtoehto voisi olla se,että vero % = BMI (painoindeksi). Mulla se on n. 26 eli kutakuinkin sama kuin oma vero %.


      • suvenkorento*
        pieni hyypiö ei kirjoitti:

        Ehdottomasti paras vaihtoehto voisi olla se,että vero % = BMI (painoindeksi). Mulla se on n. 26 eli kutakuinkin sama kuin oma vero %.

        Tuo painoindeksi olisi hyvä, veroprosenttini olisi sitten 23 %, jo ihan kohtuullinen, vaikka voisi se alempikin olla, jäisi enemmän tuhlattavaa.


    • ...

      Paras olisi painorajoitukset, ylipainosta sanktioita.

      Just oli mediassa, että suomessa loispummit niin lihavia, että hoitsut ei jaksa niitä pyöritellä, eikä sairaaloitten nosturitkaan kestä ruhoja nostella. Tavallinen sairaalanosturi nostaa 150 kiloa, suurimmat jopa 200 kiloa, mutta niitä ei ole kaikkialla, eikä riittävästi.

      Lisäksi oli, että esim kirurgit joutuvat teettämään erikoistyökaluja, pystyäkseen operoimaan paksujen läskikerrosten läpi.
      Eli mun mielipide tähän verotusasiaan on ylipainomaksu, jo alkaa valtion kassaan karttumaan rahaa.

      =DW=

    • €--

      Olen nähnyt huonossa kunnossa olevia loispummeja, nukkavieruja laitapuolenj kulkijoita, on tietysti ovelia ketkuja hyvinvoivan näköisiä hyväksikäyttäjiä jotka ei näytä loispummeilta.

    • kukaan loinen ole?

      No eipä ihmiset elä pelkästään leivästä
      - jos sielusi on valaistu, sitä on myös kehosi.

      Toi ylipainomaksu on ainakin hevonp:stä, useimmilla sekin on jonkun sairauden
      aiheuttamaa.

      Oletko koskaan laskenut edes osapuilleen mitä oot elinaikanasi maksanut
      pakollisia maksuja ja veroja yhteiskunnalle?

    • mrs me.

      Joo ja sitten myös alipainomaksu. Luut haurastuvat ja osteoporoosi iskee.
      Tupakoiville maksu. Juopotteleville maksu.

      Yli 60- v. Maksu, koska kuormittavat terveydenhuoltoa yhä lisää ku rappeutuvat. Ryppymaksu kurttuisille. Rumentavat ympäristöä ja aiheuttavat esteettistä haittaa.

      Maksaläiskävero. Esteettinen ongelmajäte.
      Tekohammasmaksu.

      Huomaa,että tässä ikäryhmässä on umpimielisiä ja nettiviestintään tottumattomia vanhoja jääriä liikkeellä. Likaavat omaa suutaan kirjoittamallaan saastalla. Mnella lienee jotain persoonallisuushäiriötä taustalla. Miksi muuten tuollainen katkeruus?

      • eppu2

        mrs me.

        Unohdit ainaskin tuon hengitysmaksun ja miten sitten tuo kävelymaksu, pitäisikö se olla kengännumeron mukaan.


    • Ou Nou

      Tuloista riippumatta pitäisi nykyisen eduskunnan säätää uusi ns. Pieruvero. Ihmiset,sukupuolesta riippumatta, piereskelevät enemmän tai vähemmän ja sen myötä aiheuttavat sekä melu- että hajuhaittaa.
      Vero voisi olla vaikka 0,10 € /per pieru. VATT:in arvion mukaan se kerryttäisi verotuloja n. 150 milj. euroa/v.
      Me suomalaisethan olemme maailman eniten piereskelevää porukkaa.

    • Jaa, siltäkö taas tuntuu?
      Kuinka monet vaalit olet möhlinyt tähän asti?
      Montako meinaat vielä möhliä?
      Tuntuu siltä, että voisit enää vain mölistä.

      H.

      • näkemiin

        Voisiko joskus olla sovittu juttu,
        että jokaisella on oikeus omiin tunteisiinsa,
        olivat sitten minkälaisia tahansa?


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      71
      3319
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      562
      3150
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      39
      2634
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      2042
    5. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      311
      1853
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1835
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      12
      1745
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      127
      1407
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1251
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1238
    Aihe