Ei yli 30 vuotiaille lainaa!

Luusereita ovat

23

271

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miten niin luuseri?

      Opiskelujen alussa asuntoa ei voi ostaa, käytännössä vasta joskus 25 -vuotiaana pääsee siis omaan. Ellei pappa betalar...

      25 -vuotiaana hankittu yksiö/kaksio jää nopeasti pieneksi. Kumppani kun tulee, niin pitää hankkia yksi huone enemmän, siis 30 vuotiaana viimeistään kolmioon.

      Muksuja syntyy, tarvitaan lisää tilaa. 35 -vuotiaana joko 4h k tai omakotitalo.

      Hitto, nyt ne muksut muuttavat jo pois kotoa. Taas tarvitaan uutta kämppää. Tällä kertaa pienempää. 50-vuotiaana ostetaan sitten kiva kaksio / kolmio palveluiden lähellä.

      Tässä optimaalisessakin tapauksessa kämppiä tulee ostettua 30 ikävuoden jälkeen 2-3 kappaletta. Lainalla vai ilman? Ensimmäisiin pariin on käytännössä pakko ottaa lainaa, sen jälkeen kyse on siitä, miten hyvin omaa talouttaan osaa optimoida. Minä ottaisin tällä hetkellä asuntolainaa mihin tahansa kämppään niin paljon kuin irtoaa. Ja sitä enemmän irtoaa, mitä enemmän on jo omaisuutta. 100% on hyvä tavoite.

      • juuri näin

        En tiedä montakaan omakotitalon pääkaupunkiseudulla alle 30-vuotiaana ostanutta. Pääsääntöisesti ensin ostetaan pienempi ja sitten vasta perheen kasvaessa se iso talo ja iso velka.


    • Nyt 47

      Minä otin ensimmäisen asuntolainan 46-vuotiaana mutta toisaalta maksan sen myös kuudessa vuodessa eli reippaasti ennen eläkeikää.

      • Myöhännäisherännäinen :)


      • TUHNUTTELIJA

        summasummarum = tuhnuttelu kannattaa !


    • asdf243sadf324

      Pitäisi olla niin että ei alle 29 eikä yli 30 vuotiaille, niin asia olisi direktiivien mukainen

    • Pelleily seis

      Itse otin ensimmäisen ja ainoan asuntolainani vasta kun olin polttanut kolmen omakotitalon verran ensin bensaa kylillä vanhalla jenkillä eläen elämääni, just niinkuin haluan. Sitten kun maailmaa tuli nähtyä ja varsinkin koettua oli sen oikean muijan vuoro, sekä OK-talon hankinta. Ja voin kyllä sanoa,,että olin yli 40nen taloa ostaessani. Mutta tulihan elettyä, näettyä ja koettua kaikenlaista. Miksi ostaa asunto liian nuorena, kun silloin jää elämän monet jutut näkemättä ja kokematta. Eläkää ensin järjellä ja ostakaa sitten kun aika on sopiva.

      • paaljon onnea vaan

        Poltit bensaa kolmen omakotitalon verran ja vasta sitten yli 4-kymppisenä menit ostamaan asunnon, kun niiden hinnat oli moninkertaistuneet karmeaan kuplaan sen pillurallaamisesi aikana. Huhhuh...

        Ei voi kuin onnitella.... loistava suoritus! :D :D


      • jep jep jeajee
        paaljon onnea vaan kirjoitti:

        Poltit bensaa kolmen omakotitalon verran ja vasta sitten yli 4-kymppisenä menit ostamaan asunnon, kun niiden hinnat oli moninkertaistuneet karmeaan kuplaan sen pillurallaamisesi aikana. Huhhuh...

        Ei voi kuin onnitella.... loistava suoritus! :D :D

        Ei ne mihinkään kuplaan nousseet. Nousivat ihan kuten luonnollista on. Alas eivät tule koskaan, joten ajoissa ostaminen on aina ollut se paras vaihtioehto. Kumin polttaja ei ostanut ajoissa... :( Onneksi kuitenkin osti sentään joskus... toisin kuin tämän palstan tyffeillä on tapana!


      • whoknowswins

        Kirjoitit helfetin hyvin! Mulla meni päinvastoin, ostin suht nuorena rommissa ja aloitin elämisen vasta 44 -vuotiaana ylimääräiset kuplassa myytyäni. Se, että paahtaa duunia ja sitten on kuukauden kestävä sateinen kesäloma aikaa toteuttaa itseään, ei ole oikeaa elämää. Sitä, lamaa ja Suomen säitä lähdin karkuun.
        Matkalla hommasin vielä kolmekymppisen latinokissan messiin ja kyllä elämä maittaa.
        Seuraavaksi varmaan taas okt:n osto täältä etelästä jostain. Paikallissavelta ja rommissa, tottakai. Vaihtoehtoja puntaroin väliltä Tirana - La Corunã.


    • notwarewins

      Moi, itse maksoin lainat pois 24 vuotiaana ja omistin silloin 3 asuntoa Helsingin keskustassa, kovalla työteolla, yrittämisellä ja synnynäisellä lahjakkuudella, sillä olen pelanut.
      Yrityksen myin pois 33 vuotiaana, nyt 36v ja eläkkeellä ja omaisuutta o 36 miljoonaa euroa.
      Asun täällä ihan toisella puolella maapalloa(lämpimässä), jokaisella on samaan mahdollisuudet, eihän minuakaan pappa auttanut, vaikka rahamies on hänkin.
      Viihdyn täällä, koska en ole talvi-ihmisiä, lämpö ja meriilmasto kelpaa näissä luksusoloissa omassa omakotitalossa.

      • kunhan puhut..

        ""sillä olen pelanut.""

        Eiköhän sitä ole perintörahoilla tullut pelattua. Lukion jälkeen on ikää 18v. Intin jälkeen 19-20 v. Kohtuulliset opiskelut niin ikää 24-25 v. Silloin alkaa vasta mahdollinnen rahantulo. 3-kymppisenä on jo hieman varallisuutta mikäli on hoitanut asiansa hyvin. 4-kymppisenä on jo varallisuutta kertynyt ainakin oman asunnoin verran tai osaksi ja ehkä yhden perintömökin kera. 5-kymppisenä sitten voi jo sanoa että varallisuutta on mikäli hoitanut asiat hyvin. 6-kymppisenä voi sitten jäädä eläkkeelle nauttiakseen saavutuksistaan. Näin mikäli ei ole nuorena saannut perintöjä taikka lottovoittoa.


      • enpäusko

        "Asun täällä ihan toisella puolella maapalloa(lämpimässä), jokaisella on samaan mahdollisuudet, eihän minuakaan pappa auttanut, vaikka rahamies on hänkin.
        Viihdyn täällä, koska en ole talvi-ihmisiä, lämpö ja meriilmasto kelpaa näissä luksusoloissa omassa omakotitalossa. "

        Jos tarina on tosi, on kova koti-ikävä, jotta ihan suomi24:ssä pitää elvistellä.


      • notwarewins
        kunhan puhut.. kirjoitti:

        ""sillä olen pelanut.""

        Eiköhän sitä ole perintörahoilla tullut pelattua. Lukion jälkeen on ikää 18v. Intin jälkeen 19-20 v. Kohtuulliset opiskelut niin ikää 24-25 v. Silloin alkaa vasta mahdollinnen rahantulo. 3-kymppisenä on jo hieman varallisuutta mikäli on hoitanut asiansa hyvin. 4-kymppisenä on jo varallisuutta kertynyt ainakin oman asunnoin verran tai osaksi ja ehkä yhden perintömökin kera. 5-kymppisenä sitten voi jo sanoa että varallisuutta on mikäli hoitanut asiat hyvin. 6-kymppisenä voi sitten jäädä eläkkeelle nauttiakseen saavutuksistaan. Näin mikäli ei ole nuorena saannut perintöjä taikka lottovoittoa.

        Meitä on muitakin varakkaita ulkomailla asujia ja S-24 avaa portteja Suomalaisten epätoivoon ja kateuteen ja ymmärrän..
        Minulla on syntymälahjan businesäly, aloitin työntekijänä, sitten perustin yrityksen, ja kun aika oli otollinen myin yritykseni pois hyvällä voitolla.
        Mikäs täällä ollessa, meri ja upeat hiekkarannat, eikä koskaan lunta, kun en hiihtoa harrasta.
        Minun tileilläni olevilla moljoonilla saa hyvän tuoton tekemättä mitään, omaa fyysitä kuntoa harjoita päivittäin, enkä ryyppää, kuten Suomiporot, kerran vuodessa kyllä käyn(kesällä) isieni maassa.


    • BallenRamsted

      Minä perin ensimmäisen asuntoni 2 vuotiaana. 10
      vuotiaana omistin jo sata asuntoa.

      Nyt minulla on varallisuutta 100 miljoonaa.

    • pankkilainaton

      Aika moni alle kolmekymppinen on ostanut ensimmäisen asuntonsa ilman pankkilainaa, kuten minä. Säästin vain myyntihinnan verran, asuntoa lyhennetään taloyhtiölainan kautta. Jos löisin pääni jäiseen katuun oikein pahasti, ja sen seurauksena päättäisin ostaa ok-talon, joutuisin ottamaan pankista lainaa. Pitää toivoa, etten koskaan kolhi päätäni niin pahasti, että valitsen asumismuodoksi kyprokkimajan.

      • luottotiedot on

        > Aika moni alle kolmekymppinen on ostanut ensimmäisen asuntonsa ilman pankkilainaa, kuten minä

        Ehhehhee. Et siis saanut pankista henkilökohtaista lainaa a) lainkaan b) sinut katsottiin niin riskialttiiksi asiakkaaksi, että marginaali oli kova.

        Mutta kiersit ongelman yhtiölainan avulla.... tosin pankista sekin on = velkaa yhtälailla. Ehdotkin ovat yleensä selvästi kehnommat kuin hlökohtaisissa lainoissa (ylimääräisiä lyhennyksiä voi tehdä vain kerran tai 2 vuodessa, marginaali 2 % pintaan tms.)

        Toivottavasti et mennyt mitoittamaan talouttasi ostohetken vastikkeen mukaan. Kas kun yleensä 2 ensimmäistä vuotta maksetaan pelkkää korkoa ja sen jälkeen vastike saattaa pompata tonniin kuussa. Ja sit rupeatkin ottamaan "lyhennysvapaita kuukausia" ihan omatoimisesti.... et nimittäin olisi ensimmäinen tapaus tätä lajia.


    • Minä sano sinule

      Valitsin kasarmin. Lutikat ja rotat. Onnea!

    • Herra473

      Riskialtistahan se lainan myöntäminen vanhemmille on koska työelämässä nykyään yli nelikymppinen on jo vanhus ja jos jää työttömäksi niin siinä sitä odotellaan eläkettä sossun tuilla.

    • jredd
    • HHUHUH

      "Luuseri jos vanhoilla......" No jos 3-kymppinen on vanha, niin 4-kymppinen on sitten kuollut!

      No kenellä sitä maksukykyä ja -halua on? no 30

    • fddddddddddd

      no ei 30 v. ole vanha ottamaan asuntolainaa... päinvastoin yleinsä juuri uran alussa.

    • moniko miettii

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      310
      3473
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1659
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1490
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      53
      1389
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1280
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1240
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1183
    8. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1137
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      175
      1110
    Aihe